May 19, 2018

146 Apa Ada Dalam Peti Besi? Pasti Ramai Yang Kecewa


Bersusah payah pihak berkuasa bertungkus lumus untuk membuka sebuah peti besi lama yang terletak di kediaman Mantan Perdana Menteri di Jalan Langgak Duta, yang dikatakan kehilangan kunci.

Diharapkan mungkin duit simpanan berjuta atau mungkin rahsia penting dan teramat sulit mengenai 1MDB, rupanya hanya surat nikah DS Najib Tun Razak dan DS Rosmah Mansor yang dijumpai bersama wang asing lama bernilai kecil.

Pihak berkuasa menghabiskan masa puluh jam sehingga memanggil beberapa pakar kunci semata-mata untuk membuka peti besi tersebut. Bila dapat dibuka apa yang ada di dalamnya sungguh mengejutkan.

Apapun, DS Najib pastinya berterima kasih sijil nikah beliau dengan DS Rosmah Mansor dijumpai kembali. Hampa dan kecewa pastinya kebanyakan orang. Teringat lagu Ramlah Ram satu ketika dulu, "Kau kunci cintaku di dalam hatimu ..." 

146 comments:

Anonymous said...

Kikiki...hancur luluh hati ku. Ku sangka emas intan berlian rupanya..
.tipah tetipu..lol ngok pakatun caicai.

Anonymous said...

8 lagi peti besi di sri perdana pon simpan dokumen pribadi jugak?...72 bag dah diangkut...kalo 1 bag 1 juta jadi 72 juta...najib niaga ape ade wang tunai puluhan juta?...takkan niaga kacang putih...ato ini wang pusaka tun razak...

Anonymous said...

Aku dah agak. Peti besi lama & klasik mcm tu hanya ada benda2 lusuh & ketinggalan zaman je. 20 tahun tak dibuka, tentunya segala isi tak relevan dgn kes sekarang ni. Bersedialah utk dimalukan wahai penyokong PH. Punah segala impian nak memalukan Najib. He he he hi hi ho ho ho kah kah kah kik kik kik la laaaa ♫ ♪ ♫

Anonymous said...

Lega rasanye kepala lepas pru kali ni...barang tak naik harga...ikut tradisi pru yg lepas2 barang dah mula naik dlm senyap..

Gst 0% mulai 1 jun..minggu depan umum kurangkan tol...minyak dah tak naik lagi...ikut formula najib harga minyak patut dah lebih 2.40 seliter...

Puasa tahun ni dengan tenang...nak balik rayer jepala tak serabut lagi...hebat PH...

Anonymous said...

Selasa ni najib dijemput ke sprm...ape gaknye soklan sprm...pasukan petugas khas dah siasat src 2 tahun lepas hingga huru hara pegawai penyiasat termasuk ghani petail dikerjakan najib...42 juta yg najib kata tak tahu dlm akaunnye dah pulangkan?...itu wang milik orang pencen...

Ghani petail ngaku kpd tun madey dia direhatkan kerana kertas pendakwaan di bocorkan kpd najib...

Banyak komen aku sejak beberapa hari lepas CTS takut nak siarkan...

Anonymous said...

macai selama ni ditipu dgn fitnah masih xsedar diri

ted manoff said...

Jaga2 cts...dh nama pun penyiasat apa pun kena tempuhi..bkn mcm org umno dh klh terus keluar...kikiki..sungai buloh menanti..kikiki..

ted manoff said...

Nk coverline jemput budak tahfiz..porahh..

Mohammad Azren said...

1 down, 8 to go. Jangan gembira sangat Chai..Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Peti besi blm di buka pun dah ramai yg share gmbr jongkong emas, jam tgn mewah, duit berikat2 dlm grup wasap.. Sedih dgn perangai rakyat msia hr ni.. Tanpa rasa bersalah menfitnah disana sini., ramadhan lgsg tak mendidik jiwa mrk... Bila Allah turunkan azab nanti bkn shj mrk yg kena

Anonymous said...

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahmin..dalam keberkatan bulan Ramadan Al-Mubarak ini..hamba-Mu menadah tangan berdoa dengan rasa hina diri..Ya Allah.. Lindungilah Dato Seri Najib Abdul Razak dan ahli keluarganya dari diainaya dan kezaliman rejim dan kumpulan penzalim ini.
Ampunilah dosa kesalahannya dan angkatlah kebaikan2nya yg banyak selama ini. Dia tidak pernah lupa pada rakyat, di desa di bandar di pelusuk pedalaman, tetapi menyedihkan..rakyat tidak berterima kasih padanya..maka Ya Allah Tuhan Yang Maha Kuasa lagi Maha Adil.. kasihanilah beliau. Daku bersaksi dia insan yang mulia, lindungilah dan selamatkanlah dia, bekas PM kami yang dihormati, Dato Seri Najib Abdul Razak.
Ameen ya Allah..Ya Rabbal Alamin

#MadeyNotMyPM

Mohammad Azren said...

Betul ke CTS , kamu kata hanya ada sijil nikah dan sedikit wang tunai didalam peti besi lama tu. Ada laporan mengatakan sebaliknya. Tak baik Membongak dalam bulan Ramadhan ni CTS. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mamak perompak berlakon pakai selipar bata..kunuunn miskinnnn.. Zuhuuuddd.. kikikiki.. Mase nek jet private, xde plk viral.. Perang saraf nk bg netizen kutuk rosmah/ najib.. Tp heran cmne mokzani billionaire..meniaga minyak jenis apa ya?? Daddy miskiinnn la sgt.. Auta ohh autaa..

Anonymous said...

Haha lawak. Tapi nak buat camne pendokong PH dah dihitamkan hati mereka oleh Allah sehitam-hitamnya, benda yg takde pun mereka akan tetap anggap ada, fitnah gambar ambil dari gugel pun mereka hadam sebagai betul. Itulah penyokong kerajaan sekarang. Jangan esok datang bala Allah baru nyesal. Sudah selamatkah malaysia?

Anonymous said...

50% atau mungkin 68% pasti kechiwa!

Anonymous said...

Setelah peti besi 'ori' mengecewakan mereka, lalu skrip drama arahan mahapiraun telah mengarahkan '8 peti' besi baru pulak..yg ganjilnya peti besi di seri perdana.. seri perdana umh rasmi pm. Najib dh lama kluar. Kenapa semalm baru muncul 8 peti besi? Najib xduduk pun umh rasmi..tmbh2 bila dh dkt pru mesti dia dh plan utk kosongkn jika kalah. Xde bodoh nye nk simpan brg 'skandal' dirumah rasmi krjn..

Anonymous said...

Puak Penyiasat memang tidak ada akal....1MDB baru 7 tahun di wujudkan, peti besi itu dah 20 tahun tadak di buka....PUAK BODO

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Kah... Jah... Kah.... Tun dah kena game dgn DSNR.

Anonymous said...

Utusan kesuntukan masa, kakitangan diberi peringatan

FMT Reporters

 | May 19, 2018

Pihak pengurusan dalam satu mesyuarat baru-baru ini berkata syarikat mungkin kehabisan dana seawal selepas Hari Raya bulan depan.

KUALA LUMPUR: Utusan Malaysia mungkin tidak mampu bertahan melepasi tahun ini, apabila kakitangan diberitahu akhbar berkaitan Umno itu akan kehabisan dana seawal selepas sambutan Hari Raya bulan depan, ketika akhbar itu bersusah payah ekoran kekalahan Barisan Nasional baru-baru ini, FMT difahamkan.

Satu sumber mengatakan pengurusan tertinggi Kumpulan Utusan Melayu, syarikat yang menerbitkan akhbar itu, bertemu kakitangan pada Rabu, untuk memaklumkan penstrukturan semula secara besar-besaran sedang dirancang sebagai sebahagian daripada strategi untuk berdepan cabaran akan datang.

“Penstrukturan semula akan menjadi sangat rumit, dan mungkin beberapa tindakan perlu diambil,” kata sumber itu.

Walaupun jumlah pembaca menurun, akhbar bahasa Melayu itu masih bertahan menerusi kontrak kerajaan, yang diperoleh menerusi hubungannya dengan Umno.

Pada tahun lepas sahaja, dilaporkan syarikat itu diberi kontrak membekalkan lebih 180,000 peranti tablet kepada guru seluruh negara. Beberapa minggu sebelum pillihan raya 9 Mei, Utusan juga yang diberi tugas mencetak poster kempen untuk BN.

“Kakitangan diberitahu, tempoh paling lama ia boleh bertahan adalah sehingga akhir tahun ini,” kata sumber itu.

Anonymous said...


Jumlah2 semua pun mungkin tak cukup nak beli jet peribadi... Kalau cukup tentu Najib dah beli.

Anonymous said...

Lagi 91 hari best le... Petrol cuma RM1.50 selitre

Anonymous said...

Dulu kata sudah mempunyai bukti kokoh untuk mendakwa, kalau kokoh mengapa tak heret ke mahkamag sekarang...

Anonymous said...

Saya berharap CTS jangan siarkan komen yg di kopi paste dari web berita lain. Komen bermaksud dari hati & akal si pengomen itu sendiri. Kalau dicedok bulat2 maka itu bukan komen tapi pengacau je. Sekian, terima kasih.

Berbalik kepada tajuk entry di atas:
Najib sedang mainkan Madet ni. Kita tunggu dan lihat je nanti. Siapa yg akan terkena. Keh keh keh.. khe he he

Anonymous said...

Balasan di dunia memang terlepas kepada orang yang berkuasa. Di Akhirat, bapak maharaja pun tak terlepas.

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Woiii.. Banggang bulan puasa pun nak buat FITBSH ke baik kau buka jer puasa tu. Buang masa berpuasa tapi tak dapat pahala dosa lagi ada ler....

Barangan rampasan tu bukannya milik Najib semuanya milik seorang Tan sri dan isterinya Datin Seri Cindy.

Aky harap kalau TUN dan DAUM nak buat KONSPIRASI terhadap NDSNR pun buat lah bijak sikit.

Sekarang ni semua boleh di siarkan.

Kan dah kantoi.... Hand bang kepunyaan org lain apartment yg diserbu pun bukan milik DSNR

Anonymous said...

Tak kiralah ade ke tak de ke peti besi 72 bags berisi wang tunai dah diangkut...peguam najib boleh cerita dlm mahkamah nanti dari sumber mana wang tu ....tak usah pusing sana pusing sini...siasatan 1 mdb dah bermula...

Anonymous said...

Dorang lebih percaya macai penipu...tuduh Dsn sengaja hilangkan kunci...
PH dan lahanat penipu berpisah tiada...

Anonymous said...

Mahkamah dalam boleh cerita itu bags tangan hermes beratus biji dan wang tunai 72 bags...

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Apa tak naik herga semalah aku beli ayam sekilo RM8.20 hari ini naik RM8.50.

Kuih tepung pelita sebelum puasa aku beli RM2.00 dapat 5 semalam aku beli RM2.00 dapat 4 ketoi jer.

Ni belum lagi nak beli barang buat kuih berantakan ler suri rumah tangga nak buat kuih raya mana taknya harga aebalang kuih melambung reganya.

Anonymous said...

Hitamnya hati kau ted..
Didunia mmg kau rasa hebat..tunggu saat kematian kau...
budak2 tahfiz tu dah bertahun2 bertandang ke rumah Dsn...

Anonymous said...

Budak2 ni...nk ptprn mansuh..tapi tk mansuh..minyak 1.50.ki ki.arab yg pengeluar minyak pn 1.30 sen..ki ki ki.akai mana bai..akai..mi makan nasi arab.0% gst..

Anonymous said...

Yg boleh sahkan isi peti besi hanye polis...masa bukak petibesi jurucakap najib dibenarkan ade sama?..

Rizal mansur dah lesap...dimana Rizal mansur?...

Anonymous said...

Madey dah declare KEBEBASAN BERSUARA... hanya adakah sama mcm zaman dia org jd pembangkang???

Anonymous said...

Ko kena klentong dengan najib tak sedar diri..

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

temberang jer besar kau ni.

Kalau betul Guni Setail tu ada bukti dan dah buat kertas pendakwaa. Kenapa tak diteruskan sahaja sekarang ni ngapa susah payah nak cari dokumen lain bagai.

Kenapa Tun tak surub SPRM panggil ahli lembaga pengarah, CEO, COO dan berbagai ccc lagi sama diambil keterangan. najib sorang jer ke jalankan 1MDB tu cam TUN sekarang ni seorang sahaja memerintah Malaysia.

Wah banyak salahlaku yg TUN dan PH dah lakukan . Org ada kes Rasuah boleh jadi Menteri Kewanga, ijazah kulinari boleh pegang PORTFOLIO menteri pertahanan dan paling kelakar bekas tauke gerai buah boleh jadi Menteri. Azmin yg banyak skandal pun jadi Menteri. Wow..... Memang meriah kabinet dapar negara kita sekarang ni.

Nampak sangat Malaysia bakal digelakkan oleh negara2 lain

Maklumlah TUN kata rakyat tad bijak kan.

Anonymous said...

Nak panggil budak kpop bahlol mcm kau.. porahhhhhh

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Aamin.... Aamin... Aamin ya rabbalallamin

Anonymous said...

Tak de ke raja arab yg nak datang sahkan 2.6 billion dalam akaun najib memang derma raja arab...kesianlah najib...macai2 dan CTS lah toling panggil raja arab yg derma kpd najib...selamatkan najib dari sengsara dan jel sungai buluh...

Anonymous said...

Pengganti minah..

Pertikai masuk kaabah dan air zam zam...

Kau ngaku islam hakkktuiiiiii

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Masih tak boleh nak terima kenyataan. Dah jadi kerajaan pun masih beraifat pembangkang dalam penafian

Wah ... Wah... Seeonoknya aku tak sabar nak tinggu lagi 8 peti besi apa kandungannya

1 dah game over DSNR 1 vs TUN 0

7 tu on.... Lets play....
Kita tengok siapa yg kena...

Anonymous said...

Tk pasal2 peti besi buruk ganti baru..lepas ni lantai buruk ganti baru.dinding buruk ganti baru..ki ki ki.polis pn mcm macai juga dh skrg ni..bukan yg bawah2..yg atasan..semua kipas madey..ki ki ki..semua sensasi nk memburuk kn najib dan rosmah..prepsi supaya rakyat membenci najib..tapi alhamdulillah..beliau tenang saja...biar kan atok madey terjapai2 cari bukti 1mdb...lpas ni pi rumah arul kandar..cepat2..nnti dia lupus bukti pulak..pi bawa pakar kunci cepat..ki ki ki..

Anonymous said...

Memmbongkak... tengok idung berulat busuk kau tu.. baru berapa hari menang dah melalak.. tu bongkak...

Kau kata baik fitnah di bulan ramadhan? Bersepah gambar palsu..Kah kah kah kah kah kah kah.. fitnah boleh di bln tak ramadhan ke? Hihihihihihihihi

Bkn semua setan diikat dlm bln ramadhan.. hati hati bapak setan sdg merayau.. kikikikiki hihihihi kah kah kah kah muahhhhhh

Cencaluk said...

Tu ler semua dah kena bodoh dengan TUN yang mana Daim dia punya mastermind.

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Kalau diikutkan logiknya 8 peti beai tu semestinya dah ada semenjak Sri perdana diwujudkan bukan ke begitu?

Jangan nanti game Tun dan Daim memakan diri.

Dah tentunya dokumen di sri pwrdana adalah dokumen kerajaan bukannya dokumen peribadi so kita tengok jer game siapa yag sukses.

Tun dah lama sangat gunakan game plan lapuk. DSNR lebih bijak mengatir langkah sejak hari pertama hinggalah dijatuhkan DSNR masih mengetuai permainan yang TUN mulakan.

Anonymous said...

Tergolak baca..hihihi

Hebat puak ni.. semua tempat pi.. geng ambik gambar klip klip klip wowww tunjuk kasih sayang.. zuhud apa adanya.. mkn bersama.. apa jd pada 17000 yg dibuang???

Ada geng reka citer dlm youtube.. bertubi tubi rba masuk.. citer palsu citer fitnah sampai keindon... dahsyat.. zuhud katakan..

Geng twitter.. semua seangkatan dlm internet.. zuhud katakan..

Seronok mengumpul perbuatan zuhud...

Anonymous said...

Pengalihan isu.. semua mata memandang..

Yg pasti musti musti musti ada cerita utk disumbat.. menganga penyokong ph.. jap lagi menyalak.. buat gambar baru.. fitnah lagi..persepsi dulu.. jgn heran ada gambar najib simpan naga.. hahaha

Anonymous said...

Lagi 91 hari best le... Tol percuma

Anonymous said...

Lagi 91 hari best le... GST dah tak ada....sokmo barang murah...

Anonymous said...

Lagi 91 hari best le... peluang pekerjaan banyak....boleh tampung semula puluhan ribu kakitangan yang dah diberhentikan...

Anonymous said...

En Khairul, teruskan pembokaran sebenar anda... terus perjuangkan apa yg orang tak tahu, penipuan Tun M yg dipanjangkan umur utk kita menilai kejahatannya. Jgnlah jd mcm blogger lalang yg lain, seperi parpukari, bila terasa kedudukan terancam terus berubah arah. Syukur masih ada mcm tuan... walaupun tinggal satu suara...suara itulah yg akn mengalahkan fitnah. Salute u bro.

Anonymous said...

Lagi 91 hari best le... harga rumah lebih murah....boleh beli satu atau lebih...buat rumah sewa....

Anonymous said...

EKELEH....MAMAK MATDEY PAKAI SELIPAR BATA PUN MEDIA FUKATAN HAPRAK NAK DIKECOHKAN....KONON2 SI MAMAK MATDEY NI HIDUP SEDERHANA LAH KONON....SUDAH2 LAH LAH TU MEDIA FUKATAN HAPRAK.....

MAMAK MATDEY#NOT MY PM...

Ted Manoff said...

Gestapo

Anonymous said...

Haha..betoi. kuih seketul 50 sen. Tak jadi beli. Sebelum pru 40 sen tu dah kata mahal. Nasib baik order kuih raya sebelum pru. Kalau tak brganda la belanjawan ku.

Anonymous said...

EKELEH...SETAKAT HAND BAG DAN BERLIAN...SAMPAI PAGI SUBUH NAK GELEDAH RUMAH ORANG BAIK TAK PAYAH....KALAU TAKAT TU JE NAK KAITKAN DENGAN 1MDB.......BANYAK DAN MEWAH LAGI BARANG2 KEPUNYAAN....JUTAWAN DAN AHLI PERNIAGAAN M'SIA ...SOKMO MASIH MUDA2....RUMAH AGAM ADAM DAN KERETA2 MAHAL MAK LAMPIR ZURAIDAH APA CITER....RETA ATOK RENTA DAN ANAK BERANAK TOK SAH CITER LAH....MELAMBAK2...SAMPAI ANAK CUCU CICIT TAK HABIS MAKAN....ZUHUUD KONUN....MAMAK MATDEY HAI KOHOK NIH!!!!!

Anonymous said...

Eiii malu la menteri buah-buahan tu. Buek!

Mohammad Azren said...

Dalam bilik Ashman pun polis rampas juta-juta. Ini macam kalu, Ashman bertukar menjadi ass hole". Anak beranak menyamun..keluarga 6 jahanam betul, Melanun siang dan malam. Macam tak ingat akhirat.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Apa bateri yang Diktator pakai sampai umur dia 93 tahun . Tak kan dia pakai bateri Energizer . Rasa aku dia pakai batery kereta Century . Tu sebab umur nya hampir 100 tahun . 100 tahun = 1 century .

Kawan kawan yang sebaya dengan dia dah lama padam dah tapi dia masih bernafas lagi . Jadi kalau korang nak bateri kereta yang tahan lama macam Diktator , korang gunakan lah bateri Century .

.

Anonymous said...

Tak pe aku langgan balik utusan. Maimai borang langganan. Mai pakat langgan akbar lejen.

Anonymous said...

Najib bijak. Ikut kan jela ragam sirenta. Bior puehati.bukan macam nuar gila talak bila dicerai bos dia.

Anonymous said...

Kalau skandal Kerugian forex BNM di siasat bersama skandal 1MDB,aga-agak nya siap yg lebih dulu ke dalam?.Skandal forex RCI dah sahkan ada kes,skandal 1MDB PAC dah sah kan Najib tak bersalah.Skandal forex BNM,RM 32 billion dah confirm lesapa ,TS Zeti pun akuinya.1MDB masih berfungsi essets masih melebihi liablities.Rakyat Malysia yg kurang cerdik memang tak dapat membezakan yg mana kaca yg mana intan.

Cencaluk said...

#TunNotMyPM

Woii.... Apa punya tahun kau ni lahir

Kau baru semalam ke keluar gua

Cerita dah lapuk kau kitar semula

Raja arab saudi dah ngaku dah dia derma tuk menaikkan syiar Islam.

Apa punya bahalol org komen dia nak komen tapi komen ke laut.

Ni spesi kuno sama cam dia punya Boss anyik.

Anonymous said...

Dijangkakan pemfitnah2 dari kalangan penyokong PH akan terus berluasluasa untuk suatu jangkamasa yg lama tanpa dapat lagi dibendung. Hanya kepada Allah SWT kita berserah dari dajal2 kecil ini, amin.

Anonymous said...

Harap2 kera jaan dpt hapuskan tol sebelum hari lebaran ini, semuga dapat bergumbira dihari raya disamping ibu bapa sanak saudara...

Anonymous said...

Setuju sangat dgn anon 8:32, peti ori sangat menguciwakan! Bukan curiga tapi TAKUT2 8 peti baru di Seri Perdana itu "SUDAH TIDAK ORI". Hati2 kita sekarang hidup dikalangan masyarakat FITNAH, fitnah sudah menjadi darah daging, fitnah sudah menjadi budaya...

Anonymous said...

Byk pro ph dlm kerajaan.. glc.. sape undi sape.. caci maki fitnah berleluasa.. tak mustahil yg dibuang org undi ph..

Ditempat ceramah nak buang tapi ramai kata tak mungkin.. ada tak percaya.. kata umno saja guna isu menakutkan org ramai.. ucaplah terima kasih ya

U turn pulak kata tak buang.. gempak gempita pro ph dlm kerajaan glc.. seronok nya

Ada buat citer ramai takde keje.. kerajaan tak sedia keje.. kerja kontrak, tu pun bising, nak tetap.. isu ni pun diguna.. marahnya ya ampun walau tetap ada rezeki kerja kontrak.. caci maki

SYUKUR HILANG.. tu dia semua tak diberhenti.. nak keje kontrak tunggu 5 thn...pinjam ayat pro ph..

Anonymous said...

Apataknya ramai kena buang.. mungkin ramai niaga..kena naik herge.. nak tunggu br1m tak pasti.. dulu najib dah cakap.. org tak dgr.. caci lagi ada.. hadamje laaa

Anonymous said...

Aneh pulak ni.. masa BN melompat sakan pro ph dlm semua sudut fokus isu naik harga.. tuduh mcm mcm..

Tokey tokey cakap ini kerajaan la sudah naik harga.. lu tanyala kerajaan.. rakyat ph lagi kecoh.. menteri turun pdg.. cek harga..

Aiiikkk mana rakyat yg pro ph.. dah ilang ayat 24 JAM KERAJAAN KERAJAAN KERAJAAN...dah ilang telor..ada berita dlm tv harga murah ya amat.. mkn jgn tak mkn.. hadam je la..

Anonymous said...

Madey laknat terpaksa alihkan isu kepincangan PH yang hanya ada 1 kerusi je lebih dr simple majority 122, yg mana umno parti yg paling byk kerusi parlimen. Anytime ph boleh tumbang dengan derived new arrangement.

Jg macai toksah duk sombong. Allah uji sikit kamu semua jd firaun dan pencacai firaun.. Najib buat dosa apa disisi syariat hingga layak kamu keji dn fitnahnya bertalu2.??

Anonymous said...

Nampaknya kes Dsn dah jadi mcm Saddam husin lah...
Menjatuhkan musuh dgn fitnah berleluasa...zaman fitnah lah katakan..

Anonymous said...

Xyh lah nk sindir2 sgt..puak bongkak xkn bertahan lama. Ko yakin ke Anwar nk duk diam biar kutty perintah kukubesi? Byk dh kptsnnya dibantah dn dia kena u turn.. 113 kerusi anytime blh tumbang..jgn jd syetan dikenali..

Anonymous said...

Zaman najib/BN rezab tertinggi dlm sejarah Malaysia.. tu pun dikata nak diambang muflis.. maknanya rezab zmn Tun dulu dah muflis la..kikiki

Kita tunggu rezab zmn maksom..

Anonymous said...

Anon 11:02, jet peribadi, kapal layar, rumah agam diluar negara, perniagaan diluar negara, perniagaan oil & gas, hanya yg betul2 kaya sahaja layak memiliki. Nanti bila dah tiada kuasa, DAP akan desak! Tunggu saat dan ketika, 1-2 tahun tiada lama!!!!

Anonymous said...

Najib kelentong apa.. negara nak muflis.. saya zuhud.. tak buang org

Anonymous said...

Klu jumpa 2 gudang duit pun aku takde nk percaya dgn rejim madey..klu kes memali pn die boleh bunuh kemudian hina 'mati katak'.. boleh bygkan org hati kejam keras kering mcm ni kini nk bls dendam pd ds Najib. Xde yg betup mlainkm tipu helah

Anonymous said...

Harap2 GST/SST tiada, tol mansuh, petrol 1.50 sebelum raya, rakyat bergumbira, tiada lagi kuchiwa!

Anonymous said...

Sabotaj bg brg naik dlu bkn sbb gst tp sbb mahu jatuhkn Najib. Cina benci bn diorg spkt boleh sabotaj.

Kasihan dsn jd pemimpin pd sbhgian rkyt yg sejht israel yahudi

Anonymous said...

Mahkamah mahapiraun ke? Boleh adil ke??

Anonymous said...

Bengapnya kau.. baru baca paper ke.. baru joint ph ke.. org tua kata dah berabad ngokkkkk... menteri arab sendiri yg bercakap dan mengesahkannya... woooiiii pi la korek.. jgn korek beg tgn org je.. ni asik korek citer fitnah..

Anonymous said...

Aku pun pelik, kalau nak cari dokumen 1mdb kenapa tak pergi opis dia dulu, dan takkan DSNR je yang run 1mdb, mana pegawai lain.. siasat lah yg bawah dulu.

aku x dapat bayang masa hari perbicaraan, tiap-tiap hari polis angkut peti besi(1+8) ke mahkamah sebagai bahan bukti. kesian polis.

Anonymous said...

Kalau tak turun nanti ada macai kata raya baru 30 hr.. ada 70 hr lagi..

Turun hari raya.. atau hapus hari raya.. nanti yg perintah pulak kata kita akan kaji selepas hari raya.. raya kita bagi free dulu..

Ayat sama mcm gst.. sifar.. kaji.. sst kih kih kih.. masa sifar pun herge naik..

Anonymous said...

Org sama?

Anonymous said...

.

Diktator ni memang bijak . Sekarang ini dia buat heboh nak dakwa Najib dalam mahkamah . WAH .... rakyat pun teruja lah . Dia buat macam ni supaya rakyat lupa tentang BR1M dan bonus hari raya .

BR1M entah kemana .... bonus hari raya entah kemana .... harga petrol macam tuu jugak aku tengok .... tol pun sama .... ni macam mana ni , raya pun nak dekat .

.

Anonymous said...

Anwar masa dia baru keluar dari penjara 4 hari lalu , dia kata nak banyak berehat dan buat syarahan di luar negara . Tapi tadi aku baca blog Malaysia Today , dah berubah pulak cakap dia . Dia kata nak secepat mungkin berusaha jadi ahli Parlimen .

Pasal apa dia berubah ? Sebab dia tengok musuh utama nya iaitu Azmin akan di lantik jadi menteri . Anwar dah naik takut . Dah banyak kali aku cakap bahawa cita cita Azmin ni ialah nak jadi PM .

Dah banyak kali aku cakap bahawa kem Mahathir ni adalah Mahathir , Muhyidin , Mukhriz dan Azmin . Semua empat pemimpin ni dah pun di lantik jadi menteri . Mahathir ni memang bijak .

.

Anonymous said...

Dok tertunggu internet/wifi free & siaran EPL free mcm yg dijanjikan dlm manifestho PH ari tu. Tapi boleh dapat ke? atau tercapati lagi.. he he he

Ted Manoff said...

Aku follow kes Mahathir dari awal tahun 1980. Very interesting . Dia sebok urus negara dibantu Gaffar , Musa Hitam dan Anuar Ibrahim. Sehingga lah sampai episod Anuar Ibrahim dibuang oleh Mahathir dengan alasan dia menjubor lelaki sana sini dan dengan isteri2 orang sampai bawa tilam tompok2 air mani ke mahkamah. Satu Malaysia gegak gempita. Anuar fight back dengan dakwaan Mahathir sebagai bapa perasuah, penyalahgunaan kuasa kroni dan bail out anak2 nya yang gagal dalam bisness guna duit Petronas, Wang Pencen, dsb. Isu2 seperti Maminco, BNM Forex loss telah dihebahkan kepada seluruh rakyat termasok oleh Lim Guan Eng, Mat Sabu, Wan Azizah dan lain2 lagi. Jika ke u-tube kita akan jumpa evidence2 ini. Aku yg pada mula sanjung Mahathir giler2 masa tu sebab dasar2 negara yang mantap terus membenchinya kerana kejam dan sampai hati membuang Timbalan nya yang berkhidmat 16 tahun. Anuar telah disumbat oleh Mahathir ke penjara sudahnya. Tiba pula era Paklah yang agak sunyi dan era ini disambung oleh Najib. Ada perbalahan antara Najib dan Mahathir tentang beberapa perkara sehingga Najib menimbulkan semula apa yang didakwa oleh Anuar sebelumnya. Hinggakan Najib membuka RCI salah laku Mahathir yang dia kita di jamu oleh Mahathir dengan jawapan standard dia saya " tidak tahu, saya tidak ingat." Hinggakan orang ramai hairan machamana seorang PM tak tau apa2 tentang kerugian Forex tersebut. Lebih sadis beliau menyalahkan orang bawahannya. Sekarang timbul episod baru Najib digulingkan melalui PRU 14 dan bertepatan pula dengan pembebasan Anuar . Imej Najib sekarang sedang dimusnahkan melalui dakwaan salah laku 1 MDB. Walau pun hakikatnya dasar2 mengenai GST, BRIM, Rumah 1 Malaysia dan program infrastruktur dan lain2 dasar transformasi bagus untok negara dan rakyat yang dijangka akan dikekalkan oleh Rejim Pakatan. Najib pula akhirnya akan didakwa dengan bukti yang akan dikumpulkan pihak polis. Namun agak pelik melihat Anuar pula bersekongkol dengan Mahathir dan chuba memesong minda orang awam dengan menyalahgunakan akan maksud silaturahim dengan Mahathir sedangkan dia inilah yang menjanjikan pada rakyat beliau akan hantar Mahathir dan juga si Daim misai kontot ke penjara bila Pakatan berkuasa kelak atas segala salah laku mereka. Beberapa hari lepas Anuar ada chuit chuit " Daim perlu ingat akan Skandal2 Lalu". Sekarang Anuar sudah bebas dan kita ingin lihat apa yang di janjikan kepada rakyat dahulu. Apa kah bila beliau jadi PM 8 (sekiranya berjaya lah) beliau akan mengotakan janjinya dahulu. Sementara itu orang awam agak keliru kerana siapakah yang akan berupaya membuat Mahathir di dakwa dan di sumbat ke penjara atas kesalahan2 nya seperti yg di dakwa oleh Anuar dan juga Najib. Atau ada kah kesalahan Mahathir ini akan tertimbus begitu sahaja sedangkan semua rakyat dan Raja2 Melayu melihat apa yang di lakukan oleh Mahathir dahulu seperti disuarakan oleh Anuar dan Najib. Mari lah kita nantikan episod2 yang akan datang. Bagi mereka yang lahir dalam 2-3 dekad sebelum ini memang tidak tahu latar belakang politik melibatkan Mahathir dan Anuar kerana kedua2 adalah figura lichik memanipulasi minda orang awam untok tujuan maslahah diri, kerabat dan kroni terdekat mereka sahaja atas nama rakyat. Macham sial je.

Anonymous said...

Insya Allah keberkatan buat CTS dan semua rakan2 seperjuangan. Kita nk bicara soal perjuangan, inilah masanya..masa ketika Allah uji dengan kesusahan, kita syukur dapat pemimpin setabah DSNR, cuba hayati sikapnya tak langsung melatah, dia tak api api kan sesiapa, jauh sekali mengheret ahli turun ke jalan raya macam seorang tokoh pidato tu..ini lah bezanya insan yang berjiwa rakyat, besar hatinya bertangungjawab. Org beginilah yang kita wajin sertai bersamanya.

Yg dulu berdamping dengannya hanyalah atas dasar isi temolok dan mengampu.
Semoga Allah SWT satukan hati2 kita semua bersama DSNR atas jalan kebenaran. Dia yang dtimpa ujia dia yang bagi semangat pada anak2 dalam UMNO.. Allahu Akbar.

Anonymous said...

Betul tu sdra ted ori. Licik dua belut ini amat mengancham..lalu rakyat yg kurang chedik shj terus meratah skrip mereka.. DSN pejuang sebenar rakyat..tp tenggelam ia dgn lautan fitnah penyambut dajjal..semuga Allah SWT memeliharanya. Dia tk heret rakyat utk jd pembelanya sbliknya dia gentleman tanggung sorg2 diri.. org mcm ni Insya Allah org yg benar..

Anonymous said...

Betul tu, Tun M dipanjangkan umur utk merasai kegelapan dan kebodohannya sendiri.

Anonymous said...

APA SEBENARNYA TUN MAHATHIR MAHU?
Oleh taipingmali Mei 19, 2018


TS Zeti dan Tun Daim telah mengakui ekonomi negara kekal kukuh dan rezab simpanan negara mempunyai rm436 billion, tertinggi dalam sejarah negara!

Terbaru Tun Mahathir telah membuat kenyataan yang mana 1MDB ...penubuhan siasatan diRaja ( RCI ) tidak perlu kerana tiada bukti kukuh untuk disabitkan kesalahan pada Najib.

Kini semuanya sudah nyata dan jelas..100% sebelum ini isu2 tersebut telah di politikkan kerana ada sesuatu yang tersembunyi hanya Najib dan Mahathir sahaja yang mengetahui.

Dulu Mahathir kata Najib dan kerajaan BN perlu ditumbangkan untuk menyelamatkan negara dari MUFLIS dan juga tak mahu aset2 negara dijual ke negara luar.

Malah dengan konsisten mengatakan Najib penyamun dan pencuri harta rakyat serta mengayakan keluarga mereka.

Hanya 5 hari sahaja Mahathir dapat kuasa..segalanya sudah terjawab hanya dengan kenyataan Zeti dan Daim sahaja.

Adakah Mahathir jujur dengan perjuangan agama bangsa dan negara?

Dalam sejarah satu permainan politik yang amat kotor...fitnah, pembohongan, putar belit serta hasutan dimainkan begitu meluas dengan mengetepikan ajaran islam kerana nafsu mengatasi segalanya.

Buruknya pemimpin kerana buruknya rakyat dan rosaknya pemimpin kerana kebodohan rakyat.

Pasti bukan kerana apa yang madey dan kuncu2nya berkata negara akan bankrap, Najib menyamun harta rakyat, Najib menzalimi rakyat dengan GST, ekonomi negara meleset teruk, Najib menyusahkan rakyat dengan kenaikan harga minyak....

Tapi jawaban sebenarnya, MAHATHIR KEMARUK DUNIA..BUKTINYA BAPA PM ANAK MB...

FAKTA TERTIBA KINI:

*Ekonomi Malaysia Stabil*

*Rezab Negara RM430 Billion, tertinggi dalam sejarah negara*

*Apungan harga minyak kekal seperti biasa sehingga menjumpai mekanisme baru*

*Tol tidak dihapuskan kerana masaalah penyelenggaraan*

*Pelaburan China, ECRL bagus dan diteruskan*

Astaghfirullahal adzim...

Selama ni FITNAH rupanya..
Fitnah modal melonjak di tampuk kuasa..

Lupa peringatan Allah..

"Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu". [Al Hujurat : 6].

Kasihan DS Najib..

Semoga Kita Semua dijauhi Azab dan Bala Allah

Crdt : Rimiey Hayzriens

Anonymous said...

Betul tu.....byk bloger dah bla....xde telur punya org....penakut....cts....good job

Anonymous said...

azmin tak jadi lantik menteri.
selepas khalid dia sangat loyal dan taat kat tuanku sultan.

Mohammad Azren said...

Orang kata, kalau dah tersungkur. Susah nak bangkit lagi. Itulah Umno. Yg bakal menjadi sejarah dan ditempatkan di muzium. Lepas sorang -sorang pemimpin Umno melepaskan jawatan. Alasan demi memikul tanggungjawab atas kekalahan Umno. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Nazri menyokong sekiranya KJ menjadi dan dilantik sebagai Ketua Pembangkang di Parlimen. Abis tu si wak Zahid nak campak kat mana. Nak jadi Tukun ke. Tanda tanda Umno bakal berantakan tak lama lagi. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Orang Umno tak rasa malu ke dapat ketua pemuda macam tu. Terbaca tweet najib yg mengambarkan betapa kecewa nya Najib ,bila melihat ketua pemuda seperti Enau dalam belukar. ....Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ajreen ko tak rase malu ke Kera jaan ph sangat rapuh, simple majority yg lemah. Ko bongkak sgt mcm perangai iblis laknatullah, baru 7-8 hari jadi govt tumpang sampah umno ko rase megah takabur tak hingat asal usul ko. Umno dh perintah negara mase benih ko tu pun xujud lg dlm sulbi bapak ko..chermat lah sikit ajreen jgn bongkak sgt..

Bangkit umnobInsya Allah ats kebenaran, biar lambat xpe, biar tinggal sgt sedikit xpe..semoga Allah SWT tapis bersih UMNO dr haprak penyangak serta kitol yg tikam belakang.

Buat apa jd krn rapuh..memerintah seperti cacat, kuku sudah patah..tak tajam..taring dipegang musuh.. puppet lah pd kuffar dan perosak.. mak bapak jo sure sgt bngga ade ank jenis mcm ni ye ajrein..

Insya Allah DSN dlm peliharaan Allah. Dia insan mulia, dia tak heret org lain jd perisainya spt kutyy dan nuar.. bacul sekor guna isa sprg lg guna macai berdemo..

Anonymous said...

Mr Azren...tok sah sibuk hal Umno boleh...kau sibuklah tanya kt Rejim PH..
Tak malu k dgn budak kpop lantik Mat Sabu jadi menteri pertahanan.. Mat Sabu tu Syiah...
Tak malu k lantik Guan Eng jadi menteri kewangan..kan ada kes rasuah terowong dan banglo no pool
Tak malu k menang PRU 14 sbb.. fitnah
Orang yang tak malu ni...mmg tak ada iman...
janji dpt kuasa...dan pembetulan..Mahathir tak kan lantik Azmin...pun..he will lantik Boboi...itulah impian sebenar atok platinum ni
Anwar dan wan jijah dah kena game...

Anonymous said...

KJ, ada yg melihat tiada aura, pidato biasa2, takde kekuatan, minta maaf nak kata lebih kpd polulariti, majoriti pemuda2 specis ni kecuali satu dua... pilihlah antara terbaik untuk mengemudi, anda didalam lebih tahu, rakyat diluar tahu berdasarkan tengok2 dlm tv, masa masih ada, PH bukanlah pakatan kuat, 1 2 tahun, dap menunggu utk ngap menerkam mahathir, daim dan sekutu, nanti pasti tidak terperi, mereka telah lama menanti, mereka hanya guna dan menunggang kuda2 tua baik jantan dan betina.

Seri said...

Najib kata itu rumah anak2 beliau sdiri. Rujuk kenyataan dlm straits times. Mana satu yg betul umah tan Sri or rumah ashman

Anonymous said...

Kama..kama..kamalion... you come and go... you come and go... itulah pemimpin dlm PH, masing2 saling mencurigai, masing2 ada skandal besar bawah karpet, hanya menunggu masa, kita tengoklah nanti 1 2 tahun bukannya lama?

Anonymous said...

ted ori,

Sekarang Anwar terpaksa bersama Mahahtir dalam menghimpit Najib,kerana kalau tidak semua temberang mereka memburuk burukan dan memfitnah Najib akan terbongkar dan rakyat akan sedar yg mana intan yg mana kaca.Nasib Najib sukar untuk di selamtakan dalam jangak singkat bila dua 'samsing' politik Malaysia bergabung menghapuskan satu musuh.Najib terpaksa menanggung sengsara dunia mungkin sedeked lamanya.Beliau terpaksa mengucapkan alhamdullillah,semuga mendapat ganjaran yg baik dari Allah dan kita semua perlu mendoakannya.

Bagi Anwar saya langsung tidak mempercayai keikhlasannya dan kebaikan hatinya sama ada terhadap Mahahtir,apatah lagi terhadap Najib yg berada di pihak lemah sekarang.Sebagai bekas pentaksub belaiu,mulut manisnya dan senyum sinisnya sangat saya faham erti dan bisanya.

Anonymous said...

Ala ... Azmin loyal dan taat kat Sultan Selangor pun ade makna . Asmin ni cita cita nya nak jadi PM . Dia mengharap Sultan Selangor ni recommend nama dia jadi PM selepas Mahathir bersara nanti . Perlu di ingat yang melantik PM adalah Yang Di Pertuan Agong . Gerak geri Asmin ni aku dah boleh baca .

Tu yang Anwar takut tuu . Kem Anwar iaitu Anwar , Wan Azizah , Nurul Izzah dan Rafizee . Hanya Wan Azizah aje yang di lantik sebagai menteri . Anwar ni dari dulu sampai sekarang konsisten aje . Dia akan beri kenyataan hampir setiap hari supaya nama nya kekal popular . Dengan itu boleh lah dia gantikan Mahathir selepas Mahathir bersara nanti .

Tapi ... Mahathir memang bijak .


.

Anonymous said...

Fotnah menjadi-jadi...
Xda bukti diada-adakan...
Kejekaman keatas dsai kini berulang pd dsn????
Oleh org yg sama????
Semata-mata krn degil sikit tak nak ikut perintah....kesiannn

Anonymous said...

katakan la najib jawap " saya tak tahu"
atau " saya tak diberitahu " seperti tun
atau
berdiam diri sepanjang 6 tahun perbicaraan..seperti anwar
nak dibuat apa agaknya...ingat!!mahkamah akan merujuk contoh kes terdahulu...
tak gitu loyar 25 persennnnn......

Anonymous said...

kecuh la mamat kpop ni...
ko tu kerajaan bukan pembangkang lagi dah..yg ko sebuk nak bangkang apa yg pembangkang buat dah kenapa
ko dulu kelas paling hujung ke...?
oh ya uneducated bak kata tun....

Anonymous said...

len kali tanya tuan rumah ada ke tidak...
mana owner ..mana lowyer..tak kan angkut barang milik orang cam tu jer
sekadar nak bertanya...boleh ke pihak berkuasa masuk gelidah umah ko tanpa waran mahkamah...sekadar bertanya

Anonymous said...

aku taknak komen politik ..tak syok
yg aku nak sangat tahu ubat apa yg anwar telan ..rawatan apa yg ambik sampai sihat walafiat camtu..aku pun slip disc gak
heran berbulan anwar dirawat ..tetiba jer sihat ..boleh berdiri ceramah berjam lamanya tanpa dipimpin
kalo ada petua ke apa share la dgn kami yg kecil ini...

Anonymous said...

Fitnah makanan syaiton yg direjamm.

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHA..

Aku pun heran.. sebelum ampun berkubang dlm hospital.. dgr umum pru terus tegak berdiri.. umum Tun pm langsung tercegat dpn tv.. jln jln satu malaysia bagi petua sihat mengejut..

Anonymous said...

Sape kata org tersungkur tak boleh bangkit.. nuor tersungkur bermata lebam dlm penjara..nuor tersembam dlm penjara.. bangkit berpaut ke org yg dia sumpah seranah dulu.. byk kenangan video lama.. jgn korek peti besi je yg mengesahkan najib rosmah suami isteri...

Alasan apa nuor bergabung ngan Tun?

Anonymous said...

Zahid jd zahid.. kau jd tukun diternak mkn dedak.. nak kata islam ayat mcm bkn.. keje senang bertenggek kat sini sampai lupa kau tak boleh lari dr jati diri pembangkang.. kau mcm tukun terperap dlm air tunggu ikan dtg.. kau tunggu dedak dotabur dedak..tak melawat pasar dah mengamuk harga terlampau murah.. tak lama lagi berantakan la kabinet menteri bermasalah.. sape menteri pasar ekkkkkkk.. hihihihikahkahkah

Anonymous said...

Anwar Ibrahim, angin take, hujan takde, ribut pun takde tiba2 je nak maafkan Najib, dah gila polulariti agaknya, apa yg rakyat tahu Najib tiada apa2 urusan dgn anda! Jgnlah nak belagak suci sangat!

Tanah Melayu Kini said...

FAKTA TERTIBA KINI:
-*Ekonomi Malaysia Stabil*
-*Rezab Negara RM430 Billion, tertinggi dalam sejarah negara*
-*Apungan harga minyak kekal seperti biasa sehingga menjumpai mekanisme baru*
-*Tol tidak dihapuskan kerana masalah penyelenggaraan*
-*Pelaburan China, ECRL bagus dan diteruskan*
Astaghfirullahal adzim...
Selama ni FITNAH rupanya.. ?

Anonymous said...

Kan ada 6 biji polis kalut sgt nk serbu mcm najib tu pengebom atau pengganas.so 2 dari umh tu umh anak cucu dia.. Kecewa aku singh yg sopan zmn Najib tiba2 jd singh kurang ajar aibkan org yg disiasat dengan tunjuk lori bagai. Serbu ikut sedap rumah..dia bekas pm, hormatlah sikit. Asyik intense tuduh dia rompak, tp beratus program baik jasa dia pada rakyat terud padam??

Ini pikir cara manusia ke atau ikut tabii haiwan?? Singh..u jgn bongkak sgt.. u sudah bertuankan mamak penipu..u sudah banyak samseng ya?? Klu u punya uncle punye rumah itu mcm ke u serbu??

Budin said...

CTS, lu tolong kejut blogger2 yg masih 'berkabung' tu. Takkn kena ujian yg serba sedikit mcm ni dh terus pencen..agak2 la, yg hebat trtekan adalah najib tp dia steady memanjang, xkn blogger2 smua dh bunuh diri?
Lagi 1..gua dn geng2 xmau zahid dan hishamudin, kitorang mau org muda atau separuh tua, bkn org tua2.

Anonymous said...

DS Najib hairan..dia hanya penasihat, IMDB ada pengurusannya sendiri..tetapi dia diganyang difitnah dahsyat seolah dia yang run company tu.
Dlm odit menyatakan ada keptusan pengurusan yang xdimaklumkan pd lembaga penasihat, bermaksud dr awal lg sudah ada PARASIT TROJAN HORSE tajaan kuttylanak yant kerjanya menjahanamkan imdb dan mengheret Najub utk matikan karier politiknya.

Semakin pelil berat sebelah bila kes FELDA, Mazlin Aliman tuntut siasatan diRaja, tapi Madey kata siasatan FELDA xpyh panggil Shahrir atau Isa Samad.. aikkk.. semakin kelihatan plan kotor sikap pembunuh karektor Najib.. madey seorang manusia yg cukup jahat jika dia betul berniat untuk menipu rakyat menjatuhkan najib.. dn tggulah Allah pasti akn timpakan balasanNya..

Anonymous said...

KJ tu lintah darat jgk..skrg menyalak.. riuh nk sgt pertandingan jwtn. Sepatutnya mesyuaratlah secara muafakat.. nk tunjuk hero.. tk simpati pulak pd Najib..org mcm ni jgn diangkat jd pemimpin..dia gagal tarik org muda..asyik promo diri bkn promo Bn..

Anonymous said...

Syabas CTS, tuan xberganjak langsung menjadi wadah kpd kami..sejak mlm kejatuhan BN hinggalah ke saat ini. Semoga tuan terus istiqamah menjadi wadah perjuangan teras Agama Bangsa dan Tanah air tercinta seperti ketika umno asal.

Blogger2 lain yang lembik dan belot usah dilayan lagi..sekadar nak menumpang kapal ketika penuh dengan emas dan perak, bila kapal dilambung ombak, muatan bernilai tiada mereka pun lesap..malah ada yang menjadi barua musuh..ini munafik namanya..

Watch out sikit gelagat si KJ.. nmpk ala2 hero tamil.. nk lagak samsing ketika umno diuji lemah.. dia pun nothing..gagal tarik org mudah.. asyik nk lambung diri je..xkempen pu. Untuk umno bn..puihhh benci aku dgn mkhluk lagak mcm ni menumpang umno.. sila join pkr la KJ.. jiwa ko sesuai dgn kitol disana.

Anonymous said...

Org mcm ko tu lah kena klentong dgn penyokong dajjal. Najib org baik. Sbb tu dajjal nk hapuskan..

Anonymous said...

Ketawaketawaketawa.... ngok tak abis cai pemfirnah... meneruskan ketawaketawaketawa..

Anonymous said...

Ameen..Ameen..Ameenn!

Anonymous said...

bukan bro...kejayaan itu dibuat oleh tun dalam masa 7 hari
budak kpop boleh mengesahkannya

Anonymous said...

sampaikan baju kasut budak pun dirampas untuk siasatan
itu belum lagi pasal ambik makanan dr freezer..mintak sediakan makanan masa serbuan
tak kan tv pro tun buat lapuran salah kot

Anonymous said...

Best jadi polis... selongkar habis peti sis orang, mekadarah apa yang di situ.

Anonymous said...

Kah kah budak kelas ujung uneducated bak kata ton kutty.. menempek kt blog org.. msh rasa dia macai pembngkang..ajreen oii tepuk kepala ko skit bg sedar.. sila kira 90 hari lg manipasto boleh kasi turun petrol rm1.50 sardin 25 sen ke x..

Anonymous said...

Aku risau dgn sikap 'hero tamil' KJ. Baru diuji kalah sehari dia dah GELABAH.. gopoh. Tiba2 nak suruh tukar UMNO jd parti LIBERAL.. buka keahlian semua kaum??. Selama ni mmg umno parti semua kaum secara asasnya jika org tu Islam, sbb tu mamak kerala boleh jd presiden 22 tahun..ape masalah sebenar KJ ni nk tonjol diri time parti lemah diuji? Mase suruh kempen sbg ketua PEMUDA, dekati budak kpop supaya sokong UMNO dia xkempen buat pun..sibuk promosi personal diri sndri..nk sebut UMNO pn jrg.. Budak oxford pening ni x boleh jd top leader, gaya dia ni sama je mcm puak pkr.

KJ juga trmasuk golongan Melayu Mudah Lupa..slogan 'keramat' tonkutty..dia sgt lupa siapa yg gelar dia GENG TINGKAT 4 dan kempen jatuhkannya dengan elemen politik wang..untuk naikkan boboi mokeris..?? So pikir la bijak sket..budak oxfod uneducated jgk ke?

Sayed Saddis tgh 'terbang' dlm dunia glamer.. khayal.. kj hadam la sket..jgn jeles dgn mamat jambu tu..kikiki

Anonymous said...

Padan muka aku....heeeheee. Saiful Bahri x ada siapa naj bela...takut jena lebel pejuang mangsa "kelewatan atau terlewat". Pelaku yg telah didapati bersalah dapat pengampunan. ELOKLAH TU. SEPATUTNYA MANGSA DIBAYAR PAMPASAN DAN ANUGERAH MANAKALA PELAKU DIAMPUNKAN. Baru adil...

Anonymous said...

KATA NAK 'HAPUSKAN GST' SEBALIKNYA 'BUBUH 0 %" BOHONG SUNAT LER TU. PENGIMPORT DARI NEGARA YG ADA GST PERLUKAH BAYAR GST KAT NEGARA TU ATAU "0% " GST?

Anonymous said...

islam apa yg nak diakapkan oleh tun dan bang non nanti.
seorang gay lgbt dan pendokong pluralisma agama
anakcucu pendokong COMANGO lebih banyak bakar lilin digereja.

islam sunnah waj jamaah terancam oleh kedua dua orang ini.

bangkitlawanfitnah

Anonymous said...

jam omega dah jumpa ka belom...?

bakal PM Malaysia ...

chainadoll dah balun jam omega dah jumpa ka belum

Anonymous said...

perlu ada satu kempen di media sosial oleh kita semua YANG berfikiran waras dan bukan dari kategori budak2 KPOP..

#MENANG PRU14 CARA MENIPU DAN FITNAH..

baru muka depa jadi hijau....!!!

Anonymous said...

Si ijah dah menggila talak dan buat uturn setelah dikecam hebat oleh kroni2 nya berkaitan penyelongkaran kedianman dsn. Why ijah? You are so fickled minded ehhh..Adakah habit anda bercakap dahulu kemudian berfikir?
Kalau macam ni macamna nak jadi pemimpin? Mulut macam loose cannon. You are now part of the rulubg coalition. Guna la bahasa yang lebih bwrwibawa daripada mensensasikan perkataan dan keadaan srperti menggila.
Remember you are part of the government, not a street protestor who could behave any which way you like. You are answerable to the rakyat no matter what their political inclination is.
If you still rememwber what happened to your family in 1998, I was a sympathizer then, of course you could remember what the game was all about. It ia best that you use yr discretion before uttering any more nonsence.
Remember that it is a mob society out there and you might not always be lucky anymore next time. It is time the leaders educate them. You ll nvr know...siapa yang akan kena nanti.
No wonder we suspected something aamiss when you uttered your concern previously. It is short lived since the intention was seemingly insincere.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Semoga negara kembali pulih dan terus maju.

Anonymous said...

kalau pi opis sprm ni biasa dengar "Ditahan selepas memberi keterangan"

Anonymous said...

Tadi pagi pi pasar...uihhhss murah nyew ikan rakyat..ikan cencaru 7-8hwnggit...kembung 14 kengget...pelaling 9....lagi murah daripada sardin tin....berebut org beli..

Anonymous said...

Bloger anak biji umno takkan lari, ahli umno anak biji juga akan kekal,
Kekalahan ini adalah suatu proses saringan, parasit akan keluar yg tinggal nanti adalah anak2 jati umno berjuang terus menghapus noda pee heeh,
Perlu di ingat, pee heeh tidak memperoleh kemenangan dlm popular votes,
Ruang sangat terbentang untuk umno mengebalikan maruah negara dan rakyat dari badut2 pee heeh yg bermaharajalela,
Bersabarlah dan teruslah berjuang, rakyat muda sudah mulai sadar sedikit demi sedikit dari khayalan diperbodohkan pemuka2 pee heeh.

Anonymous said...

Tadi pulak aku pegi Giant . Barang murah giler .

Aku beli , 2 kilo Tepong gandom RM1.35 1 kilo , 2 kilo Gula RM2.95 1 kilo , Minyak paket RM2.60


.

Anonymous said...

budak kpop seronok tunjukkan resit 0% gst...
cuba ingatkan atau bandingkan dgn resit dulu yg ada gst...ada beza ke...???
kalo ada pengurangan cuba kira balik...betul ke harga dah kurang 6%
kecik kecik dah kena auta..

Anonymous said...

hingga saat ini belum ada plan ori dari ph...yg ada ialah meneruskan legasi bn
ekonomi masih utuh...rezab beratus billion...kerjasama dgn china diteruskan..
harga minyak kekal.. harga minyak dari petron tak berkurang walau 1 sen pun
teringat ceramah pru lepas..terjerit melolong nak ubah itu ini..
auta

Anonymous said...

Korang ph cakap la apa yg korang nak cakap, itu semua hanya cakap korang,
Realiti nya pada bulan puasa ni sekeping ayam bakar (sekor ÷4 ) yg dulunya harga dlm rm7-8 sekarang dah berbelas ringgit sbb kata peniaga bazar ramadhan harga ayam naik mendadak.
Seingat aku masa BN dulu ayam tu termasuk dlm barangan kawalan harga.
Lain2 barangan pun dah mula naik harga.
Anak madey yg jadi mb pun dah naikkan elaun mb & exco seganda, nah tu dia harapan rakyat.
Seingat aku la, ayam & jenis makanan keperluan masa BN dulu termasuk dalam barangan kawalan harga, jadi tokey2 yg kebanyakan apek tak dapaklah secara berleluasa menaikkan harga, nah sekarang menteri duit dan lesen2 niaga etc dia orang yg pegang, jadi apa lagi wahai barua2 ph, bersorak bergembira lah kerana kehendak kamu dah tercapai.

Dan kalau ada orang yg merungut tentang kenaikan harga barangan keperluan, kau orang alihkan lah cerita tentang kotak bags, 1mdb, peti besi baru, dsb.
Semoga ko orang puas.

Anonymous said...

Kikiki..
Pihak polis pun masih tgh mnyiasat cencaluk dh tau barang milik siapa.

Kikiki..
Nasihat org jgn buat fitnah tapi diri sendiri terpalit najis..

Kikikiki..
Aku kalau kereta aku park dkt rumah kawan aku tetap kereta aku jgk. Walaupun dimana dia berada.

Kikiki..
Heran polis jumpa rumah tan sri bukan rumah datuk seri. Mesti ada hubungan kalau x masakan polis langsung menuju kerumah tu. Xabes2 lg cacai najib nk membodohkan org. Xsedar parti dh nk melingkop masih nk bongkak

Anonymous said...

Inshaa Allah. Btul pendapat tuan. Bila sudah 60 tahun, pasti cukup banyak parasit dan kitol menumpang pelayaran kapal ini. Mereka berselindung disebalik dek-dek dalam kapal..berpura2 berkerja seperti anak2 kapal lain yg setia.. Mereka ini yang bising banyak, suka mintak bukan2 habuan dari kapten, pada masa sama membuat gerak kerja 'onar' menghasut anak2 kapal menentang dan memburukkan kapten dari dalan kapal, jika tuntutan tak dipenuhi. Kapten penyangak 22 tahun tak tinggalkan kapal berjasa ini tanpa meninggalkan PARASIT ini sebagai perosak.

Yakinlah inilah tapisan sebenar. Selagi tak kalah teruk, biawak dan parasit ini masih bersarang dan takkan meninggalkan umno. Kni yg lari itu jgn sama sekali dibenarkan balik ke pangkuan. Mereka ini bukan pejuang tetapi biawak hidup.

Satu muhasabah dr Allah SWT supaya bahtera UMNO kembali sepenuhnya mengamalkan prinsip Islam dalam UMNO. jgn bygkn Islam itu sempit seperti bawaan taksub PAS yg bermatian soal HUDUD sedangkang soal pokok dan cabang lain ditinggalkan.

Jdkanlah UMNO wadah betul pd Agama dan tanah air. Umno kapal terbaik, cuma terlalu lama belayar, ia perlu kembali ke limbungan untuk dibaikpulih dan proses membuang teritip parasit bersarang.

Insya Allah. Jgn salahkan DS Najib. Dia pemimpin istimewa dan bijak, cuma situasi fitnah dan kjhtn pembngkng disertai rakyat yg tidak kenang budi, xrasai nikmat..menyebabkan beliau tumbng..

#HidupUMNO
#HidupDSN
#TunNotMyPm

Anonymous said...

Terkini 8 peti besi di Seri Perdana telah berjaya dibuka.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh ketika dihubungi mengesahkan peti besi berkenaan berjaya dibuka dengan bantuan dua tukang kunci.

Katanya, proses membuka peti besi itu bermula pada 12.21 tengah hari kelmarin dan selesai pada 3 pagi semalam.

“Pada jam 3 pagi semalam, polis dengan kerjasama dua tukang kunci sudah berjaya membuka lapan peti besi berkenaan,” katanya.

Difahamkan, hasil pemeriksaan pada lapan peti besi berkenaan tidak menemui barangan ataupun wang.

Hari itu penyokong PH bukan main membuat spekulasi bahawa dlm peti besi tersebut akan ada bukti kesalahan Najib. Sekarang anda telah membuat dosa kering kerana memfitnah Najib. Polis belum habis buat siasatan anda telah mengalahkan detective conan mendahului siasatan polis.

Anonymous said...

Terkini 8 peti besi di Seri Perdana telah berjaya dibuka.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK) Bukit Aman Datuk Seri Amar Singh Ishar Singh ketika dihubungi mengesahkan peti besi berkenaan berjaya dibuka dengan bantuan dua tukang kunci.

Katanya, proses membuka peti besi itu bermula pada 12.21 tengah hari kelmarin dan selesai pada 3 pagi semalam.

“Pada jam 3 pagi semalam, polis dengan kerjasama dua tukang kunci sudah berjaya membuka lapan peti besi berkenaan,” katanya.

Difahamkan, hasil pemeriksaan pada lapan peti besi berkenaan tidak menemui barangan ataupun wang.

Hari itu penyokong PH bukan main membuat spekulasi bahawa dlm peti besi tersebut akan ada bukti kesalahan Najib. Sekarang anda telah membuat dosa kering kerana memfitnah Najib. Polis belum habis buat siasatan anda telah mengalahkan detective conan mendahului siasatan polis. Ingat fitnah adalah dosa besar tidak akan dimaafkan melainkan anda memohon maaf dari org yang difitnah.
Sekarang kesemua 9 peti besi dah dibuka...cuma hati anda lebih keras dari peti besi tersebut tidak mahu menerima kebenarannya.

Anonymous said...

Menteri Kewangan, Sumber Manusia, Komunikasi dan Media milik DAP kini. Banyak janji mau dicapati. macai2 PH dan rakyat Malaysia "baru" masih ketawa terkiki kiki seronok melihat bangsanya rebah..

Anonymous said...

Insya'Allah UMNO akan bangkit, dan setahu aku boleh dikatakan seluruh pimpimpinan peringkat tertinggi parti bersatu bersama DSN, termasuklah KJ, harap tiada yg salah faham yg dia sbg ketua pemuda (diarahkan) bersifat demikian, dan aku rasa ini strategi bagi mengalihkan regim ph menjadikanya sasaran kritikan sbb tanggongjawab beliau sekarang adalah memikat golongan muda yg rata2 jahil tentang krisis politik M'sia dari (1982 lagi) semenjak mana umno diputar alam oleh madey.
Usah risau kwn2, kita sedang mengatur langkah untuk bangkit, selamat terus berjuang..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates