August 2, 2017

30 Usaha Pembangkang Mengkitar Semula Isu Altantuya Gagal, What Say You Now @TeresaKok ?



Pembangkang cuba menghentam Kerajaan Pusat atas, bawah, kiri dan kanan dalam isu 1MDB namun mereka gagal walaupun yang terbaru mereka cuba memperbesarkan isu 1MDB untuk meminta bayaran yang 'due' dalam bulan Julai 2017 untuk dibayar dalam bulan Ogos 2017. Itupun jadi masalah?

Kegagalan mencari isu baru dalam situasi menjelang Pilihan Raya Umum ke 14 membuatkan pembangkang gusar dan tidak senang duduk. Mahu tidak mahu, isu lama seperti pembelian Scopene, pembunuhan Altantuya terpaksa dikitar semulakan walaupun mereka tahu usaha berkenaan akan gagal. Kerana apa? Tiada isu pun!

Usaha terdesak Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok untuk memanaskan isu Scorpene dan Altantuya menjadi ejakulasi pramatang apabila orang yang dituduh, Abdul Razak Baginda tampil dengan penafian bahawa beliau tidak didakwa di Mahkamah Perancis. Baca di sini dan di sini. Cuba lagi ya Miss Kok.


Malah penyiar berita asal berkenaan, Agence Frence-Presse atau AFP, baca di sini, turut telah memadamkan artikel berkenaan.





30 comments:

Anonymous said...

Kes anuar dibawak je mahkamah rayuan...kes razak baginda tidak dibawak je mahkamah rayuan...kenapa musa safri tidak dipanggil menjadi saksi?...beliau yg sampaikan arahan membunuh altonya...

Anonymous said...

Adekak laporan AFP palsu?...hehehe

Anonymous said...

Referring to a report released by Agence-France Presse (AFP), a global newswire agency, Razak said the term “charged” used over the ongoing French inquiry into alleged corruption in the purchase of the Scorpene submarines in 2002, was not the same as it is in Malaysia.

“The French legal process is different from the Malaysian legal process.

The term ‘charged’ in the context of the inquiry means placing the said individuals under ‘formal investigation’.

“In the Malaysian legal process a person suspected of a crime is investigated and if there is sufficient evidence, the person is charged in a court of law,” he said in a statement released last night.

Razak, who had been an adviser to Prime Minister Najib Razak at the time of the Scorpene purchase, when Najib was defence minister, added that its an ongoing inquiry and no formal charges in a court of law have been brought against any individual(s).

Yesterday, AFP quoted a French judicial source as saying that Razak was charged in France on July 18 with “active and passive complicity in corruption” and “misappropriation of corporate assets”.

Previously, four French defence industry executives had already been charged since the investigation began.

Mat Gunong said...

Pelik sungguh negara ku ini
Pencuri penyamun terlepas diri
Malam mengigau dok bermimpi ngeri
Itu tandanya hantu Altantuya sudah mari.
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Siasatan dari tahun 2010... Yg terima rasuah sudah dibicarakan...pemberi rasuah masih disiasat?....

Anonymous said...

Pembunuh upahan sudah dihukum...pemberi upah tidak disiasat...keadilan cara malaysia..hehehe...

Anonymous said...

Apa tak peliknya semua anak2 bwranak dapat jadi billionaire segera berkat deddy-kasi bapa mereka yg menjadi pm22.

Anonymous said...

Pencuri dan penyamun paling mega sudah pun berusia 92 tahun dan masih bebas .

Anonymous said...

Kenapa penyamun paling mega tidak di tangkap oleh polis?....polis tido gak nye ato ko ni kuat temberang..

Anonymous said...

ZAHID HAMIDI WAJIB TAMPIL SENDIRI MENJAWAB TIGA PERKARA INI

Hanya berpunca daripada dakwaannya bahawa kad pengenalan lama Tun Mahathir Mohamad adalah "Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty", Timbalan Perdana Menteri, Ahmad Zahid Hamidi kini berdepan tiga persoalan yang memerlukan jawapan langsung daripadanya.

Tiga persoalan itu dilontarkan kembali oleh Tun Mahathir kepadanya sebagai tindak balas dan susulan atas dakwaan yang dimulakan oleh Zahid Hamidi sendiri.

Tiga perkara tersebut ialah:-

Pertama, menyahut cabaran Tun Mahathir agar menunjukkan bukti salinan kad pengenalan lama bekas Perdana Menteri itu untuk mengesahkan dakwaannya bahawa "Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty" adalah benar dan sahih.

Selagi Zahid Hamidi gagal menampilkan bukti atau berdiam diri atau sekadar mewakilkan kepada pegawai medianya untuk memberikan jawapan, ia belum lagi dikira jawapan yang sewajarnya.

Apatah lagi jika jawapan pegawai medianya hanya mengatakan mesej sebenar Zahid Hamidi telah disensasikan, sedangkan maksudnya dikatakan ialah untuk menperjelas mengenai watak Tun Mahathir yang didakwa mengamalkan cara politik "habis madu sepah dibuang" terhadap orang Melayu.

Semua itu bukanlah jawapan sebenar. Jawapan yang dikehendaki ialah bila beliau boleh menampilkan bukti salinan kad pengenalan lama Tun Mahathir yang tertulis "Mahathir anak lelaki Iskandar Kutty" itu?

Gagal menunjukkan bukti tersebut, Zahid Hamidi bukan saja dianggap "kaki pembohong" sebagaimana dinyatakan oleh Tun Mahathir, malah seluruh rakyat Malaysia juga akan beranggapan sedemikian.

Kedua, menjelaskan mengenai pertemuannya dengan Tun Mahathir yang dilakukan kira-kira sebulan setelah dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri pada 2015 yang lalu.

Benarkah pertemuan itu diadakan untuk meminta sokongan untuk menggantikan tempat Najib atau Zahid Hamidi ada penjelasan lain mengenainya?

Kegagalan memberi penjelasan atau terus berdiam diri tentu saja akan menambahkan lagi kecurigaan tentang kesetiaan sebenarnya kepada Najib, meskipun sudah berulangkali beliau menyatakan kesetiaan tidak berbelah baginya kepada Perdana Menteri.

Berdiam diri atau gagal memberikan penjelasan juga hanya akan menebalkan lagi perasaan "mata berpandangan budi kedapatan" antara beliau dengan Najib.

Ketiga, memberi penjelasan mengenai jumlah kekayaan sebanyak RM230 juta yang pernah diisytiharkan kepada Tun Mahathir ketika memegang jawatan Ketua Pemuda UMNO pada 1996 dahulu.

Tun Mahathir menyebut bahawa jawapan Zahid Hamidi ketika itu mengenai daripada mana datangnya jumlah kekayaan tersebut sebagai kurang jelas.

Keperluannya kini mudah saja, berikanlah jawapan yang sejelas-jelasnya.

Tiga perkara itu wajib dijawab sendiri oleh Zahid Hamidi untuk menunjukkan beliau benar-benar pemimpin yang bertanggungjawab dan boleh dipercayai.

Anonymous said...

Soalan ini boleh jadikan urat kentut terputus!


Memang berbisa Otai sorang ni! Silaplah Zahid Komidi kerana menyerang boss lamanya ini. Sebagai bekas boss, tentu otai ni ada banyak lagi rahsia Zahid yang boleh dia bongkar kalau dia mahu...

Tapi Zahid tentu tersentap macam nak terputus urat kentutnya bila baca pertanyaan otai yang nombor 9 tu... Silalah jawap wahai Zahid....Jangan tak jawap! Malu kokrang kalau tak jawap!

1. Kita boleh tahu kaum seseorang di Malaysia dengan nama mereka.

2. Bagi orang keturunan India yang beragama Hindu, masalah yang timbul ialah ramai mereka mempunyai nama yang sama. Di zaman British pekerja keturunan India dengan nama yang sama diberi nombor. Demikian “Maniam 1”, “Maniam 2” dan seterusnya.

3. Apabila Malaysia merdeka cara nombor ini dianggap menghina. Dengan itu nama bapa ditambah dan perkataan anak lelaki (a/l) atau anak perempuan (a/p) mengganti perkataan “bin” dan “binti” yang diguna dalam nama Melayu.

4. Orang India Muslim tidak perlu guna “a/l” atau “a/p” kerana nama mereka biasanya mempunyai dua perkataan dan jarang sama antara mereka.

5. Tidak ada orang keturunan India Muslim yang bernama “Sipolan a/l Sipolan”.
6. Nama seperti yang disebut oleh Zahid Hamidi tidak ada. Jika kad pengenalan lama itu menyebut nama yang dikatakan ialah nama saya dahulu, sila tunjuk kad itu untuk diperiksa oleh pakar akan kesahihan dakwaan Zahid.

7. Sebenarnya kad lama tidak pernah saya serah balik kepada pendaftar apabila kad baru dikeluar.

8. Berkenaan dengan Melayu mudah lupa, walaupun Zahid bukan keturunan Melayu, sudahkah Zahid lupa deklarasi harta yang dibuat olehnya kepada saya sebagai Perdana Menteri apabila ia dilantik Ketua Pemuda UMNO.

9. Apabila saya tanya dari mana ia perolehi 230 juta Ringgit yang ada dalam akaunnya, jawapannya kurang jelas.

10. Jikalau ia boleh ingat, jelaslah dari mana ia perolehi wang yang begitu banyak.

Anonymous said...

Dah beberapa hari Zahid terkancing gigi tak bersuara...biasa nye lantang dengan gaya muka samsing...tapi kali ni Zahid hilang suara...ketakutan?...sindrom bisu najib dah menular kepada zahid....hehehehe....

Anonymous said...

Tak sangka jawatan ketua pemuda umno tahun 90an boleh kumpul sampai rm230 juta..entah berapa pulak jumlah kekayaan sebenar zahid komedi sekarang. Nak salahkan dap jugak ke dalam kes ni?

Anonymous said...

Kalau anda masih menyimpan koleksi kartun hidung besar, sila kembalikan kpd pelukis asal utk proses pengubahsuaian mengecilkan hihihidung.

Anonymous said...

Apa nak kecoh kecoh, anwar peliwat pun pernah dok canang madey mamak kerala, mamak bendahara. rafizi pun sama juga pernah canang benda y sama. sudah le madey ko duk kutuk orang boleh, orang duk kutuk ko awat pulak ada y melatah. madey..madey..

Anonymous said...

atok madey lupa nak pulangkan ic lama yer...
230 jota tak jelas...rupiah kot
kat mahkamah ngaku plan nak jatuh najib 2013/4..zahid naik tpm bila yer
Ohhh .....atuk madey mudah lupa

hihihihihi

Anonymous said...

Dah tak boleh jawab pelbagai isu, mulalah merepek macam kena sawan. Tak malu ke? Orang lihat komen anda seperti tak guna otak. Kenapa zahid hamidi senyap bila tun m tanya pasal simpanan rm230 juta? Itu masa jadi ketua pemuda. Skrg tentulah makin kaya. Laki bini pakai richard mille & franck muller. Banyak jenis pulak tu. Silih berganti. Satu harga ratus ribu.

Anonymous said...

He...He...He...Padan Muka si Zahid Mat Arip...MT parti cap MUNGE....cakap berdegar-degar.....rupanyerrrr lagi HAMPEH... apa lagi MADEY KUTTY...buat lerrrrr bantahan....

Anonymous said...

ANAK MADEY KUTTY...SI MARINA MADEY TUUUU....KAKI LGBT JUGAK YERRRR......AMACAM MADEY KUTTY...PI KO KUTI-KUTI ANAK POMPUAN KO TUUUU....

Anonymous said...

Dia bukan orang besar macam zahid lagi sekor tu. Zahid mat arip nak dihentamnya? Kahkahkah. Zahid hamidi orang kenal la. Satu malaysia tanya mana dia dapat rm230 juta? Jual tempe ke??

Anonymous said...

HE...HE...HE...MADEY KUTTY AKAN BERTAMBAH MEROYAN SEKIRANYA SI BOBOI DALAM MASA TERDEKAT TAK DAPAT JADI PIEMM....SEBELUM DIA PEJAMKAN MATA....UDAH-UDAH LER TU MADEY KUTTY MAMAK KERALA.....CUKUP-CUKUP LER NAK KUMPULKAN HARTA....HARAT DUNIA PUN BUKAN BOLEH DI BAWA MATI......

Anonymous said...

Rupa2nya zahid komedi ni dulu talam dua muka tapi sekarang dah jadi taik takde muka...kikikikiiki

Anonymous said...

Kalo zahid dapat kumpul 230 juta dan big boss nya tahu tapi big boss tak ambik tindakan pada zahid masa tu tentu ada suatu sebab yang disembunyikan.Mungkin bagi big boss ciput saja yang si zahid buat tu.Dia jauh lagi pandai dari zahid bab kumpul-kumpul ni.Itu yang tak kesah tu

Anonymous said...

Kita tunggu dan lihat apa reaksi zahid komedi. Kalau dia nafikan rm230 juta dalam akaun, tiba2 tun tunjuk bukti bertulis..mana dia nak letak muka?????

Anonymous said...

Sama juga skrg. Najib big boss. Kenapa najib tak ambil tindakan pada isa samad? Pada kj? Pada annuar musa?

Anonymous said...

He...He...He...puas MADEY KUTTY nak serang isu FELDA....tapi apakan daya....anak buah dia MT parti cap MUNGE si Zahid Mat Arip tuuuu....dah pakai baju oren nampakkkk.....tu lerrr MADEY....memang elok lerrrr...bekas-bekas ahli UMNO yang tak berguna ni humban jerrrr...kasi bersih ...kasi penyapu sama diorang termasuk si MADEY KUTTY sendiri...udah lerrrrr,..kata tak nak masuk balik UMNO...He...He...He...dah 3 kali keluar masuk UMNO dah orang Tua Mamak Kerala ni.....kalau nak U Turn esok takut tak sempat kottttt...kalau sempat...kita bagi PENYAPU jer......

Anonymous said...

TERINGAT AKU PADA KATA-KATA SI NURUL IZZAH...ALAHAI SIJANDA ANAK SI JIJAH KIPAS DAN BANG NON KETUA PELIWAT TUUUU.....KATANYA....MADEY KUTTY TU....MAHAFIRAUN DAN MAHAZALIM.....HE...HE...HE...SIKALANG....SUDAH IKUT MADEH...U TURN...LAGI SATU PEMBERITAHUAN.....PERMATANG PAUH KUBU KUAT KETUA PENIPU (KETUA PELIWAT)....AKAN BERKUBURAN SELEPAS PRU KE 14 NANTI....TU SEBAB SI JIJAH KIPAS SURUH ANAK DIA SIJANDA TU LAWAN KAT SANA.....HE...HE...HE LEMBAH PNTAI APA NAK JADI....NAK TABUR FITNAH KE LAGIIII......

Anonymous said...

Madey pula talam tak terkira banyaknya muka, perangai sebiji macam keling cakap pusing pusing, dulu cakap lain sekarang cakap lain. Sah keterunan keling dia ni.

Anonymous said...

Hihihidung

Anonymous said...

letak muka dlm tong taik.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates