August 14, 2017

60 Kenapa Lim Kit Siang Meninggalkan Program #NothingToHide Sejurus Sebelum Acara Baling Suar, Selipar Dan Kerusi?





Rakaman gambar-gambar di atas menunjukkan Penasihat Seumur Hidup DAP, Lim kit Siang diiring keluar oleh pengawal keselamatan yang memakai baju hitam dengan tulisan 'Security' di belakang baju. Tonton video di bawah untuk lebih jelas.


Sejurus selepas Lim Kit Siang keluar, maka kasut dan kerusi mulai terbang. Adakah ini satu kebetulan? Nampak tak? Macam mana Lim Kit Siang seolah-olah mengetahui kekacauan akan berlaku? Adakah adegan-adegan tambahan dalam #NothingToHide ini sudah dirancang dari awal lagi?

60 comments:

Anonymous said...

Tak payah buat teori sendiri. Kenapa anak dia lim guan eng tak keluar sekali? Umno dan teori bodoh memang tak boleh dipisahkan. Tunggu saja hasil siasatan polis. Mereka sudah mengaku terima upah untuk buat kecoh.

Anonymous said...

kesian gak tgk pompuan ngan anak kecik cuba keluar masa baru nak start kecuh...sib baik tak kena hempuk ngan kerusi
yg duk usung anak pakai pampes gi tgk teater tu watpe....

Anonymous said...

mamaq haramjadah ni
mampos terbeliak mata
hidop menipu tak abis2

Anonymous said...

Madey kn pakar rancang wat adegan2 gini utk selamatkan diri. Putar alam x abis2. X sedar nyawa dh nk abis..

Anonymous said...

https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/10859/

TIGA suspek yang ditahan atas dakwaan mencetuskan kekacauan semasa forum Nothing to Hide 2.0 semalam dibayar RM50 seorang untuk hadir ke majlis itu, dedah siasatan awal polis.

The Malaysian Insight difahamkan tiga remaja itu adalah dalam kalangan sebuah kumpulan besar yang diminta berhimpun di sebuah lokasi di Setiawangsa. Di situ, mereka diberikan kemeja-T dengan logo Bersatu, kata sumber yang dekat dengan siasatan berkenaan.

Polis Selangor yang diketuai oleh polis Shah Alam sedang menyemak gambar-gambar dan rakaman video untuk mengenal pasti identiti anggota lain kumpulan itu. Tiga remaja yang dicekup semalam kini sedang ditahan reman selama empat hari sehingga 17 Ogos ini.

Mereka disiasat mengikut Seksyen 15(2)(d) Akta Perhimpunan Aman 2012, Seksyen 153 Kanun Keseksaan kerana merusuh serta Seksyen 8 Akta Bahan Kakisan Letupan dan Senjata Berbahaya.

Forum semalam bertukar kecoh selepas individu tidak dikenali dari tengah hadirin membaling kasut dan botol air ke arah pentas tempat Dr Mahathir Mohamad duduk menjawab soalan daripada peserta forum. Kerusi, dan suar yang dinyala, kemudian dibaling ke sekitar dewan. Ketika keadaan bertukar kecoh, Dr Mahathir dan pemimpin Pakatan Harapan yang lain dibawa keluar ke tempat lebih selamat.

Unit keselamatan Bersatu kemudian mencekup tiga remaja berumur 17, 18 dan 19, dan menyerahkan mereka kepada polis.

Ketua sayap pemuda Bersatu Syed Saddiq Syed Abdul Rahman menafikan tiga remaja itu anggota partinya berdasarkan semakan rekod keahlian dan kemeja-T yang mereka pakai bukan kemeja-T rasmi parti.

Sumber polis memberitahu The Malaysian Insight ujian kencing ke atas ketiga-tiga suspek mendapati tidak dalam pengaruh dadah.

Semakan latar belakang juga mendapati suspek yang di bawah umur berasal dari Perlis dan tidak habis sekolah. Dua suspek berumur 18 dan 19 merupakan pelajar sebuah kolej di Kuala Lumpur.

Siasatan juga mendapati suspek berumur 18 tahun ada rekod jenayah dan terlibat dalam satu perbicaraan kes rogol yang sedang berjalan. – 14 Ogos, 2017.

Anonymous said...

sebaik ada kecoh2 ni kalau tak ingat ppbm dah takdak dah..

Anonymous said...

Nothing to hide taik babi dapis nya..nuar yg dituduh..kisah memali blh hide pulah..kisah lama konon taik kau lah medey..kaki bohong putar belit..ingat dihujung usian beramal ibadat tp lagi ligat buat kerja mungkar..

Anonymous said...

Parti munge sendiri angkut samseng tapi malu nak mengaku... Tengok la, bila dah tahu kebenarannya nanti, senyap la fool dog fuckatan macam kekenyangan lepas jilat tulang babi...

Anonymous said...

Masa memali kau pun tak hidup lagi. Lagi mau kecoh

Anonymous said...

Terbongkar rahsia, untuk penuhkan majlis syok sendiri, armada syed sajat terpaksa beri upah rm50 pada samseng... Tapi malu nak mengaku bila terkantoi....!!!!

Cuba tengok dalam gambar di bawah ni, siapa yang duduk sebelah kanan syed sajat????

http://www.tv14.my/wp-content/uploads/2017/01/C2IfYXLVIAAf8wm.jpg
(Gambar diambil awal tahun ini)

Kah kah kah kah kah... Kantoi tahap beruk punye armada..

Anonymous said...

Ko nak belit siasatan polis plak
....hehehe
..bodos..

Anonymous said...

Hahaha...posing lah citer sebebar...ko lebih pandai dari polis plak...
Ko upah perogol buat kacau...muka tak malu...hihihihi..

Anonymous said...

Hakikatnya progem ini di rancang ,diurus dan dikawal oleh Armada sendiri,kalau apa-apa berlaku mereka lah yg perlu bertanggung jawab.Mereka perlu menjagka sebarang kemungkinan dan bersedia utk mengatasinya.Mahathir adalah boss mereka ,jadi mereka perlu jaga sebaik mungkin.Kalau perkara begini berlaku mereka lah yg perlu menyalahkan diri sendiri ,bukan tuding jari pada orang lain.Cara mereka ni betul betul tiru perangai buruk Mahathir ,sentiasa salah kan orang lain.

Lagi pun Aramada bukan tak tahu perangai Mahahtir bila menjawab soal,sure pusing,Uturn ,tak mengaku ,berbelit belit ,keluar tajuk dsb,Mengapa Armada masing sanggup buat forum 'nothirn to hide ' utk Mahahtir.Sure orang tak puas hati punya.LKS tu keluar cepat pun kerana dia sendiri malu mendengara jawapan Mahahtir ,putar belit,kerana dia pun memang tahu kedudukan sebenar si Mahahtir ni.Dia bersama Mahahtir sekarang bukan kerana dia suka Mahahtir ,tapi kerana nak gunakan Mahathir 'Melayu screw Melayu'.Mustahil LKS sokong Mahahtir kalau tak kerana ada udang di sebalik batu.

Tindak tanduk Aramada ni nampak sangat mereka tak tahu buat kerja ,mengurus forum seciput begini pun tak boleh harap.Macam mana nak perentah negara?.Akhirnya semunay serah pada DAP.Budak budak hingusan bangang.

Anonymous said...

Wahai BARUA MAHATAIK oiii kalo ko hormati undang dn tau keeja polis ko pegi ckp kt Asimin Jamban tu jgn memandai2 tuduh umno yg buat, polis belum siasat lagi mcm ko ckp tu.. Tp knpa Asimin ank angkat Mahataik Kutty kelam kabut tuduh itu kerja umno?? Kepala bapak dia.. Kasi la bukti mana dia itu kerja org umno?? Dewan tu krjn selangok pakatan punya kawalan, kuasa, security etc, celah mana hebat sgt umno najib boleh control dari menara dato onn merasuk geng pbpm samseng chap haram jadah tu baling kerusi dr tingkat atas bilik kawalan dewan tu???

Bangang!! Parti nakmampos cuba nk hidup dgn membangangkan org lain!! Lg bnci aku tgk muka mahataik dn ph haprak!!

Anonymous said...

Armada patut salahkan Mahahtir ,kerana Mahahtir lah yg tak jawap soalan dgn baik yg jadi punca masalah.Kononnya 'nothings to hide' ,tapi kelentong macam nak rak.Siapa yg tak marah.Mahahtir ni nak kelentong orang sampai ke liang lahad agaknya.Dgn munkgar nangkir nanti macam mana agaknya perangai dia,nak kelentong juga ke?.

Anonymous said...

Katanya kedua2 budak tersebut di belasah teruk oleh petugas.... Tang mana kena belasah ,tunjuk le sikit. Atau ko memang belakun saja.....penipuuuuuu punya mungerrr

Anonymous said...

101% aku amat yakin ini plan dn keje sama ada parti peliwat PgayR atau partu tontahik mamakutty!!
Bila study balik kronologi dn cerita dari wartawan2 yg terlibat, semakin janggal tragedi ini berlaku secara spontan oleh orang luar jauh sekali org umno.

Krnapa ketika wartawan mahu lari ada pintu tiba2 ditutup dr luar, plg pelik kecoh ni berlaku ketika TonTaik diajukan soalan berkaitan kezalimannya.. Seolah inilah plan mereka utk counter attack dn divert soalan kantoi kpd TonTaik!!

Nmpk jelas ini pre plan
Bwk masuk flare dgn mudah.. Mana dia security samseng bangang baju hitam tu?? Gaya mcm otai. Xkn xreti check penonton yg masuk?? Lps tu siap ade balingan kerusi dr bilik atas? Mcm bilik urusetia program? Giler tkkn hbis semua ahli chap bunge beetukar jd org umno??

Anonymous said...

Melayu barua DAP, cuba lg ye, jgn putus asa.pembangkang harus kekal sbg pembangkang.

Anonymous said...

Hahahahaha... Jembalang top dog takut hadapi kebenaran... Upah rm50 supaya buat taik kat majlis syok sendiri... Bodoh melantun-lantun

Anonymous said...

Kenapa teori sbl siasatan tuduh umno buat blh pula, tp teori ini sayu rancangan mcm ni xboleh..inilah masalah PH diaorg biat semua blh org lain buat semua xblh..upah dari siapa? Mungkin jg dr belas2 armada yg xsuka tun xsemestinya de umno kan..tp kenapa blom siasatan terus tuduh umno...xboleh ke tuduh umno lps siasatan polis dibuat..klu kat korang blh pl ya tunggu saja siasatan polis..haprah punya politik..

Anonymous said...

SUDAH TERBUKTI..BABI PON BOLEH TERBANGG OOWWHH (dituju khas buat tedkentodd macai2 penyembah Madeykuttyyy)

"Lebih melucukan, apabila UMNO dituduh menjadi penyebab kerana penganjurnya adalah PPBM, yang menapis orang masuk ke dewan adalah PPBM, moderatornya orang mereka, pihak keselamatan juga orang PPBM, hadirin hadir penyokong PPBM dan yang menjawab soalan juga Pengerusi PPBM, akhirnya mengapa mahu menyalahkan UMNO akibat kekecohan sendiri?

"Mudah sungguh kerja mereka, jika forum itu menjadi (berjaya) mereka mendapat nama, bila dikutuk UMNO dapat (nama) busuk, begitulah cara pembangkang sejak zaman dulu dan kini diteruskan pula oleh ARMADA PPBM,"

Anonymous said...

Bodoh apehal kisah jenayah ko nk kira mcm tu?? Sejarah Melaka ko bljr dulu tu ko hidup dh ke zmn tu?? bapak kau dh idup kn mase tu?? BANGANG!!

Anonymous said...

Teori bodoh ko bangga la sangat..sikit2 umno..sikit2 umno...
Bongok tu simpan sikit
Mengaku kepala bapak kau..
Dah kau sumbat ribu riban dlm mulut budak tu makan taik pun sanggop...rakyat tak sebongok kau lah

Anonymous said...

Contoh pembangkang bongok...semua salah umno...
Rakyat dah muak dibohongi...
Ujud pembangkang kerana pembohongan...rakyat dah cerdik la....

Anonymous said...

Madey dn ph mmg padan..sama2 keling penipu dn puak haprak pengencing rakyat. Satu jadah keje x jd utk kebaikan rakyat mlainkan jd lbh bodoh bongok je jika follow taksuub pd mereka2 ni. Sejarah malaya moden bingai2 ni masih brjy jd umpan!

Anonymous said...

Itu semua propaganda. Balinglah kasut tu bagi kena. Baru real. Si pelakutu patut di dakwa.

Anonymous said...


SEMASA
Siapa sebenarnya mula baling kerusi?
WARTAWAN SINAR HARIAN
15 OGOS 2017
Mohamad Taufik Abas
Mohamad Taufik Abas
SHAH ALAM - Exco Armada, Mohamad Taufik Abas menjelaskan Tun Dr Mahathir Mohamad bukan sasaran untuk dicederakan sebaliknya kerusi yang dibaling disasarkan kepada dirinya yang berada di barisan hadapan.

Taufik berkata, tindakan pembuat kacau itu bertujuan menghentikannya daripada terus bertanyakan soalan kepada Pengerusi Bersatu itu.


Beliau turut meminta orang ramai merujuk semula video kerusi pertama dibaling hampir sampai kepadanya bukannya kepada Mahathir yang jaraknya agak jauh.

“Jadi kalau nak reka cerita pun biarlah logik jangan nampak sangat mainan kotor macam ini. Seandainya si pembaling memang nak tujukan kerusi itu kepada Tun, bukanlah perkara yang sukar kerana Tun berdiri di atas pentas secara terbuka. Tun adalah sasaran yang amat mudah,” katanya.

Menurutnya, dapat dilihat juga dengan jelas ada beberapa objek yang dibaling menerusi tingkap bilik atas dewan yang menempatkan urusetia program bersama salah seorang ketua armada negeri dan pengikutnya.

“Ini bukanlah pertama kali orang-orang tertentu dalam Bersatu menggunakan taktik lakonan dan cuba menyalahkan pihak lain.

“Syed Saddiq mesti bertanggungjawab terhadap insiden yang jelas dirancang oleh Armada. Bukan menyalahkan orang lain,” katanya.

Anonymous said...

Apa kata jembalang top dog bila exco armada mengaku punca sabotaj majlis syok sendiri tu adalah dari penyokong parti bunga sendiri..... ????

--------------------



Siapa sebenarnya mula baling kerusi?
WARTAWAN SINAR HARIAN
15 OGOS 2017

SHAH ALAM - Exco Armada, Mohamad Taufik Abas menjelaskan Tun Dr Mahathir Mohamad bukan sasaran untuk dicederakan sebaliknya kerusi yang dibaling disasarkan kepada dirinya yang berada di barisan hadapan.

Taufik berkata, tindakan pembuat kacau itu bertujuan menghentikannya daripada terus bertanyakan soalan kepada Pengerusi Bersatu itu.


Beliau turut meminta orang ramai merujuk semula video kerusi pertama dibaling hampir sampai kepadanya bukannya kepada Mahathir yang jaraknya agak jauh.

“Jadi kalau nak reka cerita pun biarlah logik jangan nampak sangat mainan kotor macam ini. Seandainya si pembaling memang nak tujukan kerusi itu kepada Tun, bukanlah perkara yang sukar kerana Tun berdiri di atas pentas secara terbuka. Tun adalah sasaran yang amat mudah,” katanya.

Menurutnya, dapat dilihat juga dengan jelas ada beberapa objek yang dibaling menerusi tingkap bilik atas dewan yang menempatkan urusetia program bersama salah seorang ketua armada negeri dan pengikutnya.

“Ini bukanlah pertama kali orang-orang tertentu dalam Bersatu menggunakan taktik lakonan dan cuba menyalahkan pihak lain.

“Syed Saddiq mesti bertanggungjawab terhadap insiden yang jelas dirancang oleh Armada. Bukan menyalahkan orang lain,” katanya.

Anonymous said...

Jamal Jamban taknak jamin ke 3 ekor anak haram yang kena tahan tu?

Anonymous said...

Ya betul..jenayah masa zaman melaka kau pergi report polis sekarang. Balai mana kau nak pergi? Kahkahkah..si bangang 8.29 sekolah tak habis

Anonymous said...

Low standard, rm50, t shirt dah jadi. Budak cina kalu, tak mau ma. Kesian mrk kan. Ngko je lah jamin

Anonymous said...

MANA SI HARAM JADDAH TED KENTOT...PUKIMAK KAU TED KENAPA SENYAP

Anonymous said...

Kalau hanya 3 orang yang nak buat kecoh, apa susah sangat, tangkap mereka dan kilas tangan kebelakang dan bawa keluar. Ni nampak macam ada 2 group, satu penjilat Mahataik, satu penentang dia. Sebab tu boleh kecoh satu dewan.

Anonymous said...

50 hinggit jer...??
nasik bungkus ...air ikat tepi takde ke...??
itu jer standard madey kutil billionair nak covert isu....??
.....cam harammm....

Anonymous said...

Budak cicak kubin 3 ekor tu nak buat hal,biar betul.Kena pelempang sekali je dah terpelanting.Aku rasa budak 3 ekor tu memang di upah utk datang ,kemudian bila berlaku apa-apa mereka di minta menyemarakan kekecohan,kalau tak ada apa-apa mereka jadi perhiasan sandiwara kononnya program ' naothing s to hide ' dapat sambutan menggalakan .Ini misti Armada punya angkara.Budak tu bukan orang politik ,tapi di upah utk datang,sekarang dah jadi kambing hitam.Kebenaran akan terserlah selepas di reman tu nanti,budak cicak 3 ekor ni akan cakap apa yg sebenarnya,mana mereka tahan kena soal siasat tu nanti.

Anonymous said...

Kah kah kah kah... Jembalang top dog cukup bersungguh menunjukkan kebodohannya. Memali yang terang-terang madey kutty punye angkara, jembalang tu buat lawak bongok pulak.... Agaknya bapak dia masa muda buat taik dengan pelacur pun jangan ambil tindakan, sebab masa tu jembalang tu BELUM LAHIR..... Bodoh ya amat...

Anonymous said...

3 ekor anak haram tu penganut parti bunga... Suruh syed sajat yang pergi jamin la bongok wooiii...

Anonymous said...

17 18 19...nk ngundi pun tak lepas...
Kes liwat dulu pun bebudak ni tak lahir..apa lagi kes memali...
bebudak ni banggang..makbapak diorg pun banggang..syed sigaraga lagi la banggang.. bapak segala banggang madey kutil... Lks jer yg cerdik

Anonymous said...

Armada PPBM memang tempat yg sesuai utk Sy Gedik,perangai dia sebijik macam Mahahtir tak mahu mengaku salah sendiri dan pandai buat kosnpirasi.Cuma sekarang dia belum pro lagi,masih dalam latihan.Org Melayu kena hati-hati dgn budak ni jangan sampai dia gunakan Melayu macam Mahahtir.Jangan sesekali satu hari nanti di benarkan dia masuk Umno.biarlah dia terus dgn PPBM jadi alat DAP,mudah kita kenal dia sebagai lawan.Kalau PPBM berkurbur ,biar dia join DAP terus.

Anonymous said...

Siapa suruh dia pergi? Dahlah tu bawa anak pulak.

Anonymous said...

Kau percaya Malaysian Insider?

Anonymous said...

Mcm ginilah..kita Umno tak terkesan pun pasal insiden Nothing to hide tu...kami Umno bukan sibuk nak melaga lagakan orang Melayu Islam...kami diajar agar bersangka baik...kami Umno cuma kesian...Melayu Screw yang cuba memperbodohkan Melayu Islam lain dgn berbagai cara dan fitnah...tapi akhirnya..semuanya tidak menjadi malah menampakkan bagaimana pembangkang MACM TERDESAK...SBB DAH TAHU MEREKA AKAN KALAH TERUK PADA PRU14..INSYAALLAH..

Anonymous said...

Malaysian insider?? Rabun ke??

Anonymous said...

Blogger Kluang Diamond dah kencing dlm seluar. Sebelum dia terberak, Blogger ni cuma benarkan ulasan yg jolok punggung Blogger dan suku sakat dia sahaja boleh publish.
Nothing to hide kepala bana.

Anonymous said...

Poyo. Komen kau seorang penuh satu blog ni. Wakil umno konon. Siap guna perkataan "kami" yg tak tahan tu..malu la sikit.

Anonymous said...

Ko gementar dan sakit hati sgt sebab sikap kami org UMNO xnk jd bodoh mcm ko?!
Aku pun heran apa yng gah sangat dengan program mengarut mcm tu, kt luar takde sape kisah pun.masing2 matang dan ada tugasan untuk rakyat.

Geng2 pemuda umno sibuk dgn sambutan bulan merdeka di cawangan, bahagian, nk isi program2 untuk kebajikan rakyat, bnjir skrg, ibu tunggal, ank nk masuk U bln 9 pkt2 nk bntu dpt wang saku etc. Ape ke jadahnye jd nk layan hingus puak Armada budak2 ketom ni lps tu dituduh bukan2?

Sorry lah bro. Nmpk sgt ko mmg xknl org2 UMNO. Mmmg org2 UMNO tK diajar buat khianat dan pecah belahkan org lain. Kami jaga urusan kami, takde masa nk jd bodoh buat kerja sia2 dan mendatangkan dosa mcm tu.

#HidupUMNO

Anonymous said...

Tak payahlah guna perkataan "kami". Orang tiada keyakinan diri shj yang cuba nampakkan dirinya kuat dan ramai. Ada sesetengah perkara yang bila kita tak tahu, kita harus senyap. Bukan menyalak sepanjang masa. Komen kau sorang dah cukup penuhkan blog ini. Meluat baca. Seolah-olah kau tahu semua perkara padahal cuma merepek dan kadangkala macam orang gila pun ada (meluah perasaan). Kalau ada masalah hidup, pergi mengadu pada keluarga atau jumpa kaunselor. Kau faham tak mesej yg aku cuba sampaikan? Jangan ambil hati ya. Ikhlas

Anonymous said...

Aku bukan cakap pasal nothing to hide, bukan cakap pasal umno. Aku cakap pasal kau. Clear?

Anonymous said...

Sepatutnya bukan kerusi, kasut dan suar yg dilempar ....hehehe...yg afdalnya muka tua kutuk tak sedar diri madey dilempar ngan taik...hehehe..

Anonymous said...

Kau lagi. Betul tak apa aku cakap? Kau ni mental ke?

Anonymous said...

Anon 3:31.. Anon 4:31.. Ano 5:32.... Kami umno mmg sentiasa bersatu..sekiranya seseorang wakil Umno beri komen...kami Umno semua setuju..ada tak kau nampak komen kami..ni yang menfitnah k...tak kan..sbb kami Umno mmg sentiasa menjaga nama baik agama kami Islam dan bangsa kami Melayu...oleh itu tak salah kalau saya komen guna kata ganti nama KAMI sbb melambangkan perpaduan kami ahli Umno..MARAH KE...SBB DAH TAHU PRU14 PEMBANGKANG NAK MELINGKUP...komen guna KAMI pun marah..so kat sini yang mental sapa...dan buat pengetahuan anon 1:19 adalah saya..dan anon 3:42 orang lain...so dah 2 orang yang berbeza..so kata ganti nama utk ahli Umno walau 2 orang apa. KAMI KAN.....KAN... KAN...kesian... B.MELAYU KAMU MESTI..TAKAT LULUS JER KOT

Anonymous said...

5:32....ko lgi teruk dari madey sebab ko ialah taik haramjadah laknatullah dari sekian taik...hehehe...sebab tu muka ko muka taik pucat kering tak laku..hehehe...ko tak pernah tengok cermin ke taik?...hehehe..

Anonymous said...

Kau pun sama Labu

Anonymous said...

Tedbabie memang mental... Bongok tak sudah pulak tu

Anonymous said...

NOTHING TO HIDE 4.0, SEDIAKAH HADI AWANG SEPENTAS DENGAN TUN MAHATHIR MENJAWAB PERSOALAN MEMALI?

Presiden Pas, Hadi Awang menyalahkan jawapan Tun Mahathir Mohamad yang tidak memuaskan hati mereka yang hadir sebagai punca berlakunya kekecohan dalam program Nothing To Hide 2.0, Ahad lalu.

Kata beliau, tragedi berdarah pada 1985 itu memberi kesan kepada Pas kerana seorang pemimpinnya, Ibrahim Mahmud turut terkorban dalam kejadian itu.

Semua pihak menuding jari menyalahkan pihak lain dengan melupai punca asas tercetusnya kekecohan apabila jawapan yang diberi mengenai peristiwa Memali tidak memuaskan hati, ujarnya dalam satu kenyataan.

Untuk makluman Hadi Awang, Tun Mahathir hanya memberikan jawapan dari segi persepektif tindakan polis dan kerajaan berdasarkan kedudukannya sebagai Perdana Menteri ketika kejadian itu berlaku.

Tetapi, Menteri Dalam Negeri yang bertanggungjawab terhadap polis pada waktu kejadian ialah Tun Musa Hitam.

Pada awalnya, dilaporkan Tun Mahathir berada di luar negara ketika itu, namun Tun Musa dalam bukunya, Frankly Speaking mendedahkan bahawa bekas Perdana Menteri itu berada di dalam negara ketika tercetusnya peristiwa Memali.

Soalnya, apakah hanya kerana Tun Mahathir berada di dalam negara, kesalahan mesti diletakkan sepenuhnya ke atas bahu beliau?

Apakah Tun Musa yang menjadi Menteri Dalam Negeri terlepas sama-sekali daripada pertanggungjawaban semata-mata kerana Tun Mahathir berada di dalam negara?

Adakah kerajaan dan pihak polis saja yang bersalah sepenuhnya dalam peristiwa Memali itu?

Dalam konteks Memali, sejak dahulu lagi sudah ada dakwaan dan cakap-cakap yang meluas bahawa dikatakan sebab lain terjadinya peristiwa tersebut ialah kerana sikap fanatik Ibrahim Mahmud atau Ibrahim Libya dan para pengikutnya yang begitu totok memusuhi UMNO dan kerajaan dan ianya didakwa berpunca daripada Amanat Hadi sendiri yang dilafazkannya pada 1981.

Bolehkah Hadi menjelaskannya secara jujur dan tanpa berselindung perkara itu?

Anonymous said...

Pengikut ppbm sekarang lagi teruk. Dalam seluar dia ada taik, dituduhnya orang lain yang berak.

Anonymous said...

Komen macai tontaik semakin menampakkan mereka sudah sakit mental.
Kita sebut perkataan 'kami' dengan keyakinan kita seperjuangan ini.. macam itu pun sudah cukup membara sakit hati macai Mahathir LAKNATULLAH

rupanya mereka semakin lemah, takut. Prog bangang nak hina UMNO dan Najib tiba2 makan diri.. makan diri dengan cara yang keji dan jahat.

Sekarang simpati orang yang baca boleh fikir ape ke jadah nak kait dengan UMNO, hangpa yang anjur segala2nya tiba2 UMNO yg kena brtgjwb?

bini macai chap bunge mengandung.. umno yg salah?

Sekarang heret nama Hadi pulak. Lantak bergasak le sama hangpa. kena dengan ahli PAS biar padan muka sikit budak2 hingus chap bunga!



Anonymous said...

Isu Memali, kenapa tidak digunakan cara diplomasi? Apakah betul ada berlaku jenayah oleh mereka??

Sekolah Pondok Di Memali tak menentang kerajaan seperti yang di propa jahat Madey laknatullah untuk menipu seluruh rakyat Malaysia supaya menghalalkan tindakan zalimnya.

Di Memali, jauh dipelosok kampung Melayu, Ust Ibrahim hanya membuka sekolah pondok dan pengajian Agama yang hanya dihadiri tak sampai 50-60 orang sahaja. Apa ancaman sebenarnya? apa masalahnya?
Masalahnya Madey ialah BAPAK SEKULAR! Dia benci orang yang ada Ust yang berpengaruh dari Pusat Islam Kuala Lumpur turun bukak sekolah pondok akan menyebabkan banyak salah lakunya diketahui rakyat sebab dia banyak melanggar hak Islam?

Kenapa Polis di kerah ambush surau pondok Ust Ibrahim? Apa kesalahan jenayahnya? Kenapa ditembak? Mereka pakai senjata api jugak kah? Saling tak ubah seperti tentera Israel menembak anak muda Palestin yang membaling batu kerana menceroboh tanah air mereka!

Itu soalah utama yang sampai sekarang Madey terketar2 macam berok nak jawab.

Lain di tanya lain dia pusing jawab. Agak dah gagap kantoi macai samseng upahan chap bunga mula buat kecoh supaya save keadaan seterusnya tuduh UMNO punya kerja

Apa kaitan isu Memali dengan kepimpinan UMNO sekarang?? Nampak game bodoh ini telah membuka sifat keji Madey Laknatullah dan rejim Pakatan Harpak!

Syukur satu persatu Allah SWT sedang buka pekung Mahazalim. Pentaksub2 penyembah Mahazalim yang sepatutnya ditangkap dipulihkan jiwa mereka bukan Al-Arqam atau ahli jemaah di Kg Memali tersebut!!

Apayg dibuat oleh rejim Madey Laknatullah sekarang untuk menjatuhkan Najib dan mensabotaj negara adalah paling keji berbanding kononnya gerakan 'sesat' Ust Ibrahim di Memali!

Subhanallah. Akan datang lagi satu persatu kezaliman Mahazalim Madey Laknatullah ini dketahui oleh generasi sekarang!

Anonymous said...

cap munger mongok oii...aku pun bukan orang yang sama. kalau anon tu guna kata KAMI...bermakna aku pun sama. kerana kami umno tak terdesak macam madey uturn tua kutuk tu. dah dipenghujung hayat masih tak reti muhasabah diri.

Anonymous said...

Ye confirm memang dapigs yang rancang. Dapigs ni dah dilatih di Israel ikut cara yahudi buat huru hara. ABCD !

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates