June 22, 2017

75 Pendebat Terhebat Seluruh Galaksi Alam @SyedSaddiq Kaki Putar Belit


Pendebat terhebat seluruh galaksi alam dan juga Ketua Armada, Syed Saddiq Palladium, semalam di dalam sidang medianya semalam berkata,
Jadi saya terharu dengan Raja Petra, sebab dia ingat saya hebat sangat, sebelum ini kata saya budak hingusan, jadi bagaimana seorang budak hingusan boleh caturkan strategi negara terkuat dunia AS boleh dikawal pemimpin muda yang dikatakan budak mentah ini.
Malah, perkara beliau mencatur strategi politik ini turut ditulis di dalam laman sosial Facebook beliau. Puas saya membaca artikel yang ditulis oleh Raja Petra Kamaruddin, di sini. Di dalamnya, TIDAK terdapatpun RPK menuduh Syed Sadiq buat caturan strategi. Yang didakwa oleh RPK adalah pembuat strateginya adalah dikatakan Tun Dr Mahathir dan Tun Daim Zainuddin. 

Menurut RPK, Syed Saddiq ini hanya menceritakan strategi kedua Tun berkenaan kepada rakan EXCO Armadanya sahaja. Malah, RPK turut mencemuh Syed Sadiq bahawa strategi sebegitu adalah terlalu besar untuk seorang budak hingusan seperti Syed Saddiq.

Pembelit dan putar alam juga Syed Saddiq ini ya?

75 comments:

Anonymous said...

sibuk mende ko ni proot..boleh pulak main hp...
tu kekawan dah mintak alamat kg ko..nk ziarah sambil bukak pose..takan lah time buka pun ko sibuk

Anonymous said...

Dia cakap belit belit, dia belajar dari apa nama? apa nama?

Anonymous said...

Bakal pengganti soton.

Bertuah sungguh ph.

Anonymous said...

spin master adalah kepakaran Dap

bila tokong dikritik oleh Dr Tan Seng Giaw:

balik pulau sudah hilang kehijauannya

responsn tokong ialah Dr Tan incommunicado

dan tak ramai berjaya tiru the spin master

Muahahaha

Anonymous said...

nk bagi alamat kg pun nk spin jugak ke proot...

Anonymous said...

pra PRU 2013, laman Rpk begitu fofular hinggakan dikerumuni oleh ulat-ulat taek. ulat-ulat tadi sudah hilang entah ke mana. namun apa yang lebih pelik ialah bilamana ulat-ulat tadi malu mengaku bahawa mereka pernah mengerumuni taek2 Rpk. wakakaka

Anonymous said...

kami ada lebih bubur kanji ni...nk tak?

Anonymous said...

Hanya pakar taek yang kenal pakar kunyit

Anonymous said...

Maksudnya RPK adalah tahi sebenar? Dan sekarang umno bergelumang tahi? Hahahaha..besok lusa habibur rahman dah tak mampu nak bayar, rpk tahikan umno pula.

Anonymous said...

Saya baca tulisan RPK yg berkaitan pun tak terjumpa ayat yg bermaksud seperti di katakan oleh SS,entahlah budak ni syok sendiri nampaknya.Rasanya dia tengah menggeletar ketakutan ,dah lah di gertak oleh RPK , entah-entah dia juga sedang di marahi oleh Mahathir dan Daim,keran cepat buka mulut dedah rahsia pada 3 exco.Ini bukan main-main punya silap,kalau polis betul buat siasatan dan apa yg RPK tulis adalah benar memang mampos,budak SS,MM dan Diam-diam sekali.

MM dan Diam-diam pun tengah ketar lutut lak pasal RCI forex BNM,rasa nya tak lama lagi dua-ua tumbang serangan jantung.Kalau Ah Jib mengganas ,memang mapus 2 makhluk tu.Harapnya Ah Jib benar-benar 'pukul mati'kali ni.

Kah,kah,kah ... guna Doj nak kalahkan Ah Jib sorang,sekali Ah Jib guna RCI 3 orng boleh terlentang tumbang sekali gus.-MM Diamdiam dan Nuar sodo.ambik kau.

Anonymous said...

Dialah raja tahi..rpk. Anak raja pundek.

Anonymous said...

RPK. Anak raja taek

Anonymous said...

Checkmate! Cts dan hanjing umno disuruh baca tulisan taik RPK berulangkali. Bersarang taik dalam kepala hotak korang. Tahniah! Kena tipu. Hadam taik banyak2

Anonymous said...

rpk dan saddiq sama jer..taik dua serangkai..menang jdi taik kalah pun jdi taik..keh3

Anonymous said...

Royal my ass

Anonymous said...

Raja Taik Kamaruddin

Anonymous said...

5:35....kau bodoh...kalau kau tak kuat makan taik sudah pasti kau tak bodoh..pasal kau bodoh lah kau kuat makan taik.mudah ditipu oleh pakatan taik..hahaha

Anonymous said...

Baca tulisan RTK (raja taik kamaruddin) hari2 ya..jangan lupa. Jadikan sumber rujukan. Kemudian hadam taik dan sebarkan taik ke ahli ummo yg lain.

Anonymous said...

Mana bukti madey suap doj usd 5 billin untuk saman jho lo dan kaitkan dengan bini MO1...blog raje temberang citer kisah 50 billion tapi tak de bukti pon pembayaran kpd doj......kalo tak de bukti doj kena suap polis nak siasat ape kesalahan SS...

Anonymous said...

populariti RPK dan Pas banyak membantu PR dalam PRU13. kini, tanpa RPK dan Pas di sisi, apalah nasip PH ya? any idea? muahahaha

Anonymous said...

Bukti madey beli doj pon tak de...raje temberang kaitkan plak dengan SS tahu dan naklumkan kod 3 exco trojan umno...bila sadiq repot polis polis akan siasat komplot beli doj...ini perancangan raje temberang...tapi raje temberang tak bagi bukti doj di beli sekadar buat citer...kalo tak de bukti doj dibeli tak de lah komplat yg mahu saman jho lo...cedik ke raje temberang?...

Anonymous said...

Pas pon dah berpecah..sehingga lobai gila2 narahkan amanah....pas dah tak sekuat dulu...di pantai barat pas menang kerusi kerana pr...

Anonymous said...

Tahap IQ Raje temberang dengan macai bodos same rendah...

Anonymous said...

Populariti tahi babi ke? PH tidak perlukan tahi babi macam RPK. Umno sila pikul tahi tersebut

Anonymous said...

CTS boleh tukar nama kepada raja khairulryezal kamaruddin akibat termakan butiran taik RTK. Wahahahaha

Anonymous said...

Bukan satu percubaan untuk jatuhkan k'jaan M'sia, kata kedutaan AS


Saman sivil Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) berkaitan dengan 1MDB, bukan bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia, kata kedutaan AS di Kuala Lumpur.

"Tidak, ini bukan satu percubaan untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia.

"Matlamatnya adalah untuk mendapatkan semula aset dan mengembalikannya demi faedah rakyat negara yang terjejas," kata jurucakap kedutaan itu kepada Malaysiakini.

Jurucakap itu menegaskan bahawa saman DOJ adalah sebahagian daripada inisiatif untuk melindungi pasaran dan sistem kewangan AS daripada penipu wang.

Kedutaan itu menegaskan demikan dalam responnya kepada Ketua Penerangan Umno, Tan Sri Annuar Musa, yang mendakwa pada hari Selasa bahawa saman DOJ adalah tindakan 'pre-emptive' menjelang pilihan raya umum akan datang ke arah pertukaran kerajaan yang diterajui oleh orang Islam.

DOJ memfailkan set ketiga saman sivil untuk merampas tambahan AS$540 juta aset yang didakwa diprolehi melalui dana yang diselewang dari 1MDB - menjadikan jumlah keseluruhannya AS$.7 bilion.

Tindakan itu adalah sebahagian daripada Inisiatif Pemulihan Aset Kleptokrasi (Kari), yang bertujuan untuk memulangkan dana yang didakwa dicuri dari negara-negara yang terjejas.

Antara lain, dalam pemfailan Khamis lalu, DOJ mendakwa bahawa AS$620 juta yang didakwa oleh MO1 telah dikembalikan kepada pendermanya, sebaliknya dipindahkan kepada hartawan kelahiran Pulau Pinang, Jho Low.

DOJ mendakwa bahawa Jho Low kemudian menggunakan sebahagian dana - yang didakwa diselewengkan dari 1MDB - untuk membeli kalung berlian merah jambu bernilai AS$23.7 juta untuk isteri MO1.

Walaupun DOJ tidak menamakan siapa itu MO1 mahupun isterinya, Datuk Abdul Rahman Dahlan berkata tuntutan mahkamah berkenaan memberi gambaran seolah-olah isteri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak - Datin Seri Rosmah Mansor terpalit dalam salah laku. Abdul Rahman pada tahun lalu juga mengesahkan bahawa Najib adalah MO1.

Bagaimanapun, beliau berkata hakikat bahawa Najib tidak dinamakan dalam saman itu menunjukkan perdana menteri bukan menjadi subjek siasatan.

Anonymous said...

Sehari lepas CTS serang sadiq repot polis akan makan diri sadiq kerana polis akan siasat komplot yg suap doj...menyedari raje temberang tuada bukti madey syao dij CTS serang semula sadiq berasaskan sidang media sadiq...
Rpk jugak buat ulasan laporan polis sadiq...raje temberang yakin polis akan siasat komplot suap doj..

Kualiti Mentaliti raje temberang dan CTS same rendah..

Anonymous said...

5.23...ape citer RCI vk linggam dan RCI kad oengenalan du sabah?.

Anonymous said...

Kemain kalut mengelupur lagi hanjing pakatoon ni...kahkahkahkah...

Senang sangat makan umpan.. Kan sendiri dah kalut...

Kahkahkahkah

Anonymous said...

Kalut sungguh kau ni ye jing..

Kahkahkahkah.. Hanjing Pakatoon bodooss mane de yang pandai guna akai.. Kikiki

Anonymous said...

Sentap ke jing 6.52..?? Kahkahkahkah...
Tetiba je meroyan..

Anonymous said...

Pas menang sebab PR..? Kikikiki..
Ayat penyedap hati yang lara ye jing...kehkehkeh

Anonymous said...

Yang paling bahalul hanjing pakatoon bingai.. Senang2 je termakan umpan.. Kehkehkeh..
Menyondol siang malam akai tak nak pakai..umpan sikit terus ngap.. Tak tercekik umpan mula mengelupur sendiri...kehkehkeh

Kejab lagi alih tiang gol...kahkahkah

Anonymous said...

Kau pulak tetap kekal dengan nama penjaga kandang babi paling bingai...kikiki

Anonymous said...

Samdol tol budak syeeed papadom nih.Rosak ana punya program.
Ingat balik kampung raya nih boleh cong orang kampung.
Terbukti sama bluur ngan din sembam dan boboi bluur.
Kena cari sarit dol sembang kisah dolu2...

Anonymous said...

Takat IQ level hanjing kurap tak payah canang la jing... Kikikiki.. Kena sergah sikit hanjing bodoss pakatoon menikus lari balek kandang babi..
Kahkahkah..

Anonymous said...

Hanjing pakatoon bodooss mane faham game rpk..kikiki.. IQ tara hanjing kurap tak mampu nak fikir..takat menyalak menyondol pastu alih tiang gol je la yg reti...kikiki

Jangan meroyan ye jing...kikiki

Anonymous said...

Sabar ye jing..polis baru nak siasat.. Yang mengelupur pasaipa..?? Kehkehkeh

Anonymous said...

Jing dah amok sakan...jolok
Jer sikit tersedu ler...hikhikhik...

Anonymous said...

MO1 pon tak tahu saper...hehehe...

Anonymous said...

Kali jatujkan perompak MO1 pon bagus jugak...

Anonymous said...

Ko yg gelupur..hik3.... Ade bukti?..

Anonymous said...

Ko nyibok jing kenapa plak...risau?....kikikikik...

Anonymous said...

Ko yg risau...hik3... Pas dah talak 3 tapi masih nak bersama dengan pkr selangor...

Anonymous said...

Rpk nak kenakan madey dan ss...ss kenakan plak rpk...

Anonymous said...

Nasib baik duta amerika buat kenyataan tidak melalui e mail kpd malaysiakini...mengamok sakan plak cts dan macai bodos...

Anonymous said...

Skandal Kewangan Terbesar bukannya 1MDB tapi Forex....DAIM jadi DIAM....MADEY KELU silap-silap masuk ICU.......Bapak kena siasat RCI anak kena siasat SPRM...Bapak Borek...anak terkedek-kedek....macai cap Munge HAPRAK.....Bengap....

Anonymous said...

Madey tak nak pecat ko EXCO PPBM tu....pengocot.....

Anonymous said...

Kau tau ke jing. ?? Kikikiki..
Kalau tau tunggu ape lagi..? kasi tangkap la.. Menyalak bodoss kat sini bila nak settle..?? Takdak tulur ka mau tangkap..?? Kikikiki

Anonymous said...

Pakatoon tarak tulur ka mau pecat itu pas..?? Sudah kena talak kasi pecat la.. Tulur ade..? Kikikiki

Anonymous said...

12:45..tulur pakatoon dah jadi taik..buruk punya taik.

Anonymous said...

Sikit pun tak risau...cuma heran sikit la.. Hanjing2 pakatoon bodoss ni tak ade ke yang pandai guna akai..? Pandai alih tiang gol je ke. ?? Hikhikhik

Anonymous said...

Polis tengah siasat la jing.. Bawak2 bersabar ye jing. Kikiki..belum ape2 lagi dah kalut pasaipa jing. ?? Kikiki

Anonymous said...

Ayat penyedap hati ke jing.. Kahkahkahkah.. Pakatoon bodoss resah ke..?? Saje je tanya...
Jangan kalut naaa...

Kehkehkeh

Anonymous said...

12:51..macai2 pakatan taik mana ada akal sbb akal mereka sudah dikuasai dan diambil alih oleh taik.

Anonymous said...

Tunggu je la polis siasat dulu naa.. Jangan mengelupur tak pasai2 ye jing... Kehkehkeh

Anonymous said...

Mane hanjing2 pakatoon bodoss ni..?? Dah lari balik kandang babi semula ke..? Baru kena sergah sikit dah mencicit lari balik kandang...ape cer..??

Anonymous said...

1.04..kau tak perasan ke tinggal kau sorang pencacai umno yg balas setiap komen kt blog ni? Kahkahkah.. memang betul cakap zahid hamidi, tinggal 6% yg beriya sokong najib. Kahkahkah...

Anonymous said...

PERINTAH DARURAT BOLEH DIELAKKAN JIKA.....

Apa yang dibangkitkan oleh Tun Mahathir Mohamad mengenai kemungkinan perintah darurat ini bukanlah mustahil sebenarnya, malah disedari dan mula diperkatakan oleh banyak pihak.

Ini kerana rata-rata menyedari, berbanding semua Perdana Menteri sebelum ini, Najib Razaklah yang paling takut untuk kalah dan hilang kuasa. Lantaran itu, ramai yang menyuarakan kebimbangan bahawa perintah darurat mungkin akan dilaksanakan sebagai jalan terakhir untuk mengekalkan kuasa.

Apa yang dibangkitkan oleh Tun Mahathir ini hanya mengesahkan lagi bahawa perkara itu tidak seharusnya dipandang ringan dan semua pimpinan Pakatan Harapan harus bersedia menghadapi kemungkinannya.

Mungkin ada yang berhujah, kenapa tidak ditimbulkan perintah darurat pada pilihanraya 2013 lalu sedangkan tentangan yang dihadapi Najib pada ketika itu turut getir dan mencabar?

Sebenarnya, pada pilihanraya 2013 lalu Najib masih yakin untuk menang, bahkan ketika isu isu skandal 1MDB belum meletus dan tidak difahami secara meluas sebagaimana sekarang.

Berbeza kali ini, bukan saja isu 1MDB sudah merebak, difahami dan diperkatakan, termasuk berkaitan wang berbilion yang masuk ke akaun peribadi dan gelang serta rantai leher mewah yang dihadiahkan kepada isteri Malaysian Official 1, bahkan kali ini Tun Mahathir Mohamad dan Anwar Ibrahim juga seolah-olah sudah berganding bahu untuk menumbangkan Najib, UMNO dan BN.

Selain itu, sudah banyak negara juga telah bertindak terhadap dana 1MDB yang dilencongkan dengan yang paling panas ialah Amerika Syarikat melalui Jabatan Kehakimannya atau DOJ dan ini secara tidak langsung memberi kefahaman yang lebih jelas kepada rakyat tentang perlunya perubahan dalam negara dilakukan.

Namun demikian, apakah perintah darurat itu tidak boleh dielakkan dan bagaimana pula untuk mengelakkannya?

Kebarangkalian untuk mencetuskan huru-hara akibat rasa tidak puas hati terhadap keputusan pilihanraya dan kemudian disusuli dengan perintah darurat hanya akan terjadi jika BN kalah tipis atau kurang 10 kerusi berbanding Pakatan Harapan.

Anonymous said...

http://www.amenoworld.org/2017/06/kepada-kawanku-si-pemakan-dedak-inilah.html?m=1

Anonymous said...

Hanjing2 bodoos upahan najib pandai ke sergah...IQ pon rendah...seakat pandai temberang....kakahkaaah..

Anonymous said...

Dengan aku sorang pun dah goyang ke jing..?? Kehkehkehkeh

Masih lagi nak canang ke jing IQ kau yang tara hanjing kurap tu..?? Kikikikki.. Hujah terdahulu pun hanjing2 pakatoon bodoss mencicit lari balik kandang babi lagi mau sembang ka jing...sekor lagi hanjing kurap terus lari balik menyorok kat kampung.. Kehkehkeh..

Takat pandai alih tiang gol tara mane je IQ kau tu jing... Kehkehkeh

Anonymous said...

Sembang kasi bimbang ka jing..?? Kikikiki.. Ke sendiri yang dah goyang..?? Belum ape2 lagi dah kalut...

Anonymous said...

Mana tak goyang ,RCI forex scandal BNM boleh jahanamkan PH,Mahahtir,Diamdiam ,Anwar dan LKS.Itulah Mahathir sangka dia handal ada satu peluru je 1MDB cuba nak jatuhkan PM Najib,sedangkan PM Najib ada berpuluh perlu kalau dia nak gunakan utk jahanamkan Mahathir & geng.

Mahathir pun begong,dia sangka semua orang dia boleh kelentong sepanjang masa,belakang dia penuh dgn taik tapi cuba nak jadi ketau parti baru dgn kononnya matlamat yg bersih mahu 'selamatkan Malysia.Ramai juga gulungan muda yg masih higusan masa Mahathir jadi PM dulu berjinak dgn parti beliau mulanya ,tapi sekarang ramai ahli muda berkenaan yg sebelumnya tak tahu ada tahi di jubo' Mahathir,sekarang sudah mula tahu.Mahathir mula menerima 'tikaman'dari dalaman PPBM sendiri,bila taik nya sudah tercium.3 exco Aramad ,mula menyoal Mahathir anak beranak.Rasa nya kalau di soal polis nanti,3 exco ni bakal mengiyakan apa yg RPK tulis.Mampus lagi orang tua tu nak tepis.Dokumen yg di keluarkan oleh 3 exco tersbut nampak macam dari RPK je ,dan banyak lagi yg akan RPK keluarkan,jadi tentunya apa yg RPK dedahakan mengenai konspirasi DoJ,bukan sesuatu yg bohong kerana dia rapat dgn 3 exco tersebut.

Selamat Berhari Raya maaf zahir batin,dan kepada yg berkenaan beraya lah secara bebas sekarang kerana raya tahun hadapan mungkin anda sudah kedalam.

Anonymous said...

8.09 dah la tinggal sorang, asyik sembang kosong. Kahkahkah...kau yg menggelupur kalut. Mana kawan kau yg lain babi? Lari tinggalkan umno? Kahkahkah...

Anonymous said...

Kesian macai umno..tinggal seekor je yg berhempas pulas balas komen. Itu pun standard budak sekolah. Ejek mengejek, isi tarak. Kalau umno kalah/makin teruk pru 14, silap2 macai ni bunuh diri. Hahaha...kalau tak percaya, kejap lagi macai ni akan balas komen & merapu. Nickname dia Jebon.

Anonymous said...

Hanjing bodoss 9.01.. Teruk betul hang meroyan yek...kikiki

Kau tanya mane lagi kawan umno aku ea..? Ade berjuta beb ahli umno.. Kau baru kuar kandang babi ke jing..?? Kikiki

Ahli pakatoon ade berape juta jing..?? Berjuta2 lemon ka..?? Kikikiki.. Jangan meroyan ye hanjing pakatoon bodoss..

Anonymous said...

Tinggal aku sorang pun tarak goyang la jing..awat hang yang mengelabah..?? Kikikiki..
Kau punya komen ape isi nye jing. ?? Habaq mai sat.. Kehkehkeh.. Belum ade lagi dalam sejarah ahli umno bunuh diri jing...tapi ahli pakatoon bodoss dah ade yang bunuh diri untuk bela tokong dia.. Kikiki.. Hanjing bodoss tau tak sejarah tu..?? Ke baru kuar tarining kandang babi. ? Saje je tanya.. Jangan sentap naaaa...kehkehkeh

Anonymous said...

bukan madey ke yang takut kalah? baru dengan ku li jer dah gelabah berok.

Anonymous said...

Cuba lah jawab macam mana Mahathir& geng boleh selamat dalam kemelut forex BNM ni,itu lebih nampak berilmu.Kalau tak ada jawapan lebih baik diam dan bersiap utk beraya je.

Ini bukan masalah kecil bagi Mahathir & geng ,PM Najib punya kuasa ,punaya apparatus ,dan punya kuasa utk bertindak ,sama macama Mahathir dulu.BNM pastinya ada dokumen sahih,berkaitan transaksi forex berkenaan.DoJ tak boleh buat apa ,sekadar kemuka saman sivil dan itu pun tak berani sebut nama utk mengaikan PM Najib.Dlm negara pula,semuanya clear,yg tak clear hanya mereka macam kamu semua kerana kebodohan sendiri.

Nanti timbul pula kes anak beranak Mahathir macam mana mampu mengaut kekayaan semasa pemerentahan Mahathir.kes bail out syarikat kapal anak Mahahtir memang boleh menjahanamkan Mahathir sekeluarga.Harap para balaci Mahathir tolong lah cari jalan nak selamatkan beliau,jangan hanay menunjukan dangkalnya ilmu kalian di sini.Tak malu ke?.

Anonymous said...

Itulah dalam bulan Ramadhan ni kita ahli Umno banyak berdoa.. Agar pengkhianat negara..penipu duit negara..dan penfitnah negara Allah balas dgn segera..walau berlaku berpuluh tahun dan ada yang telah meninggal dunia..kalau Allah kata Kin Fa Ya Kun..segala tidak mustahil...kita Umno selama ni selalu berbaik sangka...kepada bekas2 pemimpin Umno yang masih ada.. Tetapi kerana meteka setiap waktu setiap detik..macm nak suruh Malaysia ni bangkraelah terlungkup lah..hingga sanggup siruh negara asing campurtangan.. Ni memang dah melampau..kami ni orang biasa..jer ni lah negara kami..bukan macm bekas pemimpin Umno.. Kalau apa2 terjadi kat Malaysia ni.. Mereka ada rumah lain kat Argentina k..kat Australia k..kat London k sbb tu mereka tak kisah..tapi kami kisah..sbb tu setiap masa kami menadah tangan semoga Allah..selamatkan Malaysia dari pengkhianat negara ni.Ameen

Anonymous said...

Amin..ya Allah lindungi la tanah tumpah darahku ini...

Anonymous said...

Anwar pula mengalami sial majal yg lebih kronik kerana Mahahtir,sangkanya bila Mahahtir menunduk bersalaman dng beliau di mahkamah ,tuah akan menjeguk,rupanya tidak.Dah PKR jadi makin berpecah,dia pula semakin di ketepikan oleh DAP hasil dari tipudaya Mahathir.Mahathir masukan ZI utk melobi dalam DAP supaya DAP lebih berminat menjadi kan Mahathir sebagai bos Pakatan,sementara dalam PKR Mahathir dah jadikan Azmin sebagia proksinya .Tak cukup dgn itu dia pun terkait juga dgn skandal forex ,dulu masa dia jadi Menteri Kewangan,dia cuba nak lindungi Mahahtir ,sekarang perbuatannya itu yg melapurkan sesuatu secara kurang tepat dalam Parlimen sudah jadi isu 'bohong'.Kena lah tu nanti.PM Najib gunakan satu batu utk jatuhkan 4 ekor burung sekali gus.ambek kau.

Anonymous said...

http://www.thealternatif.com/2017/06/pegawai-penyiasat-beri-alasan-penat.html?m=1
Pegawai Penyiasat beri alasan PENAT" - Netizen tidak puas hati kes samun dilayan seperti sampah
The Alternatif Media 8:19 AM
nukman-01


Tulisan ini dikongsikan oleh Nukman Muqarrin melalui Facebooknya. Menurut Nukman lagi, perkongsian ini mungkin jalan terakhir bagi dia mendapat keadilan sewajarnya.

SURAT TERBUKA UNTUK Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police ) ��

Assalamualikum, tujuaan status ni diupdate ialah untuk menyuarakan tidak puas hati atas siasatan pihak PDRM terhadap kes SAMUN BERSENJATA BERKUMPULAN terhadap saya pada 20 Februari 2017 oleh kawan saya sendiri.

Panjang ceritanya macam mana saya boleh disamun, tapi secara ringkasnya saya telah disamun oleh individu yang saya kenal (Muhammad Jefri bin Abd Rahim berasal daripada Banting) bersama 7 orang yang lain di SS15, Subang Jaya. Senjata yang digunakan ialah sebilah Kerambit dan sebilah pisau. Nilai kerugian barang saya yang rosak dan hilang ialah RM53,920. Antara barangnya ialah wang tunai RM11,000, Canon 5D mark ii, Canon 70-300 L, 6 unit iPhone, MacBook Pro, Honda Jazz GK, iPad Pro, Samsung Note 5 dan banyak lagi.

Alhamdullilah, dalam tempoh 24 jam semua suspek telah berjaya diberkas di rumah atuk Jefri di Kuala Selangor. Kawan saya yang diculik ditinggalkan di tepi Lebuhraya NKVE dekat KLIA. Kereta Honda Jazz yang disamun dijumpai didalam ladang kelapa sawit di Banting. Hanya sebahagian sahaja barang samun dijumpai semula. 2 suspek lagi hilang melarikan diri. Wang tunai daripada RM11,000 cuma RM300 sahaja dijumpai semula.

Anonymous said...

MasyaAllah.. Kesiannya...Sabar.yer...doa bnyak2 di hujung Ramadhan ni agar polis dapat tangkap penjenayah.tu..ok

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates