February 23, 2018

61 PM @NajibRazak Tidak Makan Nasi Salah, DAP Makan Babi Boleh Pulak?


Nampak sangat pemimpin pembangkang begitu ketandusan isu untuk dimainkan untuk menyerang Kerajaan Barisan Nasional termasuk pemimpin nombor satu negara, DS Najib Tun Razak. Berbanding pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke 13, tinggal kurang atau lebih 100 hari lagi PRU ke 14 akan muncul, pemimpin pembangkang masih meracau-racau mencari isu untuk menghentam Barisan Nasional.

Punyalah teruk ketandusan isu sehinggakan Perdana Menteri tidak makan nasi sekalipun dijadikan isu nasional dan dimuat naik ke dalam portal pro pembangkang Malaysiakini. Baca di sini. Apa salahnya Perdana Menteri tidak makan nasi dan mengantikan dengan bijirin 'quinoa' untuk tujuan menjaga kesihatan? 

Agak bodoh dan janggal apabila Ahli Parlimen Segambut Lim Lip Eng, mempertikaikan harga 'quinoa' jauh lebih tinggi berbanding nasi yang menjadi makanan ruji rakyat Malaysia, dan mengesa Rakyat tidak patut mengundi Najib dalam pilihan raya umum akan datang. Bodoh punya Cina DAP.

Kalau begitu bagaimana dengan pemimpin-pemimpin lain yang tidak makan nasi dan mengantikan bijirin lain seperti gandum, oat dan sebagainya. Apakah piawai mahal dan tidak mengikut selera masyarakat Malaysia mengikut acuan DAP? Bukankah babi juga dilihat satu makanan mewah bagi makanan orang bukan Islam. Wajarkah pemimpin DAP juga patut berhenti makan babi?

Nampak tak gambar di bawah betapa desperadonya pemimpin DAP diketuai Lim Kit Siang mengadakan kempen 'quinoa' lawan nasi, sebab sudah tidak ada isu lain hendak dipertaruhkan. Suruh Lim Kit Siang makan ikan bilis dan jangan makan babi sebab bukan semua Rakyat Malaysia bukan Islam mampu makan babi.

61 comments:

Kiah Murai said...

Aiyaaa...Lim Lip Eng!.Lia ala luit punya olang. Langan lengki lo....Hehehekikikihahahakahkahkah. **Jangan kata Kiah tak payung UMNO.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kah kah kah, kenyataan paling bangang dari mp fuckatan. Ada ke suruh tolak Najib sebab tak makan nasi. Maknanya Najib dah bersih dari dakwaan rasuah la kan sampaikan terpaksa guna isu tak makan nasi.

Anonymous said...

kah2..cap ayam punya pemimpin pakatoon..akibat terlalu banyak makan babi, otak lembam dan bodoh..

Anonymous said...

Jgn salah DAP je
Macai2 dia pun byk yg lembam bodoh dlm blog ni

Cik Minah said...

INI SEBABNYA;


Namun, berikutan pengakuan Najib mengenai pengambilan kuinoa itu, Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng telah membuat semakan mengenai harganya dan membuat perbandingan dengan harga beras.

Semakan beliau mendapati harga kuinoa untuk paket 250 gram ialah RM14.70 atau RM591.60 jika beratnya 10 kilogram.

Bagi beras Jasmine Super Special pula, harga untuk 10 kilogram ialah RM25.85.

Anonymous said...

Klau pm mkn babi dia suka la...muka dia pon mcm babi..oik oik..

Anonymous said...

Nmpk tak lembam macai2 ni.
Kalau dh PM jadikn kuinoa sebagai mknan rutinnya, mesti kedutaan Msia dinegara berkenaan uruskan pembelian byk direct dari pengeluar dgn kos yg jauh lebih rendah. Takkan PM nk beli kat tesco pulak.

Anonymous said...

Kalau tengok pemimpin2 DAPigs muka semua tembam2 pasal banyak makan babi gemok.
LLE muka kecut pulak, napa ye? Sebb makan babi terbang ke?
Mat Sabu pun muka tembam sbb selalu makn babi dgn LGE ..

Anonymous said...

Antara ni mane makanan yg MAHAL?

a) Lip Lim eng mntedarah 250g daging babi..

b) njib makan 250g bijirin quinoa..

c) madey makan 250g nasi..

Peserta praduan ini akn mmnangi percutian d banglo lge..

Kliah Mulai ata Ong said...

Kaa nii naa booi. Lakyat makan mulah-mulah punya balang, lia atak makan ,mahat punya balang. Simua fili,lakyat kina GST. Yaa maa kaa haii...Hehehekikikihahahakahkahkah

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Najib makan bijirin dari monggolia?...

Anonymous said...

takpe, lepas ni menu penjara. makan la puas-puas dulu ye koniou ntah apa jadah ke tu.tunggu la, kami rakyat sabar nak tengok pakai uniform belang-belang...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Najib makan koinea yg mahal harganye...cai dan orang kampong makan beras hancur aje kerana tak mampu ..
Najib ingat kerja meroyan putar belit ni mudah sangat keer.....cian cai ko ni mcm abdi najib dan semah jeer...jho lo tak payah pening2 tido lena kayer free...cai yg kayap...hehehehe...

Anonymous said...

Aku gelak besar CTS tanye cina dap makan babi tak salah?....setahu aku undang2 negara tak salah cina dan bukan islam makan babi...CTS ko ni dah tak boleh pikir secara rasional lagi?...

Anonymous said...

Solid undi dari family aku untuk BN..
Untuk pakatoon haprak.. haaakkkktuuiiiihhh..itu jawapan tepat untuk macai2 pemakan babi.. Kikiki

Ted Manoff said...

Ngko cermin muka Ngko dulu . Ada rupa babi atau muka Anjeng

Cucu Tok Selampit said...

Anon 7:07, jangan salahkan CTS kalau IQ41. Tak jumpa apa yang kau merepekkan. Kalau tak faham Bahasa Malaysia, sila pergi belajar.

Anonymous said...

Oooo babi tu mahal sangat harganye...quinoa diimpot dari peru...babi pon dimpot jugak?...

Anonymous said...

Cerita pasal babi ni teringat pulak dekat abang mat sabun yang lebih rela makan babi dengan LGE dari makan ayam dengan Najib.

Anonymous said...

Jangan terkejut nanti ada kempen tolak pemimpin yang makan roti pulak.
Fuckatan ni bukan boleh kira sangat. Iq below average bekas pelajar kelas hujung.

Anonymous said...

Kerajora ni sawan semacam je. Biasa makan dedak tapi hari ni termakan ubat gegat ke?

Anonymous said...

Abang non makan karipap terus masuk jel. Kah kah kah...

Anonymous said...

Aiii, beli makanan sendiri utk makanpun jadi isu. Bodoh sungguh la. Ikut la apa yg org nk beli dan makan. Masa ni makanan kesihatan yg mahal2 ada berlambak dan bukan sikit yg beli. Apa isunya? Beraspun ada mcm2 gred, tak jadi isupun siapa nak beli dan makan. Bilanpm yg makan, ramai pulak yg gila isim @ gila babi tak puas hati. Memang bongok tahap gaban la. Mcm wajib pulak kena makan ikut kehendak org, bukan kehendak sendiri.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Quinoa di tanam dan dimakan bangsa Inca yg terkenal gagah dan berani....

Tapi najib makan quinoa yg mahal tetap penakut jugak...najib makan ape pon tetap jadi palawan bugis paling penakut....hehehehe...

Anonymous said...

Lawak la Pemimpin DAP & Tun Mahathir ni.DS Najib tak makan nasi pun boleh jadi isu. Bukannya mahal pun quinoa tu RM14.70 bagi 250 gram.Orang hisap rokok sehari sekotak 20 batang pun lebih mahal dari tu. Bukan orang kaya saja tau yg hisap rokok.Ramai orang dapat brim yg hisap rokok tau.Ada Lim Kit Siang ambil peduli. Ada pemimpin DAP & Tun M ambil peduli.Sebab tak ada kepentingan tu yg tak bising kenapa orang hisap rokok...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Pecah berita nanak najib jual quinoa....berebut2 lah salleh kuak rahman dahlan nazri anuar muse menteri2 mb2 exco2 mp2 ketua2 bahgian dan ceo dan pengerusi yg dilantik oleh najib beli quinoa.....jutawan lah anak najib ade bisnes pelanggan top gun...

Cucu Tok Selampit said...

Kerajora bapok cakap orang penakut. Dia buat komen kat blog orang pun tak berani guna akaun dan nama betul. Sembang macam DAP. Babipun boleh terbang.

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

10 kg beras jasmine 25...
10 kg quinoa 591.... Wooww ...memang lawak laar...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Hahaha...cai yg makan beras hancus ade guna nama?...aku berani jugak ade nama pena....hihihi jangan maree...

Bila DS najib boleh debat dengan tun madey tua renta?.....mcm amerikana...harap ko siarkan komen aku ni...

Cucu Tok Selampit said...

Febat apanya. Setengah jam IJN kena terima pesakit yang baru keluar. Tak kesian ka Bapok?

Anonymous said...

Kenape tak kirakan sekali 10kg daging babi berape RM..? Tu kan makanan rutin ko.. Kikiki

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Hahsha...terjumpa tun madey siapa yg cabut lari lintang pukang...gentleman yg berani tak lari....kurang2 salam dulu dan setuju tetap satu tarikh...sauh dilaboh layar di kembang....bila kapal boleh belayar?...hehehehe...nak cabar fbi tuntut fbi mintak maaf lagi takut...

Nazri nak debat pon najib tak benarkan...mcm2 alasan....hihihi...

Anonymous said...

Elok guna nama pena BABI PONDAN je... Tiap hari salin kulit menempek cari makan kat sini lagi mau tunjuk lagak.. Ptuuiii..

Shafiek Abdat said...

MO1 tetap peminpin yang tak senonoh dalam segala hal.....!! Otaknya hanya berfungsi untuk mentekedarah wang Rakyat dan Negara .........!!

Anonymous said...


speechless aku tgk kelakuan kronik pakaton.. apakah mereka sudah rasa akan kalah teru pru14 nanti??

lantak Najib lah nk mkn apa. undang2 mugabe ckp xbole makan quino tu??? macai gile pakatan nak odit najib makan apa pulak... hak asasi najib diorng nk langgar.. gileee oiii.. kepala bapak madey kerala!

Anonymous said...

Dakyah Pakatan dalam isu 1MDB dan hutang RM 42 billion nampaknya tak beri kesan langsung kepada Datuk Seri Najib Tun Razak.

Maka tak hairan Pakatan tunggu apa yang keluar dari mulut Najib yang boleh diputar belit mereka. Dulu kangkung, sekarang Quinoa pulak dah.

Satu nak tunjuk Najib lekeh rakyat marhaen, satu lagi nak tunjuk konon Najib mewah. Kok Najib hidup mewah pun patut, dia anak bekas Perdana Menteri, setaraf Mirzan dan Mokhazani. Ada nampak Mirzan dan Mokhzani miskin ke?

Apa benda low class Pakatan ni? Orang nak makan apa, kau peduli apa? Bukan Najib kutuk siapa makan nasik pun yang nak dijadikan isu. Banyak kali kita tengok Najib makan apa makanan yang dihidang pada dia, tak jadi isu apa pun.

Taknak tanya Mahathir makan nasik atau dia pun makan Quinoa jugak? Mahathir tak macam Najib, bapak dia cikgu sekolah asal Kerala, mak dia orang kampung - tak kaya, tapi lepas jadi Perdana Menteri 22 tahun, bukan dia saja kaya, anak-anak, anak saudara pun ikut kaya sama.

Anonymous said...

Yang sahih dan jelas sekali puake2 pakatoon sejak dulu dan selamanya hanya berteraskan politik auta...propaganda...fitnah..
adu-domba...Umpama bisikan iblis..Di Malaysia pembangkang tidak berfungsi....Merosakkan Negara....!!!
PTUIIIIIIIIIIIIIIIIII

Anonymous said...

anjing2 & babi menyondol ph tunjuk lagak!!!pegi jauh,main dgn rba terencat akal!!

Anonymous said...

ini DAP banyak makan babi otak sudah jadi otak babi.
JANGAN DEKATI DAP PEMAKAN BABI

Kiah Murai said...

Bila Presiden Umno mahu bubar Parlimen. Nak tunggu DSAI keluar penjara ke?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Kalau betul-betul UMNO/BN gentleman. Arah kan ROS luluskan permohonan SIMBOL PAKATAN HARAPAN. JANGAN JADI PENGECUT. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Sejarah menyaksikan Hang Tuah dapat merampas dan membunuh TAMING SARI, dengan tipu muslihat. Sekurang nya Hang Tuah membunuh Pendekar Taming Sari yg bertukar KERIS. Bukan membunuh lawan yg tidak bersenjata.# Jangan jadi PENGECUT. Hehehekikikihahahakahkahkah

Sarjan Mejar (B) Kiah Murai said...

UMNO pengecut...UMNO pengecut...UMNO pengecut ** ikut nada "Hassan penakut"dlm filem Sarjan Hassan Hehehekikikihahahakahkahkah

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Tabah ijok bagaimana?...nampaknye umno tak boleh cari makan isu tanah ijok sebaliknye saham azmin yg meningkat mendadak...hanye kerana wang lebihan jualan tanah ijok untuk bayar pinjaman bank oleh kroni umno dan selanggor dapat selamatkan 1000 ekar tanah dari jadi mangsa kroni umno rahman dahlan khalid dan faekah dah nampak bodooo...

Pakar strategi umno makan ape?...dah terbalik...rahman dahlan yg tolong naikkan imej azmin dan burukkan imej najib...senjata makan tuan...umno memang bodooo...pru gelap untuk umno..

Anonymous said...

Kah, kah, kah... ingat register parti politik macam register budak tadika ke? Mesyuarat agung pun hura-hara. BTW apa cerita mesyuarat agung DAP itu hari? Katanya ada ahli yang tak puas hati. PPBM pun dah selesai ke?
So macammana nak luluskan permohonan simbol fuckatan. Mesyuarat rukun tetangga pun lebih teratur la dol.

Anonymous said...

Hal makan pun nak kecoh. Dah habih modal fuckatan ni. Adoiii... macam ni nak perintah negara.

Anonymous said...

Apa.kejedah kau merepek ni kera bapok kiah buried sajen meja Judi dan puake2 yg pelbagai nama...Cerita dulu dulu kala...Menyanyi..Melalak tak tentu ujung pangkal...
Memang patutlah setiap kali pru pakatoon yg pelbagai nama macam MACAI2 kat atas tersungkur menyembah Bumi...Pru14 kali ini ins sha Allah akan mati lemas macam firaun!!!!!
Pakatoon=fitnah..Propaganda..auta..adu domba...=BISIKAN IBLIS!!!!

Pakatoon Buried

Anonymous said...

Teruk Kiah ni selepas tertelan ubat gegat. Dedak dah habis ubat gegat pun boleh lah.

Anonymous said...

Imej Jemin naik? Biar betul. Dah habih tanah lombong pasir, tanah orang kampung pun digadainya.

Anonymous said...

Najib billionaire....cina jho lo billionaire free tanpa ade bisness...ko cai meranaa....jadi kuli najib jaga keselamatan cina jho lo...hehehehe...

Anonymous said...

Anjing liar kelaparan...salak kuat2... Hihihi...

KERAJORA BAPUK bodoo pembela prompak said...

Rahman tembak burung Jemin ....tak kena tapi muka rahman dahlan dan cai kena berak dengan burung Jemin....hahahahaaaa

Anonymous said...

At least dia jauh lagi bijak dari kerajora. Walau disumbat dengan beras panjang tapi otak tetap pendek. Makanlah beras apa sekalipun tapi duduk kelas hujung jugak kan?
Atok Madey entah apa beras dia makan tah sampai teruk jadi pelupa, "saya tak tahu, saya tak diberitahu dan saya tak tahu". Kesimpulannya jangan makan beras yang atok makan. Boleh jadi pelupa nanti.

Anonymous said...

Kenapa tak senonoh bro? Malaysia dah teruk sangat ke? Ramai je orang pergi umrah, pergi oversea bagai. Dulu diorang makan beras hancur je sekarang dah pandai makan beras perang.
MP mana tah suruh tolak Najib sebab tak makan nasi. Kih kih kih... Najib sudah bersih dari skandal lah. Suruh tolak sebab dia tak makan nasi je, ingatkan sebab rasuah.

Anonymous said...

Aku takut ko dgn madey yg masok dlu pnjara xpon kubur. Sjk 2016 madey ckp najib ditngkap.. betul ke?

Anonymous said...

http://www.bicara.news/peluang-terakhir-robert-kuok-menukar-kerajaan/

ROBERT KUOK TALI BARUT TAIKU ANG PERL DIHAPUSKAN..... BOIKOT ERNIAGAAN ROBERT KUOK ..... HAPUSKAN ROBERT KUOK... ROTHCHILD MALAYSIA....

Anonymous said...

Kau jadi kuli dap ..jadi security dap. Tu sj yg kau layak jadi security guard mcm bangla dan mynmar

Anonymous said...

Rasanya Madey mentekedarah benda yg jauh lebih mahal ,tu sebabnya umur 93 tahun pun dia masih kuat berpolitik kesana kemari,berbohong kesana kemari,mengumpat kesana kemari,memfitnah sana sini,pendek kata kalah org muda macam minah murai dan kej. bapuk,yg hanya mampu 24 jam bergentayangn di blog CTS ni,dgn idea entah apa- apa,ceduk sana ceduk sini,ulang tanyang cerita lama berkali kali,kalah filem PRamli.Biar tak usah,bukan nak dapat pengaruh ,malah menjadikan orang makin benci pada PH.

Nuar pernah citer,Madey ni memang amalkan sesuatu yg luar biasa dan kos nya juga sangat tinggi utk menjaga kesihatan dia ,semuanya di tanggung oleh kerajaan ketika itu.Mungkin amalan ini masih berterusan dan kosnya pun masih di tanggung kerajaan juga kerana dia seorang 'pesara'.

Anonymous said...

Org yg sama guna berbagai nick dlm blog ni supaya nmpk penyokong fuckatan byk konon nya.
Nak muntah aku tgk perangai puak2 ni...

Anonymous said...

Pendokong parti cap bunga semua sampah sarap elok sangat le masuk lori sampah di pandu oleh Madey mamak kerala

Anonymous said...

PUKImak ni makan rasuah, tak makan nasi

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates