October 6, 2017

26 Tun @chedetofficial Mengaku Sekarang Ikut Syaitan DAP Setelah Mempersetankan DAP Dulu


'Top Dog' Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir berkata di dalam blog beliau, chedet.cc, baca di sini bahawa beliaulah orangnya yang mempersetankan dan dipersetankan DAP suatu masa dulu. Beliau menulis,
3. Sebenarnya sayalah orangnya yang mempersetankan DAP. Dalam politik jika kita nak kalahkan musuh, kita terpaksa memburukan imej musuh. DAP adalah musuh parti saya dan saya sendiri.

4. Pendekatan saya amat berkesan walaupun saya juga dipersetankan oleh DAP.
Hari ini juga, Tun Dr Mahathir membuat pengakuan bahawa beliau terpaksa bekerjasama dengan DAP yang dipersetankan selama ini untuk melawan Kerajaan Barisan Nasional (BN) dan untuk menumbang kepimpinan DS Najib Tun Razak. Tulis beliau lagi, 
9. Saya mula bekerjasama dengan Kit Siang apabila beliau menyokong Deklarasi Rakyat yang bertujuan menjatuhkan Kerajaan BN pimpinan Najib. Pada ketika itulah perjuangan politik kami menjadi sama. Kedua-dua kami berpendapat menjatuhkan Najib lebih penting dari sengketa antara kami.
Apabila nafsu amarah dan tamak haloba menguasai diri, syaitan pun boleh menjadi kawan. Selamat Hari Syaitan Sedunia buat Pakatan Harapan. Jangan lupa tonton video di bawah dengan tajuk, "Tak Tahu Che Det Tak Tahu".


26 comments:

Anonymous said...

HE...HE...HE...SEKARANG NI SAPA YANG DAH JADI BAPAK SYAITON....

BERTAUBATLAH MADEY...SEBELUM TERLAMBAT...DUNIA INI HANYA PINJAMAN....

Anonymous said...

satu2nya pemimpin didunia ini yang tidak tahu wang negara hilang sebanyak rm32 billion.

Anonymous said...

Serah saja lah pada Allah utk menentukan apa kesudahannya riwayat hidup Mahahtir.Zahirnya memang kelihatan tidak begitu baik,namun hakikatnya tidak siapa yg tahu,mungkin juga lebih buruk.Keran ahli politk biasanya luaran kelihatan baik tapi dalamnya tidak seperti mana luaran ,kalau yg luaran pun dah nampak kurang baik ,dalamannya wallahhuallam ,Allah yg Maha Mengetahui dan Pentu takdirnya.

Anonymous said...

http://www.theedgemarkets.com/article/manhattan-apartment-linked-1mdb-sale-us45-million-says-wsj KUALA LUMPUR (Oct 6): The Manhattan penthouse at the centre of the 1Malaysia Development Bhd (1MDB)-related United States Department of Justice (DoJ) investigations is up for sale at US$45 million, according to the Wall Street Journal (WSJ).

WSJ in a report overnight said that now, in the wake of allegations that it was purchased with funds related to the alleaged US$4.5 billion 1MDB financial scandal, the unit is returning to market for US$45 million, according to people with knowledge of the plans.

The swank unit with sweeping views of the Hudson River, the World Trade Center, and the Statue of Liberty, along with a jet, a yacht, and diamond jewellery, was part of US$4.5 billion worth of assets the DoJ wished to forfeit via a series of court filings.

The DoJ said that between 2009 and 2015, the sum was diverted from 1MDB to fund the lavish lifestyles of the family and business associates of "Malaysian Official 1", who has since been identified as Prime Minister Datuk Seri Najib Razak.

WSJ said the owner of the apartment, described as "pedigree" among Manhattan’s finest, was free to sell it now that the DoJ had applied to stay seizures of assets linked to 1MDB so that it could initiate criminal proceedings.

The newspaper said that authorities alleged that the owner of the penthouse, a company named 212 West 18th Street LLC, is controlled by Abu Dhabi businessman Khadem Al Qubaisi, who they say bought it with money illegally siphoned from Malaysian state fund 1MDB.

WSJ said Al Qubaisi’s attorney declined to comment.

It said an attorney for 212 West 18th Street didn’t return a call seeking comment.

1MDB has previously denied any wrongdoing and said it would cooperate with any lawful investigation.

Najib has also denied wrongdoing, and has been cleared by Malaysia’s attorney general.

Anonymous said...

Menteri jilat semula ludah sendiri
HARAKAHDAILY 06 OCTOBER 2017

NASIONAL
PREVIOUS ARTICLE
PAS bantu mangsa roboh rumah di Subang
NEXT ARTICLE
Batalkan Pesta F&B Jerman: Elak ulangi tragedi Las Vegas
DI SEBALIK memperlekeh usaha Kerajaan Negeri Selangor menyelesaikan masalah perumahan di negeri itu, Menteri KPKT, Tan Sri Noh Omar terpaksa menggunakan kepakaran kerajaan negeri untuk menyelesaikan masalah pengurusan kediaman berstrata.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Tetap Perumahan, Pengurusan Bangunan Dan Kehidupan Bandar negeri, Datuk Iskandar Abdul Samad, ini kerana di dalam Konvensyen Nasional JMB/MC peringkat kebangsaan pada 7 Oktober ini, wakil dari Selangor telah dijemput untuk membentangkan kaedah untuk menangani masalah penduduk yang enggan membayar caj penyelengaraan.

Walau bagaimanapun, katanya menteri tersebut terus menyerang kerajaan negeri, maka beliau seolah-olah menjilat semula ludah beliau apabila menggunakan kepakaran kerajaan negeri.

Anonymous said...

Nangis lah rosemah bila penthouse tempat dia bersantai kena jual...
Kenapa Doj nak jual?...jho lo tak pernah rompak duit 1 mdb...1 mdb kata duit tak pernah hilang...
Tapi mengapa tak de orang berani cabar tindakan DOJ?...ato doj jual harta dia sendiri...hihihi...
Kalo ikut anuar muso doj baru buat laporan...amerika nak tunjuk kuasa mcm dia buat keatas iraq....bijak jugak puak2 umno klentong...hehehe

Anonymous said...

Khir Toyo: Umno needs new faces, professionals to retake Selangor
By Shazwan Mustafa Kamal
Published: October 6, 2017 11:15 AM GMT+8

SHARE THIS ARTICLE
Former Selangor mentri besar Dr Khir Toyo claims that Umno has a bad public reputation right now and does not appeal to a new generation of voters. — Picture by Yusof Mat Isa
Former Selangor mentri besar Dr Khir Toyo claims that Umno has a bad public reputation right now and does not appeal to a new generation of voters. — Picture by Yusof Mat Isa
KUALA LUMPUR, Oct 6 ― Umno needs to bring in younger professionals to contest the next general election if it hopes to win back Selangor, according to Dr Khir Toyo.

The former Selangor mentri besar claimed that Umno had a bad public reputation right now and did not appeal to a new generation of voters.

To remedy this, he suggested that first-time candidates ― businessmen, doctors, engineers be brought in to attract voters and to help change Umno’s image.

“We need to repair Umno from the outside. We need professionals to repair Umno; we need to bring in icons from the outside into the party.

“We need to give them a chance now. This is the only way to repair Umno’s house now,” Dr Khir told Malay Mail Online.

He admitted that such a suggestion would upset some Umno divisions as traditional division chiefs or leaders are chosen from the grassroots.

Khir Toyo tak yakin strategi Noh otak odang kitar barang lusug seperti mat taib dan abu hassan boleh bantu umno rawan selangor...Awal2 lagi umno dah kalah di selangor...
patut Nurul Izzah berani tinggalkan lembah pantai kerana dah konfiden menang...

Anonymous said...

Ikut cakap anuar muso doj baru kluarkan laporan...blm saman doj berani jual harta orang?...anuar muso nak klentong tapi tak sedar bodoooh terlajak...

Anonymous said...

Tun madey lim kit siang dan anwar betgabong nak tangkap prompak negara...

Anonymous said...

Pemuda Umno Kedah mahu ajar Pulau Pinang cara atasi banjir

SETIAUSAHA Pemuda Umno Kedah, Syed Abdul Hafiz Syed Mustafa menasihatkan kerajaan Pulau Penang agar meminta tunjuk ajar daripada kerajaan Kedah, untuk mengatasi banjir secara berkesan.

"Sekiranya kerajaan Negeri Pulau Pinang pimpinan DAP serius mahu tangani masalah banjir, mereka boleh minta tunjuk ajar daripada Kedah,"

"Walaupun negeri ini mempunyai sumber pendapatan jauh lebih kecil, namun masalah banjir diatasi secara berkesan," katanya seperti yang dipetik oleh sebuah halaman facebook pro Barisan Nasional.

Kita tak tahu sama ada Hafiz ni cakap sambil minum air ketum atau tengah hisap gam.

Cara dia kata nak ajar kerajaan Pulau Pinang atasi banjir, macam dia tak tahu bahawa beribu orang ditempatkan di pusat pemindahan banjir di Kedah baru-baru ini.

Ibarat kata orang, "Bagaikan ketam mahu mengajar anaknya cara berjalan dengan betul," tempat sendiri pun banjir teruk tak pernah selesai, ada hati nak ajar orang cara atasi banjir dengan berkesan.

Anonymous said...

Ini yang Madeykotteey cakap LEBIH BAIK BERKAWAN DENGAN SYAITAN DIKENALI! Dah berkawan lama dahh.. sekarang dia pulak jadi SyaiTonn!

Makin lama makin parok di mamak penyangak haramjadah ni. Hidupnya takde prinsip langsung..ZERO!!

yang syoknye.. MACAI bahlolnya terkial-kial sanggup jadi BARUA.. lepas tu hari2 keje fitnah UMNO dan Najib.. tahik dalam kandang sendiri dijamahnya hari2.. tak gitu matgunong ??

kah..kah..kah..

#HancorPakatan

Anonymous said...

perompak tua negara bergabung dengan peliwat negara dan tokong komunis cina kapir untuk tangkap orang yang tidak berjaya difitnah.. habis duit sekian banyak labor... tak menjadi jugak.. ingat ka senang mcm Pak Lah duluu...
tunggu MAdey mampos dlu agaknye DoJ baru nak tangkap/dakwa MO1??

Anonymous said...

Mahathir adalah Syaitan yang bertopengkan manusia. Dia ibarat Dajjal bagi umat Islam di Malaysia. Anaknya Mukhriz berpura-pura seperti ulama semasa jadi MB untuk menipu rakyat Kedah tapi keluar negara pakai seluar pendek bersiar-siar dikhalayak ramai. Anak betinanya Marina penyokong kuat LBGT dan COMANGO. Anak Marina seorang gay. Mirzan memiliki saham Carlsberg.

Dia sanggup berbuat apa saja untuk memperkayakan dirinya, anak2nya dan kroni2nya. Duit BNM hilang RM31.5 Billion dibawah hidungnya pun dia tak tau. Kononya genius. Genius Kepala Hotak.

Anonymous said...


Tu sindiran kepada tokong Lim Sial bodoh!!
Nak habaq bagi Kedah yang miskin pun, negeri yang luas terbentang bermacam jenis bentuk muka bumi, tapi banjir tak melanda teruk, terutama dalam bandar, kawasan perumahan terancang!
dan Kedah tetap berusaha buat projek mengatasi banjir yang jauh lebih rumit berbanding negeri seciput Penang..bodoh!! daripada dapig bercakap bohong salahkan Tuhan salahkan orag lain..

Ini negeri tokong Sial dap, Airport bayan lepas pun tenggelam!! ko tu bodoh bangang macai belaan matgunong.. asyik seronok je di tabur dedak haram..!!

Anonymous said...

ko pulak bergabong dngn anwar nak menjubo madey dan kit sial...hihihi

Anonymous said...

Dia bukan bapak syaitan tapi tahik bapak syaitin.

Anonymous said...

Terbaik! Kata-kata Ahli Parlimen Tenom.
Ahli Parlimen2 di Semenanjung semua macam tikus dalam tepung.. seorang pun tak berani cakap lantang dan jelas macam.. apakah ramai lagi MP yang hidup dalam dosa RASUAH??

Syabas SPRM..!! jangan gentar.. dan keselamatan Pengarah SPRM mesti ditingkatkan bukan boleh harap, ada barua perasuah yang sanggup lakukan apa sahaja bila sarang najis mereka digempur!!

theunspinners.blogspot.my/2017/10/rasuah-kklw-baru-tip-of-iceberg.html

Mat Gunong said...

Kalau kita perhalusi kenyataan TUN itu yg CTS anggap ianya satu lelucon,tetapi sebenarnya , menunjukkan kebijaksanaan seni berpolitik TUN yg terbukti menerajui 5 pilihanraya yg lepas dengan kemenangan 2/3. Dan UMNO tentu didalam kegusaran, memandang TUN akan mengetuai Barisan PAKATAN HARAPAN pada PRU14 nanti. Takut tak!!???Hehehekikikihahahakahkahkah.
**Chillex lah bro. Nabi Allah Sulaiman pun mengusai jin,syaiton dan Iblis. Ini kira macam gunakan SYAITON menentang RAJA IBLIS AL FULUS lah. Demi Kerajaan yg lebih Makmur lagi Sejahtera. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Aku nak jubokan ko dan sefool..kerana ko dan sefool takut melawan ...hehege..

Anonymous said...

Umno yg bersahabat dengan cina kominis....buat2 lupa plak..

Anonymous said...

GST akibatkan inflasi mendadak, timbulkan kemarahan anak muda

Pada 7 Oktober 2017
oleh Hafiz Zainuddin | Foto Ahmad Yusufi

KUALA LUMPUR, 7 JUN: Kajian perbandingan harga keperluan runcit bagi sebuah pasaraya yang dijalankan oleh badan pemikir REFSA baru-baru ini mendapati, harga barang meningkat pada peratusan yang sangat membimbangkan selepas pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).
Kajian tersebut yang membandingkan harga-harga barang keperluan harian antara tahun 2010 sehingga 2017 dengan meneliti risalah-risalah lama pasaraya tersebut memperlihatkan angka-angka yang memeranjatkan.
Pek isian semula Milo 1kg mencatatkan kenaikan 40.03 peratus iaitu RM20.99 pada tahun 2017 berbanding hanya RM18.99 pada tahun 2013.
Walaupun tidak dikenakan GST, harga paha ayam bagi setiap kilo turut mengalami kenaikan sebanyak 52.46 peratus daripaa RM6.59 (2013) kepada RM9.59 (2017).
Kopi pra-campuran yang dijual pada harga RM7.99 pada tahun 2012 mencatatkan kenaikan sehingga 75% apabila ia dijual pada harga RM13.99 pada tahun ini.
Barang-barang keperluan lain seperti beras, makanan sejuk beku, sabun basuh baju, susu pekat dan sebagainya lagi turun mencatatkan kenaikan purata 40% seperti dalam rajah di bawah:

Anonymous said...

Mahahtir memang jahat dalam berpolitik,22 tahun boleh berpura-pura membela orang Melayu demi mahukan sokongan org Melayu utk berkuasa.Dalam pada itu sering kali juga menghina orang Melayu dgn berbagai sindirian,yg tanpa di sedari orang Melayu bahawa sindiran itu semua adalah penghinaan yg sebenar ,bukan utk pengajaran.Sekarang baru orang Melayu tahu siapa Mahathir, bila org Cina khusunya DAP pula yg mula di puja puji demi mendapatkan sokongan utk berkuasa.

Anonymous said...

Sampah

Anonymous said...

Cihillex la Mat, fuckatan dan ketandusan muka2 baru ke? Dinasour2 politik tu jugak yang nak direcycle. Sapa yang jadi macai siapa, kita tunggulah episod yang bakal mendatang. Kedua2 dinasour tu memang bijak berpolitik tapi kita kena ingat yang Tun M hanyalah ibarat melukut di tepi gantang fuckatan sahaja. No more no less...
Mari kita tengok siapa yang kena (Sarjan Ibrahim Pendek dalam Ali Baba Bujang Lapok). Kah kah kah...

anon anone.

Anonymous said...

Syed Sad_Dick ni bila nak buat repot polis, SPRM ni? Lama tunggu ni. Takkan sampai Micheal Ang nak kena buat telenovela "Airmata Oxford" pulak.

anon anone.

Anonymous said...

Jgn ckp berbelit nanti kat lidah tu tumboh biji...biji tak lupa

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates