May 17, 2018

45 Bertabahlah DS @NajibRazak, Doa Orang Teraniaya Tiada Hijab



Ferdinand Marcos melarikan diri menggunakan pesawat tentera ke Guam, di kepulauan Pasifik sebaik saja gelombang kebangkitan Rakyat Filipina menggulingkannya.

Yingluck Shinawatra melarikan diri melalui sempadan Kemboja sebaik saja kerajaannya digulingkan oleh junta tentera Thailand.

Abang Yingluck, Thaksin sebelum itu terus mendapatkan suaka politik USA selepas kerajaannya digulingkan semasa dia dalam lawatan kerja di USA.

Adakah tindak-tanduk DSN macam orang bersalah atau orang yang hendak melarikan diri? 12 Mei lalu, beliau memohon untuk bercuti dan dihebahkan di media sosial Twitter beliau.

DSN hanya mahu menenangkan fikiran di Indonesia menggunakan pesawat komersial, tapi akur dengan arahan Kerajaan PH yang menyekat passport beliau dari ke luar negara.

Kalau beliau orang bersalah dan hendak melarikan diri, tengah malam 9 Mei beliau boleh mencari pelbagai jalan untuk keluar dari Malaysia.

Sehingga jam 3 pagi, pihak Polis Di Raja Malaysia (PDRM) masih menggeledah rumah DSN di Jalan Duta mencari dokumen dan bukti berkaitan 1MDB. 

Tidak pastilah apa dokumen berkaitan 1MDB yang ada. Mustahil dokumen tulen sebuah syarikat kerajaan disimpan di sini. Pihak PDRM hanya menjalankan tugas yang tidak sempat untuk menunggu hari esok. 

DSN tidak mengumpul apa-apa penyokong untuk menjatuhkan Kerajaan hari ini. Beliau tidak cuba melarikan diri. Beliau baharu saja pulang dari solat terawih berjemaah di Masjid Kampung Baru.

Menghantar 15 kereta polis dan trak ke rumah bekas Perdana Menteri seolah-olah beliau seorang pengganas adalah wajah baharu negara kita.

Tahniah masyarakat madani baharu Malaysia. Apa pun bertabahlah Dato Sri. Berdoalah kepada Allah kerana doa orang teraniaya tiada hijab terutama di bulan Ramadhan.





45 comments:

Anonymous said...

Subhanallah...MasyaAllah...Tun M dan majlis elders tu...kenapa nak korek nak keruk nak cari benda yng mmg tak wujud..nak cari2 kesalahan DS Najib pasal 1MDB...ingatlah..kamu semua tu dlm golongan..yng orang kata rumah kata pergi kubur kata mari..jgn cuba2 nak aniaya...orang...sekarng akhir zaman Allah byar cash...ingat tu...kepada DS Najib...bersabar dan bertawakallah...Allah akan sentiasa memelihara hambanya yng dizalimi dan dianiaya...doa banyak2 ..ada hikmahnya...
#TunnotmyPM

Anonymous said...

Kalau ikut kata bekas Ag dia dah nak charge Najib,tapi tak sempat kerana di 'berhentikan'.Ertinya semua bukti sudah cukup ketika itu.Mengapa sekarang masih kemaruk menyelonkar bukti?.Apakah bekas AG dulu telah berkomplot utk menjatuhkan Najib seperti yg di dakwa oleh RPK.

Kita nak tengok mereka membukti RM 42.0 billion lesap dan RM 2.60 bukan derma dan masih berbaki dalam akaun Najib di mana-mana.Jangan sampai peristiwa seperti Anwar di hukum penjara keran salah guna kuasa hanya kerana berkata'gempa'.

Anonymous said...

My prayer for DSN too and I hv been doing that til the 1st of Ramadhan. Doa dari saudara2 yg tk dikenali adalah ikhlas. I.A tiada hijab disamping doa diri sendiri dengan penuh keikhlasan dan iltizam di bulan Ramadhan.

Anonymous said...

Semoga dilindungi Allah...

Anonymous said...

ermmmm.... lebih afdal & berpaedah rasanya doakan rakyat negara kita ni yg idop susah tak makan takde kerja gaji rendah
dari mendoakan org kaya yg xtak luak apa2 walau apapon terjadi kat dia....
dia bersalah atau tidak itu tunggu hasil siasatan lah...
bukti???? ntah dah fly lama dah

Anonymous said...

SEMOGA DSNR DAN KELUARGA KUATKAN SEMANGAT DAN TABAHKAN HATI....DILINDUNGI ALLAH...

MAMAK MATDEY#NOT MY PM

Anonymous said...

3 JANJI DAH DICAPATI- PTPTN tak jadi mansuh, Akta Berita Palsu dikekalkan, harga minyak dikekalkan. Tu pun GST macam liat nak dimansuhkan, sebab tahu bukan itu penyebab harga barang naik. Punah Harapan rakyat yang pangkah PH..haha..padan muka..

Anonymous said...

Bukti sejelasnya...Geng mader merekakarya kesalahan utk humban Dsai kepenjara...
Apakah orang yg sama tidak mampu berbuat kaedah sama utk Dsn.....

Anonymous said...

Bila diatas di puji dipuja. Sudah jatuh dikeji dihina. Orang Melayu ni sama macam filem dulu2. Tiada beza dulu dan sekarang, herd mentality menebal. Bila sorang kata salah, semua penduduk kampong akan membawa tombak dan buluh untuk merejam Tiada bezanya

Anonymous said...

Serbu sana - serbu sini..
Teringat dsai pun kena serbu dan dihalau...
Semua hanya berlaku zaman mader....hehe

Anonymous said...

Cari dan koreklah utk puaskan hati macai2 PH.Kalau Tak dak kes reka lah jugak supaya ada kes.Aku Tun kena perah otak Dan selau case batteri utk Cari bukti. Susan sangat ke nak Cari bukti????.

Anonymous said...

Dendam kesumat yang tak berkesudahan, satu hari nanti akan memakan diri madey#NOTMYPM sendiri. Ia sudah seperti di rasuk syaitan, begitu juga council nya yg boleh di katakan sama "baik" dengan bos nya.

Anonymous said...

Kalau begini cara mereka mencari bukti,kalau Najib benar benar bersalah pun ramai pihak yg sukar utk menerima nya.Ini keran gerak kerja si tua pendendam ini Sama seperti cara mereka mengusung tilama kesana kemari utk meyakinkan rakyat DSAI adalah seorang peliwat satu ketika dulu.

Anonymous said...

kaum melayu nmemang bodoh...mamak kerala tahu sangat mentaliti org melayu ni....tak kira tua mahupun muda, mudah sgt di manipulasi..akhirnya...
menang sorak kampung tergadai...

Anonymous said...

keturunan Allayarham Tun Razak bkn dari kalangan pencuri perompak penyamun..rakyat lebih diutamakan..hasil gst di pulang pd rakyat yg memerlukan..bkn nya menekan rakyat..harga naik hya alasan..si pendendam akan terus korek serbu nk cari bukti kes 1mdb..akhir nanti si pendendam akan malu dan dihukum atas kezaliman mereka.

Anonymous said...

Perkara paling menarik utk rakyat sokong PH
1)Hapus gst utk barang turun
2)hapus semua tol
3)turun harga minyak
Semua ini memberi kesan terus pada rakyat...
klw PH bohong.. rakyat yg kempunan merasai janji manis ini...
disini akan teruji tahap bolehterima rakyat ttg perkara bohong dan malaysia sedang memasuki
"New Era Pembohongan" aka zaman fitnah...
Siapa pandai bohong akan berkuasa...haha

Anonymous said...

tilam tak ambil ke utk bahan bukti, dulu masa anwar pikul tilam ber air mani sana sini,
apa pulak drama lepas ni?? kabinet pun belum ada lagi,kuasa atas 1 org ni
WTF

Anonymous said...

Terbaik la cts. Jika DSN betul bersalah, bersedialah menerima hukumannya. Tapi jika tak bersalah dan dianiaya, tunggulah hukuman Allah ke atas semua yang percaya fitnah terancang Madey dan kepimpinan PH. Korang takkan boleh lari. #TunNotMyPM

Anonymous said...

cts.
mcmana dsnr rasa..mcm tulah kami rasa sebelum ni dgn gst.

tapi..aku simpati atas apa yg menimpa dsnr..dia mantan pm..

tapi apa boleh buat..sudah di nasihat tak mau dengar..

Anonymous said...



Tunggu apa lagi penyokong2 UMNO, 5 tahun lagi jom kita hijrah undi PAS pula, dan lihat berapa harmoni nya bwrada dalam pemerintahan PAS...ternyata UMNO dan PH dua kali lima saja ....UMNO pun susah nak bangun...dan mungkin akan di haramkan...dan Tun M tak suka terima bekas ahli UMNO.... so pilihan yang ada cuma PAS saja.

Mohammad Azren said...

Sudah lah wahai pendukung Umno. Bila presiden kamu tersungkur menyembah bumi. Maka terdengarlah suara sumbang yg menyalahkan angkara onar presiden yg mengakibatkan Umno tersembam. Satu negara Pemuda tuntut Najib berundur. Adat dunia,!... Hehehekikikihahahakahkahkah

PHOENIX BANGKIT said...

Macamana kalau kita nengok cerita Tamil... macamtulah gayanya mamak kerala ni berdendam.

Mohammad Azren said...

Kasih semasa ada- ada. Ramai yg julang macam tak ingat. Bila sudah tumbang, hormat pun hilang , lagi nak kena tendang. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

DIKTATOR yg penzalim.....kabinet belum tubuh...sibuk nak hukum orang sana orang sini........Malang bagi penjawat Awam.....telah berlaku penindasan kepada penjawat awam yg rata2nye orang melayu...

1.kata kalau menang pru..esok harga minyak turun...sampai rm1.50...lepas tu u turn kekal ...sikit pun tak turun langsung
2. gst ...sifar...bukanlah nak hapuskan gst.....kita sama2 tengokkkan nanti selepas 1 jun ni kebanyakan barang turan ke idak...
3. tol apa citer...
4. mansuh ptptn apa citer..
5.nak wujudkan peluang pekerjaan apa citer....diberhentikan adalah....lebih ramai penjawat awam akan berada dalam kegelisahan...
6. pendidikan percuma apa citer...

Lantikan Menteri sampai sekarang belum buat....lebih utamankan kroni2 lama..si DIKTATOR ni sibuk nak tangkap orang itu orang ini...apa nama PIEM ni...Jangan nanti tersungkur tiba-tiba ........

TUN#NOT MY PM....


Mohammad Azren said...

Masa melantak DEDAk ramai-ramai, bila dah tumbang ,kena jawab sorang-sorang. Kesian Najib dapat penyokong macam ini. Tak lama lagi si Zahid pula bakal menjadi mangsa kepada DESPERADO YANG GEMAR MENANGGUK DIAIR KERUH. SIAPAH BELIAU ITU?. Hehehekikikihahahakahkahkah HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Setelah 7 hari, GST belum hapus, minyak blum RM1.50 ... KEZALIMAN BERLELUASA
Posted by SnapShot at 5/17/2018








Setelah 7 hari...

Salam 1 Ramadhan

1998 Rumah Anwar diselongkar
2018 Rumah Najib diselongkar pula
Yang tak pernah diselongkar ialah rumah Mahathir, Mokhzani, Mirzan, Mukhriz dan Marina

Walaupun usia dah mencecah 93 tahun, namun nampaknya politik dendam ni tidak pernah berhenti. Tiada ke sedikitpun rasa simpati sesama manusia di malam Ramadhan pertama ini? Perlu ke hantar sampai 15 kereta dan trak Polis ke rumah Dato Sri Najib?

Ayuh rakyat Malaysia, kita bangkit menentang kezaliman Regim Mahathir DAP ini. Pastikan seluruh rakyat Malaysia tahu setiap bentuk kezaliman yang dilakukan di tanah air tercinta ini.
Bantu kami sebarkan maklumat yang boleh menyedarkan rakyat.Tekan join di sini https://telegram.me/lokmanadam

Mohon diaebarkan kepada teman-teman lain.

--------

Mahathir, Zeti, Daim, Nenek Pidah keluar kenyataan
Siapa yang tadbir negara ini.

Setahu aku seorang saja dilantik secara sah. Yang lain tu sampai lantik?

7 hari jadi PM





1)17000 penjawat awam kontrak bakal ditamatkan perkhidmatan
2)GST zero rated 1/6
3)Minyak kekal dan diberi subsidi utk kenaikan.





4)Logo satu Malaysia dirobohkan
5)Sykt kerajaan bakal diswastakan.

Jelas tiada satu keputusan dibuat baik untuk rakyat dan negara.

-------



*GST SIFAR ATAU MANSUH GST?*

1⃣ Laporan Harian Metro hari ini hanya menyebut kenyataan Kementerian Kewangan bahawa pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) pada kadar SIFAR (0%) mulai 1 Jun 2018.



Ini bermakna GST tidak dihapuskan sebagaimana *MANIFESTO PAKATAN HARAPAN* dan berpotensi akan dinaikkan dari masa ke semasa.

2⃣ Menteri Kewangan, Lim Guan Eng dipercayai *_kehilangan telurnya_* untuk membuat kenyataan meski pun sebelum ini pernah menyatakan kepada pihak Kastam Di Raja Malaysia (KDRM) *"GST MUST GO".*

3⃣ Sementara itu Perdana Menteri Tun Dr. Mahathir Mohamed dipetik Sinar Harian hari ini sebagai berkata bahawa kerajaan telah mengeluarkan arahan pemansuhan GST dan akan memulangkan kembali kutipan cukai tersebut kepada pihak yang menuntutnya.

4⃣ Samada anda *PENGELUAR, PEMBORONG, PENIAGA atau PENGGUNA,* Perdana Menteri mahu memulangkan duit bayaran GST yang telah dibayar oleh *RAKYAT MALAYSIA.*

5⃣ Sungguh baik hati Perdana Menteri kesayangan rakyat Malaysia ini.

Cepat-cepatlah cari resit-resit bayaran barangan dan perkhidmatan yang telah anda buat sejak 1 April 2015.

Salam Hormat Dari Saya;
*ZAMZURI MOHAMED TAHIR*
30 Sya'aban 1439H
16 Mei 2018
Rabu 10.00p.m.

Anonymous said...

Bro kita tunggu janji tun m kau tu kalau tak berjaya tunaikan rakyat akan bertanya, 100janji tak tunaikan rakyat akan tanya dan 5tahun janji tak tunaikan rakyat tak pecaya langsun pada ph itu ok

Anonymous said...

Diktator sudah kembali. Perangai lama tetap sebati. #NotMyPM

Anonymous said...

1. Elders kumpul.. Bank Negara

Sah negara tak diambang muflis bah rezab tertinggi dlm sejarah negara..

Najib janji akan byk lagi nak diberi kat rakyat maksud keje, tunai langsung atau pembangunan..

Tentu kena tunggu.. bawak masuk ke parlimen ke.. kabinet bersidang ke baru sah dlm UU (undang ) atau dah buat kajian bagaimana nak disalur.. kalau nak tuduh najib lagi guna isu ni tak boleh..

2. Laporan 1mdb dah declare.. rakyat boleh baca..

Sebelum ni dah buat mcm mcm hingga ahli siasatan yg ditubuh di zaman najib termasuk bekas ahli dap maaf lupa nama.. bekas ahli dap pun mempertahankan najib..semua taukan jawapannya.. isu lapuran nipun susah dibuat isu..

Org yg baca langsung report tu pun kata takde masalah..

3. Langkah terakhir.. inilah yg kita nampak..

dr mula asik sebut akan ada byk kesalahan dlm 1mdb.. bla bla bla.. berulang ulang sampai sekarang.. rakyat pun tertanya tanya..mungkin modus hingga org percaya mcm janji sebelum pru.. manusia pangkah..

Disekat dr keluar seolah dah bersalah..

Jujur di hati.. saya pun takut kpd takdir Allah.. di ambang ramadhan.. doa org dizalimi langsung ke langit tanpa dihijab.. doa org yg diberhentikan akan diberhentikan..

Doa keluarga.. semuanya langsung ke langit mungkin serentak...

Hanya Allah yg tau apa kita buat.. benar atau bohong.. berapa byk dosa kita buat.. berapa sukatannya.. jika tgn manusia menghukum mungkin sukatan tdk sesuai.. mungkin juga salah..

Jika Allah langsung mengambilnya.. itulah yg kita sebut cash.. musibah/bala kpd manusia... musibah/bala ke negara..

Ya Allah.. jika ini semua tdk benar lindungilah hambamu najib razak..

Ya Allah kuatkanlah keluarganya.. kami hambamu tdk nampak tdk tau semua perancangan manusia..

Adakah itu benar.. bohong.. telah dirancang..

Aminnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Anonymous said...

Betul tu keluar je la bukti lama disebut ag.. langsung bagi kat madey.. ni mengorek sana sini..

Dpn tv.. ni bukti ag dulu..

Org muda sangka umur pjg.. muda lagi..
Org tua pulak kata masih gagah.. walau kubur kata mari..

Anonymous said...

Bila berbilion bilion duit bank negara disiasat semua tak ingat.. tak tau tak ingat...tak diberitahu..

Kita tengok la ni.. semua benda diambil tahu.. dikorek sana sini.. siang mlm dikaji konon nak pulih ekonomi.. tak kan kes dulu saya tak diberitahu..

Anonymous said...

Sape seronok...

Tokey dah declare... ada bukti kat pej kerajaan..

Pengguna atau pembeli nak bukti apa.. dah dicampak dlm tong sampah..

Takpelah aku terpaksa ikhlas.. amacam macai ph.. cepat korek tong sampah tu.. sape makin kaya sape makin susah.. duit tu tabungan utk kegunaan negara ke rakyat..

Anonymous said...

Kembalikan diskaun harga rumah bumiputera di Selangor yg dihapuskan.Nyesal or melayu pilih kau. Langsung Tak dak agenda bumiputera.

Anonymous said...

Pengarah filem yg sama..filem pun sama lah..haha
Cuma geng2 kpop skang ni xkenal sgt lg pengarah ni...hehe

Anonymous said...

Tunggu gst dihapuskan..
100% dijamin harga barang xkan turun...hehe
So kau terus lah "rasa" lagi

Rizal Zainal said...

Amin

Anonymous said...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahmin..dalam keberkatan bulan Ramadan Al-Mubarak ini.. hamba-Mu menadah tangan merendah diri berdoa dengan rasa hina diri.. Ya Allah.. Lindungilah Dato Seri Najib Abdul Razak dari ainaya dan kezaliman rejim dan kumpulan penzalim ini.

Ampunilah dosa kesalahannya dan angkatlah kebaikan2nya selama ini kepada rakyat. Dia tidak pernah lupa pada rakyat, di desa di bandar di pelusuk kalimantan boroe, tetapi ditakdirkan rakyat tidak berterima kasih padanya.. maka Ya Allah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Adil.. kasihanilah beliau. Beliau orang yang baik hati di mata kami.. lindungilah dan selamatkanlah dia, bekas PM kami, Dato Seri Najib Abdul Razak.

Ameen ya Allah..Ya Rabbal Alamin

Anonymous said...

Kenapa tak bawak bulldozer sekali . Mana tahu mungkin Najib tanam bukti bukti di keliling umah nya . Mungkin Najib tanam bukti di Pekan , Pahang . Boleh bawak bulldozer ke Pekan dan boleh korek seluruh Pekan untuk cari bukti . Kalau tak jumpa bukti jugak , boleh suruh itu bulldozer supaya korek satu Pahang . Lagi pun negeri Pahang bukan nya besar sangat .

Anonymous said...

Setakat ni belum ada yang ditunaikan sepertimana yang dijanjikan oleh Kutty.
1. Harga Minyak akn turun ke 1.50
jika PH menang.
# Harga minyak tetap kekal
2. GST akan dihapuskan.
# GST tidak dihapuskan cuma
dijadikan 0 peratus utk barang.
tertentu.
3. Tidak akan ada serbuan ke rumah
sesiapa yang disiasat pada Jam 11
ke 4 pagi. Nak bagi keadilan
boleh buat waktu pejabat.
# Tapi semalam rumah Dato Seri
Najib kena serbu sampai pukul
berapa pagi.

Macam ni pun masih ramai melayu sokong Kutty. Semoga Allah tunjukkan kebenarannya suatu hari nanti..Amin.

miss rara said...

macai...dpn mta kawan tu songlap duit ... hang nk bukti apa lagi...mungkin hng suka byaq gst kot noh... pilih pemimpin yg baik dan bijak... bukan yg mnyusahkan... akhir zaman

Anonymous said...

Bersabar & tawakal atas musibah yg melanda. Diakhirnya, hanya yg benar akan mengatasi yg batil.

Rakyat yg celik minda sedang melihat tindak tanduk Kerajaan yg amat gopoh & tergesa-gesa, seperti ada sesuatu yg dikejar.

Sepatutnya, lantik dulu kabinet dgn sempurna. Lepas tu tunaikan janji2 popular yg ditabur masa PRU lepas.

Anonymous said...

dalam paper online penyokong PH...berbakul bakul org islam memaki hamun sumpah nista Najib laki bini dengan cerita ini...walaupun di bulan posa...

Anonymous said...

Takpe...bulan puasa ni doa org teraniaya akan dimakbulkan. Lagi satu biar diaorang kutuk sampai berbakul dapat pahala Najib sementara dosa mereka tanggung. Bulan puasa pun tak jaga adap dan bahasa...manusia akhir zaman...

Anonymous said...

Macai ra,
Tk hbis2 perangai menghasut dan menfitnah tanpa bukti. Memang budaya kpop ye suka bawa mulut tak kira dosa pahala.patut la pompuan ramai kat neraka.

unknown said...

disaat tgk gamba DSN sebegini...tiada doa lain yg aku tadahkan...hanya mintak Allah balas pd org yg menzalimi. Dicerca..dimaki.. tanpa tahu kebenaran setiap tuduhan.. Smoga Allah merahmatimu DSN..smoga stiap kejian akan berbalik pd yg menuturkan. Aamiin.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates