June 7, 2017

29 Rafizi Oh Rafizi ... Takkan Nak Tuduh Orang Guna 'Spreadsheet' Saja?




Di atas adalah kononnya dokumen rahsia sulit lagi menyulitkan yang disebarkan melalui media sosial, dikatakan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak menyalah gunakan dana SRC untuk membayar Peguam Negara, TS Muhammad Shafee Abdullah berjumlah RM9.5 juta untuk kos guaman Anwar Ibrahim.

Nampak cantik dan tersusun. Sayangnya, bukti yang digunakan oleh Sotong dan pengikut agamanya hanyalah dibuat dengan menggunakan aplikasi 'spreadsheet'? Tiada pengesahan? Kenapa tidak cakap dari awal? Anak saudara CTS yang berumur 8 tahun mungkin boleh melakukan dengan lebih baik!

Kalau hendak menipu boleh. Sekurang-kurangnya, dapatkanlah '3rd party verification'. Jelaskan tuduhan, dedahkan bukti yang tidak nampak lucu satu persatu dan jelaskan naratif. Hendak menipu tidak pandai. Mungkin di mata penganut agama Sotong, perkara ini nampak besar, namun bagi seorang juruaudit bertauliah yang berpengalaman berbelas tahun, 'spreedsheet' di atas CTS hanya bakul sampahkan.

Mudah-mudahan TS Muhammad Shafee akan menyaman pihak-pihak yang membuat fitnah bodoh ini. Biar mereka gelabah mencari bukti. Teringat CTS dekat DAP. Mungkin Sotong belajar dari DAP yang digunakan ketika Kongres DAP dan pemilihan CEC DAP. Itupun 'spreadsheet' yang digunakan DAP banyak yang silap.

Nota Kaki: Dengar balik apa kata idola pembangkang, Tun Dr Mahathir mengenai bukti jenayah DS Najib Tun Razak. Transkrip terjemahan dalam Bahasa Malaysia turut CTS sertakan kerana tahu pengikut agama Sotong pemalas dan bodoh!

video
Wartawan: Jadi Tun, apa yang berlaku selepas ini? Apa yang perlu dilakukan umtuk menyingkirkan beliau?
Tun: Satunya cara untuk menyingkirkan beliau iaialh melalui undi tidak percaya tetapi perlukan jumlah undi yang cukup.
Wartawan: Kenapa Tun tidak pernah membuat laporan polis terhadap beliau? Anda adalah bekas Perdana Menteri. Anda mempunyai pengalaman berada dalam keadaan ini.
Tun: Saya tidak pernah membuat apa-apa laporan polis kepada sesiapa.
Wartawan: Biarpun terhadap Najib dengan apa yang telah beliau lakukan?
Tun: Saya tidak mempunyai bukti yang cukup. Saya tahu duit itu hilang tetapi saya tidak tahu.

29 comments:

Rapiji Romli said...

Saya hanya bergurau

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong
Walaupun cuaca diramalkan panas dan kering kebelakangan ini. Tetapi ada kaum yang basah kuyup. Disebabkan berpeluh peluh untuk mencari daun nyiru buat menutupi bangkai.
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ayahnda...ayahnda rakyat lama tau ayahnda tu bukan baguih tera" mana pun.
Kan dh diwarisi auta pada boboi sianak manja.

Anonymous said...

Hehe.. Kalau tanya sotong tu pasal DEIG, langsung dia tak tau... Tapi kalau pasal najib dan 1mdb, semua dia tahu, mungkin dengar suara ghaib dari kubur le tu...

Agak2 salah tembak, mintak maaf.. Harap2 orang tak ingat sembang kartun dia tu....

Mat Gunong said...

Tuan Direktor Ahmad Nisfu ; Bila orang suruh action!, lain kali cakap! Bodoh! Bahlol!. Kecik kecik tak nak mampos.
Hehehekikikihahahakahkahkah...
** Ramlie pun satu punya biol. Bila Tuan Direktor suruh cakap. Dia buat aksi tanpa suara. Seolah olah terkena' SINDROM BISU '.
Hehehekikikihahahakahkahkah. Dah lah BISU, PEKAK PULAK TU.

Anonymous said...

Seriously, mana dia dapat spreadsheet tu? Or to be precise mana dia dapat facts untuk dia buat spreadsheet tu?
Senang sangat buat tuduhan dengan hanya pakai spreadsheet?

NoName

Anonymous said...

Berdasarkan dokumen yang dipaparkan di sebuah blog, Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli melemparkan dakwaan mengenai tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menggunakan dana SRC International milik negara untuk membuat beberapa pembayaran.

Rafizi yakin bahawa blog sprminsider.blogspot.com yang telah disekat oleh kerajaan, mengandungi kertas siasatan daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang dipercayai bocor.

Walau bagaimanapun, dakwaan beliau pada masa lalu berakhir dengan penafian demi penafian. Namun semua ini berubah petang tadi.

Dua peguam kanan, Datuk Ghazi Ishak dan Datuk Salehuddin Saidin mengakui menerima bayaran daripada Najib tetapi masing-masing menafikan mempunyai sebarang pengetahuan sama ada bayaran yang diterima mereka adalah dari sumber berkaitan SRC.

Salehuddin juga mengesahkan dakwaan Rafizi bahawa dirinya disoal oleh SPRM mengenai pembayaran berkenaan.

Ini memperkukuhkan spekulasi bahawa dokumen yang dipetik oleh pemimpin PKR itu selama lebih sebulan lalu memang adalah sahih.

Rafizi menganggap pengakuan Ghazi dan Salehuddin sebagai bukti bahawa dokumen yang dirujuknya itu adalah tulen.

Anonymous said...

Tun: Saya tidak mempunyai bukti yang cukup.Saya tahu duit itu hilang tetapi saya tidak tahu.

2 soklan, ada bukti atau tidak? apa yang cukup apa yang tidak?

Kesimpulannya hanya sekadar "HEARSAY DAN ANGGUK2"

TERSERLAH KEAUTAN MELAMPAUI KEBENARAN

Mat Gunong said...

Tak yah nak gebang kelaut. Kalau ada salah laku dalam DIEG. Dah lama Azmin kena SUNGKIT. BEGITU JUGA TUDUHAN KEATAS TUN. Apakah najib begitu bodoh untuk membiarkan salahlaku TUN sekiranya ada semasa beliau menjadi PM dahulu???,sedangkan TUN adalah ancaman besar kepada najib ketika ini. Penubuhan jawatankuasa siasatan isu Forex oleh najib utk memburukkan TUN pun nampaknya tidak seperti yang diharapkan. Natijahnya ibarat taik lembu jatuh dari langit, Terselempap atas muka najib sendiri.
Hehehekikikihahahakahkahkah
**Beza antara TUN dan NAJIB pada pandangan Mat Gunong... Tun berani jawab segala tuduhan, Najib tak berani jawab segala tuduhan. RESPEK KAT TUN M.

Mat Gunong said...

Bagaimana mahu MEMBUKTIKAN TUDUHAN TUN. sedangkan kertas Siasatan SPRM hanya sampai kepada PEGUAM NEGARA yg mengeluarkan arahan 'No further action '. Ini yang macai mahu kata najib bersih.???. Nak tahu kebenaran yg hakiki, Mengapa kerajaan tidak mahu tubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat skandal 1MDB, ibu segala skandal skandal yg dituduh oleh Rafizi dan Sarawak Report,Tun dan pelbagai pihak lagi. Seperti penubuhan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat skandal BMF semasa pemerintahan TUN.
**. ADA BERANI???.Hehehekikikihahahakahkahkah

Mat Gunong said...

Banyak sangat bangkai bangkai berselerakkan. Sampai tak cukup daun nyiru untuk menutup keseluruhan bangkai semua tu. Ni ada lagi bangkai yg belum ditemui.
Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mat gunong aka ted...kau tu juruadit k..pwrnah belajar k..admin ni juruaudit dan juga rafizi.. So takat buat cerita kartun mcm tu mmg mudahlah bagi rafixi..sbb itu admin tanya mana saksi atau orang kata bukti terperinci.. Ni takat main letak letak jer..tak pelah. Rafixi ni dah buat fitnah berapa banyak so swkarang bila dia tunjuk apa pun orang akan.pandang sepi bukan apa..sekali fitnah mungkin orang percaya tp kalau dah berkali kali buat fitnah orang yangv biol dan bebal serta hati busuk mcmbtad aka mat gunong jer boleh terima kan..maklumlah kau berfua kan cari makn kat blog ni menempel tak sudah sudah..so walau cerita tu cerita kartun terpaksa kamu setuju juga sbb kamu ni cari makn atas fitnah.. Kesian...orang mcm gini...

Anonymous said...

Bangkai hanjing dgn bangkai babi..??

Kikiki

Anonymous said...

Hanggok je la...

Kikiki

Anonymous said...

Tengah buat babak kat kandang babi ke..??

Kikiki

Anonymous said...

Mat gunong taik kemain hanggok lagi..

Kikikikk

Anonymous said...

Bangkai babi jangan lupa tutup tau.. Jangan buat2 lupa kau punya rutin harian kt kandang babi tu..nanti claim kena potong pulak..kikikk

Anonymous said...

"Saya tahu duit itu hilang tetapi saya tidak tahu"
Tahu tapi tak tahu??? Nyanyok kaaa

Anonymous said...

Saya membelanjakan duit saya di pasar ramadan tapi saya tidak tahu kenapa duit saya habis...hehehe

Anonymous said...

Film babi terbang...hehe

Anonymous said...

Please follow teori..
Mader tak saman mader tak salah..
Tokong tak saman tokong tak salah
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
BangNon bayar loyar BangNon tak salah...
Jibo bayar loyar Jibo salah..
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Mat gunong pandai guna excel tak...hehehe tanya jer

Anonymous said...

Please follow teori ajaib ni...
Mader tak saman mader tak salah..
Tokong tak saman tokong tak salah
Jibo tak saman Jibo salah..
Spina perancis tak sampai Jibo salah..
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo salah
BangNon bayar loyar BangNon tak salah...
Jibo bayar loyar Jibo salah..
Teori bongok babiDap...hehe

Anonymous said...

Admin juruodit bertoliah? Kui kui kui....bukan aku tak kenal....toliah la sgttttttt...

Anonymous said...

suruh bawa bukti depa bawak tilam; suruh bawak bed sheets depa bawak spread sheets... meme goblo' ..hi3 ..

Anonymous said...

Lah kau ketinggalan keretapi.. Admin ni mmg juruaudit..or beri orang faham akauntan...ok.

Anonymous said...

Kui kui kui...juruodit dgn akauntan pon takleh nak beza.....@#$/#@@!! Tahap gaban....

Anonymous said...

spreadsheet cam gampang... segampang dengan Cik Siti Piji
opsss ... Cik Siti cuma bergurau

Anonymous said...

Saya Bodoh..
kenapa macai percaya saya?

Saya bergurau laa

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates