December 14, 2017

11 Senangnya @RafiziRamli Cakap Fitnah Salah Nama Perkara Kecil, Saman Sedang Menyusul



Amat kurang ajar dan tidak bertanggugjawab bagi Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli menganggap fitnah beliau terhadap projek #Negaraku diberikan kepada 'Abang' kepada DS Rahman Dahlan adalah kesilapan kecil dan mengharap Rakyat tidak boleh terlalu berkira. Kepala botak dia!

Kita mengalu-alukan tindakan DS Abdul Rahman Dahlan untuk memulakan sessi saman sivil. Untuk mengelakkan Rafizi Ramli dari mengambil kesempatan mengumpul dana, kita harapkan saman yang dikemukakan biar lebih dari RM10 juta. Kita lihat sama ada macai-macai Rafizi Ramli akan turut berusaha untuk membantu beliau.

Berikut adalah Kenyataan Media DS Abdul Rahman Dahlan:

Press Statement 
Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan
Minister in the Prime Minister’s Department

December 14, 2017

1. On Monday, Rafizi Ramli ,Vice President of the People’s Justice Party (PKR) convened a press conference and accused me of appointing my brother as the main contractor of Expo Negaraku.

2. At the same press conference, Rafizi Ramli had confidently asserted that he had undertaken thorough research and various investigations, the result of which prove that, Raslan Dahlan, the CEO of PICO Integrated Exhibits (M) Sdn Bhd is indeed my brother. Therefore, I have been accused of nepotism in discharging my ministerial duties by appointing my family member to benefit from Expo Negaraku.

3. Like countless other statements by Rafizi, this is another blatant lie that does not befit his position as a member of Parliament. He was so self-assured and buoyant when making this allegation. After repeating the allegation nine times, Rafizi must have believed his own lies.

4. His body language, demeanor and intonation during the press conference were orchestrated to perfection to convince viewers of his slanderous allegation against me.

5. On the same day, I had to make a quick response to his allegation, because anyone could have been convinced easily by his lies.

6. I have evidence in my possession that Rafizi had contacted Raslan Dahlan immediately after his press conference, via a Facebook message asking whether Raslan was actually my brother. This shows that Rafizi was unsure of the facts. Nonetheless, for the sake of his political ambitions, he went on to defame me.

7. I was also aggrieved by the fact that Rafizi accused EPU officers of leaking the incorrect information in an attempt to create strife between hardworking EPU officers and me.

8. In light of the evidence against Rafizi and the malious allegation thrown at me, I have appointed counsel Datuk M Reza Hassan of Messrs Raja Riza & Associate to exhaust all legal means against Rafizi’s in order to put his continuous slandering to rest.

11 comments:

Anonymous said...

OMG, Rafizi is in DEEP SHIT now.
But not surprisingly for a typical BRAIN DEAD PAKATOON clown.

Anonymous said...

Bila time dia buat fitnah oohhh tu pasal name perkara kecil. Yg mmg manusia bagral tidak investigate dulu menunjukkan mmg dia is really for glamour nak attention hahh serupa perangai ketika d petronas. Tidak ubah2 perangai sampai dah masok umor krepot...

Anonymous said...

Dulu aku rasa marah juga pada pihak Pembangkang yg sering buat tomahan macam Fizi,Tphua dan TM.Tapi bila aku fikirkan baik-baik ,kalau mereka dah sanggup berperangai begitu,sanggup tanggung dosa ,sanggup mengambil risiko utk di dakwa ,biarkan sajalah,apa yg kita boleh buat ,asalkan kita tidak tertipu dgn tomahan mereka.Ini adalah kerana sekurang-kurangnya perbuatan mereka boleh jadi 'pengacau'utk mempastikan PM Najib dan teamnya lebih berhati-hati,lebih jujur dan lebih bersungguh-sungguh berkhidmat kepada rakyat.Aku bayangkan ,mungkin kalau tidak kerana diasak oleh TM dan org macam Fizi ni ,isu 1MDB mungkin akan di biarkan begitu sahaja,tanpa tindakan seriouse,mereka yg di kaitkan tentu masih terus bermaharaja lela mengambil kesempatan.

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Tahniah YB Rahman Dahlan... Saman kali ni jangan sia-siakan peluang yang ada. Saman je RM100 juta... Kurang-kurang sampai ke peringkat mahkamah persekutuan nanti boleh dapat RM 1 juta... Siapa nak bagi kan?? Penyokong rapussy jugak yang sedia tolong berikan.... Kayo pakcik....

Muahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

Kan aku dah kata, ada jugak macai macam anony Thursday, December 14, 2017 8:05:00 PM cuci taik rafizi...macai tetap macai...kalau suruh makan taik pun tetap sanggup walaupun dah terang2 salah dah wei...ni dikatakan berjuang untuk kebenaran? macam munafik je aku tgk penyokong pakatan ni

Anonymous said...

Bercakap dengan budak lepasan TASKI bolehla Piji woiii... Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa. Bila rasa orang dah mula tak percayakan dia, dia tulisla "rakyat celik dan tahu". This is a very clear example of the meaning of "stupid proud". Rakyat celik yang dimaksudkan Piji tu ialah yang celik mata tapi buta hati. Kerana nak jadi whistle blower sangat, reputasi Piji musnah. Dia gagal membezakan makna whistle blower dengan fitnah.

Lagenda anakbochek.

Anonymous said...

abon 4.19.00,

Aku bukan macai Pakatan tapi penyokong Umno walau pun tidak menjadi ahli Umno.Tapi sekarang aku tak peduli sangat dgn tindak tanduk org seperti Rafizi,kerana itu kerelaan beliau sendiri utk didakwa atau apa saja.Walaubagaimana pun aku tidak mudah terperangkan dgn tomahan mereka,di samping itu aku juga tidak akan menyokong team PM Najib secara membuta tuli.

Aku sebenarnya kurang yakin Umno/BN boleh menjadi lebih baik tanpa tekanan yg kuat dari pihak lawan.Jadi eloklah kalau TM,Rafizi dan TP mahu terus memainkan peranan mereka .Nak harapkan ahli Umno memberi tekanan,langusng aku tak yakin.Lihat saja PAU baru ini,resolulis dua jawatan utama tidak di pertandingkan di luluskan.Apa ertinya,ahli Umno dan pemimpin bawahan adalah pembodek.Mereka tidak belajar dari sejarah,bagaiman mereka membodek TM selama 22 tahu tapai akhirnya TM mahau menjahanamkan Umno.Mereka memberi tempat yg tinggi kepada orang seperti Anwar tapi apa jadi dengan Anwa ,juga akhirnya bertindak menghancurkan Umno.Mungkin masa akan datang ada lagi mereka yg di beri laluan mudah begini akan menjadi musuh tegar Umno,Apa salahnya pertandingan selagi sahli Umno matang.Kalau tak mahukan pertandingan bermakna ahli Umno tidak matang utk menghadapinya,kononnya sudah berumur lebih 70 tahun.Pemimpin utama Umno iaiyu PM Najib sudah matang tatapi yg bawahnya masih blure asas perjuangan.

Bagi aku jawatan yg paling perlu di pertandingakan sekarang ialah jawata Tim Presiden,bagi menenutkan siapa yg benar-benar layak,menggati Presiden.Yg ada sekarang hanya memangku.Inilah masanya menguji kematang Umno,juga kematang mereka yg layak bertanding utk jawatan tersebut.

Puaka Rimba said...

Tabik Spring atas pandangan Sahabat. Harap di hadam oleh mereka yg baru Darah setampok pinang, tanpa segansilu mengaku diri tu pejuang A Ba Ta.
Petikan Pujangga Usman Awang, " Anak Melayu, namaMu telah diSERU,. Jawablah, sebelum LIDAH mu jadi BISU.

Anonymous said...

Rakyat celik dah tahu bahawa lapiji sotong adalah tahik.

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Ala puaka rimba... Anon 10:28 tu kata dia penyokong umno walaupun tak sokong najib...

Tapi setahu aku, ko tu penyokong raja liwat dari dulu, kini dan selama-lamanya... Tak payah nak berdrama bagai la kat sini.... Usman awang la, pramodea la....

Ko ingat je ayat-ayat cinta anwar peliwat tegar tu...

"Saya sokong semua usaha untuk melindungi keselamatan Negara Israel.".... Hakptuuiihhhh punye lahanat....!!!!

Muahahahahahahahahaha

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates