July 22, 2017

42 Ketua Parti Chap Bunga Meninggal Dunia Ketika Berceramah Di Jelajah Truck Invoke



Berita terkini daripada laman sosial Facebook Chegubard menyatakan Cikgu Razali, Ketua Parti Chap Bunga Kluang telah meninggal dunia sebaik selesai ucapan penuh bersemangat di Jelajah Truck Invoke di Parlimen Sembrong.

Kita doakan sahaja Allahyarham tidak meninggal dunia sejurus sahaja menabur fitnah bersama-sama pemilik Invoke, Rafizi Ramli dan tidak sempat meminta maaf kepada pihak yang difitnah oleh beliau. Nauzubillah himinzalik.

Nota Kaki: Di bawah adalah sotong bakar.

42 comments:

khairul anwar osman said...

Dah ajal dia,dh xpayahlah ko nk buat spekulasi konon fitna najib, lawan tetap lawan!

Anonymous said...

Fitnah najib terima duit 2.6 billion dlm akaun dari 1mdb?...
Ambank boleh sahkan dari bank mana duit 2.6 billion datang yg masuk akaun najib di ambank samaada.dari akaun bank jho lo di bank di singapire yg telah ditutup ato bank raja arab...senua transaksi bank berekod...bank negara dsh pon denda ambank kerana transaksi jumlah wang yg besat tidak di laporkan kpd wang negara...

Anonymous said...

Innalillah....tapi SEKIRANYA hamba Allah ini telah menabur fitnah semasa ucapan nyerrrr sebelum meninggal....JAWAB lah di Alam Kubur.....dan Akhirat.....

Anonymous said...

Nasib baik tak mampus atas katil depan laptop sambil buat fitnah sana sini... Satu perhargaan pun tak dapat kat manusia seperti tu...

Anonymous said...

Fitnah amende?...burung kakak tua?...

Anonymous said...

Lawan tetap lawan... Tapi peliwat je yang takut nak lawan... Berani baca teks je... Ikut fool dog fuckatan tu hanya tektik... Tektik bodoh al-juboori sanjungan fool dog bengap abadi....

Anonymous said...

Fakta dari kepala jubor fool dog... Sprm dan bank negara tengok pun gelak je... Fool dog bodoh nak mampus....

Anonymous said...

Tapi sehingga sekarang tak de plak ketua polis negara ato peguam negara berani mendapatkan pengesahan AMBANK..Hanye Zahid berani umumkan dia dah jumpa raja arab yg bagi derma...Zahid srkolah arab...hehehe..Jahid buat komedi..

Anonymous said...

Fitnah dari fool dog macai bongok top dog..

Anonymous said...

Sprm dah dapatkan maklumat dari ambank dan bertemu sendiri dengan pihak diraja arab, jadi memang takde kes pun... Ko ketinggalan keretapi ke???

Anonymous said...

Underdog bldifool dah kena terjah menggelupor ...hahahahaha

Anonymous said...

Temberang ler...apundek tak benarkan sprm siasat diluar negara..apundek pon tak cakap ambank dah sahkan duit dari arab...

Anonymous said...

Kurang sorang penyokong cap bunga taik ayam

Anonymous said...

Ye ke fool dog... Ada bukti ke cakap ko tu?? Ke guna fakta kat lubang jubor mak ko je...???

Muahahahahahahahaha

Anonymous said...

Polus singapore dah beri keterangan dlm mahkamah singapore duit jho lo yg berasal dari 1 mdb masuk akaun najib di kl....tu pasal apundek tak berani nak cakap ambank sahkan dari raje arab masa sidang akhbar...

Anonymous said...

Tu bukan bukti yang apandi tak beri kebenaran pada sprm untuk siasat sampai ke negara arab... Cuba lagi fool dog untuk tabur fitnah.... Makin lama kebodohan fool dog fuckatan tak pernah berkurangan, makin bertambah...

Fool dog suka cakap guna lubang jubor begitu la jadinye....

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Anonymous said...

7:23...maklumat yg dapat dari lubang pantat mak kau...hik5..

Anonymous said...

Ini satu pengajaran buat top dog fuckatan... Hidup tu bukannya dapat menongkat langit... Bila-bila masa Allah akan ambil nyawa.. Hatta atas lori si sotong fasik pun boleh mampus ....!!!!

Anonymous said...

Warisan Berkecai Di Tambunan & Beaufort


Ini bukan propaganda politik tapi kisah yang nyata dan kejadian ini telah melemahkan parti Warisan yang dikenali sebagai parti yang syok sendiri bak kata Setiausaha Politik kepada Datuk Abdul Rahman Dahlan, Dr Kabin Samad, Warisan ibarat Singing in the rain.

Sebelum ini sering kita mendengar khabar yang kurang tepat berhubung “kemasukan” beramai ramai ahli UMNO ke parti Warisan. Hingga ada yang terkesan lalu berpendapat negeri Sabah bakal diperintah oleh parti Warisan. Jangan silap!

Peliknya pada waktu yang itu juga bila ada ahli parti yang meninggalkan Warisan, maka mereka akan marah dan mencaci. Sebab kononnya telah meninggalkan perjuangan yang membela masyarakat Sabah. Ini menunjukkan parti Warisan didokong oleh jentera yang cetek politik, emosi dan mementingkan diri.

Mereka ingat orang Sabah ini tidak tahu latar belakang politik kepimpinan Warisan, bermula dari Presiden Warisan hingga lah ke jawatan Naib Naib Presiden, dimana mereka membesar dari perjuangan UMNO, PKR serta DAP. Mereka juga ingat masyarakat Sabah baru sahaja mengenali dunia politik alsebab itulah mereka beranggapan masyarakat Sabah sudah tidak ada pilihan selain kekal bersama Warisan. Soalnya siapa juga Warisan bukankah ia parti yang belum pun pernah berjasa kepada masyarakat Sabah, jadi kenapa pula masyarakat boleh terikat?

Berita nyata yang admin maksudkan ialah kemasukan beramai ramai ahli Warisan bagi menyertai Gabungan Sabah (STAR) dan Parti Harapan.

Pada 20hb Julai Pengasas Parti Warisan Bahagian Tambunan, Zakaria Maidin dan Setiausahanya Richard Longiton telah meninggalkan Warisan dan menyertai parti Gabungan Sabah yang diraikan oleh Dr Jerfrey Kitingan. Begitu juga yang berlaku di Beaufort
seramai lebih 100 orang ahli Parti Warisan Sabah (Warisan)yang diketuai oleh bekas Ketua Cawangan Warisan Kamarabau, Saidi @ Masden Kasneh bertindak meninggalkan parti Warisan dan menyertai Parti Harapan Rakyat ia disaksikan oleh Lajim Ukin.

Walaupun dua parti ini adalah juga pembangkang tapi sekurang kurangnya mereka tidak menolak kerjasama demi kebaikan masyarakat. Tidak seperti Warisan awal awal lagi menunjukkan ciri ciri parti yang tidak menerima pendapat orang lain dan seolah-olah akan membolot kuasa dan kekayaan.


Telah dikenal pasti punca mereka meninggalkan Warisan kerana hilang kepercayaan terhadap semua lapisan kepimpinan Warisan bermula dari peringkat atas hingga ke peringkat akar umbi. Memang pun, parti baharu seperti Warisan yang bermodalkan sentimen kekitaan akan di ketuai oleh mereka yang cetek akal dan akhlak serta keras hati dan tidak reti menghargai orang lain.

Anonymous said...

Underdog bldifool bonhok dah kena terjah menggelupor ...hahahahaha

Anonymous said...

Lubang junor mak lo ler yg bodos mcm macsi underdog bladifool bodoss...hahahahaha

Anonymous said...

Dah cakap ajal maut..Allah yang tentukan..so baik kita bersedia..dari menabur fitnah.. Lebih elok kita berdiam..kan kan kan fizi sotong..malm ni sure fizi resah ketika dlm pembaringan..yerlah pasal fitnah dia kat TH berapa puluh orang tak dpt pg haji...tanggunglah kau fizi..tu Allah nak sedarkan kau tp klau masih tak sedar gak...tunggulah..mungkin esok2 turn kau pulak di panggil malaikat maut ketika sedang menabur fitnah..Nauzubillah

Anonymous said...

Hahaha..ini bukan propa politik..warisan dah tutup kedai di sabah...ikutb citer p ramlee...ini bukan cobaan..ini betol betul..

Slogan baru orang sabah...Sampai bila orang sabah mau di jajah umno...

Anonymous said...

Patutlah apundek tak dakwa rafizi pasal jenayah fitnah TH...polis dah lame sslesai siasat...TH dah umum apundek akan dakwa rsfizi....rafizi senyum tengok muka aoundek yg berkerut...bangkali apundek tengsh takut tuhan..hihihi..

Anonymous said...

Komen sambil melancap ke fool dog oii...kahkahkah... Lintang pukang menaip komen...

Anonymous said...

Fool dog bodoh syiok sendiri...kahkahkah..

Anonymous said...

Gi abiskan melancap dulu la fool dog bodoh oii.. Lintang pukang taip komen..

Anonymous said...

Dari tadi terjah..terjah... Kan dah mampus sekor fool dog atas lori...kahkahkah.. Ni pasal kena terjah dengan kau la ni... Dah kurang sekor fool dog...kahkahkah

Anonymous said...

Apandi juga merumuskan Najib tidak melakukan sebarang kesalahan dan mengarahkan SPRM tidak melanjutkan siasatan mereka.

Pengkritik berkata siasatan SPRM tergendala oleh keengganan Apandi memberikan kebenaran kepada agensi berkenaan mendapatkan bantuan undang-undang dari negara lain dalam usaha mereka mencari bukti terhadap 1MDB.

Kerajaan pula menafikan wujud sebarang elemen bagi menutup siasatan itu, manakala Najib dan penyokong beliau menuduh dakwaan berkenaan adalah konspirasi bagi menjatuhkannya.

[Baca berita asal]

Anonymous said...

Itu jer kepandaian underdog bladifool bahlul syok sendiri jawab komen...hihihihi..

Anonymous said...

Kahkahkah...sendiri setim sendiri melancap depan laptop lagi mau alih tiang...awat bodoh sangat fool dog oiii..

Anonymous said...

Fool dog bahalul tak nak terjah lagi ke..?? Hik5

Anonymous said...

Sekali terjah sekor fool dog mampus.. 2 kali terjah 2 ekor mampus.. 3 kali terjah top dog pun boleh mampus... Dah la top dog pakai jantung bateri.. Kahkahkah

Anonymous said...

Kl jd dkt geng barua bodoh melayu pembanglang mcm2 pusing.kl jd kat umno, balasan tuhan lah, bala lah.standard barua pembangkang melayu memang bodoh.jd kan ikhtibar dari peristiwa ini. Tlg bg bukti dan buat sampai dapat di dakwa. Kl tidak, pisang mungkin berbuah dua kali. Mungkin dkt mamak kerala pulak.


9

Anonymous said...

apa2 pun kita sebagai umat islam..sedekahkanlah fatehah. nak harap kalipah umar..hampeh.

Anonymous said...

Memang dah ajal. Tapi ajalnya dimana? Sedang sujud, sedang zikir, sedang dalam keadaan sakit, dalam jihad, sedang dalam majlis ilmu atau sedang karaoke, dimeja snooker, sedangan berasmara dengan pelacur atau.... Fikir sendirilah. Semoga Allah SWT ampunkan segala dosa2nya dan dikumpul bersama2 orang2 yang beriman. Harap juga ianya menjadi tauladan pada yang hidup. Wallahualam

Anonymous said...

Teori babidap senang jer..
Dah mati tanggong sendiri la..
Yg hidop teruskan fitnah & hearsay khas utk macai2 bongok shj...hehe

Anonymous said...

Itu lori sudah berhantu...roh tak tenteram lepak atas lori....hehehe siap ko sotong...hehe

Anonymous said...

Jgn lupa lancap depan laptop..hehe
Fool dog badigol

Anonymous said...

Lps ni kompom sotong jual lori..kehkeh

Anonymous said...

ALLAH MAHA MENGETAHUI, YANG BENAR TETAP BENAR, YANG SALAH TETAP SALAH, SEGALA KEBENARAN AKAN DIHISAB, SEGALA KEMUNGKARAN JUGA AKAN DIHISAB, TUNGGULAH HARI PEMBALASAN DIAKHIRAT KELAK

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates