January 23, 2018

38 Video Terbaru @weekasiongmp Mengenai Skandal RM6.5 Billion Terowong Bawah Laut, Apa Kata Kamu @cmlimguaneng


Belumpun sejuk video penjelasan yang dibuat oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Joseph Lim Guan Eng, menjawab persoalan-persoalan (yang tak terjawab) daripada Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, DS Dr Ir Wee Ka Siong, DS Dr Wee pagi ini mengeluarkan satu lagi video dengan melontarkan beberapa persoalan yang memerlukan jawapan. Nampak gaya Joseph Lim Guan Eng tidak tidur malam hari ini.


Antara isu-isu yang dikentengahkan oleh DS Dr Wee adalah:

1. Betulkah kenyataan media Buletin Mutiara yang mengatakan bahawa projek terowong bawah laut tidak melibatkan syarikat bermodal RM2?

2. Adakah benar BUCG dan CRCC bukan pemegang saham sekarang? Kenapa begitu mudah pemegang saham bertukar dengan nilai pegangan saham yang semakin mengecil?

3. Adakah 'Acknowledged Of Commitment' satu perjanjian yang sah di sisi undang-undang atau sekadar 'Letter of Comfort' atau surat sokongan? Tidakkah ianya bukan satu dokumentasi undang-undang yang kuat untuk digunapakai untuk saman sivil?

4. Adakah betul dakwaan Joseph Lim Guan Eng, tidak ada satu sen pun yang dibayar?

Video yang mesti ditonton. Jawab Joseph Lim Jawab! Perlu diingat, sebelum Joseph Lim menjawab dengan jawapan yang bodoh, ini adalah latar belakang DS Dr Ir Wee Ka Siong:
Pendidikan Datuk Seri Dr Wee Ka Siong: B. Sc. (Hons) in Civil Engineering (UTM, 1992), M. Eng in Traffic Engineering (NTU Singapura, 1996), Ph.D in Transportation Planning (UTM, 2002).

38 comments:

Anonymous said...

Kalau mereka tawan Putrajaya,10 kali projek trowong akan berlaku,tambah pula dgn si tua yg suka projek mega tu.GST akan dia naikan bukan di turunkan utk membayar kepada bebeperapa pemegangng konsesi projek lain.Kalau Melayu nak cuba mreka ni undilah ,aku peduli apa.Kiah Murai,cik Siti dll silakan undi mereka ,aku boleh tolong undi,memang aku suka kalau mereka berkuasa ,biar padan muka mereka yg tak cermin diri tu.Aku sendiri insyaallah dah buat persedian utk menghadapi si tuasi itu.Ada rumah,ada taah ,ada perniagaan yg tidak bergantung pada bantuan kerajaan,anak-anak yg di beri pendikan yg cukup dan tidak memerlukan kerja dari kerajaan.Cukup lah .Peduli apa, apa nak jadi pada org macam sombong bodoh macam kiah murai,mereka yg mahu.

Rakan aku pun ramai mereka dari penyokong Dapisg ,aku tahu apa dalam kepala mereka dan apa yg mereka mahu.Buat masa ini biar apa pun kerajaan buat ,mereka tak pandang ,keran mereka mahukan kuasa.Mereka tak rugi ,kalau Kerajaan sekarang masih menang ,mereka terus bekerja ,dan hasilnya mereka akan berjaya juga .Kalau kerajaan sekarang tumbang ,bonus bagi mereka ,mereka akan lebih berpeluang utk lebih bejaya dan lebih kaya.Kiah mura macam mana ,ada ke macam mereka ni,akan berjaya,tak merempat?.harap giut lah.

Anonymous said...

Lim Gua Eng dgn Kiah Murai mmg ada persamaan, sama2 terencat akal namun cekap alih2 tiang gol dgn spin bola. Nasib kita ni dah biasa dgn perangai puak2 ni.


Tp kiah murai ni ada kurang skit dari LGE... Kiah murai cuma tahap pecacai kumbahan yg dibyr dedak gred C utk peleseran di blog2... tu pasal komen2 pun low class ttp kdg2 melucukan
Hehehekihkihkihhahahakahkahkah

Kiah Murai. said...

Hai.... Panas buntut nampak!. Yang anon 139 punya komen dah macam insan terputus urat kentut, ops tersilap pula typo. Putus asa, bukan putus urat kentut. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai. said...

Kiah Murai tak mahu apa~ apa. Syukur dgn apa yg sudah dimiliki. Yang Kiah Murai mahu, UMNO DI KUBURKAN. BARU SENANG ANAK CUCU AKAN DATANG. HI.HIHI..HIHIHI

Kiah Murai said...

Berita terbaru yg Kiah Murai baca di blog OSTB. FELDA DAH MULA NAK JUAL RESORT. Apa hat!. Wang sudah tarak kaa?. Gomen tarak wang mau bikin kursus atau seminar kaa. Hi.hihi..hihihi

Anonymous said...

Hihihihi... kiah ohh kiah. Pastikn kamu baca dan fahamkn. Kemudian dapatkn berita dari sumber lain jugak.
Jgn baca satu sumber kemudian terheggeh masuk blog orang konon nk update la tu. Apa bijik butir pun sebenarnya kamu tak fhm...
Please la... harap tokey siKiah ni tukar la dedak gred A pulak biar komen dia ada class skit. Hehe

Anonymous said...

Kiah oooiiiiii... sapa dia anon 139 ni??? Kot ya pun dh gelabah tgn dh ngiggil jgn la tunjuk sgt kebodohan kamu tu kat kami ni.
Ke kamu ni buta huruf atau buta nombor.. kehkeh

Anonymous said...

Hihihih... ye ke kiah??
Senang anak cucu akn dtg?
Jgn nnt anak cucu kamu cari kendian kencing kubur kamu dah laaa.. ya dok.. kehkeh

Anonymous said...

Kiah Murai ibarat ahli mesyuarat tingkap. Last2 kepala kena hentak dgn bontot kuali
HAHAHAHA

Kiah Murai said...

Sebelum Kiah Murai memulakan kata bicara. Izinkan Kiah gelak dulu. Hehehekikikihahahakahkahkah. Hari ini dalam sejarah. Didalam majlis invest malaysia 2918 hari ini, yg dihadiri 1000 orang. NAJIB MENGAKUI KEGAGALAN 1MDB. KEPADA MACAI SEMUA, SILA HADAM BERITA INI YE. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Pari-Pari Kota said...

OSTB tu ape le mendenya ye ...
Mungkin OTAK SERABUT TAIK BUSOK kot ..

Ini Mahataik cakap aku pun nyaris2 kena spin dgn dia punya Kerala punya auta .. dia kata IMDB hantar org naik haji pakai duit curi. Ari tu dia paunyalah yakin cakap ada org curi duit 1MDB ..

Kalo aku Kiah Murai atau Puaka Rimba dah tentu aku percaya bulat2 pasai dia Mahataik ..

Skrg ni persoalannya, duit 1MDB kena curi ke atau 1MDB curi duit?

Anonymous said...

Ok dia mengaku dan ada kesilapan kerajaan di sini. So what? Dia dah suruh PAC check dan polis pun dah siasat.
Err... PKFZ, Perwaja dan rugi RM32 billion tu ada yang mengaku tak gamaknya. Buat-buat tak tahu adalah. Kih kih kih...
Pastu ada hajat nak lantik dia jadi PM lagi. Apa punya bebal penganut fuckatan ni.

Anonymous said...

Aku pun nk mula dgn gelak jugak kiah oooiiiii..
HAHAHAHAHHA HUHUHUHU HIHIHI
Kiah kiah... mmg kena dgn nick yg kamu pakai.. ibarat makcik kpg ulu ketinggalan segala hal.. hehe
Kita semua mmg sedia maklum dari awal lg 1MDB akui gagal dari urus tadbir.. dan kjaan dahpun lama ambil tindakan utk memperbetulkn keadaan.
Apa, kamu baru tau ke Kiah oooiiiiii...
Kehkeh... bwk bertenang stay calm kiah ya.. tu 2918 apakebende?? Kamu golongan trencat akai ya kiah oooiiii
Kihkihkohkoh

Anonymous said...

Pari2.. kamu jgn tanya siKiah tuu.. dia mmg dah blur dari awal.. tp ada hati pulak nk tunjuk pandai kononnya.. hahaha

Anonymous said...

Kiah Murai ,

Baguslah PM Najib mengaku ada kepincangan pengurusan dalam 1MDB ,tapi sekarang sudah di perbaiki dan sedang membangun.Tapi ada si tua kutok masih mengaku Proton untung,walah hal subasidi dari kerajaan terpaksa di hulurkan.Apa jenis perkiraan di buat oleh si tua kutok ni.Proton menyedut lebeh dari RM200 billion dari poket rakyat Malaysia ,khusunya pembeli kereta, si nyanyuk ni tak nampak.Proton boleh hidup kerana cukai perlindungan yg di laksanakan oleh Mahathir,akaibatnya pembeli kereta terpaksa menanggung kenaikan harga kira-kira RM 30,000 bagi setiap kereta yg di jual.Kalau setahun 250,000 buah kereta baru terjual ,berapa jumlah nya untuk 30 tahun.Minta si nyayuk ni congak.250,000X30 X30,000.=225 billion. Inilah jumlah yg di tanggung oleh rakyat Malysia kerana ada nya Proton.Itu tak termasuk ,bayaran fedah pinjaman tambahan akibat harga kereta yg tinggi,lalu tempuh pinjaman pun di panjangkan.Untung ke macam ni.

Yg untung hanya kroni Mahahtir yg membuat componen parts utk Proton.

Anonymous said...



Mahakuttytaik Penyangak pun dah makin panjang hidung penipu dia..

Betul2..dulu daia cakap duit 1MDB dicuri..

Sekarang dia cakap pulak 1MDB curi duit.. pastu hantar orang pergi Haji?


Sebenarnya apa yang dia tuduh itu menggambarkan itulah perangainya dan apa yang dia dah buat semasa jadi PM dulu.. PEROMPAK TERULUNG NEGARA.. 30 billion lesap serdak pun tak tinggal.. case close.. shut up jangan cakap.. cakap banyak kena bunuh nanti macam kes BMF!

Kiah Murai said...

Kalau jenis pemimpin bangang. Apa yg disentuhnya pasti bungkus. Nak Kiah bagi contoh ke,?. Dah mengaku kebodohan sendiri tu, bila pula nak tubuh RCI. HI.HIHI..HIHIHI

Kiah Murai said...

Kita putar dulu Abg Halim. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Bos 5.38. Jgn letak byk sgt nombor.. nnt si Kiah tu pening trus kiok.. hohihho

Anonymous said...



Pengundi yang tidak mahu pada UMNO BN PAS..pastikan UNDI ROSAK!

JOM support GERAKAN#UndiRosak !!!


Tumbangkan Mahafiraun!! Lawan Tetap Lawan!!

Kita nak lihat siapa yang hebat... rakyat atau Mahafiraun!!

Anonymous said...

Kiah @ otak yg lemah. Kini dah jadi penyokong ABUrit

Anonymous said...

Mader pula mengaku dia bodoh bila TAK TAHU RM32 bilion hilang depan mata
HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Kiah oooo kiah.. makin byk kau posting makin jelas kecelaruan pikiran kau kiah.. hehe
Apa tujuan kau masuk posting sini pun kami taktau... sini club penyokong BN la kiah... buek ponek kau menaip jo.. last2 jadi bahan lawak kau ni kiah..
Hahaha.hihihi.hohoho..

Pari-Pari Kota said...

PM tu cakap 'berlapik' bila mengaku terdapat kegagalan 1MDB (diawal penubuhannya). Ini boleh diterima sbg kebiasaan bagi pemimpin yg bertanggung-jawab dan berintegriti.

Bukan mcm PM 22 thn tu .. semua perkara zaman dia dia kata 'SAYA TIDAK TAHU', 'SAYA TIDAK DIBERITAHU', dan 'SAYA TAK INGAT'.

Kalau tak krn CEO pertama 1MDB (mungkin pemakan dedak Mahataik) yg sekongkol dgn Al-Qubaisi dari Abu Dhabi utk selewengkan duit pembayaran 1MDB kpd IPIC, mcm mana Mahataik nak reka hikayat 1001 malam 1MDB? Cerita ini dah ramai org dah tahu dah Kiah oooiii, tu sbb Mahataik pun dah tak peduli lagi dah dgn citer 1MDB ni kan?

Tapi kalau org jenis kedekut tu, mmglah terasa diri tu paling bangang buang duit berjuta malah berbilion (hasil duit kelepet dari BNM dan UMNO) belanja utk sebar cerita jenaka palsu tu seluruh dunia ..

Cakap dgn Abg Halim, tak payah putar2 lah Kiah ooiii ...

Anonymous said...

Sebenarnya saya tak terasa pun yg PH akan menang dan Madey lagi lah susah nak jadi PM semula ,kerana tak mungkin PPBM akan menang besar ,malah Madey dan Muyeddin pun mungkin kalah.Mahahtir hanya boleh menang kalau bertanding di kerusi yg ada 80% pengundi DAP,selain daripada tu tok sah harap lah.Dia dan pentaksub dia hanya syok sendiri je ,sangka rakyat masih suka pada dia.wal hal PRU 1999 pun rakyat Melayu dah tolak dia,sehingga dia terpaksa teresak-esak umum letak jawatan semasa PAU.

PRU sekali ni saya tidak terasa gentar pun dgn PH,berbeza dgn masa PRU 13 dulu.Tengok Anwar berdendang menyanyikan lagu 'tanya sama Najib' worry juga.Tambah bila hari mengundi,memang nampak sokongan pada PR sangat kuat.Jentera kerja PAS pun ketika itu sangat committed membantu PR.Kalau setakat jentera PKR ,aku langsung tak pelik,kerana aku bersama mereka dalam 3 PRU.

Satu je yg kita kena perhatikan dan Umno/BN kena berhati-hati,rasa saya Mahahtir ada banyak wang utk di gunakan dalam PRU nanti.Ini lah modal sebenar dia yg menyebabkan dia berjaya menawan dapigs dan parti kencing rakyat,sekarang dia orang belum tabur lagi.Cash is the king ,sebenarnya adalah falasafah hidup dia orang.Kalau Umno/BN boleh atasi ini,confirm PH kalah teruk.

Mujur juga harga minyak dah naik,ringgit dah meningkat,GST sangat berkesan utk hasil kerajaan boleh lah PM Najib menabur dedak pembangunan,terutamanya di Sabah dan Serawak.Kalau masa semuanya merudum dulu,susah juga.Sedangkan duit Madey memang dah tersimpan lama,bawah bantal.

Sekarang PAS dah tak ada dalam Pakatan,ramai pengundi atas pagar sokong PR dulu adalah kerana PAS,bukan kerana Anwar,sebab org atas pagar ni adalah mereka yg cerdik,mereka dah 'kenal' siapa Anwar sebenarnya.Sekarang Madey ganti Anwar ,lagi lah mereka 'kenal' siapa Madey yg hir dalam tingkahlaku kronisma dan nepotisma.Memang mereka tak akan sokong PH.

Anonymous said...



Yang Dikasihi, Dato Seri Haji Najib Abdul Razak...

Musuhmu kian menggeletar, pakatan mereka tak keruan, hilang arah tuju.. retak berpecah.. kamu pemimpin yang tenang dan hebat.. biarpun ditohmah bertalu..sifat rendahmu menyusuri desa dan bandar.. aku hormatimu.. Najib Razak putera kepada Allahyarham Tun Abdul Razak (Semoga Allah SWT Merahmati Rohnya..) semoga kebaikan diangkat sebagai pahala disisi-NYA..Amiin)

Syabas Datuk Seri Haji Najib Abdul Razak.. kami mentaatimu sebagai pemimpin yang Allah SWT angkat.. kebaikanmu disanjung.. kekuranganmu moga diampunkan Allah..semoga dibaiki supaya lebih baik dan mulia..demi amanah Agama, rakyat dan negara.. Amiin Ya Rabbal Alaminn..


#SokongBN

⊠ ⚖ - Vote4BN

SAY NO! TO M3M - Mahadeey Mugadey Mugabe!

P.B.P.M. ≫ Parti Bersatu Pengkhianat Agama dan Bangsa Malaysia !

Kiah Murai said...

Hehehekikikihahahakahkahkah. Macai menggelupur bila bos sendiri mengaku . Yg mana sebelum ini,macai beria~ia mengatakan tiada salah laku dalam pengurusan 1MDB. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Kiah Murai said...

Ini baru kes 1MDB. Belum lagi kes FELDA. Kalau betul Najib suci bak embun di pagi hari. Awat OSA kan laporan PAC tempohari?, yang lucunya, najib macam nak tunjukkan diri tu suci,sedang kan beliau yg menandatangani semua dokumen. Atau memang beliau naif dan mudah di kencing oleh pegawai beliau sendiri. Ketahian apakah yg mahu dipentaskan kali ini. Hehehekikikihahahakahkahkah. Tak puas Kiah nak gelak. Lagi sekalilah Kiah nak gelak. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Memandangkan kamu mahu mengirim surat terbuka pada Najib. Kiah minta kamu tanyakan DS Najib, bila nak bubar parlimen?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Tak kiralah golongan atas pagar ke, bawah pagar ke,hatta atas kayangan sekali pun. Bila Najib nak bubar parlimen. Tak sabar Kiah Murai nak pangkah BN. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Pari a~pari a kota. Kiah nak tanya ni, cakap berlapik ke, cakap kaki kelepet. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Kiah Murai kan srikandi PH, tentu lah Kiah nak berpencak silat di gelanggang musuh. Bukan macam pendekar pundek. Dicabar utk hadiri N2H, menggelesat, menyorokkan telo. Hi.hihi..hihihi

Kiah Murai said...

Kamu tengok negara Korea, Jepun atau pun China. Ada mereka buka pasaran untuk kenderaan luar secara terbuka. Hanya kerajaan malaysia aje yg suka memberi AP, terutamanya kepada kroni untuk impot kereta. Sebab apa?. Sebab masyuuuuk. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Susah nk bg tau org yg bodoh piang mcm kiah murai ni. Kiah kau tau tak beza salah laku dgn kelemahan urus tadbir?

Anonymous said...

Kiah suka betul mengata atok Madey. Apa disentuhnya memang bungkus. Perwaja, PKFZ, Proton. Pegang duit pun bungkus juga (RM32 billion). Janganla Kiah mengata orang tua tu bangang.

Anonymous said...

Kiah ni bercakap negara Korea, Jepun atau China zaman bila ni? Kalau China tak buka pasaran luar macammana VW, BMW, Roll Royce dan sebagainya boleh jual kat China?
Ala Kiah, berapa banyak sangatlah AP yang dibagi tu. Cerita kroni ni, zaman atok Madey yang suka bagi projek pada kroni. Kiah memang mudah lupa, sebijik macam atok Madey.

Anonymous said...

Aku pun nk gelak lg nih.. Hahahahihihuhu..
Kiah ooo kiah... kau ingat Najib tu bole tahu semua pekara ke? Kau ingat tadbir negara tu mcm kau urus reban ayam tabur dedak blkg rumah kau ke kiah oooiii
Kau pernah dgr delegation of authority tak?
Tak pernah dgr? Atau tahu tp tak fhm...??
Haha oooppss lupa pulak aku kau ni kiah hanya pecacai gred C aje
Hahahihihihuhuhoho

Anonymous said...

Kalau pasal AP ,ini kerja Mahahtir dan Pidah melayan kroni mereka.Cer cuba tengok AP bawa masuk kereta mewah Porche tu siapa punya.Zaman Pidah jadi Menteri Perdangan dulu siapa yg dapat banyak AP.SEkarang Ap utk kroni PM sekarang tak ada ,tapi kroni PM lama juga yg terus 'masssyuk'.Jepun tak ada kereta import ke Kiah,kalau kita berl Merc recond ada spec versi Jepun ,maknanya Merc ada jual di Jepun.Cuma mingkin mereka tak perlu ada AP macam peraturan yg di buat Mahahtir dan Pidah utk pengimport kereta di Malysia.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates