August 1, 2017

62 Ini Sajakah Wakil Armada Yang Nak Pertahan @chedetofficial ? Mana @SyedSaddiq ?





Semalam saya ada menerima mesej di bawah melalui laman sosial Whatsapp, disusuli dengan pertanyaan, perlukah Pemuda UMNO untuk turun? Jawapan saya amat mudah. Tidak perlu. Habis sangat 15 orang saja yang akan hadir di Parlimen pagi ini. Nampak sangat telahan saya tidak jauh tersasar.

Gambar di atas diambil pada jam 11.00 pagi, setengah jam lebih daripada jadual yang sepatunya iaitu pada pukul 10.30 pagi. Apalah yang anda harapkan daripada Armada Parti Chap Bunga? Otai Reformasi kalau tengok gambar-gambar di atas pasti gelak guling-guling. Kesian Tun Dr Mahathir ada panglima-panglima cap ayam.
Salam Perjuangan ARMADA-BERSATU
Satu sesi bantahan atau protes akan diadakan pada ESOK (1 OGOS 2017) atas kenyataan berbaur FITNAH serta PEMBOHONGAN ke atas TUN DR MAHATHIR MOHAMAD dan HAMBURAN berbentuk PERKAUMAN yang dilemparkan Datuk Seri Zahid Hamidi pada perasmian himpunan perwakilan UMNO bahagian baru-baru ini. Sesi protes itu akan diadakan di hadapan pintu masuk PARLIMEN.
Laporan polis juga akan dilakukan susulan fitnah dan agenda perkauman yang ditimbulkan oleh DS Zahid atas fitnah yang dirasakan berniat jahat dan menimbulkan kebencian antara kaum. Laporan juga akan dilakukan ke atas Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Negara kerana disyaki membocorkan maklumat.
Sehubungan itu, ARMADA diminta untuk mobilisasi tenaga pada sesi bantahan di hadapan bangunan parlimen ESOK. Khususnya bagi mempertahankan isu yang mencalar integriti dan kerahsiaan serta maruah PENGERUSI PPBM TUN DR. MAHATHIR MOHAMAD!!!
RAKAN MEDIA JUGA DIJEMPUT HADIR UNTUK MEMBUAT LIPUTAN
Maklumat ringkas mengenai program;
PROTES ZAHID HIPOKRIT!
Lokasi: Pintu masuk PARLIMEN
Tarikh: 1 OGOS 2017
Masa berkumpul: 10.30pagi
PIC/KETUA:
1. Adhif Syan Abdullah, KETUA ARMADA SELANGOR
2. Zahin Zainal, KETUA ARMADA WILAYAH PERSEKUTUAN
Pakaian: BAJU ARMADA ATAU BERSATU!

Kemaskini 12.15 PM:





 

62 comments:

Anonymous said...

Zahid komedi kena tuduh nak jatuhkan najib tak de ker pemoda umno ato jamal jamban yg nak bela?...zahid komedi sendiri bisu...

Anonymous said...

Ini tanda2 awal amno nak bercakaran...baru2 ni nur jazlan mintak ahli umno pilih antara kepentingan parti ato pertahankan ketua yg bermasaalah...

Anonymous said...

Berapa lame ahli2 amno boleh memikul najib dan rosmah?...

Anonymous said...

1MDB-linked suits: Govt inaction ‘irresponsible’, says Kit Siang
FMT Reporters
ShareTweetPinMail
kit-siang-dojs-1mdb-1

PETALING JAYA: The government is being irresponsible by not sending legal representation to observe the suits filed by the United States Department of Justice (DoJ) to seize assets purchased with funds allegedly embezzled from 1MDB, says Lim Kit Siang.

The DAP supremo called such inaction by Putrajaya “the height of irresponsibility and professional negligence”, in response to a reply in the Dewan Rakyat by Minister in the Prime Minister’s Department Azalina Othman Said yesterday.

In a written reply to a question from Azman Ismail (PKR-Kuala Kedah) in the House, the defacto law minister said the Attorney-General’s Chambers (AGC) is not planning to send observers to attend any hearings pertaining to the DoJ suits, which had been filed in California.

“The Malaysian government is a firm believer in the rule of law and respects the right of the DoJ to take legal action within the confines of the law,” Azalina said.

Lim, who is also Gelang Patah MP, called Azalina’s answer shocking.

“If the Najib government is consistent, isn’t the Attorney-General’s Chambers seeking an intervention in the US DoJ proceedings to prove that the US DoJ civil forfeiture proceedings are completely misplaced.


“This would be assumed based on what has been said before, that the Malaysian government and 1MDB had not lost a single sen and that no 1MDB funds had been money-laundered through Americans banks,” Lim said in a statement.

He also questioned if Attorney-General Mohamed Apandi Ali would seek an intervention in the DoJ proceedings.

“Wouldn’t Apandi want to intervene in the case and submit to the courts there that the DoJ’s forfeiture suits were misconceived, wrong and mischievous as the so-called 1MDB international money-laundering scandal never existed?”

Lim, who is DAP parliamentary leader, also called for Apandi to make a special submission to the courts and demand the return of the gifts that had been given by Malaysian businessman Low Taek Jho (Jho Low) to US actor Leonardo DiCaprio and Australian model Miranda Kerr to the US DoJ.

“Representatives of Leonardo Di Caprio announced last month that the American actor had turned over an Oscar won by Marlon Brando to US investigators probing money laundering by 1MDB as well as initiated the return of other, unidentified items that the actor said he accepted as gifts for a charity auction and which allegedly originated from 1MDB.

“It was also reported last month that Miranda Kerr had returned gifts, including an 11.72 carat heart-shaped diamond valued at US$1.29 million and a US$3.8 million 8.88 carat diamond pendant.”

In its June 15 court filing in California, the DoJ stated it was seeking to seize US$540 million (RM2.3 billion) in assets including art works, jewellery, a yacht worth US$165 million, and film rights purchased with funds allegedly embezzled from 1MDB.

The assets named in the application included the film rights to two comedies, “Dumb and Dumber To” starring Jim Carrey and “Daddy’s Home” with Will Ferrell.

This action follows the first civil suit filed by the DoJ last July which sought to recover all the assets including but not limited to the Park Lane hotel in New York, a luxury hotel in Beverly Hills, condominiums in New York, a private jet, expensive works of art, as well as the financing of Martin Scorsese’s movie “The Wolf of Wall Street”, which starred Leonardo DiCaprio.

Anonymous said...

weiii..tunggu la...aku dah standby nk guling2 ni
madey kerala tak turun sekali ke...nak harapkan si sidiq sigaraga tu ...ontah la..kaki clubbing entah bangun lagi ke belum
Boboiboy....emmmm hapah pun tak boleh

Anonymous said...

Wak Zahid tak ade kredibility dan keyakinan nak jatuhkan najib...pembohong...budok najib boleh percaya ker sumpah setia wak Jahid komedi?...

Anonymous said...

Yg tuduh ialah kau saja
Kau tu spesis makan biawak
Tak de sape nak layan
Yg sesama mkn biawak pun diam

Anonymous said...

Dah 2 hari kisah wak jahid nak halau najib...wak jahid blm berani bukak mulut ulas isu ni...

Anonymous said...

Zaman kutty jd presiden lg teruk bercakaran. Masa kutty wujudnya s46, juga wujudnya pkr. La ni wujud lg satu cap munge yg dia sendiri buat.
Hihihidung

Anonymous said...

11.47... Ko sendiri pon takut nak bela wak jahid...hihihi...

Anonymous said...

Dulu kini dan selamanya
Hehehehe...

Dan berapa lama lagi PH nak dukung kutty ni?

megat panjialam said...



Sebelum TPM DS Ahmad Zahid Hamidi dedahkan asal Dr. Mahathir dari Kerala, India, Anwar Ibrahim terlebih dahulu mendedahkannya dihadapan ribuan penyokong-penyokongnya. Yang pembangkang pun menyokong lah macam orang gila.

Selepas tu Rafizi Ramli pula kata Mahathir lidah bercabang dari India, sama juga puak pembangkang tepuk bersorak macam orang gila. Tapi sekarang bila pemimpin UMNO kata Mahathir dari India, hangpa Marah kenapa?

Apa bodoh punya puak pembangkang ni hingga pi repot polis.



Anonymous said...

Malaysiakini

Zahid ikrar setia pada Najib di depan ulama

Shakira Buang
28 Jul 2017, 5:33 petang (Dikemaskini 28 Jul 2017, 7:06 malam)

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi hari ini melafazkan ikrar untuk taat setia kepada perdana menteri di depan ratusan ulama, termasuk dari luar negara.

Kata-kata itu pula dilafaz Ahmad Zahid secara spontan selepas seorang peserta persidangan ulama tiba-tiba bangkit dan berkata: "Thank you prime minister!"

Ulama dari luar negara itu menyampaikan secara langsung penghargaannya ekoran pengumuman Ahmad Zahid mengenai peruntukan AS$1 juta diberi penderma untuk Pusat Sufi Sedunia yang akan dibina di Kuala Lumpur.

Setia Mahfuz masih pada PAS
Zahid kemudian secara bersahaja menjelaskan, beliau belum lagi menjadi perdana menteri, sebaliknya baru timbalan.

"Saya belum lagi jadi perdana menteri, saya timbalannya.

"Saya hanya pembantu Najib tetapi saya sangat setia kepada beliau dan saya akan pasti ia akan berterusan begitu, insya-Allah," katanya.

Anonymous said...

Dakwa je, hantar sapina tu cpt. Cakap banyak tak guna beb. Takkan fbi, cia tolol dan penakut sgt nak tangkap mo1. Rambo kan ada. Chuck norris pun ada.

Anonymous said...

Pembangkang ni dah bodoh, awak pegi tambah kata bodoh lagi
Kesian kat depa.

Anonymous said...

Bercakaran tapi terkawal...sekarang dah terok...sokongan makin kurang...

Anonymous said...

Setuju, zahid tak ada kredibiliti. Yg ada kredibiliti dan paling layak jd PM Malaysia ialah pengerusi pan sebab dia boleh tiru suara bapak beruk Uganda.

Anonymous said...

Mmg pm kita sekarang nampak teruk. Tapi pembangkang lagi teruk. Aku tak ada keyakinan langsung.

Anonymous said...

Anwar tak sebut anak lekaki kutty...bodos macai underdog bladifool.....

Anonymous said...

Tinggal yg bodoo2 dan bapak berok subsidi dlm umno...hihihi..

Anonymous said...

Ade ker macai bladifool yg sokong wak jahid?

Anonymous said...

Ko berapa kerat sangat...dari perlis hingga sabah umno dah goyang2... Hehehe...

Anonymous said...

Gerenti tak de macai berani cakap sokong wak jahid...takut najib pulas telinga....hahahahahaha..

Anonymous said...

Sendiri post...sendiri komen...
ayoyoo macha... IP sama la

Hahahahahaha...kantoi

Anonymous said...

Fuyooooinkkkk...

ahli ada juta juta.. yg turun ciput ..puiii ..... 1 kerusi jer.. gebang kencang mcm gampang..

Anonymous said...

Lu ade brani?....jahid sedang gigil seorang diri...hehehr

Anonymous said...

Dulu lu kata bersatu tak de ahli...sekarang juta2 plak...hihihi

Anonymous said...

Yg cakap jota jota ahli tu macai cam lu gak..
mana jota jota tu...belalang jota kut.....

Hihihihihihi

Anonymous said...

elok jer aku tengok..siap buat sidang media kat tv...
lu kenal ke tidak TPM ni bhai......

Hihihihihihihi

Anonymous said...

Samada betul k tak zahid jumpa datuk si kitol kutty ni..tu belakang kira...semua orang ada buat kesalahan.. So..for me and Umno selagi zahid tak keluar dari Umno tak tikam Pm Nsjib dari belakang tu dah memadai lagi pun tu cerita tahun bila..waktu tu pun datuk di kitol kutty pun masih Umno belum buka cap Munger.. So tak kisahlah... Lagi pun Pm.Najib berjiwa besar..selalu memaafkan orang kecuali pemimipin yang perintah 22 tahun..then kayakan kroni dan anak pinak..then main forex mcm duit BANK Negara tu duit datuk dia Iskandar kutty..kan kan kan

Anonymous said...

Juta ke ahli parti cap bunga minyak angin cap kaki tiga..auta..auta..satu kerusi ahli juta..lawak bodoh..

Anonymous said...

betul... Jangan kata isu ic...benda lain pun jangan dikutuk madey ni
lepas ni jgn ada pemimpin umno cakap berak madey tu busuk..naya parti cap bunga buat demo depan parlimen....jangan yer

Anonymous said...

tapi boleh gak tu...nanti parti hidung usung berak madey masuk dewan parlimen bagi semua cium nak buktikan berak madey wangi

Anonymous said...

Ari ni KL tak leh masuk.... riot....bom asap ..mata pedih2... top dog punya hal suma orang manyak susah ati oooooo....

Anonymous said...

Hahaha....ade cakap pasal lawan nsjib?...bhai bodos...

Anonymous said...

Hahaha...lu sudah gila babi...hihihi..

Anonymous said...

Zahid tak kluor tapi tarak mscai berni tunjuk sokong zahid...

Anonymous said...

Parti cap bunga janganlah bodoh sangat. Pendedahan yg sebenarnya kan bagus supaya rakyat tidak tertipu. Lagipun perkara ini dah lama didedahkan oleh Anuwar dan kuncu2nya dahulu selepas dipecat oleh Mahadir. Pada waktu tu tak de sapa pun yg kecoh.

Anonymous said...

Lu auta cakap jota2 ahli bersatu...mao posing ker?...

Anonymous said...

Dah lamaaaa daaaah guna ayat tu. Aiskrim goyang ada laaa

Anonymous said...

Ini pendedahan wak jovo mao halau najib daa...saper berani sokong wak zahid?....

Anonymous said...

Tarak orang umno berani cakap madey tipu pendedahan wak zahid nak halau budak nsjib dari umno...hihihi..

Anonymous said...

Hihihi...dung.

Anonymous said...

Anwar sebut pandikutty

Anonymous said...

Macai bladifool sudah tersepit...nak bela zahid takut kena cop...tak bela kena kutuk...berputar2 lah dialam maye...cianye...

Anonymous said...

Bukan tak berani, tak perlu layan orang tua yg nyanyuk. Kecik hati org tua. Dah lamaaaa daaah

Anonymous said...

Tak pe lah, kalau zahid jatuh pun, bukan beruk PH yg akan ganti jd tpm.

Anonymous said...

Aku takfhm.. knp nama madey nak dirahsiakn smpai pecacai mengamuk sakan?

Anonymous said...

Kutty nama samaran kutil...nak buang sakit tak buang ..huduhh
tu yg depa fobia..

Mat Gunong said...

Tak lama lagi meriah lah umno dengan perebutan geng ITIK JAWA bertarung dengan AYAM TURKI untuk merebut singgahsana PUYUH BUGIS yang menjadi idaman.. Kelongkangan bau mulut itik jawa bakal memberi laluan mudah kepada Ayam Turki untuk memenangi pertarungan sebagaimana mengikut kehendak PUYUH BUGIS YANG SEMAKIN MENGELABAH KEBELAKANGAN INI. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH
** Dahlah kawasan parlimen Bagan Dato ramai pengundi india. Ini lah dia kata kan dalam pantun jawa....
Sachi ,loro telu papat,
Jawa bodoh, turki dapat.
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Hahaha..lu lagi gila vavi...banyak tu lu cakap jota jota...
kali campur batu jalan..daun...rumput boleh kot.jota jota .....

Anonymous said...

dah nama duk kandang vavi... mesti tau komuniti kandang lain kan ... kandang itek..kandang ayam... kan kan kan

Nek jijah main kipas
Mat sabu main sabun
Cepat oii..madey tgh melepas
Chelet letak kat ubun ubun

Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Betul tu..susur galur azeez rahim, shahrizat jalil, reezal merican naina merican, omar sheikh fadzir, sheik husin, ksn, ksu perbendaharaan kena bongkarkan jugak. Depa lagi hitam legam. Entah dari mana datangnya keturunan ni..

Anonymous said...

tapi depa takdak kutil..madey sorang ja kutil....

hihihihihi

Anonymous said...

Ada betulnya apa yg TS Zahid katakan.

Anonymous said...

20 ekor barua samseng kaki tarik kereta dan mat gian di upah oleh ejen a/l Kutty Iskanderr

muka macam haramjadah sekor2.. kasi pelempang baru tau.. jadi barua pengkhianat dan dapig..tak sedar diri. nk menjilat kerala lahanat tu macam lah wali korang..

bodoh tak boleh di ajar!

Anonymous said...

Kalau tak silap puak Otai Bershit pernah gelar PandiKutty pada mamak ketua perompak negara ni.. betul tak?

PandiKutty = BabiKutty?

kalau salah mohon betulkan.. macai madey dh macam sarang kerengga disembur minyak tanah.. menggelupor sakan.. tak tahan bisa panas minyak tanah..

kekekeke..

teruskan DS Zahid.. kasi tau Ketua Perompak Negara bahawa dia sgt terhina skrg!

Anonymous said...

Kutil sedang menggunakan strategi fitnah melagakan Zahid.. dengan Najib.. awas syaitan dikenali in action..

org tua laknat kaki pembohong u-turn ini sudah gelabah.. dia mula reka cerita untuk cover rahsia jahatnya memperkudakan UMNO

Anonymous said...

s/o Ayah Kutty kutuk Najib Bugis bagai tak mau-mau.. lanun macai mereka tepok seronok.. itu halal pulak? Bugis juga sebahagian dari rumpun Melayu Nusantara. Kerala bukan rumpun Nusantara!

tapi bila DS Zahid cuit sikit je untuk beri tahu ahli UMNO bahaya sekor pariah Kerala ni telah pergunakan parti Melayu dengan slogan Melayu untuk menipu Melayu..

lepas dapat hasil yang diinginkan dia mengkhianati dan memusuhi parti Melayu ini.. s/o PandiKutty Iskander.. sejarah merekodkan segalanya. bapanya org baik2.. org terhormat di Alor Setar. Ibunya Wan Tempawan juga org baik2.. tapi bukanlah keturunan Mahsuri seperti yg sedang dicanai canang macai over rated menjilat.. jauh sekali keturunan Syed Yaman,

Tetapi Iman tak dapat diwarisi.. kebaikan juga begitu.. s/o Mohamed Iskandar Kutty ialah makhluk perosak bangsa dan ketua penyamun negera! bukan sedikit damage yg dilakukan makhluk laknatullah ini sejak Almarhum Tunku masih menjadi Presiden UMNO..

Org UMNO mau ingat apa yg Zahir maksudkan dan jangan jd bodoh dengan mainan macai s/o pandiKutty Isekanderr..!


Anonymous said...

Patutlah anak si arip tu meroyan.. Kutuk se macam Umno rupanya..ada kaitan rasuah dgn Felda..oh...patutlah..baru tahu
Sapa ada buat dosa.... UMNO KENA DULU
Sapa tak amanah...UMNO YANG SALAH
Sapa beli bungalow murah...UMNO YANG PERANGKAP
Sapa keturunan Kutty....UMNO YANG SEBAR LUAS DULU
Sapa liwat driver bini dia dan budak kopi dia.. UMNO NAK KENAKAN DIA
Waduh waduh waduh...UMNO JER YANG DISALAHKAN
SENDIRI BUAT SENDIRI TANGGUNG. Lah kan kan.kan

Anonymous said...

Jawa totok boyfriend Nika Gee tu kenapa diam seribu bahse?
dulu dlm UMNO bkn main ligat bercakap mengalahkan punggung ayam.. itu tak betul ini tipu bla2..

skrg apa hal mcm ayam berak kapor?? DIn pagoh?/ tikam belakang tak jalan dh ke?

kekekekeke

Anonymous said...

madirr s/o isekander kotty.. buat duit negara macam atok nenek moyang dia yg punya.. perkudakan UMNO suruh taat padanya.. kunuuun apa terjadi umno mesti taat presiden.. wpun dia menyamun non-stop..

kalau flow kronologi perangai musibat madir s/o kottey ini mau mengucap panjang.. apalah yg dia nak lagi.. belum puas menyamun wpun umo dh 92!

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates