August 5, 2017

20 RM6 Ribu Gaji Minima, Pakatan Harapan Semakin Meroyan Dengan Janji Pilihan Raya


Semakin dekat dengan Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14), bahang kegelisahan semakin terasa di kalangan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan. Terdesak dengan beberapa siri fitnah terhadap 1MDB tidak berjaya meracuni Rakyat dan isu kitar semula seperti pembelian scorpene yang memakan diri, pemimpin-pemimpin Pakatan Haram beralih kepada membuat janji-janji yang tidak masuk akal.

Tidak susah untuk berjanji bulan dan bintang kerana mereka tahu mereka tidak akan menang sehingga membentuk Kerajaan Persekutuan. Apatah lagi untuk parti picisan seperti PAN, ada tidak menambah, tiada tidak mengurang. Terbaru, Suhaizan Kayat, Setiausaha Organisasi PAN telah membuat poster manifesto dengan berjanji untuk menaikkan gaji minimum RM6 ribu sebulan.

Macai-macai penjilat tegar DAP pasti bersorak kegirangan. Mereka lupa ini semua tidak mungkin terjadi dalam masa terdekat. Kita fikir logik sudahlah. Tidak perlu analisa hebat sebab IQ macai Pakatan Harapan sekadar 41 sahaja.

Dalam satu kilang, hireiki paling bawah adalah mungkin tukang sapu dan pembantu am. Bayangkan kalau gaji minima mereka RM6 ribu? Berapa gaji minima Penyelia? Berapa gaji Pegawai, Pengurus dan sebagainya? Mampukah kilang tersebut untuk menanggung kos operasi syarikat?

Singapura juga bukan sempurna seperti dalam fikiran Suhaizan Kayat. Waima mereka juga tidak membuat gaji minima sebanyak SGD6 ribu. Apa yang berlaku hanyalah pertukaran wang asing sahaja. Ekonomi Singapura yang menjadi contoh Suhaizan Kayat juga bukannya baik sangat. Buktinya? Temasik Holdings kerugian 73 billion dan Singapore Airlines kerugian 483 juta dan terpaksa menawarkan cuti tanpa gaji kepada 8 ribu pekerja.


Mediacorp melaporkan syarikat penerbangan Singapura, Singapore Airline, menawarkan cuti tanpa gaji kepada kakitangannya sebagai satu langkah pengurangan kos. Kalau ini berlaku di Malaysia terhadap MAS, pasti Ahli Parlimen pembangkang akan berarak dari Parlimen ke KLIA. Agaknyalah.

20 comments:

Anonymous said...

Gula gula utk Pru14... Dengar bolh..percaya jangan.. Kan kan kan PH

Anonymous said...

ngigau ke mimpi ni. sembang tak kena duit. kalau sanggup makan taik. aku sanggup ikut ph. tak perlu gaji minima rm6000. biasanya orang politik sanggup buat apa saje demi undi.

Anonymous said...

Bos PAN kaki sabun
Anak buah kaki menGkayat
...dah kena la tu......

Anonymous said...

Semoga Pakatan Harapan MAMPOS dengan tipudaya mereka. Rakyat takkan percaya dengan jnji air liur

JAAAPP.. Lagi satu tahik terkeluar dah.. Pembelian kapal selam makan tuan.. Rupanya anak penyamun negara si Mokhzani dan Lanun tua Daim punya angkara.. Patutlah gedik anjur LIMA Madey atur penyamun lbh mudah.. Nayaje DS Najib!!

'Kebenaran semakin terbukaa..Allahh Maha Besar!! Madeykutty paasti tersungkur

Anonymous said...

Mereka sudah lupa ,atau mereka memang bodoh ,semasa pemerentahan Mahahtir menetapkan gaji minima pun Mahahtir tolak kerana,kerana takut pelabur akan meninggalkan Malaysia.Mahahtir lebih rela rakyat jadi kuli dgn gaji berapa saja yg mahu di bayar oleh majikan.Sekaran mangkuk Pan ni kata nak tetapkan gaji minima,dia yat,ke yg jadi Presiden PH ni.Dasar suka menipu dan membohongi rakyat janji tak masuk akal pun boleh dia buat.Dia ni tentu kuat tipu bini ni.

Anonymous said...

Fitnah 1mdb?....laporan bloomberg 1 mdb tak bayar hutang iPIC peringkat pertama 2.8 billion fitnah jugak?...hehehe....orang IQ bawah 41 je cakap laporan tu fitnah...

Anonymous said...

Lancau gaji min 6k...
Janji pru12-13 tol penang selangor semua free mana?????

Anonymous said...

Lps ni kayo ler mat2 dispatch tukang2 kebun...gaji 6k.....haha

Anonymous said...

Bukan ke mangkuk PH yg sudah memfailkan saman menghalang 1MDB membuat bayaran kepada IPIC.Kalau tak bayar elok lah termakbul lah kehendak PH.Mengapa pula mempersoalkan nya.Apa yg mereka mahu sebenarnya?.Tak lain dan tak bukan hati busuk yg mahu negara mengalami masalah ekonomi.Penyokong PH yg sial memang berhati busuk.Insyaallah ,Allah akan memelihara negara Malaysia dari musnah oleh penghasut ini.

Dengar khabarnya ada keluarga pemimpin PH yg sudah tidak bertegur sapa ,gara-gara benci dgn perbuatan darah dagingnya sendiri yg cuba merosakan ekonomi negara dan bakal menyusahkan mereka juga.Para pengikut PH tidak peduli perkara ini ,asalkan hati busuk mereka puas.

Anonymous said...

PH : Pakatan Hanyut...Pakatan Haramjadah...Pakatan Hancur.

Anonymous said...

PANtaik...hehehe...dipimpin oleh mat saburit kepala taik...kahkahkah

Anonymous said...

madeykutty pasti hancur...kik5..

Anonymous said...

Untuk jatuhkam BN kena bg ekpnomi lingkup agar rskyat marah.tp tak lingkup2 jugak. Bodoh la pembangkang sbb gagal utk lingkupkan ekonomi negara. Vuba lagi, jgn putus asa. Kutty kan ada. Ekeke.

Anonymous said...

Kata 1mdb adalah fitnah...kali kena bayar hutang itu bukan fitnah leer....yg merosak ekonomi negara pemimpin kerajaan sendiri....dengar khabar tu maknanye temberang leer...hehehe...

Anonymous said...

apele PANdir..patutle parti PANdir,pemimpin & ahli PANdir!!
amalan jariah juak2 ph cuma menghasut..bukti si bapok lapizi:
https://www.youtube.com/watch?v=_wflqvKGeJI
jadi memangle BN yg memerintah...

Anonymous said...

Ko mmg hadam media yahudi bloomberg tu apa nak hairan..

Anonymous said...

Kutty tgh senak perok tahik busuk 22 tahun dulu mula tersembur..
Kutty klu nk buat apun xkn terlepas dari sasaran mengkayakan anak dn kroninya.

Satu persatu pembohongn Kutty semkin diketahuu

Anonymous said...

AIR LIUR org xprcya..

PRAKTIKKAN DULU dslngor n penang..

Sembang bnyak xgune PH..

Kihkihkih

Anonymous said...

Cepatlah PRU 14
Taksabar aku nk tgk pemimpin dgn pecacai PH berarak ramai2 sampai port klang terjun dlm laut... hehe

Pencacai Hampeh ---> #pegimeninggal

Anonymous said...

6,000.00 rupiah bang...jgn gelabah...macai2 pembangkang jer bodoh masih dengar lawak jenaka para2 badutist 'pakatan haprak'

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates