July 16, 2017

94 Karpal Singh Wish To Catch Tun Dr Mahathir Will Also Rest In Peace


video

The above is one of the last publicly-made promise of the late Karpal Singh that will never be fulfilled.

A year before he passed away, Karpal Singh made the promise that should Pakatan Rakyat wins Putrajaya then the first person they will catch is Tun Dr Mahathir Mohamed.

Pakatan Rakyat will then make Tun Dr Mahathir answer for his 22 years of mismanagement, abuse of power and the great wealth of his sons, promised Karpal Singh then.

With the appointment of Tun Dr Mahathir as Chairman of Pakatan, this promise will not be fulfilled. Should Pakatan wins General Election 14, do you think they will drag their Chairman to jail?

Karpal Singh, his principles and his promises have long since been forgotten by those remaining in DAP and Pakatan.

94 comments:

Anonymous said...

Madey dah guyang lutut sbb ari tu LGE bercadang nk panggil karpal untuk proses semula CEC .....

hihihihi dung

Anonymous said...

FUYOOOINKKKKKK.. OOINKKKKK

SATU KERUSI BROO.. HANYO SATU KERUSI
PENGERUSI TERTINGGI PADO BANYAK KERUSI
TAK KO GILO BABI NAMO EEH NIHHH...
KETUM YG DIPENJARA KUTY JADI TUAN KUTTY
TAK LEH JADI MCM NI.. GILO BABI NAMO EEH NI..


KIKIKIKIKI... BERAMBUSSSS BARUA DAP@SINGAPORK...


Anonymous said...

Aku ada rakan sekerje kamcing bangsa cina tapi lebih liberal...baru nampak helah sebenar kenapa DAP tak kisah dgn susun atur pakartun hidung
hebat strategi depa rupanya...mungkin hasil didikan PAP..Mosad

Anonymous said...

Ape lgi madey , jijah n nuar ingin lagi???

Madey dh jd PM.
Jijah dh jd bini TPM.
Nuar dh jd TPM.

Memang giler KUASA dorg ni.
Xpernah puas nk "MENYEBAT" duit kt mlysia ni.

Huaaaaaaaaa

Anonymous said...

Sekarang naJib yg berkuasa...madey dah suruh najib tangkao...kenapa tak tangkap?...madey nak tsngkap najib bila umno tumbang...elok najib tangkap dulu...hehehe...

Anonymous said...

u tgk melayu mau jadi PM..no problem kita support..lg pun non malay mana boleh jadi PM ..betui ka..itu law maaa
Cina sama cina manyak kuat kowtim..u ingat bn boleh pegang Penang ka... tak boleh kawan..
bila bijak campur aduk emosi+simpati+strategi..DAP tetap dapat Penang walaupun tanpa dynasti keluarga Lim

Anonymous said...

Deputy home minister: DAP can’t hold re-election without ‘official letter’ from RoS
BY SULOK TAWIE
Published: July 16, 2017 02:22 PM GMT+8

File photo of a man walking past DAP banners in Penang on the eve of Malaysia’s 12th general election on March 7, 2008. — AFP pic
File photo of a man walking past DAP banners in Penang on the eve of Malaysia’s 12th general election on March 7, 2008. — AFP pic
KUCHING, July 16 — The Registrar of Societies (RoS) must issue an official letter ordering the DAP to hold fresh elections for its top leadership, deputy home minister Datuk Masir Kujat said today.

“The instruction cannot be done through the mouth...verbal directive cannot, nothing official,” he said after attending Parti Rakyat Sarawak (PRS) supreme council meeting here.

He was asked for the reasons why the Registrar of Societies (RoS) director general Datuk Mohammad Razin Abdullah had not issued an official letter yet to the DAP to hold for a re-election of central executive committee as the election of CEC members and key positions through the re-election on September 29, 2013 has been deemed unlawful.

Instead, Razin issued the directive through a press statement on July 7 for the DAP to call for a re-election after the 2012 the election was ruled as invalid due to a tabulation error.

Masir, who is also the Sri Aman member of parliament, said he would check with the RoS on the reasons for the delay in issuing the official letter to the DAP.

“They should have one before they can call for the re-election if there is no official letter,” he said, adding that the DAP will not take the RoS instruction seriously in the absence of the official letter.

Masir said he expects RoS to issue the official letter either this week or next week.

He agreed that the party cannot hold its re-election if there is no official letter.

Anonymous said...

Dah riuh seluruh dunia Pemilihan CEC tak sah...kena buat re election...dah lebih 2 minggu surat ROS tak keluar jugak...terok dari pak pandir..

ɟɟouɐɯ peʇ said...

Sudahlah ryezall.. Xyahlah nk ungkit2 perkara lepas..barang yg lepas usah dikenang..karpal pun dh rip...apalagi yg ko mau lagi..

Anonymous said...

Nsjib tak giler kuasa...najib gile gila merompak wang negara...gila nak jadi ketua jumaah perompak...

Anonymous said...

Kalo tangkap madey ape bukti karpal ade?...

Anonymous said...

Temberang teori PAP dam Mossad plak...

Anonymous said...

Ros dah ckp..tak yah surat rasmi bagai sbb benda ni berlarutan 4 tahun..lantaklah nak begak.. Sombong angkuh esok esok tak layak bertanding pru 14 jgn nak melalak..mcm anjing gila kan kan kan..nampsk sgt Ros pulak nak diugut ugut..klau tak keluar surar rasmi tak nsk buat pemilihan Cec..besar kepala sangat ksu yer Dap..klau kuar surat rasmi nanti loyer loyer buruk yng bnyak berkeliaran kat Dap tu ckp surat Ros 2012 tu tak sah lah..betapa kali nak beri suratlah..mereka ni cari silap teknikal jer then saman Ros..cayalah..ti tujuan mereka..

Anonymous said...

Ko kerja ikut suka hati ko?...tak psyah kluor surat plak...temberang ape ko ni?...ko lebih bijak dari timbalan menteri?...sedar lah ko tu bodos..

Anonymous said...

Khemah Jamuan Hari Raya Pakatan Harapan Melaka diarah tutup

TAPAK program jamuan Hari Raya Aidilfitri Pakatan Harapan Melaka hari ini dirampas oleh Umno. Lokasi tapak di Dataran Bukit Baru Melaka itu kini berlangsung Majlis Jamuan Hari Raya anjuran Umno Cawangan Bukit Baru Melaka.

Pimpinan Pakatan Harapan Melaka, yang diketuai oleh Ahli Parlimen Bukit Katil, YB Shamsul Iskandar memilih pendekatan 'mengalah' sempena meraikan bulan mulia Aidilfitri.

"Kita faham mereka ada kuasa, mereka berlagak salah gunakan kuasa, tak mengapa kita mengalah, biarkan rakyat menilai," kata YB Shamsul Iskandar ketika ditanya tentang perkara itu.

Maka program Jamuan Hari Raya Pakatan Harapan telah dipindahkan ke lokasi lain berhampiran Dataran Bukit Baru meskipun tapak tersebut sudah ditempah lebih awal.



BACA — Umno mahu rampas tapak program Hari Raya PH Melaka

Anonymous said...

cer tengok surat beranak ko ..tahun bila keluar tu.. baik ko buat yg lain ..dah tak sah tu

hihihihi dung

Anonymous said...

SILA RENUNG

DOJ AMERIKA
SEDANG MERANCANG
UNTUK JATUHKAN NAJIB
AMERIKA NAK TERJANG NAJIB
AMERIKA TAK SUKA NAJIB
KERANA NAJIB NAK BERI
BANYAK KEMUDAHAAN
KEPADA CHINA MERAH

CHINA MERAH IALAH MUSUH AMERIKA

PERHATIKAN RAPI RAPI
PERHATIKAN BETUL BETUL
TIDAK ADA - TAK ADA
SEORANG PUN MENTERI BESAR
ATAU KETUA MENTERI
DARI KERAJAAN BARISAN NASIONAL
YANG MENGELUARKAN
KENYATAAN MENYOKONG
BERSETIA KAWAN DENGAN NAJIB
SEMUA SENYAP
SEMUA TAK BERKATA APA APA

APAKAH MEREKA TELAH DIBELI
OLEH AMERIKA

APAKAH MEREKA BERSETUJU
DENGAN DOJ AMERIKA

HANYA SALEH KEROUK
HANYA RAHMAN DAHLAN
YANG SIBUK BERSUARA

MUHAMAD AZALINA PUN
TIDAK BERSUARA LAGI

KETUA PEMUDA KHAIRY JAMALUDIN
SENYAP SENYAP SENYAP

ZAHID HAMIDI
SABRI ISMAIL
SHABERY CHEEK
NUR JAZLAN
SEMUA SENYAP

PARTI MCA
PARTI MIC
PARTI GERKAN
TIDAK KELUAR KENYATAAN
MEMBANTAH LANGKAH
AMERIKA TERAJANG NAJIB

SEMUA DAH TERBALIK
YANG BERSETIA KAWAN
DENGAN NAJIB IALAH HAJI HADI
HANYA BEBERAPA EKOR
PEMIMPIN PAS BERSIMPATI
DENGAN NAJIB

PERHATIKAN RAPI RAPI
FAHAMI BETUL BETUL
INI TANDA HARI HARI
AKHIR UNTUK NAJIB

Anonymous said...

Tak de modal daa...merapo lagi baik...

Anonymous said...

SCMP TOP STORIES
NEWSLETTER SIGN-UP
POLITICS
GEOPOLITICS
BUSINESS
SOCIETY
OPINION
ASIA BUZZ
PERSONALITIES
HOME CHINA HK ASIA WORLD COMMENT BUSINESS TECH LIFE CULTURE SPORT WEEK IN ASIA POST MAG STYLE .TV
Follow us on
Facebook Twitter Instagram
Download all-new mobile app
Switch to Desktop edition
Malaysia will have a general election some time before August 2018. Photo: AP
TOPIC
THIS WEEK IN ASIA
IF ANWAR AND MAHATHIR HAVE KISSED AND MADE UP, SHOULD NAJIB BE WORRIED?

BY TASHNY SUKUMARAN
16 JUL 2017
Top political duo, once thought permanently split, form coalition to take on embattled prime minister in next general election

Anwar Ibrahim, then deputy prime minister (right), with prime minister Mahathir Mohamad in 1997. Photo: AFP
Anwar Ibrahim, then deputy prime minister (right), with prime minister Mahathir Mohamad in 1997. Photo: AFP
Nineteen years ago Mahathir Mohamad, while prime minister of Malaysia, denounced his freshly sacked deputy Anwar Ibrahim as “morally unfit” for leadership, following allegations of corruption and sodomy.

Now the duo – formerly known for a father-and-son-like closeness – has seemingly reunited to take down a common foe: embattled Prime Minister Najib Razak, who is facing global scrutiny following his alleged involvement in the 1Malaysia Development Berhad (1MDB) corruption scandal.

Mahathir, now 92, has criticised Malaysia’s current head of government and described him as dictatorial. Meanwhile, Anwar is still serving a prison sentence following a second sodomy charge in 2008.

Anonymous said...

Surat khabar sntarabangsa pon minat tengok najib menggalabah bila madey dan anwar berganding nak tumbangkan najin..

Anonymous said...

SERVES YOU RIGHT, YOU ARE A LIAR & RACIAL BULLY! CLARE BROWN TO LET LONDON COPS ‘HANDLE’ NAJIB’S TOP SPINNER, RPK
Politics | July 16, 2017 by | 0 Comments

SARAWAK Report editor Clare Rewcastle-Brown faced racial abuse following the articles written by blogger Raja Petra Kamaruddin, prompting her to go to the police for help.

The editor of the whistleblower website told The Malaysian Insight that the articles also incited readers to hate her on religious and racial grounds.

Rewcastle-Brown recently lodged a complaint against Raja Petra in the United Kingdom. Police later warned the blogger to stop writing about her.

She told The Malaysian Insight that she would let the police handle the matter.

“I do not wish to elaborate on matters which are already being handled by the police, except to say that these posts extended to racist abuses and incitement of hatred on religious and racial grounds.
“This goes beyond the bounds of frequent libel on this site, which RPK now admits he is responsible for,” she told The Malaysian Insight via email.

She did not want to comment on the racial abuses but, instead, attached an article in her email to The Malaysian Insight, showing a June 29 report of Raja Petra’s allegations against her and Sarawak Report.

Among his allegations in that report was that Sarawak Report, which is facing a suit by PAS, was pretending not to have money to fight the case, when she had allegedly received money in tens of millions from certain individuals, including former prime minister Dr Mahathir Mohamad, to attack Prime Minister Najib Razak with “fakes news on the 1MDB issue”.

The PAS suit was over an article by Sarawak Report that alleged the Islamist party had received RM90 million from Najib to step away from the Pakatan Harapan coalition.

According to Raja Petra, Sarawak Report had alleged that the PAS-Umno alliance was a “crusade” that stirred extremism and undermined civil law.

The blogger had also said the whistleblower site’s suggestion that PAS president Abdul Hadi Awang’s private member’s bill to enhance the powers of shariah courts was an act of Islamic terrorism, was an insult to PAS and Hadi; and painted Islam and shariah in a very negative light.

RELATED STORY: BOMBSHELL – LONDON POLICE SAY NAJIB CAN LODGE COMPLAINT WITH THEM IF HE’S NOT HAPPY WITH CLARE BROWN OR S’WAK REPORT: NAJIB’S TOP SPINNER RPK PUTS HIS BOSS IN EMBARRASSING CHALLENGE

He also remarked that Sarawak Report had “entered the domain of Islamophobia, disguised as freedom of speech, and of course, the DAP Chinese just love all this Islam-bashing.”

It was reported that Manchester police had visited Raja Petra, who is also known by his initials RPK, at his home to inform him that a complaint had been lodged against him over his articles on Rewcastle-Brown.

In the complaint, it was mentioned that he wrote articles that showed Rewcastle-Brown’s house and called her “a perfect example of white supremacy at its wor

Anonymous said...

Macham2 idea keluar. Elok telepon Trump tanya dia betul ke tak betul nak tangkap Najib. Takat andai nun di sana nun di sini buang masa sahaja

Anonymous said...

Mader kutty 22 tahun menyamun duit rakyat awat tak mau sembang..?

Anonymous said...

Raje temberang ingat dia duduk mesia...di mesia dia boleh tunjuk lagak...boleh jusl temberang...ramai macai bodos percaya temberang rpk..polis tak berani usik..polis england professional...

Anonymous said...

Tak payah tangkap pun tak pe.. Bukan lama mane pun mader kutty tu boleh hidup..kikiki
Dari gelaran negarawan sekarang dah jadi sasauwan.. Uturn 24jam sebab kroni semua dah bising..mati keras la orang tua tu nanti..

Anonymous said...

Guna polis pula? Tak pro lah. Sepatutnya Claire saman RPK lah. Boleh claim berjota2 sampai RPK bengkak.

Anonymous said...

Temberang je lebih

Anonymous said...

Mengelabah..? Kikiki.. Syok sendiri ke..?

Anonymous said...

Pak pandir ok lagi sebab pak pandir tak jaga kandang babi..kikiki

Anonymous said...

Syarikat Kroni Najib Menang Bidaan Projek MRT Ampang
George Kent menang bidaan projek LRT Ampang

KUALA LUMPUR, 31 Julai — Syarikat Prasarana Negara Berhad (Prasarana) hari ini mengumumkan George Kent-Lion Pacific JV sebagai pemenang bidaan kontrak untuk projek tambahan LRT Ampang, petang tadi.

Projek yang bernilai RM7 billion itu merangkumi laluan baru dari laluan Kelana Jaya dan laluan Ampang yang akan bersambung di stesen baru di Putra Heights.

Projek tambahan LRT Ampang ini akan merangkumi sepanjang 17.7 kilometer dari Stesen Sri Petaling dan akan mempunyai 11 stesen baru dengan dua stesen tambahan untuk masa hadapan

Anonymous said...

DAP takut sebenarnya nak buat pemilihan cec.. So jln keluar ugut Ros..suruh keluar surat rasmi baru..hbis surat rasmi 2012 dari Ros..nak buang k mana k laut..fsham k tak... Loyer loyer buruk Dap dah tak tahu nak buat apa..klau Ros kluar surat rasmi baru bertarikh 2017 maksudnya surat 2012 tu tervatal dgn sendirinya itulah lain kali jgn ckp orang bodoh..kau sendiri bodoss tak sedar pulak..sapa loyer dia tahu hal ni..sbb tu Dap ni nak cari salah Ros..senang saman...nasib baik Ros ni bijak dan tahu permainan Dap

Anonymous said...

Menurutnya, kepakaran yang George Kent ada ialah mengilang meter air dan syarikat itu sebelum ini ditolak kerana ia tidak memenuhi keperluan minimum teknikal bagi kerja tersebut.

George Kent diterajui rakan golf Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak iaitu Tan Sri Tan Kay Hock.

Menurut Rafizi di dalam satu ceramahnya, George Kent hanya berminat mendapat keuntungan ‘atas angin’ dalam projek berkenaan, sedangkan projek itu akan dijalankan oleh syarikat Perancis yang terbabit dalam urusniaga Scorpene.

“Syarikat Perancis itu juga ada kepentingan tinggi dalam George Kent dan membekal lokomotif gerabak untuk projek MRT.

“Dari segi teknikal, projek MRT dilihat diserah kepada George Kent dan Tan Kay Hock, tetapi sebenarnya dijalankan syarikat Perancis itu,” tambahnya.

Sekalipun telah mendapat liputan meluas dimana Najib sendiri, yang sebelum ini diminta menjelaskan dakwaan tersebut, menyangkalnya dengan berkata semuanya mengikut aturan.

Timbul persoalan kini, mengapakan penganugerahan itu kelihatan tergesa-gesa sedangkan ia sudah mula dipertikaikan?

Bila menyebut Perancis ada kaitankah dengan perbicaraan Altantuya yang sedang berlansung di Mahkamah Perancis apatah lagi telah didedahkan syarikat Perancis yang terbabit dalam urusniaga Scorpene ada kepentingan tinggi dalam George Kent?


kedua Najib berkata semua ikut aturan. Memanglah Najib akan berkata sedemikian, malah projek lembu NFC pun dulu beliau berkata demikian.

Kita inigin menyatakan kepada Najib, kejatuhan beliau dan UMNO BN nanti, semuanya ikut aturan. Usah bimbang!

Anonymous said...

Ko kerja ikut suka hati ko?...tak payah kluor surat arahan plak...temberang ape ko ni?...ko lebih bijak dari timbalan menteri?...sedar lah ko tu lebih bodos dari pak panfir....hehehe

Anonymous said...

Akhirnya, skrip yang ditunggu-tunggu penulis terbit sudah dari mulut bekas Perdana Menteri itu. Skrip yang sama pernah dikeluarkan terhadap Ketua Umum Pakatan Harapan, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Hari ini, skrip itu jugalah dia putarkan. Dia kononnya meminta maaf kerana menyokong supaya Dato’ Seri Najib Tun Razak untuk dilantik sebagai Perdana Menteri sebelum ini. Seperti biasa, dia kononnya “tertipu”…

Persoalannya, siapa tipu siapa? Siapa yang menipu dan siapa yang tertipu sebenarnya?

Difahamkan sudah berkali-kali dilapor padanya tentang ‘kisah gelap’ Anwar, tapi kenapa dia mengambil masa yang lama untuk percaya? Selepas Anwar gugat kerusi Perdana Menteri yang dia duduk, baru dia mahu percaya pada ‘kisah gelap’ Anwar itu?

Pada pandangan penulis, dia hanya berpura-pura meminta maaf tentang Anwar. Dialah yang membawa masuk Anwar, dialah yang mendidik Anwar, dialah yang buat Anwar ‘kebal’, dialah juga yang restu Anwar ‘pijak kepala’ ramai pejuang-pejuang UMNO yang lebih berjasa kepada perjuangan parti ketika itu.

Permohonan maaf padanya hanyalah sekadar retorik politik untuk menjustifikasikan keadaannya untuk terus membenam karier politik Anwar ketika itu.

Dan begitu juga senarionya dengan Pak Lah. Dia konon memberi alasan melantik Pak Lah sebagai penggantinya kerana imej ‘Mr. Clean’. Padahal, dari awal lagi dia tahu tentang karekter Pak Lah yang lemah politik dan mudah dijatuhkan.

Kemudian dia minta maaf kerana lantik Pak Lah sebagai pengganti kerana dikaburi imej ‘Mr Clean’? Kenapa dia tidak berterus terang bahawa tindakannya itu adalah ia adalah antara sebahagian dari plot ‘master plan’ meneruskan legasi politik peribadinya?

Kini giliran Najib pula? Dia fikir mudah untuk jatuhkan Najib dari dalam UMNO. Bila gagal, dia pakai skrip lama untuk keluar parti. Memandangkan seluruh warga UMNO tetap setia pada Presiden Parti, dia sedar dia tewas dan egonya tercabar.

Dia tubuhkan parti baru, padahal jika benar dia mahu satukan semua pembangkang, dia boleh sertai PKR, PAN mahupun DAP, dan kemudian satukan semua parti itu tanpa melibatkan terlalu banyak komponen yang bakal memeningkan kepala.

Tapi kenapa dia pilih untuk tubuh parti baru? Kerana jawatan, bukan? Jika dia tidak tubuhkan parti baru, masakan dia dan anaknya dapat menjawat jawatan tertinggi dalam parti? Jika masuk PKR, dia boleh jadi pemimpin tertinggi PKR?

Pada hemat penulis, mungkin dia boleh tipu budak-budak muda yang tolol politik, tapi tidak pada kami yang dewasa di zaman dia mentadbir dan pernah mengikuti rapat secara langsung menganalisis gerakan-gerakan catur politiknya.

Dia tidak akan mudah meminta maaf selagi permohonan maaf itu tidak menguntungkan diri dan kepentingan politiknya. Itu adalah salah satu strategi politik lamanya yang mudah dibaca. Malangnya, kami tidak akan tertipu lagi kali ini.

Maaflah, kami tidak ‘kanyaq’ seperti budak-budak Armada. Kami juga tidak ‘bebal’ seperti mereka yang mudah terpengaruh dengan ketaksuban pada individu. Kami punya akal untuk berfikir dan yang pasti, kami takkan tertipu lagi dengan percaturan warga emas itu…

Anonymous said...

Selepas surat rasmi 2012 Dap dah buat pemilihan cec kali ke 2 pada tahun 2013... 4 tahun baru nyata tak sah tanpa surat arahan rasmi...ko memang temberang bodos dari pak pandir...hrhrhe...

Anonymous said...

Jing cap hidung oii.. Kau faham ke tak ape yang anon 9.36 terangkan..? Tak payah IQ tinggi pun boleh faham.. Kau claim konon nye IQ tinggi..macam tu punya simple pun tak boleh faham jugak.. awat bodoh sangat ni jing..? Otak letak kat lobang jubor ka jing..?

Anonymous said...

Masih percaya kat sotong tu..?? Kikiki..

Anonymous said...

Kalo madey tak sokong najib kempunan....hehehe...tun madey tak sangka najib jadi ketua jumaah prompak...sekarang madey nak tangkap ketua jummaah perompak melalui PH...menggelabahb mscai upahan najib..

Anonymous said...

Rakyat pun tak sangka mader kutty menyamun 22 tahun..bila dah nk terbongkar satu persatu mula la mamak kutty kelam kabut uturn sana sini..kikiki

Anonymous said...

PAKATAN HARAPAN ATAU HISHAMMUDDIN SENDIRI YANG BERKECAMUK?

Sepupu Najib Razak, Naib Presiden UMNO, Menteri Pertahanan dan Menteri Tugas-Tugas Khas (banyaknya jawatan?), Hishammuddin Hussein menyifatkan pembentukan kepimpinan Pakatan Harapan yang diumumkan baru-baru ini sebagai berkecamuk, tanpa hala tuju yang sebenar, tidak menentu serta perlantikan dibuat secara semberono.

"Berkecamuk. Sekarang pun pemimpin main semberono, dia pakai lantik tiga orang itu (Anwar Ibrahim, Tun Mahathir Mohamad dan Dr. Wan Azizah Wan Ismail)...yang lain apa ceritanya?

"Mana nak letak Mukhriz Mahathir, mana nak letak Shafie Apdal, mana nak letak Muhyiddin Yassin? Itu semua jadi tanda tanya," katanya ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Lenggong, Perak sebagaimana yang dilaporkan oleh Bernama.

Berkecamuk? Apanya yang berkecamuknya?

Anwar adalah Ketua Umum, Tun Mahathir Pengerusi dan Dr. Wan Azizah pula merupakan Presiden Pakatan Harapan.

Bukankah cantik dan tersusun perlantikan tersebut?

Berkenaan dengan Muhyiddin, beliau adalah berjawatan Timbalan Presiden Pakatan Harapan bersama Lim Guan Eng dan Mohamad Sabu, sementara Mukhriz memegang jawatan Naib Presiden bersama Azmin Ali, Chong Chieng Jen dan Sallahuddin Ayub.

Shafie Apdal pula memang tidak dilantik sebarang jawatan dalam Pakatan Harapan kerana Parti Warisan Sabah yang dipimpinnya tidak menganggotai gabungan itu, sebaliknya bekerjasama dalam suatu persefahaman untuk sama-sama menumbangkan UMNO dan BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Rasanya berita mengenai kedudukan Muhyiddin dan Mukhriz ini sudah pun diketahui oleh semua orang, begitu juga tentang kedudukan Parti Warisan Sabah yang dipimpin oleh Shafie.

Jadi, yang Hishammuddin masih bertanya mana Pakatan Harapan nak letak Muhyiddin, Mukhriz dan Shafie Apdal itu apa hal pulak?

ɟɟouɐɯ peʇ said...

Pak panfir..? Byk sgt typo ko nii..😌😚😆😅😄

Anonymous said...

Msdey dah 15 tahun tak de kuasa...rakyat tak menyangka madey penyamun yg dihormati polis...tak tangkap pon...hehehe...temberang hearsay...

Mat Gunong said...

Itu lah orang dah kata. Umno kalau nak tenggelam, taik terapung pun dicapai buat pelampung. Kalau boleh kubur karpal singh pun dia orang sanggup gali, demi mahu membuktikan yg karpal benci dan tidak sebulu dengan TUN. KALAU KARPAL MASIH HIDUP ,TENTU BELIAU TERSENYUM BANGGA YANG TUN M BERSAMA MEREKA. MAMPUS UMNO KALI INI.HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Nur Jazlan berkata, ahli-ahli UMNO kini berdepan dilema sama ada menyatakan kesetiaan kepada pemimpinnya atau parti.

"Pemimpin atau parti, yang mana perlu dipertahankan? Dan ketika ini, kedua-duanya tidak boleh datang bersama-sama dan pilihan perlu dibuat dengan segera memandangkan rakyat Malaysia terus memerhati dengan teliti," kata Nur Jazlan di blog peribadinya, nurjazlan.net.

Jelas beliau, kedudukan Najib sebagai Presiden UMNO pada zahirnya dilihat masih lagi kukuh, namun kehilangan Tan Sri Jamaluddin Jarjis berkemungkinan menyebabkan beliau sendiri kehilangan arah.

Anonymous said...

Ahli2 umno dlm dilemma?...pemimpin ato parti yg mesti dipertahankan?...cina prompak.Jho lo mesti dipertahankan...hehehe

Anonymous said...

Nur Jazlan bagi signal najib mesti pergi dari umno untuk selamatkan umno...hahahahaha..

Anonymous said...

JELMAAN ULAR berkepala 3.
Mane satu yg kite nk KETUK dulu??

Kihkihkih

Mat Gunong said...

Apa yg berlaku kepada Umno sekarang ini , adalah disebabkan kebodohan ahli ahli nya memikul badak air muncung merah kehulu kehilir demi seringgit dua. Yang mana natijahnya umno pasti tersungkur pada PRU 14 nanti. Hehehekikikihahahakahkahkah
** Jom bersatu membina semula negara demi menyelamatkan Malaysia dari KLEPTOKRAT KEPARAT.

Anonymous said...

aps pulak umno nak gali..LGE la gali..kan DAP nak buat CEC..karpal takde mana cukup korum.
hahahaha....yg tu bukan umno cakap tapi lge sendiri yang hendak karpal hadir...
nanti kita tengok la karpal mengundi ..pas tu dia sengeh sengeh jer tengok madey....
hehehehehe

Anonymous said...

Lebih bail ko kata sudahlah kpd situa tu. Umur tu elok duk kat masjid je.

Anonymous said...

Ketuk najib dan jho lo dulu

Anonymous said...

Lehih berkawan dg China dp Amarika yg menyokong Yahudi

Anonymous said...

Hanya HERCULES yg bole membunuh JELMAAN ULAR BERKEPALA 3..

Siapakah hercules itu??

Kihkihkih

Anonymous said...

9;10 Ko pun main tembak saja

Anonymous said...

Nur Jazlan anak Mat Rahmat dah mintak ahli2 umno buang najib nak selamatkan umno...
Lepasvni adr lagi pemimpin umnonberani bersuara...ini akabat gegaran kuat PH keatas umno...hihihi...

Anonymous said...

Hahahahahahaha .
Panas nmpak.
Sabar,sabar.nk jd politician kene byk bersabar.

Hehehehehe

Anonymous said...

Dlm umno semua penakut...hehehe...

Anonymous said...

Kalo tender terbuka ... Yg dapat bidaan bukanlah dinamakan kroni.... Ada erti?

Anonymous said...

Pasal ape xsuruh JELMAAN ULAR BERKEPALA 3 buang najib??

Takut ker???

Kalu takut buat ap plihara ular tu.BUAT SEMAK jer.
Kehkehekeh

Anonymous said...

Kalo tak fitnah bukanlah PH.

Anonymous said...

Tun Madey baru sondol sikit jer dengan hidong Nur Jazlan dah tersungkit...hihihi...bisa hdong madey...najib lari tengok madey kerana takot hidong madey...hahahahaha....cian macai jho lo..

Anonymous said...

Kelako nya..statement mudah Nur Jazlan pun tak paham..lepas tu diulang2 pulak..konon nak bagi nampak cerdik la tu...siap bagi rumusan bagai macam pakar sangat....hahahahahaha
belajar len kali camana jidin mika..lajim..shafie.. boboiboy disingkir kerana kepentingan peribadi melebihi parti...mmg ada pemimpin yg akan disingkir lagi lepas ini...
saja nak tanya ..pakartun hidung bokeh buat ke benda yang sama...

hihihihi dung

Anonymous said...

Surat ROS blm ade nak buat pemilihan macam mana?

Anonymous said...

PELIWAT pun masih diangkat jadi khalifah PKR...
Pengamal kronism tetap jadi khalifah parti bunga
Pengamal rasuah DAP masih mengekal gelaran khalifah umar...

Anonymous said...

Saper gitnah daper ni?
..fitnah aper?...2 tahun abis selasa...

Anonymous said...

Peliwat jubo Altonya yg mati dibunuh masih pm mesia...ko nak sorok?...

Anonymous said...

George kent kroni saper?...razak baginda kroni saper?...mudsh luper?...

Anonymous said...

Agak2 korglah, SEDAP ker nuar MELIWAT??

Rase aper yer??

Jangn marah ye sekadar bertanya untuk MENAMBAH ILMU KESIHATAN.

Anonymous said...

Peromapak 2.6 billion masih dipertahan meminpin messia...

Anonymous said...

Agak2 jubor altonya lagi sedap...ponggong artis zz tonggek...kena dikerjakan?...

Anonymous said...

Macai tak paham statement mudah nur jazlan...pilih parti ato pemimpin?...hehehe...

Anonymous said...

Akibat pikul badak...blm kena sondol dengan hidong madey macai dah pining....hehehe..

Anonymous said...

Maknanye kau sendiri pun setuju la mader kutty menyamun 22 tahun.. Kahkahkah..

Anonymous said...

Macai tak paham bshasa signal Nur Jazlan mintak ahli2 umno buang najib supaya umno selamat...bodos betul2 macai prompak jho lo.....

Anonymous said...

Kalo pemimpin PH mintak ahli2 umno buang najib itu perkara biasa...tapi bila nur jazlan mintak ahli2 umno buang najib itu perkara yg luar biasa....ikut lobai Pas najib tak boleh di buang...

Mat Gunong said...

Patut lah negara semakin terlingkup, rupanya ada kawan pecah lubang tersebar di you tube yg mengeluarkan kenyataan yg piem mesia tak hadiri peperiksaan akhir rupanya. Ijazah pun nak menipu gak ke?. Berat nate sunggoh mu nih!
** Mat Gunong naik pening , macam ni orang pun ada hati nak memimpin. Nottingham to hide pulok doh, hari tu lari dari nothing to hide.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Sekali tengok macam hidung mader kutty..dua kali tengok rupanye hidung babi..kehkehkeh..

Anonymous said...

Sondol jangan tak sondol..makin glemer cap hidung babi ni..kekeke

Anonymous said...

Nak tutup bangkai babi dengan hidung ke jing 10.40..? Keke

Anonymous said...

Nur Jazlan seorang timbalan menteri tak hormat najib sebagai presiden umno dan ketua jumaah prompak lagi?...nur Jaxlan cari nahas ni....ato nur jazlan bercita2 nak ke parti di seberang kerana umno dah lemah kerana berketuakan ketua jemaah prompak?...hehehe...

Anonymous said...

Hahaha...tersepit mula maki hamun macai jho lo ni...
Najib nak saman seseorahg kerana fitnah tak dapat degee dari nottinham u...bila pecah lobang najib cabut awal kerana nak jadi mb pahang, najib terus bisu...Semah boleh kontrol najib kerana semah ade degree...

Anonymous said...

Claire dah saman seblm ni...dapat perintah mahkamah sekat rpk raje temberang...jangan harap dapat jota2 dari orang muflis...

Anonymous said...

Kalo polis tangkap baru setuju ngok..

Anonymous said...

Nak tutup tahik nsjib dan kho o dengan ta gan ko jer?...kahkakahkah...

Anonymous said...

Hidong babi jho lo...kikikiki...

Anonymous said...

Jing jho lo 9.46 tak paham tak de surat arahan rasmi hitam putih dari ROS pemilihan semula tak boleh dibuat ...IQ low...

Anonymous said...

MAT GUNUNG 3/4 !!!!

Anonymous said...

Sondol cai..sondol..hidung dah kebal kan..ape de hal...kikiki

Anonymous said...

Syok sendiri ke..? Kahkahkah..

Anonymous said...

Babi sape jaga...? Malu2 pulak nak mengaku hanjing cap hidung ni...kehkeh

Anonymous said...

Tutup dengan hidung kan boleh..kehkehkeh.. Hii..hiii..dduuunnggg..

Anonymous said...

Kehkehkeh...hanjing cap hidung mau pusing2...sendiri pusing sendri tercekik tulang babi..kehkehkeh

Anonymous said...

Bahalul 12.10.. Surat arahan yang pertama masih sah di gunapakai sebab cec yang kedua pun tak sah.. Bodoohhh... Simpan bodoh tu.. IQ tinggi konon... Takat menyalak dari kandang babi claim IQ tinggi.. Puuii.. Sehidung sebabi boleh la kau sembang...kehkehkeh

Anonymous said...

otak macai dah mereng akibat terlampau banyak makan taik pengerusi cap hidung. baik makan dedak cai....

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates