July 13, 2017

111 Fitnah Terbaru Malaysiakini Ke Atas DS @NajibRazak Dan Isteri, Pasangan Suami Isteri Jadi Saksi Mangsa Fitnah


Di atas adalah bukti bagaimana Malaysiakini mempunyai standard yang sangat rendah dan menjijikkan. Apabila Pakatan Pembangakng terdesak Malaysiakini turut menjadi terdesak.

Malaysiakini cuba membuat fitnah kepada Perdana Menteri, DS Mohd Najib Tun Razak dan isteri dengan membuat berita bahawa orang ramai dipaksa ke koc keretapi di belakang untuk memberi laluan kepada rombongan Perdana Menteri yang mencuba prkhidmatan MRT berkenaan semalam.

Fitnah Malaysiakini meloyakan dan terbukti kantoi. Pertama, fitnah Malaysiakini orang ramai dipaksa ke koc belakang keretapi atau MRT sedangkan gambar yang digunakan adalah gambar di dalam 'feeder bus' yang digunakan oleh Perdana Menteri dan rombongan sebelum menaiki MRT.

Kedua, DS Najib dan rombongan mencuba line MRT Sungai Buloh Kajang yang akan dibuka 17 Julai nanti. Oleh itu penumpang berbayar yang ada dalam MRT turun di Semantan, stesen terakhir setakat ini. 

Bagaimana perkhidmatan MRT yang dinaiki oleh Perdana Menteri dan rombongan yang belum beroperasi dan tidak dibuka lagi untuk orang awam, boleh memaksa orang awam duduk di belakang? Siapa orang awam berkenaan? Hantu Mak Limah?

Berikut adalah kenyataan yang dibuat oleh sepasang suami isteri di laman sosial Facebook yang mengikuti rombongan berkenaan. Baca dan hadam.








111 comments:

Anonymous said...

Semah badak naik rapid? Kahkahkah...

Anonymous said...

Ini semua gara2 gelabah takut hilang lebih banyak kerusi parlimen pru akan datang. Suruh buat survey tak berani. 2008 dollah badawi menang hanya 140 kerusi, dollah badawi letak jawatan. 2013 najib lagi teruk, 133 kerusi tapi tebalkan muka jd PM. Dari pada jumlah 133, 51 kerusi menang tipis. Kalau pru 14 makin teruk & najib masih mahu jadi PM, maknanya dia terdesak nak cover hal 1mdb semata2.

Anonymous said...

MasyaAllah kau hina ciptaan Allah.....biarlah apa pun....hitam.. putih.. gemuk.. kurus...normal atau oku..itu semua dah ditakdirkan..kita disuruh Rasulullah jaga lisan..di sini tulisan..klau kerjanya asyik nak kutuk orang nak hina orang..Rasulullah pesan.. BAIK KAMU DIAM..KAT SINI BAIK KAMU JGN KOMEN...OK

Anonymous said...

Lepas berjuta duit rakyat tanggung cuti mewah najib, balik malaysia ambil gambar tonjol imej pemimpin berjiwa rakyat. Ini tahi namanya. Hanya orang kampung teruja lihat najib naik bas.

khairul anwar osman said...

Kesian..baru nk kenal sama rakyat, maklum pru dh dekat,

Anonymous said...

Wahh..dah jadi osetad? Tahniah peneroka felda. Cukup sensitif kau ya bila sebut pasal rosmah. Kau panggil orang anjing, babi lepas tu kau jadi osetad. Hahaha

Anonymous said...

Yer kau sembang kencang sbb dulu Pas jadi keldai.. Tunggulah Pru 14 sbb Pas tak sanggup dikeldaikan lagi atau bahasa mudah tak nak kena kencing lg..so..tunggu jerlah semua tu ketentuan Allah.Umno tak kisah pun..apa Pm najib tak malu apa hal nak malu..sbb Bn menang lebih kerusi pun dari pembangkang..walau kebih satu kerusi pun tu dah kira menang..tak belajar lagi k bagamana Nizar kena turun jadi Mb perak...sbb hilang kerusi 2 ke 3 jer..kan kan kan

Anonymous said...

macai DAP panas pungkuq.. dengki dgn mrt
nak harapkan projek rakyat kat penang...hentikan la
semua kerajaan pusat yang buat..nak buat sebiji rumah murah kat penang under kerajaan negeri pun tak upaya...

Anonymous said...

Hello..setahu saya..bila komen saya tak pernah gelar orang tu anjing k babi k...tak pernah..ok..saya selalu panggil asmin jamban..nenek jijah..siti anak si kassim..gone end...cina pemakan babi...dyana girl girl zahril.. Apek kit siang..dan ted kentut.. Saya tahu hukum saya tahu dosa pahala...so bila saya gelar orang tu anjing atau babi..saya guna anonymous... So jgn fitnah saya..dan anon 2:13 saya ni lelaki k perempuan k.. Ada kau tahu..tak kan so jgn tuduh dan fitnah sebarangan
.malaikat kiri kanan ada kan kan kan

Anonymous said...

Dengki MRT? Najib cuma nak letak tanda dia pernah jadi PM. Itu saja.

Anonymous said...

Lantaklah komen pembangkang... Dah kepanasan...Malaysia kini dah dimalukan..nampak sangat suka buat berita fitnah..padan muka...kena setepek..tahi babi kat Malaysia kini.. Nak cakap apa nak komen apa..tu kenyataan orang bangsa cina tu yang komen bukan bangsa Melayu... Mcm Pemilihan cec yang tak sah tu..yng bising sapa ahli Dap..kan kan kan tp dituduh Zahid lah Umnolah...bodoss

Anonymous said...

Kahkahkah..pengakuan macai rosmah dan najib.

Anonymous said...

Yer teruja sangat...happy sangat..Pm Najib naik bas naik Mrt..sbb 22 tahun atok mahadey.. Pernah k naik bas..naik teksi...

Anonymous said...

Itu saja tun faisal / mat maslan / fuad zarkashi ajar kau? Hentam dap, cakap pasal CEC? Kau pun jadi tongong hari2 komen cakap pasal dap pada orang melayu? Sapa nak peduli ini semua?? Tolong utarakan masalah rakyat la tongong. Tak ada melayu yang peduli pasal cec dap.

Anonymous said...

Bg bukti. Dah kena dakwa ke belum??? Ekeke. Bardap, bardap.

Anonymous said...

Patut pun level kau macai paling bawah 2.31

Anonymous said...

Salah tu. Ada yg peduli dan bela DAP. iaitu melayu bodoh pembangkang. Bardap, bardap

Anonymous said...

Yer tak kisah lah..janji saya jujur..dan buat pengetahuan saya bukan macai.. saya rakyat biasa..yng memuliakan Pemimpin..dalam Islam kita perlu memuliakan..akan haknya...dan hak saya sebagai hamba Allah....ialah memuliakan pemimpin saya...so kat Padang Mahsyar kelak kalau Allah..tanya apa peranan kamu sebagai seorang rakyat...so saya akan kata saya menghormati pemimpin saya...malaijat kiri kanan..jari jari saya jadi saksi...so.. Suka hati sayalah..kan..janji saya tak gelar orang tu dgn gelaran yng memalukan..melainkan asmin jamban sbb dia sendiri buat benda tak senonoh kat jamban...so apa kan daya terpaksa gelar dia asmin jamban...biar dia sedar dan insaf

Anonymous said...

Naik Porsche 718 Cayman.. Jawatan Punaisihat proton mase tu nak cover line jer

Anonymous said...

Kau ni psycho diri sendiri. Yang patut barua najib hadap ialah berapa ramai ahli umno yang tukar haluan sekarang, apa persepsi rakyat tetutamanya orang melayu terhadap najib, bagaimana pencapaian najib pada pru 14..bukan tukar hala tuju pegi serang mereka yang tiada kaitan. Itu keje mca dan gerakan. Cina taknak dengar cakap kau. Bodoh

Anonymous said...

Biar level aku paling bawah pada pandangan manusia asalkan..Allah memandang aku...dengan pandangan..yang sewajarnya..dah tak ada modal k nak komen.....dah tahulah bahawanya sejak dulu..kini dan mungkin hingga akhir dunia Malaysia kini dan pembangkang PEMBUAT CERITA FITNAH TERHEBAT DUNIA...

Anonymous said...

Kahkahkah..kau dah macam najib. Najib puji diri sendiri tolong kaum india sblm ni lebih dari mahathir tolong. Kau pulak kata kau jujur. Kau siap cakap nanti tuhan tanya kau apa peranan kau sebagai rakyat..hehe. macam JFK la pulak. aku taknak komen lebih2, setahu aku tanggungjawab pemimpin pada rakyat akan lebih dipersoalkan nanti. Bersiap sedialah najib

Anonymous said...

Kalau fitnah, saman je. Tunggu apa? Selasa depan?

Anonymous said...

Yer k...kerja McA..Gerakan.. UMNO KAN SATU pasukan so tak salah saling bantu membantu kan kan kan..cina tak dgar tak kisah pun sbb blog cts ni ynang baca majority orang Melayu... So undi MELAYU yng penting tak kira Pas kvpkr k pan k cap munge...bila mereka baca..sapa yng di hatinya ada walau ada sedikit iman..akan faham...isu sekarang Pru 14 ada lah nak pilih ketua kerajaan kelak adakah keldai Dap atau pure MELAYU Islam... UMNO...itu yng penting...so sevenarnyacsapa yng bodoss... Dan sapa yng psyco...tak baca k Aidc. Blog..Dr Kamarul zanan buat komen...Dap ni dia guna politik utk sebar dakyah Evengelist... So...nak sokong k..bukti dah ada Dr Kamarul pun dah report polis pasal Hannah teoh..buta lagi k..ish ish..cinavtak baca tp kita nak beritahu orang Melayu jgn terpedaya dgn mainan Dap..

Anonymous said...

Bekas editor Kumpulan New Straits Times Mustapha Kamil berkongsi pengalamannya di Facebook membincangkan cara Tun Dr Mahathir Mohamad dan penggantinya dalam berurusan dengan wartawan.

Katanya, bagi wartawan semasa zamannya itu, Tun Dr Mahathir adalah apa yang disebut sebagai pemimpin yang sentiasa menjadi 'sumber berita'.

“Ini bermakna mereka yang membuat liputan ke atasnya, akan mendapat sekurang-kurangnya satu halaman utama berita," tulisnya.

Bagaimanapun, Mustapha mengeluh dengan pengganti yang dipilih oleh Mahathir, iaitu Tun Abdullah Ahmad Badawi.

"Apabila saya membuat liputan ke atas penggantinya, Tun Abdullah, hampir separuh masa saya mengalami kesukaran untuk mula menulis berita. Ada kala, saya fikir Abdullah sendiri tidak faham apa yang dikatakannya," katanya.

Mengenai liputan ke atas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, bekas editor akhbar berkaitan Umno itu mendakwa beliau punca dirinya menamatkan kerjaya dalam bidang kewartawanan.

"Dan membuat liputan mengenai Najib, saya terpaksa banyak berbohong dan saya tidak suka berbuat demikian. Jadi saya berhenti," katanya.

Mustapha melepaskan jawatan dari NST pada April tahun lalu susulan laporan Wall Street Journal mengenai skandal 1MDB pada tahun 2015.

Anonymous said...

Pure melayu islam macam najib? Kau bukak youtube rosmah dalam 1 majlis pernah mengaku sembahyang najib selalu tak cukup 5 waktu sebab leka main golf. Aku malas nak ckp pasal 1mdb sbb otak kau akan jammed. Evangelist taik babi..poyo. Entah mana teori kau kutip.

Ted Manoff said...

Suroh orang buat fitnah bertaubat lebih mulia dari saman menyaman. Sebab dapat pahala.

Anonymous said...

Yer..tanggung jawab pemimpin lg besar..sbb tu kita sebagai rakyat tak salah sokong pemimpin pemimpin bila membuat sesuatu kebaikan pada rakyat..bukan asyik komen sondol penyamun pencuri.. Suruh beri bukti.. Kita pula yng disuruh siasat.. Ingatkan klau dah tuduh dan fitnah orang dia ada bukti kukuh mcm youtube..ke..rupanya..panjangkan fitnah atok tua...jer..kesianlah..mcm Malaysia koni dah kantoi.. Fitnah terang terang...

Ted Manoff said...

Suroh orang buat fitnah bertaubat lebih mulia dari saman menyaman. Sebab dapat pahala.

Anonymous said...

Bekas editor tak sanggup menipu untuk najib..akhbar milik kerajaan tu.

Anonymous said...

Ted manoff..anda boleh ganti tugas nabi. Nabi berdakwah di taif kena baling batu, anda patut pergi jumpa editor malaysiakini suruh dia bertaubat.

Anonymous said...

Entah tak perlu saman saman ni..kita Umno percaya Allah Maha Melihat dan Maha Mengetahui.. Sekarang akhir zaman.. Sapa suka buat fitnah k..tunggulah..Allah byr cash..dah nampak dah..Midin fitnah Najib..sekarng orang bercerita pasal asoh nika gee...mana mahu lari..atok terlajak tua fitnah duit 2.6 billion sekarang orrang nak tahu mana hilangnya duit 10 billion..

Anonymous said...

Dr Kamarul bodoh...buku yg kisahkan diri penulis dituduh untuk kembangkan kristian...
DAP Evangelis....Upko parti kristen sabah yg ngaku terima derma najib bukan evangelis?....macai bodos...kalo yg membanggkang evengelis...kalo rakan karib evanjubok..hihihi

Anonymous said...

Kenapa kementerian kewangan ambilalih 1mdb? Perhimpunan agung umno 2015 najib janji hutang 1mdb berkurang hingga 17 billion dan tidak gunakan 1 sen pun duit rakyat tapi kejadian sebaliknya berlaku. Beban hutang terpaksa ditanggung gunakan duit rakyat. Kenapa tipu rakyat??

Anonymous said...

Kau anggap itu tindakbalas dari tuhan? Tu temberang rpk la bodoh..

Anonymous said...

Pure melayu Islam..maksudnya dia mengucap dua kalimah syahadah..dia tahu hukum Islam...tahu dosa pahala..kalau tak cukup solat k buat maksiat k itu antara dia dgn Allah...tapi kalau dah sah sah Kafir... Kau fikir sendirilah Lgbt k pluralism k liberalism k semua dia.. Ok..suka k...kalau esok esok mohd nur sajat kahwin dgn lelaki sado...nak jadi kaum Luth k...klau pembangkang menang besar.Pru 14.. On kot Nauzubillah...

Anonymous said...

Saper suruh ko siasat...suruh ko baca saman doj jer...detail money trail.
.

Anonymous said...

Lobai Pas dah bedal rasuah 90 jota dari najib..jadi keldai najib...belit2 bela najib...

Anonymous said...

Pasangan suami isteri bela najib sebab dapat jemputan bersama pm...

Anonymous said...

Anon 3:20 tu senang senang bodohkan Dr Kamarul.. Baca sendirilah weii.si hannah teoh..tu tulis apa..ada bukti.. So kita tunggu Polis siasat...nak percaya percayalah tp klau Melayu screw mmg akan bantah apa pun...kami Umno dah biasa...tak kisah...sbb Allah dah turunkan ayat Al kafirun... So terpulang lah

Anonymous said...

Bila dah tersepit beban hutang, najib guna macam2 kaedah susahkan hidup rakyat. Kastam kau nak swastakan..bagi kutipan cukai pada kroni, tugas imigresen kau bagi anak beranak sampai mati menantu cabut gigi, gst..nasib baik kena kecam kalau tak habis 60 barang keperluan kau cukai. Ini semua celaka namanya. Belum masuk lagi peruntukan jabatan kerajaan kau sekat. Peruntukan unversiti kau kecilkan. Kata harta razak berkoyan2, menabung sejak kecil..pergilah guna bayar hutang 1mdb.

Anonymous said...

Prime Minister Najib Abdul Razak and his family went on a little trip today, to test out the second phase of the Sungai Buloh-Kajang MRT line.

Malaysiakini understands that the trip was closed off to the media, but social media influencers such as Wak Doyok, who accompanied the family, gave some insight as to how the trip went.

Najib, accompanied by his wife Rosmah Mansor and their son Ashman, arrived at the Pusat Bandar Damansara MRT station about 6pm, and were given a briefing about the MRT.

From there, they took a ride onto the new underground sections of the MRT before eventually taking a feeder bus.

During the bus ride, at one point Rosmah asked Najib to play music from his phone so the ride "won't be so boring".

Najib complied and put on the song Perfect by Ed Sheeran

The couple, however, appeared to be in good spirits throughout the ride.

Some disgruntlement

Some MRT commuters, however, were less than thrilled by Najib's presence on the train.

Lawyer Andrew Khoo posted on Facebook that passengers that were on the MRT before Najib boarded were forced to the back of the train to make room for the premier and his entourage.

He said that he was on the MRT from TTDI heading to Semantan at approximately 6.06pm.

"At Phileo Damansara the folks pictured in my (Facebook) posting boarded the train and said the PM was going to come aboard the train and asked us to move to the back of the train. This was at 6.11pm.

"When I got out at Semantan, which is where regular passengers have to get out, the boarding party stayed on the train and proceeded to the next station which is still officially not opened," he explained.

The Pusat Bandar Damansara station where Najib received his briefing is before the Semantan station.

Invited guests only

Khoo's explanation was in response to William Cheah, who in a Facebook posting denied that commuters were made to move back.

Cheah was among 16 social media influencers invited to go on the feeder bus and MRT trip with Najib, to provide feedback on the new line.

"We were waiting for him (Najib) at Merdeka Station.

"When we got on board with him from that station onwards till the end, I can 100 percent guarantee there was not a single uninvited person in the train or feeder bus with the whole group," Cheah told Malaysiakini.

He said the event was not a "PR stunt".

"It wasn't to make it seem like he was a man on the street," he said.

The MRT is an achievement Malaysians should be proud of whether or not it was built by a BN or Pakatan Harapan government, he said.

Anonymous said...

Yg tak paham boleh guna google translate untuk tahu citer sebenar fitnah malaysiakini ato temberang CTS...

Anonymous said...

Pandai pulak kau cakap itu urusan dia dengan tuhan. Kenapa kau cerca azmin, anwar dll kalau itu "perkara dia dgn tuhan"? Fikiran kau singkat..jika pembangkang menang, melayu islam tetap jadi PM. Cuma mungkin kau tak boleh cari makan bila umno kalah. Kau akan jadi macam jamal, meroyan di selangor.

Anonymous said...

Ini citer andrew khoo menjelaskan tulisan william cheah yg jadi rujukan CTS tuduh fitnah...serba serbi bagi CTS adelah fitnah...taktik pasukan pembela najib mungkar.....
..

Anonymous said...

Kepada macau2 jho lo baca dan fahamkan keudukan citer yg dikatakan fitnah oleh CTS...jangan mudah emosi....hehehehe


Anonymous said...

Kahkahkah..cts auta. Index TI paling lawak.

Anonymous said...

Macai jho lo kuat temberang...

Anonymous said...

Nak bukti ape...bace lah buku hannbah yeo...kat mana dia seru ko masuk kristian...bodos...

Anonymous said...

Polis dah siasat tali senyap jer...bodos...dr kamarul persan nak cari publisiti murahan...ini dr umno

.

Anonymous said...

Yer lah IQ 40.
.

Anonymous said...

Setiap isu, biro IT umno keluarkan. Maksudnya taik tu disebarkan pada blogger dan cytro lain. Kena terima dan hadam taik tersebut. Tak boleh lari atau bagi persepsi sendiri. Jadi tongong la blogger. Tunggu payment hjg bulan bg anak bini makan.

khairul anwar osman said...

Juboq betul! Bkn minyak je naik roti pun naik harga!! Teringat ucapan musa fadzir pasal gst masa pau lalu rakyat disuruh mkn nasi dgn tuyu!

Anonymous said...

Kalau xde duit boleh singgah rumah najib makan free patin buah masak tempoyak + nasi kawah rosmah. Lepas makan jadi penyamun

Anonymous said...

Khairul Anwar...eeh ehh...sama lak nama dengan si Ketua Peliwat Anwar Al Jubori....LGBT ni...sama -sama main Juboq bolehlahhhhh....Bengkok pinggang kooooo.....

Anonymous said...

Tu nama sebenar cts ngok hahaha

khairul anwar osman said...

TOKYO – Seorang pelakon wanita jelita Jepun disahkan mati sesak nafas akibat tersedak sperma ketika dalam pembikinan filem lucah, lapor pelbagai portal berita antarabangsa baru-baru ini.

Kisah kematian aktres cantik yang baru berusia 23 tahun yang tidak didedahkan namanya itu menurut undang-undang Jepun, turut membuatkan ramai peminat lelaki filem pornografi di negara tersebut berkabung dukacita.
Media melaporkan saksi insiden pelik itu mendakwa beberapa lelaki memuntahkan air mani ke mulut mangsa ketika pembikinan filem bergenre Bukkake yang mengisahkan seorang wanita dirogol oleh 30 orang suspek bergilir-gilir.
Apabila adegan rakaman filem seks tersebut yang dilakukan di sebuah studio di daerah Shinjuku di sini itu mencapai tahap akhir, mangsa berkenaan tiba-tiba dilaporkan tersedak dan kemudian mengalami kesesakan pernafasan.
Peliknya pembikin filem terbabit mulanya menyangka mangsa cuma pura-pura pengsan. Bukkake atau bermaksud pancut dengan kasar, merupakan antara genre filem lucah yang cukup popular di negara ‘matahari terbit’ itu.
“Sutradara asalnya marah kerana mangsa rebah hingga ‘cacat’ babak itu, malah mengarahkan aktres hirup lebih banyak air mani dalam keadaan ghairah sebelum panik dan meminta pernafasan dari mulut ke mulut,” kata saksi.



GAMBAR HIASAN

Setelah mereka gagal membangunkan gadis seksi itu, mangsa kemudian dikejarkan ke sebuah hospital berhampiran, namun sayang, wanita tersebut disahkan oleh pasukan paramedik telah meninggal dunia dalam perjalanan.
Menurut saksi yang juga jurukamera filem berkenaan, kedudukan aktres itu berlutut menghadap enam lelaki dan secara bergilir-gilir menelan sebelum memuntahkan semula cecair benih ‘jantan’ mereka yang pekat jernih itu.
Dalam pada itu, pihak polis Jepun turut membuat tinjauan dan larangan sementara untuk pembuat filem ‘biru’ bergenre Bukkake tersebut bagi mengelak kejadian sama berulang ekoran siasatan rapi masih lagi dijalankan.
Industri pornografi Jepun merupakan bisnes lumayan dengan meraih pulangan bernilai 795 bilion yen (kira-kira RM30 bilion) tahun lalu, namun banyak kes menyaksikan aktres ‘didera’ dengan aksi ganas dan keterlaluan.
Bagaimanapun, menurut tinjauan bebas mendapati laporan berita itu boleh diragui kesahihannya kerana ia tidak disiarkan oleh mana-mana media Jepun sendiri dan ada mengesyaki ia cuma jenaka! – Agensi.

Anonymous said...

Najib liwat jubo altonya nak panggil ape?..

Anonymous said...

Ooooo...jadi citer CTS ni citer jenaka jugak ler...hihihi..CTS dah banyak kali buat citer jenaka katun ...macai2 jho lo terlompat2 tambah sana tambah sini konar baring pon ade...hehehehe...bodos macai jho lo..

Anonymous said...

Apalah 90 jota berbanding dg 90billion

Anonymous said...

Invoke DAH MENGAKU, pru 14 ph TAK AKAN MENANG... sebagai reaksi dari laporan itu jangan hairan bilamana Mamakkini didapati membohong dan meroyan tanpa henti. Kalau kat Singapore ... konfem Mkini kena bungkus dan di hantar ke Laut Cina Selatan. Nasib baik dok kat Mesia dan PM adalah seorang Melayu (apologetik). kik3

Anonymous said...

Mana ada negara yg bekas PM nya lebih mewah dp PM semasa.... Kecuali Malaysia sahaja.... Hanya rakyat bodoh saja yang tak ambil pethatian atau tak ambil kesah.

Anonymous said...

KLCC dah siap puluhan tahun tapi dari segi bilangan pengguna yang mendapat faedah daripada keujudannya boleh saja dibilang dengan jari. Berbeza dengan MRT, meskipun MRT baru siap puluhan hari tapi jumlah pengguna yang mendapat faedah dari keujudannya tersangatlah ramai yakni dapat mengatasi keahlian PH itu sendiri. Makanya itu yang membimbangkan para cai2 dan pengampu2 mereka. TerGUGAT. Muahahaha

Anonymous said...

Pelik tapi bener:

hanya kat antah berantah ketua pembangkang berkempen naik jet peribadi tapi PMnya hanya naik kenderaan bermotor.

Anonymous said...

MRT belum dibuka untuk awam, INVOKE dah tahu bahawa PH tak akan jadi first past the post. What can we compliment them is this ... hopeful, hopeful.

Anonymous said...

media baru akan jadi sumber maklumat yang berguna, tepat dan cepat yakni satu medium yang boleh diharap-harapkan

namun media baru juga boleh jadi sampah sarap maya kalau sengaja menyampaikan maklumat picisan, bohong dan reka-rekaan.

Anonymous said...

.
Pelik tapi bener:

Kristin baca injil dan percaya bulat2 kerana ia adalah kitab. Muslim baca koran dan percaya sepenuhnya kerana ia adalah kitab. Dalam konteks yang sama ABU baca M/kini dan SR lalu telan bulat-bulat kerana M/Kini dan SR adalah kitab2 mereka.

kah kah kah
.

Anonymous said...

Pandai jugak ko merapo jenaka...hi3...

Anonymous said...

Cuma bezanya ialah Kristin dan Muslim tidak perlu bayar apa-apa tapi ABU dikenakan bayaran bulanan untuk baca kitab2 mereka? Sadis tapi bener.

Anonymous said...

Ko duduk bawah temporong...pelanvong pelbagai bangsa ke klcc..
Parking pon susah dapat...MRT nak dibanggakan sangat...berapa jota sehari pengguna dari kajang sungai buluh ke kl?..akal kecik...mulut besar...hihihi..

Anonymous said...

Daripada ko merapo tak tentu hala baik ko berzikir...sempga Allah bagi petunjuk antara prompak dan pembela...

Anonymous said...

Malaysiakini fitnah ato cts temberang?...otak ko dah tak brape betul lagi...ade skru longgar...

Anonymous said...

90 billion?...bila ko siasat?...temberang ko...

khairul anwar osman said...

APA ko merepek ni? Ko mesti kristen indon,nyah ko dari sini

Anonymous said...

PMnya cedok duit rakyat hari2 dalam 5 tahun, naik mrt, naik rosmah sekali dalam 5 tahun.

Tanah Melayu Kini said...

Apala msiakini.. dan org yg sokong artikel diaorg..
What do u expect.. he is the prime minister of a country and security mesti la ketatkan..
Tak kisah la kalau pm dr pembangkang pun situasinya akan sama.. ape la.. semua pm didunia lain sama la jugak tahap sekuritinya.. adoi..

khairul anwar osman said...

U-TURN
1. Saya dah buat U-turn (pusingan U) Iama sebelum perjanjian menyokong pengampunan di-raja untuk Anwar dan pencalonannya sebagai Perdana Menteri. Saya U-turn apabila Najib sendiri U-turn terhadap UMNO.

2. UMNO yang ditubuhkan pada tahun 1946 menumpu kepada kemerdekaan negara di bawah sistem Demokrasi berparlimen dan Raja berperlembagaan.

3. Apabila Najib menyalah guna kuasa Pedana Menteri dan melandaskan rejimnya kepada Cash is King atau Wang sebagai Raja, maka terkuburlah perlembagaan; apabila Najib melesapkan sebegitu banyak wang dan RM2.6billion masuk ke dalam akaun peribadinya; apabila peraturan undang-undang disalah guna dan digantikan dengan rasuah secara terbuka dalam negara; apabila kesemua ini terjadi dan lebih lagi, saya hilang kepercayaan dan berpaling daripada UMNO pimpinan Najib dan saya tumpukan usaha untuk menurunkan pemimpin ini yang jelas bekerja bertentangan dengan kepentingan Melayu, Islam dan Malaysia – asas kepada perjuangan UMNO.

4. Di dalam usaha untuk menghancurkan jembalang ini, saya dapati ada persamaan dengan parti-parti pembangkang yang menentang UMNO dan BN. Terdapat juga persamaan dengan Anwar Ibrahim. Saya dan Anwar boleh bekerjasama setelah saya U-turn.

5. Kami, bersama dengan yang lain-lain akan berusaha keras menjatuhkan Najib dan kerajaannya yang mundur, korup dan kleptokratik.

6. Perompak tidak boleh pimpin negara yang hebat ini. Pencuri yang dicaci dunia dan ditertawakan semua tidak boleh dibenarkan berterusan memerintah mana-mana negara.

7. Itu objektif saya berkerjasama dengan Anwar. Tidak perlu U-turn lagi. Ianya telah pun berlaku.

8. Saya tidak takut pada Anwar berhubung dengan RCI (Suruhanjaya Siasatan Diraja). Tetapi saya percaya usaha menyiasat urusniaga matawang asing oleh Bank Negara ialah untuk mencari kesalahan saya.

9. Sebaliknya tiada RCI ditubuhkan untuk menyiasat kehilangan bertan duit yang telah pun terbukti oleh 1MDB dan Najib walaupun terdapat banyak bukti salahlaku yang jelas dan boleh didapati oleh sesiapa sahaja di dunia dan rakyat Malaysia.

10. RCI ke atas urusniaga matawang Bank Negara lebih 30 tahun dahulu bukan untuk mencari keadilan tetapi jelas satu usaha terdesak Najib untuk menutup mulut pengkritiknya. Ia tidak akan berjaya.

Anonymous said...

Bini PM lagi mewah dari bini bill gates. Padahal berapa sangat gaji PM.

Anonymous said...

Boboiboy yg tak berapa cerdik hari ini mengaku daddy nya memang merancang jatuhkan najib sejak 2014 lagi bersama2 anak didik beliau jidin mika..
kenyataan itu keluar semasa soal jawab dalam perbicaraan saman fitnah boboiboy vs su najib
naya madey..anak dah pecah rahsia
mau kena libas ngan hanger sat gi ni......

hihihihihihi

Anonymous said...

TERKINI

dari Mahkamah Tinggi Shah Alam .. 13/7/2017
"Rafizi bebas tuduhan hina ahli Umno. Tidak ada bukti kenyataan pemimpin PKR itu mengganggu ketenteraman awam."

TERDAHULU..

Mahkamah memutuskan #CelakaUMNO tidak ada kena mengena dgn menghina Orang Melayu....

Bila masa UMNO ni Melayu..?

Yang kami tahu UMNO Menipu & Menindas Melayu...

Anonymous said...

rasanya sepanjang soal jawap perbicaraan ini banyak lagi pendedahan dari boboiboy akan keluar...itu pun kalo tak kena hanger la

Anonymous said...

Cakap lah sekurity ..nape cakap fitnah plak..

Anonymous said...

Bila gaung didepan saya kena u turn ler...takkan nak terjun gaung mcm najib...

Anonymous said...

Madey dah bagi signal RCI takkan berjaya...madey jauh lebih bijak dari najib...hihihi...

Anonymous said...

Bodos ko ni...seluruh mesia dah tahu madey nak jatuhkan najib kerana najib songlap..

Anonymous said...

RCI untuk 1 mdb tak diperlukan...siasatan polis singapore dan fbi dah cukup sebagai bukti untuk seret najib jho lo 3 lagi prompak...RCI buang masa jer...

Anonymous said...

ko boleh u turn terus kelombong taik..hehehe...asal taik kembali jadi taik...hik5..

Anonymous said...

Najib dah bagi signal madey takkan berjaya jatuhkan Najib...Najib jauh lebih bijak dari madey sebab dia bukan jenis nyanyuk dan kuat nangis mcm madey,sikit2 nangis sikit nangis, buruk sngt muka si tua nyanyuk tu nangis, muka pulak murung kering tak berseri akibat kecewa mnkla wajah Najib cool dn cerah jer...hihihi

Anonymous said...

ko la yg bodos...najib songlap balik apa yg madey dah songlap 22 tahun harta negara untuk anak beranak ngan kroni..
banyak tu madey and kroni dah rugi....

Anonymous said...

PAS tawar 'gencatan senjata' pada Pakatan Harapan

PAS hari ini menyeru “gencatan senjata” sesama pembangkang, sebaliknya menggembleng tenaga bersama untuk menumbangkan BN.

Timbalan presidennya Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berharap pertelagahan sesama mereka kini dapat ditamatkan demi rakyat dan masa depan negara.

“Pertama, parti-parti pembangkang perlu melaksanakan gencatan serangan sesama sendiri bagi memberi fokus kepada musuh sebenar Umno-BN.

“Jangan pedulikan tulisan murahan tentera siber yang suka melagakan antara satu sama lain. Golongan ini akan ada di setiap zaman dan tempat.

“Apa yang penting dilihat ialah masa depan negara.

“Kerana masa depan rakyat, agama, bangsa bahkan parti politik hanya akan wujud bila adanya kestabilan negara,” kata Tuan Ibrahim dalam kenyataannya hari ini.

Katanya, PAS dan parti-parti dalam Pakatan Harapan – DAP, PKR dan Parti Amanah Negara (AMANAH) – perlu bertolak ansur dan mencari titik persamaan tanpa membelakangkan dasar masing-masing.

“Banyak persamaan yang perlu diutamakan berbanding hanya beberapa perkara sahaja yang berbeza.

“Dalam mewujudkan toleransi politik yang baik, tentulah usaha perlu diambil bagi memperbesarkan persamaan dan mengecilkan ruang perbezaan,” katanya.

Anonymous said...

9:22..Bodos ko ni...berada dlm kepompong taik madey...ko pun sma ngan madey asyik nangis jer lps tu marah meroyan tak tentu hala akibat kecewa kerana Najib semakin kuat ko pulak semakin lemah takde sokongan..semoga ko cepat2 gila karana frust...hihihi..

Anonymous said...

Ini petanda tak baik kpd umno yg harap pas bantu umno menang dlm pru...

Anonymous said...

Yg kami tahu UMNO/BN tak kuat makan tahik mcm kau, kik5

Anonymous said...

TV3 suju dah sibuk interview pakar2 ekonomoney...takkan pakar2 ekonomoney berani cakap sokong rafizi boikot Edra.....bodos tv3 suku..

Anonymous said...

tuan ibrahim musang taik berbulu ayam...hahaha

Anonymous said...

suju? apa tu? suju kpla taik kau ke? ngata org lain bodos rupa2nya kau bodos...dah nyanyuk mcm madey ke? jngn sikit2 nangis mcm madey yer.

Anonymous said...

ada dua tiga orang penjaga kandang babi bersuara. sayu syahdu. ada yang cepat mengalir air mata macam bapak melayu cepat lupa. dah lama dah....poooorrrraaahhhhh taik.

Anonymous said...

Suju tu bahasa baku yang dorang belajar kat kandang babi.. Kikiki
Mengeja pun tonggang langgang tapi dengan muka selamber babi je claim IQ tinggi..kikiki..

Anonymous said...

Akal kau sebesar kandang babi ye.? Kikiki

Patut la bahalul

Anonymous said...

Bangla menjubo mak kau nak panggil ape pulak jing. ?

Anonymous said...

Ok la tu dari singgah kandang babi kau tu..dapat tulang babi je..lepas jilat tulang menyondol menyalak..kikiki

Anonymous said...

Kau pulak cukup bulan claim tulang babi bawak balik bagi mak bapak kau makan..

Anonymous said...

Hanjing pakatoon mane pandai membaca.. Menyalak menyondol memang terror...

Anonymous said...

Sembang bini bill gates pulak dah..kahkahkah..
Meroyan asal boleh ye jing...
Kahkahkah

Anonymous said...

Hanjing bodoss 3.34..kalau bahalul tu jangan tunjuk sangat..hik5

Anonymous said...

Lebai pas terima rasuah 90juta.? Nape tak report..? Auta keling..?

Anonymous said...

Hanjing bahalul nak tunjuk bahalul..kikiki.. Terlebih hadam kitab kandang babi la tu..kikiki

Anonymous said...

Hanjing macam kau menyalak 25jam sehari kau tak nak kira sekali.?

Anonymous said...

Hanjing2 pakatoon pandai2 belaka.. Otak sebesar kandang babi.. Tabik spring satuuuuu...kikiki

Anonymous said...

Sudah lah pembanggang2 meley...klw sehari tak memfitnah mengumpat mungkin sawan babi kot korang..apa nak jadi macai2 ni..doktrin kebencian fitnah mengumpat lah sahaja sebagai talian hayat pakatoon rakyat..

Anonymous said...

Jwb ikut isu lah cai. Isu skrg pasal fitnah meloyakini. Kalau tak boleh nak jwb toksah tulis komen bangang mcmni.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates