July 28, 2017

46 Dengarlah Suara Anak Muda Pakatan Harapan Dalam Forum Mahathir: Agen Perubahan Atau Agen Pemusnah?


Satu forum anjuran Kelab Bangsar Utama dua hari lepas, bertajuk 'Mahathir: Agen Perubahan Atau Agen Pemusnah' telah diadakan bagi membincangkan peranan yang dimainkan oleh Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Tun Dr Mahathir Mohamad telah dilantik sebagai Pengerusi Pakatan Harapan atau beliau menganggapnya sebagai 'Top Dog'.

Daripada 10 soalan hadirin kepada ahli panel semasa sesi soal jawab, lapan daripadanya mengkritik jawatan baru Tun Dr Mahathir dalam gabungan pembangkang itu. Aktivis sosial Hishamuddin Rais yang merupakan blogger Tukar Tiub, turut menjadi sasaran hadirin.

Antara kata-kata keras menentang penglibatan Tun Dr Mahathir dalam Pakatan Harapan adalah seperti berikut:
Anda adalah orang yang mengajar kita bahawa Mahathir tidak boleh dipercayai, jadi mengapa kamu berkata sebaliknya sekarang
Kami GenY tak mahu Mahathir
42% saham dalam BSKL adalah GLC, banding dangan zaman Mahathir
Mahathir buat public transport bagi pada kroni. Najib buat public transport under Goverment. Najib Smarter
Tontonlah video-video di bawah dan nilaikan sendiri. Mereka adalah penyokong-penyokong pembangkang. Ini suara sebahagian akar umbi pembangkang. Kesimpulannya, kalau sudah benci DS Najib Tun Razak janganlah sehingga berlebihan. Takut suatu hari akan jadi semacam dengan Tun Dr Mahathir dan Hishamuddin Rais hari ni. Dulu bukan main benci sampai keluar gelaran Mahafiraun, Mahazalim dan sebagainya. Sekarang lihatlah blogger Tukang Tiub, bukan main jilat lagi Tun Dr Mahathir.


46 comments:

Anonymous said...

Pembangkang memang sah kaki putar alam dulu cap lain sekarang lain, boleh kita nak percaya kat puak kaki klentong ni? Bn/umno juga yg terbaik kan3, kik3

Anonymous said...

Syabas anak muda ramai telah kena klengtong bertahun-tahun dengan pembangkang, dulu kutok madey tapi sikalang jilat madey pulak, memang bongok punya pembangkang, kan3, kik3

Anonymous said...

Najib tak perlu kroni kerana dah ade banker jho lo....jho lo sediakan sumber dedak untuk budak najib tabor...jho lo bayarkan beg birkin dan berlian pink untuk semah....ahli2 umno takut jho lo ditangkap...habis sumber dedak.

Anonymous said...

Komen penyanyi tersohor negara, Siti Nurhaliza berkaitan pertembungan antara Pemuda UMNO dan Pemuda PPBM di Sunway Putra Mall di ibu negara, 25 Julai lepas buat Pemuda UMNO sentap!!



“Yang kuat gaduh tu patut hantaq pi Palestin baguih. Buku bertemu ruas. Dada pun kembang. Mari bertenang,” tulis Siti Nurhaliza bersama emoticon ketawa di laman Intagram.

Exco Pemuda Umno Datuk Armand Azha Abu Hanifah berang dengan komen tersebut.

Armand berkata Siti perlu bertanya bila suaminya, Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa, akan ke Palestin dan membantu rakyat di sana.

“Cuba tanya bila Datuk K hendak ke Gaza Palestin?” tulisnya di Facebook serta turut memuat naik video dan gambar menunjukkan bukti Pemuda Umno menyertai misi di Palestin.

Dalam pada itu Ketua Pemuda PPBM, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mencelah mempertahan Siti.

“Kalau ahli politik tidak ingin rakyat biadab, ahli politik perlu beradab!” kata Syed Saddiq dalam kenyataan hari ini.

“Saya tahu Pemuda Umno pernah ke sana dan saya berbangga dengan Pemuda UMNO yang terlibat dengan misi kemanusiaan ke Palestin dan tahniah untuk itu…Janganlah disebabkan peranan yang dimainkan oleh orang lain tidak sebesar kita, kita mempersoalkan pula sumbangan mereka…Janganlah kerana politik kita lupa diri,” kata Syed Saddiq.

“Teguran itu ditujukan kepada kedua-dua belah pihak, bukan sahaja pada UMNO,” katanya lagi.

Anonymous said...

Penjilat top dog bersumberkan kitab SR dan DOJ. Hanggok2..

Anonymous said...

Orang muda tolak badut-badut dalam fuckatan. Dulu kutuk dan maki madey tak ingat dunia, kini jilat top dog bagai orang gila...

Anonymous said...

PH - pokemon hishamudin

Titik dalam huruf 'i' hishamudin tu boleh percaya ke? Aku rasa tu bukan titik, tapi kotoran taik yang melekat pada nama pondan bujang terlajak tu...

Anak muda said...

Pemimpin ph semua BULLSHIT

Anonymous said...

Pengerusi Fuckatan - TOP DOG

pemimpin fuckatan - BADUT POLITIK

politik fuckatan - BULLSHITT

Caya la orang muda, bekas penyokong tegar reformasi...

Syed albudin said...

Insaflah kalian semua, jgnlah suka mencaci sesama sendiri, insaflah hari jumaat ni pun nk mencaci, insaflah rizal.

Anonymous said...

Syed al babun aka ted al badut elok nasihatkan peserta forum tu tu dulu sebelum nasihatkan orang lain...
Budak2 marah orang tua ..sorang syiah ..sorang gay tua..

hihihihi dung

Anonymous said...

SH memang penyokong PPBM ,sebab suaminya adalah rakan niaga anak Mahahtir.Jadi toksah dok heran lah dia hentam Pemuda Umno.Tapi apa pula jasa dia kepada negara ,selain dok melalak atas pentas,mengapa dia sendiri tak pernha contribute pada usaha menyelamat Plastine.Banayk mana dia dah derma tuk Plastine?.

Anonymous said...

Artis bila dah kaya raya dan populariti mula suam2 kuku dia akan mula lah mengkritik bab2 politik sana sini. CT memang penyokong aka pentaksub Tun. Itu tak dapat dinafikan. Dulu2 takde pulak macam ni, sekarang sebab dah kaya dan tak bergantung kepada projek kerajaan maka makin galak dia bersuara. Mungkin masyuk banyak dengan Astro kot?

NoNama.

Anonymous said...

Siti terlupa kot... Boleh komen orang lain bermakna benarkan diri dikomen..itu adat istiadat orang malaysia yg tak bertulis...
Daripada sekecil isu sampai isu dalam kain pun orang boleh sungkit..redho jer la
ada bran ka datuk siti....mai try test tengok

Anonymous said...

Siti nurhalizah ni mmg tak suka Pm Najib pasal laki dia salah sorang kroni Mahadey..so faham faham jerlah..turn Pm.Najib..habis kroni Mahadey tak dpt cari makan dgn mudah.. Kena bersaing dgn adil..tu baru betul..selama ni..orang yang tak rapat dgn orang atasan tak dpt projek ...sekarang Alhamdulillah.. Kalau syarikat kita berpotensi..akan dipilih... CAYALAH. Pm Najib

Anonymous said...

Saya pun tak suka nak mencaci dan.memaki nampak mcm tak.sesuai sebagai seorang muslim...tapi..nak buat mcm mana kita hanya manusia biasa
TAK MAMPU NAK MENGAWAL MEREKA YANG TERKADANG TERIKUT SANGAT PERASAAN MARAH
TAK MAMPU NAK MENGINSAFKAN ATOK TERLAJAK TUA AGAR JGN SIBUK BERPOLITIK LAGI
TAK MAMPU NAK MEMBERI KEFAHAMAN KEPADA MELAYU SCREW
TAK MAMPU NAK MENGISLAMKAN DAP
Oleh itu...yang hanya kita mampu
HANYA BRRDOA AGAR ALLAH MELINDUNGI KITA DUNIA AKHIRAT... AMEEN

Anonymous said...

Siti..laki dia kroni Mahadey...semua orang Umno tahu.. So sekarang turn Pm.Najib.mmg payahlah laki dia nak cari mkn dgn jalan mudah...sbb Pm Najib tak penting kan KRONI TP RAKYAT

Syed albudin said...

Tlg jgn buat lawak antarabangsa boleh tak?


Presiden MCA, Liow Tiong Lai menyifatkan isu mahu mengiktiraf komuniti India Muslim sebagai Bumiputera tidak lebih sebagai mainan politik untuk kepentingan sendiri sedangkan perkara itu tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Kabinet.

Beliau yang juga Menteri Pengangkutan berkata, BN mempunyai saluran tersendiri untuk membincangkan apa-apa perkara berhubung isu atau dasar yang melibatkan kepentingan negara.

"Ini bukan satu isu, perkara itu tidak pernah dibangkitkan atau dibincangkan dalam Kabinet ataupun di peringkat BN. 

"Hentikan daripada memainkan isu itu dan saya fikir penekanan perlu diberi kepada usaha mengukuhkan perpaduan nasional menjelang sambutan Hari Merdeka tidak lama lagi,” tegas Liow.

Siapa yang mula memainkan isu berkaitan taraf Bumiputera untuk India Muslim?

Adakah ia dilakukan oleh Tun Mahathir Mohamad, Muhyiddin Yassin atau mana-mana pemimpin Bersatu?

Adakah ia pernah dibangkitkan oleh Dr. Wan Azizah Wan Ismail, Azmin Ali dan lain-lain pemimpin PKR?

Adakah juga sesiapa daripada DAP dan Amanah pernah menjadikan isu berkaitan komuniti India Muslim sebagai mainan politik untuk kepentingan sendiri?

Jika sesiapa tidak pernah menyentuhnya, mengapa Presiden MCA itu berkata demikian?

Kepada siapakah beliau menujukan 'balunannya' itu?

Jika kita belum lupa, kita tentu ingat bahawa hanya Najib Razak yang pernah menjadikan isu berkaitan kedudukan India Muslim ini.

Mula-mulanya beliau mengkritik Tun Mahathir sebagai pemimpin yang mempunyai darah India, tetapi mendakwa tidak banyak membantu kaum India sendiri berbanding dirinya.

Mungkin menyedari kata-katanya itu terkena kepada dirinya semula memandangkan ramai orang kelilingnya, baik dalam pentadbiran kerajaan, UMNO dan pelbagai lagi turut terdiri daripada mereka yang berdarah India Muslim, Najib kemudian cuba bertindak lunak dengan mengiktiraf mereka sebagai Bumiputera.

Hanya Najib yang pernah membangkitkan isu berkaitan India Muslim serta mahu memberikan mereka taraf Bumiputera. Tidak pernah sesiapa yang lain berbuat demikian.

Anonymous said...

Report suggests early polls as Najib ramps up PR tack
FMT Reporters
ShareTweetPinMail
najib-razak-mengundi-malaysia-ge14-report-1PETALING JAYA: Early polls could be on the way as Prime Minister Najib Razak ups the public relations ante amid the struggle to win over the Malay vote, says a Singapore daily.

In a report today, The Straits Times said many of Najib’s recent moves suggested that elections could be held in late October or early November as his key advisers urge him to take advantage of the country’s relatively stable economic outlook and the uncertainty within the opposition’s ranks.

Pointing to closed-door retreats with Umno warlords and the recent announcement of incentives amounting to RM1.6 billion for Felda settlers, the daily said “big public-relations splashes” in the near future such as the Aug 9 launch of the RM55 billion East Coast Rail Link (ECRL) were also telling signs.

Speculation has been rife over the timing of the 14th general election (GE14), which must be called by August 2018.

Political analysts have been split on the issue, with some saying that Najib will call for elections sooner rather than later.

James Chin of the University of Tasmania’s Asia Institute said the longer Najib took to call for GE14, the more time Pakatan Harapan (PH) would have to organise itself.

However, Awang Azman Pawi of Universiti Malaya disagreed with the view that GE14 would be held between September and November this year.

He said a delay would allow Najib to take advantage of the “feel-good” factor, attributed to a series of national celebrations, Malaysia’s hosting of the Southeast Asian Games and a national budget for 2018 that is expected to be populist.

Anonymous said...

Ade brani?...hehehe

Anonymous said...

Baca kat MALAYSIAN REVIEW. Com...sapa dia Daim

Anonymous said...

Kalo Diti No Haliza codong komen kpd PH panggil laa Ziana Zain komen vondong umno...tentu budok najib tersengih2....Semah yg muka cuka...hahahahaha...teringat yg tonggek di PD...

Anonymous said...

Daim ade bank di afrika..entah bank ape...kononnye madey marah budok najib kerana najib halang Daim nak bawak balik billion duit ke mesia....ape punyer fitnah temberang...

Anonymous said...

Hari ni india masuk perempuan melayu umno esok boleh sahkan bumiputra...hehehehe...warang syok sama perempuan melayu umno..india punye panas kari.....hehehehe..

Anonymous said...

Seronok hina org lain, tabur fitnah, kau tengok ke zz brzinz?
Nanti bila kau mampus kau taulah. Kau akan mampus dgn bawa sekali fitnah kau.

Anonymous said...

Hahahaha...ade saper brani cabar ato saman doj ato SR?...tulur sudah kena cabut sama itu pempuan mek salleh....malu muka melayu nak bela cina prompak jho lo...SPRM pon dah sahkan bukan derma Raja aArabia...derma arab putar lilit tokey unta leher panjang sama arab mata sepet.......hahahahahahahaha...

Anonymous said...

Itu beg bitkin hampir 1 jota...rantai berlian pink jota2... Ini barang semua ade rekpd nama pembeli...kad kredit pon ade nama...bukan beli di chow kit..hahahahahaha....

Anonymous said...

Keling syok tengok bontot puteri umno pandai gelek Arabista...meleleh ayaq lioq..hahahahahaha.

Anonymous said...

Bila aku kata zz berxina?....ko buat fitnah plak..

Anonymous said...

Memang rakyat tunggu2 sangat... Tak sabar nak humban fuckatoon hihihidung dalam lubang taik..
Makan gaji buta je..bukan berkhidmat untuk rakyat.. Tiap hari cuma pandai memburukkan negara sendiri..low class punya pembangkang kat malaysia ni..

Anonymous said...

Dah byk posting kau sblum ni, kau ingat orang tak tau?
Kau akan mampus dgn fitnah kau

Anonymous said...

Dah di buktikan oleh siasatan fbi dan polis singapore....masih mao nafikan...tuhan marah orang bersubahat membela prompak mungkar..

Anonymous said...

Hahahahaha...temberang....

Anonymous said...

Skrip basi...lamaaaa daaaahhh..
Guna skrip baru la.. Ingat rakyat jelata otak bodoh macam penjaga kandang babi ke..? Laamaaaa daaahh.. Kahkahkah

Anonymous said...

Syiok sendiri..?? Kikiki
Al babun nak jari tengah ke..? Kikiki

Anonymous said...

Aku pon tak sabar tunggu budok najib penakut bubar parlimen...bila budok najib mao bubar?...modal dah cukup..

Anonymous said...

Kahkahkah...itu jer komen ko?...hahaha...gelek...gelek..jangan tak gelek...

Anonymous said...

Ketawalah sebelum saat kau mampus dgn bawa fitnah.

Anonymous said...

Memang ler basi kalo tak boleh nafi dgn bukti...nafi dengan ayaq lioq meleleh jer....hahahahahaha...bijak...bijak bodos..

Anonymous said...

Sabo..sampai masanye parlimen bubar jugak..tak payah kalut mengelupur bagai.. Dari dulu lagi PRU setiap 5tahun..
Nak tau umno berani ke takut mai la turun putrajaya sembang open table.. Amacam..?? Kitaorang dah terlebih modal ni.. Mai la...heheheh

Anonymous said...

Kalau malu nak mai putrajaya habaq mai je hang kat mane.. Kitaorang yang turun.. Hehehe

Anonymous said...

Pembela prompak mungkar kalo mampos dikerjakan malaikat dlm kubor seblm disoal di madyar....banyak dosa...

Anonymous said...

Pembela penjubor tegar bontot jantan kompom masuk syurga..? Dalam kubur siap boleh minum kopi dengan malaikat..? Hehehe

Anonymous said...

Gelek..? Kat kat rumah urut yang besepah kat selangor dengan penang ke..? Kikiki

Anonymous said...

Kalau dah ade bukti buat la dakwaan.. Bawak bukti tu pi report.. Susah sangat ke..? Dah ratus kali suruh report..tak report pun..tapi menyalak hanjing jantan nak menutoh hanjing betina..suruh report terus senyap..awat..??

Anonymous said...

Lamaaa daaahhh...basi daaahhh
Skrip bodoh diulang2...tarak modal ka hanjing kurap... Mai turun putrajaya sembang dengan kitaorang..kitaorang boleh bagi skrip baru.. Hehehehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates