March 14, 2018

30 Tindakan @cmlimguaneng Dedah Gambar N Ghanaraj Bersama @chunwai09 Bukti Tokong Desperado



Tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang mendedahkan gambar Ketua Pegawai Eksekutif The Star, Datuk Wong Chun Wai bersama DS N Ghanaraja yang merupakan seorang ahli perniagaan yang ditahan reman oleh pihak SPRM kerana menerima suapan RM19 juta dari pihak-pihak tertentu kononnya untuk menutup siasatan terhadap skandal Projek Terowong Bawah Laut Pulau Pinang, dalam Sidang Media hari ini, dilihat sebagai satu tindakan desperado.

Pertama, Wong Chin Wai bukanlah Ketua Menteri Pulau Pinang dan pasti beliau tidak dapat memberikan apa-apa projek di Pulau Pinang. Kita berharap pada masa akan datang Joseph Lim Guan Eng menggunakan alasan yang lebih baik daripada menunjukkan gambar seperti ini yang membuat dirinya kelihatan bodoh.

Kedua, Wong Chun Wai bukan seorang ahli politik. Beliau hanya seorang pengamal media. Ketua Menteri Pulau Pinang merendahkan tarafnya dengan membandingkan gambar beliau dengan gambar Wong Chun Wai. Dan ketiga, Wong Chun Wai dengan senang boleh menamakan tempat, majlis, masa dan tarikh di mana foto berkenaan diambil. Bolehkah Joseph Lim Guan Eng melakukan perkara yang sama?

Ketiga, sekiranya kita perhatikan kedua-dua gambar di atas pasti kita akan tahu perbezaannya. Satu di ambil di majlis rasmi manakala satu lagi diambil di kediaman. Satu gambar berpakaian 'proper attire' dan satu gambar berpakaian santai. Satu pastinya memakai kasut dan satu lagi tidak.

Kesimpulannya, jangan memperbodohkan Rakyat Malaysialah Joseph Lim Guan Eng. Berikut adalah Kenyataan Media daripada tuan punya diri, Wong Chun Wai:
Wong Chun Wai: Press Statement in response to the Penang Chief Minister showing my photo with a MACC suspect at a press conference today - 14th March 2018.
As a known media practitioner and the CEO of Star Media Group, I meet all kinds of people in the course of my work. Many times, I am asked for photographs to be taken with them, most of which are unknown  to me. I do not know this particular person implicated. 
This particular photo of me shown by the Chief Minister was taken on the night of 8th of August 2017 at the StarProperty.my Real Estate Awards Night 2017 (SREA 2017) held at Nexus Bangsar South, Kuala Lumpur. The event was organised by Star Property, which is a subsidiary of SMG.
As is evident in this photo where there are more than two persons present, this is a public function and not in anyone's private residence. 
I was dressed in my black dinner jacket and for sure was wearing my shoes when that particular photo was taken.
Wong Chun Wai

30 comments:

Anonymous said...



lim gone eng albabi morsidol am pakatan haprak sudah panik.

dia kelam kabut dan terjangkit penyakit panas ponggong di Jimin Jamban 3 hari lepas. maka tembakan rambang dilakukan sehingga tertembak diri sendiri..

kah...kah..kah..

BAPOK TUA PENJILAT MAMAK mesti komen meroyan.. kah..kah..kahh

Anonymous said...


MATDETT RAJA PENIPU - DULU ANWAR TUMBUK SENDIRI MATA DIA.. SEKARANG POLIS PULAK YANG DITUUDH TUMBUK.. KELING TUA MADETT SEPANJANG MASA KERJA MENIPU


Dalam Keadilan Daily bertarikh 17 Disember 2012, N. Surendan yang bertindak sebagai peguam kepada Anwar Ibrahim telah menyatakan “pada 1 Oktober 1998, Dr Mahathir berbohong kepada rakyat Malaysia dengan mengatakan bahawa kecederaan itu (mata lebam) dilakukan oleh Anwar Ibrahim sendiri”.

N. Surendran mengatakan bahawa dulu Mahathir telah kata Anwar Ibrahim tumbuk matanya sendiri sampai lebam. Namun kini Mahathir telah buat pusingan “U Turn” terhadap semua benda. Kerana mahu kuasa dan menjatuhkan Barisan Nasional di Putrajaya, Mahathir sudah buat banyak sekali pusingan “U Turn”.

Anwar Ibrahim dikatakan memukul matanya sendiri berdasarkan keterangan seorang saksi dalam kes tersebut yang bernama Dr Abdul Rahman Yusof. Dr Abdul Rahman mengesahkan bahawa mata lebam Anwar mungkin berpunca akibat dipukul diri sendiri.

Menurut Tan Sri Musa Hassan, Bekas Ketua Polis Negara dalam satu wawancara pada Mei 2012,amat mustahil untuk Dr Abdul Rahman memalsukan bukti kerana terdapat ramai pegawai polis dalam lokap pada malam kejadian didakwa berlaku.

"Bukan Rahim Noor seorang. Ramli Yusuff (bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil) pun ada di situ di dalam lokap itu," kata Musa Hassan.

Kini, Mahathir sudah mula menyalahkan polis pula kerana insiden mata lebam itu. Dulu dalam kes Memali pun sama, Mahathir menyalahkan pasukan polis bila ditanya secara terbuka dalam satu forum “baling kerusi” di Shah Alam pada tahun lepas.

Semalam dalam satu temubual bersama Sin Chew Daily, Mahathir menyatakan :

"Saya sangat marah kepada polis, kerana saya tanya mereka: mengapa kamu tidak bicarakan dia (Anwar)? Mula-mula mereka tak mahu beritahu saya. Hanya kemudian mereka maklumkan bahawa mereka menyebabkan mata dia (Anwar) lebam,"

Anonymous said...

Jimin Jamban langsung taktau malu..SPLASH dedahkan pembohongan Pakatan SelaNgok.

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2018/03/399251/lra-sungai-selangor-melampaui-kapasiti-punca-pecah

"Ini bermakna kedudukan hutang kita masih terurus dan Malaysia dikategorikan sebagai negara keberhutangan sederhana jika hendak dibandingkan dengan beberapa negara maju, di mana hutang kerajaannya berbanding KDNK jauh lebih tinggi sehingga ada yang melebihi 200 peratus,” kata Najib pada persidangan Dewan Rakyat semalam.

Berdasarkan fakta di atas ini kita dapat tahu bahawa paras air terawat di Selangor adalah pada angka 0 berbanding paras hutang negara yang masih pada kadar tidak melebihi 55 peratus KDNK. Jadi benarlah apa yang Datuk Seri Najib jawab semalam di parlimen.

Peliknya, kenapa Azmin menggelabah sangat dengan jawapan yang diberikan itu dan cuba menghalang jawapan seterusnya daripada Datuk Seri Najib? Azmin takut kerana apa yang Datuk Seri Najib sebut itu adalah realiti yang berlaku.

Apa yang Azmin sebut pasal hutang RM42 billion itu, Mahathir pun sudah tidak sebut lagi. Malah ketika diasak oleh Ahli Parlimen Baling dan Ahli Parlimen Pendang, tiada seorang pun ahli parlimen pembangkang bangun mempertahankan Azmin.

Tidak balut tengkuk rasanya semalam, sebab itu melompat macam kera kena belacan. Di media sosial, rakyat Selangor sudah menilai siapa yang tenang dan tersenyum menjawab dan siapa yang emosi bila sesuatu itu kena atas batang tengkuknya.

Anonymous said...

Secara tidak langsung ,LGE mendedahkan bahawa gambar beliau bersama individu berkenaan adalah benar .Bezanya LGE bergambar di rumah dan majlis persendirian,editor berkenaan pula di majlis resmi di tempat awam dan yg di hadhiri oleh ramai orang.

Mememng nampaknya LGE cukup terdesak sehingga 'menikam' diri sendiri tanpa beliau sedari.Siapa agaknya panisahat LGE,sangup membiarkan LGE tunggang langgang macam tu menghadapi tekanan.Baik LGE duduk diam-diam bersama Nuar ,dia patut minta segerakan perbicaraan banglow terlajak murah,habis cerita.

Kejora bapuk bodoo pembela prompak.. said...

Lge tidak nafikan gambar...adekah sekeping gambar diterima sebagai bukti kes rasuah dlm mahkamah?...hehehehe...

Kejora bapuk bodoo pembela prompak.. said...

Lge senyum lebar....mca dah boikot umno...
3 penjuru di kawasan ade pengundi cina beri kelebihan kpd PH....hehehe...

Ini buat Zahid gelabah gila...

Umno dah perlahan2 nak kojol...

Anonymous said...

Kera Bapuk. Komen2 kau tu hampaih kata orang Kedah. No substance sama macam pemimpin2 fuckatoon. Kemana tumpahnya taik cirit Mahataik kalau tidak ke macai2nya.

Anonymous said...

Bapok..
Kalau tak ada Mata Sepet ni pun UMNO dan BN tak kisah..
Selama ini pun menang di kwsn majoriti Melayu.
Strategi Zahid memang nak beritahu mata sepet ni yg mereka akan bertanding di kwsn majoriti Cina dan sengaja usik mereka.
Namun demikian org UMNO tidak lah melutut macam ada 2 org Pembesar Melayu buat statement..
Saya sanggup jadi umpan untuk mendapat undi Melayu..
Saya sanggup jadi kuli..
Bangang punya Melayu sanggupbdiperalatkan mata sepet..
Spesis cam ini yg disanjong caix terutama Bapok di atas..Ptuiii

Anonymous said...

Kejora Bapuk,

Mengapa pula LGE sendiri pun menggunakan gambar utk menepis,syakwasangka .Gambar bersama memang bukan bukti rasuah,tapi ianya boleh dijadikan asas utk siasatan lanjut,bagi mengetahui apa kah hubungan mereka . Dalam isu ini, melibatkan LGE,isu terowong bawah laut,dan bayaran RM22 juta utk tutup siasatan rasuah,gambar begini memang mencurigakan dan perlu di siasat.

Anonymous said...

Termasuk kau la akan kojol sbb kau melayu bodoh dap dah tabor dedak hati babi pd melayu2 yg mengaku islam konon bersekongkol dgn komunispigs..hati pon dah jadi hati babi mkn dedak komunis2 babi d msia nih. Kau fikir lge akan lepaskan kau ;) ;) byk2 berdoa yer..

Anonymous said...

Si kera komunis ni byk perasan syiok sendiri mcm kitsiang komunis nak jilat dia...dumb fools ;) ;)

Anonymous said...

mengikut citer seorang kawan...Ted Manoff merupakan seorang PONDAN TUA...yg dulu asyik berkeliaran di belakang jalan mati Chow Kit... Lobang Bontot Ted Manoff dah loosee..dah tak der keupayaan untuk KEMUT.... itu pasai dia ubah kerjaya dok merapu siang malam kat blog blog sana sini...ayat PROOT..tak terlepas kerana..Bontot yang sudah Loose...

patutlah asyik bunyti PROOOT...PROOOT..PROOOT...dah tak laku dah...sama jugak dengan Pengerusi Bunga Raya... haahahahaaahaaaa

Anonymous said...



terbaik bro.. posting balas..kasi sekolah kan macai pondan tua.. bagi beradap paham sikit yg politik diorng politik bodoh.

ade ke jilat dapig lepas tu nk bangga kutuk umno. ape jasa dapig pada keturunan mak bapak kau??

sedar sikit diri, untung ada umno kalo x ko dh merempat di tanah air sendiri. xpyah le nak laga2 dgn MCA.

Masa cina tak undi MCA, kerusi MCA tingga 2-3 kerat pun UMNO survive. Kawan tetap kawan.. takde tikam belakang mcm Mahadett!


Anonymous said...

Jom tengok kejap..entry terbaru blog BUDIN MACAI KUDA TUA ARGENTINA...

kah...kah...kah...kah... spin punya hebat.. tsunami TAIK KUDAA... kahh..kah..kahh

Yang sebenarnya berlaku Tun Mamaakk SUDAH TIDAK LAKUUU lagi di kalangan pengundi Melayu.. terutama pengundi B40 kebawah... orang muda BENCI MATDETT... Armada Haram sendiri menentang mattdettt..

ceramah 'grand' nya di Padang Kota Penang baru2 ini hampir ZERO Melayu yang hadir.. yang banyak ialah CINAPEK2 DAPIG totok yang sudah umur 40/50 atas..

SATU LAGI KEJAYAAN TN50!

--------------------------------------------
TUN MAHATHIR PEMANGKIN TSUNAMI RAKYAT, TUMPU PROGRAM BESAR-BESARAN SAJA

Kenyataan Mohamad Sabu bahawa Pakatan Harapan selepas ini akan mengurangkan penglibatan Tun Mahathir Mohamad dalam program jelajah dan ceramah bagi memastikan kesihatan calon Perdana Menteri itu tidak terjejas, sebenarnya adalah langkah yang paling tepat dan sesuai.

Menurut Mohamad Sabu, Pakatan Harapan akan memastikan program yang dihadiri oleh Tun Mahathir tidak lagi berakhir hingga lewat malam, selain juga tidak akan diadakan secara berturut-turut di beberapa negeri....



kah...kah...kah...


#HancurPakatanHancur

Anonymous said...

ada lagi anjing2 gila menyalak utk dapat seketul tulang pork dapig!!!
salak lagile..patutle anjing2 gila nie cuma taraf baruaje..terjelir2 lidah utk dpt seketul tulang pork!!

Anonymous said...

Rejim Pakatan sudah mengakui bahawa Mahadeeeyyy sudah tamat tempoh..sudah EXPIRED..sudah tiada tarikan..sudah layu sudah tiada apa2 lagi..!!

berselindung kunuuunnn nak kasi si Kuda Tua tu rehat..??? kah..kah..kahh

kalo yg datang tu 50k tak payah rehat lah menang kasi ubat syok..tp sebab HAMBAR!!

DAPig mungkin akan ubah strategi.. last minute??? jeng..jeng..jeng..

HABIS MADU SEPAH DIBUANG.... tak lamaa dahhhh!!!


kekekekekeekek

#HancurPakatanHacur

Robert Putumayam Mugabe said...

TERSENTAP RBA DAPigs baca komen balas. Tak menjawab, mungkin sel2 otak terputus langsung tak berhubung.
Baru tersedar diri dia Melayu (kalo Melayu lah) bangang rupanya. Jadi sundal DAPigs aje ...
Kalau dia simata sepet, maknanya jarum tak boleh jalan lah .. LAIN KALILAH.
Dan LANCAU LAH.

Kejora bapuk bodoo pembela prompak.. said...

Umno melayu dah tak sde...yg ade umno najib rosak...isi tembolok dan buncitkan perut...ko yg bodoss...hihihi

Mohammad Azren said...

MIC good, GERAKAN good, PPP good, MCA hampeh!.
Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Konon-konon BN nak pasang jerat kat LGE/DAP. Aleh-aleh jerat lentik melibas kemuka sendiri. Bila LGE guna gambar di katakan DESPERADO, Yang sebelum ni BN yg guna gambar dahulu,mahu dipanggil apa pula?. DESPACITO. Paku dulang paku serpih.........Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

LGE kata, bukan aku kata ye" lelaki didalam gambar tu ,yg jadi buruan SPRM adalah orang kuat BN. KAalau benar bagai dikata, kita dah boleh agak siapa dalang disebalik isu terowong ini. Sebab itu dikatakan ianya lebih kepada bermotif politik untuk propaganda murahan BN. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Kalau benar ada penyelewengan didalam projek terowong ini, dah lama LGE turun naik mahkamah. Siasatan sudah dibuat bertahun, berpuluh individu sudah disoalsiasat, yg hairan. Tiada seorang pun yg didakwa. BN main OPERA CINA ke?. Mana laku bhai dizaman digital ni...Hehehekikikihahahakahkahkah

Robert Putumayam Mugabe said...

Soalan mudah utk macai dan RBA DAPigs:

1.Parti manakah yg Pengerusi parti merupakan org yg paling berkuasa dlm parti tersebut, yg juga bertindak spt seorang diktator?

A. DAP(igs)
B. PPBM
C. A dan B
D. B dan A

(100 markah)

Cucu Tok Selampit said...

Gila betul cara Mohamad Azrain menjilat DAP. Licin bontot.

Anonymous said...

Faham lah sejauh mana kebijaksanaan M Azreen penjilat Mahadeh.Malas nak ulas panjang cukup kala kita katakan bahawa dia ada sebodoh LGE.Perbandingan gambar tersebut yg langsung tidak kena pada tempatnya sebenarnya mnyerlahkan menyerlahkan lagi LGE suda amat terdesak utk melindungi dirinya yg kian terlondeh dalam isu terowong bawah laut dan bayaran RM 22 juta utk tutup siasatan SPRM.Barangkali pemimpin PH yg lain taermasuklah DAP sendiri amat terasa 'kebodohan' LGE,mana ada mereka berbunyi mempertahankan LGE.Isu ini nampaknya LGE sendirian,kecuali M Azreen.

Nasihat utk M Nazreen,cuba lah menjadi bijak sikit,supay tidak memalukan diri sendiri,setebal mana pun muka kita ,tapi hati kicil kita memang terasa bila ditempelak sebagai bodoh.

Anonymous said...

Azreen bongok 8:22...
Hari2 kau melalak 1mdb...tapi sama gak sorang pun tak didakwa pasal 1mdb...kau tu yg joget OPERA CINA...bongok la kau

Anonymous said...

Ingat lagi ada fuckatan punya orang kanan photoshop kan gambar Najib dengan Altantuya konon nak link kan Najib dengan kematian Altantuya. Last2 kantoi gambar photoshop.
BTW macai fuckatan takde nak buat penafian ke kata gambar LGE dan Ghanaraj tu photoshop?

Anonymous said...

Sapa la strategist fuckatan yang pi nasihat suruh tunjukkan gambar pengarah The Star. Parah sangat LGE ni sampai tak boleh nak beza politician dan media practitioner dan tak boleh beza private places dan public places. Parah, parah ni...

Anonymous said...

Apa kau merepek ni Kejora? Dah takde ilmu nak jawab ke?

Anonymous said...

LGE cakap la gambar dia photoshop macam Tian Chua buat dulu kunun2 Najib dinner dengan Altantuya. Hmmm... Najib gentle bro, tak payah balas guna gambar pun sebab gambar tu dah sah fitnah.
LGE ni tongong rupanya.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates