October 11, 2017

31 5 Soalan @LimKitSiang Ke Atas TS @AnnuarMusa Berkaitan Rasuah Berbalik Kepada Anaknya @cmlimguaneng


Terjerut dan panas bontot dengan siri Jelajah 'Perjuangan For All' yang dilakukan oleh Ketua Penerangan UMNO, TS Annuar Musa (TSAM), Ketua Pembangkang DAP di Parlimen, Lim Kit Siang semalam menyerang TSAM dengan membuat kenyataan media melalui lidah pro pembangkang, Malaysiakini, baca di sini, mengenai isu rasuah.

Agak pelik dan aneh, bapa kepada Ketua Menteri yang kini sedang menghadapi dua tuduhan rasuah mempertikaikan isu rasuah membabitkan pemimpin yang lain. Pertama, TSAM tidak pernah didakwa di mana-mana mahkamah atas tuduhan rasuah. Kedua, apa yang berlaku adalah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memanggil beliau untuk disoal siasat. Ketiga, tanpa berlenggah, TSAM memberi kerjasama yang baik dengan sukarela mengadap SPRM sekembali beliau dari luar negara tanpa perlu arahan rasmi.

Kes rasuah membabitkan anak Lim Kit Siang, Joseph Lim Guan Eng adalah berlainan isunya sama sekali. Joseph Lim Guan Eng telah selesai disiasat oleh SPRM, pihak SPRM mendapati ada kes, dan menyerahkan Kertas Siasatan kepada Pejabat Peguam Negara untuk pendakwaan dan kini Joseph Lim Guan Eng sedang menghadapi dua pertuduhan rasuah di Mahkamah Tinggi Pulau Pinang. Walaupun begitu, anak Lim Kit Siang cuba menggunakan tektik melenggah-lenggahkan kes di Mahkamah dengan mencabar Perlembagaan Seksyen 62 Akta SPRM di Mahkamah menyebabkan perbicaraan kes beliau ditangguhkan berkali-kali.

Lim Kit Siang di dalam Kenyataan Medianya berkata tindakan TSAM menyerang DAP dan Pakatan Harapan adalah supaya beliau boleh mempertahankan jawatannya sebagai Pengerusi MARA dan Ketua Penerangan UMNO. Lim Kit Siang adalah ahli politik dinasour. Adakah beliau tidak membaca di akhbar-akhbar tempatan bahawa TSAM telahpun meletakkan jawatan sebagai Pengerusi MARA? Kedua, TSAM telah selesai disiasat, mungkin ada isu, mungkin langsung tidak. Bukan seperti anaknya yang telah didakwa di Mahkamah.

Ketiga, jawatan Ketua Penerangan UMNO pula adalah hak mutlak Presiden parti. Suka hati Presiden parti UMNOlah untuk melantik siapa yang beliau suka. Bukankah, tindakan Joseph Lim Guan Eng melenggah-lenggahkan perbicaraan dua kes rasuah beliau bertujuan untuk menyambung hayat politiknya dan memastikan beliau kekal sebagi Ketua Menteri Pulau Pinang dan Setiausaha Agong DAP. Minta ahli parti tolong belikan cermin besar untuk Uncle Lim Kit Siang. Mungkin sebab itulah, Melayu yang seorang ini terlalu sibuk menjilat Lim Kit Siang sebagai Perdana Menteri.


31 comments:

Anonymous said...

Kalau tak bersalah buat apa annuar musa letak jawatan? Suka2? Dah bosan? Mula2 dulu nafikan beri sumbangan pada skuad kelantan guna duit unikl, bila viral resit..baru annuar musa ingat. Hahaha..kenapa letak dua2 jawatan.. presiden kafa & pengerusi mara? Zaman jadi menteri kklw dulu pun dah seleweng berjuta.

anon anone.

Anonymous said...

Annuar musa beri kerjasama masa siasatan bukan bermaksud beliau bebas dari rasuah. Jangan putar belit.

Anonymous said...

Melayu pembangkang adalah ba bi ternakan DAP.

Anonymous said...

Tak mahu beri kerjasama ertinya bebas rasuah. Tolong putar belit.

Anonymous said...

Bila Selangok nak tandatangan IBR..?? Pemimpin fuckatan selangok confirm ada buat rasuah la tu.

Anonymous said...

Dia gentleman tak macam tokong LGE dan berhala LKS yang menyerang segala macam agensi penguatkuasa bila telur mereka dijentik. Owhhh... hampir lupa, Tony Puaka ada menyebut "tokong LGE tidak perlu meletak jawatan selagi belum didakwa". Sekarang sudah kena dakwa tak mau juga letak jawatan. Khir Toyo juga meletak jawatan secara sukarela apabila didakwa. Meletak jawatan tidak bermakna bersalah.

anon anone.

Anonymous said...

Zaid Ibrahim - UMNO - PKR - KITA - DAP. Cakap dia dengar bolehlah, percaya baik jangan.

anon anone

Mat Gunong said...

Maksud kenyataan LKS ialah trend propagandis Umno cenderung menjadikan,individu yg bermasalah dengan isu korup akan ditatang dan dilindungi dari wang ringgit, pangkat ataupun tindakan undang~undang ASALKAN SANGGUP MENJADI BIDAK NAJIB UNTUK MENYERANG PAKATAN HARAPAN, terutama keatas TUN M dan DAP yg menyebabkan RAJA SAUK tidak boleh tido lena diganggu igauan PUAKA SG BULOH.... Kalau tidak mengikut kehendak RAJA SAKAU , alamat kekebalan dan keistimewaan boleh terlucut. Sebab itu kebanyakkan pendokong a.k.a pembodek RAJA HAWAU akan mengeluarkan kenyataan yg kekadang mengarut sehingga sanggup memperbodohkan dari kacamata orang ramai..Hehehekikikihahahakahkahkah.
**seperti juga macai maya yg berjuang atas $$$ akan merasa apa yg Anuar rasa dan anuar merasa apa yg macai maya rasa. Nasib baik si SYED SADDIQ TAK MAHU RASA MERASAI.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

jawab la dulu soalan baru la konar tang lain...jawapan salah ke tak, biar rakyat putuskan..pokoknya, LKS tanya dia dulu..(rakyat tak perlukan blongang yg tolong jawabkan)

Anonymous said...

Kalo anuar musa masuk pembangkang dah lame kena ngap di mahkamah...sekarang anuar muso masih selamat kerana kroni najib...

Kalo anuar tak de kes rasuah sebagaimana di katakan oleh Tengku Mahkota Johor anuar tidak di pecat dari jawatan Pengerusi Mara..

Anonymous said...

Babi belaan Cina prompak jho lo dah mengamok..

Anonymous said...

Pasal rasuah ni ,LKS dan LGE adalah politikus yg bodoh.Kalau dah tahu nak hentam orang pasal rasuah,cucilah buntut sendiri dulu baru lah bila bercakap tu orang terkedu.Kes di mahkamah tu percepatkanlah kalau rasa tak bersalah,jangan ikut strategi Anwar,lambat-lambatkan tapi akhirnya kedalam juga.

Kalau awak boleh buktikan awak tak berasalah lawan tetap lawan nak takut apa.Kalau rasa mahkamah tak adil ,awak kemukakan hujah kental,rakyat sekarang dah pandai menilai,awak akan di bela rakyat ,kalau hujah awak tu masuk akal.Jangan pula macam Anwar ,bela diri pun tak berani.Akhirnya kepercayaan rakat luntur,faktar air mani dalam buntut tertuduh tak terjawab.Himpunan bebas Anwar hambar,siap nak bela pesalah,siap bernai bersubahat dgn peliwat .Mahathhir pun masih tak tarik balik tuduhan.



Anonymous said...

Pengerusi Mara anuar bukan letak jawatan...Anuar di pecat dengan ayat yg lebih lembut anuar muso digantikan..

Anonymous said...

Mara digital hudup segan mati tak mao...siapa yg buat syarat peniaga melayu mssti ambik supply dari seorang pembekal?....orang ni nak baham komisin?...

Anonymous said...

Ya lah perang persepsi mungkin berjaya dikuasai DAPig wpun TS Annuar tidak dipecat, gentlemen daripada isu politik mengheret MARA, org ini mulia dan baik, berbanding tokong SIAL, sudah sah ada kes rasuah, tapi tipu penyokong ini kerja UMNO pulak. Tokong SIAL beli bnglo haram, no feng shui apa hal umno yg kena sabit??

Pencacai dapig kat sini seperti biasalah, hati hitam lebih enak jilat kafir harbi yang banyak jahat.. Klu sokong org baik dan org Islam org GILA macam matgunong xdpt rasa 'fun'..

Tahniah TS Anuar sebab berani mengorek sarang penjahat cina chauvanis dan tokong rasuah...!!

Anonymous said...

Tak beri kerjasama lepas buat kerja bongok panggil wartawan ambil gambar dapur Betty Chia lagi jelas macam mau tutup SALAaH. Apa passl gelabah buat kerja bodoh panggil media bukan media yang nk dakwa, SPRM yg dakwa.. Putar belit orang yang buay salah memamg janggal!

Anonymous said...

Fitnah macam ni xjalan dhle macai.. Sekurang2 Menteri bertgjwb dh sediakan ruang dan bantuan kpd kaum Melayu untuk bersaing. Kalau dh suap ke mulutpun masih tak kenyang, nak kunyah pun tak mahu itu bkn slh menteri. Nak tolong chain supply Melayi ko ckp baham.. Yang melayu di baham utk betis babi dan betina kapir ko suka ye babigunong???

Kekeke..

BABIGUNONG ke TEDBABI?? org lain2 tp hati sebabi.. Kahkahkah.

Anonymous said...

Bro nanti mengamok Babited dan Babigunong GILA tu klu touch tokong babi lim punya rasuah.. Puak snggup bunuh org lain demi pertahankan ketuanan babi dapig!!

Hati2 bro.. Kegillaan mereka!

Anonymous said...

Eleh...ko pegi lah tanye peniaga disitu betul tak peniaga di paksa ambik barang dari satu supplier saje...

Anonymous said...

Propaganda lapuk: Salleh, Rahman Dahlan diibaratkan ‘kuda’, ‘macai


Pada 11 Oktober 2017
oleh Pentadbir

GELANG PATAH, 11 OKT: ‘Kuda satu helah’ – ini perumpamaan yang digunakan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang bagi mengambarkan dua pemimpin Barisan Nasional (BN) dari Sabah.
Beliau merujuk kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Said Keruak.
Menurut Kit Siang, kedua-dua pemimpin UMNO terbabit seperti kuda yang tidak tahu mempelajari helah baru apabila mengulangi propaganda lama yang terserlah kedangkalannya.
Rahman Dahlan dalam kenyataan sebelum ini mendakwa Kit Siang kononnya akan dilantik sebagai Perdana Menteri jika Pakatan Harapan (HARAPAN) memenangi pilihan raya umum akan datang.
Manakala Salleh dalam kenyataan pagi ini menggunakan nada yang serupa dengan menuduh Ahli Parlimen Gelang Patah itu kononnya adalah pemimpin de facto HARAPAN.
Selain perumpamaan ‘kuda satu helah’, Kit Siang turut mengelar mereka sebagai macai yang bertindak sebagai badut kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.
Malah, kata Kit Siang, beliau bersedia untuk menjelaskan sebab di sebalik tindakannya menggunakan label berkenaan.
“Saya bersedia untuk membuktikan bahawa Salleh dan Abdul Rahman adalah macai, jika salah seorang daripada mereka bersedia untuk tampil dalam satu majlis terbuka,” katanya dalam kenyataan hari ini

Anonymous said...

Menurut The Malaysian Reserve, peniaga bagaimanapun sedang melihat kejatuhan dalam jualan yang mereka kaitkan kepada kekurangan kepelbagaian produk, harga kompetitif, dan publisiti yang lemah.

Kejatuhan ini berlaku walaupun pusat itu terletak di lokasi strategik berdekatan pusat beli-belah Sogo dan Jalan Tunku Abdul Rahman di Kuala Lumpur.

Faizal Johari, seorang pengurus di kedai Acer Inc Concept Store, memberitahu portal itu perniagaannya baik pada beberapa bulan pertama tetapi pelanggannya mula ke Plaza Low Yat semula.

Dalam laporan itu, beliau berkata peniaga di Mara Digital Mall tidak mampu bersaing dengan peniaga di Plaza Low Yat yang menjual produk mereka pada harga lebih rendah.

“Kami boleh menjual pada harga lebih murah jika terdapat banyak pelanggan, tetapi itu mustahil tanpa publisiti. Malahan, kami tidak mampu merendahkan harga kerana terpaksa mendapatkan bekalan daripada hanya satu pembekal.

“Jika diberi kebebasan memilih pembekal, mungkin kami dapat merendahkan harga,” kata beliau sebagaimana dipetik.

Menurut The Malaysian Reserve, produk dijual di Mara Digital Mall adalah 10% hingga 12% lebih mahal daripada yang dijual di Plaza Low Yat.

Ini bukan pertama kali kebimbangan dibangkitkan atas isu ini.

Anonymous said...

Lagi teruk tak ada idea ialah Mahathir,dalam cubaan nya mahu mempengaruhi rakyat.Sehingga sekarang tak nampak apa ke beda yg mahu di lakukannya utk kebaikan rakyat.Modal dia dari segi ekonominya ,hapuskan GST,bila ketua Armadanya disoal macam mana nak ganti hasil yg hilang kalau GST di hapuskan,katanya salah satu sumbernya ialah menghantar pulang PATI,duit gaji PATI yg di jimatkan boleh ganti sebahgian GST.Apa teoi ekonomi yg mereka pakai.Mungkin kerja semua PATI tersebut akan di laksankan oleh budak Armada ,tanpa gaji dan gaji yg sepatunya di bayar, serah pda kerajaan utk ganti GST.

Mahathir hentam 1MDB tapi tak ada cadangan pun utk menangani 1MDB supaya untung besar utk rakyat.Kedai roti dia pun tutup,macam mana nak baiki 1MDB.Sekarang 1MDB pun dah tak dapat jadi mo0dal politik lagi,tak ada org nak layan.

Hanya satu modal bernas Mahathir utk rakyat Malaysia,'DAP tidak cauvinis'.joke nya.50 % ahli PPBM sendiri pun tak setuju,tapi terpaksa angguk.

Anonymous said...

Berhala LKS sedang menjadi macai kepada Tun M. Bravo Tun. Sudah masyuk RM1 billion maa... Suruh pakai serban pun saya bikin loh. Apa ada hat. Janji bole skru Melayu. Clap clap clap.

anon anone.

Anonymous said...

Walaupun mahathir hentam 1mdb tapi mahathir tak pernah pun hentam lubang bontot lalaki macam aljuboori..hihihi

Anonymous said...

Kepercayan rakyat sudah luntur terhadap aljubori sebab rakyat tak mau di jubur dan di kelentong oleh aljubori.

Anonymous said...

Melayu pembangkang adalah ba bi ternakan DAP.v

Anonymous said...

dah jawab ke belum? Ke,tunggu restu chief klepet? Chief klepet dah sound Nuor, kalau taknak MACC siasat skandal MARA, kena vokal lebih2 lawan pembangkang..lagi besar skandal, lagi kuat kena vokal..kah..kah..kah..sekarang ni Nuor kena ikut je la cakap chief klepet, kalau tak, lokap MACC la jawabnya...dah dapat agak drama org2 kaki klepet ni..

Anonymous said...

Lkitsiang dapat 1 bilion tak hulur kat macai babi sikit ka....kasihan meleleh air lior makan dedak babi aje....

Pak Cik Din said...

Limkitsiang dapat 1 bilion senyap aje....tak ulor sikit ka macai babi...

Anonymous said...

Bavi kan ke sedap buat panggang kalaulah Pakatan menang pru nanti? Bavi tak makan dedak RM1 bilion dari U-Turn M tu, tapi makan taik sendiri ...

Bavi hutan atau babi gunong lagi sedap kalau buat bavi golek.

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

minta fakta, dibagi babi..dah selalu dok dalam group binatang ni kot geng2 blongang chief klepet..mentaliti pun dah sama..kesian!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates