July 29, 2017

134 DS @NajibRazak Patut Jawab Bila Tun @chedetofficial Ajak Debat, "Pi Lah Debat Dengan Sama Umur"


Tun Dr Mahathir pernah menolak pelawaan Ketua Pembangkang, Lim Kit Siang untuk berdebat pada tahun 2013, baca di sini. Pada tahun yang sama dalam bulan April, Husam Musa pernah mengajak Tun Dr Mahathir berdebat, namun Tun mengelak. Malah Tun Dr Mahathir turut berkata,
Lagipun siapa dia Husam? Kalau banding dengan umur saya dia masih budak-budak. Pergilah debat dengan budak-budak sama umur, tak usahlah cabar orang.
Tun Dr Mahathir sekarang berumur 92 tahun dan DS Najib Tun Razak pula 64 tahun. Sekarang apabila Tun Dr Mahathir beria-ia mengajak DS Najib Tun Razak untuk berdebat, mungkin DS Najib Tun Razak boleh berkata,
Lagipun siapa Tun Dr Mahathir? Kalau banding dengan umur saya dia sudah tua. Pergilah debat dengan orang tua sama umur, tak usahlah cabar orang.

134 comments:

Anonymous said...

Macai madir tak keluar tengkok ke mlm ni utk membela penyangak tua ni.. hahahaha

Anonymous said...

Najib bila berucap mulut terkeluar air liur..berbuih2. Ciri2 penipu sejati

Anonymous said...

Selama madey kerala jadi PM berapa kali dia berdebat??? Sekali pun tak... Bukan budaya jugak la tu....

Anonymous said...

tahap pariah betul la ko ni proot...komen tak membina langsung...ko blajar kat sapa mat sabun?hishamudin gay tua tu?

Anonymous said...

Ted babi babi ni dh kena halau pun nak menempel lagi kat sini..? Dedak babi dah kurang la tu.. Kikiki
Standard hanjing pengecut..

Anonymous said...

international pariah?

Anonymous said...

Halau mcmanapun, jenis babi bukan dia tahu malu.

Anonymous said...

Komen pariah tedbabi kena humban ke lobang taik...kahkahakah...

Anonymous said...

Ciri2 barua celaka sejati pulak macam kau la.. Hehehe

Zaharudin Zaharudin said...

Melayu bodoh sj yg sokong pembangkang utk jd tukang screw melayu sendiri.

Anonymous said...

Apa usaha ds najib nak rampas semula negeri yang jatuh ke tangan pembangkang selama ini? Tidak berdaya langsung. Lesu. Pemimpin bahagian pula berebut jawatan. Kami di peringkat cawangan terpaksa terangkan isu nasional lebih dari jalankan aktiviti yang terhad disebabkan kekangan kewangan dari pihak atasan. Sila ambil perhatian.

Anonymous said...

lu manyak sedap aahhh... itu LAHAP TAIK dan JILAT LENDIR HANYIR si PENJAJAH/PENYAMUN/PARASIT/LANUN/PERASUAH/PEMBUNUH/PEROGOL-si BANGKAI2 BABI JIJIK-si KULI2 UMNO SIAL KANIBAL/TONGGENG ROSMAH MANSOR GILA BABI BETINA2 SUNDAL-PELACUR2 terKANGKANG TEPI JLN./ZAHID BABI-KU NAN ANJING KURAP-KJ BANGKAI BABI/RAHMAN DAHLAN CELAKA/SALLEH KERUAK JUBOQ BABI/KENCING NAZRI AZIZ KANGKANG BABI BERLENDIR/JAMAL PAK TONGKOL JUBOQ BABI HANYIR/ARMAND AZHA SUNDAL KURAP!!

Jadi, PI MAMPOS lu si spesis ANAK HARAM BANGKAI BABI spesis PENYAMUN KULIT BABI JIJIK JHO LOW KAFIR HARBI dr. spesis MAK PELACUR SUNDAL terKANGKANG TEPI LONGKANG HANYIR-main JUBOQ BABI/BAPAK PENYAMUN KULIT BABI terTONGGENG JIJIK si BABI2 HANYIR-penuh NANAH lu yg. diSONDOL BERGILIR2 oleh si SAMSENG2 UMNOjuboq BABI anak beranak KEPARAT lu!

Tok Labu.
(ANTI NAJIB 100%)
(HARI-HARI DOA PASANGAN NAJIB ROSMAH MAMPUS CEPAT)

Anonymous said...

Anon Saturday, July 29, 2017 12:31:00 PM

Jgn doa keburukan org...nnt termakan diri sendiri...

Hidayah milik Allah SWT jua...

MUHASABAHLAH DIRI......

Anonymous said...

Tok Labu doakan pasangan puaka najib rosmah cepat mati agar rakyat malaysia terlepas dari beban kos sara hidup yg meningkat angkara sifat tamak haloba mereka.

Anonymous said...

Patutlah hebat punya doa, kau berdoa dlm kandang babi rupanya.

Anonymous said...

Harimau mati meninggalkan belang, najib mati meninggalkan hutang.

Tok Labu.

Anonymous said...

Panik sungguh fuckatoon hihihidung..
Kikiki

Macam2 doa keluar.. Panik...panik..

Kikiki

Anonymous said...

Dasat betul doa & maki hamun dari kandang babi... Kahkahkah

Agak2 doa + maki hamun tu makbul tak..?? Kahkahkah

Biasa orang macam ni dia berdoa depan patung tokong sembahannye..

Anonymous said...

Doa depan tokong berasap memang macam tu...kahkahkah
Kena pulak depan tokong tu ade kepala babi salai..lagi tekun la dia berdoa...

Kahkahkahkah

Anonymous said...

Kena pulak depan tokong tu ade kepala babi panggang.. Lagi la kusyuk dool dog berdoa..
Hehehehe

Anonymous said...

Syed albabun jadi tok labu plak....ko ni ada krisis identiti kot....

Anonymous said...

Tokong mati meninggalkan terowong

Anonymous said...

Yang pape kedana puak kau je.. Kerja malas siang malam menyalak
bodoh.. Patut la tokong umpan tulang babi je.. Pemalas..

Anonymous said...

madey mati meninggalkan TAIK.

Anonymous said...

Mat sabu mati tinggalkan sabun

Anonymous said...

Aljuboori mati meninggalkan kote bengkoknya....kik5..

Anonymous said...

5:48..mgkin bila kau bercakap karut terleleh air liur babi dapigs belaan kau..

Anonymous said...

Patut lah di malaysia percentage org gila tak siuman bertambah tahun demi tahun..kt blog ni saja pun majoritinya terdiri org tak siuman gila tak berfikiran waras..cakap merepek..doa tak masuk akal..melalut2..kesian sungguh lihat puak2 kecewa pakatan haram..

Anonymous said...

Masuk Akal...Tak masuk akal....Atau akal saja....Pakatan Hiding akan tubuhkan RCI khas utk tun mahathir setelah Pru 14¿¿¿

Anonymous said...

Banding umor najib dan madey najib masih budok.

Anonymous said...

Memang tak waras kalo perompak gila2 dipertahankan...

Anonymous said...

Samaada budok najib saman foj ato SR ato debat...menang saman rakyat akan tak percaya lagi madey...debat najib boleh tunjukkan bukti menjawab soklan madey...rakyat takkan percaya lagi madey...umno boleh menang mudah pru...perkara mudah untuk tolak madey...tapi bisu 2 ribu bahasa...macai terpaksa berkuntau untuk bela najib...hehehe..

Anonymous said...

Najib mati teringatkan bontot altonya...

Anonymous said...

Macai mati tersedak dedak perompak....hehehe

Anonymous said...

Bekalan dedak terhad kerana bank jho lo kena sita

Anonymous said...

Ikrar Zahid sokong Najib tidak jamin dia kekal jadi TPM?
STOP PRESS

Apa sudah tertekan sangatkah Zahid Hamidi sampai melafazkan ikrar taat setia kepada Najib Razak di hadapan para ulama termasuk ulama dari luar negara. Apakah Zahid mengira pelafazan ikrar itu di hadapan ulama menunjukkan dia mengambil saksi manusia yang berdarjat tinggi dalam agama?

Hishamuddin dan Zahid sedang berebut uri dalam Umno.
Mungkin itu yang sedang dirasakan oleh Zahid, dia tertekan dan mindanya berbalam-balam memikirkan nasib dan masa depan politiknya sekarang.

Beliau sedang dikejar bayangan ketakutan kepada apa-apa tindakan lanjut Najib yang sukar diramalkan. Zahid jadi hilang kompas keyakinan kepada Najib apabila perdana menteri itu melantik Hishamuddin Hussein sebagai menteri dengan tugas-tugas khas yang dilihat sebagai persediaan Najib kepada Hishmuddin untuk menjadi penggantinya.


Pelantikan Hishamuddin yang juga sepupu Naib itu menjadikan Zahid keresahan dan tidak berapa jenak (lena) tidur. Betapa tidak, setelah Hishamuddin ditambahkan tugas itu disamping kekal dengan portfolio pertahanan saham Hishmuddin naik mencanak. Ketua-ketua Umno bahagian sudah mula mengubah tempat duduk dengan memerhati kepada Hishamuddin berbanding Zahid.

Dengan membaca Najib tidak berbuat sesuatu kepada Hishamuddin tanpa sesuatu menyebabkan, ketua-ketua bahagian telah membaiki kiblat sokongannya. Ramai ketua bahagian yang menjadi kuasa penentukan terhadap hierarki Umno beralih angin kepada Hishamuddin dari Zahid. Berbagai alasan digunakan untuk menghalalkan tindakan mereka termasuk kononnya Hishamuddin lebih layak kerana dia anak bangsawan.

Seorang ketua bahagian dari Kelantan menyebut kepada saya, dia lebih yakin kepada anak bangsawan menjadi perdana menteri daripada anak "bangsat wang". Anak bangsat wang maksudnya anak marhaein. Aduh...sedih dan sendu saya mendengarnya, begitu rapuh penilaian politiknya.

Secara diam-diam juga para pemuka Umno sedang menilai penampilan kedua mereka, Zahid dan Hishamuddin. Persepsi menjelma dalam kepala orang Umno di semua peringkat apabila Najib memberi kuasa lebih banyak kepada Hishmuddin daripada Zahid ia suatu isyarat jelas. Dan cadangan Zahid agar Majlis Tertinggi Umno endorsekan kedudukkan sebagai pemangkau timbalan presiden agar dikanunkan tetapi tidak dihiraukan Najib memberi gambaran Najib menolak cadangan Zahid.
Situasi itu semualah menjadikan Zahid "histeria" bersendirian takut akan menjadi mangsa kepada perdana menteri seperti mana pernah diterima oleh bekas timbalan-timbalan perdana menteri sebelum ini.Kerana mempercayai jawatan itu penuh "phobia" juga katanya Zahid tidak menjadikan Seri Kasteria kediaman TPM di Putrajaya sebagai kediamannya. Zahid sampai sekarang tinggal di rumahnya di Country Home.

Kalau Zahid kini kegelisahan wajar kerana para pelobi dan kumpulan Hishamuddin kini sedang bergerak menyusun strategi bagi menjamin Hishamuddin menjadi timbalan presiden Umno. Mereka sudah mengatur timbalan presiden akan membawa Hishamuddin ke jawatan timbalan perdana menteri. Ada yang jemput Hishamuddin ke majlis hari raya dan juga merasmi mesyuarat bahagian.

Penyokong dan pelobi "ketiak hangit" Hishamuddin termasuk yang bermesyuarat di bawah pokok ketapang di Chow Kit, tidak mengambil berat soal pilihan raya ke-14 yang ditakuti oleh Najib. Sebaliknya mereka sedang kemabukan untuk memastikan anak Hussein Onn itu menang jawatan timbalan presiden. Bagi mereka jawatan dalam Umno lebih penting dan gah dari pilihan raya. Atau mereka tidak mengambil berat soal pilihan raya kerana mengira Piraum nanti dengan senang dikuasai Najib?

Anonymous said...

Soklan mudah dari ahli hidung sendiri ..jika pakartun hidung menang ..siapa PM pun tak terjawab
....boleh sibuk pulak dgn siapa PM..siapa TPM...

Anonymous said...

Fool dog mati kebulur tulang..kiki

Anonymous said...

Skrip jho lo...basi dah..
Lamaaaaaa...daaaaaahhhh...
Kikiki

Anonymous said...

Lagi tak waras bila sembah kitab keling mabuk yang dah mampus..
Kahkahkahahaha

ted manoff said...
This comment has been removed by a blog administrator.
PAK SUKIMAN said...

Assalamualaikum wr wb.

Salam ukhuwah islamiah buat semua saudaraku baik yang menjadi TKI/ TKW maupun yang ada di dalam negri.
BISMILLAHIRROHMANIRRAHIM
Mohon maaf jika kehadiran saya di blog ini
mengganggu kenyamanan pengguna blog,,
Kehadiran saya di sini hanya ingin menyampaikan kepada saudara teman" yang sedang dalam kesulitan atau
Terlilit hutang
ekonomi menurun -atau asmara - membutuhkan bantuan dana besar,
Jangan sungkan menghubungi MBAH KASSENG CALL/SMS : 0853-4288-2547
Anda Akan Berhasil Sukses Jika Anda Mau Mengambil Keputusan Untuk Mengikuti Ritual Gaib MBAH KASSENG ...
**** BELIAU MELAYANI SEPERTI: ***
1.NOMOR TOGEL
2.PESUGIHAN
3.UANG GAIB

…=>MBAH KASSENG<=…
CALL/SMS : +62853-4288-2547

Anonymous said...

Kan dah cakp hari tu...Kerajaan INSYAALLAH Umno dan Bn pegang
Ketua pembangkang mesti dari Pas sbb..Pas pun banyak kerusi menang...
DAP tak dapt bertanding sebab Cec menipu lagi
PKR...banyak kalah sbb tiada sokong Pas
PAN hilang deposit
CAP munger...satu kerusi pun tak dapat ketika pemilihan....
TAK CAYA TENGOKLAH.InsyaAllah.. Ni yang akan berlaku

Syed albudin said...

Berangan lebih

Syed albudin said...

Bersama Najib dengan hujah "ke lautnya", sepupu beliau, Hishammuddin Hussein yang diura-ura sedang diprojekkan untuk dinaikkan pangkat lebih tinggi sehingga ketika ini diberi dua jawatan menteri, turut sama keliru dan celaru dengan abang sepupunya itu.

Ketika merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Setiu di hari yang sama dengan Najib berucap di Perak, beliau menggesa Pakatan Harapan agar memulakan siasatan terhadap Tun Mahathir sekarang dan tidak menunggu setelah memperolehi kuasa untuk berbuat demikian.

"Apa yang menjadi tanda-tanya, kenapa nak tunggu menang pilihanraya baru nak siasat?" soal beliau.

Hello bro....macam mana Pakatan Harapan nak memulakan siasatan jika belum ada kuasa dalam tangan?

Tunggulah ada kuasa dulu kerana selepas siasatan, ia perlu disusuli dengan tindakan dan hukuman. Semua itu hanya boleh dilakukan setelah kuasa berada dalam genggaman.

Tun Mahathir sebelum ini pernah secara terbuka mengalu-alukan untuk dirinya disiasat setelah Pakatan Harapan berkuasa berkaitan pentadbirannya selama 22 tahun jika didapati beliau melakukan apa-apa kesalahan atau tindakan yang merugikan negara.

Tetapi, tegas bekas Perdana Menteri itu, tumpuan ketika ini harus diutamakan untuk menyingkirkan Najib terlebih dahulu kerana bala dan bahana daripada kepimpinannya amat besar dan merosakkan kehidupan rakyat serta negara.

Kalau Tun Mahathir sendiri bersikap terbuka dan tidak takut untuk disiasat, apa lagi yang Hishammuddin perlu bimbangkan?

Tunggu sajalah nanti bila UMNO dan BN tumbang, Tun Mahathir atau Najib yang akan lari lintang-pukang? 

Anonymous said...

Sape calon pm pakatoon..?? Kikiki

Anonymous said...

Baru umum tubuh RCI dah kalut buat drama air mata...kahkahkah..
Terbuka la sangat kononnye.. Terbuka ape..? Lobang hihihidung..?

Anonymous said...

Albabun...jari tengah mau ka..? Kikiki

Anonymous said...

Tua tapi nyanyuk nak buat ape..
Kikiki

Anonymous said...

Madey alu2 sesiapa saje boleh siasat dia...budok najib ade brani?....macai kena bukak habis ilmu kuntau nak pertahankan budok najib n co.. meow...meow...konar sana konar sini

Anonymous said...

Siapa calon ketua pembangkang dari umno selepas pru?..kikikikikikiki...
wawawawawawaa..

Anonymous said...

Geng BN nak siasat madey...itu normal
Ini terbalik ...jijah nak siasat madey kalo pakartun menang....pesal tak sekarang
Memang sah kartun

Anonymous said...

Biasa la tu..dah nama pun fucckkatooon... Gebang je lebih.. Hari pertama umum tubuh RCI pun muka top dog dah macam nak nangis mintak simpati... Kahkahkah

Anonymous said...

Daftar fuckatoon pun belum lepas lagi mau gebang bodoh...kahkahkah

Anonymous said...

Ade sekor fool dog dia punya gebang lagi la bodoh..
Katanye hantu altantoya akan keluar cari pembunuhnye bila umno tumbang..
Hantu pun takut dengan umno..? Kahkahkah
Gebang budak wechat...kencing pun berterabur lagi mau komen kat blog politik...kahkahkah

Anonymous said...

Ade sekor underdog bladifool bodos tak paham makdud hantu altonya akan cari pengarah pembunuhnyer...sekolah takat darjah berapa?...

Anonymous said...

Watch Nazri closely, MCA man warns Umno
Sean Augustin
ShareTweetPinMail
ti-lian-ker-nazri-umno-1

PETALING JAYA: Umno members should be wary of Nazri Aziz now that he has admitted he is closer to DAP than he is to MCA and respects the Opposition party, Ti Lian Ker warned.

Labelling the Tourism and Culture Minister a “wolf in sheep’s clothing”, Ti, who is MCA Religious Harmony Bureau chairman, accused Nazri of sucking up to the DAP the way former prime minister Dr Mahathir Mohamad has.

“I wonder if Nazri will eventually join the DAP and stand alongside former Umno members?” Ti told FMT, alluding to the likes of Mahathir, former deputy prime minister Muhyiddin Yassin and former Kedah menteri besar Mukhriz Mahathir.

Mahathir, Muhyiddin and Mukhriz have since gone on to set up Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) which aims to topple Umno and Barisan Nasional.

Syed albudin said...

Ok

Anonymous said...

Nazri dah akui rapat dengan DAP....Nazri tak rasa DAP anti melayu?...ato rekaan umno sajer?...
Ato Nazri nak masuk Bersatu kerana percaya umno akan tumbang?....hehehe...

Anonymous said...

Nak kena tunggu umno tumbang baru nak cari..? Dah lama mampus pun sampai la ni tak cari2 lagi.. Hantu pun takut dengan umno..???
Kahkahkahkah... Lu gebang ape fool dog kurap.. Gebang budak wechat..?? Gebang kandang babi..?? Kahkahkahkah.. Apasal bodoh lain macam ni...kahkahkahkah

Anonymous said...

Kalau nazri nak masuk parti cap hihihidung di persilakan.. umno tak de heran pun.. Din pagoh pun umno berani buang...
Kikiki

Syed albudin said...

SELEPAS MEMPERDAYA PAS KENAPA TIDAK MENJEMPUT DAP SERTAI BN

Atas kesedaran BN memerlukan undi dari penyokong DAP,  zahid mempelawa pengundi cina kembali kepada BN sambil menempelak tsunami pengundi cina PRU12 dan PRU13 memilih DAP atau Pakatan Rakyat sangat tepat pada masanya.


Zahid dan seluruh pemimpin umno sedar MCA hampir pasti tidak akan menang di kawasan majoriti pengundi cina dan termasuk juga majoroti pengundi Melayu.. Jika umno pun sudah tergugat,  tidak mungkin mca dan mic mampu bertahan. 

Apa istimewa agaknya mca dan umno sehingga perlu pengundi cina kembali kepada BN, apakah sokongan pemimpin umno dan mca kepada jho low boleh dijadikan alasan (?)

Apakah beberapa jho low lagi boleh dilahirkan jika pengundi cina kembali kepada BN (?)

Apakah akan ujud Forest City di setiap negeri bagi memeriahkan lagi pertempatan warga China di negara ini.  Apakah akan ujud beberapa lagi Petaling Street mengiringi Forest City (?)
Sebagai ucap terima kasih saranan Zahid,  apakah MCA akan sokong RU355 (?)

Sayangnya saranan Zahid itu dibuat bukan di hadapan pengundi cina,  sebaliknya sekadar di hadapan ahli umno semasa merasmikan Perwakilan Umno Kota Melaka di Bandar Hilir.

Anonymous said...

Fool dog 6.08 sekolah tinggi ke.? sekolah tinggi2 jaga kandang babi je ke.? Kikikiki

Anonymous said...

Dah nama pun perwakilan umno..dah tentu la yang hadir semua orang melayu..orang umno.. Sejak bila pulak ade cina yang masuk umno..?? Apsal bodoh lain macam ni..?? Kikiki

Jari tengah mau ka..?? Kikiki

Anonymous said...

Syed sambal belacan,
Bodoh pun lain macam

Anonymous said...

Dgn segala hormat dan sukacitanya dipersilakan nazri aziz masuk parti hihihidung. Ada dlm umno menyusahkan rakyat dan negara.

Syed albudin said...

Fahamkan ayat itu betul²

Anonymous said...

Kpd nazri aziz atau hulubalang beliau yg baca blog ni.
Tolong sampaikan kpd beliau bhw rakyat Malaysia tak kira parti apa pun dah meluat dan nak termuntah dgn lagak beliau. Saya harap mana-mana parti pun jgn terima jenis manusia mcm. Kalau dia gatal sgt nak join parti, suruh dia pergi ke China masuk PARTI KOMUNIS.

Anonymous said...

Albabun..jari tengah mau ka..?
Kikikiki

Anonymous said...

Eeikk...macai2 marah betol2 kpd nazri aziz...budok najib pon takut marah nazri menteri kanan...macai plak lebih2... Berani lawan samsing umno ni?...sembang jer lebih...depan nazri semua bisu leer...nanti nazri cakap ko ingat amno ni bapak ko punyer?...lintang pukang ler macai underdog bladifool cabut selamarkan diri...hahahahaha.

Anonymous said...

Zahid berani cakap depan melayu...depan cina menikus...eksyen jer lebih....zahid sahkan dah jumpe pe derma keluarga raja arab...SPRM sahkan bukan derma raja arab....bekas pelajar sekplah ugama penipu besar...

Anonymous said...

Is PM Najib Abdul Razak trapped?
Rais Hussin
28 Jul 2017, 12:50 pm (Updated 29 Jul 2017, 12:59 am)


COMMENT | The ratio of controversies in the upcoming general election versus the previous election in 2013 is probably 50:1 in Malaysia right now.

In the last general election, the key issue was just the ability of the opposition front, then known as Pakatan Rakyat (People's Coalition), to unite as a major electoral pact.

Can three parties, representing the interests of the Malays, Chinese, Indians and others, cohere as a common unit that can weed out the corruption in Malaysia

Some were convinced, others were not. As it turned out, the (Prime Minister) Najib (Abdul Razak’s) government led by Umno emerged from the electoral fray triumphant. But it barely won with enough votes, it actually lost popular votes.

Umno scraped through, by gaining 47.38 percent of the popular voters, while the opposition had the remainder 50.87 percent. Had it not for the gerrymandered constituencies, Umno would have lost. Instead, despite receiving less popular votes, the Umno-led government had 59.90 percent of the 222 seats in the Parliament, registering 133 seats win.

In the upcoming 14th general election, Najib is facing a tall order again. Some issues are insurmountable, such as 1MDB, as billions have been allegedly swindled or stolen out of the company.

It is arguably one of the largest corruption, malfeasance and abuse of power case in the world, and will, therefore, invite the scrutiny of the US Department of Justice further, not forgetting at least six other jurisdictions that include Singapore, Hong Kong, Luxembourg, Switzerland, the UK and Germany.

As things are, the Umno-led government has to contend with 50 issues which neither Umno nor BN, can resolve over the next few years. Invariably, both are entering the impending 14th general election with excessive baggage.

Among them are the 1MDB scandal; the imposition of a six percent GST on all transactions; the mysterious US$681 million that found its way into Najib's private bank account; the phenomenal rise in the cost of living; the fluctuating prices of oil; the depreciation of ringgit; the prosaic and daily difficulties in making ends meet.

Indeed, one might add the suspension and depletion of the Mara scholarship; the drastic cuts in the subsidy of academic studies; the reduction in the value of bargain with foreigners over the sale of Bandar Malaysia; plus the drop in Malaysia’s reputation abroad...

Anonymous said...

Berlambak isu yg dicipta oleh budok najib..

Anonymous said...

Banyak kali dia bercakap depan cina...berani aje.. kau ape tau.. Duduk dalam kandang babi je hadap kitab keling mampus tiap hari lagi mau gebang bodoh.. Kikikiki

Anonymous said...

http://www.gengviral.com/israel-adalah-negara-laknat-di-timur-tengah-yang-menggugat-keamanan-palestine-dan-mempunyai-banyak-agenda-jahat-rahsia-ucapan-kim-jong-un/

Budok Najib berani cakap israel laknat?.....kominis korea utara barani cakap..

Anonymous said...

Penipu besar sesuai merujuk pada top dog lobang hihihidung besar.
Hari ni cakap lain..besok uturn cakap lain pulak.dia tau fool dog semua bodohnye lain macam..semua pakat hangguk2 je..
Hehehehehe

Anonymous said...

Perangai fool dog sendiri pun dah macam israel lagi mau gebang bodoh...
Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Kau tolong cakap pd nazri, dia ingat Malaysia ni kepala bapak dia punya?

Anonymous said...

Orang umno selamber je sound nazri tu.. Bukan sikit suara yang maki dia bila tindakannye tak betul.. Malah di persilakan masuk fuckatoon kalau dah tak senada dengan kepimpinan sekarang.. Kau ape tau.. Duk hadap kitab keling mampus tiap hari kat kandang babi lagi mau gebang tunjuk bodoh..kikiki.. Baru belajar jadi barua ke fool dog oii..?

Anonymous said...

Ko dah lame jadi barua tapi barua kaki lima...underdog bladifool..yg pegeng kuasa ko sanguup jadi barua walopon prompak..hehehe...barua kaki lima barua berbayar..duk ngadap kitab cinaa prompak jho lo harap tambah dedak...hihihihi..

Anonymous said...

Perangai underdog bladifool dah jadi perangai yahudi sejak najib pakai penasihat yahudi...prompak pon dibela..hihihihihk.

Anonymous said...

Skrip basi...laamaaaa daaaahhh...
Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Fool dog wechat meroyan...kahkahkah
Kitab basi tu jugak yang di usungnye ke hulu hilir.. Duk ulang skrip basi ye jing.. Kahkahkah

Basi laamaaa daaaaahhh...

Anonymous said...

Bahalul punya macai pakatong tong taik.Jual kitab kandang babi kat sini mane la laku.
Pi la jual kat tempat sendiri.
Dah tak laku kat sini meroyan bodoh pulak.hik5

Anonymous said...

Anus 937...ko tak penah dengar ke masa kutbah jumaat ..bila khatib sebut israel mesti dimulai dgn ayat ...negara laknat israel.....
bab tu ko terlelap kot...tak pun sibut main tenet lagi....

Anonymous said...

Khatib baca khutbah dia sibuk main wechat... Kikikiki
Tu yang bebal lain macam je..

Anonymous said...

Najib tak nak debat ngan madey sebab madey tu taik, taik tu busuk..hehehe...hnya org bodoh jenis langau je yg sanggup debat ngan taik...kik5..

Anonymous said...

Taik 9:37...Sebenarnya yg laknat tu adalah ko...laknatullah haramjadah...kihkihkih

Anonymous said...

BN tidak mungkin panjangkan tempoh PRU 14 – Tinjauan
Posted By: Pentadbiron: July 30, 2017 Print Email
Tinjauan Suara pakatan daily terhadap 30 orang masyarakat awam termasuk pekerja bank, pemandu teksi, kerani, pekerja hotel dan lain-lain menjangkakan kerajaan BN akan mengadakan pilihan raya umum (PRU) ke 14 dalam tempoh 2 atau 3 bulan yang akan datang.
Seorang pekerja hotel Alfred Lopez berkata, PRU 14 akan diadakan dalam tahun 2017 kerana BN tidak akan menunggu sehingga pembangkang berjaya mempengaruhi pengundi luar bandar untuk melakukan perubahan.
“PRU 14 pasti hangat disebabkan oleh terlalu banyak isu. Di kawasan bandar, pengundi sudah membuat keputusan untuk mengundi PH tetapi di kampung dan kawasan luar bandar, sokongan untuk BN masih kuat lagi.
“Oleh sebab itu, PRU14 akan diadakan ‘sebentar lagi’ supaya PH tidak ada masa untuk memberi maklumat secukupnya kepada pengundi kampung dan luar bandar,” katanya.
Seorang eksekutif bank, Calvin Wong, berumur 30 tahun, berkata walaupun angka ekspot dan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) sudah naik, namun untuk rakyat biasa, kos sara hidup yang meningkat tinggi, harga barang mahal serta nilai matawang Ringgit masih rendah mendorong mereka untuk menolak BN.
“Ada sesuatu yang tidak kena (bagi rakyat biasa). Kerajaan selalu mengeluarkan kenyataan ekonomi negara amat baik serta kukuh dan hanya setengah pihak tertentu sahaja yang sedang memburukkan-burukkannya tetapi apabila anda turun padang, anda boleh nampak keadaan yang sebenar.
“Ada kilang tutup, pekerja dikurangkan, gaji lebihan masa dipotong, pasaran sudah ‘slow down’ dan sebagainya. Susah hendak percaya situasi ekonomi di Malaysia adalah bagus,” kata Wong.
Beliau memberitahu golongan usahawan terutamanya pelabur asing kini kurang yakin dengan perkembangan politik di Malaysia kerana nampaknya hala tuju kerajaan adalah kabur.
“Kerajaan Malaysia perlu membayar IPIC (penyelesaian bon 1MDB) pada 31 Julai. Saya hendak tahu perkembangan lanjut mengenai kes ini.
“Saya berpendapat PRU14 akan diadakan dalam masa terdekat supaya Pakatan tidak ada masa mengatur strategi serta mencelikkan minda pengundi kampung,” ujar Wong.

Anonymous said...

Ko tutup taik budok najib dan cina prompak jho lo dengan tangan....hahahahaha

Anonymous said...

Fobia bila sebut jho lo...sayang sangat cina tokey dedak...hihihihi..

Anonymous said...

Sebelum ni yakin sgt sabah & Sarawak akan tolak BN, S&S tu majoriri orang kampung atau bandar? Knp keluar analisis ckp sokongan di kpg utk BN kuat?

Analisis bodoh dari pakatan kandang babi.

Anonymous said...

mana punya hotel ni .. Alfred Lopez ke aferit tetlopeh?
eksekutif bank komen cam eksekutif kedai kopi ..pesal tak citer bandingkan ngan ekonomi singapore... citer la berapa ramai dah jobless...eksekutif yg bawak teksi kat singapore takmau citer....

Anonymous said...

PRU 14 2018...

bg mase CEC lagi...nnti kalu buat PRU awal sblum CEC dapig brtau BN zalim plak...

BN akam tunggu slpas smue masalh dlm PH selesai..
Ini logo PH pon baru terkial2 nk buat ad hati nk PRU AWAL..

kihkihkihkih

Njib GENTLE punye org beb....

Syed albudin said...

Ayat syok s3ndiri ni, najib tgh ketarr lutut nk bubar parlimen, najib tgh syok korek rahsia tun m ni, najib gentle? Gentel pelior

Anonymous said...

Fool dog wechat 2.57 jual kitab kandang babi kat sini lagi ke. ?? Kahkahkahkah
Kesian.. Jual kat kandang babi pun tak laku ini kan pulak jual kat sini... Bodoh lamaaaa daaaaahhhh..

Syed albudin said...

Org kampung senang najib nk bodokan, bagi 50+beras sekampit, tapi derita 5 tahun

Anonymous said...

Kesian...fool dog wechat 2.59 penyembah kitab jho lo berhempas pulas jual kitab bodohnye tu..

Bodoh lamaaaa daaaaaahhh...
Kahkahkahkah

Syed albudin said...

SEJARAH PENCIPTAAN JAM TANGAN G-SHOCK.
Sejarahnya bermula apabila Kikuo Ibe (gambar) terlalu kecewa dengan insiden jam tangan yang telah dihadiah oleh bapanya rosak akibat terjatuh, beliau kemudiannya nekad mencipta sebuah jam tangan tahan lasak. Siapa sangka jam tangan yang dihasilkan Kikuo Ibe telah menjadi sebuah jam tangan 'legend' yang sehingga kini menjadi kegilaan remaja mahupun orang dewasa.

Proses penyelidikan dan penghasilan G-Shock bermula pada tahun 1981semasa Ibe berkerja sebagai seorang jurutera di syarikat yang menghasilkan jam tangan terkenal iaitu Casio. Projek khas itu diberi nama "Project Tough".

 

Pada awalnya Kikuo bercadang menggunakan binaan dalaman yang lebih tahan lasak daripada biasa didalam jam bagi memberikan ketahanan yang diperlukan. Tetapi dalam ujian awal dimana prototaip jam dijatuhkan pada ketinggian 10 meter jelas jalan penyelesaian ini tidak menhasilkan ketahanan yang memuaskan.

Penyelesaian terhadap masalah bagaimana menghasilkan jam tangan yang tahan lasak akhirnya dijumpai secara tidak sengaja. Beliau mendapat ilham apabila melihat bagaiman bebola getah mengajal selepas terjatuh. Prototaip dihasilkan dan ianya mampu memenuhi keperluan TRIPLE TEN yang dikehendakki Kikuo Ibe dan pasukan Project Tough. Apakah itu Triple Ten?

1. Tahan jatuh dari 10 meter
2. Tahan tekanan air sehingga 10 bar
3. Bateri yang tahan sehingga 10 tahun

 

Hasil kerja keras beliau akhirnya terhasilah model pertama G-Shock iaitu DW-5000 (gambar),jam tangan ini mula dijual pada tahun 1983. Semenjak itu lebih 50 Juta utas jam tangan berjenama G-Shock telah terjual.

Jualan G-Shock benar-benar melonjak pada dekad 90-an apabila remaja memerlukan jam yang sesuai dengan kegilaan mereka dalam aktiviti sukan lasak. Menurut Kikuo Ibe, pihak Casio langsung tidak menyangka G-Shock boleh menjadi popular kerana ianya sebenarnya dijual dan dihasilkan untuk sektor pembinaan bukan untuk pasaran remaja. Bagi memenuhi keperluan peminat G-Shcok dari golongan wanita pula Casio mengeluarkan Baby-G pada tahun 1991

G-Shock menjadi semakin 'lagendary' pada tahun 1993. Pada tahun ini berlaku Battle of Mogadishu di Somalia. Insiden ini juga dikenali sebagai insiden Black Hawk Down. Pasukan elit Delta Force menggunakan G-Shock sebagai jam pilihan ketika melakukan operasi dan pada hari berdarah ini G-Shock yang dipakai askar-askar elit ini mampu berfungsi walaupun in battle condition. Sejak dari hari itu anggota tentera dari cabang bukan elit pun mula menggunakan G-Shock kerana ianya satu-satunya jam yang boleh dikatakan battle proven. 

Bagi kami jam G-Shock yang paling ikonik rekaannya ialah DW-9052. Kami sendiri pernah melakukan droptest dari bangunan 3 tingkat dan jam ini tidak mengalami sebarang kerosakan.

Anonymous said...

Derita 5tahun..?? Siapa tu..?
Fool dog yang dalam kandang babi tu ke..? Kikiki

Adam rosly jual nasi lemak je pun boleh buat banglo disneyland.. Kalau lu derita memang patut..pasal lu bodoh + pemalas.. Menyalak siang malam melahap tulang babi lagi lu cakap derita..? Kikikiki

Jari tengah mau ka..??

Anonymous said...

Amno shock....najib nazak...muke berkerut...

Anonymous said...

Cec tokong2 kandang babi tu kasi settle la.. Nanti tak dapat bertanding masuk pru ade pulak tokong2 kandang babi gantung diri keciwa...
Tu fuckatoon hihihidung punya register pun belum settle.. Lagi mau sembang bodoh pasal pru..
Komen pun tunjuk bodoh...kikiki

Jari tengah mau ka..??

Anonymous said...

Ape rahsia najib nak korek...najib menteri kabinet madey...ape2 keputusan kabinet adelah persetujuan najib...forex rugi najib tak pernah bantah...baru sekarang najib nak korek kisah basi yg dia sendiri setuju....hahahahahahaha...

Anonymous said...

Muka top dog makin hari makin keruh... Kikiki
Umor pun dah extra tu..

Lobang kubur pun laaamaaaa daaaahh tunggu...

Kikiki

Anonymous said...

Berapa jota melayu di malaysia?...mao jari tengah kar?...hahaha..

Anonymous said...

Syed sambal belacan, orang kg mmg bodo. Pasai tu mat sabu kalah bertanding di kwsn kg di kedah.
Sblom tu dtg dari jauh bertanding MP k trg pun kalah jugak. Kau tau tak k trg tu kwsn bandar, bukan kg kubang semang, kedah.
Jd sekarang ni kg atau bndar bkn sebab mutlak penolakan/sokongan kpd seseorang calon/parti. Bahasa kau pun makin nampak kebabian sejak dua menjak ni. Dah belajar mkn babi dgn mat sabu ke?

Anonymous said...

Najib tak pernah korek pun...Top dog sendiri yang beria mintak RCI.. Dia sendiri yang cabar.. Dia dapat ape yang dia nak.. Kikikiki...
Kalut sangat pasaipa..? Kata tak salah..awat la ni kalut sendiri..??

Anonymous said...

Nampak mcm budok najib dulu yg nak gol..hahahahahahaha.

Anonymous said...

Ko makan babi dengan jho lo pembekal dedak..hahahahahaha..

Anonymous said...

Albabun fool dog bengap memang sedang berusaha meningkatkan taraf kebabian nye..

Anonymous said...

4.06..Penyembah kitab kandang babi masih cuba menjual kitabnye...
Kikikiki

Anonymous said...

Selain jual pil kuda, kau juga jual jam gshock tiruan buatan Taiwan?

Syed albudin said...

Tu lah pasal, diorang tk terdedah dgn maklumat terkini, asyik bergantung pada tv kerajaan saja, belum celik internet, anak2 yg kerja dibandar kalau balik kampung tlg ceritakan pada ibubapa anda betapa korupsinya pemimpin malaysia ni

Anonymous said...

Gol ke mane..? Gol masuk terowong kat penang ke..?? Kikikiki

Anonymous said...

Selain kitab kandang babi, kitab keling mabuk yg dah mampus juga masih jd pujaan puak2 ni.

Syed albudin said...

Buat dua kerja, jual kat internet saja, menyahut seruan ahmad maslan 3suku tu,jual yg ori saja, dpt jual sebijik goyang kaki sebulan, zaman najib ni serba serbi mhl, kedai 1malaysia pun jual brg melebihi harga kedai biasa, nk jam g shock ori pm tepi

Anonymous said...

Oii albabun.. Baru keluar kandang babi ke..? Kat kampung dah bersepah internet.. Kau nak tipu orang kampung mane ni..? Kau ingat ni zaman mader ke line internet terhad.. Lagi 3 tahun nk 2020 dah oiii... Orang kampung tengah berak pun boleh layan fb la skang ni...

Anonymous said...

Amboi, besarnya kau ambik untung. Jual sebiji je goyang kaki sebulan. Kau ni yahudi russia atau Israel? Cekik darah, lepas tu salahkan kerajaan. Dajal kau ni

Syed albudin said...

Chitttt!!!! Biar betul orgkampung tgh berak pun main fb? Din pagoh beritahu aku hanya admin blog je yg buat perkara tu, orgkampung mana yg main fb time berak, boleh bagi bukti?

Anonymous said...

Bukan ke kau sendiri din pagoh.. Ingat pengomen kat sini bodoh macam kau ke..? Tukar la nama ape pun karakter komen kau memang tak berubah..

Syed albudin said...

Kau ni byk ceritalah, dpt jual sebiji najib juga untung@cukai, lagipun bkn susah sgt dn xperlu keluar rumah, segalanya dihujung jari, nk brg canggih mestilah mhl, dpt jual dua biji goyang kaki 3 bulan

syed albudin said...

Mana ada saya jadi din pagoh? Setahu saya din selalu post pagi je, xde kena mengena dgn saya,

Anonymous said...

Sudahlah si budin umang-umang..Perangai sebijik macam raja mendalir!!!!

Anonymous said...

cuba ko raba celah kangkang ko tu Syed Al Babun....
aku takut ko pun tak tau ko ni jantan ke betina...

Syed albudin said...

Saya selalu komen kt blog hiburan saja, kebetulan kwn bagi web blog ni,

Syed albudin said...

LIPIS - Kehadiran Ahli Jawatankuasa Pas Lipis, Mahyudin Ghazali ke Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Lipis, di sini hari ini mencuri perhatian ahli Umno termasuk  presiden parti, Datuk Seri Najib Tun Razak yang hadir bagi merasmikan persidangan itu.

Najib yang dimaklumkan tentang kehadiran pemimpin Pas tempatan itu berkata, belum pernah berlaku dalam sejarah apabila pemimpin Pas datang ke majlis perasmian mesyuarat Umno.

“Jarang dalam persidangan Umno ada orang pas. Man … (Ketua Umno Bahagian Lipis Datuk Abdul Rahman Mohamad) ini merupakan satu kejayaan,” katanya ketika berucap merasmikan Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Lipis Di Dewan Jubli Perak, Sultan Haji Ahmad Shah, di sini hari ini.

Mahyudin hadir ke majlis berkenaan atas kapasiti sebagai Imam Masjid Kampung Tempoyang menerima peruntukan RM1.5 juta diumumkan Najib, untuk membaik pulih masjid kampung berkenaan, selepas menerima permohonan daripada Abdul Rahman. - Sinar Harian
celahgelegar at 4:53 PM

Anonymous said...

Ada scientist sesat dlm blog ini

Anonymous said...

Macai uderdog bladifool sembah kitab cina prompak jho lo dan kitab raje temberang.....hahahahs
.

Anonymous said...

Macai underdog bladifool mcm najib mana ade tulur...dah kena cabut dengan pempuan mek saleh SR....tapi cakap besar....hihihihi....pempuan jer boleh cabut tulur jantan...hahahaga...besar kemaluan...

Anonymous said...

Abihhhh lahhhh PAKATAN Xbole HARAPPP...

PAS nk BERGABUNG dgn UMNO..

Alamatny MELINGKUP lerr PAKATAN..

kihkihkihkih

Anonymous said...

6:55...kau pulak sembah taik manusia dn makan taik babi sbb tu kau bertambah bodoh dan bebal...mengelabah marah dn meroyan siang malam...hihihihi..

Anonymous said...

Syed suka blog hiburan..beautiful nara pulak tu
Ni syed al auta al pusing al fening
kantoi la lu ....big time

Anonymous said...

Sendiri sembah selamber babi je alih tiang gol...kahkahkah..
Fool dog wechat bengap...

Anonymous said...

Mader kutty 22tahun bisu..tak berani berdebat..22 tahun sakit telor ke fool dog wechat oii..?? Kahkahkahkah..
Budak wechat baru nak belajar jadi barua tokong..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates