March 13, 2018

58 'U-Turn' @chedetofficial Paling Hebat Setakat Ini

21 Julai 2017:

12 March 2018:

Dari sumber yang sama, isu yang sama, orang yang sama, cuma tajuk saja berlainan. 'U-turn' paling hebat abad ini. Adakah selepas ini kita akan membaca berita daripada Raja 'u-turn' Sedunia ini bahawa Anwar Ibrahim tidak meliwat? Atau mungkinkah pada masa akan datang, Tun Dr Mahathir akan juga menyesal melawan DS Najib Tun Razak. Beliau kan kaki 'u-turn'?

I rest my case.

58 comments:

Anonymous said...

U + U = O..
Otok kosong...

Kalu hal DUIT kpla otok madey msti ligatnya..

Kihkihkihkih

Mohammad Azren said...

Jangan menyesal TUN.Allah sebaik-baik perancang. Sekurang nya semasa pemecatan Anwar,TUN bertindak sebagai pemimpin yg menjunjung kedaulatan undang-undang Negara, tanpa pilih kasih. Saya hormat pendirian TUN.

Anonymous said...


Hanya org kepala longgar saja mungkin percaya dg maha-Uturn.

Mohammad Azren said...

TUN M memang seorang pemimpin berjiwa pendekar melayu. Berani bertindak kerana kebenaran, berani mengakui kesilapan,Berani U~ turn demi Bangsa Agama dan Tanahair. Ini yg ada pemimpin berjiwa Pendekar Nur Sajat . Kung...kung...kung...Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kalau Mahathir kesal pecat Anwar ,bermakna Mahahtir bukan seorang yg suka kepada kebenaran,tapi lebih kepada memenuhi keperluan peribadi.Dulu dia pecat Anwar dn kata macam-macam pada Anwar kerana masa itu ,kalau dia tak pecat Anwar ,Anwar akan 'pecat' dia.Team Anwar sudah bersedia utk melanggar Mahahtir,tak caya tanya ZH.Sekarang Mahathir kata dia kesal pecat Anwar ,keran kepentingan peribadi juga,kalau dia tak kata macam tu,puak PKR tak akan sokong dia ,geng Reformasi lagi lah tolak dia.Utk ambil hati rakyat yg mahu di kelentongnya ,Mahahtir kata dia kesal pecat Anwar.

Mahathir oh Mahathir,apa kah kau rasa rakyat terlalu bodoh , sehingga kau sanggup utk kelentong mereka sebegitu rupa.

Anonymous said...



lesap 30 billion dia cakap TAK TAHU..

tapi cerita atas tilam dalam bilik orang semua dia tahu

najib makan apa pun dia tahu..


ini haram jadah punya manusia... layak ke jadi leader setelah kita tau sifat munafiknya?


slogan untuk mahadey : BABI PUN BOLEH TERBANGG WOOOO!

Anonymous said...


Semua cuba kita tengok.. mahadey sekarang jadi balaci siapa??
lihat blog cinababi dapig ni puny address pun sudha jelas mereka benci melayu dan tanah air kita. tapi disebabkan mahu perdaya Melayu dan Mamak Mahazalim sanggup jadi balaci.. jadi mereka pura2 lah konon nak 'selamatkan malaysia'.. selamat dari apa yang telah selamat??




(https://malaysia-bodoh.com/2018/03/12/in-penang-the-same-mahathir-is-who-we-want-to-kick-out-najib-anti-bn-fever-rages-across-the-country-malaysians-come-out-to-back-ex-strongman-pm/)

Anonymous said...

Dulu MADEY maki hamun nuar..
Skrg JILAT plak nuar..
Cai2 biol pon sibuk menjilat MADEY..

Ape cite ni baiii??

Anonymous said...

Ade gaung didepan kalo tak u turn mampos lah...

Anwar dah maapkan tun madey kerana same2 nak tangkap kepala prompak berjumaah...

Anonymous said...

sdr.

Nuar bukan maaf kan Madey ,tapi Nuar memang bersalah pada Madey dari satu sudut,iaitu cuba 'melanggar' Madey.Berkaitan dgn sodomi itu juga adalah sesuatu yg benar sekadarkan ,secara jujurnya Madey bertindak keatas Nuar bukan kerana sodomi,melainkan ianya hanya alasan.Nuar pun pernah menceritakan kepada kami bagaimana,dia bertengkar dgn Madey ,berkaitan dgn isu sex tersebut,katanya pada Madey, mana ada pemimpin Umno yg tak ada isu sex(ketika itu),tapi mengapa Madey tidak memecat mereka,hanya dia yg di pecat kerana isu sex?.Itulah Nuar dan Madey.Kedua-duanya memang 2X5,kepentingan pribadi mengatsi segalanya,rakyat hanya alat bagi mereka.

Robert Putumayam Mugabe said...

Selama 22 thn jadi PM, rupa2nya baca peraturan parti sendiri pun tak paham.

Kahkahkahkahkahkah

Kalau ROS tanya pasal parti dia tu, pasti dia jawab "SAYA TAK TAHU".

Kahkahkahkahkahkah

Mcm ini punya BANGANG x-PM pun, LANGAU politik banyak kerumun. Mengapa ye?

Dah pasti badan PENUH TAIK tu .. MAHATAIK dikerumun dek LANGAU TAIK ..

Kahkahkahkahkahkah

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Cerira dlm mahkamah nanti...tengok Ros tercirit birit...hehehe

Anonymous said...

Nuar tak maapkan?...yg diumumkan nuar tu ape?...kenape ko tak paham?....hehehe...

Anonymous said...

Same2 nak tangkap kapla prompak berjumaah...

Anonymous said...

Ko buat berita palsu?...

Anonymous said...

Nasib baik madey tak dijubur oleh peliwat tua kaki kelentong tu..hik3

Anonymous said...

Lesap 160 billion oleh najib tahun 2013 hingga 2015 ikut laporan BNM mamak madey tau...

Anonymous said...

Mahathir dan Anwar aljubori...dua2 org tua yg kecewa.

Anonymous said...

Kalo konco2 anwar tak nak jatuhkan tun madey secara licik anwar tidak dipecat...

Rizal Zainal said...

Knp ros nk tercirit ?

Anonymous said...

Hanye orang jiwa prompak saje yg bela kapla prompak berjumaah...

Anonymous said...

Tak tau..., u turn.Tak tau ...,
u turn. Kepala bapak kau lah mamak. Sokong aljuburi dikatakan telah kembali ke pangkal jalan. Habih tu sokong lim kit siang kembali ke mana pulak?? Kembali ke kepala bapak kau kot. Bodoh punya macai pembangkang.sebodoh bodoh melayu ialah org yg bekerjadama dgn DAP walau apa alasan pun.

Anonymous said...


UBAH INI KALILAH >> SelanGOK -> SELANGOR BN!

org muda benci madet CERDIK..! org tua BODO sokong madet..!

heheheehe

Anonymous said...



TOKONG TAK INGAT, MAHATHIR TAK TAHU – DAH SEMUA PAKAT HILANG INGATAN MACAM MANA HAL RAKYAT?

link gambar gone eng tokong bergambar mesra dalam rumah ganaraja, dato seri yg ditangkap kes 19 juta bayaran kawtim rasuah..

https://1.bp.blogspot.com/-HHaR5jLzAPQ/WqY5mxMe82I/AAAAAAADouk/AsIpFndK2gUCcETNr6KgrlZMQ0G6EfrMQCLcBGAs/s1600/ghanarajahLGE2-768x621.jpg

RAMAI orang percaya, tak mungkin berlaku secara kebetulan Tokong dan seorang Datuk Seri yang ditahan SPRM kerana cuba kawtim siasatan agensi itu ke atas sebuah syarikat mesra DAP di Pulau Pinang berkaitan pembinaan terowong bawah laut, bergambar bersama/berdua di apa yang didakwa sebagai rumah Datuk Seri berkenaan.

Itu bukan majlis am tapi nampak macam majlis peribadi – kalau dah tahap datang ke rumah apa bagai, tak kenal macam mana?

Kalau tokong awal-awal mengaku mengenali Datuk Seri berkenaan dan dalam masa yang sama menafikan apa-apa penglibatan dalam cubaan merasuah SPRM tu, takpelah kan, ini dia claim tak kenal pulak, konon sebagai public figure memang kena jumpa ramai orang. Betul lah tu tapi jumpa sampai ke rumah ke isunya, itu yang orang nak tahu?

Begitupun sebaiknya biarlah pihak yang berkenaan buat siasatan, kita jangan masuk campur lagi.

Perkara ini dibangkitkan pada asalnya bukan apa, kerana semua kita masih ingat, Perdana Menteri berapa banyak kali terkait dalam hal yang sedemikian bila gambar beliau bersama individu tertentu dijadikan isu oleh pembangkang, walhal bukan gambar berdua pun atau dirumah, sebaliknya ramai-ramai tapi macai peduli apa ye tak?

Dia nak cover pasal projek terowong yang tak jalan-jalan tu pun tergamak guna gambar Perdana Menteri semasa majlis sign MOU, tak apa pulak?

Yang penting pada kita rakyat sekarang ialah, nampak strategi yang digunakan tokong ini sama dengan Mahathir – tak ingat, tak tahu. Apa benda parti yang macam ini nih kalau semua pakat-pakat hilang ingatan bila kantoi dengan skandal?

Letih rakyat kalau pemimpin Pakatan pakat-pakat hilang ingatan macam ini bila kantoi skandal.

Putus bekalan air di Selangor macam itu juga. Boleh pulak Azmin tuduh SPLASH – syarikat yang mengurukan air di negeri tersebut dan wilayah persekutuan, takde kaitan dengan kerajaan negeri, sebaliknya kerajaan pusat. Tapi semalam mintak maaf pulak, apa kes? Hilang ingata lagi?

Anonymous said...


AL KISAH KES MALU..ANTARA AZMIN DAN NAJIB.. MANA SATU YANG MEMALUKAN?

HAMPIR semua ahli Parlimen Pakatan yang berucap di Parlimen semalam, menjadikan soal malu ini sebagai agenda masing-masing. Membuktikan wujud rancangan di kalangan ahli Parlimen Pakatan untuk mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai memalukan negara dalam soal 1MDB ini. Kononnya 10 buah negara bercakap tentang 1MDB dan ini memalukan mereka sebagai rakyat.

Itu yang bila Najib memetik bab air di Selangor ketika menjawab soalan Azmin berkaitan 1MDB semalam, Azmin melompat macam beruk dan antara perkataan yang disebutnya ialah MALU. Kelakar bila dia menyebut perkataan malu sebab satu negara tahu ada gambar menunjukkan “seolah-olah” kemaluannya berada dalam mulut orang lain (bukan isterinya) dan dia masih berani menuduh Najib sebagai memalukan negara pulak?

Sehingga sekarang dia tidak menafikan mahupun menyaman sesiapa lanjutan dari penyebaran gambar-gambar tersebut yang dikaitkan dengan dirinya. Kalau ikut formula Mahathir ni, memang dia buat kerja itu sebab dia tidak saman.

Apa pun, kelihatannya pada Azmin, biar rakyat busuk sebab tak mandi atau cebok, yang itu tak payah malu, pasal 1MDB pulak kena malu. Padahal dengan apa cara 1MDB boleh memalukan sesiapa dalam negara ini? Ada skandal ka, ada rasuah ka, dah melingkup ke syarikat tu kah dan sebagainya.

Tapi yang pentingnya sekarang, berdasarkan itu nampak jelas Pakatan akan menjadikan malu ini untuk memburukkan Perdana Menteri.

Hakikatnya, yang memalukan negara dalam isu 1MDB ini ialah Mahathir dan Pakatan sendiri. Duit tak hilang, dia kata hilang, dan Mahathir menghantar operatifnya seperti Khairudin dan Matias ke 7 buah negara asing untuk membuat laporan mengenai 1MDB – termasuk di Amerika Syarikat.

Kemudian Mahathir menuduh 1MDB ini memalukan negara, padahal yang buat melapor tentang 1MDB di kesemua negara tersebut ialah dia (melalui orang-orangnya), nampak? Tapi Mahathir buat laporan saja, buktinya tak disertakan, tak hairanlah sehingga sekarang – selepas bertahun-tahun, 1MDB dan Perdana Menteri tidak didakwa oleh mana-mana Mahkamah di semua negara terbabit.

Rakyat tak seharusnya termakan dengan propaganda yang sebegini. Kita tahu 1MDB hanya alat untuk Mahathir jadi Perdana Menteri semula, sama seperti Anwar dan Kit Siangmenjadi isu seperti skandal Forex, pengambilahan syarikat perkapalan milik MIrzan oleh Petronas untuk menjatuhkan Mahathir dulu.

Benda sama saja, pusing-pusing macam itu juga.

Anonymous said...

WOOI...MAHAZLAIM MAHACELAKA MAHAPUYKIMAK MAHATHIR ANAK LAKI2 ISKANDAR PUKIMAK KUTTY...CELAKA KAU TAK CUKUP2 LAGI MAHKLUK SIAL HARAMJADDAH MUKA PON MACAM SETAN IBLIS

Anonymous said...

Ko sendiri tahu itu palsu


Anonymous said...

Dia tengok org berak

Anonymous said...

Nuar maafkan? Ntah apa la janji atok Madey pada Nuar tu kan. Politician licik macam belut bro. Boleh caya ke. Suruh sumpah laknat pun tak berani.

Anonymous said...

Entahnya kenapa ROS nak tercirit? Ingat ni mahkamah monyet ke. Kih kih kih... apa punya biol Kerajora ni.

Anonymous said...

Kesian Madey.berangan nak jadi PM semula ,tapi dah dekat PRU pun masih merepek pasal Nuar ,masih tercari-cari di mana tempat nak bertanding,masih tercari-cari logo parti mana nak di gunakan.Masih sibuk U turn sana U turn sini.Pendaftaran PPBM pun dalam keadaan terumbang ambing,masih memohon ehsan RoS utk melanjutkan tempuh penyerahan dokumen yg di arahkan.

Manifesto PH yg di bentangkan pula mendapat respon kurang enak,ramai yg tak percaya PH mampu melaksankannya .Para penganalisa pula memperlekehkan isi kandungannya sambil memberi komen dgn senyum sinis ,kerana kelihatan benar penyediaannya tanpa kajian yg mantap.Manifesto yg sangat lompong kerana janji manis yg di hidang tanpa menilai realiti. Setakat ini belum ada jawapan mantap terhadap persepsi dan pandangan negetif terhadap manifesto tersebut.Mungkin Mahathir sangat keciwa, kerana kelihatan team PH sangat lemah dalam mempertahankan manifesto mereka.Tak berwibawa langsung.

Minta-minta lah kok ada individu dari PH yg cuba menjawab komen TS Irwan KSU KK mengenai Negara akan kehilangan kewangan sebanyak melebih 400 billion jika manifesto PH di laksanakan,supaya rakyat boleh hadham.Mahathir mungkin juga tertunggu-tunggu.Dia sendiri memang tak mampu jawab,kerana otak nya sudah tak boleh compute lagi kalau pasal angka kewangan ni.Ini terbukti dgn kegagalannya dalam memahami isu 1MDB,sehingga mengeluarkan kenyataan 1MDB lesap RM 42 billion dan ianya belum terbukti hingga ke hari ini setelah beberapa tahun selepas kenyataannya.

Entalah sama ada harapan Mahathir tercfapai atau tidak utk menjadi PM kali ke dua.Rasanya mungkin lebih afdhal kalau beliau mengikut nasihat YB Nik Abduh saja.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Di perlis hari ini najib menyatakan tanpa GST hutang negara akan meningkat...

Nampaknye najib ngaku tanpa GsT hutang dan kadar faedah hutang tak mampu dibayar...31 billion Kadar faedah dibayar...hangus...

Saper yg bayar GST?.....jadi hutang negara yg dibuat oleh najib ditanggong oleh Rakyat..

Era Tun madey hutang negara dibayar tanpa GST...tun madey jauh lebih bijak dari najib...

Najib dah tak ade cara nak menambah hasil kerajaan untuk tidak bergantung kpd poket rakyat...najibcomics..

Najib nak perlekehkan manipestol PH tapi terzahir kebodohan sendiri....kalo dah bodoh sampai bila2 pon tetap bodooh...

Patutkah melantik orang bodoh memimpin negara?...

Anonymous said...

Memang patutlah TV 3 ulang tayang banyak kali...apa yg telah si Mamak Matdey tuk telah ucapkan tentang Lim Kit Sial masa dia jadi PM 22 tahun lalu...Apa yg dicakapkan dulu telah terjadi pada diri beliau sendiri...Alangkah sedihnya ....pengakhiran hidup beliau....

Anonymous said...

MAMAK MATDEY MAHAKUTTY, MAHAZALIM, MAHAFIRAUN, MAHATAIK....MUKA PUN DAH ROPE MUKA SINGA TUA...KUAT BERDENDAM ORANG TUA RENTA NIH ROPENYA...

Mohammad Azren said...

Betul ke CTS. Program Zahid Hamidi di Paroi NS di boikot MCA. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Patutlah Bang Mat Hassan merayu agar pengundi memberi mandat semula kepada BN kawasan Parlimen yg dimenangi PH.Tetiba MCA boikot. Agak-agak harapan Abg Mat Hassan tercapai atau terkubur?. Nampak nya MCA terluka dan makan dalam. Ini semua salah dan angkara Nazri Mafia mulut longkang.Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Daripada Umno sibuk perihal TUN dan Azmin, adalah lebih baik tumpukan perhatian isu MCA Nazri ini. Adalah lebih bijak jika Najib akur dengan permintaan MCA agar NAZRI DI PECAT. Sebelum MCA beralih memberi sokongan ke PIGS.. (pas + gagasan sejahtera) sebab orang CINA MEMANG SUKA BABI. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Kaum India sokong Hindraf, MCA dalam mood Boikot, Melayu ramai yg bersama PPBM. Agak-agak Bila Pilihanraya?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...


Untuk menghadapi PRU14, janganlah kita MELAYAN/MENDENGAR/MENGIKUT bisikan hasutan fitnah jahat puak pakatan mamak perompak dan kafir harbi ini.

Terus mara ke hadapan demi masa depan negara yang jelas selamat dan berwibawa daripada mendengar cerita-cerita PALSU, MEMBODOHKAN, PUTAR BELIT dan MUNAFIK dari mereka.

Undilah parti yang telah banyak berjasa kepada bangsa dan negera.

Busuk2 parti inilah yang telah membolehkan kita sampai. Siapa pun pemimpin itu parti terbaik inilah kenderaannya-UMNO BN

Jangan cuba-cuba untuk try-error dengan parti2 plastik jelmaan terbaru dengan 'harapan' super 'haprak'. Cuba berpijak dibumi yang nyata dan hapuskan FANTASI mereka dalam jiwa kita.

Mereka ibarat syaitan-syaitan yang galak mahu mengajak rakyat ke arah kehancuran. Kuasa bagi mereka ibarat lubuk untuk terus kaya dan menindas rakyat

Jika betul bekas PM mamak itu sayangkan rakyat, tidak dibinanya lebuhraya bertol kerana di zaman dia kunun ekonomi sangat hebat, so kerajaan boleh sediakan apa sahaja secara percuma bukan??

Kenapa semua diswastakan pula? Kenapa terlalu dahsyat rompakan dan ketirisan berlaku dan dibiarkan. Ekonomi negara begitu RAPUh sehingga sentimen tidak yakin dan takut sehingga ringgit ditambat. Ringgit ditambat kerana PM mamak itu takut dan tahu asas eknomi malaysia sangat rapuh tidak berdaya untuk mengharungi kejatuhan teruk ekonomi. Lalu Soros disalahkan sedangkan Soros adalah RAKAN KARIBNYA bermain JUDI FOREX

Sekarang dia menyibuk untuk jadi 'MALAIKAT' yang menghisab dan mahu menghukum PM Najib. Apakah makhluk sebegini yang usia susah di tepi liang lahad tapi masih buruk sikap untuk kita percayai seterusnya beri mandat?

Fikirlah secara sihat dan ikhlas, tutup telinga dari mendengar bisikan syaitan bertopeng ini dengan cerita-cerita basi dan berulang. Lihat secara realiti harian kehidupan kita. Syukur pada Allah Yang Esa pemimpin yang baik jelas mengalirkan kebaikan dan nikmat melimpah kepada rakyat

Cuma rakyat pulak WAJIB bersyukur dan MEMANFAATKAN rezeki yang diperolehi.. barulah DIBERKATI TUHAN.. dijauhi daripada keburukan dan musibah. Inshaa Allah.

Wallahualam.

Anonymous said...

ulang siaran..terkenang peristiwa bodoh melanda JIMIN JAMBAN semalam... kah..kah..kahh..

Dato Azeez Balun : "ORANG LAIN TEGUR TAK BOLEH..ORANG LAIN TEGUR TAK BOLEH.. INI LAH NEGERI SELANGOR!"...

JAGA AIR DULU..ORANG NAK MANDI PUN TAK BOLEH!

RAKYAT KALI INI AKAN HUKUM KERAJAAN NEGERI SELANGOR!


YB PARLIMEN PENDANG : "YANG MARAH SANGAT PASAL AIR NI SEBAB APA.. BILA SEBUT PASAL AIR MB SELANGOR NI MARAH SANGAT APE HAL..??"

WOIII ...DUDUK LAAA.. NI.. STUPID MB..DUDUK LAAA...."

minit 2.13 lepas tu JIMIN JAMBAN TERBISU MACAM KENA SUMPAH...

KAH...KAHHH...KAHHHH...KAHHH!!

Anonymous said...

HAMPIR semua ahli Parlimen Pakatan yang berucap di Parlimen semalam, menjadikan soal malu ini sebagai agenda masing-masing. Membuktikan wujud rancangan di kalangan ahli Parlimen Pakatan untuk mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai memalukan negara dalam soal 1MDB ini. Kononnya 10 buah negara bercakap tentang 1MDB dan ini memalukan mereka sebagai rakyat.

Itu yang bila Najib memetik bab air di Selangor ketika menjawab soalan Azmin berkaitan 1MDB semalam, Azmin melompat macam beruk dan antara perkataan yang disebutnya ialah MALU. Kelakar bila dia menyebut perkataan malu sebab satu negara tahu ada gambar menunjukkan “seolah-olah” kemaluannya berada dalam mulut orang lain (bukan isterinya) dan dia masih berani menuduh Najib sebagai memalukan negara pulak?

Sehingga sekarang dia tidak menafikan mahupun menyaman sesiapa lanjutan dari penyebaran gambar-gambar tersebut yang dikaitkan dengan dirinya. Kalau ikut formula Mahathir ni, memang dia buat kerja itu sebab dia tidak saman.

Apa pun, kelihatannya pada Azmin, biar rakyat busuk sebab tak mandi atau cebok, yang itu tak payah malu, pasal 1MDB pulak kena malu. Padahal dengan apa cara 1MDB boleh memalukan sesiapa dalam negara ini? Ada skandal ka, ada rasuah ka, dah melingkup ke syarikat tu kah dan sebagainya.

Tapi yang pentingnya sekarang, berdasarkan itu nampak jelas Pakatan akan menjadikan malu ini untuk memburukkan Perdana Menteri.

Hakikatnya, yang memalukan negara dalam isu 1MDB ini ialah Mahathir dan Pakatan sendiri. Duit tak hilang, dia kata hilang, dan Mahathir menghantar operatifnya seperti Khairudin dan Matias ke 7 buah negara asing untuk membuat laporan mengenai 1MDB – termasuk di Amerika Syarikat.

Kemudian Mahathir menuduh 1MDB ini memalukan negara, padahal yang buat melapor tentang 1MDB di kesemua negara tersebut ialah dia (melalui orang-orangnya), nampak? Tapi Mahathir buat laporan saja, buktinya tak disertakan, tak hairanlah sehingga sekarang – selepas bertahun-tahun, 1MDB dan Perdana Menteri tidak didakwa oleh mana-mana Mahkamah di semua negara terbabit.

Rakyat tak seharusnya termakan dengan propaganda yang sebegini. Kita tahu 1MDB hanya alat untuk Mahathir jadi Perdana Menteri semula, sama seperti Anwar dan Kit Siangmenjadi isu seperti skandal Forex, pengambilahan syarikat perkapalan milik MIrzan oleh Petronas untuk menjatuhkan Mahathir dulu.

Benda sama saja, pusing-pusing macam itu juga.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Laporan BNM palsu?...poorah bodooh betul ko...

Robert Putumayam Mugabe said...

Sehebat mana pun SALAKAN dan OMONGAN KOSONG Red Bean Army DAPigs menabor taik diblog ini, rasanya dari segi keyakinan, semua telah punya pendirian sendiri, termasuk aku. Dan parti pilihanku adalah UMNO, parti keramat org Melayu.

Parti inilah yg dari dulu kini dan selamanya yg akan berjuang utk memperkasakan org Melayu dlm apa jua bidang pun, di TANAH AIRNYA SENDIRI. HANYA ada satu ketika saja yg membuat parti keramat ini TERHENTI DLM PERJUANGANNYA, apabila diambil alih kepimpinannya oleh seseorg selama 22 thn yg merupakan seekor SERIGALA LAPAR KUASA DAN HARTA berbentuk manusia, dan diwaktu ini SERIGALA tersebut telah tercabut semua bulu ayam yg menutupi dirinya, hingga terserlahlah badannya yg penuh diselaputi taik.

Krn itulah ramai org Melayu yg memanggilnya dgn nama jolokan manjanya - MAHATAIK.

RBA semua, cuba lagi ye ...

Mohammad Azren said...

Habis lah UMNO. MCA dah mula BOIKOT. LGE tersenyum simpul nampaknya, sambil mengucapkan " thank U Naz, U're my friends,". Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Propaganda apa nya Bhai!. 10 Negara ambil tindakan. Bangun Bhai!. Jangan lagi masih tidur dan bermimpi. Penyamun masuk rumah pun masih tak sedar lagi!. Tadi malam ada tan nik ke?.Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Lain kali minum air ketum je, jangan minum todi!. Merepek mengalahkan "keling mabuk". Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Masalah Air Selangor hanya 4 hari sudah selesai. Masalah 1MDB , 40 tahun pun belum tentu selesai

Mohammad Azren said...

Yg ulang-ulang cerita basi tu kamu. Cerita 30 tahun Forex pun ditimbulkan kembali. Sedang sehingga sekarang apa laporan keputusan hasil penubuhan suruhanjaya diraja?. Kena OSA juga ke?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Siapa yg tidak kenal Ajis ni. Antara pembela utama Mamak Bendahara. Sehingga digelar Singa Belaan Utama Umno. Dia ni memang power ,ilmu tinggi,boleh menjelma dimana-mana. Hatta dalam TEROWONG sekali pun. Lagi power dari Zimin. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Org yg selalu u turn ni normally takde integriti, tengok muka pun dah hitam legam dah takde nur?

Hantu said...

Kalau nak pilih parti yg boleh jaga Islam di Malaysia, sayangkan Islam pilihlah UMNO atau PAS....yg satu lagi tu hanya beri harapan palsu, lagipun keluarga Mahathir pun tak melambangkan keluarga Islam sebenar, Hasmah nak pakai tudung minta kebenaran katanya Mahathir paling muka..mmg hebat!

Kejora bapuk bodoo pembela prompak.. said...

Siapa yg bagi lesen operator air kpd Splash?...kenape tak bagi kepada kerajaan selangor?..

Kejora bapuk bodoo pembela prompak.. said...

Siapa operator air diselanor yg diluluskan oleh SPAN?...splash ato kerajaan selangor?..

Kenape SPAN tidak ambik tindakan ke atas operator air yg diluluskan lesen ikut Akta industri Air 2006?

Cencaluk said...

Apa susahnya dua2 memperalatkan Rakyat.

Nuar dengan agenda untuk mlepaskan note RM500 yang dalam simpanannya jika beliau berjaya jadi PM.

Manakala TUN pula dengan agenda melepaskan kroninya dan proksinya.

Kroni yang dikenakan cukai GST yg mana suatu masa dahulu banyak lari cukai serta kini hilang projek kerajaan harus dikenyangkan semula.

Manakala krononya masing2 cuba menjauhkan diri. Bayangkan berapa banyak harta rampasan TUN dipegang oleh kroninya so kalau TUN tak mempunyai kuasa bagaimana nak mengawal serta menuntut semula segala kepunyaannya. Mau atau tak kuasa sahaja menjamin kawalannya ke atas proksinya

Nak harapkan MUKRIZ memang badut tak boleh harap terpaksalah TUN memalukan dirinya bersilat dan berkuntau untuk memastika. Kuasa ditangannya semula.

Anonymous said...

Jimin Jamban langsung taktau malu..SPLASH dedahkan pembohongan Pakatan SelaNgok.

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/03/399251/lra-sungai-selangor-melampaui-kapasiti-punca-pecah

"Ini bermakna kedudukan hutang kita masih terurus dan Malaysia dikategorikan sebagai negara keberhutangan sederhana jika hendak dibandingkan dengan beberapa negara maju, di mana hutang kerajaannya berbanding KDNK jauh lebih tinggi sehingga ada yang melebihi 200 peratus,” kata Najib pada persidangan Dewan Rakyat semalam.

Berdasarkan fakta di atas ini kita dapat tahu bahawa paras air terawat di Selangor adalah pada angka 0 berbanding paras hutang negara yang masih pada kadar tidak melebihi 55 peratus KDNK. Jadi benarlah apa yang Datuk Seri Najib jawab semalam di parlimen.

Peliknya, kenapa Azmin menggelabah sangat dengan jawapan yang diberikan itu dan cuba menghalang jawapan seterusnya daripada Datuk Seri Najib? Azmin takut kerana apa yang Datuk Seri Najib sebut itu adalah realiti yang berlaku.

Apa yang Azmin sebut pasal hutang RM42 billion itu, Mahathir pun sudah tidak sebut lagi. Malah ketika diasak oleh Ahli Parlimen Baling dan Ahli Parlimen Pendang, tiada seorang pun ahli parlimen pembangkang bangun mempertahankan Azmin.

Tidak balut tengkuk rasanya semalam, sebab itu melompat macam kera kena belacan. Di media sosial, rakyat Selangor sudah menilai siapa yang tenang dan tersenyum menjawab dan siapa yang emosi bila sesuatu itu kena atas batang tengkuknya.

Anonymous said...

M Azreen,

jangan lah double stanrd,Ajis bela Mamak Bendahara kau kata macam macam,yg kau bela bekas Mamak Bendahara yg kaki U turn tu boleh pulak.kau tak malu ke sokong bekas Mamak Bendhara king of U turn tu,kalau banding dgn Mamak Bendahara yg ada sekarang jauh yg ada ni lebih baik.Kalau tak percaya kau senaraikan kelebihan mamak bendahara yg dh pencen tu .Aku boleh senaraikan pula keburukan beliau.Kemudian aku senaraikan kebaikan mamak bendahara sekarang dan kau senaraikan pula keburukannya.Kemudain kita sama bandingkan sebesar siapa yg lebih Penyangak.

Misalnya;1. Kau mungkin sebut 1MDB RM 42 billion aku boleh sebut forex BNM 31.5b dgn nilai semasa ialah 106 b,ini saja pun kau dah kalah.Belum lagi kira Rm 42 billion masih ada sedangkan kerugaian forex 100 dah lesap.

2. Kau juga akan sebut RM 2.6 billion masuk akau PM Najib, dan aku pula akan sebut berbillion bilion harta Umno yg di letak atas nama Madey dan kroni,lesap entah keman.

dan seterusnya.Boleh?.Tapi misti fakta buakan auta.

Anonymous said...

Tak betul. Takde kenyataan rasmi pun kata MCA boikot.

Anonymous said...

Kat kawasan mana tu bro? Kalau Paroi dah memang BN menang. Daripada Mohammad Azren sibukkan hal BN baiklah pergi tengok2 atok Madey tu. Dah selesai belum masalah parti. Soalan Ainina dulu dah berjawab ke belum agaknya.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates