October 13, 2017

34 Bersediakah Malaysia Menerima Lim Kit Siang Sebagai Perdana Menteri Ke-7?


Tidak sampai beberapa hari Mantan Perdana Menteri 22 tahun dan 'Top Dog' Pakatan Harapan, Tun Dr Mahathir berkata Penasihat DAP, Lim Kit Siang tidak akan menuntut jawatan Perdana Menteri, dua pemimpin DAP sudah tampil memberi sokongan kepada pemimpin rasis itu. Pertama adalah Datuk Zaid Ibrahim dan kedua adalah Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P Ramasamy dengan megah memberitahu rakyat Malaysia bahawa Kit Siang adalah pemimpin yang sesuai untuk memegang tampuk kepimpinan negara. 


Sokongan terbuka ini adalah jelas bukti bahawa DAP adalah ketua sebenar Pakatan Harapan walaupun tidak dilihat memegang sebarang jawatan utama dalam struktur organisasi Pakatan Harapan. Kenyataan Zaid Ibrahim dan P Ramasamy tentunya mengejutkan pemimpin Parti Chap Bunga, PKR dan PAN yang kini sedang menghadapi krisis kepimpinan dalaman. Selama ini pemimpin dan penyokong Melayu Pakatan Harapan sering menafikan sekeras-kerasnya dakwaan bahawa DAP berhasrat memegang jawatan Perdana Menteri di dalam negara ini. 


Ketua Penerangan UMNO, TS Annuar Musa semalam berkata beliau gembira dengan kenyataan dibuat bekas menteri Zaid Ibrahim yang mendakwa Lim Kit Siang boleh menjadi Perdana Menteri yang lebih baik berbanding pemimpin UMNO. TS Annuar berkata, pandangan yang diberikan Zaid Ibrahim itu seolah-olah mengesahkan bahawa sememangnya Lim Kit Siang mengingini jawatan Perdana Menteri Malaysia. 


Dua hari lepas, Zaid Ibrahim yang kini menganggotai DAP berkata idea menjadikan Lim Kit Siang sebagai Perdana Menteri mungkin sesuatu yang baik selepas isu berkenaan terus dimainkan UMNO di sebalik penafian Ahli Parlimen Gelang Patah itu. Kata Zaid Ibrahim,
Kita tak henti-henti dengar tentang perkara ini. Jika mereka (pemimpin Umno) begitu 'menginginkannya' terjadi, ia mungkin idea yang baik.
Sebelum ini TS Annuar telah beri amaran tentang modus operandi DAP yang mempergunakan pemimpin Melayu untuk memecah-belahkan perpaduan kaum Melayu sendiri bagi meneruskan agenda 'Malaysian Malaysia' yang tidak menyokong roh Perlembagaan Malaysia yang meletakkan Islam sebagai Agama Rasmi Malaysia.

Persoalannya, bersediakah Rakyat Malaysia menerima tokoh rasis nombor satu negara, Lim Kit Siang sebagai Perdana Menteri?

34 comments:

Azman Ali said...

NOT in thousands/millions/billions years..NO

Anonymous said...

Ahmad maslan sendiri keluar kenyataan cybertrooper umno jangan keluar berita palsu menjelang pru 14..ini posting syok sendiri ke apa?

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Ketum - Anwar Peliwat Tegar

Pengerusi - Top dog madey kerala

Presiden - Nenek jijah

Bakal PM - Lim Kit Sial...???

Lawak apakah yang PH cuba lakonkan ini???

Tunggang langgang negara jika mereka ni memerintah... Semua gilakan kuasa.

P/S: Teringat boboi botak punye sembang sebelum ini, macam mana dapig boleh jadi PM kalau kerusi pun tak banyak.... Hehe. Apa komen boboi tu bila dengar kenyataan Zaid berahim dan ramasamy kali ni??? Angguk setuju...???

Anonymous said...

Orang Melayu penganut fuckatan jangan happy sangat dengan kenyataan berhala LKS tidak akan menuntut jawatan PM. Awal-awal memang DAP tidak akan tuntut, dia akan bermurah hati bagi pada Melayu fuckatan. Ingat, kerusi majoriti kalau fuckatan menang adalah DAP. Dia tak jadi PM tak apa sebab dia tahu Melayu yang jadi PM adalah tunggul kayu pada masa tu. Keputusan penting akan dimajoritikan oleh orang kerusi DAP.
Anak cucu kita akan merana sampai kiamat nanti. Tak pegang negara pun DAP dah bermaharajalela kat Penang. Bayangkan apa jadi kalau dia dapat negara.
Tolong ingatkan kepada anak-anak kita atau sesiapa yang rapat dengan kita supaya memberikan undi kepada fuckatan kerana undi fuckatan adalah undi kepada DAP. Undi kepada DAP bermakna Islam hanya jadi agama sahaja sama seperti agama lain dan Malaysia akan menjadi negara yang 100% sekular. Undilah BN.

anon anone.

Anonymous said...

Kahkahkah..

Anonymous said...

Breakfast tahi ke tadi?

Anonymous said...

pru13, kami di momokkan lim kit siang akan jadi pm kalau anwar di tangkap. yang cakap ni org umno sendiri.

masa tun ceramah belasah dap, tun tak pernah mentioned pasal kit siang jadi pm..tun belasah kit siang kaw kaw dlm ceramah.

kami paham message tun sebab tu kami undi umno.

sekarang tun ada dalam barisan pembangkan yg mana rata2 rakyat menyebelahi tun termasuk aku.
pru14, dendangan yg sama. come on la..


cuba selami kenapa aku sokong tun? bukan sebab 1mdb atau rosmah..ok la kalau 2.6b tu derma aku terima lah..jadi cuba kau tanya..

kalau nak berani lagi, kau buat vote dlm blog kau. BN dan PH. tengok sapa menang.

kalau kau nak best lagi, kau buat posting kenapa rakyat nak tukar bn ke ph..kau bagi semua masuk komen dlm blog kau.

jgn kau syok sendiri je...

Anonymous said...

Najib nak jadi PM hingga akhir hayat ke?

anon anone.

Mat Gunong said...

Eeeeeeee. Takutnya.Hehehekikikihahahakahkahkah

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Sentap ke anjing ooii..??

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Vote dalam blog mencerminkan undi rakyat Malaysia keseluruhan ke??

Mana nak campak kajian syok sendiri rapussy romli pulak??? Celah bontot anjing mat gunong ke???

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Anjing fuckatan kalau bab menyamar memang nombor wahid

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Kah kah kah... Dapig dah kecut telor, plan nak jadi PM dah pecah.. 1-2 penggal memang tak jadi PM lagi, tunggu la lepas 10 tahun memerintah... Mereka akan mintak jawatan tu atas nama meritokrasi... Malaysiaan malaysia maaa....

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Mesti KLON Zaid berahim dan ramasamy yang keluar kenyataan tu, iye tak anjing???

Anonymous said...

Demi kelangsungan hayat umno, najib harus digantikan dengan orang lain. Tak kisahlah zahid hamidi atau hishamuddin. Imej umno tercalar teruk di bwh pemerintahan najib. Apakah tindakan umno sekiranya pencapaian pada pru 14 makin teruk berbanding pru 12 dan 13? Adakah masih mahu jadi pak turut? Pak lah sanggup ambil langkah terhormat pikul tanggungjawab dan berundur pada pru 12..mengapa tidak najib ambil tindakan yang sama?

anon anone.

Mat Kerala said...

“Sayalah orangnya yang mempersetankan DAP. Dalam politik jika kita nak kalahkan musuh, kita terpaksa memburukan imej musuh. DAP adalah musuh parti saya dan saya sendiri.”

Demikian tegas Penasihat Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohamad ketika mengulas ramai orang Melayu percaya dengan dakwaan bahawa parti rasis dan cauvinis DAP akan memerintah Malaysia, malah Lim Kit Siang akan menjadi Perdana Menteri, jika UMNO dan Barisan Nasional (BN) kalah.

Anonymous said...

Ramai di kalangan penyokong fuckatan ni aku tengok attitude macam hantu raya. Dia akan ikut ke mana "tuan" dia pergi. Eg. Abby Abadi dulu tuan dia ialah Nik Aziz. Dia masuk PAS sebab Nik Aziz. Sekarang ni "tuan" dia dah meninggal maka dia mencari "tuan" baru. "Tuan" baru dia sekarang ialah berhala LKS.
Itulah attitude hantu raya penyokong fuckatan termasuklah dengan anon 10:20:00 AM di atas. Dia undi UMNO sebab Tun M belasah LKS kaw kaw. Sekarang ni dia akan undi Tun M sebab Tun M puji LKS melangit. What a joke man. Tak mentaliti hantu raya ke tu? Ikut je apa "tuan" kau cakap. Kalau dah takde Tun M besok memang dia akan bertuankan berhala LKS la pulak.

anon anone.

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Hari ini ada yang panas bontot apabila laporan RCI akan diserahkan pada YDP Agong... Agak2 siapa yang panas tu...??? TAK TAHU jawapan paling selamat....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

RCI dah lingkop....najib kaciwa...nor Yaacob sanggop letak jawatan kerana kebenaran...

Anonymous said...

Zaid menganjing....riuh pencacai najib....masing2 nak tunjuk hebat...anjing2 kurap kecil nak membodek najib....hehehehr

Anonymous said...

Panas sangatke tulisan aku sampai nak menyamar jadi anon anone wahai penganut fuckatan 12:36:00 PM? Kui kui kui...

anon anone.

Anonymous said...

SATU LAGI VIDEO MUNCUL, TAMRIN CABAR PEMIMPIN ATASAN SPRM BERANI TAMPIL BUAT PENJELASAN

Beberapa hari lalu telah tersebar satu klip video yang mengaitkan seorang pemimpin atasan SPRM yang didakwa mempunyai hubungan terlarang dengan wanita yang dikatakan sudah pun bersuami.

Dikatakan akibat hubungan dengan pemimpin atasan SPRM itulah rumahtangga wanita berkenaan berakhir dengan perpisahan.

Susulannya beberapa hari kemudian, wanita yang dikaitkan itu tampil dengan penjelasan di laman Facebooknya menafikan keruntuhan rumahtangganya ada kaitan dengan mana-mana pihak, termasuk pemimpin atasan SPRM berkenaan.

Kata wanita terbabit, perceraiannya adalah merupakan hal peribadi dan dicapai melalui persetujuan dengan bekas suaminya dan tiada kaitan dengan siapa pun jua.

Berkaitan hal yang sama, Timbalan Pesuruhjaya SPRM, Azam Baki bagaimanapun enggan mengulas berhubung penyebaran video berkenaan.

"Maafkan saya, saya tidak mahu mengulas mengenai perkara itu,"  kata Azam kepada sebuah portal atas talian.

Bagaimanapun, sejak malam tadi telah tersebar satu lagi video melalui youtube mengenai hubungan pemimpin atasan SPRM terbabit dengan wanita yang dikaitkan beliau mempunyai hubungan itu.

Mat Gunong Everest said...

Ya , dengan bantuan Dr Mahadey , Malaysia sudah bersedia untuk menerima PM bukan melayu yang pertama . Hidup Mahadey . Hidup DAP .

Anonymous said...

Aku hanye bersetuju Jamal jamban merah ato Mat Maslan sahaja ganti najib....cai2 mesti setuju kerana anda semua bongok...kan...kan..

Anonymous said...

DAP talian hayat umno...DAP bukan kominis lagi...cai dah tak berani kata DAP kominis...umno dah
Jadi geng istimewa parti cina kominis...aset negara dijual kpd cina kominis...hehehehe....ludah kelangit...

Anonymous said...

Dalam pakatan haramjadah yg paling layak jadi pm ialah mat sabu'rit je sebab dia shja yg berani gelar anwar sebagai aljuburi dan dia seorg je dlm pakatan haramjadah pandai buat lawak suara beruk...hihihi

Anonymous said...

Tamrin??? Biar betul korang ni. Sekor lagi hantu raya yang melilau mencari tuan.

anon anone.

Anonymous said...

12:36,. Sampai kau mati dan lahir semula jadi taik pun belum tentu Najib letak jawatan...hehehe...Naiib tu pm, kau pulak taik, siapalah kau nak mengarahkan Najib letak jawatan...memag kau tu taik tak tau malu...hehehe

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Hehehe... Bro 2:57, anjing fuckatan kalau bab menyamar jadi pengomen 'pro-kerajaan' memang champion. Dulu nama ted manoff anjing tu curi, kemudian baru-baru ni nama anak bochek dia songlap, kini nama nickname bro pulak anjing tu nak ciplak. Kesian tengok anjing fuckatan tu kan, tiada jati diri. Pakai nama sendiri (muhammad azren) pun takoottt, anjing pondan dari fuckatan gamaknya si mat azren tu....

Keh keh keh keh keh

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Rci lingkop tapi ada laporan ke agong??? Kah kah kah kah... Anjing fuckatan mimpi tak sudah...

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Tamrin??? Siapa tu?? Jembalang tanah kulit hitam rambut putih ke???

Wakakakakakakaka

mohammad azren anjing PH yg bongok said...

Ko tertelan taik babi ke tu??

Muahahahahahahahahaha

Anonymous said...

DAP perintah secara proksi. Boneka dia melayu yang berada dalam PKR dan bersatu

Anonymous said...

Berapa Tan Sri Nor Yaakob kena bayar dengan Tun M untuk jadi scapegoat. Cash is king bak kata penganut fuckatan.

anon anone.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates