August 14, 2017

48 Kita Desak @AzminAli Minta Maaf Kepada DS @NajibRazak Jika Kekacauan Di Program #NothingToHide Sebab Macai Bunga




Kita faham sebagai Pengarah Pilihan Raya Umum bagi Pakatan Harapan yang baru dilantik, Azmin Ali begitu teruja untuk menjalankan kempen beliau terutama dalam memburukkan kepimpinan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak. Kita merasa hairan, sebagai seorang Menteri Besar beliau mempunyai banyak masa untuk mengawasi dan memberi tumpuan kepada program picisan ini.

Apabila berlaku kekacauan di sebuah program bual bicara #NothingToHide yang diadakan di Selangor, di Dewan Raja Muda Musa di Kompleks Belia dan Kebudayaan, Shah Alam, juga milik Kerajaan Selangor, dianjurkan oleh Armada, sayap anak muda Parti Chap Bunga dari komponen Pakatan Harapan dengan dikawal oleh geng-geng mereka, menyalahkan Barisan Nasional, UMNO dan DS Najib Tun Razak adalah keterlaluan.

Lihatlah video di bawah. Ini video dari KiniTV, lidah pembangkang dan bukannya video orang UMNO. Sekiranya orang UMNO boleh duduk di tempat strategik seperti dalam video berkenan untuk membaling kerusi, elok bubarkan saja parti Bersatu Pribumi atau lebih mesra dipanggil Parti Chap Bunga Raya. Nama Syed Saddiq tukarkanlah kepada Sharifah Saddiq.

Bagaimana hendak mengubah negara kalau bilik teknikal program sendiri dikuasai oleh orang-orang UMNO? Dewan ini milik Kerajaan Negeri Selangor. Jadi faham-faham sajalah mengapa Azmin Ali  tuntas dan bingkas menunding jari kepada Perdana Menteri sewaktu kekacauan berlaku. Adakah beliau tahu apa yang akan berlaku di majlis berkenaan?



Apa gila program Armada Parti Chap Bunga Raya yang anjur tapi UMNO dan DS Najib Razak pula yang perlu bertanggungjawab di atas kekecohan semalam? Ibarat kau yang buat anak tapi minta orang lain yang bertanggungjawab. Banyak cantik. 

Sementara itu, Ketua Penerangan UMNO, TS Annuar Musa dipetik Berita Harian, baca di sini, berkata tindakan mendakwa UMNO sebagai dalang kekecohan adalah perbuatan tidak bertanggungjawab, khususnya oleh pihak penganjur. 

Menyifatkan program itu bersifat provokatif, beliau berkata, penganjuran itu sendiri dilihat sebagai usaha menimbulkan provokasi terhadap UMNO yang akhirnya memakan diri. TS Annuar turut membidas PPBM yang gagal menyediakan kawalan keselamatan apabila petugas media, termasuk wanita dicederakan dalam kekecohan itu. Kata beliau,
Saya ada dengar petugas media wanita diserang, ditendang. Jelas kawalan keselematan longgar oleh penganjur. Kenapa mesti serang media, sedangkan mereka hanya jalankan tugas, kena pergi ke mana-mana, walaupun penganjuran program itu haram sekali pun. Itu tugas media. Dalam hal ini, sama ada program itu betul (kelulusan) atau tak, media tak patut disentuh, diusik sama sekali.

48 comments:

Anonymous said...

Tanda ketakutan umno kpd madey...merancang sabotaj memang kepakaran umno...

Anonymous said...

Dlm umno ramai samsing...jamal jamban mat ober dan timbalan .enteri pasir nyalak...

Anonymous said...

hebat umno ..bukan setakat bilik teknikal milik macai hidung ..dewan pun umno boleh control
apa la yg nk diheran ...jamban assmin pun umno boleh control....tak gitu assmin ??

Anonymous said...

Umno tak dapat apa untong kachau program ini. Yang untong banyak ialah Chop Bunga melalui simpati dan nampak dianiayai. Kekacauan adalah bikinan wayang Chop Bunga sendiri.

Anonymous said...


Org UMNO apabila diberi topi atau baju cap bunga mereka akan buang ke mangkuk tandas

Anonymous said...

Sangat benar...mo pakatoon dah tak laku...makin menyampah ada lah...

Anonymous said...



Kita perlu memahami yg Mahathir adalah musuh ketat kepada PAS dan PKR sejak berpuluh2 tahun lepas atas sebab tindakan Mahathir pada masa lepas. UMNO tidak mempunyai apa2 dendam atau marah kpd Mahathir cuma sekarang mahathir sudah menjadi Pembangkang, maka UMNO akan berkempen sesuai dg keadaan. UMNO berkempen tidak seperti Pembangkang yg memburukan peribadi lawan...sebaliknya UMNO berkempen mengutarakan apa yg UMNO akan buat untuk memajukan Ugama Bangsa dan Negara.


Anonymous said...

Silap umno ialah suruh pemuda bawa suar. Kalau tumbuk menumbuk, baling kerusi, tentu armada boleh dipersalahkan.

Anonymous said...

Betul tu..selepas bakar suar, pemuda umno lari buang baju armada yg mereka pakai.

fauzi deris said...

Bila ahli umno nak bertaubat? Asyik nak cari pasal dan bergaduh sahaja..

Anonymous said...

Rakyat pun dah tahu dah, ni semua taktik pembangkang juga. Nak tagih simpati. Ntah2 diorang sendiri yg buat. bukan ke Tun M sendiri pernah buat, nak singkir Tun Musa dengan letakkan kesalahan pada beliau berhubung kes Memali. Madey cuci tangan je

Anonymous said...

Fauzi ini progeram awak,buat di rumah awak, dikawal oleh orang-orang awak,yang bertanya soalan pun budak awak,yang kena jawab pun ayah awak,yang lontar kasut pun adik beradik awak jadi tang mana pulak orang lain yang boleh awak persalahkan.Patut la mudah sangat kena tipu kamu.

Anonymous said...


Kalo UMNO pergi dia bukan pergi dg dua orang...tetapi akan pergi dg 2 ribu atau 20 ribu orang.... Setakat 2 atau 3 org umno tak main le.


Anonymous said...

Kami dah bertaubat masa raptai berselawat di Putrajaya semalam. Duk tanya org.. Kamu dah bertaubat ke?....

Anonymous said...

Pembangkang kat nalaysia ni hebat. Semua dia boleh buat. Cuma bukti yg sahih saja dia tak boleh buat.Bodoh punya pembangkang.

Anonymous said...

Aksi dalam jamban pun salah umno,buat kilang haram pun salah umno.Jadi tak pelik lah dengan isu-isu yang bodoh macam ni pun puak-puak ni akan buat-buat bodoh untuk salah kan orang lain kerana mereka di kelilingi macai-macai yang bodoh belaka.

Anonymous said...

APA DAH JADI...APA DAH JADI....
KERUSI DAN SELIPAR DI BALING TINGGI....
APA DAH JADI....
KU SURUH MADEY DOK JE DIAM-DIAM KAT SINI....
APAKA DAYA NAK MENGGATAL LAGI....
PADAN LERRR MUKA NYER DEPAN ANAK BINI.......
APA DAH JADI.... APA DAH JADI....
JAWABNYERRR PRU KE 14 MELEPAS LERRR LAGI.....
KECIAN MAMAK KUTIIII.....

Anonymous said...

Samseng pertahankan ketuanan melayu & agama seribu kali lagi baik dari samseng pertahankan ruu babi... Kikiki

Anonymous said...

Hebat ni boleh buat lagu utk Pru 14 ketika kempen nanti..

Anonymous said...

Umno tak payah hantar geng baling kerusi, baling flare sebagainya... Cukup umno hantar geng samurai kelar tak luka tapi berdarah untuk bagi amaran kat mamak kutty tu....

Tak percaya??? ko pergi tanya macai fuckatan kes kat Bagan Pinang dulu... Susah2 ko pergi tanya din pudu je la....

Anonymous said...

Fitnah dan fuckatan berpisah tiada...

Anonymous said...

Lagu SOP parti munge kene baling kasut dan kerusi

Anonymous said...

Samsing nak pertahankan kepala prompak berjumaah....anwar muso pakar atur strategi sabotaj...

Anonymous said...

Berikutan itu, tiga remaja bawah umur yang berusia 17, 18 dan 19 tahun telah ditahan oleh pihak keselamatan dan diserahkan kepada pihak polis.

Ketiga-tiga remaja terbabit, walaupun didapati memakai baju T Armada, tetapi mereka disahkan bukanlah ahli Bersatu.

Sudah tentu ada orang yang membelikan dan menyuruh mereka memakai baju T Bersatu sebagaimana yang mereka pakai itu.

Anonymous said...

Muak aku dengan ayat2 kilat tuduh UMNO! Ini program penting diorang secara Tertutup.. tiba2 jadi kecoh tuduh UMNO?


Berforum bagai kenapa baru sekarang? Dulu 22 tahun punya panjang masa tak de forum pun. Orang cakap lebih sikit pun masuk penjara yg tak dibicarakan langsung. Nampak tak zaman Najib lebih demokratik dan mudah untuk bersuara. Tapi forum tak akan mencuci dosa, mungkin menambah dosa adalah, juga tak menjadikan seseorang itu bertambah baik. Forum juga tak membaiki ekonomi, tak membantu hidup rakyat. Lebih baik move on dan fokus kepada negara dan rakyat, camna nak bagi rakyat senang, happy dan sentiasa bersyukur.

Anonymous said...

Kantoi...temberang lah lagi...

Anonymous said...

Dulu ko takut nak desak madey buat forum...lagi pon madey jawab soalan dlm sidang media dan mp boleh tanye dlm parlimen dan perwakilan boleh bangkit dlm PAU tahunan...najib takut jawab soalan...

Anonymous said...

Budak2 yg bakar suar baling kasut wakil najib ke forum madey...najib takut nak debat dan jawab soklan...trademark najib..

Anonymous said...

Umno kena bertanggonghawab mensabotaj program parti lawan dengam mengupah budok2 hingusan..

Anonymous said...

saman la ..tunggu apa lagi
3 budak tu pun dah kantoi duk dalam lokap
baru boleh tau siapa mastermind
dah lebih 48 jam ni...pesal senyap??
Parti cap munge tarak tulur ka....

saman la...saman la...saman la

Anonymous said...

Fitnah fitnah fitnah...itulah kerja Pembangkang.. Menang kerusi sbb fitnah...cina bodoh..melayu bodoh. India bodoh jer yang percaya fitnah pembangkang ni..sbb tu...semua negeri yang diperintah pembangkang semua dah layu...Selangor dah layu...penang dah layu..kelantan lagilah... Macm. PM Najib kata tak sokong Umno tak pe tapi pemerintah wajib adil..klau tak dapt undi dapat pahala pun lagi baguskan...SO bila hal semlm dikecohkan...yang difitnah Umno..tp cuba baca kat flying kick blog...ada nampak tak tu budak sapa lah tu..hari hari Pm Najib dpt pahala kan..fitnah orang kat dia...

Anonymous said...

takde faedah saman..tak ke mana isu ni..rakyat takkan lupa 1MDB tu..buat la kecoh ye..cari la isu2 lain nak cover bayar IPIC..he.he.he..

Anonymous said...

Bukti yg jelas ialah Mahahtir tak jawab soalan dgn betul ,tak menepati thema'nothings to hide'.Kalau Mahahtir jawap macam tu dan berterusan agaknya siapa yg untung?.Tentu lah Umno ,kerana orang akan tahu lebih jelas siapa Mahahthir si pembohong tegara.Apa pasal pula Umno nak buat kecoh dalam suasana yg memihak kepada Umno.Yg takut kalau Mahahtir terus fumble ialah PPBM sendiri,malu pada diri sendiri dengar jawapan Mahahtir dan yg cerdik sikit akan tertanya-tanya ,apasal Mahahtir jawab macam nak sembunyian sesuatu je,sedangkan ini forum nothing to hide'?Dah tentu mereka akan terfikir ,Mahathir tak betul,kalau nyanyuk tak apa sebab dia dah tua ,tapi kalau menipu buruk sangat.Jadi nampaknya PPBM lah untung dapat menyelamatkan suasana ,bila berlaku kekecohan macam tu.Temeblang Mahathir terselamat.

Anonymous said...

Ini semua Poyo. Kau pergi tanya jamal kebalkah dia?

Anonymous said...

he..he..he
mana dia slogan lawan tetap lawan....??
tak kan dah tak bertulur kut.....
he..he..he

Anonymous said...

isu 1mdb tetap ada... tak kemana pun
ni isu terbaru kasut terbang apa citer..isu kecik pun tak boleh settle ke chai...

hihihihi dung

Anonymous said...

so ada 2 soklan maut yg boleh buat madey kutil ngan para pencacai sawan...
1. betul atau tidak anwar peliwat
2. siapa yg bertanggungjawap atas tragedi memali
asal jumpa ..tanya lah dua soklan ni kalo tak cayer

Anonymous said...

Bongok ler babidap954 ni...
Apsal babidap pkr yg takpuas hati mader tangkap bang Non dulu tu tak pandai bawak suar ke???bongok

Anonymous said...

Babidap fauzi..ko patut bertaubat memfitnah..bongok

Anonymous said...

Patut ler mudah sgt daji BabiDap...rupanya bongok keturunan gang2 babidap ni..hehe

Anonymous said...

Jgn lupa dulu pemilihan ketua cabang pkr pun ada kerusi terbang...kahkah
Geng2 babidap semua blh terbang..hehe

BUKAN PEMUJA TOP DOG said...

Kalo pembangkang dah berani nak yakinkan rakyat yang skrg ni 'BABI PUN BOLEH TERBANG', kerusi terbang, kasut terbang, api terbang ni apalah yg nak diherankan sangat.

PRU14 nanti semua mrk pulak yg akan 'terbang' ... hi hi hi

Anonymous said...

HANYA DUA SOALAN MAUT NI JE SUDAH BOLEH MENYEBABKAN PLAN-B/ CONTINGENCY PLAN PAKATAN HARPAK BUNGE MAMAKUTTY DIAKTIFKAN :

1. Betul atau tidak anwar peliwat
2. Siapa yg bertanggungjawap atas tragedi Memali

Nampak tak Madeykutty jawab macam haram.. tak jawab betul-betul soalan tup..tup kerusi terbang.. lepas tu dari bilik kawalan dewan pun terbang kerusi.. terus kecoh dengan FLARE.. menatang HARAM JADAH apa korang yang anjur program tu..tiba2 kawasan penting dewan konon orang laur/ tuduh UMNO buat kacau?

Bilik kawalan atas tu korang kasi UMNO yang control?/ Memang korang bapak segala BANGANG la camtu..saje je nak cover masalah!

Mulai sekarang asal jumpa MadeyKutty dan macai gilababi taksubnya itu ..tanya lah dua soklan ni kalo tak cayer untuk tengok mereka naik angin!

Anonymous said...

Macai suruh saman konon...ini kes jenayah bukan kes sivil...macai bodos...

Anonymous said...

Kau samseng ruu babi ke chai 1.51..?? Kikiki

Kemain semangat lagi julang ruu babi.. Kikiki

Anonymous said...

Kau tanya sekali mader kutty haprak.. Kebal ke dia..? Rci dh start.. Lutut dah goyang.. Tanya sekali aljubori..kebal ke dia..? Hik5.. Duk sg.buloh teruih.. Hik5

Anonymous said...

Sifat kebinatangan Azmin Ali terserlah, asyik berpolitik dlm negeri dah bertukar jadi darul sampah,
isu rasuah banglo 6 juta, isu songlap duit rakyat 300juta terowong laut nya mana? lubang cacing adala!!!, masalah kilang haram
dan ahli pakatan makan rasuah. Nampaknya fitnah dilempar hanya utk menutup lubang dubur sendiri...

Anonymous said...

Sifat kebinatangan Azmin Ali terserlah, asyik berpolitik dlm negeri dah bertukar jadi darul sampah,
isu rasuah banglo 6 juta, isu songlap duit rakyat 300juta terowong laut nya mana? lubang cacing adala!!!, masalah kilang haram
dan ahli pakatan makan rasuah. Nampaknya fitnah dilempar hanya utk menutup lubang dubur sendiri...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates