June 17, 2017

210 Malaysiakini Kecut Buah Pelior Tukar Nama Rosmah Kepada Isteri MOI



Tidak sampai setengah jam Malaysiakini menyiarkan beritanya, mereka telah tukar tajuk beritanya. Dari nama 'Rosmah' kepada 'isteri MO1'. Takut ler tu. Kalau sudah yakin sangat, kenapa perlu takut? 

Nampak sangat pembangkang hanya berani bermain dengan persepsi. Mereka tahu Perdana Menteri dan Isteri tidak dinamakan langsung sebagai defendan di dalam Saman Sivil Mahkamah Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat yang terbaru.

Buat Presiden Parti Cap Bunga Raya pula, bila hendak pulangkan isteri orang? Bukan saya tanya. EXCO Armada beliau yang tanya. Sebelum kita bincangkan apa yang ada dalam saman di Mahkamah Kehakiman Amerika, elok Tuan Presiden ulas dan jawab dulu apa yg dibicarakan di Mahkamah Kuala Lumpur.

210 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 210   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Cucu Bahalol Tok Selampit

..yg bahalol jer membodek Mak Badak

Anonymous said...

Jilat jubor babi 25jam sehari pandai ye..?? Kikikiki..

Belum kenyang balun tulang babi ke.? Saje je tanya..jangan sentap pulak naa..

ted manoff said...

Takde beza pun khairulryezall.. Semua tahu tuu kakmah..yg ko xpasal2 serang muhyidin apakejadahnya.. Ko ada bukti dia main bini org sila buat laporan..mmg ko suka lempar fitna dan adudomba khairulryezall...insaflah khairulryezall..😞😞😝😜

Anonymous said...

Mo1 tu mader..isteri mo1 tu hasmah..ada paham..hehe
Persepsi kan..haha

Anonymous said...

Dokumen saman sivil DOJ tidak akan meletakkan nama orang yg tidak di saman...sebaliknye gelaran jawatan ato yg berkaitan digunakan untuk membezakan orang yg di saman dan orang yg ade kaitan dengan kes sahaja...

Anonymous said...

Satu dunia dah tahu siapa MO1 dengan clue yg diberikan oleh doj...jika mkini letak nama rosmah pun tak jadi masaalah kalo rosmah nak saman...letak MO1 lebih glamer....berani ke najib dan Semah saman?....loyar buruk apandir tak berani berdepan dengan doj kerana doj dah berjaya sita aset dan akaun perompak di amerikana...

Anonymous said...

Tuduhan main bini orang hanye berdasarkan SD yg disediakan RPK...sd yg dibuat oleh PI balasubramaniam ade nyatakan najib dah sula bontot Aitonya mengikut perakuan Razak Baginda...hik3
..

Anonymous said...

Mo1 tu mader..isteri mo1 tu hasmah..ada paham..hehe
Persepsi kan..haha

Anonymous said...

Dongeng paling bodo..hehe

Anonymous said...

Dah kena batang hidong...hi3...

Anonymous said...

Exco Armada selepas buat sidang media kutuk madey istihar balik semula ke umno...musang berbulu ayam dlm bersatu...dah dijangka....balik cari dedak kerana kebuluran..

Anonymous said...

Ape2 yg berkait dengan 1mdb najib fobia....tak akan saman ....lebih baik bisu dari tambah penyakit...

Anonymous said...

"Malaysiakini Kecut Buah Pelior Tukar Nama Rosmah Kepada Isteri MOI"

Najib ade ke buah Pelior?...dah abis selasa setahun saman wsj tak sampai2..
..hehehehehe....

Anonymous said...

Pempuan mek salleh fitnah macam2 najib tetap bisu...macai2 pening kena pikir bagi alasan kenapa najib takut nak saman SR seorang pempuan jer...

Anonymous said...

Semakin menampakkan kekartunan dalam pemfailan saman sivil DoJ kali ini.
Skrip basi tapi diperangat dengan kosemtik baru.. barang kemas macam2 di tambah..wowwww..

Saman itu je lah keje korang ye macai untuk manipulasi dan divert masalah. Saman itulah untuk mengganggu kerja PM supaya sibuk dengan fitnah korang.

Insya Allah berkat Ramadhan ini semua kes tersebut akan lenyap begitu sahaja seperti bersi 1 dan 2. Ini adalah versi ulang tahun..

#RespectMyPM
#TumbangPakatanHaprak

Anonymous said...

bodoh le Najib kalau layan betina kafir laknatullah itu dengan asyik follow saman. Ibarat menari bersama dengan puak syaitan ini lah.

Yang menggelupornya ialah SR dan Mader Macai Pakaton sbb Najib buat bodoh pekak tak nak layan..so up lagi versi baru..kot2 la Najib jeling..

kekekek.. cara najib buat tekendah pada puak2 ini rupanya menyakitkan hati mereka dan terus berusaha macam2 lagi untuk fitnah

Insya Allah Najib terus kukuh selepas PRU14.

Berkat ramadhan kami doakannya dan hancurkan musuh2 negara.

Jika Najib berjaya ditumbang tunggulah lepas ini PM boneka yg menjadi perkakas puak syaitan ini akan memerintah kita.

teori RAHMAN itu mmg btul!!

Anonymous said...

Kena tang najib maka wajib la najib saman ye..? Awat kena tang mader dia senyap sunyi tak pa..?? Awat hanjing pakaton bodoss punya ratip jadi lagu tu..? Awat bodoss sangat.? Tercekik tulang babi ka.?

Saje ja tanya..

Anonymous said...

Bukan fobia..layan orang bodoss nak buat ape.? Lain la puak pakaton..memang terang2 bodoss..
Kikiki..hang layan la sorang2 betina kafir tu..hado najib keysaahh..??

Kikiki

Anonymous said...

Dorang dah tobat tak nak makan dedak dari kandang babi.. Hang telan la dedak tulang babi tu sampai kenyang..kikiki

Anonymous said...

Rupa-rupanya Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DOJ) amat mudah dipengaruhi dan diperkotak-katikkan oleh pembangkang Malaysia untuk mempengaruhi mereka bagi melaksanakan saman sivil pelucuthakan terbaru bertujuan merampas aset-aset berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Oleh kerana terlalu tenat dan terdesak, pembangkang di Malaysia sanggup melakukan apa sahaja termasuk taktik keji dan kotor bagi mempengaruhi DoJ melakukan saman sivil yang kesannya kelak akan mlimpah kepada peemimpin dan kerajaan Malaysia.

Tidak diketahui sebabnya kenapa DoJ begitu mudah percaya dan ‘bengap’ hingga boleh terpengaruh dengan pembangkang di Malaysia sedangkan butiran saman itu semuanya sesuatu yang ‘tidak benar, bohong, diada-adakan dan tiada satu pun yang benar mengenainya’.

Dengan bantuan DoJ, pembangkang Malaysia dikatakan melakukan apa sahaja untuk mewujudkan persepsi negatif dalam kalangan rakyat terhadap pemimpin negara dalam usaha mendapatkan sokongan politik daripada rakyat, apalagi apabila sekain hampirnya kepada pilihan raya umum.

Segala-galanya salah pembangkang. Merekalah yang menyebabkan pendedahan terbaru oleh DoJ dan menjadikan dana 1MDB mendapat perhatian dunia sekali lagi.

Langkah DOJ pada Khamis (kelmarin) mendedahkan bahawa sebanyak RM17 bilion telah diseleweng oleh 'pegawai tertinggi negara' untuk membiayai kehidupan serba mewah, adalah perbuatan jahat pembangkang.

Dalam saman sivil terbaru DoJ yang mengandungi lebih 200 muka surat yang difailkan di sebuah mahkamah di California pada Khamis, ia mahu menyita pelbagai aset dan hartanah mewah, dalam usaha mendapatkan kembali AS$540 juta wang yang dikaitkan dengan dana dicuri daripada 1MDB.

Ia termasuk sebuah lukisan mewah dan hasil hak cipta dua filem komedi Hollywood, “Dumb and Dumber To” dan “Daddy’s Home” yang diterbitkan sebuah syarikat diketuai anak tiri perdana menteri, Riza Aziz.

DoJ dalam siasatannya turut mendapati kecurian lebih AS$4.5 bilion (RM19 bilion) berlaku dalam 1MDB melibatkan pegawai atasan dan sekutu mereka.

Saman terbaru itu turut mendedahkan beberapa perkara termasuk bagaimana wang yang amat besar digunakan untuk membeli karya seni, hartanah, melabur dalam filem Hollywood, membeli kapal layar dan rantai berserta loket berlian bernilai puluhan juta dolar.

Apakah DoJ begitu mudah terpengaruh dengan ‘hasutan pembangkang’?

Realitinya, walau sebanyak dan sebesar mana tindakan pembangkang, jika DoJ tidak melihatnya sebagai suatu skandal bertaraf dunia, ia tidak akan berbuat apa-apa.

Anonymous said...

Lagipun Datuk Seri Najib Razak sudah berulang kali menafikan dirinya menyalahgunakan dana awam untuk kepentingan peribadi dan mendakwa pertuduhan itu dibuat oleh mereka yang mahu menggulingkannya.

Persoalannya ialah sejauh manakah besarnya pengaruh pembangkang menggunakan kuasa asing sehingga DoJ terpengaruh mencampuri urusan politik negara?

Malah pembangkang dituduh memanipulasi saman sivil terbaru yang disifatkan sebagai satu senjata politik untuk menjatuhkan pemimpin negara dan menjayakan matlamat peribadi masing-masing.

Jika demikian, apakah saman terbaru yang didedahkan oleh DoJ itu bukan bersifat campur tangan secara langsung oleh sebuah negara asing dalam hal ehwal Malaysia?

Campur tangan yang melibatkan sebuah negara besar - Amerika Syarikat (AS) – itu mengundang pertanyaan. Bolehkah Putrajaya memejamkan mata dan memekakkan telinga dengan ‘serangan’ seperti ini apa lagi ia bersifat campur tangan asing?

Apakah pihak kerajaan Malaysia begitu ‘takut untuk bertindak balas’ walaupun Perdana Menteri, keluarganya, partinya dan kerajaan dihina sebegini rupa?

Jika ia membawa kesan kepada kedaulatan negara apabila pembangkang menggunakan kuasa asing untuk mencampuri urusan politik negara, kenapa Putrajaya tidak bertindak sewajarnya?

Saman sivil ketiga yang difailkan oleh DOJ kelmarin dengan jelas menyenaraikan secara terperinci tentang dakwaan penyelewengan wang 1MDB.

Antaranya, DOJ mendakwa hartawan yang juga ahli perniagaan Jho Low dan sekutunya Eric Tan membelanjakan AS$9.9 juta bagi membeli barang kemas untuk ibunya serta model Australia, Miranda Kerr.

Malah, AS$28.9 juta turut dibelanjakan untuk membeli barang kemas isteri Malaysian Official 1.

Anonymous said...

mak badak dan yiddin dua2 kepala taek...bnyk lagak punya taek..kehkehkeh

Anonymous said...



Siapa yg pobia... Dulu boleh le? Duk eks dg penyokong PAS.... Sekarang PAS pun dah belah... Dah fed up nak tulong korang.... Lepas tu pijak2 pula pemimpin diarang... Dak ke gila babi nama nye... Memang tak reti balas budi punya pakatan... Lepas tulong kita pula hendak di pijak2... Kirim dalam saja lah... Ana banyak kerja nak bereskan.


Anonymous said...


Ko ingat pahlawan nusantara . penakut ke... Kolo anak anak pm22 pun di tendangnya keluar... Takut lagi ke???

Anonymous said...

Betul ko

Anonymous said...




Lagi kuat teberang pembangkang... Lagi ramai Melayu menyokong Najib... Bukti nya PAS secara tak langsung sokong Najib. Bukan saja melayu bahkan China Dan org India pun akan menyokong Najib... Sebab mereka dah rasa kemakmuran dlm pemerintahan Najib...


Anonymous said...

Ko hanye reti kandang babi sejak lahir lagi...keturunan babi...hak4...

Anonymous said...

Banyak konar si penakut....saman tony pua kes ruu tak sampai seminggu...hik4...

Anonymous said...

Tang 1 mdb kena fitnah takut nak saman...tang lain brani ler...

Anonymous said...

Memang bodo kalo takut saman
..

Anonymous said...

Lobai pas jer sokong lepas kena sogok 90 jota....akar umbi pas blm tentu...

Kalo doj ikut arahan madey supaya kluarkan saman baru kenapa najib dan peguam negara tak bantah kpd doj?....hik4...ato madey bawak bukti kpd doj?...
Najib dan macai pun boleh suruh doj
saman madey merompak 22 tahun ...hik3...

Anonymous said...

Doj saman ikut suka hati...senarai barang kemas dan harga tu rekaan semata2...
Peguam negara dan najib takut panggil duta amerikana bagi sebijik...hik4....auta ape ni doj saman ikut perintah pembangkang....bodoh benor peguam negara amerikana mcam loyar buruk negara Apandir...

Anonymous said...

Mat ober dan jamal jamban boleh kumpulkan macai2 bodos najib buat demo depan kedutaan amerikana...bantah saman doj tipu...doj keluar saman ikut perintah madey.
..wang 1mdb tidak dirompak...wang 1 mdb tiada dlm akaun najib...wang 1 mdb tak pernah digunakan beli barang kemas Semah....ade brani?....nanti orang amerikana kata ade melayu bodoos... Hik3...

Anonymous said...

Madey tak saman tak kedan kpd negara...najib tak saman ade kesan kpd negara ngok..

Anonymous said...

Pas tak fedap...lobai pas yg fedap setelah baham 90 jota makan rasuah duit haram 1 mdb...

Anonymous said...

1st time Doj dah kena bodoh tahun lepas ..
ni confirm kena bodoh lagi 2nd time ...
stress lagi la madey kerala tu...

Anonymous said...

https://m.malaysiakini.com/news/38595
The woman described as "the wife of Malaysian Official 1" by the US Department of Justice (DOJ) should emulate Hollywood actor Leonardo DiCaprio and surrender the diamond gifts she received, which were allegedly acquired using funds stolen from 1MDB.

Decaprio pulangkan berliaan?...kenapa?...kali bukan dari wang curi 1 mdb kenapa de caprio pulangkan berlian?....macai bodos tolong jelaskan...inikan saman rekaan doj saje...

Anonymous said...

Ape yg bodosnye?....aset dan akaun jho li dan riza aziz dah kena sita....perompak ni takut pegi amerikana bebaskan harta yg kena sita...syarikat filem riza kena mintak doj asingkan akaun riza aziz...hik4... Bidis macai nak auta...

Anonymous said...

Yang melayu bodoss tu hanjing2 pakaton..sikit2 demo...sikit2 demo..yang bershit nye lagi.. Hanjing pakaton buat2 lupa pulak...Sendiri bodoss tak payah tunding kat orang lain la..kikiki

Anonymous said...

reza dah bertahun duk US.. siap cari makan buat filem kat sana
pesal Doj tak tangkap .. pesal asset yg disita dulu dipulangkan balik
tak cukup bukti ..? abih tu yg ni cukup bukti ke ...?
hik4 ...
madey kerala kena up lagi kalo nak kes ni viral seluruh dunia
duit bebanyak nak buat apa ..RM anak2 semua dah billion..tak kan nak bawak masuk kubur kot

Anonymous said...

Bila doj pulangkan balik aset riza?....riza duduk di us sekarang?...

Anonymous said...

Nak bantah pasaipa..? Doj ade sebut nama najib dalam saman tu ke tak.? Awat bodoss sangat hanjing pakaton ni..

Simpan sikit bodoss kau tu untuk raya nanti.. Kikiki

Anonymous said...

KENAPA TAK SAMAN DOJ? ADAKAH MUHYIDDIN YANG PERTAMA AKAN DISAMAN ROSMAH?

Isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor mengarahkan peguamnya memantau media sosial untuk melihat kemungkinan wujudnya serangan dan tuduhan palsu terhadap beliau.

Peguamnya memberitahu, mereka memantau semua platform media sosial dan penerbitan lain untuk mengenalpasti catatan yang berunsur fitnah dan tidak berasas berkaitan Rosmah.

Tindakan Rosmah ini adalah susulan pemfailan terbaru Jabatan Kehakiman AS atau DOJ setebal 251 halaman dua hari lalu yang antara lain menyebut isteri Malaysian Official 1 turut dihadiahkan beberapa barangan kemas mewah yang berpunca daripada dana 1MDB yang dilencongkan.

Anonymous said...

Lagi bodoss kalau layan hanjing2 bodoss..kikiki

Anonymous said...

Bika agaknye Muhyidin akan disaman oleh Semah?...

Anonymous said...

Kesan kat burit mak ko.?

Anonymous said...

Duit 1mdb haram..?? Duit kandang babi halal.?? Teori bodoss hanjing2 pakaton

Anonymous said...

Dah kata doj tak betul...bantah dan demo ler...saman takut...bantah takut...demo pun takut..berani melalak...

Anonymous said...

apalah yang lebihnya nika gee ni ntah la ...
atau memang ada yang "lebih" sampai jidin lemau seronok sangat simpan lama lama...
mesti seronok ikut kes ni nanti kan... cerita dalam kain luar kain semua ada ...
nasib ko la jidin oiii ... hik4

Anonymous said...

Dah terang2 kau menyondol 25jam shari kat sini.. Kan perangai sama cam babi.. Lagi mau alih tiang gol ka wahai hanjing2 pakaton..??

Sentap ka jing..??? Kikikiki

Anonymous said...

Bukan takut...cuma belum bahalul lagi macam geng pakaton bodoss..

Kikikikk

Anonymous said...

Kalo Doj tipu elok Semah saman yidin...mahkamah mesti penuh sesak nak tengok semah ade ball...

Anonymous said...

Macai tak dek ball...

Anonymous said...

Takat auta hanjing pakaton bodoss mane laku kat sini.. Sembang kat kandang babi boleh la..puak sana hangguk2..jilat2...kikikii

Anonymous said...

Hangguk2 je la.. Ratip la ko sorg2...kikiki

Anonymous said...

Macam mane Pengerusi 1MDB/Menteri Kewangan/Perdana Menteri tak perasan duit 1MDB dibelanjakan membeli barang kemas lukisan kapal layar..ape ke bahalol Pengerusi 1MDB/Menteri Kewangan /Perdana Menteri nih??!!..macai macai penjilat pendedak toksah cakap la bahalolnya..bahalol tahap dewa!!!

Anonymous said...

Kau pandai..?? Pandai menyalak boleh la.. Bodoss pnya hanjing pakaton..

Anonymous said...

Nasib macai2 pakaton yg komen kat sini...menang jadi arang kalah jadi habuk...arang TAIK dan habuk Taik..begitulah nasib macai pakatan taik..bernasib malang..ha5

jalil backer said...

Isteri Perdana Menteri, Rosmah Mansor mengarahkan peguamnya memantau media sosial untuk melihat kemungkinan wujudnya serangan dan tuduhan palsu terhadap beliau.

Peguamnya memberitahu, mereka memantau semua platform media sosial dan penerbitan lain untuk mengenalpasti catatan yang berunsur fitnah dan tidak berasas berkaitan Rosmah.

Tindakan Rosmah ini adalah susulan pemfailan terbaru Jabatan Kehakiman AS atau DOJ setebal 251 halaman dua hari lalu yang antara lain menyebut isteri Malaysian Official 1 turut dihadiahkan beberapa barangan kemas mewah yang berpunca daripada dana 1MDB yang dilencongkan.

Dalam dokumen terbaru DOJ itu, isteri Malaysian Official 1 didakwa menerima barang kemas yang keseluruhannya berjumlah AS$28.6 juta atau kira-kira-kira RM128 juta.

Tidak disebut dengan pasti siapa isteri Malaysian Official 1 dalam dokumen DOJ itu, cuma Abdul Rahman pernah mengesahkan Malaysian Official 1 yang disebut dalam saman sivil kali pertama dulu tidak lain ialah Najib Razak.

Tetapi, Najib sendiri tidak pernah mengakui Malaysian Official 1 adalah dirinya.

Jadi, siapa yang mahu disaman oleh Rosmah?

Adakah pengguna media sosial yang menyebut nama Rosmah secara langsung atau mereka yang menulis isteri Malaysian Official 1 pun akan turut disaman juga?

Selain itu, kenapa penulis di media sosial saja yang mahu disamannya?

Tidakkah semua tulisan atau catatan di media sosial berkaitan dirinya yang menjadi perbualan ramai sekarang adalah berdasarkan dokumen DOJ?

Kenapa tidak DOJ  lebih dulu disaman jika Rosmah merasakan dirinya terganggu dengan laporan yang berunsur fitnah, tidak berasas, memburukkan nama atau menjejaskan reputasinya?

Lagi pula tanpa laporan DOJ yang mengaitkan nama Rosmah berdasarkan bukti dan hasil penyiasatan mereka untuk menjejaki ke mana perginya dana 1MDB yang dilencongkan, tentulah tidak mungkin sesiapa mahu menyebut namanya.

Dengan itu, DOJlah yang sepatutnya lebih dulu disaman oleh Rosmah berbanding mana-mana pemilik akaun media sosial di negara ini.

Dalam pada itu, terlanjur Rosmah sudah mengugut mahu menyaman, adakah tulisan atau kenyataan seperti yang dikeluarkan oleh Muhyiddin Yassin yang memintanya memulangkan barang kemas bernilai RM128 juta turut  tidak terlepas daripada tindakan saman beliau?

Mungkinkah Muhyiddin yang bermusuh dengan suaminya, Najib menjadi orang pertama disaman Rosmah?

Tetapi, jika menyaman Muhyiddin, bukankah ia dengan sendirinya bermakna Rosmah secara tidak langsung mengaku identiti isteri Malaysian Official 1 adalah dirinya?

Anonymous said...

Mahathir bodoh anak-anak bapak pun bodoh. Depa cerdik bila bab songlap duit rakyat maksuk temolok sendiri.

Penyokong lagilah bodoh dapat dedak hanya cukup makan. Duit Raya dah dapat ke belum. Jika dah dapat sila sahkan baucer penerimaan. GST 6% sahaja.

Jika tak dapat sila isi borang BRIM untuk tahun depan. Jangan marah nanti kena lelong 25% Tuan Punahsihat punya bahagian.

Anonymous said...

Ko tak menyondol?...bertenggek jer...hik3... Tiang gol mana yg ko alih? Wahai hanjing bodos belaan najib?...hahahaha......

Anonymous said...

Ko pandai sebut kandang babi jer... Kepanasan?...hik3...

Anonymous said...

Ko kepanasan?...ko pandai mencarut jer tak kira bulan ramadhan ato bln lain...hik3...macai bodos jahiliah...

Anonymous said...

Hahaha...hanjing bodos najib kepala kena luku...kepanasan tak de idea nak melawan... Terus meroyan...lagak pandai...tapi bodooosss...hik3...

Anonymous said...

Kalo tak de sebut nama najib kenapa bising2 menyalak tuduh doj ikut perintah pembangkang?...hanjing bodos belaan najib tak pernah abis bodoos...kikikikikik...nak tunjuk pandai konon...

Anonymous said...

Hahaha...hanjing bahlul najib berlagak bijak plak...dah kena luku macai meroyan...

Anonymous said...

Hanjing macai bodos najib nak berlagak bijak bila kena luku..hik3...

Anonymous said...

Dah tak boleh lawan hujjah?...mcm ngaku kalah jerr...kikikik..

Anonymous said...

Hanjing bodos najib meroyan tak reti nak lawan hujjah...

Anonymous said...

Nasib macai2 upahan najib tak reti nak lawan hujjah...kepala kena luku kena jepit...nak tunjuk lagak bijak..

Anonymous said...

Semah jangan tunggu selasa saman yiddin....

Anonymous said...

Poliis relaks jer...ko plak nyibok buat tuduhan palsu tanpa bukti...

Anonymous said...

Kalo madey songlap ko boleh repot doj saman madey... najib songlap ko kata madey repot doj....doj saman perompak....hik4...bodos bertambah tiap tahun..

Anonymous said...

Ade brani semah nak saman yidin?...bertambah penyakit....penuh sesak ler mahkamah.....setakat gertak keling jer...

Anonymous said...

Macai hanjing bodos setakat bijak auta bodos boleh leer...angguk2 nak bela najib prompak...

Anonymous said...

Semah boleh hantar saman yidin hari Senin...hari selasa dah abis di booking najib nak saman pempuan SR...hik4...

Anonymous said...

Semah ...saman jangan tak saman...najib sibok tak bokeh saman...macai kata najib tak bodos nak saman...semah ade telor...macai bodos tak bertelor...
Najib boleh repot doj supaya doj saman SR...trump kawan baik najib..hik4...

jalil backer said...

Sahabat semua,semua komen pasal rosmah telah dipantau,jadi tolong berhati2 ya! Walaupun peranan rosmah tidak kelihatan tapi sangat menentukan,

Anonymous said...

Hujah ape yang hang ade.? Takat hujah hangguk2 jilat2 datang dari kandang babi hang kata bijak.?
Menyalak siang malam ratip 25jam sehari hang kata hujah bijak..? Tu bukan bijak...tu bodoss 7 keturunan namanye..hujah bodoss pakaton taik tak laku kat sini.. Dalam kandang babi boleh la hang bersorak kata hang bijak.. Ade ke lepasan kandang babi yang bijak.? Tarak.. Bodoss2 belaka

Anonymous said...

Hujah datang dari kandang babi ka.? Tu hang kata hujah.? Kikiki.. Sendiri bodoss tak payah la tunding jari kat orang lain..sendiri jilat jubor babi tak payah la nak ubah tiang gol..sendiri bangga jadi hanjing kurap tak payah la nak berlagak pandai..

Anonymous said...

Dia tak ade kata pun nak saman..dia kata pantau je.awat hanjing2 pakaton bodosss kalut..? Kikikiki

Anonymous said...

Dapat hujah baru ke jing..? Kikiki
Baru balek meeting kat kandang babi ye..?? Kikiki

Anonymous said...

Hujah kandang babi ke..? Tak payah lawan pun tak ape.. Ratip la hang sorang2 sampai mampus..kikiki..

Anonymous said...

Hangguk2 jilat tu tagline geng pakaton bodoss.. Hang nak ubah tiang gol ka.? Dah terlambat..
Hang punya auta dah lama tak laku kat sini.. Kikiki

Anonymous said...

Syok sendiri ke jing..? Pagi2 lagi dh jilat tulang babi..kikiki..

Anonymous said...

Yang hang mengelupuq pasaipa.? Doj tuduh hang bersorak tapi bila doj pulak yang kena tuduh hang mengelupuq..awat..? Nanpak tak hang tu bodoss 7 keturunan.. Kikikiki..simpan sikit bodoss bahalul hang tu..kikiki

Anonymous said...

Hanjing bodoss pakaton dah takde idea ka..?? Kikiki

Anonymous said...

Awat..? Burit mak hang ade kesan ka..?? Kikikiki

Anonymous said...

Tempat tu kan tempat asal usul kau.. Hang nak ubah tiang gol ka.. Tulang babi hang sapu hang jilat tapi mengaku tempat asal usul..hang ni memang tak patut la...kikikk

Anonymous said...

Hanjing pakaton bodoss sentap ka..?? Kikikiki...

Anonymous said...

Melompat seronok sekejap macai sambut raye dengan doj..

Tp rata2 rkyt dh tk terkesan lg dgn fitnah doj sbb bila sudah berkali di buat fitnah lepas tu diam lepas tu ulang lg impak telah habis... kesian maderr.. Itu cara nya mungkin Allah nk ambil duitnya semula yg dirompak spnjg jd pm.. Dgn digunakan untuk mnjatuhkan najib..

Maderr org yg xprnh mengalah.. Tnpa ada kuasa pn dia sgt dhsyt dendam dan zalim pd org lain

Trterbyg zmn dlu tkde tweeter, fb, blog byk mne kezaliman yg dia buat dn kita tk tahu..

Anonymous said...

Gambar Rosmah Mansor jadi popular dalam video Al-Jazeera


LAMAN Facebook AJ+ (AJ plus) milik sumber berita berpengaruh dunia Aljazeera, menyiarkan sebuah video informasi ringkas melaporkan, sebanyak USD30 juta (RM128.3 juta nilai tukaran terkini) wang 1MDB diseleweng untuk membeli barang kemas 'first lady'.

Video itu memaparkan video seorang wanita mirip wajah Datin Seri Rosmah Mansor iaitu isteri kepada Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Najib Tun Razak sebagai 'first lady' yang mana dana 1MDB dilapor telah diseleweng untuk membeli barang kemas untuknya.



Semasa artikel ini ditulis video tersebut mendapat perhatian yang sangat meluas di mana ia telah ditonton oleh lebih 1.5 juta kali, mendapat respon sebanyak lebih 22 ribu pengguna, 3,700 ulasan, dan dikongsi lebih 33 ribu kali oleh pengguna facebook serata dunia.

Datin Rosmah sebelum ini dilapor mengarahkan peguamnya untuk memantau media sosial berkaitan "serangan dan tuduhan palsu" terhadap beliau.

Anonymous said...

Doh buat fitnah?....kenapa tak bantah duta amerikana?...doj badan kehakman kerajaan amerikana bukan milik prebet...

Ko dua tiga ketul macai bidos jer yg tak kisah ....hik4...sehari dua ni cts paling bimbang dengan saman doj yg kaitkan semah.....hik4...

Anonymous said...

Semah dah terkenal di korea dan taiwan...sekarang seluruh dunia arab plak...king salman tentu kenal bila tengok gambar rosmah...king salman tentu tak terkejut berok...hik4..

Anonymous said...

Ini tidak fitnah semah...cuma citer atas ape yg doj cakap mengenai rompajan 1mdb...semah boleh buat bantahan kpd doj melalui duta amerikana kali dia tidak ade kaitan dengan 1mdb...kalo dia diam maka doj akan kata semah takut kerana doj ade bukti...semah tak de bukti...

Anonymous said...

Hahaha...lawan ler hujjah tolak tuduhan siri ke 3 doj wahai hanjing bodos belaan najib penakut kalo bijak sangat...hari ni hanjing bodos tak cuci kandang babi...kesedihan dan kepanasan tak reti nak berhujjah kerana bodoos sangat..........hik4..,

Anonymous said...

Bodos tak paham ape semah cakap...pantau buat aper kalo rak mao saman..menang kalo dah bodos auta pon bodos...hik3... Keturunan bodos...

Anonymous said...

Kata Doj saman tipu kaitkan semah.....lawan .ler buktikan semah tak de kaitan dengan romoakan 1 mdb......semah tak de barang kemas dari duit romoakan 1 mdb...nak konar plak....hanjing busuk bodos kuat auta...

Mat Gunong said...

Saman lah al jazeera semah oiii. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Macai bodos upahan najib yg kerja cuci kandang babi boleh tolong semah saman hari isnin...kikikikik....bengang plak macai bodos cuci kandang babi...

Anonymous said...

SAMAN DOJ MEMBUATKAN NAJIB SUDAH TERHAKIS NILAI MORAL SEBAGAI PM


Berdasarkan tiga tindakan yang sudah diambil oleh Jabatan Kehakiman AS setakat ini dalam proses untuk merampas beberapa aset yang dipercayai berpunca daripada dana 1MDB yang dilencongkan, perkara paling nyata ialah Najib Razak sudah kehilangan nilai moral untuk terus kekal sebagai Perdana Menteri.

Dalam saman sivil pertama Julai 2016 lalu, antara yang disebut oleh DOJ ialah wang berjumlah AS$731 juta atau lebih RM3,000 juta yang diterima oleh Malaysian Official 1 adalah berpunca daripada dana 1MDB.

Dapatan DOJ berdasarkan pengaliran wang yang dikesan dengan bantuan FBI tidak membuktikan sama-sekali wang tersebut adalah sumbangan derma daripada keranat Diraja Arab Saudi sebagaimana yang disebut berulangkali oleh Najib.

Sementara salah seorang menteri kabinet, Abdul Rahman Dahman mengesahkan bahawa MO1 adalah Najib, fakta yang disebut oleh DOJ itu tidak pernah disanggah dengan bukti-bukti yang kukuh sehingga ini.

Yang ada hanyalah penafian kosong semata-mata. Lagi-lagi hujah yang digunakan ialah SPRM, Peguam Negara dan PAC tidak mengesahkan adanya kehilangan wang 1MDB dalam siasatan mereka.

Tetapi, kenapa Pesuruhjaya SPRM tidak disambung khidmatnya, Peguam Negara ditukar secara mengejut dan laporan audit 1MDB masih diOSAkan?

Malah, kenapa beberapa anggota kabinet yang bertanya mengenai 1MDB dipecat daripada jawatan mereka?

Mengapa juga bukti-bukti sahih mengenai pemberian derma daripada kerabat Diraja Arab Saudi tidak ditampilkan sehingga sekarang?

Mana Zahid Hamidi yang dulunya pernah mengaku berjumpa dengan wakil keluarga Raja Arab tersebut?

Bolehkah beliau yang dilaporkan berada di Mekah kerana menunaikan umrah ketika ini berjumpa dan menampilkan wakil keluarga penderma tersebut?

Adakah Najib bercakap benar mengenai wang tersebut yang diterimanya melalui akaun bank peribadi?

Najib juga mengaku sebahagian daripada kononnya wang derma itu sudah dipulangkan semula kepada pemberinya kerana tidak habis digunakan. Dilaporkan wang yang dipulangkan semula itu berjumlah AS$620 juta.

Kepada siapa wang tersebut dipulangkan?

Hasil siasatan DOJ mendapati wang tersebut dipulangkan kepada akaun Tanore Finance dan berdasarkan perbicaraan di Singapura yang menyebabkan dua bank ditutup dan beberapa orang telah didakwa serta didapati bersalah atas penggubahan wang haram, Tanore Finance adalah disahkan milik Tan Kim Loong @ Jho Low.

Jadi, kepada siapa Najib pulangkan wang tersebut, kepada penderma yang merupakan kerabat Diraja Arab Saudi atau kepada Eric Tan Kim Loong @ Jho Low?

Kalau derma diterima daripada kerabat Diraja Arab Saudi, kenapa ia dipulangkan kepada Tanore Finance?

Adakah Najib berkata benar mengenai pemulangan wang tersebut?

Dalam tindakan terbaru DOJ beberapa hari lalu, siasatan mereka juga mendapati sebahagian daripada wang yang dipulangkan itu telah dibelanjakan untuk membeli loket dan rantai berlian 22k warna merah jambu bernilai AS$27.3 juta atau hampir RM120 juta bagi kegunaan isteri Malaysian Official 1.

Bagaimana wang yang Najib dakwa sudah dipulangkan masih boleh dibelanjakan untuk membeli barang kemas?

Siapa yang menggunakan wang tersebut untuk berbelanja? Kerabat Diraja Arab Saudi atau Eric Tan Kim Loong @ Jho Low?

Bolehkah Malaysian Official 1 tampil menunjukkan fakta sebenar bagaimana isteri Malaysian Official 1 memperolehi set barang kemas bernilai ratusan juta ringgit daripada dana yang sudah dipulangkan?

Anonymous said...

Syok sendiri ka jing.?

Anonymous said...

Kalau betul ade bukti awat tak letak je terang2 nama dia.? Doj takut ka..? Tak kan amerika takut kot..dengan semah pun takut ka.? Kikiki

Mat Gunong said...

Laki bini,anak beranak,saudara mara,sahabat handai bersama menikmati harta Rakyat dan Negara yang diselewengkan. Makan hasil HARAM yang bukan Haq mereka. BERUNDURLAH.

Anonymous said...

Hanjing pakaton bodoss meroyan ajak menari itu rentak tarian babi...kikiki..ratip la hang sorang2..kikiki.. Bodossss..
Hang sentap ka jing..??

Anonymous said...

Baru pantau je hang dah kalut..? Awat hang yang mengelupuq..??
Bodoss kat kandang babi tu simpan sikit naaa...kikiki

Anonymous said...

Ade doj sebut nama semah..?? Bodosss..reti baca ke tak..??
Hang kalut pasaipa..??? Kikiki

Anonymous said...

Hang perli mader ka..?? Kikiki..
Jaga2 nanti hang punya claim tulang babi tak masyuk tau..kikiki

Anonymous said...

Kutip dari kandang babi ye..?? Saje je tanya...kikiki

Anonymous said...

Pasangan negara mesia yg sedang popular di seluruh dunia....mendapat sokongan kuat dan pembeleaan dari umno dan macai bodos...perompak dibela...

Anonymous said...

Hanjing bodosss pakaton senyap ka.. ? Sendiri jaga kandang babi sendiri cuci la bodosss.. Tulang babi mau..kerja malas...kikiki

Anonymous said...

PETALING JAYA: Seorang gadis terkedu apabila satu posting merayu bantuan Aidilfitri untuk keluarganya telah dibalas dengan kecaman dan kata-kata kesat.
Normasmira Zulkifli, 17, telah meminta jasa baik orang ramai yang sudi menghulurkan bantuan Hari Raya kepada keluarganya yang didakwa serba kekurangan, di Facebook (Kumpulan Penduduk Sungai Petani Kedah), kurang 10 hari sebelum sambutan Aidilfitri.
Bagaimanapun, posting yang dimuat naik kira-kira pukul 3 petang Khamis itu menerima respons yang mengejutkan, menyebabkan dia terpaksa memadamnya pukul 5 pagi Jumaat.
"Ramai hentam saya. Saya rasa sedih sangat. Bantuan tak dapat, sebaliknya depa kata saya macam-macam...depa kata saya pemalas, depa mencarut kat saya.

Anonymous said...

Kata mat Basah bagi bantuan kpd semua rakyat kedah...sungai petani bukan wilayah kedah?...ato kedah negeri bn yg miskin tak mampu bagi bantuan kpd semua rakyat...

Anonymous said...

Hanjing pakaton tengah kerja kuat meroyan 25jam sehari.. Kikiki..
Hang call je la doj tu suruh tangkap semah cepat2.. Menyalak bodosss kat sini buat ape.?

Anonymous said...

Sendiri komen ka jing..? Kikiki

Anonymous said...

Ko masuj kandang babi yg mana satu?...ko jer yg kenal kandang babi kerana beranak dlm kandang babi...kepala macai kena luku dah pening pening nak berhujjah...hik4...kenal jandang babi jer..

Anonymous said...

Hanjing belaan najib kena luku...kepala dah pening ...tak boleh tolak hujjjah...hik4... Menyalak ker...

Anonymous said...

Kahkahkah...hanjing pakaton bodosss sentap ka.. Pantang sebut kandang babi terus melenting.. Kahkahkahkah..

Anonymous said...

Kenapa ko kisah jing .?...hik4...

Anonymous said...

Hang call ler loyar suruh saman doj tu...ngok...

Anonymous said...

Kau yang menyalak 25jam sehari cakap semah salah.. Pergi la tangkap.. Sendiri menyalak pastu alih tiang gol..bodoss punya hanjing...kikikik

Anonymous said...

Tanya je...hanjing pakaton sentap ka..? Awat hang mengelupuq..?? Kikiki

Anonymous said...

Hahaha...hanjing najib bodoo sentap...tak boleh nak berhujjah lagi...dah kena batang hidung...hik3...

Anonymous said...

Ape hujjah ko semah tak de barang kemas dari duit 1 mdb?...kikikik...bengang plak macai kandang babi...

Anonymous said...

Alih tiang gol ka jing..? Kikiki
Hujah kandang babi ade value ka..?
Kikiki.. Jangan mengelupoq naaa...

Anonymous said...

Ko menyalak 25 jam sehari...konar sana kinar sini...kikikiki..

Anonymous said...

Aju cakap jer...ko yg sentap plak...cian geng semah...

Anonymous said...

Hanjing bidos nak bela semah konon.....tapi ape bukti hanjing bidis ni ade?...bodos..menyalak meroyan...

Mat Gunong said...

Ada dua berita yang pagi ni amat menyenangkan Mat Gunong
1. Kenyataan DS Anwar menolak pencalunan sebagai PM ke 7
2. PRK Pujut ditolak dan DAP kekal di Pujut oleh mahkamah
Agak~agak , bila PRU14 mahu diadakan. Menang PH, pasti Istana Keadilan Putrajaya MERIAH dengan KES BER PROFAIL TINGGI. Seram tak!!! Hehehekikikihahahakahkahkah.....
**. Tetiba terngiang~ngiang ditelinga mat gunong lagu " Seiring & Sejalan " dendangan Broery & Sharifah Aini. Hehehekikikihahahakahkahkah

eri said...

awatla bodoh nak mampus orang-orang najib@bugiswarrior ni???punyala hebat dan dasyatnya Mahathir ni pun xmau sokong lagi jadi pm 7....bayangkanlah umur 92 baling gelas pun x pecah,kuasa xda cuma berstatus rakyat Malaysia ja pun boleh suruh2 ja doj buat kes....doj World super power tu tapi patah tengkok ngan Mahathir....tak ke hebat tu??tu pun x abih2 jugak nak agungkan jibby n rossy..dan yang paling pentingnya Mahathir jalan x kepit telor.....

Anonymous said...

Sendiri menyalak 25jam cakap semah salah..ratip bukti dah ade..pi la tangkap.. Tunggu ape lagi..? Awat susah sangat..?? Ubah tiang gol lagi ka..? Kikiki

Anonymous said...

Hang yang meroyan hang nak ubah tiang gol..kikiki bukti dah ade..tak payah mengelupoq macam babi lapaq..pi je la tangkap semah tu...kikiki

Anonymous said...

Kata bukti dah ade.. Hang pakat2 la dengan geng hang pi tangkap.. Susah ka..? Menyalak kat sini buat ape.? Bodoss...

eri said...

dia tukar nama bukan sebab takut...tapi nak tengok badak sumbu tu berani ka nak mengaku wife of MO1...samanla/pantaula/pantatkola tapi sebelom tu bgtau la dulu marah org sebut Rosmah ka wife of MO1???agaknya pejabat FLOM yang menjadi kebanggaan badak Malaya dan penggemarnya bukak lagi ka??

Anonymous said...

Lagu by the bamboo river s inn pon ade yg takut..

Anonymous said...

Syok sendiri ka.?

Anonymous said...

Tak payah sembang bodosss kat sini la.. Bukti dah ade pi la tangkap...menyalak deras kat sini nak buat ape..?

Anonymous said...

Ko ni dah gila babi ker?....sape yg ade kuasa tangkap?....kenapa Apandir tak dakwa najib?...bodos hanjing najib..

Anonymous said...

Memang syok tengok macai bodos dah tak de idea nak lawan hujjah...merapu dan meroyan...hik4...bro nat gunong boleh sahkan..

Anonymous said...

Aik...tadi kata doj..ni apandir pulak.. Awat hang pening ka..? Pi la buat demo suh apandir tangkap semah pulak...kikiki

Anonymous said...

Bidos benor macai najib...dah pening?...tak reti nak hujjah lagi..

Anonymous said...

Mat gunong taik tu ade value ka..? Kikikiki... Value sesama geng kandang babi boleh la hang sembang..kikiki

Anonymous said...

Menang bodos macai upahan najib....polis jer yg boleh tangkap...ko tuduh madey merompak kenapa ko tak tangkap?...

eri said...

hg lagi la bodoh nak mampus....aku bukannya kerja polis nak pi tangkap orang....bukan kerja sprm nak siasat orang dan bukannya ag nak dakwa orang....simpan sikit bodoh tu tuk wariskan anak cucu hg besok...ni bukti dah ada po la buat kerja sapa2 yang patut tu...

Anonymous said...

Pi je la tangkap..menyalak kat sini buat ape..? Dengan semah tu pun hang takut ka..?? Kikiki

Anonymous said...

Maknanye kerja hang menyalak je la ye jing 9.33...?? Kikiki...mengaku pun hang tukang menyalak..kikiki

Anonymous said...

Bila masa cheq tuduh mader merompak..?? Hang nak konar ke mane ni jing.. ?? Kikiki..

eri said...

ko tuduh apasal ko tak pi tangkap madey tu???bersungguh nak tunjuk kat mak bapak ko yang anak depa kuda kayu kan....

eri said...

kalau tak menyalak hg ingat senang ka nak educate seorang babi???jadi Islam sekarang dah tak payah amar makruf nahi mungkar ek bi9.37??

eri said...

Soalan pagi tuk semua orang....
JADI ISLAM SEKARANG NI DAH X PERLU AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR ek???

Anonymous said...

Hello hanjing pakaton 10.00..ubah tiang gol ka..?

Anonymous said...

Hanjing pakaton mengaku dia kerja menyalak...kikiki.. Sentap ka jing..

eri said...

belajar ngan babi 9.33 la yang disokong oleh babi 10.11....

eri said...

aku menyalak ka aku tutuh mak hang ka aku berani mangaku....hg berani ka mengaku hang tu babi Najib kerja jilat badak ja??ko pun jgn la sentap ek bi10.13....

Anonymous said...

Amal Makruf Nahi Mungkar bg macai maderr ialah menabalkan boboi autisme melalui menumbangkan najib cara mungkar..

Skrip basi doj tkkn bg kesan lg.. Trumph sendri difitnah medianya negaranya sendiri dn kalut nk selamatkan reputasinya.. Apa ada masa ke nk layan nafsu matthias dn maderr?

Al jazeera mmg berpengaruh sbb itulah media tajaan yahudi dn iran. Media yf menporakperandakan dunia Arab Teluk sama spt meloyakini..

Qatar adalah boneka kpd musuh2 Arab dan Israel

Anonymous said...

Kikiki...hanjing pakaton makin bodosss.. Sendiri ubah tiang gol tunding jari kat orang lain.. Simpan sikit bodosss tu sampai raya tau..kikiki

eri said...

Trump yg kafir pun bila difitnah kalut nak selamatkan reputasinya....jibby n rossy buat apa??jibby main telur rossy rossy main kepala botak jibby ek???kalau skrip basi stilah jumlah tuntutan n kes yang sama disebut diulang2kan...awat repot 1 ngan 2 tak sama??tolonglah jgn dok tunjuk bodoh sangat boleh?meluatla macam nak riak pun ada sedangkan semua kat sini tau dah hg ni memang spesis bodoh bangang abadi yang terancam tu....israel kalau berminat kat tanah melayu ni pun sebab pemimpin perompak xda maruah kulit muka tebal 6.483 inci senang depa nak kencing...

Anonymous said...

Kahkakah...hanjing pakaton bodoss sentap giler.. Tadi kemain amar makruf nahi mungkar konon.. Sekali keluar dah dia punya belang babi dia.. Kahkahkahkah... Jangan ubah tiang gol lagi naaa..

Anonymous said...

Sekarang baru aku fhm mengapa dunia Arab bertelagah berperang sehingga tidak tahu apa puncanya.. Bila operasi menjatuhkan Najib dilakukan berterusan begini kita yg fhm dn ikhlas dengan perjuangan sgt sinpati dgn Ds Najib. Kebaikkannya dinajiskan begitu hebat ketan dia telah mengubah dasar utama negara yg berteraskan penyangak dan kroni yg diasaskan oleh seorang Mahafiraun 22 tahun kepada dasar rakyat.

Tangkapan demi tangkapan SPRM menggambar busukkan sistem yg di asaskan Mahafiraun ini sekian lama berakar umbi sehingga bergenarasi rosak dengan rasuah akibat doktrin materialistik dan penyangak berlesen yg dihalalkan Mahafiraun.

Zmn itu BPR betada dibawah tapak kaki Mahafiraun. Jrg sekali kita lihat BPR berani tangkap atau serbu agensi seperti sekarang. Bkn sbb tkde rasuah dan penyelewengan ttp disbbkan dikambus dan dilindungi mereka2 ini sbg alat politik Mahazalim.. ISA lbh penting dizaman itu untuk menangkap musuh Mahafiraun berbanding menangkap penjenayah.

Sgt beza zaman Pahlawan Bugis, ketelusan untuk mencuci puluhan tahun virus penyangak yg diasaskan oleh Mahafiraun ini subur bwgitu dhsyat sehingga lahir warrior2 penyangak yg sggup bermndi darah demi Mahafiraun.

Wpun nama zaman Pahlawan Bugis kelihatan banyak tngkapan rasuah, tp penyakit ini bukan bermula sehari dua... berpuluh tahun disuburkan Mahafiraun.

Semoga bantuan Allah SWT buat Pahlawan Bugis ini kerana kami sgt tahu tuan tidak bersalah. Licik dn kuatnya propaganda Mahafiraun sehingga takhenti dihitamkan yang putih.

Allah SWT Maha Kuasa..Mahafiraun akan tersungkur dgn penuh keji dan hina tak lama lagi..Insya Allah. Amiinn!

Semoga Allah Taala selamatkan negara ini dari Mahafiraun dan berikan kekuatan kpd Pahlawan Bugis yg disayangi.

Fitnah dhsyt ini menggandakan simpati kami yg tinggi kepada Pahlawan Bugis Insya Allah.. Kami tidak sama sekali akn turuti bisikan kejahatan syaitan2 Mahafiraun walau SEPETAH MANAPUN mereka memutar belit..


#RespectMyPM
#HidupUMNOBN

Anonymous said...

Hang je yang bodosss selalu kena kencing babi.. Kikiki

eri said...

kikiki babi bn makin bangang....sendiri ubah tiang gol tuding jari kat orang lain...simpan sikit bangang tu nanti anak cucu tak percaya tok wan depa ni bodoh bangang abadi....kikiki....in shaa Allah bodoh aku nyer stok sempat pai raya tahun depan...

Anonymous said...

Alih tiang gol ka..?? Betul2 sentap naaaa...kikiki

eri said...

kahkahkah babi2 negara sentap giler...jangan la marah...mak hg isap kote memang best tapi jgnla sebab aku xmau main bontot dia nak marah pai tebang2 tiang gol bagai...geli la tgk....jgn sentap2 ek bi10.41...puasa kena banyak sabar...

Anonymous said...

Seronok juga melihat tentera upahan Mahafiraun sgt bersemangat berkobar2 maki hamun terlajak ini sejak mndapat perbekalan DEDAK brand DoJ dlm minggu inj... hihihi rilekss chaii..

Itu hak masing2 bgaimana menghadapi fitnah. Dlm Islam xde pun hukum wajib saman bila org fitnah kita. Malah ada ketika Rasulullah sendiri berdiam diri.. Contoh ketika Sydtina Aishah difitnah maruahnya.. Sbb jhtnya fitnah ini sgt merbahaya sehingga Rasulullah pun berdiam diri..

Hanya ajaran Mahafiraun Mader Laknatullah ini shj yg doktrinkan org lain mesti tari menari dgn ditnah..

Tp dia dituduh merompak 22 tahun tjpernah pun dia saman penuduh atau kalut cuci nama.. Camne chai??

Cer terangkan sikit beza Mahafiraun punya mazhab??

Anonymous said...

Amar makruf nahi mungkar konon.. Kikikiki...

Jangan sentap2 tau kikikiki

eri said...

puak2 pekembar ni memang camtu...dah la alih tiang gol siap cat kaler lain lagi...ingat org x tau kot...

Anonymous said...

Chaii Mahafiraun Ted Eri Yasus.. Dlm Islam.. Gopoh itu dari Syaitan..

Org gopoh gapah akan terguling awal..
Pahlawan Bugis berjaya membuatkan Mahafiraun sgt marah dan hilang sabar maksima...

Hihihihihi...

Anonymous said...

Relax cai..hang sentap hang mula mencarut...kikiki.. Hanjing pakaton makin kalut nak ubah tiang gol...kikikiki..

eri said...

kalau ikut logik member sebabi hg kat atas tu....hg tuduh madey pi la tangkap dia dok menyalak kat sini buat pa??tuan penuh yakin najis tu tak bersalah ka??

Anonymous said...

Mencarut tu termasuk dalam amar makruf nahi mungkar ye cai pakaton bodoss..? Kikikiki... Jangan kata cheq ubah tiang gol naaa...kikiki

Sentap ka cai bodosss.?

Anonymous said...

Kalut sungguh hang no.. Semua kat sini tau sape yang alih tiang gol..kahkahkah.. Mane mau sorok muka cai.. Dah kantoi..kikiki

eri said...

hg pun relax babicai...hg sentap hg mula nak dicarut...babi pekembar makin kalut nak carik tiang gol nak ganti tiang gol lama yg MO1 dah jual kat keling botol...

Anonymous said...

Bro CTS.. jgn kelam kabut berhafapan dengan tentera Mahafiraun dengan bekalan DEDAK terbaru brand DoJ ini..

Meteka tgh seronok dan klimaks menyerang Pahlawan Bugis, mereka akan lembik awal..

So bro, tenang dn layan je mereka ni sampai mereka tktahan boleh ugut bunuh bakar etc..

Jgn emo mcm mereka sbb mereka tgh seronok lupa diri dan mereka akan letih awal..
itulah provokasi dn kunci mereka skrg utk jatuhkan moral UMNO BN.
INSYA ALLAH YAKINLAH SEMUA NI TAKKAN LAMA..KEJAPP JE.. MAHAFIRAUN hanya bersisakan pengaruh yang paling akhir.. Kasihanlah dia.. Layan jerr..

Anonymous said...

Amar makruf nahi mungkar ka cai...? kikiki...

Kalut sungguh hang no...kikiki

eri said...

lupa plak bi10.53 n bi10.56....
KIKIKIKI....

Anonymous said...

Amar makruf nahi mungkar ka cai pakaton bodoss..?? Kikiki

Anonymous said...

Ted Eri Yasus.. Hehehe marah sgguh nampak...

Alalalaaaa.. Byk sgt dh tuduh Pahlawan Bugis MO1 ni.. tangkaplah cepat diaa.. Awat lambat sgt..

Fbi dh kluarkan tarikh ke blom untuk tangkap MO1?? Saya rasa nak ambil cuti khas utk melihat upacara tangkapan tu..

Hihihihihii..

SAPINA DARI AG PERANCIS DH SAMPAI KE BELUM??

Anonymous said...

Kalut sungguh pakaton bodoss ni. Kikiki.. Dah kantoi mengelupoq macam babi lapaq... Kikiki

eri said...

la ko tak tau ka bi11.02 geng hampa jugak yg kata dulu tuhan pun mencarut??90 juta tak brapa cukup la up la skit...

Anonymous said...

Awat hang mengelupoq macam babi lapaq ni..? Kikiki..

Amar makruf nahi mungkar..?? Kikiki

eri said...

dah semua kat sini setaraf hang bodoh piang bangang abadi nyer bangsa..tiang bola ka tiang hoki ni bi10.58??

Anonymous said...

NOTA : Amal Makruf Nahi Mungkar bg tentera macai Mahafiraun ialah menabalkan Boboi autisme seberapa segera melalui menumbangkan najib cara mungkar.

Oleh itu jauhi sama sekali kesesatan mereka ini semoga kita tidak teepedaya dengan iblis syaitan!

Anonymous said...

Amar makruf nahi mungkar ka..?? Kikiki.. Kalut sungguh..kikiki

Anonymous said...

"Hang tuduh Najib hang pi la tangkap dia.." - saya pinjam sat ayat tentera Mahafiraun Yesus Eri Ted

eri said...

nampak macam mengelupoq ka??la sori la aku tak besa berbual-bual ngan babi...maafkanlah kekurangan saya...yg hg pulak dok mengelupoq tera pelaq tu awat??badak tu betina mana ada peliaq...

Anonymous said...

Kahkahkah... Semua yang baca tau hang yang mengelupoq macam babi lapaq..kikiki..
Mane pi hang punya amar makfuf nahi mungkar..?? Kikiki

eri said...

alamak budak pekembar ni...nak jatuhkan moral pekembar bn ni takyah nak susahkan diri pun...in fact kerja pun xyah...bahagian tu kita serah kat jibby n rossy the kari people...kikiki...

Anonymous said...

Ted Eri Yesus.. Hihihi..

Control sikit merepek tu..
Pendek je membebel.. Tkkn slowing down dah kot.. Dedak brand DoJ masih panas2 lagi tuu..

Hihihihihi

eri said...

11:00:00 AM
Bro CTS.. jgn kelam kabut berhafapan dengan tentera Mahafiraun dengan bekalan DEDAK terbaru brand DoJ ini..
tq bi11.00...nampak sangat menggelupurkan sampai nak kena pesan2 suh bertenang....makanya siapla kerja saya tuk pagi ni...ok la nak pi makan la lapar layan budak2. Pekembar ni xda trill langsung la dok ulang ayat2 yang sama ja xdala langsung usaha ka atau fakta2 yg boleh sanggah apa orang kata/tanya...ok bye jangan sentap ek babi2 pekembar semua...

eri said...

eh hg kena tanya kat member hg la babi anon berapa ntah sebab aku pun pinjam ayat menatang tu ja...kecik hati dia kang bodoh dia kita yang buat nama...

Anonymous said...

Hihihi.. Ted Eri Yesus..
Takkan mengalah dah kot..

Alalalaa.. Suweetnye cam boboi jgk..
Dedak DoJ masih berasap panas la.. Macai dh sejuk.. Come on la.. Kasi up sikit daya juang sbg tentera Mahafiraun .. Rosak nama die nnt miliki tentera weak syok sendiri cmni..

Hihihih..

Anonymous said...

"Hang tuduh Najib hang pi la tangkap dia.." - saya pinjam dan ubah sat ayat tentera Mahafiraun Yesus Eri Ted

Lorhh lari pulak.. Jwb la chai.. Td ckp suh kitorang tangkap Mahafiraun.. Tp tentera Dedak DoJ terhebat tak pula berani tangkap Pahlawan Bugis..

This is really UNFAIR... hihihihi

Anonymous said...

Kite sindir die guna nama Bro CTS..dia paham cepat rupanya.. Hihihii

Bro CTS.. see.. Said just now.. weaken macai..

Anonymous said...

Aku tanye ko Ted Eri Yesus .. Sbg tentera frontier macai Mahafiraun ko xsepatutnya suh aku tanya org lain.. Itu melambgkn kau PENGECUT dan cerita ko semua ni PENIPU dan FITNAH..

sbb tu semudah tu pun ko xblh jawab.. Ade hati besar nk goreng skrip dongeng DoJ v3

Kikikikikiki

eri said...

ala bila cakap bodoh nak marah...kan org cakap nak pi makan sat....hg tgu ja la lagi 2 3 hari aku balik mai la...

Anonymous said...

Emo giler si Ted Eri Yesis tentera macai Mahafiraun ni..

Hihihi..

Kuat maki hamun pastu claim tak bodoh.. Tk heran jgk lh npe sampai kena ade DoJ version 3 .. Failure hihihii

Anonymous said...

Ko rase mcm ade org tggu ko ke..??
Hihihi

Nk perambat lg ade la..

Hihihi..

Level perasan bodoh yg kronik

eri said...

aku suh tanya sebab memang betul aku pun pinjam ayat member hg la jugak...ingat aku Najib ka harta orang hak orang semua aku nak sebat mengaku aku punya....ko tanya ka ko bagitau ayat pun lintang pukang....ni sti ngam2 pak hang nak pancut JAIS mai rush kow loon kan...tu yang dapat anak tak berapa pandai tu kan...berterabur ja ikut suka hati mak hang ja mana nak kangkang...

Anonymous said...

ingat doj buat keje free ke...??
hik4.........

eri said...

ramai yg dok tgu...hg ingat hg sorang ja ka yg carik hiburan kat sini????
Hihihi...
Level perasan bodoh macam bagus yang kronik sama macam mama...

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 210   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates