June 1, 2017

100 Tun Dr Mahathir 'U-Turn' Lagi ... Kali Ini Nak Jadi Perdana Menteri Pulak



Baru tidak sampai dua bulan Pengerusi Parti Cap Bunga, Tun Dr Mahathir Mohamed membuat kenyataan bahawa beliau tidak berminat dengan jawatan Perdana Menteri, sekarang beliau sudah berubah dikiran.

Alasan yang diberikan beliau pada masa itu adalah beliau terlalu tua untuk menjadi Perdana Menteri. Satu yang mudah dipelajari mengenai Tun Dr Mahathir semenjak beliau menjadi pembangkang adalah cakapnya mudah putar belit dan membuat 'u-turn' sesuka hati.

Semalam, Tun ketika bercakap dalam satu wawancara langsung di laman sosial Facebook berkata, beliau melahirkan harapan akan menimbangkan sekiranya Pakatan Harapan berkehendakkan beliau menjadi Perdana Menteri kembali. Beliau yang malu-malu kucing hendak menjadi Perdana Menteri kembali berkata,
Saya tidak boleh membelakangkan kawan-kawan saya dalam parti Pakatan Harapan. Kalau mereka mempunyai cadangan seperti itu dan dipersetujui, mungkin saya terpaksa menimbang tapi waktu ini saya tidak bersetuju nak menjadi Perdana Menteri.

CTS nampak perkara ini tidak ada masalah. Sedangkan Presiden Zimbabwe, Robert Mugabe masih lagi menjadi Presiden pada usia 93 tahun, Tun Dr Mahathir dikira masih lagi muda belia untuk menjadi Perdana Menteri sekali lagi. Cuma kesianlah kepada TS Muhyiddin Yassin, Presiden Parti Bunga yang meninggalkan kerusi Timbalan Perdana Menteri untuk cita-cita besar sebagai MO1. Melepaslah Nika Gee.

Nota Kaki: Hampir terlupa, Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanhayu juga menjadi Perdana Menteri sebanyak dua kali.


100 comments:

Anonymous said...

Dulu Lee Watt hero pembangang tapi sekarang En UTurn jadi hero. Apapun pemerhati melihat En UTurn hanya memanaskan kerusi kalau dapat kerusi itulah.

Anonymous said...

Ada mimpi woi. Mimpi bulan jatuh di riba. Besar maknanya.

ted manoff said...

Kenapa bingaii sgt nii ryezall.. Tun cuma bergurau senda saja..cuma sindiran sinis terhadap pihak2 tertentu jerr..bloger bangang plk yg ambil serius sindiran tun..jgn marah ryezall geram xpe...πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜œπŸ˜

Anonymous said...

U-Tun bergurau ke tu atau benar2 gila meroyan?

Sian dah setua itu pun masih gila sakan, mungkin LKY pun terkejut dlm kubor kalau dapat tau ni ...

Anonymous said...

Siapa yang berhendakkan?

Mat Pan? Hmm

Nick Kipas? Ish ish

'King maker' aka Dap? Aha, most likely than not.

Anonymous said...

Tak payah nak bangga sangatlah kalau setakat dok ada PM sebodoh Najib.

Anonymous said...

Yb Rafizi lebih banyak buat kerja, patutnya dai yang lebih layak. Apapun pengakuan UTun adalah petanda gen y tidak diyakini ada upaya untuk duduk di kerusi pm7? Kalau betoi, ia satu tamparan tepat ke muka dorang. Kik3

Anone said...

Betul tu. Apa pun tak boleh!. Yang boleh, beri makan suap dengan duit keringat rakyat.

Anonymous said...

kesiannnn din pagoh. nampaknya dalam mimpi jer la nak jadi pm. kena ayat madey jawatan yang ada diperjudi. macam anjing dengan bayang. kerana nak rebut tulang dalam bayang. tulang dalam mulut terlucut.

Anone said...

Kalau TUN M jadi calon. Ada orang tak tido malam.

Anonymous said...

Berapa gaji ko jadi jurucakap Tun?

Anonymous said...

PeleeWat negara kt Sg Buloh Inn tu korang nk buang mana?
Jijah kipas anak beranak tak sabo2 nk merase dudok Seri Perdana.. kekeke.
Parti2 ahli politik gila..

zaman dulu2 manusia lebih waras dan takkan ada tempat lgsg utk org gila menjadi pemimpin.

zmn skrg byk sgt makanan pelik2 maka manusia ramai jadi gila.. maka pemimpin gila pun naik mudah!

Anonymous said...

Jgn haraplah din pagoh dpt jd pii emm
madey simpan din pagoh sbg senjata akhir

nika gee punya kes menyebabkan din pagoh takkan boleh naik jd pi emm.. ia akn jd bom jangka!

Anonymous said...

Patutle sejak menjak si JAMBU Mamak Pakistan Syed SADIS giat AmpuGila tuannya si Maderr.. hentam kutuk kaw2 Hamidah Osman yg setaraf maknye!

rupanye maderr tuan Jambu Pakistan AmpuGila terhingin nak jd piii eemmm lagiii..

kah..kah..kah.. gila talak kuat rupanye si Maderr ni!

ted manoff said...

Juboq hang..jabatan agama johor dh siasat kes nika nii dan terbukti fitnah utk menjatuhkan reputasi din pagoh..din pagoh rileks jerr sambil ngeteh nii..kikikki..

Anonymous said...

pungkuq hang la proot... JAIJ pun masuk Q nak tibai din pagoh
kes sivil SD Agustine pun tak settle lagi.. pi tidoq la proot
hang apa pun tak boleh..dedak nak

Anonymous said...

jadi president republik Malaysia la madey.. jadi PM apa kelas
pas tu pasing kat boboiboy.. nak harapkan aljuburi 2020 pun belum tentu keluar .. rehat 5 tahun lagi baru boleh bertanding
lagipun mana ada peliwat yang jadi president ...ada ke ?

Anonymous said...

style pembohong macai pakaton..

woii ted bongok.. kalu ye pun nak MENJILAT bagi lah ada fakta..JAIJ baru sedang siasat, ko memandai2 cakap itu fitnah.. cerita 20 tahun ke 10 tahun ke ko nk kambus mana??

kalau setakat nak paksa satu dunia percaya carta alir bodoh kes Jibo tu, lepas tu jaja mcm nak mampos konon Jibo dh bersalah, esok FBI nak tangkap sudah 1 tahun besok belum tangkap.. ..???

Babi pon boleh terbang wwoooo!!

Anonymous said...

Maderr mana boleh jd piii emm.. skandal 100billion tgh disiasat.
CIA sahkan Madey dalang BMF..
kalau naik jugak jd pii emm alamat malaysia akan jahanam.. eknomi akan merudum teruk. China ke India ke tak hingin nak melabor.. sbb Kerala ori pun benci dgn Kerala jadian.. China dh kena maki dengan Kerala half jadian.. sapa yg nk melabor lagi kalo Maderr jd Pii Emm?


Chaii.. tolong cari satu pulau khas kasi Maderr lepas gian utk jd Pii Emm.. pastu dia puas dh kasi Boboi pulak.. kah..kah..kahh

persamaan DNA Mader dgn Nuar Brahim.. dua2 ekor ini nafsu tamak besar.. dua2 ini mau anak beranak jd boss!!!

Babi pon boley terbang wwoooooo!!

Anonymous said...

JAINJ Mulakan Siasatan TS Muhyiddin

JOHOR BAHRU: Jabatan Agama Islam Negeri Johor (JAINJ) memulakan siasatan berhubung dakwaan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang dikatakan terbabit dengan skandal seks bersama seorang wanita.

Hari ini, Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Datuk Azwanddin Hamzah, dipanggil untuk hadir memberi keterangan mengikut Enakmen Tatacara Jenayah Syariah Johor di Bahagian Penguatkuasaan JAINJ.

Azwanddin berkata, empat saksi termasuk dirinya akan dipanggil untuk memberi keterangan di Mahkamah Syariah Johor Bahru dalam tempoh terdekat ini bagi membicarakan kes berkenaan.

Katanya, beliau juga memberi tempoh tiga hari mulai esok kepada Muhyiddin untuk mengeluarkan kenyataan mohon maaf terbuka kepada dirinya berikutan dakwaan mengatakan JMM dan dirinya berbohong mengenai isu skandal seks berkenaan.

"Saya berpuas hati dengan tindakan dilakukan JAINJ dan pihak jabatan juga sudah membuka fail untuk proses perbicaraan kes ini di mahkamah dengan membariskan empat saksi termasuk saya yang akan dipanggil untuk memberi keterangan di mahkamah.

Anonymous said...


DIN PAGOH HANYALAH TUNGGUL KAYU MADER?

Apa yang pasti, kelemahan Muhyiddin sebagai seorang pemimpin tertinggi parti tidak dapat dinafikan lagi apabila dia GAGAL meyakinkan ahli serta pemimpin terhadap kepimpinannya.

Bahkan kelemahan bekas Timbalan Perdana Menteri itu juga semakin jelas apabila dia terus dibayangi oleh aura Tun Mahathir selaku Pengerusi PPBM dan menjadikan Muhyiddin semakin terpinggir.

Boleh dikatakan, apa sahaja arahan serta kenyataan yang dibuat oleh Muhyiddin selaku Presiden parti tidak diambil peduli oleh ahli. Sebaliknya mereka menurut perintah Tun Mahathir.

Ahli Majlis Tertinggi Umno (MT) Datuk Sohaimi Shahadan berkata, peranan Muhyiddin seolah-olah terpinggir sehingga menampakkan mantan Timbalan Perdana Menteri itu seperti boneka.
"Kalau kita lihat juga Tan Sri Muhyiddin sebelum ini sebagai Timbalan Perdana Menteri, dia juga seolah-olah terpinggir. Bila dia jadi Presiden PPBM ini dia harapkan ramai yang sokong dan keluar parti tidak berlaku. Dia harapkan dia boleh menjadi 'super power' itu tidak berlaku. Kerana Tun M sendiri membayangi PPBM ini.
"Yang kita lihat kalau sebenarnya dalam membuat keputusan parti itu biasanya biarlah kelompok majlis tertinggi ataupun ada kumpulan yang begitu kuat ataupun juga berterusan (constant).
"Tetapi dalam PPBM ini apa yang dikatakan oleh Tun Mahathir, itulah yang menjadi dasar dan diikut. Jadi seolah-olah Tan Sri Muhyiddin pun hanya menjadi boneka dan mengikut apa yang Tun Mahathir mahu dan arahkan," katanya dalam temu bual bersama Antarapos baru-baru ini.
Dalam erti kata mudahnya, nasib yang menimpa Muhyiddin Yassin hari ini lebih kurang sama je dengan Wan Azizah dalam PKR dimana dia hanya dianggap sebagai 'Tunggul Kayu' dalam partinya sendiri dan tidak dipedulikan oleh ahli - ahli parti!!!

(http://semuthitam80.blogspot.my)

Anonymous said...

kes jidin pagoh ni aku suka sebab nika ni lawa ..ala ala ganas gitu ...
nak harapkan cerita dari skandal aljuburi takde la ... aljuburi sampai sudah tak mau bersuara dalam kandang tertuduh smpai sanggup duduk bamboo river

Anonymous said...

Nampak sangat u-turn tak mahu peliwat jadi PM... Tapi macai haprak masih bodoh tak faham bahasa... Angkat la placard tu tinggi2, atok madey rabun sikit, tak nampak tu...

Anonymous said...

Pencacai PakLeeWatt kena tipu dengan Maderr sejak azali.
dr tahun 1998 hingga skrg. kah.kah.kah.
Najib juga cerdik. Nk kenakan Jibo sgt.. alih2 korang yg lawan membaham!
bongok xblh diajar macai Pakaton!

Ted Lahanat, bulan puase pn ko asyik jubo2.. ko mmg sial!

Anonymous said...

SAH, ketua penyagak tua sedang menyingkirkan din pagoh! din pagoh mcm gopoh dan BODOH! game atok kerala nak SEPAK TERAJANG ko keluar la bongok!
ape nko tunggu lg DinPagoh oii.. gi apply masuk PAN lah!! kakakkaka.

----------------------------
Muhyiddin akui gelombang keluar parti di Perak

PULAU PINANG 1 Jun - Pertubuhan Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) mengakui parti itu kini dilanda gelombang keluar parti yang dicetuskan oleh ' orang dalam' yang tidak berpuas hati terhadap keputusan pucuk pimpinan.

Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata , beliau ketika ini sudah mengenal pasti individu yang menjadi punca ahli-ahlinya di Perak keluar parti baru-baru ini.

Namun katanya , beliau berpendapat tidak adil kumpulan berkenaan menyalahkannya berhubung isu yang berlaku di Perak termasuk kontroversi pelantikan Ketua PPBM Perak.


"Saya tidak faham kenapa mereka marahkan saya sedangkan keputusan dibuat oleh pucuk pimpinan parti, "katanya kepada pemberita selepas majlis berbuka puasa di Pulau Betong, Balik Pulau di sini malam ini. -

UTUSAN ONLINE

Anonymous said...

Wahduh kakek dey udah nggak punya uang...kepengen jadi pm.
Ya jadi mucikari bisa ada uang banyak kek.

din pagoh said...

Terima kasih kerna ambil berat pasal dinpagoh!!!ramai betul peminat2 din pagoh diluar sana!!BERSATU akn ganti umno utk bela nasib melayu!!jgn lupa undi BERSATU pru nanti yeahhhh!!!lu tgh berak ke KRO??

Anonymous said...

kah kah kah
ayat bodoh dinpagoh.. bersatoo menggantikan persatuan perompak2 tua malaya..
membela nasib anak-anak perompak vateran seperti boboi bengap.

jgn lupe pastikan anda menolak perompak bersatoo.. di perak dah tumbang!

Din Pagoh ori tgh biol blurr.. mcm mana dia blurr masa Najib terangkan isu imdb.. dia ckp di tktau.. si blurr tunggul kayu brg mader mainkan Melayoo!

Anonymous said...

Kenapa ko dan najib tak siasat dan tangkap madey?....melalak 100 billion...itu jer modal ko nak melalak hari2...

Anonymous said...

dinpagoh.. terima kaseh jugk mu bodo sbb ambl berat siang mlm pasal umno dn jibo.
jgn lupe undi Barisan Nasional.. kekal pemerintah yng membela nasib rakyat. sejak merdeka hingga kini!

Harap parti Asimin, puak lgbt dn pejual 'airkrim' je yg untong.. last kopek kasi DEDAK 2 1/1 bulan.. seblum PH tumbang PRU14 nnt!

Insya Allah PH akan tergolek dan lenyap seperti BA dan PR!! Amien

Anonymous said...

kenape ko dan macai maderr ckp FBI nk tangkap MO1.. sampai skrg pn tak tangkap??
kencing tak habis lg ke?

SAPINA PERANCIS MANA???



Anonymous said...

Hahaha....saksi tengok sd RPK...

Anonymous said...

Suruhanjaya siasatan tengah siasat penyamunan maderr 100billion. ko bengap sgt mcm boboi.. suruh bace akhbar aliran perdana asyik bace meloyakini.. mmg bengap selamanya le!

Anonymous said...

Jho lo da kena tngkp belom?
Harta REza dh kena rampas ke?

Anonymous said...

Bersatu akan tendang Najib dan Umuno tak guna...

Anonymous said...

persatuan penyangak BErsatoo akan ditendang UMNO BN diketuai Najib.. macai jgn tuduh bangla 40k yak!

Anonymous said...

ayat dihpagoh barua penyangak.. mcm baru lepas gian ganja je ko punye khayal citer..
kah..kah..kah

bape kerusi dh persatuan penyangak BERsatoo dah ade?? kerusi dlm jamban?

Anonymous said...

Perompak tua tak de bukti merompak...hearsay dan fitnah...polis dan sprm rilejs jer..najib ade 2.6 billion...arab tiarap bagi derma...

Anonymous said...

CIA sahkan Mader ketua penyangak BMF.. saman la CIA macai oii!

Anonymous said...

Fbi kasi ko syok2 dulu...

Anonymous said...

Arab bg derma mader penyangak cemburu sakit hati..
Raja Salman dtg sembunyi celah kangkang nek semah 1minggu xkuar suara..

kah..kah..kah BACUL!

Anonymous said...

ke ko yg syok sendiri dgn fbi.
mathias bangang tu dh report belom?

Anonymous said...

mengaku pon mader penyangak tua..

bukti bersepah. cuma malas nk tangkap sbb tua meleret sgt.. simpan dlm jail buat rugi harta kerajaan je.. tunggu simpan kt dlm tanah nnt

Anonymous said...

Suruhanjaya mana siasat?...yg siasat sekarang bukan suruhanjaya ngok...ko baca akbar aliran perdana dan tengok tv 3 suku...panel penyiasat bukan ade kuasa tangkap dan dakwa ngok...

Anonymous said...

dinpagoh kayu bendul agk2 pru14 nnt kena sepak ke belum. mader dh kasi isyarat.. lepas die boboi mesti naik!

Anonymous said...

Sayang betul ko pada cina perompak ni...ko sorok kat mana cina perompak ni?...

Anonymous said...

bkn main mrh sebut suruhanjaya.. kah kah kah kecut rupanye mader dgn perkataan tu maknanya mmg penyamun betul lah..

Anonymous said...

syg ko pade cine bangai dapig tu mcm mne plak ye? nk hapus perlembgaan negara tu.

Anonymous said...

Macai.. mana kenyataan CIA ngok?...kalo CiA yg sahkan tangkap ler madey...buat ape ko melalak bodooos...

Anonymous said...

jho lo ade dgn trump.
ko suruh le mader kasi dedak pd trump kot2 jho lo serah diri pd kerudin pondan

kah kah kah
hamidah osman cakap chap Munge parti kroni tamak kuasa!

Anonymous said...

laporan CIA sahkan Mader bapak penyangak BMF skandal.

samanlah CIA skrg... Raja Salman dtg menikus sembunyi celah nek semah??

kah.kah.kah

Anonymous said...

satu dunia tahu mader penyangak.. kenape korang sokong penyangak juga?

boboi tu bengap kenapa korang syg sgt??

Anonymous said...

Ape kena mengena dengan salmaan bodoos...ko yg sembunyi takut nak mintak salman sahkan derma arab tiarap...berani cakao arab tiarap drma...bukti yikeks...salman datang kenapa tak mintak salman sahkan?...ko takut kena luku dengan salman?...ha40...

Anonymous said...

camne boboi bengap nk control parti kalo daddy die xde nnt.. kn die bengap.
cmne kornag nkl idop.. org bengap mcm boboi mne reti main dedak!

Anonymous said...

Mana bukti?...ha4.... Pi repot polis ler ngok dooos..

Anonymous said...

Sibodoos tak tahu apebenda suruhanjaya...berlagak pandai....hi4..

Anonymous said...

Raja Salman dtg jumpa Najib.. woi bengap Mader mane bising sgt ckp arab gila

pegi jumpa raja salman dn ckp arab gila mana yg kasi najib derma??

1minggu mader hilang sembunyi dlm lobang nek semah. kah..kah..kah

Anonymous said...

Ape bukti?teori fitnah..

Anonymous said...

si bengap yg ketakutan bile sebut suruhanjaya.. tkut sgt taukeh penyangak dedak kena tangkap.. dedak xturun lagi.. boboi bengap mne reti main dedak!

kah kah kah

Anonymous said...

teori fitnah + bengap utk boboi

Anonymous said...

Ha3 ...teori auta...pagi2 mat auta dah merapoo....cakao oandai bukti yileks

Anonymous said...

1 dunia tahuu ko kuat auta...ha3...

Anonymous said...

dulu geng dedak boboi bengap kutuk Tok Bashah dgn perkataan 'boboi'

last2 panggilan boboi tu melekat pd mockeris anak penyangak mader.. padan muke bengap ttp bengap.. ko kasi le vitamin byk mne daddy penyangak tk boleh selamatkan si bengap !

Anonymous said...

Ekonomi didakwa berkembang tapi gaji rakyat menguncup

01 Jun 2017 | MALAYSIA DATELINE
1 Comment
Rafizi Ramli
Rafizi Ramli

Pertumbuhan gaji sebenar rakyat negara ini (selepas ditolak inflasi) bagi 2017 dijangka jatuh pada kadar terendah di rantau Asia (bagi ekonomi yang setanding dengan Malaysia) iaitu sekitar 2.30% manakala kadar inflasi pada bulan April lalu berada pada tahap 5.1% iaitu tertinggi dalam tempoh 8 tahun.
Fakta ini mendorong Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli menuntut penjelasan Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin yang juga menteri bertanggung jawab tentang kempen Transformasi Nasional 2050 (TN50) untuk memberikan jawapan.
"Kalau beliau boleh memilih untuk tidak menjawab soalan dari Malaysiakini dengan kasar, beliau tidak boleh terus mendiamkan diri mengelak soalan-soalan saya mengenai isu pekerjaan dan kos sara hidup," ujar Naib Presiden PKR itu.
Menurut Rafizi, Kerajaan BN pada dua minggu lalu menguar-uarkan pertumbuhan ekonomi sebanyak 5.6% bagi suku pertama 2017 sebagai bukti kejayaan pentadbiran.
Malah tambah beliau, ada jurucakap kerajaan yang mendakwa segala skandal yang bersabit 1MDB hanyalah dakyah politik kerana tidak mempunyai kesan kepada pertumbuhan ekonomi negara.
Bagaimanapun ramai yang bertanya beliau mengapa keadaan ekonomi yang baik tidak dirasai rakyat meskipun Malaysia dilapor mencatat kadar pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) setiap tahun.
"Jika ekonomi Malaysia dikatakan begitu baik seperti angka pertumbuhan KDNK yang diumumkan, mengapa ramai rakyat yang menghadapi kekangan kewangan dalam menjalani kehidupan seharian," ujarnya.
Menurut Rafizi, bukan semua pertumbuhan ekonomi mengalirkan kebaikan kepada rakyat kerana ada hasil ekonomi dipusatkan di kalangan beberapa pihak sahaja manakala ekonomi yang berkembang kadang kala disebabkan kewujudan banyak pekerjaan bergaji murah.
"Secara mudahnya, pertumbuhan KDNK negara merujuk kepada ukuran bagaimana ekonomi negara menghasilkan lebih banyak barangan dan perkhidmatan. Ini boleh dicapai dengan dua cara – menambah pekerjaan atau menambah produktiviti," jelas beliau.
Ujar Rafizi, majikan boleh mengambil lebih ramai pekerja untuk menghasilkan lebih banyak barangan dan perkhidmatan tetapi pekerja dibayar gaji yang sama kerana melakukan kerja yang serupa.
Di masa yang sama, tambah beliau majikan boleh menggunakan teknologi atau menamba hbaik proses untuk menghasilkan lebih banyak barangan atau perkhidmatan dengan bilangan pekerja yang sama atau kurang; tetapi pekerja kini melakukan kerja yang bernilai lebih tinggi dan wajar dibayar lebih tinggi.
"Di bawah pentadbiran Tun Abdullah Ahmad Badawi, pertumbuhan KDNK lebih didorong oleh produktiviti. Walau bagaimana pun, semasa pentadbiran Datuk Seri Najib Razak (2011-2015), pertumbuhan yang didorong oleh produktiviti menurun (dari 59.07% kepada 34.80% daripada jumlah pertumbuhan KDNK) manakala pertumbuhan yang didorong pertambahan pekerjaan meningkat dengan ketara (daripada 40.93% kepada 65.2% daripada jumlah pertumbuhan KDNK).
"Ini bermakna jika pihak majikan mengambil lebih ramai pekerja, mereka bukannya meningkatkan produktiviti pekerja untuk menghasilkan lebih banyak barangan atau perkhidmatan (seterusnya meningkatkan pertumbuhan KDNK).
"Sebab itu pertumbuhan KDNK yang diumumkan kerajaan perlu diperhalusi untuk menentukan sama ada pertumbuhan itu hanya dipacu oleh lebih banyak pekerja yang dibayar gaji yang murah untuk menambah pekerjaan; atau pertumbuhan itu berpunca dari kerja-kerja yang lebih bernilai tinggi dan dibayar gaji yang lebih tinggi," jelasnya lagi.
Dalam tempoh yang sama bagi tahun 2011 hingga 2015, rekod pekerja asing berdaftar melonjak naik daripada 1.82 juta orang (2010) kepada 2.14 juta orang (2015).

Anonymous said...

mader the penyengak elders kemaruk sgt nk jd pii emm lagi sbb ketakutan dia tahu akan disabitkan dgn mcm2 kes menyamun!

CIA sahkan mader ketua penyamun!

Anonymous said...

Ko ade...ape susah...boboi bokeh panggil ko tukang auta..

Anonymous said...

macai mader meroyan terhoyang hayang posting.. dgn aku sorg je ko dh sewel kah kah kah..
Insya Allah kita ramai2 talkinkan parti boboi lepas pru14!

Anonymous said...

Ko dan najib cakap derma arab tiarap....salman datang ko dan najib ler mintak salman sahkan...salman pon dah tipu bajib...hi4...

Anonymous said...

desprate macai mader penyagak .. tulisan najis lapiji penipu tu pon ko angguk2 puja2 jilat.. lapiji sndiri ckp mader xlyk jd pii emm.. Nuor leeWatt plg layak.. ko bute ke macai??

Anonymous said...

Bodoos..ape yg nak ditakutkan...ko yg tak tahu najib tak berani lantik suruhanhaya diraja...hi4..

Anonymous said...

Mana bukti?...

Anonymous said...

Mana hawapan kj?...hi3

Anonymous said...

Ha3... Ko merapoo...bodoos ...

Anonymous said...


kah kah kah
si bengap macai boboi.. akhirnya ko terbelit sendiri
ko ckp tuan penyangak dedak ko si mader sahkan arab gila kasi derma

so org tkpercaye kata2 mader sbb penyangak tua mmg cemburu kuat
so gi le jmpe Raja Salman dh panggil WSJ sekali wt coverage utk sahkan dr Raja Salman arab gile yg kasi derman??

bongok le dinpagoh.. ko mmg taraf sumber tahik je sbb tu mmber2 dlm ni perlekeh ko mcm budak spastik.. gaya ko mmg membosankan dan membodohkan diri ko!

Anonymous said...

Sapina perancis mana?

Jho lo dh kena tangkp belom??

Anonymous said...

kalo teori sapina perancis tu pon menipu kencing meleleh macai blh wt bodo..

citer2 lain mmg sah2 lah 10x hancing menipu..

lapiji dh terok.. xboleh up dh pru14 ni.. gopoh sgt nk lwn mader!

Anonymous said...

Mat auta tak paham apebenda produktiviti dan KDNK suruhanjaya dan CIA...melalak tunjuk pandai...bodooos nak mampoos..

Anonymous said...

ko tu yg bengap merapu.

kemain jaja arab gila kasi derma.
alih2 ketua arab dtg.. kenape ketua penyagk ko tu tk seru arab gila dtg jumpa jibo??

kate berani sgt..? alih2 sembunyi celah nek semah..

p/s: luar topik.. aku rase boboi botak turun DNA nek Semah.. nek semah kn rambut palsu aje dia mampu pakai! BOTAK le teww

Anonymous said...

Sapina dlm seluor ko...jho lo ko sorok jat mana?...laporan cia mana?...28 billion duit 1 mdb ko sorok kat mana?

Anonymous said...

suruhanjaya jd gerun bg macai mader.
sbb tu mader nk sgt jd pii emm spy dia xblh kena tngkap

ok macai mader.. ko auta hebat sgt.. ape hal yg merisaukan ko psl suruhanjaya?? ape dia??

Anonymous said...

Ha3.... Mat auta sentap...takut nak mintak salman sahkan...suruh madey plak...madey dah ade laporan money trail fbi...bodoos

Anonymous said...

jho lo ade dlm bilik mak ko macai!
ko suruh mader tepon trump la hantar jho lo. bengap oii

USA xbodoh nk jd macai maderr.. fbi sndiri pn xkesah nk cari jho lo.. ko dgn mader plk menyibuk..

yg ptut kena tngkp ialah mader dn anak2 ny amenyamun 22 tahun!

Anonymous said...

Ok ko teruskan auta ko ...wahai mat auta bodooos...tak jenal suruhanjaya dan oanel penyiasat...lagak pandai...ko mintak pengesahan cts dulu...hu3...

Anonymous said...

hahha matpagoh bengap takut nk suruh FBI cari jho lo.. sbb mmg cite dongeng utk hidang macai bengap mcm ko utk trus jd hamba bengap mader

Anonymous said...

Madey samun 22 tahun...tapi ko takut nak tangkap...hi3...

Anonymous said...

ape terok sgt ko takut dgn suruhanjaya siasatan?

panel awla siasatan pon mader dh kecut smpai xsabar nk jd pii emm
sebut suruhanjaya ko plak yg lbh2 dr mader penyangak punye kecut

kah..kah..kah

ko mmg sewel matpagoh.. mcm org gile xcukup seinci.. akhirnye ko yg terbelit..

Anonymous said...

Ko sibok urusan fbi plak...

Anonymous said...

Ade kt celah burit mak kau

Kikikiki

Anonymous said...

Jibo dituduh pengubahan wang haram FBI takot nk tangkap? citer dongeng mader laku lagi ke utk 2017??

kakakkaka

Anonymous said...

Lebih baik madey jadi pm dari ko yg sewel kuat auta...hi4...

Anonymous said...

hahahaha
bile ko dh start mencarut

maknanye ko tu dh looser dh mati akal dgn aku sorg ni je

cmni je ke level pencacai ko tentera mader penyengak?

sikit aku xheran.. berani aku jamin parti penyangak bersatu akan kalah terok pru14 nnt.. mcm anjing kurap jadinya

Anonymous said...

Fbi tak pernah tuduh pon...fbi siasat jho lo dan riza aziz gubah haram...jumpa 2.6 billion mad
Duk akaun najib ngook...k reja auta...

Anonymous said...

Mana ayat mencarut?...nodoos sangat ko ni low iq..

Anonymous said...

kakakkaa
bile ko start mencarut sahlah ko bkn org Islam yg betul. jika ko Islam

so dr situ hujah ko ayat2 ko lngsung xterpakai.
klu dlm bulan puasa pon ko boleh mencarut tnpa takut rasa malu dgn Tuhan

apatah lg yg ada dlm benak otak ko utk manusia lain bace dn percaya.

bukan susah pon nk aibkan macai mader. sama macam hamidah osman aibkan pimpinan penyanyak.. cucuk sikit je terburai abis

moralnya macai atau makhluk mcm ko ni matpagoh mmg kotor, xde nilai pon dlm masyarakt. bgus ada parti penyangak mcm bersatoo sbb org2 mcm ko akan menempek kt situ.. so xde gnggu dan kotorkan parti UMNO

Alhamdulillah!


kakakakaka

Anonymous said...

xyh le nk berhujah

full stop la
ko sndiri pun corrupted otak sakit.

matpagoh. klo dlm bulan mulia ni pon bahse ko mcm najis

ko tk segan silu nk mencarut dpn Allah.

apakah makhluk mcm ko ni ada nilai dan semestinya kotornya lidah ko sama kotornya dr dlm badan ko.. dn unsur2 itu sepadan dgn parti KOTOR yg ko puja tu.
itulah mereka dan itulah engko wahai macai parti penyangak bersatoo!



Anonymous said...

ape yg si Hamidah Osman ckp mmg betul. parti mader boboi mmg kroni penyangak dan kemaruk kuasa!
sbb tu membusuk keluar, lahir macai jht mcm ko matpagoh.
xheran le admin cts pon benci kt ko smpai nk ban ko masuk umah die..

cermin diri dlu la bro macai.. xde sape nk heran dgn ideologi ko yg gile tu!


Anonymous said...

mcm mana perangai ko jijik jht... mcm tu le perangai boss ko mader

depan blkng taruh.. tikam sapa2 shj.. naib presiden pon ditikam

presiden sdg di'jahit-tikam' secara halus.. din pagoh ori tgh blurr mcm dia blurr msa mesyuarat dgn Najib terangkan mslh IMDB..

din pagoh ori dgn matpagoh sekor ni sama2 je.. abah dgn anak.. dia2 gopoh dan bengap!

Anonymous said...

boleh agak le watak kotor matpagoh ni dgn ketua2 penyangak parti pujaannya.
xyh hujah byk dh le.. dh kenal sape mamat senget ni.

kalo prinsip individu yg wajib hormati kemuliaan Ramadhan pn selamber die mancarut.. tk rse takut dn malu dgn Allah SWT.. apa benda lain boleh hrp boleh prcy dr makhluk keji mcm ni?

matpagoh ini adalah cermin sbnr org2 pakatan haprak terutama mader! hipokrit pd org lain!

TOLAK PPBM! TOLAK PAKATAN HAPRAK!

Anonymous said...

Pandai spin cerita ya..
Cuba lagi la yaa

Anonymous said...

Mamak kutty mudah lupa sebab dia makan taik busuknya sendiri.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates