July 16, 2017

115 Dalam Sibuk Mempromosikan MRT, DS @NajibRazak Sempat Troll Nenek Jijah

Nakal Perdana Menteri DS Mohd Najib Razak menulis di laman sosial beliau. Kalau tempoh hari beliau telah menyakat atau bahasa orang muda 'troll' Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli, sehingga tidak senang duduk Rafizi Ramli menjawab posting Perdana Menteri walaupun namanya tidak disebut.

Hari ini Presiden Pakatan Harapan, DS Dr Wan Azizah pula yang disakat Perdana Menteri. Lihat sahajalah bahasa bersahaja yang ditulis di media sosial Facebook beliau seperti di bawah. Saya hampir tersilap baca komen tersebut sebagai "... untuk melawat kenalan yang meliwat di Sungai Buloh ..."


Terdapat 3 nasihat dapat diberikan kepada Presiden Pakatan Harapan apabila beliau menggunakan MRT dari Kajang ke Sungai Buloh:

1. Diharap Presiden Pakatan Harapan tidak mengalami kecelaruan minda dengan mengatakan bahawa MRT yang dilancarkan secara rasmi esok mempunyai cermin sisi (side mirror).

2. Diharap dalam perjalanan beliau menaiki MRT dari Kajang ke Sungai Buloh, beliau bersarapanlah nasi lemak di rumah dan bukan di dalam MRT.


3. Perjalanan MRT juga tidak dikenakan tol seperti kecelaruan minda beliau dalam kes Lebuhraya Pan Borneo. Rujuk video di bawah:

video

115 comments:

Anonymous said...

Sian nek jijah..nangis tu karang...
kalo bebudak senang jentik telinga..ni dah leval nenek...

hihihihi dung

Anonymous said...

mmg ramai yang tinggal di kajang tapi bekerja di sg.buluh...
semuga adanya sistem ini akan memudah kan urusan ulang alik tanpa terperangkap dgn kesesakan jalanraya...
...rasanya stok nasik lemak pun boleh dihantar dalam kuantiti yang banyak.....

Anonymous said...

Kahkahkahkahkahkah...

Anonymous said...

Lepas ni jijah dan suma pluralist murtad yg naj nyala kan lilin jangan nyalakan dalam MRT train.. nyala lilin di setiap stesen ... senang nak melawat ( baca meliwat) di sg buloh... kikikikiki.. bodosss

Anonymous said...

Saper yg lebih banyak kena troll...pelawak singapore pon tompang sekaki troll...hehehe...

Anonymous said...

Najib kira nasib baik..merompak belum kena tangkap...meliwat jubok altonya tak kena tangkap...

Anonymous said...

Mualaf syafeei bisu takut buat kenyataan yg dijanjikan mengenai terima wang dari najib 9.5 jota untuk pastikan anwar di penjara...mualafn syafeei dan najib telah diperintahkan oleh mahkamah supaya bentangkan akaun...pucat najib...

Anonymous said...

Pada 1 Jun, portal berita UK SR melaporkan yang Shafee terima dua pembayaran daripada akaun peribadi Najib di AmBank nombor 2112022011906. Satu pada 11 September 2013 sebanyak RM4.3 juta dan satu lagi pada 17 Februari 2014 berjumlah RM5.2 juta.

Anonymous said...

Kenapa loyar paling terkenal muallaf syafeei takut saman kena fitnah?...loyar aoe ni sama taraf dengan najib penakut...

Anonymous said...

Dahulu org india sinonim dgn SERUNAI n ULAR SENDUK..
nagin...

Sekarang org cinnaa pula mempelopori PEKERJAAN meniup SERUNAI dan PENJAGA ULAR jelmaan bekepala 3..


Mane satu KEPALA yg kite nk ketuk dulu???

Kihkihkihkih

Anonymous said...

amount..tarikh..no akaun semua dah lengkap...tunggu apa lagi saman la... setakat recycle hearsay dalam blog ni dapat apa ...dedak ??? nnt boleh la berbual mesra dgn shafie dalam kandang saksi..... hihihihihihi

Anonymous said...

Hanjing cap hidung menyalak je lebih. Cakap berdegar2 bukti itu bukti ini.. Konon semua lengkap..tapi bila suruh report terus senyap konar tempat lain.. Bodoohh..

Anonymous said...

Hanjing jho lo selalu menyalak tisda bukti..bagi bukti pon takot nak saman...hehehe..

Anonymous said...

Teori orang bodos...analogi ular plak...ko ingat struktur dan sistem BN sama dengan PH ker..keputusan dlm PH berasaskan persetujuan majoriti komponen.....tiada siapa yg ade kuasa dominan...

Anonymous said...

Hanjing 8.24...mahkamah dah perintahkan mualaf dan najib bentangkan akaun ...hehehe...
Ini kes fitnah bukan jenayah...saman ler...hehehe.. Ade brani?...bisu semua nampaknye.....

Anonymous said...

8.36.. Lu ade bukti lu la saman bodoh.. Ape pasai menyalak sini tempat..? Gua tadak bukti ape macam gua mau saman..? Ape pasai lu tarak saman.? Bollloohh punya hanjing hidung babi..

Anonymous said...

Najib sibok promosi mrt...hehehe...hutang dah hampir 1 trillion...najib hanye mampu buat mrt....tanpa gst tanpa potong bajet tanpa hutang besar tanpa tarik subsidi tanpa jual aset negara madey mampu buat lebih banyak....saper lebih hebat?...
..

Anonymous said...

Saper kena fitnah?...wa cakap lu bodos...

Anonymous said...

Saper suruh lu saman?....bodos...mualaf lah saman kalo SR fitnah dia terima 9.5 jota dari najib..ngok...ape pasal dia loyar terhebat bisu...

Anonymous said...

Sape kena fitnah wajib saman ye..? Kalau tak saman maka jatuh hukum bersalah..? Undang2 mane kau pakai..? Undang2 kandang babi..? Bila di luluskan undang2 tu..? Parlimen mane yang luluskan..? Parlimen kandang babi..? Saje je tanya.. Jangan meroyan pulak..kiki

Anonymous said...

Hidong madey ato hidong najib lebih hebat?...hahahaha...hidong najib dah kena tarik dengan semah...hahahahaha..

Anonymous said...

buduhhnya anus hidung 836
camana la ko nak buktikan kesalahan orang kalo tak di bawak ke tengah... jgn jadi budak2 la hidup biar berprinsip chai.... walaupun pengerusi hidung tak berapa kuat dah prinsipnya
ko nk contoh ke..aku bokeh bagi ...mintak jer

hihihihi dung

Anonymous said...

Kalau ikutkan undang2 kandang babi yg korang canangkan tu maknanye mader kutty lagi jelas bersalah sebab sekalipun dia tak pernah saman walaupun selama 22tahun jadi pm macam2 fitnah yang dia dapat..bukan sikit fitnah tu.. Pasaipa bisu..awat tak desak mader kutty saman.? Awat konar tempat lain..?

Anonymous said...

Madey la hebat...buat projek semua kroni dia yg organise..
Tu la yg sampai berpuluh tahun bayar warga malaysia bayar tol..elektrik..makin lama makin mahal..
hebat tak madey... hebat kannn

Anonymous said...

Highway utara selatan pun dah lebih 35 tahun beroperasi ..setahun income 1 billion..tolak maintanance..service.. takkan tak jamu sikit kat yang anugerahkan projek tu....yer dak
hihihihi

Anonymous said...

makan taik banyak. mana lebih baik. makan dedak ke makan taik. madey berpuloh tahun memerintah..tak pernah saman. jadi madey memang salah la...
macai banyak makan taik banyak. kalau tak saman bermakna bersalahlah yer? cer tanye pengerusi cap hidung. jangan makan taik banyak sangat cai... nanti otak mereng macam pengerusi cap hidung. dah ujung nyawa masih gila kuasa dan reta donia.
kalau tak saman...salah kan cai? nak gelak ho ho ho.....

Anonymous said...

Rstib itu fitnah....ini fitnah...undang2 benarkan saper2 teranaye kena fitnah boleh saman untuk cuci nama baiknye...madey tak pernah saman sesiapa kerana orang menuduh cakap kosong...orang ramai percaya kpd madey...najib dah tak dipercayai lagi...
..

Anonymous said...

itulah pengerusi cap hidung dapat makan dedak. macai suka dapat makan taik. dah lama dah....

Anonymous said...

9.11 & 8.59..kalau anda bodoh tak payah nak kelirukan orang lain. Baca pemilikan PLUS di bawah :

KUALA LUMPUR: PLUS Highway Bhd is owned by the government and the Employee Provident Fund (EPF), not by private “cronies” as claimed by DAP secretary-general Lim Guan Eng.

Works Minister Datuk Seri Fadillah Yusof said the government had privatised PLUS Highways Bhd in 2011 in order to rationalise the overall toll structure of all the highway concessions in PLUS Group and to prevent unnecessary toll increases.

Due to this timely move to privatise PLUS, he said toll rates for the North- South Highway have not been increased for the past 11 years since 2005.

“PLUS is now 51 per cent owned by the government and 49 per cent owned by the EPF.

“EPF's ownership of PLUS Highways allows its members to receive a stable return every year from a mature cash-generating asset,” he said in a statement today.

Anonymous said...

Syarikat kroni untung najib kutip cukai yg besar...kalo bagi kat ko najib tak dapat kutip cukai...
Goerge kent bukan kroni najib?...

Anonymous said...

Ko makan taik cina prompak jho lo...hehehe...selepas 15 tahun madey tak berkuasa baru ko nak tuduh madey...madey tak de bukti melakukan kesalahan...sehingga sekarang walopun dah tak berkyasa tak de orang repot polis ato sprm...

Anonymous said...

Najib ade siasatan oleh fbi dan polis singapore yg kaitkan dengan rompakan 1mdb...

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, 15 FEB: Anugerah kontrak pelbagai projek mega dan penswastaan bernilai lebih RM20 bilion oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) kepada kelompok tertentu menguatkan lagi spekulasi parti pemerintah itu akan “menemui ajalnya” pada pilihan raya umum akan datang.

“Kebarangkalian besar Pakatan Rakyat (PR) akan menjadi Kerajaan Persekutuan bukan sesuatu yang mustahil,” demikian kata Setiausaha Publisiti Kebangsaan DAP, Tony Pua.

Rasional ini dijelaskan lagi dengan penangguhan beberapa kali Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kerana takut BN akan hilang mandat memerintah.

“Namun yang jelas, pilihan raya yang ditangguh ini nampaknya memberi keuntungan kepada kerajaan BN apabila tawaran projek penswastaan dianugerah kepada pihak yang menjadi pilihan mereka,” jelas beliau.

Pua berkata, terbaru yang mengejutkan ialah anugerah konsesi oleh Jabatan Perdana Menteri (JPM) sebanyak RM1.55 bilion untuk projek penswastaan Lebuhraya Lembah Klang Timur (EKVE) secara runding terus kepada Ahmad Zaki Resources Bhd (AZRB) pada Rabu, baru-baru ini.

“Tempoh konsesi ialah selama 50 tahun dan merupakan lebuhraya kedua terpanjang dalam sejarah Malaysia. Apa yang menjadi persoalan lain, bagaimana kontrak kerajaan itu boleh membabitkan pemberian pinjaman mudah sebanyak RM635 juta kepada AZRB?

“Lagi pun, kerajaan telah mengeluarkan pinjaman hampir separuh daripada jumlah modal untuk membina lebuhraya itu, kenapa mahu diswastakan pula?” tanya Pua.

Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara itu berkata, kebimbangan paling besar ialah tawaran kontrak itu dikeluarkan sendiri oleh JPM.

“Empat minggu lalu pula, satu lagi rekod tercipta. Sebanyak RM5.2 bilion dimuktamadkan bagi projek konsesi dengan tempoh 60 tahun untuk pembinaan Lebuhraya Pantai Barat oleh Kumpulan Europlus.

“Selain mendapat pinjaman mudah sebanyak RM2.24 bilion, kerajaan juga menanggung kos pengambilalihan tanah sebanyak RM980 juta,” jelas Pua.

Sehubungan itu, beliau turut menjelaskan pada awal tahun lalu, kerajaan BN juga menganugerahkan projek Lebuhraya Kinrara Damansara (KIDEX) bernilai RM2.2 bilion kepada syarikat yang mempunyai hubungan dengan peguam UMNO, Datuk Hafarizam Harun dan mantan Ketua Hakim Negara, Tun Zaki Azmi yang juga bekas Pengerusi Lembaga Disiplin UMNO.

“Pada November tahun lalu, kerajaan BN juga memberi anugerah kontrak bernilai RM19.8 bilion kepada MRT Corp dan hanya minggu lalu sebelum cuti Tahun Baru Cina, lagi RM322 juta kontrak diberi,” kata beliau.

Tidak terhenti di situ, kerakusan kerajaan BN menganugerahkan projek kepada kroni mereka bukan lagi satu rahsia.

Menurut Pua, pada Ogos tahun lalu, kontroversi timbul apabila Najib menganugerahkan kontrak bernilai RM1.2 bilion untuk projek sambungan LRT Ampang kepada sebuah syarikat pembuatan meter air, George Kent Bhd.

“Sebulan kemudian, satu lagi kontrak bernilai RM1.33 bilion dianugerah kepada MRCB bagi kerja lain pada landasan LRT yang sama,” kata beliau.

Anonymous said...

Mana barua umno sekor ni pegi? Kalau bagi komen mesti tak guna otak.

Anonymous said...

" mmg ramai yang tinggal di kajang tapi bekerja di sg.buluh..."

KAHKAHKAH...KERJA APA LANCIAU?? PUKIMAK LU TEMBERANG LEBIH.

Anonymous said...

MRT train? Nampak sangat orang kampung..

Anonymous said...

Kena tang mader kutty kira cakap kosong ye... Kehkeh... Lawak sungguh.. Orang ramai percaya kat mamak nyanyuk tu..? Kehkehkeh.. 22tahun beb..bukan 22bulan..melayu tak pernah lupa..

Anonymous said...

Ko orang kampong ulu tak tahu makna train..

Anonymous said...

Madey dah cakap saper yg percaya dia buat kesalahan boleh repot polis ato sprm...kenapa ko tak repat?...melalak jer lebih...

Anonymous said...

Barua jho lo bodos...temberang sana temberang sini...hearsay angguk2....

Anonymous said...

Kikiki..baru umum tubuh rci dah mengelabah..mula la drama mintak simpati..terus uturn 24jam..tak payah kalut la jing..relax.. Kalut sangat pasaipa..?

Anonymous said...

Banyaknye kroni najib...macai jho lo remberang najib tak de kroni..bagi pinjaman dan kos tanah ditanggong oleh wang rakyat...
Madey buat IPP untuk elakkan sabotaj kakitangan TNB yg pernah berlaku separuh malaysia bergelap...macai bodos...yg dapat IPP bukan ytl seorang jer...Najib jual Edra kpd cina kominis...

Anonymous said...

Pukimak lu..tak tau ke 1008
Anwar kan duduk kat kajang tapi keje meliwat kat sg. Buluh..
Lanciau ..itu pun tak tau ka ?
Budusssssss

Anonymous said...

Nak me ggelabah ape...RCI bukan ade kuasa mahkamah...ko tahu tak apebenda RCI?...orang cakap RCI ko pon mengada2 cakap RCI...hehee..bodosnye....

Anonymous said...

Kahkahkahkahkahkah

Anonymous said...

Orang cakap kroni macai pon nak cakap pasal kroni...orang cakap lebuhraya plus macai jho lo pon nak cakap pasal plus...tapi tak tahu aper pon...bodos sungguh macai jho lo...

Anonymous said...

dah bertahun aku baca komen macai chap bunger, tak habis2 dgn jho lo, taik, makan taik jho lo, jilat jho lo, dan mcm2 lagi.

aku ingat dia ni dah sewel sama mcm Mader - Mat Sabu dikatakan Presiden UMNO, sampai tepuk dahi bila org lain tegur. kah5. nyanyuk org tua ni dah, merapu mcm macai yg makan taiknya.

Anonymous said...

Undang2 babidap sapa tak saman dia salah wajib penjara...kehkehkeh
Babidap bodo

Rizal Zainal said...

sekrng ni je plus tu d miliki oleh kwsp , sblm tu tu siapa pemiliknya bro . kau thu tk sejrah lbuhraya utra selatan tu , lbuh raya yg septutnya tk kn tol .

Rizal Zainal said...

lu thu sngt ke tntng plus , lu tahu ke sejarah lbuh raya utara selatan tu , sptutnya lbuh raya tu tk kna tol , yg knakn tol tu mahathir .

Anonymous said...

Komen merapu babidap bodos tapi cakap orang bodos

Anonymous said...

Macai babidap makan taik tapi cakap orang makan taik...
Babidap bodos...

Anonymous said...

Cikgu suka main bola
Hari hari cikgu main bola
Macai hidung suka makan taik
Hari hari macai hidung makan taik.

Anonymous said...

macai makan taik semua madey buat betul? madey dapat dedak ytl. macai cuma makan taik.
kena jual ler...kalau tidak...selamanya petronas tanggong subsidi. itulah makan taik banyak sangat. itu salah satu buat pengerusi cap hidung meroyan.

Anonymous said...

tak report tak saman bermakna bersalah la yer? kan itu falsafah macai makan taik....ho ho ho....

Anonymous said...

DULU LOGO... JARI CAP KACANG NGAN YIN .....SEKALANG... HIDUNG KASI CUCUK HIDUNG MADEY ....MACAM LEMBU SAPI DICUCUK HIDUNG...LIM KIT SIAL SENANG TARIK SANA...TARIK SINI..........

Anonymous said...

Si Jijah Kipas mahu MELIWAT si NUAR.....tak sempat makan nasi lemak kat rumah.....he...he...he...dah rindu sangat.....

Peneropong Buluh Sakti said...

LKS dah lantik Mader jadi BAPAK MELAYU SKRU.
Apa lagi macai mau?
Sudah jadi skru maaaa ...
Dia pun main skru lah, skru sana skru sini,
last2 terskru lubang juboq sendiri ..

Gabungan PH ada Penasihat, ada Ketua Umum, ada Presiden ..
LKS kasi chance tiga2 ini Melayu skru ketat2 sama sendiri.
Sorang yg menang nanti boleh jadi LOOSE SCREW.

Anonymous said...

Repot ler kalo dah tahu orang buat salah... ko nak menyalak dan dab ratib hari2... Ape punye bodos...nak repot pon takut...hari2 makan taik jho lo...hahahaga..

Anonymous said...

Ko pun takut jugak nak repot jho lo buat salah?
Sama le mcm ko kata, pengecut ..

Anonymous said...

Ko temberang ...repot takut...bukti yileks...angguk2...banyak makan taik jho lo..

Anonymous said...

Kali sepatut tak kena tol kenapa najib teruskan tol?...barua jho lo kuat temberang...

Anonymous said...

Ko kan yg kata jho lo salah?
Jadi engko lah yg kena repot.
Kalo tak repot, engkolah yg makan taik repot.

Anonymous said...

Hari2 macai bodos makan taik jho lo...jho lo heppi bebas...macai susah hati bila dengar jho lo...

Anonymous said...

Najib sempat liwat jubok altonya...huhuhuju..

Anonymous said...

Skru melayu peromoak dan melayu bodos pelinfung cina prompak..

Anonymous said...

Dolu2, media barat banyak tuduh Mader mcm2 - kaki perompak negara melalui BMF, kaki songlap duit BNM, anti-yahudi, anti-barat, malah soros kata madey org tua nyanyuk tak sedar diri.

sampai skrg mader tak berani saman .. maknanya Mader mmg sah bersalah ..
skrg org bersalah jadi penasihat PH.
mmg dia takkan pandai nak buat kerja yg tak salah lah sampai bila2 ...
macai jugak yg kena tipu dikasi makan taik repot.

Anonymous said...

Dah lame repot...kalo macai2 desak najib tangkap baru polis tangkap dan siasat Jho lo...tapi ko pelindung dan pembela jho lo...hehehe..takutttt.

Anonymous said...

Ko pelindung perompak jho lo ...tu pasal ko tak kata jho lo merompak...hihiji..

Anonymous said...

Madey bersalah tapi kenape polis tak tangkap?...hahahaha

Anonymous said...

kalo ko nak tangkap jho lo, mari aku ajak ko tangkap dia ada kat rumah aku. hari2 dia duduk kira duit dlm bilik sampai tak keluar2 rumah.
itu pun kalo ko betul2 nak tangkap dia.
aku dah bagi tau, aku pelindung jho lo ..
jgn maraaaahh ..

Anonymous said...

Jho lo perompak 1 mdb ato bukan?...tolong jawab?...

Anonymous said...

tak tau le ..
dia tak pernah citer dia rompak duit 1mdb.
tapi dia ada bagitau aku (jgn citer dgn org lain ye!) dia pernah jolok lubang belakang mader sampai berdarah .. itu masa mader tgh sibuk tak perasan.
dia cakap mader, tapi tak tau lah mader yg jadi PM 22 thn tu ke atau sapa ..
itu pasal mader cukup berbulu (tapi realitinya bulu2 dia mmg dah hampir luruh sendiri) dgn dia, dan mintak tolong lagi ..
tlg jolok pungkoqq nya sekali lagi ..
itu pasal mader jadi pelupa sampai mat sabu dia kata presiden umno, pasal terlampau gian nak kena jolok le tu ..

Anonymous said...

Bonggok nya.....
Ko ingat ni blog hakim ..pendakwa.. peguambela.. juri ke aper
ko dah kena sindrom nyanyuk macam madey ke...

hihihihi

Anonymous said...

Macai ameno dah mula kena sawan tulis pjg2 merapu penuh tahi.

Anonymous said...

macai cap munger kan ke suma hakim2 alam siber lantikan al-jubs tu dulu.
bukan senang nak dapat lantikan dari 'anugerah tuhan' kan?
tu pasal dorang hari2 jatuh hukum pada sapa saja dorang suka.
maklumlah Bapak Skru Melayu dulu pun masa jatuhkan hukuman kat Al-Juboori pakai sidang media aje. Dia pendakwaraya, dia hakim. Polis dgn hakim2 kena ikut perintah utk formaliti aje. Akhirnya Al-Juboori merengkok dlm penjara ..

Anonymous said...

Hahaha tak berani nak cakap...soklan lebih mudah dari soklan upsr...akibat banyak makan taik cina jho lo...hahahahahahahaHahahahahaha...

Anonymous said...

Nak jawab soklan mudah pon takut...tu pasal marah doj saman jho lo...

Anonymous said...

Apa kau membebel ni bodoh? Hari2 kena sawan

Anonymous said...

hei anonok 200. kira2 ko bercakap sendiri ke tu?

Anonymous said...

Elok jugak ko merapooo...sebab ko pembela prompak...dah banyak makan taik prompak...otak tersumbat...melayu bodos...hehehe...

Anonymous said...

Khalid abu bakar sampai la nak pencen bulan 9 ni masih tak jumpa jho low, ex-ceo 1mdb dan bekas ahli lembaga pengarah yang lain. Haprakkk...

Anonymous said...

dan .... ko pulak pemuja dan pembela BAPAK PEROMPAK NEGARA Al-Kutty.
Bukan aku cakap, tapi media dan wartawan Barat dan Ostalia cakap.

khairul anwar osman said...

DIA BEBAS PERGI KE MERATA KAWASAN, KENAPA ORANG LAIN TAK BOLEH DATANG KE BAGAN DATUK? STAIL POLITIK APA INI?

Politik demokrasi adalah politik terbuka. Semua orang bebas pergi ke mana-mana, tidak ada sesiapa yang boleh mewujudkan halangan sama ada dia untuk pergi ke kawasan orang lain atau orang lain datang ke kawasannya.

Jika seseorang itu pemimpin yang bagus, berkhidmat dengan baik, tidak banyak pekung, tidak berperangai gangster dan sentiasa punya hubungan dua hala yang baik, tidak ada sebab mereka harus takut atau gentar dengan kedatangan musuh ke kawasannya.

Tun Mahathir Mohamad sepanjang berkuasa tidak pernah kata, "jangan kacau Kubang Pasu", Tun Abdullah Badawi juga tidak pernah memberi amaran, "jangan ganggu Kepala Batas" dan Najib Razak yang sedang terperosok diserang kini dan kanan pun belum pernah menjerit, "jangan kacau kawasan saya, Pekan."

Malah ramai pemimpin politik yang apabila berbalas cabaran, akhirnya dengan lantang akan mengungkapkan, "kalau betul anak jantan, marilah datang berlawan ke kawasan saya?"

Tetapi, agak pelik lagi menghairankan apabila Zahid Hamidi yang kini merupakan pemimpin Perak pertama merasa naik sehingga jadi Timbalan Perdana Menteri, cuba bersikap sebaliknya pula?

Kata Zahid Hamidi, orang luar jangan cuba-cuba mengganggu politik Bagan Datuk.

Beliau seterusnya menyalahkan gangguan orang luar sebagai antara sebab berlakunya tsunami politik dalam dua pilihanraya umum lalu di Bagan Datuk  di mana beliau hanya menang dengan kira-kira 2,000 undi saja.

Apa masalahnya jika orang luar datang ke Bagan Datuk dan mahu mengalahkannya?

Bukankah politik demokrasi memang begitu - mengalahkan atau kita dikalahkan?

Kenapa Zahid Hamidi takut sangat dengan kedatangan orang luar ke Bagan Datuk?

Adakah beliau sudah terasa mungkin akan kalah dalam pilihanraya akan datang?

Bagaimana pula dengan beliau sendiri yang selalu pergi ke merata tempat dengan yang terbaru ke Gombak, Selangor minggu lalu sambil menggesa pemimpin UMNO kawasan itu datang bertemu dengannya dalam tempoh dua minggu bagi merencana strategi agar Pakatan Harapan dapat dikalahkan?

Tidaklah dengan tindakannya itu, Zahid Hamidi sendiri telah melakukan gangguan kepada kawasan Azmin Ali dan Pakatan Harapan?

Jika beliau boleh datang dan melakukan gangguan ke kawasan lain dengan tujuan mengalahkan lawan UMNO dan BN, apa masalahnya Pakatan Harapan datang ke Bagan Datuk untuk melakukan perkara yang sama?

Anonymous said...

aaiii kuatnya. besr tiang gol yg dialihkan tu !!!

Anonymous said...

Bukti yileks...nak repot takut...berani temberang...

Anonymous said...

Wak jahid takut berhadapan dengan PH...nak menang free kalo boleh...same geng macai jho lo..

Anonymous said...

Ape2 yg berkait umno tak kisah ler...ko pon slih jugak...hehehe...takuuttt?

Anonymous said...

Wsk Jahid tak ade keyaknan diri...blm tentu jadi PM...hishamuddin dah sedia nak tendang...hikhikhik...

Anonymous said...

Oii.kau jgn tuduh orang mcm2 mmg betul apa jiran aku duduk kajang tapi jadi nurse kat hospital sg buloh...nak buat camana.. So jgn ingat orang buat cerita fitnag mcm.kau anon 10:08.. Melayu Screw bodoss.kau ingat kerajaan buat projek MRt tu pakai suka suka.jer k mcm gone end buat terowong.. Mereka dah buat kaji selidik terlebih dahulu..ok k tak buat MRT..tak telan belanja ratus juta pun mcm
Kertas kajian terowong gone end..itulah lain kali jgn senang ckp orang mcm2

Anonymous said...

PM pengecut...TPM penakut...gandingan mantap dari umno...ahli umno takut nak desak najib tangkap cina prompak jho lo...Jemaah umno Jemaah PENAKUT...berani temberang...

Anonymous said...

HE...HE...HE...KAT KEDAH...SI BOBOI TU...TAK PUTUS HARAPAN NAK BERBAIK NGAN PAS.....SURUH TANDING SATU LAWAN SATU...NGAN BN...BARU KO TAHU PENANGAN PAS NI...ALAMAK LEPAS NI MELINGKOP LA GAMAKNYA PKR...DIMANA JUA KAWASAN SEANGKATAN DENGANNYA....TERUTAMA DI KAWASAN SI JIJAH KIPAS DAN KAWASAN SI ASMIN JAMBAN TUUUUU....HIK...HIK...HIK....CEPAT....CEPAT...CEPAT...PUJUK BALIK PAS SUPAYA BERSAMA FUKATAN HAPRAKKKKK......NAK MAMPOS LA TUUUUUU.....

Anonymous said...

Macai bodos hearsay angguk2 ...kena temberang...

Anonymous said...

Najib habis duit rakyat puluh billion buat mrt untuk jiran kau (jiran lanciauuu) seorang..kahkahkah. fasa 1 sg buloh-semantan, telan rm21 billion..fasa 2 entah brapa puluh billion lg habis. Sial tak sudah

Anonymous said...

Umno tumbang khalid pon turut akan disiasat...blm berjaya tangkap SR...

Anonymous said...

Di pekan, pas lawan najib tak? Di bagan datuk pas lawan zahid tak? Ni namanya umno bodoh. Di kelantan nampaknya umno patut tarik diri. Perpaduan islam...sanggup?

Anonymous said...

Pas boleh perintah kedah 1 penggal...kena penangan Mukhrix...kuat apaa tu...kuat sembang...sekarang Pas lagi lemah setelah berpecah...yg bodos jer percaye pas kuat...hehehe

Anonymous said...

Ni bukan pasal maksud train. Bila sebut mrt, mrt shj. Naik mrt pun kau tak pernah, sibuk nak bodek najib. Hahahahahahaha kampung2

Anonymous said...

2.34..umno nak selangor pas pon nak selangor...pas nak kelantan umno pon nak kelantan...umno nak terengganu pas pon nak terengganu...
Lobai pas umnum nak kerjasama dengan umno...ini maksud kerjasama perang besar...dua2 buat kerjasama bodoh...sama2 tamak sama2 perasuah...
najib kerjasama dengan lobai pas...najib rompak 2.6 billion hulur lobai pas 90 jota...lobai pertahankan najib...hihihi..

Anonymous said...

Dapat kat macai umno, tak tau nak ulas apa...nak sokong pas ke tak ni? Hahahaha..berapa kerusi parlimen nak serah pada pas? Mau mengamuk macai macam jamal jamban.

Anonymous said...

Banyak ckp pun tak guna...kita tunggu jerlah Pru 14 orang Umno dah bersedia dari segi mental dan fizikal
Kami umno...percaya Allah dan Rasul
Kami Umno...berkorban demi Islam..negara dan bangsa
Kami Umno...setia pada pemimpin
Kami Umno...selalu bertawakal pada Allah..dan selalu mohon pertolongan dan mohon perlindungan...
SO..MELAYU SCREW YANG BERI KOMEN KAT SINI..KAU KOMEN APA PUN..TAK MENGGUGAT KESETIAAN KAMI...PADA UMNO DAN BN..INSYAALLAH

Anonymous said...

.
"SAYA patut angkat Mat Sabu jadi PM": itulah yang dilaporkan oleh FMT.

Ini membawa maksud SAYA boleh pilih siapa dalam Unmo jadi PM dan kini SAYA juga akan ada kuasa untuk pilih bakal PM dari PH! Dalam kata lain: bersiap sedialah Pakatan Hidung (PH) untuk dicucuk hidung2 kamu.

Cumanya apakah kuasa Lee Wat dan Atok Diktator? Sudah jinak? Atau akan ada Perang Dunia ke 3?

Wakakaka
.

Anonymous said...

Ketum di belakang tabir

Bawah Ketum adalah Pengerusi

Nombor 3 adalah Presiden

Ketum mungkin tiada kerusi

Ketum masih boleh pegang string

String penggerak Presiden

Akhirnya string akan jadi alasan

Alasan tolak Presiden, masukkan yang baru

Siapa? TST

Anonymous said...

Itu sebelum 2009. Kau penakut ryezal.

Anonymous said...

Rosmah di belakang najib. Najib curi, rosmah yang suruh. Najib jadi bahalol. Habis duit rakyat kena seleweng nak sara hidup mewah bini. Jilake pasangan puaka

Anonymous said...

Bagi duit curi pada tun rahah, taja haji lebai segera. Kalau ada otak & tau halal haram, cuba tanya sebelum terima..duit ni datuk seri dapat dari mana? Sebab duit ni kami nak buat ibadah, bukan nak pergi melancong.

Anonymous said...

Mat sabun....tak mungkin sbb sukan main sabun
Sotong...pun tak mungkin..bini pun lari..mesti something wrong somewhere

Anonymous said...

"SAYA buat silap sokong PM6 dan SAYA minta maap": pengakuan itu keluar dari mulut Pengerusi ABU aka Pakatan Hidung.

Cumanya apakah akan ada pengakuan:"SAYA silap selama 22 tahun dan minta maap".

Dan kalau SAYA pilih PM7, apakah tidak mungkin SAYA akan buat silap sekali lagi?

Anonymous said...

Manat ni kuat andaian dan temberang..

Anonymous said...

Ko pon kuat main sabun jugak...hehe

Anonymous said...

Ko selalu buat teori silap..

Anonymous said...

Presiden Pas diperintah bayar saman RM2 juta

SHAH ALAM - Presiden Pas, Tuan Haji Abdul Hadi Awang diperintahkan mahkamah membayar ganti rugi sebanyak RM2 juta kepada bekas calon PKR Dun Bukit Besi, Mohd Shamsul Mat Amin, berhubung kes saman fitnah.

Perintah penghakiman ingkar itu dikeluarkan semalam, selepas Abdul Hadi gagal memasukkan kehadiran bagi menjawab saman yang difailkan terhadapnya pada 5 Disember lalu.

Memetik laporan akhbar tempatan, peguam palintif, A Vasudevan berkata, mahkamah juga turut memerintahkan Abdul Hadi yang juga Ahli Parlimen Marang itu membayar faedah lima peratus setahun ke atas jumlah ganti rugi itu dari tarikh writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1, 500.

"Abdul Hadi gagal hadir sepanjang tiga kali kes disebut di mahkamah dan mengemukakan sebarang memorandum ketidakhadiran atau pembelaan terhadap tuntutan itu," katanya.

Anonymous said...

jgn sampai ada bakal haji ni yang terasa hati baca komen ko ...ingat doa di Tanah Haram tu mabrur..ni bukan kali pertama najib hantar orang tunaikan haji...
...tak kena ko..kena kat keluarga ko..

Anonymous said...

Ulamak geng macai jho lo kena saman kerana buat fitnah...tikam belajang kawan sendiri....mungkir janji...nah sekarang kena bayar 2 jota...baru tau...macai jho lo takut saman....

Anonymous said...

Ada bakal haji ni pernah tanya duit sumbangan najib datang dari mana? Kena berani tanya..bukan salam cium tangan je.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates