July 12, 2017

75 EXCO Agama Pulau Pinang Patut Letak Jawatan Isu Filem Gay



Mengaibkan dan memalukan bagi Umat Islam Pulau Pinang yang mempunyai EXCO yang menjaga Ugama Islam, berifat lembab dan pekak bedak sehingga tidak malu mengaku semalam baru tahu mengenai tayangan filem gay di Tanjong Tokong, yang juga dinaungi oleh ADUN DAP.

Performing Arts Centre of Penang, atau lebih dikenali sebagai Penangpac bercadang mengadakan tayangan percuma sebuah filem gay dari Vietnam. Bertempat di Penangpac, acara dijadualkan bermula pada jam 8 malam pada 11 Julai 2017, semalam.


Di bawah penjagaannya, Abdul Malik Abul Kasim mempunyai Jabatan Agama Islam Negeri Pulau Pinang dan Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang di mana di dalamnya terdapat ratusan pegawai dan kakitangan. Mustahil tidak ada seorang pun yang menyampaikan perkara ini kepada EXCO yangvterkenal dengan gelaran Malek Itik di media sosial?

Perkara yang sudah lepas baru beliau tahu dan baru nak panggil untuk berbincang (boleh bincang lagi tu?). Nasib baik ada NGO Islam yang mendesak sehingga tayangan filem tu dibatalkan. Kita sarankan Malik Itik sila letak jawatan kerana memalukan Islam.

Nota Kaki: Kerajaan Negeri seperti biasa akan menafikan penglibatan mereka. Untuk rekod, Ketua Menteri Pulau Pinang sendiri merasmikan Penangpac dan Penangpac pernah mendapat geran RM100,000 dari Kerajaan Negeri.




75 comments:

Anonymous said...

mungkin CM tu pun gay kot? atau dia mmg suka taroh mcm cara yg gay sangat suka buat ..

Anonymous said...

Yg merompak tak didesak letak jawatan?..

Anonymous said...

CTS cakap memalukan umat islam...rakyat malaysia yg tidak menentang rompakan 1mdb berjemaah pelbagai bangsa sehingga jadi bahan lawak antarabangsa tidak rasa malu pon....

Anonymous said...

Semua tayangan filem mesti di luluskan oleh lembaga penapis filem...adekah filem ni ditaysngkan secara haram?...

Anonymous said...

Mudtahil filem yg ditayangkan ditempat awam ditayangkan secara haram...kalo dah lulus LPF dibawah kerajaan Najib ape yg hadi isu lagi...Rakyat mesia berugama islam yg patut malu kerajaan najib luluskan filem gay...tak tau lah CTS tak rasa malu ...

Anonymous said...

kalo ikut fatwa penjubor PKR ..
ianya membwa erti:
'kalo ditayangkan dlm tempat tertutup, tak perlu tapis, boleh bukak semua,
tapi kalo ditayangkan ditempat awam, baru kena tapis';
maksudnya tutup bagian kemaluan dan tempat2 sulit.

Anonymous said...

anjing penghidu jho lo pagi2 dah menyalak .. marah betul dia takde org pun nak sokong dia tangkap jho lo .. maklumlah anjing terencat otak ..

Anonymous said...

Ko bodos...

Anonymous said...

Penjilat jubo jho lo tak de kemaluan...

Anonymous said...

Kalo filem seludup tayang tempat sulit saper yg tahu...ko jer yg tshu kerana suka yg haram..

Anonymous said...

Kalo filem yg lulus LPF boleh tayang tempat awam..,.takkan plak salah EXCo...yg salah LPF lulus filem gay...mula2 tak lulus...setelah didesak lulus plak...Najib dan menteri ugama yg guna duit yapem main golf di anerikana bisu jer..

Anonymous said...

Anjing jho lo takut tuan dia kena tangkap...gila2 membela cina prompak jho lo..

Anonymous said...

Yg merompak masuk neraka yg subahat bela prompak pon masuk neraka jugak..cina kapir plak yg dibela oleh anjing ni...memalukan melayu...

Anonymous said...

Imdb sila bg bukti.dah kena dakwa ke belum. Sekian, tima kasih.

Anonymous said...

GEORGE TOWN: The screening of a gay film titled ‘Lost in Paradise’ has been called off after drawing criticism from the public.

The film was originally scheduled to be shown at the Performing Arts Centre of Penang (Penangpac) in Straits Quay, Tanjung Tokong, at 8pm yesterday.

It was to be open to “mature audiences” only.

State Religious Affairs Committee chairman Datuk Abdul Malik Abul Kassim said he only knew about the plan to screen the movie yesterday.

“I understand that the movie has been cancelled by Penangpac.

“We sent an official letter to them to discuss the planned screening. It was my duty as state religious affairs chairman to do so,” he added.


Read more at http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/07/12/penangpac-aborts-screening-of-gay-movie/#S5jSOe8TH2oTBRHV.99

Anonymous said...

Filem blm pon ditayangkan...CTS dah kecoh...

Anonymous said...

Kenapa ko nak tahu dah dakwa blm?..kenapa Ah Pandir rak dakwa?..

Anonymous said...

sbnrnya citer jho lo tu citer dah tak laku, hanya anjing DAPigs aje yg gunakan krn modal nak menipu dah kekeringan.
anggap ajelah anjing DAPigs sekor tu dah kena jangkitan sawan babi.

Anonymous said...

Kenapa najib tak arahkan polis tangkap prompak 1 mdb?...kenapa ko tak desak najib ambik tindakan dakwa prompak?...ko nak jilat jubo vina jho lo?..

Cucu Tok Selampit said...

Komen dari pembangkang kalau cerdik sikit boleh tak? Kami tahu IQ41 tapi jangan tunjuk sangat. Terima kasih.

Anonymous said...

Hahaha ..temberang kerana nak jilat jubo cina jho lo...hehehe...melayu biarkan cina prompak bebas...cina singapore dah dakwa konco jho lo...cina singapote tutup bank yg jho lo simpan duit rompak 1ndb....melayu bela cina orompak plak...memalukan melayu...ini orang paling bodos dlm dunia...

Anonymous said...

Hahaha 40 lebih bodoh dari 41...

Anonymous said...

10:17. suruh bos pasang cip baru laaaa .. asyik2 citer basi ..
mengapa najib kena kena ambik tindakan?
yg jho lo songlap adalah duit IPIC, bukannya duit 1mdb ..
ko aje yg belum tukar cip otak, anjing2 pakaton lain suma dah senyap pasal jho lo dan 1mdb krn bos mrk dah ganti cip usang anjing2 mrk.
ko sekor yg tinggal jadi anjing liar tak bertuan kot ..

Anonymous said...

1Q 40, memang bijak...bijak pusing roundbout..

Anonymous said...

Ko tokey cip...cip ko tak laku..basi ler bila dah kena batang hidong...hehehe...anjing jho lo mengamok...takut tuan kena tangkap...

Anonymous said...

Duit IPIC?...per pasal plak IPUC saman timbangtara 1 mdb?...per pasal plak 1 mdb setuju bayar 1 2 billion kpd IPIC...anjing jho lo ingat dah bijak temberang yek...hehehe..

Anonymous said...

Layak jsdi ketua propaganda temberang...

Anonymous said...

Gobind: Apa yang berlaku kepada Ops Gopi SPRM?

PETALING JAYA: Ahli Parlimen DAP, Gobind Singh DAP ingin tahu apa yang berlaku kepada Ops Gopi, tindakan Anti perjudian, Maksiat dan Kongsi Gelap di Melaka yang bermula pada bulan Mei dan yang mana beberapa anggota polis ditahan.

Ahli Parlimen Puchong itu berkata beliau mahu penjelasan daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengenai nasib operasi yang diterajunya, sejak dua bulan sejak penangkapan dibuat.

"Jadi kenapa semuanya telah senyap secara tiba-tiba?" Katanya.

"SPRM harus mengakui bahawa ini adalah satu kes yang telah menimbulkan minat awam yang besar dan oleh itu mesti ada pembaharuan mengenai apa yang telah terjadi.

"SPRM mesti menjelaskan sama ada tindakan telah diambil dan jika ya, apa tindakan? Sekiranya tiada tindakan telah diambil, beritahu kami mengapa? " katanya dalam satu kenyataan hari ini.

The Guardman said...

BERITA PALING GEMPAR PALING TERKINI

Setelah sekian lama bersusah payah memburu orang yg amat dikehendakki seluruh Amerika, Jho Lo akhirnya telah pun berjaya ditangkap oleh sepasukan FBI yg lengkap bersenjata paling canggih abad ini, tertidur kerana keletihan dipenthouse paling mewah dan paling glamor beliau diAmerika semasa sedang mengira wang yg dia berjaya songlapkan dari transaksi wang diantara 1MDB dan IPIC.

Ini merupakan kejayaan terbesar buat Amerika Syarikat dlm kempen memerangi pengubahan wang haram. Dgn tangkapan tersebut akan dapat memberikan penghormatan kpd agensi FBI kerana berjaya membantu Department of Justice utk mengambil tindakan selanjutnya kpd pihak2 yg disyaki sama terlibat.

Kejayaan ini berhasil krn adanya kerjasama rapat dari bekas Pegawai #1 Malaysia yg telah menyumbangkan wang ehsan sebanyak USD50 juta bagi tujuan tersebut.

FBI dan DoJ dlm sidang media yg berasingan sama2 mengandaikan bahawa dgn penangkapan org paling dikendakki ini akan memberi peluang yg amat cerah utk parti2 pembangkang agar terus meracuni minda rakyat utk terus berdiri teguh dibelakang mrk dlm merampas kuasa pemerintahan kerajaan di Malaysia.


Berita ini dibawa secara langsung dan khusus utk penyokong pembangkang di Malaysia oleh The Guardman.

Anonymous said...

Siaaatan projekk felda ikan sturgeon dan 100 jota lesap di KBS pon dah senyap sepi...
Ratusan juta di JBA sabah tukar AMLA..jabatan air sabah merompak?...sprm nak jadi alat najib?...cakap sprm telus...

Anonymous said...

Nampak mcm bijak buat temberang...anak murid raje temberang?
.hik...hik..hik..

Anonymous said...

1030, 1034, 1045. org bodoss tanya dan bagi komen bodoss .. taraf pencacai ..

Anonymous said...

1058 pun sama .. kaki cacai temberang ..

Anonymous said...

1055 tgh jual minyak temberang ..

Anonymous said...

1058 pulak tengah u-turn kata org lain temberang. biasalah tu ..

Anonymous said...

Ko tukang bagi penarafan...tak sedar taraf diri sendiri...hihihi..

Anonymous said...

Tak sedar diri sendiri kuat temberang..hihiji..

Anonymous said...

Diri sendiri tak sedar dan tak ngaku jual temberang bila kena batang hidong...hihihihi..

Anonymous said...

Tak betul citer ko temberang?...hahahaha....penjilat jubo jho lo...

Anonymous said...

Setelah terbukti barulah boleh letak jawatan. Kan itu style yang jadi ikutan Madei dan LGE. Tak salah itu jadi ikutan, kan kan.

Anonymous said...

yg pasti banglo takde kolam tu aku dah booking ...tu bukan temberang

Anonymous said...

Made tak cakap ada rompakam tapi dissappear into thin air. Ko nak lawan Made? Ko sapa.

Anonymous said...

Ape bukti ko tak temberang?...hahahaha...ko prompak boleh ler booking..

Anonymous said...

Sebab tak melalui tapisanlah penganjur batalkan tayangan budut.

Anonymous said...

Penganjur kecit teloq bila citer sampai pada umum. Makanya dibatalkanlah.

Anonymous said...

dah kawtim dgn ms phoon pun ...mana bole dedahkan ...kan tu rahsia pembeli dgn penjual
aku plan nak bukak bisness jual duit orang mati... confirm laris
ramai sok tu yg bunuh diri bila parti kena haram

Anonymous said...

Kalo madey tak cakap kenape tuduh madey suap doj saman jho lo?

Anonymous said...

Korang yg tuduh koranglah yg kena bg bukti. Apasai yg kena tuduh nak bg bukti?? Masuk mahkamah baru kena tuduh bg bukti.bukankah cara mcm skrg ni membuatkan korang sakit hati. Tahniah najib. Masuk mahkamah baru kita bg bukti. La ni biaqlah macai pembangkang mampouh pelan.2

Anonymous said...

Plak...cts kata sebab exco kluarkan surat...bodos ko tak baca ape vts tulis...

Anonymous said...

Tapi kenapa salahkan exco plak..

Anonymous said...

Hahaha...tuduh ape?...tak payah nsfikan...saman jer lah..

Anonymous said...

Umno bimbang tsunami Melayu
SHAH ALAM - Bersatu mendakwa pemimpin Umno kini berada dalam keadaan tidak menentu disebabkan fenomena tsunami Melayu termasuk ahli Umno sendiri sedang menolak parti itu.

Presidennya, Muhyiddin Yassin berkata, situasi semasa menyaksikan ribuan orang Melayu yang rata-ratanya ahli Umno satu ketika dahulu hadir pada setiap program Bersatu.

Katanya, fenomena itu turut berlaku di kawasan Felda yang dahulunya menjadi kubu kuat dan tidak pernah berjaya ditembusi parti pembangkang.

Anonymous said...

Sabah dah ubah...felda dah benci...hutang tanam semula puluhan ribu jadi pusaka untuk anak tanggong...umno dah goyang2... Najib mimpi rehat di sungai buloh inn naik mrt ...hihihihi...

pak cik din said...

Kenapa gay luar negara badan berketul2, batang besar,sedangkn gay malaysia gemuk batang 1inci saja?

Anonymous said...

Biarlah midin nak cakap apa pun..kita tunggu jer pru14.. Cakap bnyak pun tak guna... Jika dah hitam hatinya mcm Melayu Screw... Buat lah apa pun.. Buktilah apa pun...dah hati hitam gelap...tak boleh nak ubah dah...mcm surah Al Qafirun...kau dengan agama kau... So. Biarlahkan mereka selagi tak kena mcm Pas...mereka tak serik.. Bagi kita Umno mudah..semuanya kita serahkan pada Allah...hidup.. Mati kita kerana Allah..so cukuplah bagi kita Allah yang menolong dan memelihara kita...kan kan kan

Anonymous said...

Suasatan polis dingapore dan fbi dah pon jumpe bukti....nak belit lagi?...

Anonymous said...

Ko dah main drngan gsy...hahaha

Anonymous said...

Biarkan lah perompak jho lo bebas...kita pakat bayar hutang 1 mdb yek...Allah suruh hukum pencuri perompak..

Anonymous said...

J.low dia punya pasai. Jgn najib sudah.ekeke

Anonymous said...

Meskipun longpac terima dana awam, tidak bermakna bebas melakukan apa saja. Undang2 perlu dihurmati.

Anonymous said...

Buat ikut que. Forex dulu. Bila Forex dah over baru cekaup yang lain.

Anonymous said...

Ramai2 lah tangkap j.low. kalau tera tangkaplah najib. Bukti mana ekeke.

Anonymous said...

Forex tak kemana pon...forex bukan mahkamah...kenapa najib tak seret madey ke mahkamah?...najib tak yakin mahkamah boleh sabitkan madey ke penjara...tubuh RCI hanye nak buat gempak jer...

Anonymous said...

Kenapa najib buat dek tak tangkap jho lo perompak?...mana ade orang biarkan prompak bebas...najib takut jho lo?...

Anonymous said...

Kerja mudah ko bodos sangat...

Anonymous said...

Gsy lokal tak seimbang antara gsy aktif dan pasif. Yakni gsy pasif mengatasi bilangan gsy aktif. Ini bermakna gsy aktif kena kerja keras. Teruk tu.

Lebih teruk bilamana di era Made bapak gsy aktif di sumbat kat bamboo river. Bertambah tak seimbanglah antara gsy aktif dan pasif.

Anonymous said...

Jho lo ade pegang rahsia najib?..
Mcm Isa pegang rahsua PD...kalo tak de pegang rahsia perintahkan polis tangkap...

Anonymous said...

Ato jho lo suap najub jangan tangkap dia?...

Anonymous said...

Abih tu yg "pandai sangat" tak boleh buat apa. Melalak saja. Ekeke

Anonymous said...

Dap ada 37 kerusi. Boleh keluo tali perut kalau nak atasi koleksi kerusi Dap.

Anonymous said...

Awat? Utun nak saman rci? Bila? Bio betoi.

Anonymous said...

Asalkan duit tokong masssyyyuuuukkkk akaun HongLeong.....betul tak, Jing?

Anonymous said...

Jing ternakan kapiaq LGBT DAPIGS memang minat filem gay macam ni....betul tak, Jing?

Nak ubah tiang gol, menyalak pasal Jho lo....Jing oh Jing...cian ko!

Anonymous said...

Kes kat singapork berklas money laundering bukan rasuah atau rompak. Forex pun akan berklas money laundering. Lebih mudah untuk dakwean. Kaboom.

Tanah Melayu Kini said...

Hanya di "negera" pulau pinang..
Negeri bapak dia punya..
Negeri di malaysia yg masih ada 'ISA' - ikut suka aku

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates