June 22, 2017

17 Mahkamah Jenayah Seksual Terhadap Kanak-Kanak Dilancar DS @NajibRazak



Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak sebentar tadi merasmikan Mahkamah Jenayah Seksual Terhadap Kanak-Kanak yang akan mengendalikan kes pertama pada 4 Julai depan. Penubuhan mahkamah itu tercetus daripada idea Perdana Menteri sendiri yang diumumkan ketika beliau berucap pada Seminar Jenayah Seksual Kanak-kanak di Kuala Lumpur, Mac lalu. 

Mahkamah khas berkenaan bukan sahaja menjadi mahkamah pertama seumpamanya diwujudkan di negara ini, malah yang pertama di Asia Tenggara. Ia diwujudkan bertujuan mempercepatkan tempoh pelupusan kes dan mempercepatkan giliran bagi perbicaraan kes jenayah seksual yang membabitkan kanak-kanak.

Buat permulaan, Mahkamah Jenayah Seksual Terhadap Kanak-Kanak di Istana Kehakiman Putrajaya ini akan mendengar kes-kes yang berlaku di negeri Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. Mahkamah Jenayah Seksual Terhadap Kanak-Kanak ini berbeza dengan Mahkamah Kanak-Kanak sedia ada, yang mana mengendalikan kes di mana pelaku jenayahnya adalah kanak-kanak.

Di dalam majlis yang sama, isteri Perdana Menteri, DS Rosmah Mansor turut merasmikan Bilik Permata, iaitu bilik menunggu saksi kanak-kanak ke Mahkamah Jenayah Seksual Terhadap Kanak-kanak di Putrajaya.


17 comments:

Anonymous said...

Bagus tu ..banuak sangat kes jenayah seksual tethadap kanak2....
Orang mesia kuat sek tapi tak mampu melepaskan ditempat yg sepatutnye?..

Anonymous said...

Yey yey...duit raya dari PM Najib, petrol turun lagi...kurang la kos bahan api nak berjalan raya minggu ni...hehe...macai PAKATUN mana ada puas hati...
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2017/06/300-pemandu-teksi-mendapat-hadiah-hari.html#uvQgPADOxOwy4iah.99

Anonymous said...

Satgi hanjing2 pakatoon bodosss masuk menyalak ratip psl doj lagi...kikiki..entri dah tajuk lain..tapi dia punya menyalak tetap tajuk yang sama..doj...doj..doj..
Kahkahkahkah...

Merata dia sondol...tak kira entri tajuk ape pun...kahkahkahkah

ted manoff said...

Aikkk..komen macham tuu pun kena delete..Biaq betull ko ryezall..jgn serius sgt ryezall..rileks2 sudah..

Anonymous said...

Hanjing kurap takdak tulur detected..ramai cari hang ni ted babi oii.. Saje je kitaorang nak open table sembang2 dengan kau.. Mai la presint 5...ade berani ka..? Takkan sembang2 open table pun kecut jing..tulut mane tulur..? kikikiki

Anonymous said...

Ted proot ada tulur ke.. tak tau la pulak
iyer la proot..ko bawak la sekali kembar ko tu si eri arbok ...sembang santai jer dah nak raya kann...

ted manoff said...

Ayoyoyo..appa..amma..citpooraahhh..aku dh sampaii kampung nii baru nk ajak jumpa..Pm punya rumah terbuka kita jumpa disana..jgn nyorok dlm jamban plk ya..ngehngehngeh...

Anonymous said...

Alasan hanjing kurap tarak tulur..kehkehkeh

Anonymous said...

Ayoyoyo..appa..amma..citpooraahhh..
confirm ted proot tulur tarak dey...tadi cakap tgh kirja..sikarang sudah kampung duduk..
Ayoyoyo..appa..amma..citpooraahhh..

Anonymous said...

Sembang la lu.. Babi pun boleh terbang dengar lu punya sembang..

Kahkahkah

Anonymous said...

Nnt ko jumpe cts ..ko luku la pala dia
tak baik menipu..ni kan bulan pose
jgn ko bagi alasan raya kat kg lagi yer
hik4

Anonymous said...

Hehehe...aku pun nak luku kepala ted ni...hehe ted kau ada tolu ke tak nih...ke sotong kau ni...hehe

Anonymous said...

Nasib baik cts ni budiman..klw tak dah lama ted taik ni kena blok...hahaha..
T.kasih ler sket kat cts ted taik oiii

ted manoff said...

Suwey betull..time2 nii lah nk buat hal..nasib baiik ada hal kalau tk mmg petang nii aku jumpa korang..org lagii sibuk baru nk ajak berjumpa..

Anonymous said...

ko bagi jer alamat kg ko..boleh la diorang datang hari ni... kan semua dah start cuti
hik4

Anonymous said...

Apalah korang ni....sampai kancing gigi korang kenakan ted nu.....

Hahahahaha

Anonymous said...

Hehehe..lawak ler ted taik..macam2 alasan kau bagi yer.bagi la peluang aku luku kau sekali ted taik..
..tolu takda ka ted..hehehe

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates