September 9, 2017

6 Kalau Ahli PPBM No. 00005 Pun Dipinggirkan, Apatah Lagi Ahli Yang Lain


Parti Bersatu Malaysia (PPBM) atau lebih mesra dipanggil Parti Chap Bunga Raya, hari ini menyambut ulang tahun pertama penubuhannya di Muar, Johor. 

Salah seorang daripada tujuh pengasas PPBM adalah Anina Saadudin. Beliau mempunyai nombor ahli 00005. Beliau adalah satu-satunya wanita daripada tujuh pengasas. Boleh dikatakan dan diibaratkan beliau adalah 'Ibu' kepada PPBM. 

Malangnya, jika 'Ibu' pun tidak diendahkan oleh parti dan sanggup dibuang, adakah ahli-ahli PPBM yang lain berfikiran parti akan menjaga anda? Pemimpin-pemimpin hasil buangan UMNO adalah produk tidak baik dan merosakkan. Baca keluhan Ainina Saanuddin seperti di bawah.

Benih yang baik kalau dicampak ke laut akan menjadi pulau. Benih yang tidak baik dicampak ke laut akan menjadi lanun. Campaklah benih yang tidak baik ke mana sekalipun, tetap akan bawa kerosakkan. Itulah sebab UMNO buang.

Fikir-fikirkanlah.





6 comments:

Anonymous said...

REFORMASI 1998
APA PUNCANYA?

Adakah rakyat cuba membela Anwar Ibrahim? Timbalan Perdana Menteri yg di pecat oleh Tun Mahathir 8 hari sebelum sukan Komanwel Kuala Lumpur di atas tuduhan Meliwat.

Anwar Ibrahim dikatakan melakukan jenayah luar tabii liwat terhadap beberapa individu yang warak dan rapat dengannya seperti Azizan Abu Bakar dan Sukma Darmawan dan lain-lain.

Kes ini mencetuskan kegemparan di seluruh Malaysia dan dunia terutama masyarakat Melayu kerana pemimpin harapan mereka dijatuh dan dimalukan oleh mentornya, Dr Mahathir Mohamad.

Atau.

Pada 1997/1998 Dunia mengalami kegawatan ekonomi yg amat besar,
Malaysia di bawah pentadbiran Perdana Menteri Tun Mahathir waktu itu telah menerima impak yg amat besar sekali.

Nilai Ringgit susut keparas paling rendah dalam sejarah.Rm 4.95 per USD.

Inflasi Negara menjadi terlalu tinggi.
Kdnk negara susut.

Para pelabur mula mengalih kan syarikat-syarikat mereka keluar dari Malaysia, terlalu banyak kilang-kilang tutup dan bangkrup.

Rakyat mulai mengangur lantas hilang punca pendapatan.

Di waktu itu juga kerajaan di bawah pimpinan Mahatir telah melaksanakan dasar berjimat cermat.

Gaji kakitangan awam di potong ,
Pengurangan pengambilan jawatan-jawatan baru sektor awam.

Kakitangan sokongan dan kontrak di berhentikan.

Harga barang keperluan harian rakyat melambung tinggi akibat susut nya nilai ringgit berbanding usd.
Rakyat yang ketika itu ramai yg kehilangan sumber mata pencarian majoritinya tidak mempunyai simpanan.

Kehidupan mereka amat tertekan.

Kesimpulan.

Adakah demi membela Anwar Ibrahim yang di tuduh melakukan sex luar tabii,rakyat sangup merusuh di jalanan demi melaungkan Reformasi?

atau

Akibat tekanan-tekanan kehidupan mereka di waktu itu.

Mereka rasakan gerakan Reformasi adalah salah 1 cara untuk mereka meluahkan rasa tidak puas hati mereka kepada Tun Mahathir.?

fikir-fikir dan renungkan.
Tidak ada dalam lipatan sejarah kaum bani melayu yang sangup menentang ulul Amri demi Maksiat yg terang-terang melangar hukum Allah,

Melainkan mereka rasa tertindas dan tersepit untuk meneruskan kehidupan harian mereka sehinga mereka kaum melayu merasakan mereka patut bangkit menentang kerajaan Tun Mahatir yang di rasakan telah gagal di waktu itu untuk membela nasib mereka.

GERAKAN REFORMASI hanya alat kaum melayu untuk menyatakan kepada Tun Mahatir bahawa beliau telah GAGAL.

Anonymous said...

IMAM ASYRAFF: KETEPIKAN SENTIMEN POLITIK DAHULUKAN KESUCIAN ISLAM, TOLAK DAP PRU14 !

1. Saya tak faham mengapa pimpinan DAP, Ronnie Liu bertindak begitu biadap sehinggakan sanggup memberikan komen jelik ketika sesi Live kuliah Dhuha TG Abdul Hadi Awang di Masjid Rusila pagi tadi.
2. Pemimpin DAP sudah sampai ke tahap begitu mahukan Islam di Malaysia di rendah dan di hinakan kedudukannya. Tidak bolehkah beliau menghormati kedudukan Agama Islam yang di iktiraf di sisi Perlembagaan Persekutuan?
3. Terlalu bodoh sangatkah Ronnie Liu ini sampaikan tidak dapat dibezakan ceramah politik dan kuliah agama? Jika inilah isyarat yang di tunjukkan DAP, maka tidak hairanlah DAP kekal sebagai sebuah parti yang rasis dan anti Islam.
4. Umat Islam perlu tolak DAP, parti yang bersekongkol dengannya dan Pakatan Harapan. Satu undi untuk Pakatan Harapan, satu undi untuk penghinaan demi penghinaan terhadap umat dan Agama Islam di Malaysia.
5. Ketepikan dahulu sentimen kepartian, dahulukan kesucian Agama Islam. Satukan tekad kita bersama untuk tolak DAP dan Pakatan Harapan!
Iman Asyraff
18 Zulhijjah 1438H

Anonymous said...

Penubuhan dah setahun, tapi nak nyatakan berapa jumlah ahli sampai ke hari ni tak berani nak beritahu... Agak-agaknya kenapa ye...???

Kalau tanya kat fool dog fuckatan, mesti anjing tu bagi alasan tu semua TEKTIK... Tektik pala bana dia...

Anonymous said...

No keahlian UMNO Tun M ialah 000001. Tak heran pulak. Parti bukan milik individu. Hanya Najib dan konco-konco bodohnya menganggap parti itu miliknya.

Anonymous said...

Hanjing pakaton kalau menyalak cuma nak tunjuk bodoh je ke..?? Hik5..

Anonymous said...

Taik yg dicampak kemangkuk jamban dan hanyut ke tong taik akan jadi pulau taik...hehehe...begitulah nasib ahli cap munge taik...kik5..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates