May 14, 2018

80 Baru 3 Hari PH Ambil Alih, Ekonomi Negara Terus Kukuh!


Baru 3 hari selepas PH memenangi PRU14, secara tiba-tiba ekonomi negara bertambah baik, akaun negara mengalamj lebihan (surplus), negara mempunyai rezab yang kukuh dan hutang luar negara tiba-tiba menjadi rendah.

Bukan CTS yang kata. Sebaliknya ini adalah Kenyataan Media dari Gabenor Bank Negara Malaysia. Kalau seminggu sebelum PRU14, kita dimomokkan dengan hutang negara yang mencecah trillion kononnya dan negara di ambang muflis atau bangkrap.

Gabenor BNM, TS Muhammad Ibrahim berkata, baca di sini, ringgit akan mencerminkan asas ekonomi Malaysia yang kukuh dalam jangka masa panjang. Kata beliau dalam beberapa siri kenyataan yang dikeluarkan menerusi laman sosial Facebook kelmarin.
Prospek ekonomi negara kekal sihat berdasarkan lebihan akaun semasa, kedudukan rizab yang kukuh, paras hutang luar negera yang rendah dan penampan modal yang kukuh dalam sistem perbankan.
Malaysia tidak asing dengan ketidaktentuan jangka pendek, BNM telah berjaya menguruskannya dengan baik pada masa lalu dan akan terus memastikan keadaan yang teratur dalam pasaran kewangan dalam negara,
Keajaiban berlaku di bumi Malaysia. Kerajaan PH dengan magika yang ada telah memulihkan ekonomi negara dalam masa 3 hari sahaja, walaupun 3 hari berkenaan adalah hari cuti umum. Siapa kata Kerajaan PH tidak hebat.

80 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya ekonomi Malaysia sebelum PRU14 memang ok...PH masuk CUCI KAKI je..

Menang pun sebab banyak fitnah...

Anonymous said...

otai otai reformasi agenda halus sedang menunggu kita tak mahu pisang berbuah 2 kali... ini kali ini masanya...

Anonymous said...

sebenarnya kerajaan di pimpin oleh BN adalah yg bertanggongjawab..tetapi fitnah ph yg mengatakan negara bangrup dan lain2 lagi persepsi burok adalah terlalu kejam & rakus utk mendapat kemenangan...
nampaknya harta karun yg ditinggalkan oleh BN maka terbeliakle kuncu2 fuckatan merancang utk menghabiskannya...wujud tak Raja Gula,Raja Minyak,Raja sst...masing2 berlumba2 utk dpt bahagian harta karun yg ditinggalkan!!!

madey #NotMyPM dan Al Jub #NotMyPM

Jebat Hang Pi mana said...

Suma org suda Wakenabeb 😂
sangka baik jer la, pemimpin kerajaan baru suma tengah kije siang malam pagi petang, transactions pun suma obersi, Malaysia jer yg public olidey kemarin

Anonymous said...

Wow impressive achievement by LGE

Anonymous said...

memanglah kukuh sebab Ds Najib memacu negara dgn betul...tp tunggu lah bila gst...dilunyaikan...petrol diturunkan..tol dihapuskan..masa tu negara kita terpaksa bergantung hanya pada minyak...dan minyak kelapa sawit...waktu tu barulah tgok bagaimana...sbb Ds Najib dah sediakan budget utk tahun 2018 kan...duit semua dah disusun rapi BRim semua dah ada..so klau Brim diberi bukan sbb PH perintah tapi mmg dah tersedia dibuat oleh DS Najib...terimakasih yang tak terhingga DS Najib..biar manusia di dunia ni menghina.. mencaci..tp malaikat di langit menyebut nyebut kebaikan dan keikhlasan..DS Najib...InsyaAllah...sekarang akhir zaman..ingat..Allah bayar cash.

Anonymous said...

PH punya ahli parlimen semuanya dulu berguru dengan Harry Potter. Secara magik Malaysia yg dah nak benkrap tiba-tiba dah ok. Tunjuk magic wand sana sini walla ekonomi dah okey. Joke of the year.

Anonymous said...

Melayu kena tipu bulat2 . Melayu nak kena pandas sekarang apa apa dia orang kasi ambik sudah . PRU 15 bersatu balik undi blok Melayu.

Anonymous said...

Kalo bunga hutang 31 billion setahun adekah pokok hutang kecik?...

Mampu ker negeri bn pahang dan perlis membayar hutang?...

Anonymous said...

Masa sebelum perintah semua tau propaganda pakatan...muflis... semua kita melantak pasir.. baru je menang sehari dua madey asik ulas dimulut ekonomi malaysia dlm keadaan begitu begini bla bla bla...teruk la..dia akan betulkan keadaan.. memastikan ekonomi dipulih... pakar pakar bekerja siang mlm 24 jam gamoknya...

Dahsyat sungguh bekerja siang mlm katanya di rumah org.. iya ke idok tak tau le.. jika iya kalau BN dah tembus bumini pakatan menyalak ADA KEPENTINGAN PERIBADI... RASUAH... TENDER PROJEK TERSEMBUNYI.. pasti macai jawab takut rahsia nak pulih ekonomi didgr org..
Keh keh keh..

Haaaaa tu dia dah pulih pun hahhahhah dlm tempoh bertenang pi bercuti sakan macai serata malaysia... balik runah dah pulih ekonomi..

Waduh siap stop lagi semua aliran keluar masuk.. org kata tutup kedai la bank negara.. bukak kedai je jeng jeng jeng ajaibbbbb ajaibbbbb ajaibbbb..

Rezab kukuh melimpah la tu.. tetiba utang jd rendah sebelumnya nak dijual negara kononya... senangnya meeting je 2 ke 3 hari siang mlmm..

Macai macai pakatan semua suruh je la gone end dan geng meeting siang mlm.. seminggu lagi pasti gst hapus..
Meeting lagi..
Seminggu lagi toll mansuh..
Seminggu berjaga suang mlm lagi..
Bangun tido aiiik aneh semlm tido dalm rumah kecik hari ni terjaga dlm runah besor... belum ada kolam.. tunggu seminggu lagi..

Tengok duit melimpah dpn mata nyammmm nyammmm nyammmmm... slrpppp slrpppp nyammmmmmmmm

Anonymous said...

Mungkin umum tidak mengetahui kebanyakan aset2/platforms minyak/gas, pipelines dan oil/gas refinery yg dimiliki oleh Petronas merupakan aset2 yg sudah "AGING", malah ada yg sudah melebihi tempoh maksimum designed melebihi 30 tahun. Beroperasi dlm keadaan ini boleh menyebabkan chasthatrophic dan kematian pada pekerja, lihat sahaja apa yg telah berlaku di US banyak letupan2 dan kebakaran2 berlaku direfinery mereka. Oleh itu Petronas memerlukan modal Capex dan Opex yg sangat tinggi hingga puluhan billion untuk proses dan kerja2 rejuvenation, maintainance, repairs, replacements dsb. Wang Petronas ini bukanlah sesuatu yg boleh digunakan sewenang2nya untuk menanggung subsidi minyak semata? Takut2 nanti dengan2 Petronas sekali boleh tutup kedai sebab tak cukup modal sebagaimana bangkrapnya kedai roti Loaf.... Rakyat yg prihatin!

Anonymous said...


Kita tak pasti isi2 rumah dalam kumpulan B40 sama ada akan mendapat Bantuan Rakyat atau tidak pada hari raya ini....dah hampir 5 tahun orang susah mendapat batuan .... sekarang zaman orang kaya pula untuk mendapat Bantuan BK2M (Bantuan Kroni2 Mahathir). Barulah adil kan? Kan?

Teringat kisah anak kawan aku yang TIDAK mendapat Bantuan Raya tahun lepas kerana mereka orang berada juga....apa kata mereka kepada emaknya "kalau kita jadi orang miskin best mak , dapat bantuan"

Org miskin yg undi PH mempunyai mentaliti yg sama dengan budak2 tu le.




Anonymous said...

Kenapa tak kenang langsung jasa dan tungkus lumus DS Najib bangunkan negara semewah ini??

Apakah puak2 iniahu jadi pendusta seperti Bani Yahudi?? Mendustakan nikmat Allah.

Tolonglah jika kita pejuang sebenar, mesti tuntut bela, dan jgn biar DS Najib dikurung ditangkap dan mungkin dilebamkan mata.. Org tua tu sangat pendendam....

Anonymous said...

http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=en_speech&pg=en_speech&ac=799

Dlm ucapan gabnur bnm tak de pon sentuh keadaan ekonomi seperti cts paparkan...cts ko kutip dari mana?
..

Anonymous said...

WOW.... baru 3 hari kerajaan PH di tubuhkan , ekonomi telah melonjak . BEST NYER !!! Kalau macam ini laa Malaysia boleh jadi negara yang terkaya didunia dalam masa 7 bulan . Mungkin minyak petrol boleh di turunkan hingga 40 sen 1 liter !! Kemungkinan rakyat Singapura pun akan berhijrah beramai ramai ke Johor Baru . Kalau mahu trend ini berterusan kita mesti sokong Guan Eng jadi PM selepas Mahathir .

Hidup PH , Hidup Mahathir , Hidup DAP .

Anonymous said...

Kepada Najib kami tidak menerima permohonan maaf anda! Sebaliknya kami yg perlu memohon maaf kerana gagal menangkis fitnah2 dan penipuan2 halus PH... Tak tahulah apa nak jadi dgn Malaysia? Nilai ringgit pun dikatakan merundum dgn teruk sekali (pada saat ini..), Ya Allah selamatkan Malaysia!!!!!

Anonymous said...

Kak Jah seorang ibu tunggal beranak dua tinggal dikampung, beliau hanya punyai basikal untuk pergi berkerja sebagai penoreh getah. Inilah kisah typical golongan B40. Berbeza dgn golongan H20 yg punyai kereta mewah berbaris2. Jika diberikan subsidi minyak apakah faedahnya kepada Mak Jah berbanding orang2 kaya yg mendapat subsidi, org seberang tambak pun dapat nikmati subsidi berganda, fikir2kan, janganlah terlalu busuk national hanya memikirkan tembolok sendiri!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Tengok kat link ni..

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156379893879872&id=83552599871&__tn__=%2AW-R#_=_

Anonymous said...

Ada ustaz kata..bila kita doakan kebaikan pada orang tanpa dia ketahui..doa itu akan didoakan pula oleh para malaikat utk si pendoa td..so..DS Najib ...doa yng baik2 utk Tun...moga malaikat akan doa yang baik2 utk DS Najib juga...ingat doa malaikat lagi..termakbul kan...InsyaAllah kami rakyat yang tahu..sentiasa berdoa biar Allah tunjukkan kebenaran...sebenar...sapa yng tamak kuasa..sapa yng mementingkan kroni..sapa yng pentingkan keluarga...sedangkan rakyat hanya digula gulakan sahaja..masa akan menentukan..tunggu dan lihat jer lah

Anonymous said...

Saya tak setuju kalau orang kata Mahathir ini pendendam . Ingat tak masa Semangat 46 dulu ? Selepas Semangat 46 gulung tikar , Mahathir bawa balik Rais Yatim dan Tengku Razali masuk UMNO . Itu makna nya dia tak dendam . Kalau dia dendam dah pasti Rais Yatim itu dia tendang jauh jauh .

Saya dah masak sangat dengan perangai Mahathir ini . Kalau dia marah sangat dengan kamu , kamu hanya perlu diam kan diri saja , jangan lawan balik kata kata dia , insya allah hati nya sejuk kembali . Tapi kalau kamu terus lawan kata kata nya , dia akan terus marah dan dendam dengan kamu .

Itu sebab Mahathir marah dengan PAS hingga hari ini . PAS tak habis habis nak melawan kata kata Mahathir . Itu sebab marah Mahathir dengan PAS tak habis habis .

Sekarang ni Mahathir tengah marah dengan Najib dan UMNO . Kalau Najib bijak , Najib dan pemimpin UMNO yang lain hanya perlu diamkan diri saja . Jangan lawan kata kata Mahathir . Lama lama Mahathir akan sejuk dengan Najib . Kalau Najib dan pemimpin UMNO yang lain terus diamkan diri , tak mustahil Mahathir akan pulang kembali sertai UMNO . Dah masak sangat dengan Mahathir ni .


.

Azman Ali said...

#TM x not my PM

Anonymous said...

Aaminn..moga "PH MELUNGKUP" xlame lgi...

Anonymous said...

kakakkakakak....aihhh..anjing2 UMngok masih ade tuan lg ke....kakakakkaka...menyalak mntak dedak nampak....ritu bkn kate konpiden sgt bleh menang? padan muka korang...Johor yang lahirkn UMNgok..Johor jugak yang kuburkn Umngok...dah la,semadi la dgn tenang...adap seksaan kubur tu je...

Anonymous said...

Anak anak muda tak heran.. kata nya belum ada anak.. itulah tolol pemikiran anak muda.. undi bkn utk hari ini utk masa dpn..nenek moyang berjuang utk generasi cucu cicit... kembali asal petik je daun kat petronas bila nak mkn.. sst/income tax tokey declare rugi memanjang.. tapi rumah besor tgh kota byk lagi.. kereta besor..

Anak anak muda pakatan mau kembali seperti emak ayah dia org dulu... jgn cucu cicit dia org pulak tergadai semua.. petik daun tepi jln nak mkn.. sebiji sama berlaku kat timur tgh..

Anonymous said...

Hutang hampir 700 billion tidak termasuk hutang kominis kategori low debt?...kalo surplus berapa?..
Rezab bank negara tidak meningkat dari awal tahun...

Kenape bank negara tidak buat kenyataan petunjuk ekonomi seblm pru?...

Gabnur bank negara jugak dlm radar tun madey...

Anonymous said...

Baca dulu laporan ketua odit negara yg dah dibebaskan dari osa...

Sape bertanggongjawab masukkan wang pelaboran 1 mdb kedlm akaun syarikat jho lo?...
Kemana lesap wang 1 mdb 7 billion usd ato 28 billion ringgit...

Anonymous said...

Ko tau tak banyak mana orang kaye bayar incometax tanggong kerajaan?....mek jah bayar incometax?...

Anonymous said...

kerajaan pH bersandar pada sentimen persepsi dan sentimen fitnah jijik
kerajaan yg tak kekal lama..

kami tunggu anwar ibrahim jadi PM 6 bulan dari sekarang... atau kempunan lagi sekali..

bangkit lawan fitnah...

Anonymous said...

Doa kapla jumaah prompak diterima ker?..

Anonymous said...

Harap2 YDPA kekalkan kedudukan Peguam Negara yg ada sekarang, Kpd Mahathir tak kan semua bende nak dipolitikkan?

Anonymous said...

Apabila SYUKUR dah hilang... percaya kat org yg ingin menghancurkan Islam ekonomi Islam... apa lagi dlm otak hanya dikuasai nafsu pentingkan diri..

Generasi dulu fikir ummat.. bkn hanya diri sendiri...
Pandang diri sendiri, adik beradik, anak anak dan seluruh keluarga anda.. jujur kira berapa % yg mendpt faedah yg diperjuang BN UMNO.. semua dah cerdik bahkan byk yg idup senang bkn bermakna jutawan yg takde kolam bot mewah dll..

Saya yakin setiap keluarga besar tak kurang 80% idup senang.. ini bermakna dr merdeka % menaik.. yg sedikit tu apa berlaku.. inilah bantuan yg ada dan byk lagi rancangan.. la tu najib umum tunggu selepas pru... jika nak salahkan org lihat keluarga besar anda sendiri.. hidup ini bkn ditunjuk jari kat org tapi diri kita dan keluarga juga bertanggungjawab... 80% tu ke mana pi tak membantu atau menbantu hasut org lain.. sebab tu ada sedekah zakat dan bantuan lain lain.. ni asik memfitnah tapi bila org mintak bantuan/pinjam duit jgn harap nak bantu walau keluarga sendiri.. realiti akhir zaman.. dgr ceramah menganga mulut..

Bersyukur atuk nenek moyang beringat.. tak lama lagi anak cucu cicit kpd anak muda sekarang akan jd mcm nenek moyang dulu.. kerana itulah yg tua byk menitik air mata.. tak sangka anak dia org buat pilihan bodoh utk kembali ke zmn dulu yg dirasai..

Anonymous said...

Madey dulu tak jatuh walaupun byk skandal sbb dia kawal media. Aku tak percaya sgt bila madey ckp kebebasan akhbar n berita.

Anonymous said...

Dah terjawab.. ekonomi ok... rezab ok..
Baru diumum projek diterus dan akan buat buat mcm mcm lagi.. wah negara nak muflis atau dah bankrap boleh kaya sekelip mata.. menangis mugabe.. berguling guling mugabe menangis... idup lagi ke mugabe...

Putar sana sini byk kes sonyap... macai tunggu menganga sampai 5 thn.. nak pru baut heboh lagi... macai menyalak lagi.. sedo sedo anak dah lahir besar dah.. herge minyak lebih rendah dr air yeeeeeyyyyy yabeda bedu....

Anonymous said...

cts pls ulas pertubuhan cina nak wakil cina dlm semua kementerian penting... kenan ulas.. penting kehendak anak anak muda pakatan..

TPM pun nak dituntut.. katanya mcm persetujuan bersama sebelum pru.. sedikit dah terkuak.. byk lagi tu yg kita belum tau... sape yg tergadai ni? Melayu bumiputera atau negara kita ke negara china?

Ni sama seperti tak ubah ceramah dpn melayu lain ngan ceramah dpn cina bangsa lain...

Tahniah anak muda melayu pakatan.. kpd anak anak pro BN bersabar berjuang.. didik anak kita erti BERSYUKUR..

Anonymous said...

DS Najib telah membuktikan dia telah menjalankan amanahnya sebagai pembela rakyat dengan berusaha bersungguh-sungguh untuk senangkan rakyat. Macam-macam dia reka dan laksanakan supaya TAK SEORANG pun tertinggal dari merasai SETIAP SEN duit negara hasil GST atau hasil2 bumi yang lain..

tapi apakah kita bertanya pula..APA pula HAK NAJIB sebagai pemimpin.. apa dia balasan dan tanggungjawab kita pula sebagai RAKYAT?

Dalam Islam kedua2 diwajibkan tangunggjawab. Tanggungjawab rakyat menghormati nya sebagai pemimpin, menghargai pengorbanan, berterima kasih padanya dan bersyukur pd Allah atas semua yang kita kecapi ini.. di mana pula??


Saya lihat ahli UMNO sendiri belot pada DS Najib, hanya kerana percaya pada hasutan wassap dan media sosial. Beberapa negeri UMNO sendiri menjalankan black ops untuk swing undi pada Pakatan konon 'mengajar' Najib.

Tapi lihatlah terlebih swing..akhirnya semua musnah..

Kasihan DS Najib..saya terbayang wajahnya bertemu rakyat tak henti-henti. Apakah manusia boleh berlakon sepanjang 10 tahun? Apakah pula jasa Mahathir yang terlalu diagungkan sehingga halal untuk dia jatuhkan sesiapa dengan kaedah fitnah dan merosakkan karektor???

Apakah KLCC yang dibina Mahathir dengan duit songlap Petronas itu dirasai oleh pakcik makcik yang menoreh getah??

lebuhraya tetap dikenakan tol konsesi berpuluh2 tahun..zaman siapa? Tidakkah Mahathir?? Kenapa pakat jadi BUTA dan BODOH hanya kerana benci Najib tanpa sebab??

Semoga Allah SWT memuliakan dan memelihara DS Najib dan keluarganya dari kezaliman dan kejahatan puak-puak berselindung atas nama 'rakyat' ini.

Wallahualam

Anonymous said...

Betul, masa akan menentukan...tunggu, dengar dan lihat jer...kuasa bukan di tangan Tun M dan PH tapi kuasa mutlak di tangan Tuhan yg Maha Esa.

Anonymous said...

Fitnah makanan dajal yg direjam makanan puak ph..tk payah beli makanan dah..kenyang..burrbbb

Anonymous said...

Ade sapa 2 nampak press release MOF...gst dihapukan mulai 1 jun... 1 minggu dah hapus...kalo najib tambah lagi 60 barang makanan kena gst...

Anonymous said...

UMNO dan Barisan Nasional perlu bersatu dan bangkit!! Kalah menang sudah menjadi resam dalam mana2 pertandingan..

Semua ahli2 UMNO dan Barisan tak patut membiarkan DS Najib berseorangan menghadapi segala ujian.. Contohilah pengikut2 PKR bagaimana mereka mempertahankan DSI walaupun dah terang lagi bersuluh bersalah mereka tetap mempertahankannnya.. Ayuh! Ahli2 UMNO luruskan balik Barisan dan teruskan perjuangan untuk pertahankan kembali hak2 orang melayu!!

Anonymous said...



Admin, nak tanya sikit

Sekiranya janji yang ditaburkan oleh PH tidak dapat di tunaikan dalam tempoh 100 hari....Adakah Agong berhak membubarkan Parlimen dan mengadakan PRU semula ?? .... Kerana jelas pemerintah sudah MENIPU rakyat.



Anonymous said...

Allah maafkan umatnya punya ramai2 umat2 tidak kenang jasa Allah dia pulak lebih2..hati mesti mau baik bro..klau bila solat tu minta Allah hitong pulak salah sendiri kamu. Kau tu bkn malaikat tak buat silap dan salah.

Anonymous said...

Melingkup dn bungkus sebelum 100 hari..hik3

Anonymous said...

Kite TENGOK je kedai2 RUNCIT tokei2 CINA nnti, dorg turunkn HARGA BARANG ke x...


Kalu x TURUN kite BELI n bole klaim BALIK GST dgn KASTAM..

Kite plak ltak kan sndri GST 6% ke krajaan..


Ok x IDEA GUA ni,,,,

Huaaaaaa

Anonymous said...



Pemimpin mereka jelas 'mengentot', jam omega bukti kehadiran semasa proses mengentot..tapi ahli2 mereka langsung tak berganjak malah terus kukuh mempertahankan pemimpin mereka.. sikap padu dan jitu mereka mempertahankan pemimpin sehingga 20 tahun kemenangan muncul buat mereka.

Tapi dalam UMNO..lihatlah tikus2 berkeliaran lari meninggalkan kapal.. bersendirian DS Najib terbiar. Org UMNO langsung tak sandarkan ini semua kehendak Allah SWT..ujian..sebab kita cakap begiotu kerana Najib baut benda baik,, tapi kalah..maka itu ujian.. lainlah kalau dia membunuh rakyat seperti Basyir Al-Asad Syria.. bom sana ini.. walaupun matlamat nak selamatkan negara.


Semoga Allah SWT berikan pembelaan pada DS Najib, jasa2nya..penat lelahnya membela rakyat. Skrg rakyat masih tgh marah..biarkanlah.. tapi Insya Allah satu masa dia akan dikenang dan rindui.. org baik tetap akan dikenang..

pengkhianat2 dalam UMNO juga sila berambus..kapal dan kontang dr duit ringgit.. tapislah tinggal hanya mereka yang berjiwa ikhlas pejuang. 22 tahun UMNO dijadikan parti kontraktor oleh mahadey.. bukan mudah nak hapuskan parasit2 ini yang kelaparan..lalu menggganas


Anonymous said...

Pak lah tak melawan mahafiraun mahadey pun kena tendang.. ko xyh le jilat si puaka mahazalim tu.. dia bukan hebat mana tapi sebab lidah cabangnya hebat..itu je..

Anonymous said...

sape ade ambik gmbr2 harga2 brg sebelum Najib dijatuhkan?
Nnt kita tunggu sampai 100 hari ada turun tak 60% harga barang.

Kalau turun 0.1% baik xyh tukor krjn.. bahlol namanya..

Anonymous said...

Kite KENCING kt MUKE "MENTERI PASOLA" mat sabu nnti...

Kihkihkih


JANGAN risau xlame dah PH ni..HAL JAWATAN MENTERI pon da bergado..

JAWATAN BEST smue TUN sapu..

JAWATAN PONDAN dberi ke PKR..

KABINET pon xd lgi tpi SIBUK nk TANGKAP n BUANG org...

AG gua salute..die buat je..AGONG yg lntik die..

Baru TUN kene buku dgn ruas..

Anonymous said...

Salam CTS,

Tuan nampak seperti pejuang, di kala blogger2 pro umno lain sudah ghuyup melarikan diri, tuan masih terus melontarkan semangat buat kami untuk terus melawan kemungkaran PH.

Org2 macam ini biarpun tanpa habuan, terus berjuang, dan golongan macam CTS ini mesti ditarik oleh pimpinan UMNO baru, dihambat keluar tikus2 perosak yang selama ini bukan berjuang tetapi MELAHAP habuan ambil upah semata2.

Lihatlah perjuangan dalam PAS, mereka kalah berpuluh tahun, tetapi mereka tak berpecah atau menghina pemimpim mereka atau mendesak berundur.. sebaliknya terus taat pada pimpinan.

Dalam keadaan mereka lemah dan tiada dana pun mereka mampu dapat 2 negeri.

Anonymous said...

BETUL KUASA MMG HANYA PADA ALLAH, MAKA PD KALI INI DGN IZIN ALALH JUGA BN KALAH...ADA HIKMAHNYA...SO MUHASABAHLAH...DAHULUKAN PERJUANGAN ISLAM, IN SHAA ALLAH...

asri said...

SEMUA YG TERJADI INI ADALAH DGN IZIN ALLAH JUA, ADE HIKMAHNYA...YG PASTINYA DAPATLAH DIKETAHUI MANA YG BENAR BERSAMA DGN UMNO DAN BN....

Anonymous said...

en.cts, selamat berjuang2 sorang2 ye! kipidap..dongibab..

Anonymous said...

KEBANYAKAN MB semua dri PARTI BUNGA...

MENANG CIPUT tpi nk kuasa lebih..

Yg mnang 30 undi pon bole jd MB..Mmg TOLOL..

Nak lepaskan NUAR tpi satu DOKUMEN pon xbuat lgi..

Kerajaan kite yg baru ni Mmg KERAJAAN ZMAN BATU..

Smue org nk D BLACKLISTkan kt imigresen..




Anonymous said...

UMNO tak kalah . Cuba bandingkan berapa banyak kerusi parlimen yang UMNO menang dan bandingkan dengan PKR dan DAP . Yang kalah cuma BN aje . Alangkah bagus kalau UMNO dan PAS boleh bersatu atau lakukan kerjasama .

Anonymous said...

Orang tu jadi kaya sbb dasar2 bn. Kalua betul hebat gi niaga kat china or india kalau maaih kaya baru aku tabik

Anonymous said...

Aku dulu tak pernah mengundi dan bukan ahli umno. Tapi sekarang kalau ada oerhimpunan umno aku nak join. Terutama bila pencen dlm setahun dua lagi. in-sya-Allah tenaga dan rezeki yang sedikit rela dimanfaatkan kearah kesinambungan melayu muslim malysia..

Anonymous said...

Budal2 mmg mcm tu..baca malas.kaji selidik malas..baca.caro.selidik..baru bercakap..nnti memampakkan kebodohan..kan yg kluar kan berita tu kosmo..berita harian mmg korg tk bc..pi bukak dulu jngan bc tajuk..atau disuap dgn w'app..yg tah bila punya posting

Anonymous said...

Ko pegi ngadap Agong laa...Apandir tak perlu dibuang....cuma bagi bilik khas...duduk diam2... Kerja peguam negara yg baru buat ..mcm najib buat dulu kpd ghani patail...hihihi

Anonymous said...

Saoe pemimpin umno yg hebat dapat satukan umno?...
Zahid ade kes polis dan sprm...KJ ade kes sprm...hishamudin ade kes swastakan tanah askar...

Yg lain2 lembik kerana dah biasa hidup mewah...

Anonymous said...

ApaNdir masuk bilik beku jer laa...

Anonymous said...

Kenape tak repit polis?....takut?...

Anonymous said...

Jenape ko takut bela pak lah dulu?...tak ade dedak?...hihihi

Anonymous said...

Kenape ko tak suruh bapak ko ambik gambar?...ramai jer kuli ko nak ikut printah ko?....hihihi...

Anonymous said...

Berapa bulan lagi boleh bertahan?....dedak pon untuk beberapa bulan lagi habis laah...no power no.money...

Anonymous said...

Yer.betul..Allah nk tunjuk kan..fitnah bertahun2 365 hari..naikan lah ph..inshaAllah terbukti..supaya yg makan kenyang fitnah free(fitnah tkder kena gst).di izin kn Allah bertaubat dan sedar..klu tk sedar lg.bala Allah menanti

Anonymous said...

Allah dah benci umno...ade prompak besar ade prompak kecil...kalo tak sedar diri umno akan hilang buat selama2 nye...tiada lagi pemimoin hebat dlm umno...

Anonymous said...

Here's what you as a Rakyat can do to make Malaysia a better place. New government, new habits, new era. You can make a difference in rebuilding this beautiful nation ����.
By Hannah Yeoh

- Be fluent in Bahasa Malaysia and English. Both spoken and written. Mother tongue languages such as Chinese or Tamil should come in third. No excuses.

- Stand on the left side of escalators not just in train stations but everywhere including shopping malls.

- Wait for people to exit the train or lifts before entering.

- Clear your trays after eating at McD an KFC. Takes 2 minutes only.

- Stop speaking Chinese when there are non-Chinese speakers around you for discussions and meetings. Learn to be tolerant.

- Use signals when making a turn or switching lanes.

- Stop offering bribes to police for weed or traffic offences.

- Stop setting up canopies outside your house when you have parties. Set the canopy inside instead. Don't block the roads for your neighbors. This is our country not just yours.

- Say please and thank you. Or Sila dan Terima Kasih.

- Greet your bus drivers, cashiers and restaurant workers.Simple Hi is powerful enough.

- Spot a poth hole or faulty streetlight, spend 5 minutes to lodge a report to your respective local council via online. It's easy. We all need to spend some time and energy to make our neighborhoods a better place to live.

- Report dirty restaurants to local councils too. Make use of your power as a rakyat and ratepayer. Lodge reports to respective agencies. All can be done online now.

- Stop racial stereotyping people.

- Learn to be on time. Mahathir is 93 years old and he's always on time. What's your excuse?

- Stop for pedestrians on the road.

- Learn to separate your house waste. Recycle more.

- Spend more time volunteering, join NGOs.

- Malays should stop serving beef when other races also participate.

- Chinese also should stop serving pork when other races also participate.

- Respect other races culture and belief.

- Be polite to all. Apa khabar and terima kasih should be our lifestyles.

- Do not double park.

- Follow trafic rules and do not cut que.

- Respect teachers. They are the pillar of our childrens future.

- Teachers should treat all childrens as their own.

- Stop talking bad about others. Change your thoughts.

- Stop littering. Start to flush after you're done in the toilet.

- Use helmets if you're riding a bike.

- Don't smoke if there are non-smokers around you. Learn to respect.

- Stop putting race requirements in job postings and properties rental.

Share this to everyone. No point having a new government if old habits don't die. Change starts from you. Yes you, the Rakyat of new Malaysia����.

# stop putting race in job posting and properties rental= nampak tak jarum halus dah masuk hak sama rata

Anonymous said...

Tak kesah lah kalau korang penyokong BN atau PH tapi comment korang tonggang langgang . Aku baca pun aku tak paham . Sah , korang ni belajar takat darjah 2 aje .

Anonymous said...

Kebencian Allah SWT adalah kepada manusia-manusia yang zalim dan bongkak. Manusia2 yang buat kebaikan hatta seorang pelacur pun Allah SWT masih pandang dengan Rahmat-NYA.

Kita bercakap soal Najib telah buat baik, apa yang terjadi selepas kebaikan demi kebaikan dibuat adalah atas takdir Allah SWT, adalah ujian untuk orang2 baik dan Insya Allah ini adalah proses memcuci UMNO dari sarang2 najis oleh pm 22 tahun.. 2 pm pun gagal cuci.

Satu org lagi ini kerjanya membuat jahat, merompak, menipu, menjatuhkan orang lain, tak sedikir orang lain dikhaianatinya dijatuhkan di ainaya. Tapi kerana 'kebijaksanaannya', memang Allah SWT izinkan perlakuannya. Dan dia masih bebas.


Kezaliman org ini dipertontonkan semula kepada generasi anak-anak. Generasi bapak2-ibu2 yang melalui dulu sudah serik dan merasai. Tetapi generasi anak2 yang seronok dengan k-pop hiburan sana sini dan makan kenyangak berjenis2.. tidak sedar.. maka Insya Allah mereka juga akan melalui zaman itu semula.


Wallahualam

Anonymous said...

Alhamdulillah. semoga ekonomi negara terus berkembang dibawah kepimpinan pakatan harapan.

Johan said...

Kenyataan itu menyakit hati.
Dah krluar kenyataan Moody...yg di tekankan HUTANG 50.8%... Melebihi hutang yg bagus 40.1%.

Ted Manoff said...

Asas kemenangan penipuan. PRU tak sah

Ted Manoff said...

PRU 14 valid or invalid jika undi diasaskan pada penipuan?

Anonymous said...

Any news ttg Menteri pasola? Lama tak dengar habaq?

Ted Manoff said...

Sesuatu yang didapati dengan Penipuan adalah haram dan batil (batal). Quran sebut gitu, common law pun sebut gitu. Desak Agong dan Mahkamah batalkan PRU 14. Let's move.

Ted Manoff said...

PRU 14 tak sah diasaskan Penipuan.

Anonymous said...

Amiiin

Anonymous said...

Kata umno sombong kau pula dah kena penyakit dari umno yer..
Kau tu angel ker tak pernah buat silap dan salah seumor hidup kau yg dengkel nih.

Anonymous said...

Fitnah peribadi... langsung tak terkecuali. Abis Datin Rosmah sekali terkena...

Tanah Melayu Kini said...

zaman mathir, tanah melayu hanya ada 4 negeri sahaja..
KL, Selangor, Putrajaya dan Langkawi..
Zaman Najib, semua negeri dapat imbuhan masing2..
cuma budak muda melayu skrg lebih kebendaan..
dan langsung tidak memikirkan masa depan tanah melayu dan agama islam di tanah melayu..
sanggup di perbodohkan depan batang hidung, apabila cina dap ckp "guna melayu hentam melayu", pun diaorg tak kisah.. sampai mcm ni sekali.. budak2 skrg tak kisah ditipu hidup2?

fakta
BN = kalah
UMNO = menang

umno masih kuat
umno mesti buat pakatan dengan pas untuk pru15 kelak..
utk dpt sokongan undi melayu lebih..
parti komponen lain kalau nk stay dgn BN, bole, nk tinggalkan pun taper..

Anonymous said...

menang sorak saja..tgok babak seterusnya..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates