March 18, 2018

25 Elok @AzminAli Saja Kita Humban Ke Empangan Sebab Tidak Faham Bahasa


Berkatalah Menteri Besar Selangor DS Mohamad Azmin Ali semalam,
Zaini sebagai penjawat awam seharusnya menyampaikan fakta yang tepat bukan memutar belitkan fakta dan cuba bermain politik.
Beliau serang saya dengan mendakwa rizab air 0 peratus dan tiada jaminan bekalan air di negeri ini, kalau betul nak jadi ahli politik, letak jawatan dan bertanding dengan saya di Gombak atau Bukit Antarabangsa atau di mana-mana kawasan yang saya tandingi.

Ketua Setiausaha Kementerian Tenaga Teknologi Hijau Dan Air (KETTHA) membicarakan mengenak rizab air terawat. Beliau mengeluarkan senarai setiap negeri dan didapati di Selangor hampir tiada rizab air terawat. 

Menteri Besar Selangor, Azmin Ali pula secara bodoh sombonv bercakap mengenai bekalan air mentah di empangan. 

'Water Reserve Margin' adalah jumlah bekalan air terawat berbanding permintaan air dan bukannya 'Water Storage Level' iaitu air di empangan. Adakah beliau hendak suruh Rakyat Selangor minum minum air mentah yang tidak dirawat? 

Siapa yang putar belit fakta? Elok kiranya Menteri Besar Selangor sahaja yang dicampak ke empangan kerana kebodohan beliau.

25 comments:

Anonymous said...

Samada Azmin ni bahlol ataupun dia nak memperbodohkan macai2 fuckatoon sendiri.

Anonymous said...

Rizab air terawat syabas yg buat.
Syabas milik ts rozali dan siapa dia?

Anonymous said...

"dah tua pun bodoh...!!!"
kata P.Ramlee dlm filem madu 3...

Anonymous said...

Kalo tak cukup air tentulah masih bising orang selangor dan umno...tak cukup mstgin kerja splash cukupkan margin yg diberi lesen pengedali rawatan air oleh SPAN ejensi KETTHA...splash dilantik oleh umno...

Anonymous said...

Splash dah patut beli pam baru dan tambah pam lgi...bil letrik TNB 75 juta pon tidak dibayar...SPAN sepatutnye ambik tindakan keatas SpLASh serahkan lesen operator air kpd kerajaan selangor sejajar dengan undang2 industri air 2006..

Anonymous said...

Air ni melibatkan kehidupan rakyat ,ahli politik tidak boleh ikut sesuka hati mereka,kerana jika sebaliknya yg berlaku rakyat lah yg sengsara,ertinya rakyat di zalimi.Azmin patut lebih bersdeia menerima kritikan dan memerbaiki sebarang kelemahan.Tak salah mengakui kelemaha asalkan berusaha memperbaikinya ,tambahan pula ianya utk kepentingan rakyat.

Berdasarkan tindak tanduk Azmin bila menerima kritikan dalam apa juga masaalah,kelihatan Azmin bukan lah seorang yg punya wibawa pemimpin,bukan juga individu yg boleh diharap meperbaiki kehidupan rakyat .Perangai Azmin sama saja sseprti Mahahtir,tak boleh di kritik,ada saja alasannya utk utk menempelak pengkritik.Sama juga kalau di lihat pad LGE.Mereka in amat berbeza dgn cara dan sahsiah politik PM Najib,beliau tidak mudah melatah bila menerima kritikan malah kata nista juga.Paling tinggi beliau akan membetulkan fakta utk mengelak salah faham,kemudain beliau akan cuba memperbaikinya dan lambat laun kita akan melihat hasilnya.Inilah pemimpin sebenarnya.

Anonymous said...

Azmin ni bodoh betul la, tak tahu bezakan masalah rakyat dgn politik...
Isu air ADALAH Masalah yg perlu disegerakan walau apa pun caranya...

jon boushenk said...

Blm prnah dengar lagi isi minyak kereta guna minyak mentah, kat selangor mungkin le kot dh buat.

Anonymous said...

Mangkuk atas ni satu lagi spesis bodoh macam azmin. Syabas tu kerajaan negeri dh beli la wooii

Anonymous said...

30% saham splash kerajaan negeri punye. Kerajaan selangor umno yg perintah ke bongok?

Anonymous said...

Bulan oktober 2016 sewaktu isu air selangor terputus dibeberapa tempat kerana sungai tercemar, si ramjadah azmin kata tu semua sabotaj umno. Tapi hingga ke hari ni, tiada satu bukti pun yang ramjadah tu bawak tunjuk depan rakyat utk buktikan kata2 dia tu benar pun. Penipu je azmin tu, tapi ada juga anjing pembangang yg percaya abis. Bodoh keterlaluan

Anonymous said...

Zaini tu adalah pakar air di malaysia ni. Kata-kata dia melalui fakta, bukan macam azmin pakar putar belit. Margin air terawat dengan air mentah pun tak reti nak bezakan.

Anonymous said...

SHAH ALAM 8 SEP: Pengurusan Air Selangor Sdn Bhd (Air Selangor) bakal muncul sebagai syarikat baharu penyedia perkhidmatan bekalan air kepada Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya, bermula Mac 2016.

Perkara itu diumumkan Dato’ Menteri Besar, Mohamed Azmin Ali selepas Air Selangor berjaya mengambilalih Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) dan Puncak Niaga Sdn Bhd (PNSB).



“Bermula 1 Oktober ini, Air Selangor dijangka mengambilalih Syabas dan PNSB, namun keduanya akan terus menyediakan perkhidmatan bekalan air yang cekap kepada pengguna.

MB air MOU“Semua usaha itu akan memberi tumpuan ke arah meningkatkan lagi perkhidmatan rawatan air, sistem pengedaran, pengurangan air tidak terhasil (NRW) dan bekalan air yang berterusan dan mencukupi kepada pengguna,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas Majlis Menandatangani Penstrukturan Industri Perkhidmatan Air Selangor antara Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) dan Air Selangor, di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), di sini.

Kerajaan Negeri dan Persekutuan berjaya memuktamadkan empat perjanjian membabitkan Perjanjian Kemudahan, Pajakan, Penyelesaian dan Hak Guna antara PAAB dan Air Selangor selama 45 tahun di bawah Pajakan dan Hak Penggunaan Perjanjian, sekali gus memenuhi tarikh akhir 60 hari daripada majlis menandatangani perjanjian tambahan, pada 10 Julai lalu.

Hadir sama , Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air (KeTTHA), Datuk Seri Dr Maximus Ongkili dan Pengerusi PAAB, Datuk Seri Tajol Rosli Ghazali.

Maximus berkata, Air Selangor sudah dianugerahkan Lesen Individu (Kemudahan) dan Lesen Individu (Perkhidmatan) di bawah Akta Industri Perkhidmatan Air 2006 (WSIA) yang membolehkan entiti itu memiliki aset air selain mengendalikan perkhidmatan di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

“Bagaimanapun, lesen itu mula berkuat kuasa pada 22 Februari 2016 bagi membolehkan semua perjanjian kemudahan disempurnakan.

“Air Selangor dan PAAB diberi tempoh lima bulan untuk menyempurnakan semua perjanjian termasuk meminda Perjanjian Konsesi Syabas dan menamatkan perjanjian konsesi berkaitan PNSB serta konsortium Abass,” katanya.

Anonymous said...

Wey, apa yg disebut adalah rezab air terawat. Bukan siapa punya loji. Semua adalah bergantung kpd keputusan kerajaan negeri atau bahasa mudah keputusan azmin selaku mb. Ko apa cerita dol, paham cerita ke main bedal ikut pusat ko. Nanti org lain komen 'kecerdikan' ko, jgn terasa pulak.

Reforbasi Madeymugabe said...

kah kah kah kah kah... Apa pulak taichi si tokong pokemon lepas ni. Dia ramai bergambar dengan orang sampai ke dalam kereta mewah...????

Muahahahahahabahahahahaha


Another photo of Guan Eng and man resembling 'Datuk Seri' in MACC probe emerges

PETALING JAYA: Another photo of Lim Guan Eng with a man who resembles the "Datuk Seri" being investigated by the Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has emerged on cyberspace.

The photo shows the Penang Chief Minister and the 37-year-old Datuk Seri who is being investigated for allegedly receiving RM19mil to "help settle" the MACC's probe on Penang's controversial mega project.


The photo was taken in a car with both Lim and the Datuk Seri together in the back seat, both smiling widely.

A caption that went with the photograph claimed that it was taken in August last year.

In early March, a photo of Lim and the Datuk Seri depicting the both of them shoe-less went viral.

The photo is believed to have been taken at a private residence.

Anonymous said...

Benar kata DS Ir Zaini Ujang, kalau margin rizab air terawat selangor tu banyak takde la berlaku masalah penyaluran air ketika kejadian pam di loji meletup. Rizab air terawat tu macam tangki air yg dh dirawat & blh tampung air jika berlaku kecemasan. Jika tangki air dirawat tak penuh, itu la yg kita nampak lori tangki air terpaksa hantar air di banyak tpt. Padahal loji ditutup x sampai seminggu pun

Anonymous said...

Azmin tak mau keluar duit beli splash. Nak simpan bawak masuk kubur

Anonymous said...

Nampak sangat ko ni bongok...30 % saham bukan ade kuasa penuh...penswastaan air dibuat masa umno yg perintah ngok...

Anonymous said...

Hingga ke saat ni portal sinar hairan & malaysiakini tak siarkan cerita tokong bergambar dgn "org awam" dlm kete tu. Nampak x?

Anonymous said...

Pemimpin selangok tiada kuasa baik pergi mampus, tak payah jadi pemimpin negeri

Anonymous said...

Rata2 aku tgk pengomen di malaysiakini sama bodoh macam azmin. KSU Kettha cerita pasal rizab air terawat, mereka komen pasal rizab air diempangan. Mana tak bodoh, rata2 mereka minum air empangan terus salur ke rumah kot

Anonymous said...

Ngok, sejarahnya syabas pun dilantik oleh umno. Kenapa kerajaan negeri blh beli syabas tp tak mampu nk beli splash? Sebab splash tu kroni azmin. Dgn saham 30% + saham kroni, bukan assmin blh bg arahan pd splash buat kerja bila2 masa ke ngok?

Anonymous said...

Pemegang saham Syarikat Pengeluar Air Sungai Selangor Sdn Bhd (Splash) ialah Gamuda Bhd (40%), Kumpulan Perangsang Selangor (30%) dan Tan Sri Wan Azmi Wan Hamzah (30%).

Siapa Tan Sri Wan Azmi pulak.? Cuba anjing 8:04pm cari nama tan sri tu dalam institut rakyat tajaan PKR selangok. Org umno blh diserap masuk dlm organisasi PKR ke? Sila tambah lagi kebodohan kamu tu ngok 8:04.

Anonymous said...

They are braindead fuckatoon zombies.

Anonymous said...

Amik kau...orang dah bagi fakta pun tak mampu hadam...pencacai pakatan hanya terima bulat2 apa pemimpin depa kata...sgt2 bodoh siot diorang ni...boleh tak berfikiran waras ikut pada isu...bukan dok kaleh isu ja

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates