August 16, 2017

25 Google Earth Prove @cmlimguaneng A Liar ... Once Again cc. @SPRMMalaysia




The Chief Minister of Penang, Joseph Lim Guan Eng is a liar. He lied once again. He claimed the illegal factory was built in 2007 when Barisan Nasional (BN) is the Government of the day.

Thanks to my Facebooker's friend, Tzu P Wong, the above are satelite photos taken by Google Earth showing the factory was not there in 2008. The factory image appeared in 2009, during his incompetent watch.

According to Tzu P Wong, a simple research using Google Earth application to scout the Bukit Mertajam area with its timeline function has shown that Joseph Lim Guan Eng is lying through his nose. The time-marked satellite photo of the area on 31/08/2008 where the illegal factory is to be located has nothing on the ground.  

This is when DAP has already won the 12th General Election and Joseph Lim Guan Eng has long been sworn in as the Chief Minister of Penang and was happily enjoying his coffee up on the top floor of Wisma Komtar.

And after that, the illegal factory appeared in all the satellite photos timeline marked 2009 till the most recent one in 2016. So again, it is proven beyond doubt that Joseph Lim Guan Eng is lying. Over to you SPRM.

Nothing is sincere about Joseph Lim Guan Eng and his party DAP, not even when the Penang people lives are in danger. What has he got now to say to his claim that the factory was built in 2007? The following are the photos taken by Tzu P Wong in accordance to date.


31/08/2008


02/08/2009


20/02/2010


02/11/2013


01/08/2016

25 comments:

ܲ ܳ ܴ ܵ ܶ ܷ ܸ ܹ ܺ ܻ ܼ ܽ ܾ ܿ ݀ ݁ ݂ ݃ ݄ ݅ ݆ ݇ ݈ ݉ ݊ ܲ ܳ ܴ ܵ ܶ ܷ ܸ ܹ ܺ ܻ ܼ ܽ ܾ ܿ ݀ ݁ ݂ ݃ ݄ ݅ ݆ ݇ ݈ ݉ ݊ said...

Busted!

Anonymous said...

Cts ni dh kenapa? Dahlah komen tk siar,org sibuk pasal isa samad bkn dap! Zahid mat arip boleh pulak buat entry

Anonymous said...

Selamat lah pemimpin Melayu Islam dari PKR,PAN dan PPBM bila berkerjasam dgn LGE.Nanti mereka boleh buat rasuah dan apa saja ,kemudian LGE akan tolong kelentong,rasuah mereka zaman Umno/BN jadi tak boleh ambil kira.

Anonymous said...

pagi2 dah sarapan dedak...errrkkkk...kenyang nya...

Anonymous said...

UMNO isa samad kena thn relax saja. Serah kat sprm buat kerja. Tp pembangkang kl org dia kena thn kecoh satu kandang babi. Ni lah standard pembangkang kat malaysia.Ada hati nak perintah malaysia. Peliwat nak diangkat jd pm.bini peliwat jd presiden parti. Anak peliwat nak jd menteri.pencetus 13 mei nak dilantik jd tpm ke dua.keliling pembangkang adalah kafir harbi. Yg melayu islamnya hanya jd barua DAP seumur hidup. Pembangkang harus keksl sbg pembangkang.

Anonymous said...

Kalo isa samad tak relax ape yg dia boleh buat?...dia tahu sprm hanye siasat....lepas ni senyap ler mcm projek ikan sturgeon dan anuar muso dan gopi dengan pegawai kanan polis...hehehe...

Anonymous said...

“Semoga Allah memberkati anda, Tun” – Sharifah Amani
Posted on 15/08/2017
Pelbagai kejadian keganasan politik yang berlaku turut mengundang golongan untuk bersuara. Pelakon Sharifah Amani hari ini secara terbuka berdoa agar pilihan raya umum segera diadakan kerana mahu menggunakan haknya mengundi dan segera menamatkan “sarkis” yang sedang berlangsung.

“Cepatlah pilihan raya supaya sarkis ini segera berakhir, Tak sabar nak mengundi dah ni,” katanya di Twitter dipetik Malaysiakini..

Anonymous said...

Perasan kuat bila pru klh jugak. Kau tu yg jd berok sarkas DAP.

Anonymous said...

Bodoh pembangkang wooi. Biar SPRM buat kerja. Isa kena ke tak kena ke itu lain cerita. Allah kan ada. Kl di dunia dia lepas jwb la di akhirat. Itu pun kl terbukti bersalah. Kl tak boleh dibuktikan mcm 1mdb tu, jd lah spt berok pembangkang yg terloncat- loncat spt skrg.

Anonymous said...

Kilang haram era dinosor di biarkan beroperasi kerana pemilik mampu huloq. Gerai haram akan dirobohkan kerana kalau huloq pun berada luit sangat.

Anonymous said...

Jadilah pembangkang Pakatan Anak Haram.

Ted Manoff said...

Isa biar sprm handle. Tangan mencincang bahu memikul. Ngko nk more details plse call Dato Zilkifli direct

Anonymous said...

BUDAK HINGUSAN SHARIFAH AMANI(KEKADANG BERLAKON BERKEMBAN PUN MACAM SEKSI NAK HAMPEH-KESIAN MAKNYER..FATIMAH)...KATA TAK SABAR NAK MENGUNDI ....AKU PUN KATA TAK SABAR NAK MENGUNDI ....NAK TENGOK FUKATAN HAPRAK MELUNGKUP....

Anonymous said...

Siakap senohong gelama ikan duri,
Bercakap bohong lama-lama mencuri.

Lim oh Lim. Nak menipu pun patut-patutla. Janganla tuding jari pada Koh Tsu Koon. Dah la menipu lepas tu salahkan orang lain. What the fuck are you talking about Lim.

Dia ni confirm dah banyak mencuri ni sebab kuat berbohong.

NoName.

Anonymous said...

HA...HA...HA....LIM GUAN ENDDDDDD............

Anonymous said...

Jembalang 6:36.. Ko buka blog sendiri, kemudian siarkan sendiri isu yang ko suka... Lagi bagus, ko komen la sendiri dalam blog ko tu... Tak payah nak bising macam babi kat sini pulak...

Anonymous said...

6:36 tu bukan jembalang...dia sebenarnya adalah TAIK Haramjadah...kik5..

Anonymous said...

Hehehe... Kalau tak bersalah memang senyap la... Lain la kes adam rosly jual nasi lemak kat bangla, indon, myanmar, nepal.... Babi mana yang kata dia tak bersalah langsung dulu tu ntah... Dah mampos kene tembak kot babi sekor tu...

Hari-hari hantar komen tahap beruk kat sini si babi laknat fuckatan tu... Akhirnya kojol juga....

Anonymous said...

Gone end liar, liar, liar..

Anonymous said...

Bodos babi sekor..kalo anuar muso tak de kes najib tak buang dari oengerusi Mara...kalo tak de mes sprm umum lah tak de kes...berapa lame senyap sepi...ini bukan kes 2.6 billion perlu ambik masa yg lame...kes lge berapa bulan jer terus dakwa...

Anonymous said...

Adam rosly mana ade kes rasuah..sprm tak dakwa jes rasuah pon..bodos mangkuk hayun jho lo ni..

Anonymous said...

Kalo najib berani bubar lah parlimen...hehehe...

Anonymous said...

Isa samad pun belum didakwa atas apa-apa kes, tapi jembalang top dog dah mengilai kene rasuk dengan iblis je....

Anonymous said...

Selepas 9 tahun DAP tadbir Pulau Pinang, yang salah tetap BN
UNTUK kesekian kalinya Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng mengulangi kononnya masalah kilang dan struktur haram di negeri itu tidak boleh diselesaikan kerana diwarisi daripada pentadbiran kerajaan Barisan Nasional (BN) terdahulu.

Kononnya jika tindakan diambil oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang hari ini, maka penduduk negeri ini akan terkesan dan terjejas kerana dasar ditinggalkan kerajaan BN.

Sekali lagi, Kerajaan DAP Pulau Pinang mengambil langkah mudah dalam menyelamatkan diri setiap kali terbabit dengan kontroversi iaitu dengan menuding jari dan menyalahkan pihak lain khususnya kerajaan BN.

Apabila penduduk negeri ini membuat pilihan menukar kerajaan BN pada 2008 kepada kerajaan DAP, apa yang diharapkan mereka adalah perubahan dasar yang ko­nonnya lebih baik seperti dijanjikan pembangkang.

Jika benar kilang haram itu sudah wujud ketika era pentadbiran BN, maka menjadi tanggungjawab kerajaan DAP untuk merobohkannya kerana itulah juga yang diha­rapkan penduduk.

Mengekalkan kewujudan kilang haram itu bermakna kerajaan DAP menerima pakai dasar kerajaan BN sebelum ini. Maka, mana perbezaan atau perubahan yang dijanjikan mereka kepada rakyat?

Soal kononnya kerana bertimbang rasa dan mahu mencari penyelesaian terbaik dalam isu kilang haram juga adalah alasan yang sekadar mahu melepaskan diri.

Apakah kerajaan negeri mahu menyatakan selepas sembilan tahun mentadbir, mereka masih gagal mencari jalan penyelesaian menghapuskan kilang-kilang haram ini dan masih perlu menggunakan pendekatan bertimbang rasa?

Jika begitu keadaannya, maka penduduk Pulau Pinang boleh menilai Kerajaan DAP Pulau Pinang tidaklah secekap seperti yang digambarkan mereka.

Lebih malang, meskipun di sebalik pelbagai aduan dan laporan membabitkan risiko keselamatan dan kesihatan penduduk, Kerajaan DAP Pulau Pinang tetap mahu menggunakan pendekatan bertimbang rasa dengan pemilik kilang haram ini.

Dalam soal ini, kebajikan siapa yang sepatutnya menjadi keutamaan untuk dilindungi Kerajaan DAP Pulau Pinang? Penduduk atau pemilik kilang haram?

Agak menarik selepas hampir sembilan tahun mentadbir, Guan Eng akhirnya mendakwa akan bertindak ke atas kilang dan struktur haram ini dan memberi amaran supaya mana-mana pihak tidak menyalahkan kerajaan negeri selepas ini.

Setakat mana keberanian itu, sama-samalah penduduk Pulau Pinang saksikan kerana mereka sudah menunggu sejak 2008 lagi untuk Kerajaan DAP bertindak.

Anonymous said...

Kalau najib tak berani... Assmin dan tokong pulak berani ke nak bubar DUN negeri??? Cer anjing fool dog tanyakan dua ekor malaun tu.....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates