August 3, 2017

10 Datuk @Huan2U Minta @LimKitSiang Jawab Saja Di Mana Beliau Dilahirkan

Penasihat DAP seumur hidup, Lim Kit Siang melenting, marah-marah apabila ditanya mengenai tempat beliau dilahirkan. Perhatikan perangai Lim Kit Siang yang kebudak-budakan mempersoalkan perkara-perkara lain dan bercakap kasar dengan wartawan sedangkan bukannya susah untuk menjawab soalan tersebut.


Sementara itu, Datuk Huan Cheng Guan mengkritik Lim Kit Siang dan mempersoalkan kenapa Kit Siang marah-marah dan tidak menjawab soalan wartawan yang bertanya tempat kelahiran Kit Siang. 

Katanya, "Jawab sajalah, soalan ini bukan susah, kenapa mahu marah-marah dan pusing sana sini." Katanya lagi, "Ini soalan mudah saja, kalau lahir di Singapura, jawab saja lah di Singapura, kalau di Malaysia, jawab sajalah di Malaysia, kalau di China, jawab sajalah....."


Mengikut Wikipedia, Kit Siang dan Guan Eng berbangga balik ke kampung kelahirannya di Zhangzhou, Wilayah Fujian, China pada 2008 selepas menawan Penang. Jadi memang Kit Siang marah bila ditanya dia berasal dari kampung mana di Parlimen tadi.

Sudah 51 tahun, Kit Siang pegang jawatan dalam DAP. Siapa bangkang dan lawan akan dikena tindakan pecat dari parti. Kuku besi dan diktator adalah cara DAP, bukannya cara demokrasi.

10 comments:

Anonymous said...

Dah tahu kenale tanye lagi...mao main2 kar?...lks tak buat kerjssama dengan parti kominis cina mcm liow tiog lai..lagi bahaya...askar melayu mesti marah...

Anonymous said...

SATU LAGI LELEHAN AIR KENCING MACAI-BARUA MAHAKUTTY MENABUR FITNAH!

Wednesday, 2 August 2017 | MYT 8:47 AM
Razak Baginda denies being charged in France over Scorpene deal


PETALING JAYA: Political analyst Abdul Razak Baginda (pic) has denied that he has been charged in France over Malaysia's purchase of Scorpene submarines in 2002, clarifying instead that a formal investigation has taken place.

"The French inquiry is on alleged corruption in the purchase of the Scorpene submarines in 2002 . It must be emphasised that it's an ongoing inquiry and no formal charges in a court of law have been brought against any individual(s)," said a statement released by Abdul Razak's office on Tuesday evening.

"French news reports on 19 July 2017 and 1 Aug 2017 have stated that individuals involved in the purchase have been 'charged'. These reports have been carried in other mass media and are misleading. The term 'charged' in the context of the inquiry means placing the said individuals under 'formal investigation'," he added.

Abdul Razak said that the French legal process is different from the Malaysian legal process. In Malaysia, a person suspected of a crime is investigated and if there is sufficient evidence, the person is then charged in a court of law.

"The universal principle in any criminal proceeding is 'a person is innocent until proven guilty'. Any criminal prosecution has to be based on evidence and not hearsay or narratives. Dr Razak Baginda has not been charged in any court of law in France," he said.

Abdul Razak has welcomed the French inquiry as he says he has not committed any crime of corruption or breached any laws in the matter.


Read more at http://www.thestar.com.my

Anonymous said...

kit sial tokong taik...hahaha

megat panjialam said...

Kerjasama yang bagaimana pula kena faham. Kalau tatau kenalah bertanya.

megat panjialam said...

Mahathir dari Kerala menjadi umpan LKS yg berasal dari wilayah Fujian China. Mahathir dipergunakan Kit Siang dan DAP untuk pecah-belah dan dapatkan undi Melayu. Pakatan Fujian-Kerala inilah yg sedang memporak-perandakan keadaan politik negara sekarang.

Anonymous said...

Melayu bodoh memang akn bela tokong dia.bkn masalah tau ke tak tau,masalahnya kenapa tak mahu ckp tempat kelahiran.
Bkn nak kena tangkap pun.Ramai yg tak tau tempat kelahiran tokong hang tu.tokong hg yg nama kutty pun ramai yg tak tau krturunan dia. Bila dh tau rasa "seronoknya".Betullah boleh guna melayu bodoh mcm mamat ni utk screw melayu.

Anonymous said...

laa.. lahir kat china ke baru tau.. inikah org yg akan jd TPM msia.. org lahir china rupanya.. dah la keturunan madey asal india hbs tu msia ni di tadbir oleh org luar je la jwbnya..

Anonymous said...

LKS lahir d FUSHAN china.
Sedara IP MAN.
Pengasas WUSHU yg trknal..

So, jgn main2 dgn LKS.
Maybe LKS mmpunyai kung fu SHOLIN naga emas..

Anonymous said...

Pembangkang tanya keturunan marah, tanya negeri kelahoran marah. Sensetif sungguh. Semoga kekal sbg pembangkang sehingga kiamat.


eri said...

dia mai tanah melayu umur berapa tu??ada macam tpm la ni ka yg mak bapak mai kot jalan tikus pahtu dapat kerakyatan Malaysia??

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates