July 17, 2017

52 MRT Untuk Rakyat, Kenapa Pula @TonyPua Dan @HannahYeoh Yang Panas?



Pelancaran MRT Sungai Buloh berjalan dengan lancar hari ini. Perdana Menteri hari ini mengumumkan dua perkara berikut:

1. Rakyat Malaysia berpeluang menaiki MRT percuma hari ini 17 Julai bermula 4.00 petang sehingga 12 tengah malam.

2. Diskaun tambang sebanyak 50% perkhidmatan MRT, LRT, Monorel dan BRT bermula 18 Julai sehingga 31 Ogos 2017 bersempena Hari Kemerdekaan Malaysia ke 60.

Namun, seperti biasa pemimpin pembangkang yang berjiwa Yahudi tetap mencari salah projek yang dibuat untuk Rakyat. Mereka telah memutar belitkan kenyataan DS Salleh Keruak yang mengatakan MRT adalah hadiah Perdana Menteri kepada Rakyat.

Salahkah kenyataan tersebut? Tun Dr Mahathir selama 22 tahun menjadi Perdana Menteri sekalipun gagal untuk membina MRT. Projek MRT yang dibina pada 08/07/2011, hari ini 17/07/2017 telah siap sepenuhnya untuk kegunaan orang ramai. 

Yang paling penting sekali untuk pemimpin pembangkang hadam adalah Perdana Menteri tidak pernah mengatakan projek MRT menggunakan duit beliau. Apa masalah Tony Pua dan Hannah Yeoh untuk mengungkit duit pembayar cukai?

Adakah Tony Pua dan Hannah Yeoh maksudkan air percuma di Selangor serta bonus kakitangan Kerajaan Negeri sebanyak 2 bulan menggunakan wang Azmin Ali dan bukan duit pembayar cukai? Kepala hangguk kamu berdua.

Nota kaki: Jangan lupa syaitan-syaitan yang direjam tidak pernah mempertikaikan wang pembayar cukai sebanyak RM300 juta yang lesap digunakan Rejim DAP Pulau Pinang untuk kajian terowong laut. Baru kajian. Laporanpun gagal disediakan. Macai-macai IQ41 pula tidak payahlah guna ratib 1MDB. 1MDB tidak pernah kehilangan atau kecurian duit syarikatnya.

52 comments:

Anonymous said...

Apa lagi najib boleh bangga? MRT pun bukan semua dapat guna. Semua yang dia plan tak jadi. Hancur. Duit pun hilang.

Anonymous said...

Bijak sungguh PM6 kita dalam soal meninggalkan hutang..beratus billion. Hadiah? Hadiah taik babi namanya.

mak becok said...

Terlepas dr. Tg. Rambutan ka lu si suku spesis anjing2 kurap anak2 haramHOMO PORNO penyamaq Zionis hina laknat ni?!!!

ADMIN HOMOGAY?!!

Nek tempoyak

Pi mampos jilat taik hanyir lu kat jamban, si spesis b*abi2 sewel hodoh penyamaq Kapir laknat Homo/porno puaka Zionis si pemakan taik dedak yg. diSONDOL kat jub*q oleh si Penjajah Kapir harbi Parasit/Lanun/Perasuah DAPig/PAPig SingaPORK paling hina laknat lu oi!

Anonymous said...

Najib hadiah mrt kod rakyat?...buat mrt ni pakai duit bapak najib ker dan tambang free ker?....ditempat2 lain ape hadiah najib?...rakyat tempat lain termasuk sabah bayar cukai jugak...

Anonymous said...

Tak kira lah duit sapa pun janji MRT memberi peluang rakyat biasa terutamanya area Kajang dn Sg Buluh menhadap kesesakan jlan raya..cuba tanya kerajaan KOREa k Jepun K..mereka buat laluan..keretapi k mrt k monorel k..guna duit rakyat tak melalui cukai..setahu saya tak ada satu kerajaan pun yng buat sesuatu tu free melainkan..Brunei..kot...singapore pun guna fuit cukai kan kan kan...so sesapa yng rasa MRt ni membazir PLEASE DON'T U EVER STEP IN MRT..ok

Anonymous said...

Yg hancur tu adakah ko...akibat terlebih mkn taik hancur dapig...hehehe..

Anonymous said...

Hadiah taik babi tu untk kau makan sbb org bodoh mcm kau kuat makan taik babi...hik5..

Anonymous said...

Bila buat mrt guna berbillion duit rakyat, dari menteri sampai ke macai bukan main bangga, siap cakap hadiah najib..bila duit 1mdb hilang, yg jadi pengerusi pun boleh cakap dokumen main sign je..tak baca pun. Ex-ceo hilang, toyol cina hilang..Kahkahkah....

Anonymous said...

Ooi puaka...gaji korang dp tax payer juga...apa masalah nya

Anonymous said...

Hadiah taik babi untuk orang amenooo....satuuu??? Malaysia..satu??? Malaysia...hahahahaha

Anonymous said...

Kita harus akui bahawa MRT adalah lanjutan dari LRT dan MONOREL yg sedia ada.
Ini semua adalah keperluan rakyat yang sering menghadapi jem diKuala Lumpur.

Kita juga perlu ingat pembangunan dikawasan lain juga diperlukan.

Jambatan tua runtuh menyusahkan rakyat.
Jangan lah tunggu runtuh baru nak baiki.
Jangan lah tunggu rakyat mati baru nak pasang lampu merah.

Anonymous said...

Betul tu..duit kutipan cukai judi dan arak seluruh malaysia kumpul2 bayar gaji dan elaun menteri. Bruppp...kenyang.

Anonymous said...

Banyak lagi perkara penting kerajaan boleh buat dengan berpuluh billion habis buat mrt yg orang tak naik. Ini semua sampah.

Anonymous said...

Dari bangunkan F1, untuk orang kaya? Sekarang MRT utk kemudahan rakyat

Anonymous said...

Najib hilang punca macam macai yg lain. Macai attack dap, dap tak bertanding di kawasan melayu. Melayu pun tak ambil peduli hal dap. Najib buat mrt, bukan semua rakyat boleh gunakan. Melayu luar bandar langsung tak hairan dengan mrt. Tak guna gembar gembur. Buat keje tak berfaedah. Hahaha..

Anonymous said...

Disebabkan impact mrt ni tak seberapa menjelang pilihanraya ni lah blogger, wartawan, menteri tongong terpaksa cakap, komen, puji berulangkali kaitan najib dgn mrt. Najib bagi hadiah, najib utamakan rakyat..lawak2.

Anonymous said...

Bila Mahathir beri Plus pada swasta, Pembangkang mengomel.

Bila Najib beri MRT pada GLC, Pembangang mengomel.

Bila kroni dapat 300 juta yuran rundingan terowong bawah laut, Pembangang/Pembangkang kata that is the right way?

Right way my foot!

Anonymous said...

Gamuda dan mmc bukan GLC. RM21 billion terbang. Hangus

Anonymous said...

.
Kalau semua PM nak anggukkan cakap2 bangkangang Dap, alamatnya rakyat masih naik feri untuk ke Pulau Pinang, ikut jalan Federal dari utara-selatan dan pi pusat mentadbir kat Jalan Duta (jem gila).

Makanya anda boleh kata Uturn adalah bangau kerana buat itu dan ini (jambatan PP, Plus dan Putrajaya) walhal semua itu/ini ada faedahnya. Kini timbul pertanyaan apakah Dap amalkan reverse psychology?

Yakni bila bangkang sebenarnya sokong. Bila sokong sebenarnya bangkang. Makanya dalam isu MRT... jelas bahawa berdasarkan prinsip reverse psychology, Dap sebenarnya nak kata: 'tak cukup tapak tangan nyiru kami tadahkan'.

Dan tentunya secara tersiratnya Dap ada ini dalam hati: "terima kasih daun keladi, kalau boleh binalah lagi untuk kesenagan kami"

Muahahaha
.

Anonymous said...

Kesemua kemudahan kau cakap di atas dibina zaman mahathir. MRT memang tak ramai yg naik walau pada waktu puncak (pergi & balik keje). Membazir. Patut buat benda lain yg lebih penting dahulu.

Anonymous said...

Kenapa caj sampai bagi diskaun 50%? Sebab memang tiada sambutan. Salah perancangan. Syok sendiri..

Anonymous said...

kata ngaji tinggi ..ayat mudah pun terkial2 nk faham tony puang tu aku faham la ..bekas warga singpore..ngaji dulu pun kat sana ...
dak hannah ni asal mesia ..dulu SPM ambik ke tak kertas BM...?
Hadiah tu maksud nya hasil usaha..pemikiran.. .perancangan
sama la macam proton ..klcc..sepang circuit..hadiah madey kerala..walau tak berapa nak untung .bail out sesajer..tak semua pun yg mampu guna/milik....

Anonymous said...

Ok la nampak gak mrt nya...
Kajian trowong mana??? Duit lesap

Anonymous said...

Jambatan pp pun babidap cakap membazir..skang sibok nak trowong plk..babidap bongok

Anonymous said...

"Macai-macai IQ41 pula tidak payahlah guna ratib 1MDB. 1MDB tidak pernah kehilangan atau kecurian duit syarikatnya."

Laporan PAC 28 billion duit 1 mdb lesap tak tak dapat dikesan...Takkan Pengerusi PAC Hassan BN Rompin tipu...
CTS nafi... duit 1 mdb tidak hilang...sape yg kuat temberang ni?...
CTS IQ40 kuat temberang...

Anonymous said...

PWTC bukan hadiah madey kpd ahli umno?


Anonymous said...

"ULAR JELMAAN berkepala 3" kalu jdi DREBAR ketapi MRT alamatny terbelah 3 KETAPI MRT..

Kihkihkih

Masing2 GILER KUASE nk jdi drebar

Huaaaaaaaaa

Anonymous said...

.
Dulu Pembangang amat bendrikan Madday dan akan penjarakan si Tua. Ingat depa sungguh-sungguh rupa-rupanya tidak (main-main saja). Pembangang pandang Madday macam anak kecil yang mana tanda sayang adalah ditangan-tangankan. Kini ternyata Pembangang sebenarnya amat sayangkan Madday dan kemuncak dari kesayangan itu ialah penganugerahan jawatan Pengerusi Pakatan Hidung2. Kesimpulannya Pembangang adalah spesis main2 dan tidak serius.

Kik Kik kik
.

Anonymous said...

Tak abis lagi teori kepala bodos...hejhe..

Anonymous said...

Sekarang madey nak tangkap prompak...kikikiki...

Anonymous said...

Hannah Yeoh juga perlu diperingatkan bahawa Syarikat Air terlajak mahal telah dibeli dari duit cukai yakni bukan duit poket PH.

khairul anwar osman said...

Tun Mahathir sanggup berpaling tadah, pengkhianat UMNO

Tun Dr Mahathir Mohamad disifatkan sebagai pengkhianat UMNO apabila sanggup berpaling tadah dan menyokong pakatan pembangkang demi merealisasikan kepentingan peribadinya.

Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, berkata ia jelas dibuktikan menerusi beberapa pusingan U yang dilakukan bekas Perdana Menteri itu, berhubung pendiriannya dalam kes membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Dahulu, Dr Mahathir sendiri yang laungkan bahawa Anwar ini jijik dan ia disebarkan secara meluas ke peringkat akar umbi, tetapi hari ini beliau pula kata sebaliknya.

“Dr Mahathir secara tiba-tiba membuat pusingan U dengan menyatakan bahawa pemenjaraan Anwar dilakukan secara tidak adil dan tidak melalui sistem perundangan yang betul.

“Justeru, ini jelas menunjukkan keperibadian beliau yang sanggup mengkhianati UMNO yang pernah diterajuinya selama 22 tahun sebelum ini,” katanya ketika menyampaikan ucaptama pada Persidangan Wanita UMNO Kepala Batas hari ini.

Turut hadir, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Dalam pada itu, Reezal Merican berkata, pakatan pembangkang cuba menggunakan saman sivil berhubung isu 1 Malaysia Developement Berhad (1MDB) yang dikemukakan Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat untuk mewujudkan ‘pre-judgement’ dalam kalangan rakyat.

“Umum mengetahui bahawa saman sivil berbentuk naratif ini tidak mempunyai sebarang pertuduhan, selain ia hanya diperbesarkan oleh pembangkang untuk mewujudkan sentimen negatif terhadap kerajaan sedia ada.

“Justeru, ahli UMNO perlu kembali berpegang kepada cogan kata parti ‘Bersatu, Bersetia, Berkhidmat’ untuk memberi penjelasan kepada rakyat, sekali gus menangkis dakyah pembangkang,” katanya.

Terdahulu, ketika merasmikan persidangan berkenaan, Zambry berkata, ahli dan kepemimpinan UMNO perlu membuat persiapan secukupnya untuk menghadapi serangan politik pihak pembangkang, khususnya bagi mendepani Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

“Serangan mereka (pembangkang) ini jelas berbentuk Goebbels, iaitu propaganda yang disusun dengan sistematik, selain disampaikan secara berulang bagi memastikan ia secara tak langsung melekat di hati rakyat.

“Selain itu, ahli dan pemimpin UMNO juga tidak boleh angkuh dengan kuasa yang diberikan pengundi. Kita tidak boleh sentiasa beranggapan bahawa orang ramai akan tetap menyokong kita sampai bila-bila, seperti apa yang dilakukan pembangkang,” katanya.

Anonymous said...

Reezal nak bela perompak...Tun Madey nak tangkap perompak...siapa pengkhianat?..
Rerzal merican pon susah hati Doj saman Jho lo?...
Saman sivil untuk sita dan rampas harta perompak....selepas selesai rampas harta baru ade pertuduhan jenayah keatas prompak...Reezal merican pon bodoos...

Anonymous said...

Dah dekat 2 tahun hal SITA ni..
Jho lho relax je.xd pe pon..

Ak rase 4 taun lgi pon PEMBANGKANG TOLOL ni akan crite HAL SITA niii..

Kihkihkihkih

Anonymous said...

Madey dah jadi Pembangang yakni tidak lagi serius. Hanya main2 macam Yg lain2 tu. Hanya si bodoh berharap marmark tu serius bagai. Kah3

Anonymous said...

MP kenalah lebih cerdik dari mentaliti MRT percuma. Atau MRT percuma akan jadi 'manifesto bukan janji' pembangang dalam PRU nanti. Kalau itu halnya konfem satu dunia akan undi pembangang. Kah3

megat panjialam said...

Kesian mahacai2 DAPigs berhempas pulas pertahankan bos2 yg dijilat siang malam. Perkataan hadiah utk rakyat bukan baharu telah digunakan sejak zaman Madey lagi. Cuma mahacai2 waktu tu masih belum disenyawakan.

Anonymous said...

Kalau sume pembangunan nak dikira meninggikan hutang...nko guna la duit bapak nko buat MRT.
...tu yg iQ rendah...bengong..

Anonymous said...

apasal lembap sgt iQ nko ni...kat Sabah kan ada projek PAN BORNEO...tu la asyik baca blog pembangangang...lama2 jadi katak bwh tempurung...bengong..

Anonymous said...

betul bro..

Anonymous said...

semua negeri pun sama...nko igt penang dgn selangor tak campur segala duit haram dan lendir ke..utk bg gaji mb, adun dan kakitangan dia...bengong...

Anonymous said...

ksian nko...itulah pembangunan utk rakyat...bukan utk sorang2 diri..

Anonymous said...

apa ke bengapnya anon 658..bg diskaun tu sbg strategy marketing dan,sbg harga utk orgramai dpt mengenali MRT ni...dan juga,sbg hadiah pd rakyat...ksian la nko ni..

Anonymous said...

selagi belum dpt dibuktikan di mahkamah...dan selagi berpunca dari maklumat yg tidak diiktiraf oleh mahkamah...maka 1mdb tetap tidak tergugat dgn salakan pembangang..

Anonymous said...

betul bro.

Anonymous said...

Kenapa Ah Pandir bebaskan najib seblm di bawak mahkamah?...nak main wayang ker?...harta perompak dah disita di US...ko saper tak iktiraf maklumat...yg penting bila ade siasatan pihak yg tak puashati boleh cabar pihak yg menyiasat...bukan menyalak dari jauh dengan air lior...hehehe...1 mdb tidak tergugat tapi hutang rakyat yg kena bayar...perompak hidup mewah...bodoss...

Anonymous said...

Patutu jho lo dan riza aziz bebas kluar masuk ametika...hehe.banyak lagi harta jho lo ddlm siasatan fbi..jho lo blm kemuka affidavit lawan sta2 dan sita3... Hehehe...relaks ler...

Anonymous said...

Nak hadiah mrt ratus billion ...bajet pendidikan dan kesihatan kena potong...subsidi ditarik...elaun cikgu pelatih turut dibatalkan...nak hadiah kod 1 jita 29 jota merana...hadiah..hadiah...

Anonymous said...

Macai jho lo tak iktiraf PAC yg dilantik oleh Parlimen dan pengerusi yg dilantik oleh PM ...hehehe...bodos...macai dan CTS masih nak bela dan jilat jubo cina jho lo

Anonymous said...

Kita harus akui bahawa kita sekarang berada di ambang negara yg bertaraf dunia... Tiada lagi kesesakan seperti di negara2 membangun lain.

Peneropong Buluh Sakti said...

751. Setuju.
Tapi di Malaysia, yg paling sesak skrg, pemimpin2 pembangkang sesak nafas sampai skrg tak berjaya nak gulingkan PM Najib.
Macai2 mrk pulak sesak otak sampai tulis komen merapu, meroyan, mencaci, memaki, mencarut dsbnya utk yakinkan rakyat yg waras berfikir supaya percaya pada dongeng mrk. Macai2 ni ingat rakyat tidak boleh berfikir sendiri ke sampai kena percaya apa aje yg mrk tohmahkan? Mrk tu jadi pak turut angguk2 tu mmg ok lah pasal otak dah rosak kekal.

Anonymous said...

Kerana najib buat MRT maka i love Najib so much he3, pi melingkoplah pembangkang yg suka buat fitnah je kah3

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates