June 3, 2017

107 Sayang @syedsaddiq Ketua Armada Parti Bunga, Mukamu Elok Otakmu Bodoh


Sayangnya orang seperti Syed Saddiq Paladium ini dilantik menjadi Ketua Armada, Parti Bunga. Walapun beliau terkenal hebat sebagai pemidato terkenal di peringkat dewata raya, sayangnya pemikiran beliau masih di peringkat kebudak-budakan yang tidak mempunyai visi dan misi yang jelas.

Terbaru, Syed Sddiq Paladium secara sinis mengkritik Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak kerana memberi bantuan kewangan semperna Hari Raya Aidil Fitri sebanyak RM500 kepada kakitangan awam. Ini Syed Saddiq panggil sebagai bonus. Beliau juga membandingkan dengan Kerajaan Selangor di bawah Azmin Ali yang memberi bonus katanya 2 1/2 bulan. Persoalannya, wajarkah perbandingan ini dibuat?

Pertama, Azmin Ali hanya memberi bonus kepada penjawat awam negeri 2 1/2 bulan gaji yang dimanfaatkan kepada 21 ribu penerima termasuk Azmin Ali sendiri yang menerima imbuhan yang amat besar hasil daripada bonus tersebut.

Tetapi sedarkah bahawa DS Najib Tun Razak bukan sahaja telah memberikan bonus kepada 1.5 juta penjawat awam persekutuan sebanyak RM500 malah kepada sejumlah 700 ribu pesara kakitangan kerajaan sebanyak RM250 seorang.

Kedua, sebanyak 7 juta rakyat Malaysia bonus berbentuk BR1M dengan peruntukan sejumlah RM6.8 billion. Malah bonus dalam pelbagai bentuk subsidi, pelbagai bantuan persekolahan, pelbagai skim perumahan, serta pelbagai lagi bantuan telah diberikan saban tahun kepada seluruh rakyat Malaysia yang berkelayakan.

Yang mana lagi hebat Syed Saddiq Paladium?

107 comments:

Mat Gunong said...

Bantuan Hari Raya untuk warga Felda tak ada ke?. Selalu nya sudah diumumkan seperti tahun~tahun yg lepas. Tak kan tak ada kot...kata untung berbillion~bilion. Jangan buat naya macam kes felda Gemas 2 tu dah lah. ITU BURUK SIKU NAMANYA.
** Sampai hati pengurusan felda dan Tv3 buat kat mangsa bencana alam tu. Tak patut..tak patut...

Mat Gunong said...

Syed Saddiq pun satu, kira kita patut bersyukur aje lah dapat terima rm 500 utk kakitangan kerajaan. Nasib baik ada gst, boleh gak cover~cover apa yg patut. JANGAN DIDESAK KERAJAAN YANG SARAT DENGAN BEBANAN HUTANG. TAKUT JADI BIOL.HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...




Memberi 2.5 bulan bonus kpd kakitangan memang menyeronokkan pegawai kerajaan,
tetapi yang bukan pegawai kerajaan tentulah berasa mereka di anak tirikan oleh Azmin.... adan akan backfire kepada PKR sendiri.... dimana pengundi2 lain akan menolak PKR dlm pru14 ini.

Berbeza dg Najib..... Najib mungkin menggunakan sumbar kewangan daripada peningkatan harga minyak mentah.... Sementara Azmin pula tidak mempunyai sumbar asli seperti minyak....hanya cukai yang di bayar oleh rakyat saja....Ini juga bererti Azmin mengenakan cukai berlebihan sehingga mampu memberi bonus yg bagitu banyak kpd kakitangan kerajaan Negeri....tentunya dilihat sebagai perbuatan zalim oleh bukan org lain.


ted manoff said...

Jangan jeles ryezall kahkah..pm najib nii terkenal sebagai mr cash is king tabur sana sini..brim bkn semua dpt..dh bagii ungkit balik nk buat apa..

Anonymous said...

Harga buah Dan minyak sawit dah meningkat sekaramg,... kerana kebijaksanaan Najib melobi China Dan India untuk memberi sawit Malaysia. Org felda , felkra dah mewah sekaramg.

Anonymous said...

Yang dapat 'rasuah' Axmin adalah penjawat dan bukan 'migran' yang baru nak sewa rumah kat Gombak. NGOK BETUL.

Anonymous said...

Azmin beli syarikat air terlajak mahal. LGE beli bungalow terlajak murah. Dua ada baggage. Untuk kurangkan baggage kenalah berbelanja. Soalan cepumas ialah. Kalau A raduah 2 bulan bonus dan B rasuah 3 bulan bonus maka siapa lebih bermasalah. A atau B?

Anonymous said...

Tokong beri 3 ketul tulang dan Assmint beri 2 batang ais krim. Apakan Tokong lebih pemurah atau Assmint yang kedekut? Atau mungkin Tokong lebih terdesak nak kekal jawatan berbanding Assmint? Kik3

Anonymous said...

Masa madey jadi pee em 22 tahun adakah penjawat awam menerima bonos?
Bagaimana skim tanggagaji masa tuh?
Yang pasti anak2 dan kroni mendapat bonos bejuta kali ganda...wang rakyat tuh!!!!!!!

Anonymous said...

Dia bodoh sebab bnyk mkn taik...otak sudah berulat dipenuhi taik.

Anonymous said...

Bodoo. Yang dapat bonus terbesar adalah Azmin dan bukanya PADI. Belajar tinggi tapi tak guna akal. 2x bodoo.

Anonymous said...

Tiap tahun 500 hinggit jer...per hal ni?...harga barang tiap tahun naik...kata ekonomi dah kukuh...duit makin kukuh...

Anonymous said...

Madey bukan saja2 nak jadi Pm7. Madey buat begitu kerana pemuda yang ada adalah lemau-lemau macam si Sigaraga inilah. Otak lemau tak layak duduk di kerusi pm7 atau pm8. Period.

Anonymous said...

Azmi dapat besar sebab dia mb
..kalo ko mb pon ko dapat besar jugak..pegawai pon dapat lebih banyak dari kakitangan najib.tiap rahun najib kincin kakitangan awam..

Anonymous said...

Rakyat selangor dah dapat mcm2 bantuan yg tidak diperolehi oleh negeri bn..tengok terengganu negeri kaye ape bantuan rakyat dapat?...negeri pahang dan perlis tak usah di tanye ler..

Anonymous said...

Lebih banyak PADI dan PATI datang di sini berbanding di Singapura kerana sebab yang nyata iaitu bonus raya di sini jauh lebih tinggi dari Singapura.

Anonymous said...

Bonus dari PH hanya untuk k/tangan tapi Brim Jibo adalah untuk semua. Dan Brim akan keluar minggu ini. Yahoo

Anonymous said...

Hasil kerajaan persekutuan dari cukai2 beratus billion setiap tahun...pemberian kpd kakiktangan awam tiap tahun 500 hinggit...
Brim tak sepadan kenaikan harga barangan yg di sebabkan gst dan penghapusan subsidi..

Anonymous said...

Selangor dan penang macam2 dapat bantuan...brim boleh tanggong kos sarahidup setahun.

Anonymous said...

Najib kuat kincin..

Anonymous said...

Poorah...china dan indua beli sawit dari indon kerana harga indon lebih murah..

Anonymous said...

Mara beli aset di istralia terlajak nagal....bajib beli ladang sondakh terlajak mahal..najib dan umno nemang banyak nasaalah...tu pasal kakatangan awam pusat tiap tahun dapat 500 hinggit her...kutipan cukai dan hasil beratus billion setahun...banyak ketirisan pentadbiran bajib..rakyat perlu buang umno pru 14..

Anonymous said...

Najib patut belajar cara pentadbiran kerajaan dan pengurusan kewangan kerajaan dari Azmin dan lim gone end...selangor dan penang adalah negeri yg paling sikit menanggong hutang...odit negara setiap tahun memberi kepujian kpd selangor dan penang....
najib jugak Perlu belajar dari Azmin dan Lge jangan masukkan duit kerajaan kedlm akaun peribadi...

Anonymous said...

Ko lagi bodoh nakan taik najib dan tahik jho lo..otak ko tak boleh beza perompak dan penyangak dibuat ketua......ko pon perompak makan taik jugak...hik3...

Mat Gunong said...

Bayangkan Saudara saudari. Hanya bergantung para cukai kerajaan tempatan, Negeri bawah pemerintahan Pakatan Harapan boleh memberi bonus 2~3 bulan. Bayangkan kalau PAKATAN dapat menerajui pemerintahan Negara yg kaya dengan hasil mashul dan perbendaharaan negara, pasti kakitangan kerajaan dan negeri menerima bonus yang berlipat kali ganda lagi....
** Dengan barisan kepimpinan yg berkaliber dalam Pakatan Harapan seperti Tun,TSMY,TSSAfdal,MUKRIS,LKS,LGE,RAFIZI,NURUL IZZAH,AZMIN,SAFUDIN dan ramai lagi yg mempunyai kredebiliti sebagai pejuang nasib rakyat tentu menjadi pilihan berbanding BN yg dibarisi oleh pelawak~ pelawak antarabangsa seperti KU NAN,AHMAD MAZLAN,SAID KERUAK, RAHMAN DAHLAN,H2O,ZAHID,KJ,DATO JO apa yg boleh diharapkan, nak tegur salah laku pun tak berani.

Anonymous said...

Bila agaknye najib akan bagi bonus yg selesa kpd kakatangan awam?...tiap tahon 500 hinggit jer..pemimpin umno kayer2...kalo najib bagi bayaran gaji dan bonus yg lebih baik tak ler beribu kakitangan awam muflis ...

Anonymous said...

Kakitangan awam kalo mau bonus yg lebih baik pangkahlah PH...umno dan najib asik kincin tuap tahun...
Rakyat kalo mau kehidupan yg selesa pangkahlah lah PH...
Buat perubahan....pedulikan dakyah bodoo umno...pemimpin umno yg kayer2... Macai pon miskin jugak..

Mat Gunong said...

Anon 408. Harga sawit tak lah setinggi mana, cuma penghasilan ladang meningkat selepas berakhir fenomena el Nino dimana pokok sawit melawas akibat faktor cuaca kering. Itu pun peneroka mengeluh sebab pembayaran dibuat selepas lebih 1bulan hasil buah dihantar ke kilang. Dulu Zaman TUN tak berlaku pun macam ini.
SEBAB ITU KALAU TUN MENJADI CALON PM PAKATAN HARAPAN, FELDA AKAN JADI KUBOR UMNO,BUKAN LAGI KUBU UMNO.
** Senyum lah Tok Adi penggali kubor. Job banyak masyuuk $$$
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

ASSMIN GAJI 30 RIBU 1 BOLAN KLU 2 1/2 BOLAN WOOW KAYOOO... 75 RIBU SEBOLAN.. KAKI TANGAN AWAM SGOR ADA YG GAJI 1000 SEBOLAN BARU DAPAT 2500 HINGGIT SEBOLAN.. BIJAK BIJAK PERMAINAN PEMIMPIN PLURALIST PKR NIH...

YG KAYA TAMBAH KAYA YG MISKIN KAT SITU JUGAK LA... KLU EXCO GAJI 20 RIBU. ... FUYOOO KAYOO KAYOOOO.. NO WONDER EXCO ADUN PAS TAK LETAK JAWATAN....

KAYOOOO KAYOOO...

Tok Adi Tanah Kubor said...

Alhamdulillah...Kalau masyuuk lebat dapat lah Tok Adi beli Mesin Jengkaut, tak perlu gali kubor pakai cangkul lagi. Alhamdulillah....

Mat Gunong said...

Punya lah bijak si najib ni berniaga janakuasa, BELI MAHAL,JUAL MURAH. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Mat Gunong said...

Apa nak heran. AZMIN kendalikan satu Negeri Selangor, baru terima gaji RM30'000. ISA SAMAD kendalikan FGV aje,boleh terima elaun RM200'000. Agak agak ,siapa yang melantak hasil dengan melampau??.

Anonymous said...


Maknanya bukan pegawai kerajaan seperti sudah di anakri kan.... Ini sudah
menimbulkan ketidak puasan kepada bukan bukan pegawai kerajaan.

Anonymous said...

Dia bukan beli janakuasa. Tapi beli lesen yg menindas pengguna letrik. Dan buat peratoran baru yg seimbang. Otak mau cherdik untok nampak yg tersirat

Anonymous said...


Najib melihat kebajikan untuk seluruh rakyat Malaysia 30 Jota.

Azmin hanya melihat kebajikan 20 ribu kakitangan kerajaan saja.

Tentulah Najib lebih adil dp Azmin.




Anonymous said...

Yg paling banyak melantak anwaar aljuboori... gaji punahsehat RM 1 hengget... klaim elàun perjalanan RM200,000.00 setahun akai ado...?

Anonymous said...

Hasil beratus billion bagi rakyat ciput...semah shopping berjuta2..

Anonymous said...

Akai NUAR aljobori hnya d JUBO saje..

Kalu x taun ni zmin rugi 2 1/2 buln nk bayo BONUS nuar...

Kihkihkihk

Anonymous said...

Peneroka melopong...kakitangan pusat lagi sengsara dapat 500 hinggit tiap tahun...

Anonymous said...

Anwar lantak jubur ko...

Anonymous said...

Baru dpt bonos dua bulan meroyan satu blog...tu tengok nek jah sebulan bulih rm12250...rileks je muka semedang.

apa kurangnye gone eng cm,adun mp xcukup jual tanah rakyat lagi....

Anonymous said...

Itu andaian ko saja tanpa sebarang bukti

Anonymous said...


Rakyat Selangor lagi sangsara.... Mereka terpaksa membayar cukai tinggi untuk beri bonus 2 Bln setengah kpd pegawai2 kerajaan Selangor.

Dah le sewa rmh mahal, tol lagi kena. Cukai pula timggi.


Anonymous said...

Dia ada 4 kapala atas satu tengah satu bawah 2....

Anonymous said...

7:14..kau ngan anwar aljuburi sama je 2x5 tua kutuk haramjadah kuat main lubang bontot sampai kote kau jadi bengkok membengkok ke atas, kalau kencing terpancut kemuka kau senduri..hihihi

Anonymous said...

Semua cukai berkali ganda naik..contoh lesen pemis naik 400%
Perah duit rakyat utk bonus dorang...lahabau

Anonymous said...

Orang selangor tak merungut pon...bahkan ramai plak yg berhijrah ke selangor...dah 2 penggal umno melopong...ini kali melopong lagi...orang selangor merungut harga barang mahal...

Anonymous said...

Macai miskin jeles...hik3...

Anonymous said...

BabiDap501..nape ko dok mengungkit ungkit persamaan BN dan Pkr..
katanya PR lebih bagus...tapi maknanya dua-dua pun samdol..bongok

Anonymous said...

Jubo ko mudah nak ditrobos...sama mcm jubok sefool...tak payah ugut...hik4...

Anonymous said...

Rakyat selangor gigit jari..harap brim jibo jer la nak raya ni...PH celako..

Anonymous said...

Rakyat selangor gigit jari..harap brim jibo jer la nak raya ni abok pun tarak..PH celako..

Anonymous said...

Rakyat selangor gigit jari abok pun tarak assamin kenyang tembolok sendiri dan kroni penjilat jer.. .harap brim jibo jer la nak raya ni...PH celako..

Anonymous said...

Rakyat selangor gigit jari abok pun tarak assamin kenyang tembolok sendiri dan kroni penjilat jer.. .harap brim jibo jer la nak raya ni...PH celako.

Anonymous said...

Rakyat selangor gigit jari abok pun tarak assamin kenyang tembolok sendiri dan kroni penjilat jer.. .harap brim jibo jer la nak raya ni...PH celako.

Anonymous said...

Mahathir cabar AG: Buktikan wang 1MDB masih ada

Ketika Singapura mengakhiri siasatan dua tahun ke atas bank yang terbabit dalam urus niaga berkaitan 1MDB, Pengerusi Parti Bersatu Pribumi Malaysia (BERSATU) Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat adalah tidak munasabah bagi Malaysia menegaskan bahawa tidak ada yang tidak kena mengenai firma pelaburan negara itu.

Ulasannya itu dibuat ketika beberapa negara lagi terus melakukan siasatan dan pendakwaan berkaitan skandal 1MDB.

"Perbuatan jenayah dalam kerajaan bukan rahsia rasmi. Malah, adalah menjadi kewajipan semua orang dalam kerajaan mahupun di luar kerajaan untuk melaporkan jenayah tersebut.

"Adalah tidak masuk akal jika kerajaan Malaysia menegaskan tidak ada yang salah atau tidak kena dengan 1MDB sedangkan negara lain menangkap orang, menutup bank-bank dan mengisytiharkan bahawa pengubahan wang haram secara besar-besaran dilakukan melibatkan wang 1MDB.

"Jika benar, tidak ada sebarang salah laku maka Peguam Negara mesti menunjukkan bukti bahawa wang itu masih ada dan adalah selamat," katanya dalam catatan di blog hari ini.

Antara lain, Mahathir berkata, bahawa Singapura telah menutup dua bank, menangkap, mendenda dan memenjarakan tujuh orang, berhubung skandal 1MDB.

Beliau berkata Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat juga telah mengenal pasti dan membekukan hartanah AS$ 1 bilion yang dipercayai adalah daripada dana yang diselewengkan dari 1MDB, manakala pihak Swiss juga masih menyiasat skandal tersebut.

Katanya, laporan media mengenai 1MDB di seluruh dunia adalah sangat pedas, dan akan menjadi fitnah kepada Najib jika ia tidak benar.

"Tetapi di dalam negara, apa yang berlaku adalah bahawa peguam negara hanya mengisytiharkan bahawa perdana menteri tidak melakukan sebarang kesalahan. Ini disahkan oleh perdana menteri.

"Dalam berdepan semua dakwaan, laporan, kenyataan dan kutukan di seluruh dunia, tidak bolehkah peguam negara membuka semula siasatan polis mengenai penipuan yang terbabit dalam pengurusan wang 1MDB dan menyah-rahsiakan laporan oleh Bank Negara, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan Ketua Audit Negara daripada Akta Rahsia Rasmi?" soalnya.~ sumber

Anonymous said...

KETUA PENGARAH LHDN TOLONG JAWAB SAMADA SHAFEE ABDULLAH BAYAR CUKAI PENDAPATAN DARI RM9.5 JUTA TERSEBUT?!
KETUA PENGARAH LEMBAGA HASIL DALAM NEGERI (LHDN) TOLONG JAWAB SAMADA SHAFEE ABDULLAH BAYAR CUKAI PENDAPATAN DARI RM9.5 JUTA TERSEBUT?!

Ketua pengarah lembaga hasil dalam negeri (LHDN) kena beri pencerahahan secara terbuka kepada 30 juta rakyat malaysia samada shafee abdullah bayar cukai pendapatan keatas sejumlah wang rm9.5 juta yang beliau perolehi dari najib tun razak?!

Wang tersebut telah diselewengkan dari akaun yang berkaitan dengan syarikat 1mdb.

Adakah sejumlah rm9.5 juta ini diwartakan atau direkodkan oleh shafee abdullah di dalam repot audit tahunan syarikat beliau sebelum syarikatnya diperbaharui lesen tahunan pengamal undang-undang?!

Pihak lembaga hasil dalam negeri jangan mengambil sikap berdiam diri dan mereka harus memeriksa akaun tafsiran syarikat shafee abdullah kerana beberapa laporan polis telahpun dibuat terhadap isu ini.

Saya akan tunggu reaksi dari ketua pengarah lembaga hasil dalam negeri untuk memberi pencerahan mengenai isu ini sehingga hari isnin depan.

Sekiranya gagal memberi pencerahan saya secara peribadi akan membuat laporan polis keatas ketua pengarah serta lembaga hasil dalam negeri yang bersubahat dengan shafee abdullah di bawah akta pengubahan wang haram!!

Sepertimana saya yang sedang dibekukan semua akaun-akaun serta harta oleh LHDN; mereka juga harus bekukan semua akaun-akuan dan harta-harta shafee abdullah sehingga selesai siasat kes ini.

Seandainya shafee abdullah tidak mewartakan dan merekodkan jumlah pendapatan rm9.5 juta ini di dalam laporan audit tahunan syarikat beliau; saya ingin sarankan kepada pihak 'Bar Council' untuk tarik balik lesen pengamal undang-undang beliau!!

Ini membuktikan shafee abdullah tidak telus dan tidak amanah!! Beliau bukan saja menipu pihak kerajaan kleptokrasi tetapi turut membohongi keselurahan 30 juta rakyat malaysia.

Ini juga membawa erti shafee abdullah tidak layak untuk jadi pengamal undang-undang kerana beliau sendiri tidak menghormati undang-undang negara kita!!

Institusi kerajaan di tanahair kita pada hari ini telah banyak dicemarkan dengan campurtangan pihak eksekutif untuk menutup pelbagai salahlaku tokoh-tokoh pemimpin negara yang korup yang sedang memimpin kerajaan kleptokrasi.

Anonymous said...

Shafeei sering jatuh sakit akhir2 ini....duit jota2 pon sakit jugak?...stress makan duit haram?...

Anonymous said...

KUALA LUMPUR, June 3 — The Ministry of Health has defended its video competition on adolescent sexual and reproductive health, saying that its goal was to empower teens to make “wise decisions” and not to discriminate against the lesbian, gay, bisexual and transgender (LGBT) community.

In a statement, MOH refuted concerns that aspects of the competition, particularly on the topic on gender dysphoria would encourage discrimination, hatred and violence towards minorities like the LGBT community.

“This creative video competition is purely to tap knowledge and creativity of adolescent to adolescent on sexual and reproductive health related matters and does not intend to create discrimination to any particular group.

“It targets all adolescents 13 to 24 years and is divided into 3 scopes to facilitate assessment by the jury based on health aspect,” deputy director-general of health (public health) Datuk Dr Lokman Hakim Sulaiman said in a statement.

“With regards to the LGBT, MOH embraces the principle of health for all without discrimination in providing health services. We have specific guideline for all health workers to treat every client equally and with due respect to an individual’s right.

- See more at: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/moh-defends-video-competition-denies-discrimination-against-lgbt-community#sthash.HW5nXrgW.dpuf

Anonymous said...

Kementerian bawah kerajaan umno takut nak bertindak keatas lgbt...macai melalak....macai bodos..

Anonymous said...

Bercerita pasal KUBUQ, rakyat mesia pun dah tak boleh ingat berapa ramai CALON PH yang diKUBOQkan oleh MADIAQ kat kawasan Felda tuh selama 22 taun dai PERINTAH Niagara. Kik3.

Anonymous said...

Zaman Tun ada ke?

Anonymous said...

Mamat tu frust kot. Frust bila tawaran Utun untuk duduk dikerusi pm7 dapat sambutan cold turkey dari ABU, Caidap dan Bardap. Lebih besar dari itu ialah bila mengenangkan tiada gen Y dianggap layak duduk di kerusi berkenaan. Tu yang meroyan sakan. Ciannyer.

Anonymous said...

Assmin n guan end lagi kuat kincin wooo...

Anonymous said...

Alhamdulillah...syukur dpt jugak rm500..utk kakitangan 1.4 juta...berbanding kakitangan kerajaan azmin..21000 org...moga Allah memberkati kerajaan BN dan memberikan kemenangan pd PRU14 nanti...aamiin.

Anonymous said...

Alhamdulillah...syukur dpt jugak rm500..utk kakitangan 1.4 juta...berbanding kakitangan kerajaan azmin..21000 org...moga Allah memberkati kerajaan BN dan memberikan kemenangan pd PRU14 nanti...aamiin.

Anonymous said...

Alhamdulillah...syukur dpt jugak rm500..utk kakitangan 1.4 juta...berbanding kakitangan kerajaan azmin..21000 org...moga Allah memberkati kerajaan BN dan memberikan kemenangan pd PRU14 nanti...aamiin.

Anonymous said...

Zaman MADEI dulu semua seimbang. PenJawat yang di atas dan di bawah akan dapat imbuhan RAYA yang sama rata. Bukan macam sekarang yang mana LgE dan AsMin dapat puluhan ribu imbuhan RAYA sedangkan Pak Abu, Ah Chong dan Muthu masih bernasib baik bila ada Brim2.

Anonymous said...

Alhamdulillah...syukur dpt jugak rm500..utk kakitangan 1.4 juta...berbanding kakitangan kerajaan azmin..21000 org...moga Allah memberkati kerajaan BN dan memberikan kemenangan pd PRU14 nanti...aamiin.

Anonymous said...

Moga Allah memberikan kesembuhan pd Shafee abdullah dan dikurniakan rezeki yg melimpah ruah...aamiin.

Anonymous said...

Najid tak ada masalah baggage makanya dia tak perlu lebih2 ambil hati hangpa. Kalau dia nak bodek dia boleh beri even 6 bulan bonus.

Anak Lim dan Anak Ali ada masalah baggage. Kenalah bodek hangpa lebih2. Itupun depa sendiri dapat lebih dari hangpa.

Apa yang hangpa tak sedar ialah bukan hangpa yang jadi king maker. Banyak mana pun bodekan, keputusan rakyat tak boleh dibeli.

**lagipun bukan duit PHaram yang digunakan untuk bayar bonus. Semua tu duit rakyat. PHaram hanya tolong agihkan sesama sendiri saja.

Anonymous said...

Bukan saja Azmen dapat besar sebab dia menti besar. Malah kincin dia yang ABU jena lap pun besar jugar.

Anonymous said...

Drim lebih adil pada senua. Bekerja atau tidak, jenua dspat Drim. Bunos hanya untuk yg bekerja. Yang tak bekerja.. tengok saja.

Anonymous said...

Armin harap 21000 akan undi Pakatan Haram. Walhal bunus yang Armin beri pada 21000 penerima adalah duit rakyat. Rakyat terkilan. Depa akan tolak Pakatan Haram angkara keborosan Armin. Kik3

Anonymous said...

Nak tahu ada kepincangan atau tidak kenalah lihat fail. Nanti bila dah ditolak oleh rakyat, fail akan dibuka. Masa tu baru tahu dua ekoq tu buat kerja atau sekau doit.

Anonymous said...

Boleh percaya ke Mahathir ni... Sembang saja kencang habuk pun tarak

Anonymous said...

Bongok 1.6 juta penjawat awam yg berjenis gred tinggi rendah, org pencen semua ko igt itu je nk perabih kasi?? Sekali je asimin jmbn bg dedak cover macai menyalak kutuk krjn pusat. Sdgkn gaji kakitgn awm skrg ckup selesa. Rm500 pn brsyukur. Zmn maderr ade bg ke duit raya ?? Brimm ade x?

Anonymous said...

Bahaya sgt pncingan dedak kpd pnjwt awam.. Yg susah melarat skrg org yg kerja pvt dn sendri.. Tp macai dn cyrto mereka bijak main isu..

Bg satu juta bonus dr pkatan jahanam perintah pn aku tkkn pngkh sbb aku xmau dipersoalkan di Mahsyar nnt dosa memilih kuffar dn munafik jd pemerintah!!

Xpe la bersyukur rm500. Semoga Allah berkati dr 2 1/2 bln tp tkberkat, bolos dr wang menipu rakyat. Dedak undi jamban!

Anonymous said...

Bodus. Tugas Bardap Council bukan jaga tepi kain ahlinya. Sama ada ahlinya nak menonggeng atau terlentang itu hal para ahli. Atau ABU ini nak cadangkan Bardap Council mula jaga tepi kain ahli? I am no halnyer.

Anonymous said...

Udah-udahlah tu Madey....jangan ingat duniawi sahaja...Macam lah tak ada orang lain nak jadi PM...

Anonymous said...

Perompak sudah pasti tak makan taek. Kalau setakat nak makan taek tak payah jadi perompak, memadai jadi Caidap dan Bardap. Konpom dapat taek aka taek babi. He3.

Anonymous said...

Madei meme baik hati dan banyak beri doit raya tapi pada kroni jerlah... kik3...

Anonymous said...

Senua itu ganti rugi kerana angkut air naik flat tingkat 8. Namun tak semua dapat bonus. KEADILAN BERPILIH2..he3..

Anonymous said...

Sefool tu budak pkr macam ko. Dia berani adu, ko ditrobos sumur hidup. Kecut. Sefool hero. Ko zero...kik3..

Anonymous said...

Punyalah banyak pembangang buat aduan masa dia pintah tapi nak wat cam na... doj dia yang lantik. Kini dia sasau ajau Najid cam no nak pilih doj...hik3... melayu mudah lupo.

Anonymous said...

saddiq ketua armada tahik dari parti cap tahik sama mcm mat gunong taik..kih3..

Anonymous said...

11.13 Kau lagi bodoh..

Anonymous said...


Takterkata apa2 bila MACAi mcm MatPagoh masih begitu seronok dan yakin bercerita pasal 'tumbangkan UMNO' ... yg makin kronik nak ditalkinkan ialah chap munge dan pgayr..



------------------------------------------
Tok Midah, Tok Wan dan Makcik Kipas ibarat Enau dalam belukar.

Parti PPBM secara tidak langsung sudah berkubur. Cuma beli ada batu nisan sahaja.

Parti yang tak berapa nak mesra alam kini punah ranah. Beribu ahli sudah cabut lari.

Mereka benci kepada Tok Mudin dan Tok Wan.

Tok Wan hari ini didedahkan oleh Chegu Bard bahawa Tok Wan mahu jadi PM untuk memudahkan proses melantik anaknya menjadi PM.

Blogger Biswardi dan ramai lagi juga turut bersetuju dengan pendedahan dan pandangan Chegu Bard.

Jelas menunjukkan Tok Wan menyekat Cita cita Wan Azizah yang mahu menjadi PM untuk memudahkan Anwar Ibrahim mengambil alih jawatan PM apabila edah nya tamat.

Untuk mencapai cita-cita ini Tok Wan wajar lah membunuh dan mematikan karier politik Anwar dan Wan Azizah.

Paling menyentuh hati dan perasaan hari ini adalah apabila melihat Tok Midah berjalan kaki bersama suami pelakon Mok Cun mengedar juadah berbuka puasa di bazar Ramadan.

Kali ini Tok Midah sudah ada pasangan baru untuk mencari tempat dalam politik.

Persoalanya sekarang ialah sampai bila Tok Midah mampu bertahan dengan Kudin yang kepala angin .

Atau sama seperti PPBM????

Kepada Tok Wan pula nak tanya. Ada lagi kah ahli PPBM yang nak keluar dari rumah yang sedang runtuh????


(taipingmali blogspot)

Anonymous said...

dinpagoh.. ko jgn lagak sgt..
sblm sempat ko luku org lain.. aku rase tapak kaki penerajang akan sampai dulu tepat ke muka ko bhaii...

amacam? nk try tak..?

Anonymous said...

Hahaha....penulisan orang yg pandai mereka2 citer...chegubard desparado....sesiapa yg nak menjadi pm mesti dipersetujui oleh semua komponen PH...tiada yg dominan...
Kalo ahli di perak yg keluar maknanye parti bersatu dah berkubur?...keluar masuk perkara biasa....ade trojan dihantar untuk melemahkan bersatu...yg penting rakyat percaya kpd tun madey...
PKR diawal penubuhan berpuluh pemimpin kanan dilarikan oleh umno seperti lokman adam zahrain ezam chandra ruslan kassim...PKR tetap kukuh sehingga pas yg dah talak 3 masih nak berkhalwat sekelambu dengan PKR di selangor...hahaha...sehingga najib ketakutan kepada anwar lantas memenjarakan anwar dengan bukti rekaan menjubor...peguam shafeei plak mendapat bala sekarang...hik3...

Anonymous said...

Macai pengecut...pi terajang cina mca dulu...2 kali cina mca terajang ko hingga terperosok dlm jamban...tak berani melawan...ketakutan...lagak berani konon nak tunjuk samseng
...terbaru cina mca perli RMC kes pelajar upnm mati dibelasah...kikikik...tengok macai umno berani tak hentam cina mca...

Anonymous said...

Saddiq memang bodoo...saddiq tak pandai merompak mcm najib ha4...

Anonymous said...

Sefool budak upahan najib...sekarang tak payah kerja...dah dapat upah dari najib...

Anonymous said...

Dia berani adu detelah jumpa najib...sebelum dirogol tak melawan pon walo tak di ugut...hik2...


Anonymous said...

Barumnongok merapoo aper ni...loyar burok Apanfir jadi hakim bebaskan najib seblm dibawa ke mahkamah..

Anonymous said...

Seperti yang mendiang LKY pernah berkata: "mangsa mudah lupa akan perangkap tapi perangakap tak mungkin lupa akan mangsa". Ini kata-kata veteran sama veteran dengan Mahathir.

Tentunya tiada siapa yang boleh buat apa-apa apabila mangsa sendiri yang berjalan menuju perangkap. Hanya si isteri boleh buat sesuatu yang proaktif.

Anonymous said...

Macai2 pembangkang desperado betul. Takde kitab lain nak rujuk selain Sarawak Reports. Dulu Mkini yang aktif tapi semenjak dah kena "tegur" dia agak "sopan" sikit. Mana2 berita dari Sarawak Reports tu kita anggap macam ruangan Mama Juwie je la. Takat hiburan suka2. Jangan ambik serius.

NoName

Anonymous said...

Kenapa takut sangat dengan SR?...hahahahahahah...lawan lah dengan fakta....lawan lah dengan saman kalo fitnah...sampai bila ko dan najib diperbodohkan oleh SR?....hahahahahaha...

Anonymous said...

SR- Sarawak Roket....

Anonymous said...

9:47..ko ngan sefool sama shja 2x5 suka dijubo suka sama suka..ko harus bertaubat..hik4..

Anonymous said...

Bakal PM ke 7...Anwar Al-Hubori...Tu...Mat Sabun Yang Cakap..Tu pasal Madey tak angkat Plekad....PH ni tak ade orang lain ke...

Anonymous said...

aljubori 8:31
Kau lebih bodoh dari saddiq..dia tak mkn taik aljubori dan tak main lubang bontot dn tak suka suka diliwat mcm kau.ha5

Anonymous said...

MT pada PHaram adalah sama macam SR pada BN. Macam macam tuduhan dilemparkan pada Pakatan Haram dari MT tapi PHaram tak boleh nak saman. Apakah PHaram tak ada telor atau sememangnya semua tuduhan MT terhadap PHaram benar belaka. Kalau tuduhan adalah benar, rakyat perlu tolak PHaram

Anonymous said...

Kalau kesempurnaan jadi kriteria untuk jadi pemimpin, Sigaraga jauh tidak sempurna kerana sudah ada video dan foto tidak semengah yang tidak dapat di padam sampai bila2. Malah bos kepada Sigaraga lagilah tidak sempurna. Makanya satu dunia ROTFL bila Tun tawar diri sebagai calon PM7.

Anonymous said...

MatPAgoh, kt sini ko boleh sembang kencang.
jumpa luar muka ko tu kasi penerajang ckup2. ketrunan tak guna. jijik dari bangkai anjing
sape mak bapak ko ha lahir anak sial.
satu hari ko akan kena juga. dibelasah sampai lembik. lagak samseng xbertempat, ko xkenal samseng org lain.
jadi barua kafir dapig ko bangge bkn main.. sikit2 mca2..

mca xde control umno ke melayu bukan haprak pakaton.

pelempang muke ko nak?? mulut ko kena kasi koyak sikit baru tahu langit tinggi rendah.. lu ckp la mana mau jumpa?

Anonymous said...

Alhamdulillah...pepun itu adalah rezeki Allah yg beri...bukan kita yg beri hukum bhw itu dedak ke benda haram...mengharamkan perkara yg halal dan menghalalkan perkara yg haram sgt ditegah dan dikhuatiri tergelincir dari akidah Islam..

Anonymous said...

Alhamdulillah...pepun itu adalah rezeki Allah yg beri...bukan kita yg beri hukum bhw itu dedak ke benda haram...mengharamkan perkara yg halal dan menghalalkan perkara yg haram sgt ditegah dan dikhuatiri tergelincir dari akidah Islam..namun kalau kita mendapat bonus atau hadiah dari pihak
yg bersekongkol dgn puak yg jelas mmg membenci dan memusuhi Islam maka hendaklah dijauhi dari menerima benda2 tersebut seolah olah kita bersetuju dgn usaha mereka utk menjatuhkan Islam..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates