August 19, 2017

13 Rupanya Kos Membina Pintu Gerbang Di Kota Kinabalu Lebih Murah Dari Kos Mengecat Di Selangor


Rupanya mitos yang mengatakan harga barangan di Sabah dan Sarawak adalah lebih tinggi daripada di Semenanjung adalah tidak benar rupanya. Kerajaan Pakatan Azmin Ali di Selangor telah membuktikannya.

Kos untuk membaikpulih dan mengecat pintu gerbang Darul Ehsan adalah bernilai RM10 juta. Saya ulang RM10 juta. Kerajaan Selangor berkata kis berkenaan ditanggung oleh penderma-penderma awam dan Kerajaan Selangor mendahulukan kos berkenaan. Namun sehingga sekarang, 

Kerajaan Azmin Ali gagal untuk mengemukakan nama penderma-penderma itu yang menurut kenyataan EXCO beliau di Sidang DUN akan diukir dan dipamerkan pada pintu gerbang berkènaan. Adakah pendahuluan RM10 juta duit Kerajaan berkenaan (baca duit Rakyat) dibazirkan dan penderma-penderma itu hanyalah alasan yangvtidak pernah wujud?

Di Sabah pula, kos untuk membina (bukan baik pulih atau mengecat) Gerbang Kota Kinabalu adalah kurang daripada RM500 ribu. Macau-macai sekalian tahu tak perbezaan di antara RM10 juta dan RM500 ribu? Patutlah Kerajaan Selangor di bawah Azmin Ali masih takut dan enggan untuk menandatangani Ikrar Bebas Rasuah (IBR) dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).


Perbualan di bawah adalah imaginasi penulis semata-mata.

13 comments:

Anonymous said...

Kita nak tengok juga sama ada CTS berani atau tidak persoal tindakan ganti jubin kubah masjid shah alam atas arahan sultan selangor. Sila hantar bantahan tentang kos dikeluarkan.

Anonymous said...

Selamat Datang Pada Selangor Darul Pluralisma Murtad.....

"Islam dilacuri rasuah dirai"

Anonymous said...

Bukti arahan ade..?

Anonymous said...

Kenapa CTS ato umno tak repot sprm kalo kos mengecat terlajak mahal?..

Anonymous said...

Jom tunjuk perasaan demonstrasi ngo ngo dan umno BN di pintu gerbang selangor.... malam tak ade cahaya lampu di situ pun... kos cat 10 juta.... CIFUT BABI punya kerajaan negeri...

Anonymous said...

Yg buat repot Chegu Bard di SPRM dah buat... assmin jdi setan bisu skg.... kos cat stadium kota baru 350 ribu... bina gerbang kinabalu 500 ribu... kos cat 10 juta... gaji punahsihat selangor 1 hingget.. klaim elaun perjalanan 15 juta... CIFUT BABI..!!punya kerajaan Sgor....

Anonymous said...

Jangan tak tahu lak admin, cat yang assmin belikan tu boleh tahan 1000 tahun... Setakat derma rm10 juta tu apa la sangat, celah gigi tony puaka pun boleh dapat...

Anonymous said...

CTs ingat cat je kerja nya? Oit..repair sekali la..pastu buat pemasangan scaffold..ingat murah ka? Ini kita cakap atas highway..kalau ada insiden sapa mau bayar? Mesti la insurans..so semua cost ni dah masuk...

Anonymous said...

jangan dengki selangor banyak duit..ha.ha.ha..pru14 pun tetap BN melopong kat selangor

Anonymous said...

Duit hasil jual lendir dan kedai judi tak payah nak berbangga sangat la...

Anonymous said...

Siapakah nama-nama sang penderma yang assmin maksudkan???... Fool dog fuckatan tolong carikan sekejap ye...

Anonymous said...

Byk duit tp kedekut nk repair jln sampai dh ada kes kemalangan maut baru nk bertindak, kedekut nk banteras denggi, kedekut nk urus sampah ngan betul, kedekut nk bg air kt rakyat sampai rakyat Selangor x ubah cam zaman baru lepas merdeka tunggu lori air kt tepi jln, serba-serbi la. Tp bab hancurkn alam sekitar, robohkan gerai peniaga tanah haram mmg x pyh tunggu lama2 nk buat.

Anonymous said...

Duit rakyat Selangor hari2 dirompak assmin dan dapigs. Gomen Selangor kaya raya, rakyat miskin dan ditindas. Pastikan perompak2 ni dibuang dalam lobang jamban di PRU14. Takbir!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates