December 12, 2017

23 Adakah @RafiziRamli Sengaja Memfitnah Agar Beliau Disaman Dan Boleh Mengutip Dana Untuk INVOKE?


Agak pelik bagi Raja Fitnah Negara, Rafizi Ramli tidak mengetahui bahawa DS Abdul Rahman Dahlan dan Raslan Dahlan (gambar di atas) tidak mempunyai hubungan persaudaraan. 

Malah, Rafizi Ramli sendiri mengaku fakta yang digunakan untuk menyerang Menteri di Jabatan Perdana Menteri adalah tidak benar. Sebaliknya, beliau langsung tidak meminta maaf. Sebaliknya, beliau telah mencabar Menteri berkenaan untuk menyamannya di mahkamah.
Apakah Rafizi Ramli ini bodoh? Pastinya tidak. Adalah Rafizi Ramli cuai menyelidik sesuatu fakta? Mungkin ya dan mungkin tidak. Apa motif beliau sebenarnya? Cabaran itu bukanlah untuk menutup malu seperti ramai orang berfikir, sebaliknya ia adalah langkah yang dirancang oleh Rafizi Ramli untuk mengutip dana seperti yang berlaku sebelum ini. 

Bayangkan, sekiranya Rafizi Ramli kalah dalam kes saman ini dan perlu membayar RM1 juta, beliau akan mengutip derma sebanyak RM3 juta dan si Sotong Kurita ini dengan mudah untuk memperolehi keuntungan sebanyak RM2juta. 

Rafizi Ramli tidak mempunyai banyak masa. Beliau perlu mengumpul dana sebelum dipenjarakan. Beliau dikatakan tidak lagi akan diletakkan menjadi calon di dalam Pilihan Raya Umum (PRU) ke 14. 

Beliau perlu mempersiapkan diri untuk belanja keluarga dan dirinya semasa dan selepas beliau keluar dari penjara nanti. Kalau ini benar, mungkin banyak lagi 'maklumat salah' akan keluar dari mulut Rafizi Ramli.



23 comments:

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Anjing fuckatan pun tak mampu nak backup rapussy tu.... Kalau dulu anjing fuckatan bukan main bangga ada pakar selongkar isu macam rapussy... Sejak akhir-akhir ni anjing fuckatan pun dah suruh saman je rapussy anak ramli tu... Kesian, selama ini sokong sotong pondan gemuk rupanyeeee....

Keh keh keh keh keh keh keh

Anonymous said...

This Rafizi could be smart afterall, collecting funds and monies for himself.

But for sure the macais are the BRAIN DEAD PAKATOONS who will believe that PIGS CAN FLY!!

kojola kengkang said...

Repot polis jee....polis boleh dakwa bawah akta jenayah fitnah....

Puaka Rimba said...

Pramoeda Ananta Toer.".dalam hidup kita, cuma satu yg kita punya iaitu *keberanian*. Kalau tidak punya itu, lantas apa harga hidup kita ini". Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Apa yang dikata oleh Pak Pramoedya Ananta Toer itu tepat. Tapi keberanian perlu disulami dengan kebijaksanaan. Berani buta sahaja adalah "bangang". So Rafizi, berani buat berani tanggunglah. Jika tidak, jadilah orang "bangang" selama-lamanya. Dan "ultra banganglah" kepada yang mengundinya. Kuh kah kah kah...

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Bila *keberanian* si sotong rapussy nak saman rizal mansor..??

Keh keh keh keh keh

Rapiji Romli said...

Saya hanya berani bergurau

Anonymous said...

Puaka taik, dlm hidup kau cuma satu yg kau punya iaitu 'taik'. Taik mcm kau hnya berani dlm tong taik. Hehehehekikikihahahakahkahkah

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Sotong bukan sebarang sotong,
Sotong gemuk kepala dogol;
Rapussy memang kuat kelentong,
Masuk bakul langgar tiang gol.


Keh keh keh keh keh

Puaka Rimba said...

Aiks.... Puaka Rimba petik kata~kata hikmat buat renungan bersama pun korang marah. Low class punya mentaliti. Ini tentu bersekolah di sek ren keb presint 14 Putrajaya. Ataupun keluaran institusi pengajian tinggi " slow learner" yg Ku Nan Mansor katakan tempohari. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Renungan kepala bapak kau

Anonymous said...

Aik. Puaka Rimba lama menghilang baru muncul balik. Lama menyepi kemana?

Bertapa dlm tong taik ke? Gimana skrg? Keras atau masih lembek? Atau dah berbentuk spt kepala taik ke mcm Raspussy ..

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Nilai kontrak pameran Expo Negaraku berjumlah RM37juta pun si sotong rapussy nak hebohkan.. rakyat dapat masuk percuma tanpa sebarang bayaran, dapat ilmu dan pengetahuan....

Nilai sekeping laporan yang berharga RM305juta tak siap-siap di penang tu tak pula si sotong gemuk tu sentuh atau terjah.....nampak sangat cemburunya si sotong rapussy dengan kebaikan yang kerajaan BN lakukan....

Aku rasa *keberanian* rapussy hanya tinggal satu telor je kot, satu lagi tokong dah pegang dan kemam erat-erat....

Tak gitu puaka bimbo...????

Keh keh keh keh keh keh

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Kebenaran yang anjing fooldog fuckatan TAKKAN MAMPU TERIMA.... Keh keh keh keh keh keh keh


Tajaan The Red Worrior - Tan Sri Annuar Musa Tidak Bersalah..


Mantan Pengerusi Mara, Tan Sri Annuar Musa didapati tidak bersalah oleh pihak pendakwa raya berhubung isu penajaan pasukan bola sepak Kelantan The Red Worrior dari Universiti Kuala Lumpur (UniKL)..

Pihak pendakwa rakyat tidak menemui sebarang unsur yang boleh menyabitkan Tan Sri terhadap penyalahgunakuasa..

Menurut Timbalan Ketua Operasi SPRM, Datuk Seri Azam Baki berkata, pihak pendakwa raya telah meneliti kertas siasatan isu terbabit..

"Setelah diteliti, diputuskan oleh pendakwaraya untuk tidak mendakwa beliau (Annuar).

"Ini kerana keterangan-keterangan yang diambil serta bukti yang dikumpul setakat ini tidak mencukupi untuk mendakwanya"

Ini bermakna apa yang dilakukan oleh Tan Sri Annuar Musa ketika memimpin TRW betul dan tiada sebarang unsur salahgunakuasa..

Puaka Rimba said...

Macamana nak dapat cari bukti, sibuk mengentot di Bali.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Janganlah sebut "mengentot" tu kat sini. Berhala korang mengentot salah tempat langsung ke Sungai Buloh. Terus title ketua pembangkang jatuh kepada orang yang pernah penjarakan dia untuk kes liwat 1. Kah kah kah... Penganut fuckatan bertuhankan orang kaki ngentot rupanya.

Lagenda anakbochek.

Anonymous said...

Kesian Rafizi, sekolahnya bagus MCKK, tapi mentaliti macam budak kelas hujung yang tak tahu apa2. Hmmm... yang ironinya, mentor dia Al Juburi pun dari sekolah yang sama juga. Kesian, memalukan budak MCKK sahaja 2 ekor ni. Mungkin Puaka Bimbo pun dari sekolah yang sama dengan Rafizi juga.

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Hahaha.. biasa la anjing fuckatan, mana boleh terima kebenaran yang muncul didepan mata. Bagi mereka 'kebenaran' tu kalau orang umno /BN di dapati bersalah dan puak bangang mereka maksum selamanya.....

Dalam isu ini, jawatankuasa siasatan dalaman MARA cakap kes tak sangkut... SPRM pula kata tarak kes... Gamaknya pegawai penyiasat kedua-dua agensi tu orang yang sama macam anjing fuckatan katakan tu kot....

Rileks la anjing, kalau nak kes yang melekat dan confirm bersalah, tengok kes Aboy anak buah memanda Jemin Jamban nanti.... Kita TUNGGUUUUUUU....

Keh keh keh keh keh keh

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Puaka bimbo keluaran dari MCKK..??? Tolong la..

Anjing tu hanya setakat lulusan Taski Abim je.....

Keh keh keh keh keh

Puaka Rimba said...

Pembelian 333 Exhibition Street di Australia apa cerita. Fail simpan dalam gobok SPRM ke?. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Skandal tanah Sungai Yu: Terus terbongkar, berlaku kronisme

SHAH ALAM 26 Nov. - Belum pun terjawab siapa 18 ‘individu’ misteri yang diluluskan permohonannya dalam skandal tanah Sungai Yu biar pun nombor kad pengenalan mereka tiada dalam rekod Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), kini muncul pula bukti senarai nama penerima yang jelas memperlihatkan berlakunya kronisme kronik.

Kesemua surat kelulusan berserta Borang 5A tanah tersebut te­lah diserahkan sendiri Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali kepada semua penerima dalam satu majlis di Dewan Serbaguna Haji Omar, di Kuala Selangor, pada 19 Ogos tahun lalu

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Takde la... Tunggu fail isu sungai yu meletop dulu.....

Muahahahahahahahaha

Reforbasi Madey-Mugabe said...

Kang ade la anjing fuckatan kata ni semua konspirasi nak jatuhkan Jemin Jamban... Padahal selcat syok sendiri ciptaan pemimpin fuckatan pun kata ada berlaku penyelewengan.....

Wakakakakakakakakakakakaka

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates