August 1, 2017

36 Mantan Mursyidul Am TIBAI Direman 5 Hari



Mantan Mursyidul Am TIBAI (Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim) dan orang kuat Tun Dr Mahathir, Zahid Mat Arip direman 5 hari berikutan pertuduhan rasuah pembelian sebuah hotel di Kuching, oleh FELDA Investment Company (FIC). Beliau kini merupakan Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Parti Chap Bunga Raya.

Penahanan beliau pagi tadi oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak sampai 24 jam beliau memuat naik video memaki hamun Timbalan Perdana Menteri, DS Ahmad Zahid Hamidi seperti di bawah. Teringat kata-kata Jayekumar PSM dalam forum Mahathir: Agen Penyatuan Atau Agen Pemusnah, 100% PPBM ini sisa UMNO, kenapa bagi masuk dalam Pakatan?

36 comments:

Anonymous said...

Yyiiihhhaaa

Anonymous said...

Kahkahkah...bangsat dan low class kau zahid komedi. Macam kena sawan babi. Menarik pandangan beliau. Kau kutuk dr mahathir tapi kau datang mintak restu nak jatuhkan najib.

Anonymous said...

cakap OKT sonlap ratusan juta duit FGV boleh cayer ke.....
kematu la teloq duk atas ais tu "bangsat" oii

Anonymous said...

Kematu lagi telur zahid komedi bila pecah tembelang jumpa tun semata2 nak jatuhkan najib..apa tindakan komedi selepas ini? Tak mustahil ugut dedahkan ic najib pula kihkihkih

Anonymous said...

Mana nak sorok warga india lain dalam umno?

Anonymous said...

Keldai Politik Pakatan Harapan taknak kutip derma ke bagi kat Zahid Mat Arip ni ?

Anonymous said...

Kalau betul lerrrr....'BANGSAT' tol....cakap berdegar-degar...siap ko...mai kita malam karang kita gegar Blog si Budin......

Anonymous said...

Fakta mengenai latar
Tun Mahathir Bin Mohamad Bin Iskandar.

Yang datang dari Kerala bukan Ayahanda Tun.M tetapi Nenda Tun.M bernama Iskandar.

Kerala adalah bukan Bangsa asal India tetapi berketurunan Yaman.

Iskandar ( Nenda ) berkahwin dengan Siti Hawa Dari Johor maka Lahirlah Mohamad pada 1881 di Pulau Pinang.

Mohamad pula berkahwin dengan Wan Tempawan Bt Wan Hanafi maka lahirlah Tun.M @Che Det.

Che adalah kerana Wan berkahwin dengan rakyat kebanyakkan.

Nenda ( Iskandar ) di datangkan oleh Syarikat Hindia Timor ( British ) untuk mengajar Bahasa Inggeris di Istana.

Manakala Mohamad adalah Pengetua Pertama Kolej Sultan Abdul Hamid di Kedah.

Perlu telititi salasilah dan wasilah asli sebelum memuatnaik status keturunan seseorang tanpa kepastian sendiri.

Credit Dt Key Marzuki

Anonymous said...

'BANGSAT'.....Cakap orang ko yang lebih.....

Anonymous said...

Bila bagi komen..gagap, mata terkebil2. Bila kena berucap di pbb, baca mentera jawa. Blu osen, najib president of malaysia. Sorang pun tak paham apa dia cakap. Bila terdesak, kutuk nama datuk. Ini standard bakal PM? Belasah orang sampai kemek dahi, pergi korea suntik botox, lahap duit myeg..apa nak jadi dengan kau ni komedi??

Anonymous said...

BloombergMarkets
1MDB Misses $603 Million Payment to Abu Dhabi Sovereign Wealth Fund

By Elffie Chew
August 1, 2017, 1:41 AM EDT
August 1, 2017, 3:07 AM EDT
Amount part of $1.2 billion settlement with Abu Dhabi’s IPIC
1MDB, IPIC have been in debt tussle for more than a year

Photographer: Mohd Rasfan/AFP via Getty Images
Start your day with what's moving markets in Asia. Sign up here to receive our newsletter.

1Malaysia Development Bhd., the embattled state investment company, failed to make a $603 million payment to Abu Dhabi’s sovereign wealth fund as part of a settlement over a debt dispute, according to a person with knowledge of the matter.

International Petroleum Investment Co. is expected to make an announcement in London on Tuesday, said the person who asked not to be identified as the information isn’t public yet.


The obligation, which was due on July 31, is half the amount 1MDB and the Malaysian finance ministry agreed to make to IPIC, with a second payment by the end of 2017. 1MDB and the Ministry of Finance didn’t immediately respond to emails seeking comment on the non-payment.

While Malaysia is regaining favor as investors shrug off far-reaching investigations into 1MDB and focus on encouraging signs of an economic turnaround, analysts have warned that failure to pay IPIC could hurt sentiment and become a contingent liability for the government.

"That’s definitely a negative for the ringgit at some point," said Michael Every, head of financial markets research at Rabobank Group in Hong Kong. "We have to wait and see how it develops. If people don’t make an arbitration payment they’ve agreed to, it doesn’t say something positive about the currency or the country or the regulatory framework."

Read more: 1MDB spawns worldwide probes

Anonymous said...

1mdb blm bayar IPIC kerana najib bayar MRT dulu...hehehehe

Anonymous said...

Zahid maarip konon mursidul am...dulu kuat tibai anwar ibrahim...sekarang kena reman...padan muka...tapi yg beli aset terlajak mahal di ostralia ,buat rugi projek ikan stugeon dan 100 jota lesap di KBS per citer...senyap sepi ni...ade suara ghaib ker?...takkan tak selesai lagi siasat....payoh benor kes ni?..

Anonymous said...

Baru betul..sejak Datuk Dzulkifli ni pegang pengarah Sprm ramai betul jerung besar kena...lepas ni kita tunggu pulak jerung bekas menteri ...si bedal..dengar cerita kat Captain M kuncu kuncu si bedal terlepas.. Sekarang kerja dgn Kettha...patutlah Splash pun bermasaalah... Orang kalau buat salah letaklah tang mana pun pasti...dapat dihidu..BACALAH CAPTAIN M..

Anonymous said...

Adekah pengarah jba sabah dan pegawai2 yg simpan wang beratus juta ade kaitan dengan shafei bedal?...

Anonymous said...

Ya betul..kj terlepas, annuar musa terlepas, kes dbkl terlepas. Datuk memang bagus. Siasat tapi takut nak dakwa.

Anonymous said...

Siasat tapi tak ada cukup bukti tak ada transaksi.nak cekup macamana..anon 6:53 kau ingat Sprm tangkap orang mcm kau tangkap anak ayam..suka suka jer...pakai tangkap jer... BODOSS.. Kalau kau ada bukti transaksi..Kj K.Annuar musa k..Pm.Najib sekali pun pasti kena siasat... Ni cakap guna air liur..bukti mana..mmg tak lah sprm nak layan... Kami Umno mmg tak suka rasuah...rasuah ni boleh menjatuhkan bangsa dan negara...dan kami menyokong tindakan Sprm...gempur jerung yang selama ni terbiar kenyang ketika era SI KASSIM..ALHAMDULILLAH dia dah tak ada dlm SPRm

Anonymous said...

Sepatutnya presiden PAN yg jd TPM sbb dia fasih english.

Anonymous said...

Suruh depa pi menyorok kat kedutaan Turki.

Anonymous said...

Dulu punye marah kene kencing dengan atok peliwat, terus bukak NGO TIBAI, lantik diri sendiri jadi murshitdol am.

Sekarang masuk parti cap bunga, jadi penjilat setia atok peliwat semula....

Aaaaa... Apa lagi aku nak cakap aaaaa...

PADAN DEK MUKA ZAHID MAT ARIP WOOOIIIII....


Muahahahahahahahahahahaha

Anak muda said...

Madey kutty badut politik

Anonymous said...

Yihaaa kes kutty ni betoi2 buat macai pembangkang masuk neraka. Marah la sama dkt hisyamudin rais dan aljubori. Depa yg awai timbulkan isu kutty. Hebat zahid. Aku seronok sgh tengok macai pembangkang kepanasan.skrg kita dh mula serang. Pdn muka lu DAP-PH.

Anonymous said...

Dia hantar org pergi haji dulu.

Anonymous said...

Betul le , Tetapi apa pasal malu nak mengaku. Pasal apa ko nak malu mengaku tok nenek ko dulu datang dari India... Belambak org keturunan India ada di Malaysia, mereka bangga dg keturunan mereka, Yang Syed-syed semua tu bangga mereka dg keturunan Arab mereka.

Anonymous said...

hangpa tgk penyembah Madey Kutty meroyan sampai menipu pulak mengubah susur galur keturunan Kerala South India kepada sebelah Yamen?

Hadoi.. makin kronik dah taksub macai Madey s/o Kutty isakender.. puak Abuya Al-Arqam dulu pun tak serang kutuk Madir wpun ditangkapnya Abuya mereka.

Mat sabun Mahpoz bean sudha lama mempelopori panggil mamak kutty.. Nuar pulak panggil Mamak Pelukang dlm PAU UMNO..

Hngpa boleh percaya lagi lakonan si kutil dan macainya nk menggambarkan seolah2 s/o isekander kutty ini sgguh baik ati.. tak mahu konon tumbangkan najib.. skrip bangang. Mockris cucu s/o Kutty sendiri mengaku daddy nya merancang untuk tumbangkan Najib seawal 2014..

sbb itu Zahid nk beritahu kerala jadian ini berjaya menipu Melayooo!! Melayo bertelagah sesama Melayoo kerana sekor Kerala jadian ini..dr zaman Tengku sampai zaman Nuar.. kini zaman Najib dan Zahid..

bangsa bodoh bahlol masih memuja muji si Madir penyangak terbilang penipu org UMNO selama ini di pakainya UMNO utk kepentingan temoloknya anak bininya!


Anonymous said...

nak jadi kepala taik le tu...hahaha

Anonymous said...

mursidul tahik.

Anonymous said...

Betul tu...masok neraka dn masok tong tahik.

Anonymous said...

1996 zahid hamidi isytihar harta dalam akaun peribadi ada rm230 juta. Mana dia dapat duit sebanyak tu?????

Anonymous said...

Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini sekali lagi menyerang kepimpinan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, apabila menimbulkan pengisytiharan harta yang dibuatnya ketika dilantik sebagai Pemuda Umno.

Mahathir mendakwa perisytiharan Zahid yang dibuat kepadanya selaku perdana menteri pada tahun 1996 telah mendedahkan yang naib presiden Umno itu memiliki sembilan angka dalam akaun banknya.

"Apabila saya tanya dari mana ia perolehi RM230 juta yang ada dalam akaunnya, jawapannya kurang jelas.

"Jikalau dia boleh ingat, jelaslah dari mana ia perolehi wang yang begitu banyak," kata Mahathir dalam kiriman di blognya hari ini.

Anonymous said...

Knp tak tanya tahun 1996 dulu?
Tunggu tahun 2017 baru nak tanya?
Lebih baik tanya setelah keluar dajjal.

Anonymous said...

Sama juga soalan..kenapa sekarang baru sibuk2 nak tubuh rci forex? Lebih baik tubuh setelah keluar dajjal. Hahahaha

Lain kali..jangan jolok sarang tebuan. Bak kata ibrahim ali, nak bunuh jangan pakai peluru kapur. Musuh tak mati, diri sendiri merana.

Anonymous said...

Yg bertanya tahun 1996 tu pun PENJILAT DAJJAL.

Anonymous said...

Zahid pun menabung sejak tadika..
Dia jual pucuk durian menampung Phd..
Inilah pemimpin marhaien

Anonymous said...

Atok terlajak tua tanya mana d pt duit banyak..zahid cakp zahid ckp dia meniaga...so kita tunggu jer Zahid komen apa
Atok tua tu hal orang menyibuk sakan habis duit Umno yang dia kebas sampai Rm100 billion tu mana tak pulang pulang kat acc Umno
Atok ni kan kalau anak pinak dia k kroni dia k kaya tak pe...orang lain tak boleh...bersangka baiklah..dah tua tua ni..jgn asyik nak fitnah orang jer...

Anonymous said...

kalau aku jadi atok madey...aku duduk di hotel berbintang2 sebelah masjidil haram..ulang alik ke masjid nabi....buat ibadat banyak2 utk ke akhirat..mati di makkah/madinah...kasihan pd atok...semoga dpt hidayah diakhir usia yg bersisa tk berapa lama lagi ni...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates