June 8, 2017

117 Selepas Budiman Zohdi, Noh Omar Pula Terkena Politik Tidak Matang @AzminAli


Menteri Besar Selangor sekali lagi menunjukkan peribadi yang tidak matang di dalam politik apabila gagal untuk menjemput Wakil Rakyat Tanjung Karang, DS Noh Omar, ketika Tuanku Sultan Selangor merasmikan Masjid Al Jannah, Kampung Haji Razali.

Sebelum ini juga tidak sampai sebulan, Azmin Ali turut bersifat kebudak-budakan apabila gagal juga menjemput Ahli Parlimen Sungai Besar, Budiman Zohdi ketika Tuanku Sultan Selangor melawat Sekinchan.

Agar kurang sopan Menteri Besar Selangor meminggirkan tuan rumah ketika lawatan rasmi Baginda Sultan Selangor, walaupun berbeza dari segi ideologi politik. Dalam hal ini, Mantan Menteri Besar, TS Khalid Ibrahim lebih matang dan berjiwa besar. Pasti Azmin Ali kesipuan ditegur DS Noh Omar. Tahniah DS Noh Omar.




117 comments:

Anonymous said...

Din pagoh dah mampos??

Wakakakakakakaka

Anonymous said...

Tuanku tak sibuk pon muka Noh omar tak kelihatan....ha3...Noh omar boleh mengadap tuanku memohon tuanku keluarkan surat tunjuk sebab kpd Azmin..tak payah ler Noh mengadu kpd CTS...huhuhuhuhu..

Anonymous said...

Ini berikutan semalam juga Zakaria ada memberitahu beliau sebelum ini cuba menghentikan beberapa pelaburan yang tidak masuk akal yang cuba dibuat oleh FGV.

Dalam keadaan ini, dari segi moralnya Isa sudah pun kalah di tangan Zakaria kerana beliau perlu mengadap SPRM lebih dulu berbanding lawannya itu yang belum lagi berdepan dengan audit dalaman.

Lebih memburukkan lagi moral Isa ialah, sehingga ini belum ada mana-mana pihak yang tampil mempertahankan tindakannya terhadap Zakaria.

Bukan saja semua parti-parti pembangkang bagaikan sepakat berdiri teguh bersama Zakaria, kelompok dalam UMNO sendiri selain lebih ramai yang mendiamkan diri, yang bersuara pula tampak menekan dan mahukan Isa mengundurkan diri secara baik daripada FGV.

Begitu juga dengan pemain media sosial yang selama ini diketahui pro UMNO, Najib dan kerajaan, tidak ternampak yang tampil bersuara menyokong, mempertahan serta berdiri teguh di belakang Isa.

Isa seolah-olah tiada penyokong dan hanya bersendirian menghadapi kemelut dalam FGV ini.

Kenapa ini berlaku?

Apakah Isa tidak disenangi oleh UMNO sendiri atau terdapat isyarat tidak baik daripada Putrajaya yang tidak lagi memihak kepadanya?

Apakah kesalahan-kesalahan Isa, jika ada, di dalam FGV terlalu sukar untuk dipertahankan sehingga tidak ada mana-mana pihak dalam UMNO yang sudi tampil untuk membela dan mempertahankannya?

Dan adakah dengan adanya siasatan segera lagi pantas oleh SPRM ini menandakan hari-hari terakhir Isa di FGV sudah semakin hampir?

Apa pula pilihan terbaik bagi Isa?

Mahu tidak mahu, Isa sebenarnya mempunyai pilihan yang semakin terhad untuk dirinya. Berkeras untuk melawan hanya mendedahkan lagi dirinya kepada pelbagai kemungkinan yang tidak diingini.

Selain cakap-cakap yang berterusan mengenai penglibatan ahli keluarganya yang tertentu dalam perniagaan di Felda dan FGV sejak dulu, jika kita masih ingat, anak beliau sendiri, Najib Isa pernah diambil keterangannya oleh SPRM pada 2015 lalu berhubung pembelian hotel oleh Felda yang bernilai ratusan juta ringgit di London.

Keluarga sebelah bini pon dapat projek felda/ fgv....umno tak de kroni.....yg ade kronik sajer...

Anonymous said...

Ini tanda2 Isa akan mampos dari fgv dan umno...Najib akan bebas dari kawalan Isa....huhuhuhuhu...rosmah tak mampu tendang Isa seblm ni...

Anonymous said...

Berjiwa kecik sungguh...macam nih nak jadi pemimpin.
Peresmian masjid oleh sultan pun nak dipolitikkan.
Masjid tempat penyatuan ummah.

Anonymous said...

Assmin anak tanggang perangai memang begitu la...

Anonymous said...

Kesian siapa yang kene petir dengan tuanku sampai baginda bertitah "you don't cross the line" tempoh hari.... Bagi zimin, mangkuk jamban tu suruh orang lupakan isu tersebut semudah abc... Tak pasal-pasal la yang kene petir tu minta maaf semalam. Nampak sangat kebodohan zimin dalam mentadbir parti dan negeri...

Anonymous said...



SivaPariah mereka tak segan silu jemput sampai ke tempat Imam sujud

Tapi Sesama Islam hanya kerana beza UMNO mereka tendang ke tepi

Itulah polisi pakatan haram!

siapa sokong mereka memang HARAM JADAH!!

Anonymous said...

Asal pembangkang..assamin akan pingirkan...tahniah Ds Najib 1malaysia dpt Brim walau pun orang2 pkr...haha

Anonymous said...


Macai pakaton tak payah lah nak jadi tukang tilik jauh2 sangat pasal FGV ini dengan konspirasi Isa-UMNO

Najib pun sedang nantikan maklumat saheh melalui wakilnya Idris Jala. Jangan gopoh macam Mader sikit2 nak pecat orang.


Kita nk lihat apa isu sebenar

Isa cakap Zakaria tidak mengikuti prosedur asas isu pembayaran company pembekal

Zakarian pulak cakap dia mahu menghalang pelaburan yang tidak betul.


Takpa lah kita adili melalui proses yang betul. Felda sendiri mahu SPRM masuk dan lihat jika ada penyelewengan dalam FGV. Sbb Felda pemegang saham terbesar FGV.

janji jangan jadi mcm tokong lim sial dulu gelabah panggil wartawan tunjuk rumah dia 'kosong' takde swimming pool untuk kencing media yang dia 'clean'

Anonymous said...

Kuil Sivarasamaniam nak kena roboh, Asmin buat2 pekak dan lepas tangan.

Anonymous said...

Asal pembangkang kat selangor..assamin akan pinggirkan...tahniah Ds Najib 1malaysia dpt Brim walau pun orang2 pkr...haha

Anonymous said...

Sivaparia kafir penentang Islam tu puak asimin pgayr boleh jemput masuk masjid pijak tempat jemaah duk sujud..

tapi majlis Tuanku bersama rakyat, disekatnya orang UMNO hadir..
nampak takut sgt asimin dengan UMNO sampai tak bagi Sultan jumpa..

Anonymous said...

Syarikat ape dan milik siapa ceo tak ikut prosidur dan tak mau bayar hingga Isa marah sangat?.....hik3...
Najib tak mau tahu ker ape dah jadi siasatan sprm mengenai projek ikan sturgeon?....pelik ni...

Anonymous said...

9:24,

dorang ingat isu FGV akan mendorong menteri kewangan letak jawatan walhal pada zaman dinosor tak ada menteri kewangan berbuat demikian meskipun kerugian cecah 100 bilion dan Medei tak jugak tumbang meskipun kerugian sebesar itu membangkrupkan BNM (literally of course). dorang mudah lupa .. hi3..

Anonymous said...

Tak jemput orang umno pun bagus jugak...orang umno penyokong perompak dan pembela perompak...Tuanku pon tak kisah tak de umno...
...

Anonymous said...

Tak perlu menteri kewangan letak jawatan...penyelewengan fgv didedahkan untuk sedarkan rakyat supaya tumbangkan umno...

Anonymous said...

Asmin tak sekat tapi tak jemput kerana tiada keperluan menjemput pembangkang selangor yg tak berfaedah kpd selangor......

Anonymous said...

Bila Azmin politikkan perasmian masjid?....ade tuanku murka?....ko dan Cts plak yg lebih2 murka...ha4
..

Anonymous said...

Sivakufarasa tak payahlah prihatin sangat tentang surau bagai sedangkan dalam kalangan kuil itu sendiri yb bukanlah siapa-siapa hinggakan kuil yang keujudannya di hujung tanduk, kelibat siva tak relevan pun.

Anonymous said...

kalau dijemput tentunya kena ikut protokol Asmin. bila tak dijemput protokol Asmin boleh di buang ke longkang. dan foto di atas menampakkan betapa bengangnya mb Pkr... hik3 ...

Anonymous said...

ayat tumbangkan umno ni aku dengar di telinga aku sejak aku sekolah rendah.

sampai ke hari ni ratib tumbang UMNO tu tak tercapai..

macai.. takpayah pakai nama rakyat lah nak tumbangkan UMNO sedangkan terbukti dari dulu lagi majoriti rakyat takmau UMNO tumbang

ko tak berapa cerdik pastu bebal kuat.. contoh macai dari golongan rakyat minoriti!

Anonymous said...



takkan semua benda nak tunggu Tuanku murka.
Tuanku pun tak zahirkan murka pasal Asimin bersukaria dalam tandas..

buatlah benda yang baik2 sebab Tuanku tu Sultan untuk semua rakyat jelata. bukan untuk asimin mengampu je.. lepas PRU14 takde dah asimin nak mengadap Tuanku..sbb dia dah jadi PEMBANGKANG Selangor. Insya Allah Pakatan akan tumbang di Selangor PRU14 nanti.. Berkat Doa dalam bulan Ramadhan ini.. semoga Allah SWT hancurkan kekuatan Pakatan HaraPrak!

Anonymous said...

Kan dah cakap..pihak pembangkang dan rba yang beri komen kat sini sedang KESIPUAN...mana tak
PELIWAT NAK DIJADIKAN PM KE 7..NAUZUBILLAH
KM PENANG GONE END KEMARUK KUASA PEGANG LEBIH DARI 20 JAWATAN...MAK AII...SUPERMAN PUN KALAH
AZMIN...TERSILAP.. LUPA SIVARASA MASIH BELUM PELUK ISLAM KETIKA MENGGANTIKAN DIRINYA DI MASJID KAMPUNG SUBANG..
TERBARU APEK.KIT SIANG MINUM TUAK SAMPAI..MABUK SAKAN..NAK AMBIL HATI PUNYA PASAL..

Anonymous said...

AMEEN...AMEEN YA RABBUL ALAMIN

Anonymous said...

serupa la dgn umno, kalu pm turun kawasan pembangkang tak jemput pun pemimpin2 pembangkang spt mp dan adun...jgn la double standard cts.
Budaya ini dibawa oleh umno, so jgn heran ye cts...selamat berpuasa

Anonymous said...

10:20,

Unmo ada dua budaya: satu budaya Markmark dan satu Budaya Melayu. Budaya Marmark ialah tentang corflake antara Madei dan Lee Watt. Ia sudah lenyap dari rumah Unmo tapi kalau siapa nak tengok boleh masuk rumah pakatan haram kerana budaya berkenaan masih hidup, mekar dan mengembang.

ted manoff said...

Benda nii pun jadii isu kerr ryezall.. Isu penting seperti felda patut diutamakn..siapa noh omar nii..dh bermacham cara digunakn utk singkirkn azmin tempohari tapii tetap gagal..noh ptut malu..Ada atau tk dia dimajlis tuu tk penting pun..

Anonymous said...

.
Kalau berkawan dengan kerbau dia akan menguak dan kalau berkawan dengan kambing dia akan mengembek. Dan bila anak Pak Ali berkawan semula dengan mantan Unmo (aka mentor lama beliau), inilah jadinya i.e. terbawak-bawak 'protokol' lama Unmo. Walhal, Unmo dah beranjak jauh di depan... sebaliknya Azmin bawak PH mengundur ke era 1980-an.
.

Anonymous said...

Ted kau ni bodoss.mcm kau... rumah kau ada buat kenduri tapi...kau tak ada..macamana tu...yang datang tu bukan orang sebarangan Sultan Selangor.. Tak kan nak buat tak reti jer...sebagai tuan rumah peru kita sambut ketibaan tetamu lebih lebih lagi Sultan.. Bukan kau suruh jiran ke SIVARASA k.sambut tetamu sbb tu kenduri rumah kau..kau lah sambut kan kan kan.
Bodoss.. Terlebih biol nampak sangat rba ni tak belajar adab adab menyambut tetamu dalam.Islam..kedian lshborang mcm gini patutlah sokong sangat Dap pemakan babi peminum arak tu yer ted aka mat gunung sbb kau pun spesis mcm.mereka Islam kah kau... Wallahualam

ted manoff said...

Ko merepek apa nii..gandingan tun dan azmin buat pm najib kecut utk bubar parlimen..xyah byk alasan..

Anonymous said...

10:37,

berbagai cara nak singkirkan Azmin?

contoh?

1. adu pada FBI

2 adu pada Doj

3. adu pada uncle sam

4. santau

5. bomoh

6. undi tak percaya

7. bla, bla, bla

ted manoff said...

Ko nii dah kenapa tiba2 nk maki org nii..ada atau tk noh tuu bkn penting pun..haritu nk singkir azmin lewat pintu belakang dh gagal..punah harapan nk jadii mb selangor yg baru..hahaha..

ted manoff said...

PrOoTt... Arghhh lega baq hang..

Pak Cik Din said...

Gandingan kawaq tua dan penyamun Selangor raya akan merosakkan
negara...

Anonymous said...

Jaman pemikiran masa ko sekolah dengan jaman sekarang dah jauh berubah...sape sangka selangor boleh tumbang hingga umno merana tak dapat tawan semula...hi3...otak ko kena buat alignment sikit...

Anonymous said...

Beranganlah ko.....rakyat dah perit dengan umno najib...kalo tuanku tak kisah ade ke tak de ke muka umno yg menysahkan kehidupan rakyat kenapa ko plak lebuh2 sibuk?...hik4...

Izazu Aziz said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Kawaq tua blm dusahkan oleh mana2 pihak samadada polis
Ker ato sprm...hik 3....pakcik din buat fitnah di bulan ramadhan..

Anonymous said...

Wakil rakyat bukan tuan rumah...pegawai daerah yg bertanggongjawab...wakil rakkyat mewakili rakyat di parlimen ato DYN sahaja...

Anonymous said...

Tanpa Pas, P Haram hanya boleh yakin akan dapat undi dari grup Caidap dan Bardap sahaja. Peluang untuk dapat undi dari lain2 kumpulan hanya 50-50. Itu yang membuatkan mb P Haram di Selangor sedang giat melakukan PEMBUNUHAN KAREKTER bersiri dengan harapan peluang jadi lebih cerah... hu3...

Anonymous said...

BOMBSHELL – NAJIBS SECOND ACCOUNT AT AMBANK UNDER SCRUTINY: HOW DID MUSA HASSAN GET TO BE IGP? EX TOP COP CAUGHT TWISTING INFO TO SHIELD NAJIB
Politics | June 8, 2017 by | 0 Comments

Imagine holding a press conference to make a loud statement to the media about something that is not directly related to yourself, when you haven’t even thoroughly checked the facts.

This is what Musa Hassan, a former IGP has done. What a nightmare it must have been to work for someone that careless in a top position.

If Musa had properly examined the facts (read Sarawak Report for example) he would have noted that from day one we made clear that one of Najib’s personal accounts (no 2112022009694), the one which received $681 million in March 2013, was closed the following August:


However, our article about Shafee’s payments quite clearly cites a later account Najib opened, into which money from SRC International was paid (a subsidiary of 1MDB).

This was account number 2112022011906, which remained open until we broke the scandal in 2015. Getting these sorts of details right are the bread and butter of investigative work and something this senior officer ought to have been taught in police college.

It is lucky he is now retired and perhaps he should keep it that way, instead of digging his friends into deeper holes, when they themselves are plainly deciding that silence is the better option.

Ex-IGP: Najib’s account was closed, so how can Shafee be paid?

Former inspector-general of police Musa Hassan has questioned the validity of Sarawak Report’s allegation that Prime Minister Najib Abdul Razak paid prominent lawyer Muhammad Shafee Abdullah RM9.5 million.

He initially cited a Malaysiakini report dated “Aug 8, 2015” but later clarified that it was an Aug 15 report titled “US$650m from Najib’s account sent abroad“, in which it was mentioned that the prime minister’s Ambank account was closed on Aug 30, 2013.

“So how can the RM9.5 million be paid to the lawyer if the account was already closed? I think this claim is not true as the payment was (alleged to have been) made on Sept 11, 2013 and Feb 17, 2014,” Musa said in a press conference in Petaling Jaya.

However, the special task force on revenue recovery on July 9, 2015 revealed that Najib had at least two accounts in Ambank Islamic – the other was closed on March 9, 2015.

The task force, which was probing matters related to 1MDB and SRC International Sdn Bhd, comprised former attorney-general Abdul Gani Patail, former Bank Negara governor Zeti Akhtar Aziz, former Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) chief Abu Kassim Mohamed and inspector-general of police Khalid Abu Bakar.

Last week, Sarawak Report claimed to have sighted documents from investigators which purportedly showed that Najib paid Shafee from the same account into which SRC funds were transferred.

Shafee had acted as chief prosecutor in Anwar Ibrahim’s Sodomy II case when the matter was heard in the higher courts.

Malaysiakini cannot independently verify Sarawak Report’s allegation or confirm if the purported payment was related to the Sodomy II case.

Repeated attempts to solicit comments Shafee and Najib’s aide Tengku Sharrifudin Tengku Ahmad have been unsuccessful.

‘I was a victim of slander as well’

Dismissing Sarawak Report’s allegation as slander, Musa said he too was a victim to such claims when he was investigating the first sodomy allegation against Anwar in 1998.

“I was also a victim of slander, I was accused of receiving RM5 million from (former prime minister) Dr Mahathir Mohamad which was supposedly put in my accounts in Singapore.

Anonymous said...

11:27,

MADEY KENA JAWAB SAMA ADA BETUL ATAU TIDAK MUSA DI BAYAR 5 JUTA SEPERTI DIDAKWA PEMBANGKANG SATU MASA DULU.

Anonymous said...

Pak din....ape jadi felda wellness?..sickness ato dead?...saper bayar tuntutan hutang oleh syarikat ostralia 154 jota?...anak timbalan ketua pengarah felda masih pakai kete mewah dan duduk kondominium mewah?...
Ape jadi projek ikan sturgeon?...puluhan jota lesap....sprm dah selesai siasat?...mampos orang felda...ini kali orang felda berubah...

Anonymous said...

Pak cik din..apet citer pembelian aset terlajak mahal oleh Mara di ostralia?....sape yg kaut duit Mara?....anak pak cik din nak belajar dikira hutang....geng pak cik din hentam duit Mara berpuluh jota percuma..Pak cin din cedik ker bodooh?...

Anonymous said...

Bulan Ramadhan ke,tak bulan Ramadhan ke,,CTS jalan terus mencipta fitnah dan politik adu domba,insaf lah ryezal

Anonymous said...

Pas pon dah mengamok sakan...ramai ahli dah cabut lari kpd Amanah...ko mabuk ketum...pas selangor ingkar perintah parti...masih setia dengan mb...ini buat ko dan umno kalut...ha4...mengigau2 di siang hari...hik4...

Anonymous said...

Gara2 balas dendam...Ssrvis pprt diselangok gagal dilakukan dgn baik...hanya nak kutip sewa bulanan je mampu buat.Kementerian terpaksa ambil alih...tentunya keutamaan utk kawasan bn.tu yg meroyan sakan assmin.
Nak buat keje mudah pun terkial-kial.Siap ugut kementerian minta balik kos yg dikeluarkan yg tak seberapa.
Isu MARRIS xsetel,jln berlubang...duit federal dibelanjakan ke lain.Duit sogok staff ngan bonos ada pulak...

Anonymous said...

Tak payah jawab musa dah pon jawab ngok..

Anonymous said...

Jalan persekutuan yg berlubang...najib potong bajet jkr ngok..kalo isu MARRIS tak setel ko pegi setelkan...ko tahu tak apebende MARRIS TU?..HA4...

Anonymous said...

Musa kena jawab adekah dia dilantik oleh mamak shafeei untuk mempersoalkan fitnah ni...bila shafeei dan najib nak saman?...

Anonymous said...

-
11:54,

either we believe SR or MusaH. can't pick both and there is no two ways about it.

if we do believe MusaH that means SR was not telling the truth and Mahazal did not actually pay MusaH 5 million (coz MusaH denial was believable) and since we believe MusaH but not SR that also come to mean SR was a perpetual liar.

on the other hand if we have so much trust on SR that means when MusaH said SR was wrong, actually it was him who got it wrong but not SR. Since SR was correct and MusaH was wrong, that come to mean that 5 million from Mahazal to MusaH was not rumors but a true story after all.
-

Anonymous said...

Azmin yang dulu bukanlah Azmin yang sekarang. Azmin yang dulu ialah Azmin sebelum kemasukan PPBM. Azmin yang sekarang adalah Azmin sesudah kemasukan PPBM. Macam langit dan bumi.

Anonymous said...

Mb Pkr harus sedar bahawa pencabar bagi kerusi Mb yang diduduki bukan setakat dari kalangan pakatan nasional saja malah Madey Bumi juga akan menaruh minat kalaukalu pakatan harapants gagal dapatkan kerusi PM7-8 buat Madey Bumi. Bersedialah Ash.

Anonymous said...

Brim pun duit rakyat juga yang dijarah oleh Najib aka MO1

Anonymous said...

Jika Isa bungkus dia akan bawa Najib bersama oleh kerana senjata kejadian di Port Dickson soal mantat berada di tangan Isa Samad....

Anonymous said...

Jangan Amiin kan sebab Allah Ta'ala dah murka terhadap Peminpin yang korup dan perompak, dan juga para Pencacai penyokong nya.....

Anonymous said...

Ted kau mesti mahu faham,, cerita dan scandal Felda merupakan kes puak CTS tak kan dia nak bukak pekong sendiri??

Anonymous said...

Saman jer ler...tak payah pikir saper betul saper tak betul...perkara mudah jer..saje nak buat kalut...hik4...

Anonymous said...

mencipta fitnah dan politik adu domba tu encik lapiji masih mendahului...cts ni ikan bilis jer

Anonymous said...

Ko tak payah sibok2 pasal Axmin.Azmin tahu ler ak buat...ko patut pikir mcm mana nak tumpaskan azmin and ree geng....hik3...felda dah kalut...

Anonymous said...

Asal pembangkang..assamin akan pingirkan...tahniah Ds Najib 1malaysia dpt Brim walau pun orang2 pkr...haha

Anonymous said...

Ko ni kebuluran...merepek tak tentu hala....huhuhu..

Anonymous said...

Bonos asamim pun duit rakyat..tapi assamin mentekedadah dgn kroni2 jer..rakyat selangor hanggok2 gak tunggu brim...bongok

Anonymous said...

Asal pembangkang..assamin akan pingirkan...tahniah Ds Najib 1malaysia dpt Brim walau pun pembangkang kat selangor orang2 pkr yg tiada keperluan pada kerajaan...haha

Anonymous said...

Pakcik din tak bagi ulasan?...ape nasib anak melayu...nak belajar kena berhutang besar.keluar u cari kerja kena bayar hutang...mcm2 hutang kena ranggong....abis bulan abis gaji....barang mahal...anak geng pak cik din pegi sekolah bawak kete hasil dari duit rompak sana rompak sini...pak cik din tak boleh pikir ker pakcik din dah tua....masih bodooo lagi ker?....hik5...

Anonymous said...

Tak perlu ketua menteri pulau pinang letak jawatan...penyelewengan bunglow no swiming pool didedahkan untuk sedarkan rakyat supaya tumbangkan pakatoon...haha

Anonymous said...

cuba la jangan terlebih climate .. biar lah SPRM siasat sampai habis
korang ingat SPRM sekarang ni macam zaman mat specky dulu ke ..
memacam andaian keluar ..itu ini begitu begini .. nak kena panggil untuk SPRM temubual ke ..??
kalo den la .. sonyum yo kalo den tak salah tak payah nak kalut
SPRM tau buat kerja tak payah nak ajar

Anonymous said...

Siapa sangka pru serawak dan prk2 semenanjung pakatoon kelaut hilang deposit...pru14 jaman campak pakatoon kelaut...hehehe

Anonymous said...

Ameeennn
Siapa sangka pru serawak dan prk2 semenanjung pakatoon kelaut hilang deposit...pru14 jaman campak pakatoon kelaut...hehehe

Anonymous said...

Hehehe...telur assamin pun dihujung tanduk..klw berani bubar le dun selangor ..nak tengok mcm mana umno pas sembelih assamin..hehe

Anonymous said...

Ted..kuat sgt proott tu..dah tercirit kat seluar tu..hehe
Blom Pru14 pun assamin dah tercirit dah...hehe

Anonymous said...

Kahkahkah...mengigau2 ke..assamin kenapa kekalkan exco pas..kenapa tak berani pecat exco pas...hehe
Woiii mengigau2 di siang hari ke..hik4

Anonymous said...

Jalan persekutuan yg berlubang...najib bagi bajet..assamin buat bayar bonos...hehehe

Anonymous said...

Mader bapak angkat kesayangan assamin..jgn lupa yer..ini fakta

Anonymous said...

teruk sangat fahaman assmin ni .. mana mana majlis Agama tak akan libatkan fahaman politik
Tg Karang dah ada wakil warga mereka sendiri.. jumpa lah tuan rumah ajak bincang apatah lagi bila babitkan Sultan Selangor
jangan sombong sangat dengan jawatan MB tu assmin.. tak salah rendahkan balok demi kemakmuran ummah..
atau ko ni memang jenis kurang ajar ..sombong.. bongkak..
... padan la arwah Che Tom makan ati kat ko assmin ...

Salwah Abdat said...

Rafizi mempunyai fakta-fakta manakala CTS sembrono dan di bayar tak sama macam YB.Rafizi

Anonymous said...

Puan Sahwat .. pandai sungguh bergurau senda
terhibur saya ....
hahahahahahahahahahahahahahaha

Anonymous said...

.
.
ManTun bukanlah tak sedar dek untung. Tidak juga ukur baju di badan AnWar tapi di badan sendiri. ManTun sedar putrajaya bukanlah sasaran yang lojikal untuk Cap Bungah namun sebagai politikus, dia tentunya tidak mahu hilang semuanya.

Habis2 kokak, kerusi MB Selangor dianggap sudah cukup padan dan lumayan buat mereka. Justeru, orang yang sebijak manTun akan sengaja meletakkan sasaran yang besar dan impossible (kerusi pm-putrajaya) walhal sasaran yang selayaknya ialah pengganti Azmin je.
.
.

Anonymous said...

Anon kau sek takat darjah berapa...11:23.. Aku nak tanya lah kan..kalau ada banjir k..bencana..ribut k...kat kawasan Tanjung Karang..yang kau cari utk minta bantuan sapa..Pegawai Daerah..k..atau wakil rakyat...cuba jawab....Pegawai Daerah pun makan gaji..mana ada duit nak.membantu
Untuk urus agih agih kanbantuan semak nama semua mungkinlah...
So kat sini peranan sapa yng terlebih penting..cer jawab...
Mcm banjir besar yng berlaku kat Kelantan..sapa yng bnyak bantu..Wakil rakyat Umno..kan yerutamanya Dato Mustapha dan Tengku Razaleigh..sbb kawasan mereka yng teruk..ada pegawai daerah tolong..tak kan takat sedia senarai nama utk terima rakyat yng perlu terima bantuan kan
Sekarang..kau faham tak Tanjung Karang tu kawasan Noh Omar...makdudnya beliau Tuan Rumsh wsjib menjemput tetamu.. Faham tak.. Doe

Anonymous said...

*
Mb pertama dari PR di Darul Ihsan adalah Khalid.
Ada banyak persamaan Beliau dan AnWar, aka Defakto Pkr.
Antaranya:

1. Dua-dua dicatas hidup-hidup ketika sedang mendaki ke puncak. Anwar di tangan Mahazal dan Khalid di tangan PGayR.

2. Dua-dua tinggalkan bahtera perjuangan. Khalid abandoned bahtera rakyat, De Fakto di sailang dari bahtera keramat.
*

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong
Mat Gunong tau Azmin cukup bijak berpolitik, Asalnya adalah anak didik TUN, dan kemudian diarah untuk berkhidmat kepada DSA, menjadikan seorang ahli politik yg disegani lawan dan kawan. Kebijaksaan mengatur gerak langkah demi keuntungan politik beliau amat menarik mat gunong. Kita boleh lihat ,bagaimana ADUN PAS yg masih setia bersama kerajaan Negeri, walaupun pucuk pimpinan PAS mengambil keputusan disebaliknya. ZIMIN MEMANG POWER,tak sanggup KIAH BERCERAI KASIH, he..he..he... dan beliau sentiasa menjadikan TUN sebagai rujukan untuk memantapkan pentadbiran kerajaan negeri selangor,sehingga peluang Umno untuk merampas semula Selangor ibarat " jauh panggang dari api " .Hehehekikikihahahakahkahkah
** jangan pandang si Zimin tak da mata. Nasib untung sabut timbul dari MB bertukar PM. Hehehekikikihahahakahkahkah * Zimin Power*

Anonymous said...

.
.
Soksek-soksek yang mengatakan kerusi mb yang diduduki Ars Jamben sebagai berpuake, majel dan paneh sejak jaman berjaman mungkin ada benarnya dan apa yang berlaku pada Khalid mb seolah-olah mengesahkannya. kalau benar ia bukan mitos tapi fakta. Harap2 Arz Jamben dapat buktikan bahawa semua itu hanyalah mitos semata-mata dengan mengekalkan kerusi berkenaan selepas PRU.
.
.

Anonymous said...

Lge beli banglo bukan dapat free...berapa billion dlm akaun lge?.

Anonymous said...

Prk serawak kalo umno bertanding pon kojol...pru 14 dah banyak tanda umno kojol...terbaru konflik fgv...hi3...

Anonymous said...

Hehehe...tak sangka babiDap11:23 bongok keturunan

Anonymous said...

*
Kredit harus diberikan pada yang layak. Dalam hal kesetiaan, komitmen, dan pengorbanan, pujian bolehlah diberikan pada Caidap dan Bardap apabila sangup berpindah randah asalkan Dap dapat kekalkan kedudukan sebagai pemilik kerusi terbanyak. Bukan saja dari urban ke urban tapi dalam konteks sEkincan: dari urban ke semi urban dan ke rural.
*

Anonymous said...

Lps pru14 100% kompom assamin bukan mb lagi....hehehe

Anonymous said...

Pegawai daerah pengerusi bencana daerah...pegawai daerah akan memanggil semua ajensi kerajaan yg tetbabit dengan bantuan bencana dan melantik setiap pengerusi jawankuasa... ko tak tahu aper pentadbiran kerajaan...wakil rakyat sekadar membantu rakYat...pegawai daerah yg memilih pusat pemindahan
Mangsa bencana....

Anonymous said...

Khalid jadikan Selangor seumpama darul-Ulum

al-sedihnya the current one dicemari al-kulum

kik5

Anonymous said...

Azmin kesian orang pas... Lobai pas yg putuskan hubungan bukan azmin yg ceraikan...hik3...orang pas selangor tak mau ikot perintah lobai pas...pas selangor akan berpecah...bijak azmin berpolitik...azmin tak mao jemput noh omar pon noh repot kat CTS...hik2...

Anonymous said...

Poorah...peruntukan persekutuan tak masuk perbendaharaan negeri...ko tahu ker sistem kewangan kerajaan?...

Anonymous said...

Nak muntah azmin power..takat kat jamban tu jerlah..selebihnya berlakon selayaknya..dulu spray nyamuk..bersih longkang..angkut sampah..cuci baju...beri tempat utk anak dara jual nasi lemak. Mcm tu power asmin...power.
Powerlah sangat..
Hari tu kesipuan sebb tak jemput Budiman
Then terlebih kemaluan sbb suruh SIVARASA ganti masuk Masjid Sultan murka semua jeling Asmin
Terbaru...muka dah tak tahu nak letak mana tak jemput Noh Omar...nampaknya..
Ted aka mat gunong asmin power kau dah tukar jadi..Mb serba serbi tak kena..
Yang power cuma GONE End..pegang lebih 20 jawatan..tu POWER GILA BABI

Anonymous said...

Azmin dah jadi menteri kabint ..

Anonymous said...

Kenapa ko bersedih sangat...orang selangor heppi azmin jadi mb...bantuan kpd rakyat mencurah2....umno tetap kalah pru 14... Orang selangor takut jamal jamban samsing jadi mb kalo umno menang...

Anonymous said...

Ko jeles tak dapat kulum...hik3...

Anonymous said...

Polis tak perlu bantuan S'wak Report, kata Ambiga

Bekas presiden Majlis Peguam, Datuk Ambiga Sreenevasan menolak keperluan editor portal Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown untuk membantu siasatan polis berhubung dakwaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak membayar RM9.5 juta kepada peguam Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.

Menurut beliau, ia adalah kes yang mudah untuk diselesaikan dengan begitu senang.

Beliau mengulas kenyataan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar yang mempelawa Rewcastle-Brown yang berpangkalan di London untuk datang ke Malaysia bagi membantu polis Malaysia mengenai perkara itu.

"Cadangan IGP mengenai Clare datang ke sini untuk membantu siasatan adalah jenaka. Memandangkan terdapat notis merah Interpol ke atasnya, beliau mungkin akan ditahan sebaik sahaja menjejak kaji di sini," kata Ambiga kepada Malaysiakini.

"Ia juga menampakkan pihak polis sangat tidak cekap - yang mana mereka adalah sebaliknya - bahawa mereka perlu dibantu untuk selesaikan kes semudah itu," katanya.

Ambiga menegaskan, mereka yang terlibat dalam dakwaan itu berada di Malaysia manakala akaun bank yang diperkatakan adalah dengan institusi kewangan tempatan.

"Terdapat butiran mencukupi untuk pihak polis memulakan siasatan.

"Mengapa enggan? Dan daripada menyerang pemberi maklumat, IGP sepatutnya berterima kasih kepada mereka yang memberi maklumat mengenai salah laku, "

Anonymous said...

Bila jadi MB by default dan bukan kerana merit, ia ibarat buah yang busuk menunggu masa untuk gugur atau akan dijolok oleh Dapster supaya ianya gugur. Bersedialah.

Anonymous said...

Khalid bapak polis negara cedik ker bodooo...ini alasan khalid tak mau siasat...

Fbi lapor najib terima 2.6 billion dari rompakan 1 mdb khalid tak mau siasat jugak...khalid buat2 bisu dan pekak...u.no tombang khalid yg disiasat tak buat korje...

Anonymous said...

Andaian pengulas politik budoos...

Anonymous said...

.
.
PGayR telah menutuh Mantan MiB aka Khalid sebagai terlibat dengan rasuah tapi polis dan Sprm tak pulak amek port bukan kerana Khalid orang asing dan jawatan yang disandang adalah jawatan asing tetapi kerana pihak penuduh tidak tampil beri kerjasama. Tiada kerjasama polis dan Spram kira macam tak ada isu. Makanya kalau SR betul-betul serius, mereka perlu tampil beri kerjasama pada pihak berwajib, kalau tak mahu cerita tentang Khalid makan rasuah tapi masih bebas, akan berulang. Kalau kes PGayR membuatkan mereka jadi bahan lawak umum, lawak sama akan berlaku pada SR jua.
.
.

Anonymous said...

ya kalau Pas berani saman SR di kota London... masakan SR tidak mahu turun KL cuma untuk beri info. apapun, nak turun KL kena ada balls atau bijik. kalau taknak turun KL maknanya tak ada balls/bijik lah. senang je buat kesimpulan... kik3

Anonymous said...

Pengadu tampil beri kerjasama dalam kes Bungalow Terlajak Murah dan pihak yang diadu kini berdiri dalam court tapi dalam kes Saddam pengadu juga tampil tapi dengan maklumat palsu ... Saddam difitnah!

Anonymous said...

CTS pulas jer..

Anonymous said...

Masa khalid mb ko yg kuat tutuh khalid....sekarang ko gila talak plak..ko ni kuat meroyan..

Anonymous said...

Tak perlu pon datang kl...khalid yg perlukan SR...khalid noleh pegi london sambil makan angin..paling mudah khalid siasat money trail dari bank jer..semua ade rekod.kerja mudah pon tunjuk bodoo jugak...

Anonymous said...

Dlm kes sr ,sr bukan pengadu...sr hanye pelapor kebobtokan najib..shafeei dan najib bisu...2 peguam dah ngaku najib penakut...

Anonymous said...

Wah pandai juga che mat kita ni bergurau yea...bukan ape takot2 si assmin berada ditempat tinggi,
asik berangan tup...tup jatuh tergolek dog kan naya...Wow cik kita pun dh buat comeback baru balik dri bersalin
....k....k...kulit ke seqadar bertanya...

Anonymous said...

SHOCKING THIEVERY: RAFIZI DROPS BOMBSHELL – NAJIB HAD THREE, NOT TWO 1MDB-TAINTED BANK ACCOUNTS
Politics | June 8, 2017 by | 0 Comments

The authorities had confirmed Prime Minister Najib Abdul Razak had three other Ambank accounts that were active at the material time in relation to the allegation that he paid lawyer Muhammad Shafee Abdullah RM9.5 million, said PKR vice-president Rafizi Ramli.

He claimed that information on the flow of funds from the said three accounts were detailed in a flowchart shown by attorney-general Mohamed Apandi Ali during a press conference in January 2016.


Rafizi was responding to former inspector-general of police Musa Hassan, who questioned the validity of Sarawak Report’s allegation regarding the payment based on a Malaysiakini report two years ago, which stated that one of the accounts was closed on Aug 30, 2013.

“I don’t know whether Musa had prepared the statement himself or that the script was influenced by those close to the prime minister.

“The fact is Musa had embarrassed himself because he did not study the details of the investigation and had the wrong information,” he said in a media statement today.

Multiple accounts

Moreover, the PKR leader said details of the three accounts were outlined in the purported leaked investigation papers, posted on the sprminsider.blogspot.myblog. The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) has yet to respond to queries on the veracity of these papers.

Rafizi said that the recent admission of two senior lawyers of having received the sum as detailed in the leaked papers had lent credence to the the authenticity of the documents

According to him, the leaked documents showed that although Najib has closed his account with the number ending 9694, the account which allegedly received the billions of ringgit from Arab donors, on Aug 31, 2013, some of the money from the account were transferred to the three said accounts.

The three said accounts – with account numbers ending 1880, 1898 and 1906 – were allegedly opened on July 31, 2013.

“So there were three accounts used by Najib between September 2013 and February 2014 – the period in which RM9.5 million was (allegedly) transferred to Shafee.

“The RM9.5 million could have come from either accounts,” said Rafizi.

No response so far

Rafizi, again citing the alleged leaked investigation papers, claimed that Najib’s agents had informed the bank that the accounts would be used for specific purposes – political funding, for a foundation, while the last account was for miscellaneous purposes.

Both Najib’s office and Muhammad Shafee have not responded to repeated requests for a response to Sarawak Report’s allegation.
The payment was contentious because Shafee was the lead prosecutor when the Sodomy II case against Anwar Ibrahim was heard in the higher courts,

Malaysiakini has contacted Najib’s office for a response to Rafizi’s allegation on the existence of the three accounts.

Malaysiakini is unable to independently verify Sarawak Report’s allegation or determine if the alleged payment to Muhammad Shafee was related to his role in Anwar’s case.

Anonymous said...

Ku sangka dua saje rupenye tiga...najib ingat tak de orang yg tahu...bila tuhan nak tunjukkan kejahatan seseorang mudah sangat dibuka yg tersorok...

Anonymous said...

Yer tapi wakil rakyat...rakyat yang pilih...pegawai daerah kerajan negeri yng pilih rakyat suka k tak terpaksa terima kan..kan..kan..
So dalam kws Tanjung Karang..pegawai daerah tu tuan rumah k wakil rakyat yang tuan rumah.. So yang patut sambut..Sultan Selangor tu.pegawai daerah jer k...dgn MB...habis macm tu buat apa ada wakil rakyat takat pg kenduri mcm nenek jijah jer ke..please lah...

Anonymous said...

Bagus Najib kekalkan mode jangan balas..

biar meroyan Lapiji sampai akhirnya dia akan tergoleks sendiri

Org mcm ini mmg dia sengaja provokasi supaya lawannya letih trolled.
Bagus.. kekalkan rentak meroyan wahai Lapiji..

Macai Asimin jgn lupa kasi support taw..
Asimin last penggal jd MB.. PRU14 Pakatan bungkus si Selangor Insya Allah.

Minta SPRM siasat dan tangkap Asimin atas penyelewengan daya yang banyak di Selangor kemudian ditutup dengan pemberian DEDAK 2.1/2!!

Khalid Brahim kali ini tak kan tidor. Asimin pasti kena!

Anonymous said...

Kalau akaun terang2 di bank malaysia (RHB Islamic).. dimana semua orang boleh tahu no akaun itu milik DS Najib.. itu bukan sorok namanya..

kasihan.. aku suka tgk macai Lapiji main game yang sama.. tanda2 akan tergolek.. modal lain takde dh.. mereka hanya tahu pusing cerita IMDB shj

kekekekee

Anonymous said...

Happy lah sngt...rakyat Selangor ni tak sabar2 nak tunggu tarikh Pru14 bukan...apa dah muak dgn janji pembangkang.. Tak tahu lagi k..Selangor ni.
Dah jadi Selangor darul..rumah urut dan judi...biar jamal samseng k budiman k..janji mereka Umno dan Melayu Islam dari Asmin Melayu screw.. Lagi mampus kerjanya dengar ckp Dap..kan..

Anonymous said...

Kalau derang boleh buka akaun bank orang lain maknanya akaun bank PH pun orang boleh buka. Tunggu.

ted manoff said...

Berita terkiniii.....isa samad dipecatt..kahkahkah.. Siang mlm cover pm ko xpenat kerr ryezall... Mimpi naikk gajah lagilah isa samad..kahkahkah..πŸ˜±πŸ˜±πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜…πŸ˜πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜

Anonymous said...

ted.. ish2 ko ni.. memandai2 je la ko amik alih tugas syaitan dlm bulan mulia ni...

ko pakai spreadsheet lapiji ke tu?? kekekekeke

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates