January 24, 2018

67 'Ustaz BERSATU' Nak Lawan Salah Faham Terhadap Islam? Betulkan Dulu Keluarga Pengerusi Parti Dulu


Kita menyanjung tinggi usaha 'Ustaz BERSATU' yang siap siaga bersedia untuk melawan salah faham terhadap Islam, kalau mengikut laporan Malaysiakini. Cumanya, pada fikiran saya yang bukan Ustaz ini, adalah lebih molek kiranya, salah faham terhadap Islam ini kita mulakan dengan parti sendiri, ahli keluarga kita sendiri, pemimpin parti kita sendiri sebelum dikembangkan ke luar.

Contohnya, saya sekadar memberi beberapa contoh, salah faham mengenai hukum haram babi. Sama ada disembelih atau tidak, sembelih dengan nama Allah atau tidak, hukumnya tetap haram. Tidak perlu seorang tua berumur 92 tahun untuk bertanyakan soalan. Contoh lagi, hukum menerima Lesbian, Gay, Bisexsual dan Transgender (LGBT) dalam masyarakat Malaysia adalah salah faham terhadap Islam. Islam mengharamkan LGBT. Titik.

Contoh lagi, hukum suami yang melarang isteri bertudung. Mungkin juga bertudung merupakan salah faham terhadap Islam. Contoh lagi, hukum tidur dengan anjing-anjing. Mungkin si pelaku salah faham antara anjing dan kucing. Bukankah itu semua salah faham terhadap Islam? Walau bagaimanapun, ini semuanya contoh. Tidak ada kena mengena dengan yang hidup atau yang hampir hendak meninggal dunia.




67 comments:

Anonymous said...

Keluarga fasik

Anonymous said...

Ajarkan ayat al-quran mengenai hukum hudud sekali. Topdog kamu kata dlm al-quran tiada sebut pasal hudud lgsung, ye ke?

Anonymous said...

BRAIN DEAD FAMILY

Kiah Murai said...

Salam....muah dari Kiah Murai untuk semua pembaca. KIAH SAYANG KAMU SEMUA. HI.HIHI..HIHIHI

Kiah Murai said...

Sejak najib memasuki Kaabah. Umno sudah berubah pakaian dari berbusana baju melayu bertukar kepada jubah. Dari bersongkok, diganti serban. Ini lah gimik yg akan dibawa menjelang PRU 14. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Bukan TUN sahaja mahu bertanya soal hukum~hakam. Harap ostard retard boleh lah jawab ye. Apakah hukum memakai jubah yahudi mabuk yg dicuri, kemudian memakainya untuk solat. Sah ke ,atau tidak solat kita tu. Allah terima ke amalan sedekah dan zakat dari hasil yg disonglap. Atau sah ke ibadah haji kita dengan hasil sponsor yg nyata dari aktiviti penyonglapan. Kiah amat perlukan penjelasan dari Ostad songkok tinggi.Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai @ insan yg berdosa said...

Satu soalan lagi ostard retard. Bagaimanakah hukum ibadah haji yg dilakukan dengan menaiki kenderaan yg kos nya dibiaya dari perbendaharaan negara. Boleh ke ahli keluarga diangkut sekali bersama. Hi.hihi..hihihi

Kiah Murai @ insan yg berdosa said...

Ostard !Boleh ke selepas kita melakukan IBADAH , kemudian kita beritahu dan tweet pada semua orang yg kita telah melakukan IBADAH . Adakah perbuatan ini dikira berunsurkan UJUB dan RIAK TAKBUR dan bermegah~megah. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Susah sgt la kamu nk fikir ni kiah. Kalau dh cukup syarat rukunnya, sah la solat tu. Berkaitan solat tu Allah terima atau tidak, bukan kerja kita nak tentukan. Allah tak suruhpun kita tentukan apa yg kamu persoalkan tu. Simpan sikit bongok tu untuk masa depan, mana tau masa emergency nanti kamu perlu jadi bongok sekejap.

Anonymous said...

Sedihnya ya Allah..kroniknya sesat mereka2 ini yang kunun disanjung hebat.

Syukurlah UMNO dapat DS Najib. Najib banyak mendekati ulama, menyediakan budget sangat besar pada kemajuan Islam.

Keluarga Madey ini sudah teruk pegangan Agama. menakutkan..semoga kita dilindungi Allah dr fitnah2 dajjal dan penyesat2

Anonymous said...

babi tu memang jelas haram bagi orang islam tak kiralah dia mati kena sembelih ke kena tembak ke kena langgar ke... tapi bagi mahathir dan keluarga nya terpulanglah sebab keluarga korang yang semakin jelas tak peduli halal haram kan ? kah kah kah kalau dia kata dia berhak bertanya aku pun berhak untuk kata begini kan ? kah kah kah

Anonymous said...

10 Februari ni jangan lupa pasang lilin depan penjara Sungai Buloh beramai2, ostard munge boleh tutup mata kejap. Hik5

Anonymous said...

Clement Chin, pengasas bersama Himpunan Hijau Anti-Lynas menuduh al-Quran sebagai sebuah kitab cetak rompak, dengan 70% isi kandungannya dicedok daripada cerita-cerita lama yang ada sebelum kewujudan Islam itu sendiri.

Tuduhan tidak bertanggungjawab itu merupakan antara sebahagian daripada kenyataan beliau yang mengandungi sentimen-sentimen negatif terhadap Islam yang kerap beliau hasilkan menerusi aplikasi media sosialnya, facebook. Clement Chin berkata, “Mengapa kamu membaca kitab cetak rompak? Kandungan al-Quran adalah 70% cerita-cerita yang wujud sebelum Islam yang ditiru.”

Beliau yang pernah terlibat dalam aktiviti untuk mengedarkan kitab-kitab Bible dalam laci hotel-hotel sewaktu berkhidmat dengan Gideon International di Kuantan ini juga menuduh kitab suci umat Islam tersebut telah diubah berkali-kali dalam tempoh ratusan tahun ini hanya untuk menjadikannya bermelodi dan mudah bagi dihafal.

Dakwa Clement Chin, “Tahukah kamu bahawa terdapat sekurang-kurangnya 26 versi teks al-Quran?”

“Al-Quran telah banyak kali diedit, dipinda, dipadam dan ditulis semula selama berkurun-berkurun ini bagi menjadikannya “bermelodi” dan mudah untuk dihafal.”

Meskipun Clement Chin sendiri telah berulang kali memperjuangkan hak penganut Kristian di Malaysia untuk bebas seperti umat Islam untuk menggunakan kalimah Allah bagi agama mereka, beliau menuduh Nabi Muhammad sebagai sesat kerana menggunakan kalimah Allah bagi Tuhan — yang disifatkannya sebagai berasal daripada sembahan masyarakat pagan Mekah.

Tegas beliau, “Agama Kristian telah wujud di Arab selama lebih 400 tahun sebelum kelahiran Muhammad. Jadi sekiranya Muhammad jujur dengan agamanya, sekurang-kurangnya dia patut tahu bahawa nama sebenar Jesus dalam bahasa Arab ialah “Yasu” dan dia patut tahu nama sebenar Tuhan ialah “Yahwah” dalam Hebrew dan ilah dalam bahasa Arab dan Elah dalam Aramaik kerana masyarakat awal Kristian Arab tidak pernah menggelarkan Tuhan mereka sebagai Allah.”

“Perkataan Allah datang daripada asal pagan masyarakat Mekah dimana ayah Muhammad “Abd-Allah” merupakan seorang penyembah berhala yang tegar.”

Clement Chin yang pernah mengumumkan bahawa Himpunan Hijau adalah sebagai sebahagian daripada BERSIH itu juga menuduh umat Islam sedang memuliakan syiar Dewa Bulan Hubal sebagai tanda betapa makbulnya doa pagan Abu Sufyan ketika perang Badar sewaktu menentang umat Islam.

eliau berkata, “Adakah dewa bulan Hubal tidak lagi “lebih tinggi”. Adakah Islam sepenuhnya bebas dari pengaruh “bulan”? Perhatikan dengan dekat kepada masjid-masjid di seluruh dunia, dan kamu tentu akan dapat menjumpai simbol Hubal, bulan sabit, diletakkan di bahagian yang paling tinggi di masjid.”

“Mungkin ia bukan usaha secara sengaja untuk menyembah Hubal. Namun, yang menariknya, melalui Islam, doa pagan musuh Muhammad, Abu Sufyan telah dimakbulkan, “O Hubal, meninggilah”.”

Aktivis Kristian ini juga menuduh negara-negara Islam sebagai bermasalah kerana tidak memberi hak untuk mengkritik agama Islam, kitab suci al-Quran dan Nabi Muhammad.

Clement Chin mendakwa, “Salah satu masalah yang dihadapi oleh negara-negara Muslim hari ini adalah kegagalan untuk menguruskan hak asasi manusia, kerana Islam tidak mengiktiraf hak sama rata bagi kaum wanita, minoriti dan hak untuk kebebasan beragama, atau hak untuk mengkritik Islam, Quran, atau Muhammad.”

“Di mana Islam berkuasa, hak asasi manusia akan disekat atas nama ideologi agama.”

Malaysian Access

Cencaluk said...

Kiah murai hoi...... Wohoi...... Wohooooo.... Kiah oh.... Kiah..... Kau idup lagi ke.

Kiah ngapa kau ni banggang merangkap bengap, ikut aja apa kata TUN walaupun nampak sangat kau diperbodohkan dan diperhambakan serta diperkulikan atau apa sahaja yang seangkatan dengannya.

Biar aku bagi sikit pencerahan tuk kau kiah... Selama ini TUN menuduh Najib mencuri duit 1MDB dan masuk dalam akaun peribadi ataupun tun kata duit 1 mdb dicuri, jadi mana datangnya cerita wang tajaan haji itu adalah wang curi ianya bukan datang dari Najib tapi dari wang 1MDB itu sendiri. Yang aku heran ramai lak burung kakak tua yang mengangguk jer bila TUN kata duit yang taja org gi HAJI itu WANG CURI.

Dah sah2 duit haji itu adalah wang dari 1MDB bukan wang Najib .... ?
KIAH kau faham tak sekarang ni, dari mana pulak datangnya cerita wang tajaan haji wang HARAM.
Nampak sangat TUN menipu semua rakyat Malaysia.
Pasal hukum sembelihan babi dah sah2 babi tu haram ngapa nak tanya lagi apa pun kau mask goreng ke, masak lemak cili api ke atau kau steam halia ke tentunya haram bukan jer makanan tu haram barangan yang digunala. Lena samak lagi faham....

Tapi kan kiah kau rasa masa Tun dulu tunaikan Ibadah HAJI dengan keluarga dia naik apa gi sana kiah naik unta ke naik kapal laut atau mukriz ngan bini dia gilir2 memandu porche dia.

Dah tentu ler naik kenderaaan yang mana perbendaharaan tanggung perbelanjaan serta apa pulak sah ke haji TUN serta keluarganya apabila menggunakan wang kerajaan dah tu siap bergambar depan kaabah sebar gambar serantero donia... Agak2 kau ler kiah makbrur ke HAJI TUN serta keluarganya

Dah lah kiah kita mi jangan sibuk nak ambil kerja TUHAN, dah kita manusia biasa jadi jangan sibuk kita nak pertikaikan, so kau tanya aku jawab jer jangan kata aku fitnah ni kiah sebab sekarang semua maklumat di hujung jari

Anonymous said...

Boleh tanya dengan ostad mazda dak? Kami dak masa nak layan macai2 yang telah disesatkan oleh Mahataik.

Pari-Pari Kota said...

Ini ada satu cadangan utk ostard tu:

Dulu ostard retard PR dah anjurkan pesta 'I want to touch a dog'. Mengikut ulasan kata2nya pesta itu amat berjaya sekali mendekatkan wanita2 muslimah yg datang berduyun2 utk bermesra dgn haiwan kesayangan mrk semua, anjing.

Skrg Mahataik telah bertanya 'kalau babi disembelih dgn menyebut nama tuhan (tuhan yg mana satu tu dia saja yg tau yg boleh menjadikan daging babi halal kpd semua), haram lagikah daging babi itu?'

Respons spontan dari aku, kah kah kah kah kah ... {tua kutuk tak sedar diri}

Harap ostard retard PH tu boleh anjurkan satu lagi pesta 'I want to hug or kiss or sleep with a pig'. Kemudian boleh buat kenduri masakan istimewa daging babi yg telah dihalalkan mengikut kefahaman Top Dog mrk.

Kah kah kah kah kah kah kah

Ted Manoff said...

Hanya tuhan yg tahu ikhlas atau tidak yg berjubah serban tu. Sebab ganjaran untok berlaku ikhlas bukan dari manusia. Manusia diberi lidah tak bertulang. Chakap lah sesuka hati. Jangan fitnah, sudah.

Ted Manoff said...

Ustaz Mat Sabu kata babi yang dia makan dengan Guang Eng tu halal. Tapi ayam yg disembelih, dia makan dengan Najib tu haram.

Anonymous said...

COMANGO TOKSIK.. G25.. LIBERALISME DAN PLURALISMA NAK JATUH HUKUM APA NI... SAMPAI LA NI TAK JAWAB... KLU CERAMAH SOAL JAWAB ASYIK SOAL HUKUM MELANCAP DLM ISLAM JER... BILA NAK JAWAB HUKUM PLURALISMA AGAMA..?

Kiah Murai said...

Hai...Ted.lupa ke tazkirah yg kamu beri diatas. Melayu mudah lupa. Hi.hihi..hihihi

Kiah Murai said...

Aisey ....cencaluk. Boleh kamu tanya ostard umno,apakah hukum syarikat yg bertimbun dan sarat hutang,menaja jemaah haji. Yg mana menjadi keutamaan. Bayang hutang atau menaja mengerjakan haji. Kamu tahu kan Rukun Islam yg ke5. Mengerjakan haji bila berkuasa,yakni berkemampuan. Kamu faham atau idak?. Hi.hihi..hihihi

Anonymous said...

Clement Chin ialah Grand Taik semesta alam.

Anonymous said...

Ha cantek, suh ostad munge pi tarbiah ahli dapig ni dulu. Al-quran tu kitab cetak rompak?? Pala bapak babi dia

Anonymous said...

Khas untuk saudara2 ku rakan2 reformasi..kami hanya taat pada calun PM dari Pkr..
#UndiRosak 4 MahaTaik.

Anonymous said...

lepas tu sumbat lilin2 tu kelubang jubo aljuburi sampai dia tak lagi boleh berak sebab selama ni dia asyik main taik jer.

Anonymous said...

Keluarga kau yg sudah rabakkan negara msia dan agama islam. Kau jawab la nanti bila bertemu dan tiada pilihan melainkan kau kena sujud kpdNya d akhirat. Mati itu pasti..

Anonymous said...

Mati itu pasti kiah mengurai. Tapi belum pasti kau dapat bertemu meminta maaf kpd org2 yg kau sebar fitnah. Ker kamu ni tiada Tuhan. Malu la sikit pd malaikat2 d bahu kamu. Masa tu kau boleh hehehihihoho ke tidak bila nyawa sudah sampai ke kerongkong. Berendah diri lebih lagi bknnya susah mana pon

Anonymous said...

Dan kau pula bermegah2 ujub dan riak takbur dgn kejahilan kau. Dah bermegah2 dgn lidah dan jari jemari htr fitnah d blog2. Jaga2la soon your family will get musibah from the Almighty Allah. Amiin..

Kiah Murai said...

Yang korang anti sangat makhluk Allah spesis Anjing tu mengapa?. Setiap kejadian makhluk yg diciptakan oleh Allah tidaklah sia~sia. Teringat Kiah Murai tentang sebuah riwayat, dimana seorang perempuan yakni pelacur , dimasukkan ke SURGA kerana,memberi seekor anjing minum. Didalam Alquran ,surah Al kahfi,iaitu penghuni gua dimana bersama mereka ada bersama seekor anjing yg bernama kitmir begitu setia menjaga tuannya. Adakah kamu tidak mengetahui?. Jangan terlalu prajudis. Kelak hati kamu berkudis.Hi.hihi..hihihi

Kiah Murai said...

Kalau Kiah Murai nak buat program" i want to hug a hippo" boleh atau tidak ostard?. Merbahaya atau tidak?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Boringnya ostazah lgbt ni berceramah

Anonymous said...

Pelacur bg minum air kpd anjing, tak bawak anjing tu masuk tidur sekali. Cerita ashabul kahfi zaman nabi isa bukan pengikut nabi muhammad yg melarang memelihara anjing klu bukan tujuan berburu. Kamu tu pengikut zaman nabi mana?? Jgn tunjuk bodoh kamu berlebihan.

Anonymous said...

Kiah Murai pernah tak makan daging babi yg telah disembelih dgn menyebut nama Tuhan?

Kalau nak tau bagaimana daging babi boleh jadi halal tanya Ostart Retard Mat Sabu. Semua daging babi yg dia makan dgn LGE tu adalah semuanya halal tau ..

Kiah suka makan kat mana? Maksudnya bawa terbang kepokok ke atau terus patok atas jalan aje?

Anonymous said...

Kesian sungguh PPBM, Kiah Murai di beri tugas menjadi panglima siber PPBM di sini bertujuan mempengaruhi para pengunjung agar menyokong PPBM.Malangnya apa yg Kiah Murai buat hanya cuba menyakitkan hati org lain disini dgn omong kosong yg isinya juga adalah kosong.Sama juga macam Mahahtir ,isu yg di momokan itu,itulah juga walau pun sudah berkali-kali di jawab.Satail Mahahtir ,beliau akan menjawab sesutu hal dgn nada sinis ,tujuannya hanya utk menyakitkan hati,tanpa menyedari bahawa ianya jauh sekali dari dapat mempengaruhi.

Stail Mahahtir sejak dulu memang begitu,tapi dulu beliau sedang berkuasa,jadi apa saja yg dia cakap walau pun menyakitkan hati,terpaksa juga lah di dengar ,kerana ianya di pancarkan melalui semua media masa.Masa itu dunia siber masih sepi.Sekarang keadaan sudah berbeda ,tapi Mahahtir tetap dgn stail yg sama.Macam mana PPBM nak menang,sekali dia bercakap ,undi yg lari lebih banyak dari yg mari.Bayangkan keran nak sakitkan hati org ugama,Mahahtir sanggup tanya ,adakah babi boleh di makan kalau di sembelih...Astagfirullahilazim...sangup soalan sebodoh dan sejahil itu dia kemukakan.Apa faedahnya?.

Ada sesiapa di sini yg sudah terpengaruh pada Kiah Murai?.Tak ada,....kan?.So...rasanya PPBM boleh menanggi hati orang Melayu Islam ke dgn cara Mahahtir dan Kiah Murai ni?.





Cencaluk said...

Murai dasyat betol kebengappan kau kan, berkemampuan itu tertakluk kepada individu, bukannya syarikat mana ada syarikat yg tak ada hutang. Agak2 kau syarikat anak TUN tak ada hutang ker, kalau mcm tu macam mana diaorang gi haji tak sah ler agaknya kan KIAH.

Kalau mcm tu mak bapak kita dulu gi HAJI tapi hutang rumah (loan) tak habis bayar lagi so tak sah ke haji mak bapak kau kiah, boloh punya olang. Otak selupa air longkang.

Kan aku dah cakap kebanyakkan puak pembanggang ni RBA yang menyamar, hukum hakam langsung tak pas,

Berkemampuan bermaksud sihat tubuh badan, mempunyai lebihan wang bukannya bermakna tak boleh ada hutang.

Mana ada manusia dlm dunia ni yg tak berhutang, tak tau ler kalau TUN tak ada hutang langsung, maklumlah 32 billion ada kan.

Anonymous said...

RM32 bilion yg BNM bagi pada Mahataik tu adalah sumbangan khas utk PM yg gila harta utk mengkaya-rayakan keluarga keturunannya.

Tapi jgn sebut2 selalu pasal RM32 bilion ni, nanti kecoh satu blog murai retard tu berkicau mabok sakan.

RM32 bilion sumbangan kelepet Mahataik.

Anonymous said...

Dinasor tua DAPigs tempat murai bertenggek tu masih hidup lagi ke atau dah mampos?
Tak ade berita langsung .. dia pergi jumpa mentornya ke?

Anonymous said...

3.43

PARI PARI KOTE... KIKIKIKI..

NAK SAMAKAN PEMUDA ĶAHFI DAN ANJING TIDO DI GUA IYK SELAMATKAN AKIDAH DAN IMAN MEREKA....
ANAK CUCU COMANGO TOKSIK TOKWAN TODO DENGAN ANJING SAMBILANAK TOK WAN SOKONG GEREJA ... LGBT.. DAN LIBERALISMA...

PARI PARI KOTE ANAK CUCU COMANGO TOK WAN DENGAN PEMUDA KAHFI JAUH BEBENO BEZANYA. .... MACAM BOMI FENGAN LANGIT...

BODOOOO.. BODOOOO...

Anonymous said...

KIAG MURAI JAUH BEBENO NAK SAMAKANPEMUDA KAHFI DENGAN ANAK CUCU COMMANGO TOKSIK TOKWAN...

PEMUDA KAHFI LARI DAN.MASUK GUA NAK SELAMATKAN IMAN DAN AKIDAH... ANAK CUCU TOKWAN TIDO DNG HANJING SAMBIL SOKONG COMANGO.. LGBT DAN LIBERALISMA GEREJA ...

BEZA PERISTIWA MACAM BOOOMI DENHAN.LANGIT...

PUUUIIIIIIIII......!!!

Anonymous said...

madey keling kata nabi tak cukur janggut sbb takda pisau gillete adakah itu salah faham terhdp islam n rasul?

Anonymous said...

MANDATORI HARAM xpayah dpikir n diubah mnjdi HALAL..

Madey sembelih babi sebut nama tuhan d kira halal..

Madey minum beer bca bismillah d kira halal..

Madey mndi junub lpas konkek amoi vietnam d kira halal..

Madey berzakat selepas berjdi forex d kirs halal..

Sbnarny MADEY da BIOL..

kihkihkihkih

Kiah Murai said...

Adakah kamu yakin kisah ashabul kahfi ini berlaku pada zaman nabi Isa?. Belajar lagi bro?. Dan lagi satu, ayat berapa dan surah apa didalam alquran yg melarang memelihara anjing. Kiah tunggu jawapan kamu. Kalau kamu cuba spin, ini lah contoh manusia yg mentafsir agama demi kepentingan duniawi. Hi.hihi..hihihi

Kiah Murai said...

Kiah mahu tanya kamu. Siapa yg membenarkan pluralisme?. TUN ke?. Atau Marina ke?. Atau Arwah Ayah Pin?.Jangan pukul borong bro?. Hi.hihi..hihihi

Kiah Murai said...

Apa yg Kiah Murai khuatirkan, kempen undi rosak ini akan mempengaruhi penyokong Umno itu sendiri. Tentu ada dikalangan ahli Umno ,malu berPRESIDENkan yg masyur diseluruh dunia dengan cerita DERMA TOK ARAB GILA. HI.HIHI..HIHIHI

Anonymous said...

Kiah Murai... kiah murai...

SIAPA YG MEMBENARKAN.PLURALISMA SOALAN TU LENA RUJUK DNG ANWAR ALJUBORI... DAN SAPA PULA YG BERSEKONGKOL DNG PLURALISMA SKG...?
KIAH.MURAI.. DOES YUR MENTALITY STABLE ...?

Kiah Murai said...

Nanti bila Kiah Murai katakan kamu ni golongan "retard" ,nanti kamu marah. TUN hanya berkias ,tapibkamu buat~buat Bangang tidak memahami. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Ini satu lagi jenis orang yg mengaku melayu, tetapi miskin dengan maksud kiasan. Dalam kepala hanya " kita putar dulu abang Halim". Hi.hihi..hihihi

Anonymous said...

Abistu ashabul kahfi berlaku pada zaman nabi muhammad ke kiah @ otak yg lemah? Ada dlm al-quran yg kata boleh bela anjing dlm umah sampai bawak ke bilik tido?? Aku tunggu kamu punye fuckta dulu kiah pundek. hik5

Kiah Murai said...

Janganlah kamu sempitkan definasi berkuasa dan berkemampuan mengikut selera kamu. Kiah Murai mahu kamu jawab soalan yg mudah. Boleh ke pinjam Along untuk mengerjakan haji. Bukan Kiah mahu menghina,usaha kebajikan sosial yg dilakukan oleh 1MDB. tetapi nampak sangat ada niat disebalik usaha itu. Lagi satu, berlian pink lagi mahal dari kos sponsor jemaah selama 5 tahun. Bukan Kiah tuduh buta, ini DOJ yg nyatakan ,dan sehingga kini tiada penafian serta bukti bahawa tuduhan ini palsu. Kita tunggu selepas BN tumbang,untuk mengetahui secara terperinci tuduhan ini. Kepada Ahli dan penyokong Umno!. Anda mahu cerita sebenar?. Ayuh bersama Kiah Murai ,tolak BN. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

RCI apa cerita?. Takkan simpan fail dalam gobok burok. Hehehekikikihahahakahkahkah

Kiah Murai said...

Mengapa tanya?. RINDU KE?. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Kiah Murai said...

So...kalau berkawan dengan kafir. Kita pun jadi kafir lah. Itu ke tafsiran kamu?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Terimakasih atas soalan tersebut. Harap Kiah dapat panjangkan soalan kepada ostat Badrul "kena tangkap khalwat dengan bini orang" untuk memberikan penjelasan lanjut.
Boleh juga bertanya kat ostat atok Madey. Sekian untuk makluman.

p/s Cik Kiah juga boleh bertanya kepada ustazah kumpulan marhaban di kariah anda. Kalau ragu-ragu boleh juga bertanya kepada UAI.

Anonymous said...

Terimakasih atas soalan tersebut. Harap Kiah dapat panjangkan soalan kepada ostat Badrul "kena tangkap khalwat dengan bini orang" untuk memberikan penjelasan lanjut.
Boleh juga bertanya kat ostat atok Madey. Sekian untuk makluman.

p/s Cik Kiah juga boleh bertanya kepada ustazah kumpulan marhaban di kariah anda. Kalau ragu-ragu boleh juga bertanya kepada UAI.

Anonymous said...

Atok Madey rasanya sembelih babi dengan menyebut nama tuhan "holy spirit" kot? Hukumnya halal kepada yang bertuhankan holy spirit lah.

Anonymous said...

Apakah hukumnya orang tua tak sedar diri yang bersekongkol dengan mereka yang yang membenarkan pluralisme, LGBT dan yang ingin menggunakan nama Allah dalam bible?
Harap dapat beri pencerahan.

Anonymous said...

Samalah macam kamu Kiah. Dia berkias tapi macai fuckatan retard yang lebih-lebih.
Owh... macai mestilah kena berlebih-lebih. Hidup mati mereka dengan dedak je. Kih kih kih...

Anonymous said...

Kiah Murai ni PASTI ke dgn jantina anda? Anda boleh kenal antara jantina lelaki dgn jantina perempuan?
Jgn jadi mcm Nur Sajat pulak sampai viral 1MALAYSIA.
Anda pendokong gerakan Pluralisme agama, LGBT, Comango, G25, Evangelis kan?

Pernah balik kampong tak?
Masih buat kerja2 wiring lagi ke? Mesti banyak dapat job kat Pening ye?
Tanya aje ...

Anonymous said...

MAHATAIK tu mmg bodoh gaban, Kiah oooii ..
Berkias apanya? Dah terang2 soalan org takde ilmu agama ..
Yg ada hanya ilmu bagaimana nak kelepet duit negara/rakyat.
Mana tak menggila nak jadi PM lagi, duit rezab Bank Negara dia tengok dah terkumpul beratus-ratus bilion ..

Kalau MAHATAIK tanya 'bagaimana kalau kita sebuat nama tuhan kemudian kita rompak samun kelepet wang negara, kemudian kita kata "SAYA TAK TAU" adakah wang tersebut dikira halal dan diperolehi dari sumber yg bersih?', ada sapa yg boleh tolong jawabkan?

Kiah Murai? Ostard Badigol Amin? UAI? Ostard Retard PH yg lain?

Kiah Murai said...

Kamu pun dah macam JAKIM. dalam banyak isu yg membelenggu umat islam. Jakim hanya memberi tumpuan pada benda celah kangkang nur sajat. Kemudian memerlukan sebulan untuk mengenal pasti pula. Isu rasuah pemimpin macamana?. Sorok celah kangkang juga ke?.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Dari Aisyah ra berkata bahwa Rasulullah SAW menunggu Jibril as pda saat yang telah ditentukan. Namun Jibril tidak datang pada saatnya, sehingga nabi melempar tongkat dari tangannya dan berkata, “Allah tidak mengingkari janjinya, demikian juga dengan rasulnya.” Kemudian beliau SAW menoleh dan mendapati seekor anjing di kolong tempat tidurnya. “Wahai Aisyah, sejak kapan anjingi itu masuk ke sini?” Aisyah menjawab, “Aku tidak tahu.” Maka beliau SAW memerintahkan agar anjing itu dikeluarkan. Maka datanglah jibril dan Rasulullah SAW bertanya, “Engkau telah janji dan aku telah duduk menunggu, tapi Engkau tidak datang, mengapa?” Jibril menjawab, “Anjing di dalam rumahmu itu telah mencegahku. Sesungguhnya kami tidak masuk ke dalam rumah yang ada anjing dan gambar.” (HR Muslim)

Hadits ini dan hadits lainnya yang sejenis telah dijadikan dasar oleh para ulama untuk mengharamkan umat Islam memelihara anjing di dalam rumah.

Kiah Murai said...

Itulah Kiah tanya tadi. Apa cerita dengan RCI tu. Kalau benar TUN songlap macam najib. Apa tunggu lagi. Masih lagi dalan siasatan ke?. Masa najib berkuasa ni lah dakwa Tun. Mahu tunggu sampai bila?. Takkan nak tunggu sehingga Hippo boleh terbang terlentang. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Kiah pundek tu tau ke bila kejadian ashabul kahfi? Kalau belajar tahap tadika x pyh nak buat cerita la. Hik5

Anonymous said...

Lbh baik tunggu sebulan utk tau kebenaran, dari menunggu 5 tahun sepina perancis yg tak peenah kunjung tiba. Hik5

Anonymous said...

Rci dh abis. Sepina perancis bila nk mula.?

Anonymous said...

Masih tapis komen

Anonymous said...

terbaik penjilat & pemakan dedak tegar kiah murai...cuba lagi!!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates