June 19, 2017

149 Ketua Pengarah Jabatan Di Raja Kastam Malaysia Perlu Dipecat Serta Merta


Ketua Pengarah Jabatan Kastam Di Raja Malaysia, Subromaniam Tholasy bukan ahli UMNO dan mungkin bukan juga ahli Barisan Nasional. Jadi beliau tidak ada masalah untuk menjahanamkan persepsi yang baik terhadap Kerajaan dengan cuba menaikkan 60 barangan keperluan asas dengan mengenakan GST. Sekarang keluar Kenyataan Akhbar kenaikan ini dibatalkan.

Dalam Kenyataan Akhbar hari ini Ketua Pengarah Kastam Di Raja Malaysia berkata, selepas dirujuk dengan Kementerian Kewangan, pelaksanaan GST ke atas 60 item makanan dibatalkan. Maksudnya, sebelum ini Subromaniam Tholasy tidak merujuk kepada Kementerian Kewangan sebelum membuat Kenyataan Akhbar?

Subromaniam Tholasy tidak memahami aspirasi Perdana Menteri bahawa Rakyat Didahulukan. Subromaniam Tholasy kini buat 'u-turn'. Ketua Pengarah Jabatan Kastam Di Raja Malaysia yang baharu dilantik ini perlu ditukar ke jabatan lain, dibersarakan atau dipecat! Cukup-cukuplah menyimpan kakitangan Kerajaan yang menjadi duri dalam daging. Hari ini, nama DS Najib Tun Razak dimaki hamun disebabkan Subromaniam Tholasy. Bukan tak tahu perangai pembangkang, bini mengandungpun salah Najib!

149 comments:

Anonymous said...

ha.ha.ha........

Anonymous said...

Kahkahkah..u-turn selepas dikecam hebat. Kahkahkah

Anonymous said...

Seekor lagi bakal dijadikan kambing hitam najib. Gila ke dia nak buat kenyataan tanpa terima arahan dari pihak atasan?

Anonymous said...

Dulu masa imigresen nak diaqiqahkan kepada myeg dan sykt kroni yg lain, ketua pengarah rela dilantik jadi KP Imigresen. Lepas selesai urusan aqiqah, ditukar balik KP kpd org imigresen. Nak elak penentangan. Kali ni kastam. Tak lama lagi kastam akan diperbadankan. Kutipan cukai negara (cash cow) kerajaan ni nak dirompak pulak oleh geng penyamun. Nak tingkatkan hasil kutipan..katanya. Maka..keling pundek ni dipilih bagi tujuan yg sama. Untuk elak penentangan kakitangan kastam. Diwarwarkan pulak gaji akan meningkat. Padahal kroni nak sapu. Lanciau punya najib..

Anonymous said...

Rakyat didahulukan taik kucing hahaha

Anonymous said...

Isa samad letak jawatan dengan rela hati...kahkahkah. Letak jawatan dan terlepas dari hukuman seleweng duit felda. Anak beranak kaya.

Anonymous said...

Plak daa..pegawai kerajaan yg salah...pegawai kerajaan rak gila buat kerja tanpa arahan dari atas...
cTS plak buat andaian gila...siasat ker dulu betul ke pegawai ni buat kerja tak senonoh...

Anonymous said...

Aku ingat subramanian kecian kat najib tak cukup duit....jadi subra umum keluarkan barang zero rated kpd 6%...nasib baik subra tak umum 8 %...

Anonymous said...

Bini lebih kaye..

Anonymous said...

Khalid kawan gopi, najib kawan subra. Kihkihkih..

Anonymous said...

Ini bama jena masuk dlm senarai yg mesti disiasat selepas pru 14...

Anonymous said...

Pagi cakap lain, petang cakap lain.

Anonymous said...

Khalid tak tau gopi belanja dia minum kopi guna wang peras ugut rumah urut.....najib pon tak tahu subra naikkan gst dari 0 kod 6%...besat benar kyasa pengarah kastam...masa nak buat gst dulu subra jugak yg umum nak kenakan gst...najib tak tahu pon...hik3...

Anonymous said...

Hilang jawatan fgv, dapat jawatan SPAD. Betapa takutnya najib pada isa samad. Takut terbongkar rahsia..

Anonymous said...

Ke mana lagi Rosmah hendak lari?
PERTANYAAN T/HARI

Pendapat Dr Mahathir Mohamad sama dengan pendapat saya dan orang lain juga dalam mengulas aksi Rosmah Mansor yang dituangkan melalui peguam peribadinya, yakitu meminta Rosmah menyaman DoJ yang menuduhnya menerima hadiah berlian bernilai puluhan juta yang dibeli dari wang 1MDB.

Kata Dr Mahathir juga, Rosmah perlu memberi tahu orang ramai macam mana kalau tuduhan perkara itu tidak benar. Menurut Dr Mahathir juga cerita Rosmah beli berlian bernilai RM25 juta sudah lama kedengaran. Lama tidak lama, orang yang mula-mula mendedahkan cerita itu kini sudah bersama Rosmah? Siapa?

Cadangan Dr Mahathir itu logik, Rosmah patut mengambil tindakan kepada DoJ kerana "kemaluan"nya atas hal itu adalah gara-gara DoJ. Kertas siasatan setebal lebih 250 muka surat menbongkar hal itu yang menyebabkan orang membuat tafsir Jho Low telah membeli barang kemas untuk Rosmah.


Dr Mahathir membuat gesaan itu apabila peguam isteri yang kedua Najib Razak itu membuat ugutan akan menyaman sesiapa sahaja yang membuat fitnah terhadap Rosmah berhubung perkara itu. Sebelum itu Rosmah telah mengeluarkan kenyataan berupa rayuan supaya orang ramai tidak mempercayai segala fitnah terhadapnya.

Sambil itu juga Dr Mahathir meminta Rosmah memulangkan barang kemas berkenaan. "Kalau barang itu benar ada pulangkanlah," minta Dr Mahathir secara baik. Dr Mahathir juga berani untuk disaman kalau perkara itu fitnah.

Elok juga kalau dipulangkan atau pun dijual kemudian wang itu diberikan kepada 1MDB untuk melengsaikan hutangnya. 1MDB banyak hutang. Kalau pun Rosmah memiliki barang kemas itu ia tidak mungkin dipakai lagi kerana semua orang tahu kedudukannya, tentu dia malu untuk memakainya.

Jadi lebih baik jual atau pulangkan secara terhomat.

Sesungguhnya apa didedahkan oleh DoJ itu mengejutkan. Mengapa Jabatan Keadilan (DoJ) US menjadi minat untuk menangani kasus ini mungkin kerana ia adalah skandal terbesar yang berlaku di negaranya di mana aset yang dibeli melibatkan wang haram.

Anonymous said...

Subra ke najib minum todi? Pagi keluar arahan, petang tarik balik.

Anonymous said...

Kalo subra di oecat memang salah subra sabitaj bajib...kalo subra tidak diambil ape2 tindakan makbanye subra tidak bersalah....jadi rakyat perlu pecat najib dan umno dlm pru 14...

Setuju tak CTS?

Anonymous said...

Leonardo caprio diberitakan setuju memulangkan lukisan mahal yg diterima dari jho lo...itu orang kapir rasa bersalah terima barang yg dibeli dari duit rompakan...
Adekah semah bersedia saman doj kerana fitnah ato pulangkan balik barang kemas 128 jota dari wang rompakan 1mdb?....

Anonymous said...

Isa samad laki bini cedok duit felda, idris jala cakap ceo zakaria arshad dan 3 yg lain bersalah. Hebat isa samad.

Anonymous said...

Mme betul tu.. nak tunngu DrSiti Hasmah mangandung (ngandung lgi kew..?).. nurul ngandung( sapa plak nak derma tu..kikiki).. nurul nuha... bini matsabun.. bini mahpos.. bini mujahit.. bini kalit samat.. jijah ( sapa nak derma ttu..) bini tokong .. bini guan eng.. dll bini pembangkang yg lain... mesti depa cakap bini ngandung salah orang UMNO... kikikiki..
Bini boboi.. jidin.. kidin.. ezam kotak pun depa ckp bina depa ngandung mesti kerja orang UMNO...

kikikikiki...

Anonymous said...

Kata bukti semua dah ade..tunggu ape lagi..?? Pi la tangkap.. Hang call doj tanya awat tak tangkap lagi..? Doj tak dak tulur ka.? Hang menyalak kat pasipa..? Pi menyalak kat doj tu..suruh depa tangkap..

Anonymous said...

Lesu lembik macai umno, pening kepala sambil berak keluar darah hari2 nak jawab pekung yang dilakukan oleh pemimpin mereka. Kihkih

Anonymous said...

Berikut adalah dokumen siasatan 251ms dari DOJ. Sila download & sebarkan kepada umum segera mungkin. Posting ini mungkin bakal hilang sekelip mata dek ketuanan Kleptokrasi itu kini sedang lakukan apa jua utk mendakwa.

Bagaimana mereka buleh cari hingga transkrip perbualan telefon pun di siasat ? Cuba teka Bank Negara Malaysia itu siapa yg buat.. maka mudah jika mereka dapatkan audit forensic tanpa pengetahuan Kerajaan Malaysia. Dan bukankah Malaysia beri tender pasang alat komunikasi PDRM kepada Apco sykt dari Israel ? Bukankah GM sudah pesan apa kesan terdahulu ? Kini, rasakanlah... ;)

Segala keterangan melibatkan MO1, Jho Low, jumlah harga pembelian kapal mewah Jho Low guna wang 1MDB, transkrip perbualan telefon antara 1MDB & Deutsche Bank, lebih USD 1 Bilion wang 1MDB di seleweng kepada sykt Jho Low, dan termasuklah barang kemas untuk isteri MO1. Banyak lagi paparan berkaitan urusan perbankan, kepulauan cayman & individu yg terkait terutama anak tirinya.

https://www.justice.gov/opa/press-release/file/973671/download

15 June 2017- New York.

Robert B. Heuchling.
Special Agent.
Federal Bureau of Investigation

Anonymous said...

Merapu ape ni jing.? Kikiki

eri said...

kahkahkahkahkah....pekembar...pekembar...
sinopsis cerita dia macam ni...keling mabuk todi nak cark duit lebih sebab bapak paria hutang banyak...jdnya naikkan cukai tapi satu estet mengamuk orang nyawa pun dah sangkut2 lagi nak perah...bapak paria ni pulak teringin nak jd ketua persatuan peminum-peminum todi bersekutu Malaysia jd bila kecoh kes cukai ni dia pun berpikir kalau aku batal cukai ni sti orang suka sti orang kata akula hero dalam ini cerita...so dia pun batalla dan seperti dijangka gegak gempita la dunia babi2 negara mengankat bapa paria sebagai hero yang sayang rakyat didahuluiptui...tapi orang ramai xtau yg hutang dan nak duit lebih bapak paria...keling mabuk todi tu kalau bapak paria suh berenti bernafas pun dia ngan tenang dan akurnya akan berenti bernafas....

Hahahaha soalan kepada babi2 negara....kastan dok bawah kementerian mana dan siapakah bos di kementerian tersebut yang mana jabatan kastam perlu melapor dan mendapat kebenaran untuk melaksanakan sesuatu akta/surat pekeliling/arahan pentadbiran jabatan tersebut??

Anonymous said...

Mana hasil siasatan 1mdb polis malaysia? Khalid si kawan penyangak sampai skrg cakap dah serah pada peguam negara. Apa apandi anak haram buat dengan laporan tersebut?

Anonymous said...

Sembang la hanjing pakaton ni.. Pakat2 la buat report kt sprm la.. Ape susah.. Menyalak je lebih nak buat ape.. Tak dak kesan pun kat dia.. Dia sengih je..

Anonymous said...

Ko bodos..saman doj kpd jho lo yg gubah wang haram di usa...siasatan fbi jumpa wang 1 mdb telah beli barang kemas semah...bukan tugas doj tangkap semah...doj cari jho lo...ngok...tugas tangkap dan dakwa jho lo kerana merompak adelah bidang kuasa polis dan peguam negara malaysia...sembrono ko ni..

Anonymous said...

Taik kucing tak pa..jangan taik babi..

Kehkehkeh

ted manoff said...

Aduhhh sibuk betul 2-3hari nii..mengalahkan yb..apa cerita nii ryezall..pm najib nk test market jerr..dia nk tgk reaksi rakyat.. Bila rakyat bantah kena carii kambing hitamlah..subromaniam nii mangsa keaadan..mungkin kebetulan kulit dia hitam sesuai dijadikan mangsa pm najib.. Takkn dia suka2 keluar arahan mengenaii gst..kementerian kewangan pun bertanggungjawab..time nk raya mulalah naik itu ini..ryezall nii hanya nk cover najib.. Dah miskin sgt kerr kerajaan...πŸ‘΄πŸ»πŸ‘€πŸ‘„πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘ˆπŸ»πŸ‘ˆπŸ»πŸ‘‰πŸΏπŸ‘ƒπŸ»πŸ‘‚πŸ»πŸ’ͺ🏿

eri said...

p/s ...
1. Babi2 Najib jangan sentap ek...
2. Kikikiki...
3. Rajinikan tidak terlibat dalam filem ini...

Anonymous said...

Hari2 ratip doj.. Ingatkan power sangat.. Ni masuk fbi pulak dah.. Pun tadak tulur... Kehkehkeh... Tangkap la...tangkap la...tangkap la....lalalalala... Tulur takdak ka..

Kahkahkahkah

eri said...

jadinya persoalan yang timbul adalah berapa juta US dolarkah yang telah dibayar oleh Tun Mahathir pulak??

bi bi pekembar silalah bodohkan diri anda untuk memberi reapon dan sepatah dua kata....sila2...

Anonymous said...

Syok sendiri ye jing.. ? Kikiki

Anonymous said...

Kenyataan Media
Ahli Parlimen Pandan
_19 Jun 2017_

*BATALKAN ARAHAN KUTIP GST KE ATAS 60 BARANG MAKANAN*

Saya merujuk kepada laporan The Star di capaian http://www.thestar.com.my/news/nation/2017/06/19/gst-on-more-than-60-food-items-from-july-1/#0cb5Y2WUA661Vr7Y.99 yang mengulas perkara-perkara berikut:

1) Ketua Pengarah Jabatan Kastam dan Eksais Diraja, Datuk Subromaniam mengesahkan bajawa GST akan mula dikutip ke atas lebih 60 jenis bahan makanan yang sebelum ini berkadar sifar

2) Walaupun sebahagian dari bahan makanan itu adalah buah-buahan dan sayur-sayuran import, banyak juga bahan makanan adalah bahan makanan asas yang digunakan oleh sebahagian besar rakyat Malaysia

Mengikut laporan itu, antara bahan-bahan makanan ruji yang kini akan dikenakan GST adalah ubi kentang, kacang panjang, kacang pis, bayam, jagung, bihun, kuey teow, laksa dan minyak kelapa.

Tindakan pentadbiran Dato' Seri Najib Razak terus mengenakan GST ke atas bahan-bahan makanan asas adalah bertentangan dengan janji awal Barisan Nasional kononnya GST tidak membebankan kerana bahan makanan tidak dikenakan GST.

Tindakan mengenakan GST secara diam-diam ke atas bahan makanan dalam keadaan rakyat menumpukan perhatian kepada skandal besar negara adalah tidak jujur; seolah-olah mengambil ksempatan atas tumpuan rakyat yang folus kepada skandal besar 1MDB.

Saya bertegas mendesak Dato' Seri Najib membatalkan hasrat mengutip GST ke atas bahan makanan asas rakyat seperti sayuran dan mee ini berdasarkan dua perkara berikut:

1) mengutip GST dari bahan makanan asas akan melonjakkan inflasi dan membebankan rakyat dari golongan berpendapatan rendah. Ini memburukkan lagi masalah kenaikan harga barang yang sudah pun teruk.

2) mengutip GST dari sayuran dan bahan makanan yang diimport atas dasar bahan makanan import dikira bersifat mewah akan menyebabkan sebahagian besar bahan makanan akan dikenakan GST. Ini adalah kerana sebahagian besar sayuran dan bahan makanan mentah adalah diimport kerana kekurangan bekalan domestik.

Saya memberi amaran kepada Dato' Seri Najib bahawa mengenakan GST ke atas bahan makanan hanya akan menyemarakkan kemarahan rakyat ke atas beliau.

Saya telah pun turun ke kawasan luar bandar dan kerusi marginal untuk berkempen khusus mengenai langkah memansuhkan GST, menambahkan peluang pekerjaan, menaikkan gaji dan mengurangkan pekerja asing.

Tindakan mengutip GST ke atas bahan makanan akan menarik minat lebih ramai rakyat biasa datang ke sessi penerangan Pakatan Harapan berkenaan isu-isu ini.

*Rafizi Ramli*
*Ahli Parlimen Pandan*

Anonymous said...

Pi la tangkap...kehkehkeh

Tulur takdak ka..?? Doj kan power..

Kikiki

Anonymous said...

Sendiri komen..?? Kikiki

Anonymous said...

Si sotong kuarkan amaran..??

Alamak...takutnye...

Kahkahkahkah

eri said...

uiyoo abih semua orang punya bini ko petik ek...habis tu bini ko nak letak mana??takkan nak bagi bangka blakang umah ko ja sebat hari2...passing2 la sama geng pekembar ni xda hal nya nak main ramai2 pun boleh...otw tu jangan lupa bawak mak ko skali...walaupun 8 9 ekor babi boleh bersarang dalam cipap dua tu lubang hidung telinga pusat semua boleh pakai lagi....ka itupun ko dok balun jugak hari2....

eri said...

nota tambahan bodoh...

eri said...

alamak babi negara tak takut gelak kahkahkahkah...

Alamak....takutnye...

Kahkahkahkah...

Anonymous said...

Hanjing najib susah hati...ciannye ko...

eri said...

tulur ada tapi dr smalam bini ko dok gunggung xmau lepas....petang ni beli lauk sendiri la ek pai la ni dok isap tulur xda gaya2 nak berenti ni...

babi negara jangan sentap ek...

kikikiki...

Anonymous said...

Ko ingat doj ade penyiasat sendiri?...dan doj saman bila ade orang buat aduan dan bokeh dibeli?...ko kena temberang dengan raha temberang malaysia...Apandir pon dakwa setelah polis dan sprm siasat dulu...bongok macai bodos...

eri said...

mana peminat2 aku ni...babi...oooo babi...babiiii...kruk..kruk..babi meh la boring ni...masa x banyak ni meh la kita bergurau senda...

Anonymous said...

Macai2 bodos percaye temberang RPK..Doj boleh dibeli dan kluarkan saman nak sita aset pakai aduan awam saje...RPK membodohkan macai yg memang dah bodos...hik 4...fbi guna peralatan canggih kesan perbualan...

Anonymous said...

Sekepas rapizi kluarkan kenyataan gst kembali kosong....kalo diam macai bodos pon kena sembelih dengan najib..

eri said...

lepas syok sendiri kena mandi wajib ka bi.. ? Kikiki

Anonymous said...

Peminat bro eri dah tercirit birit kena sental petang ni...tak daya nak melawan hujjah...nak nerapoo pon tak daya..si bodos upahan...

Anonymous said...

alamak...ahli parlimen pondan dah warning pm la...
takut nyahhhh....
eri takut takk.. takut kannn....awwwww

eri said...

macai babi negara ni kena sembelih pun dia ingat kena massage...biar mati anak namun jho low mesti dipertahankan...

Anonymous said...

Macammana riza aziz dan jho lo bak kawan dakwaan doj...semua lengkap...macammana semah nak nafi pembeluan barang kemas...macammana najib nak nafi 2.6 billion dlm akaun bank bukan wang rompakan 1 mdb?..patut ler najib buat2 bisu...

Anonymous said...

Ko penakut ikut najib penakut...

eri said...

lebih kurang camtu la mak ko meraung semalam....awwwww..tapi keras skit...

eri said...

hehehe...tu la hidup sepi tanpa kebodohan depa ni...bukannya nak buat ikutan cuma nak dijadikan panduan dan sempadan dalam menangi dunia babi2 negara ni...

salam anon 4.05...

eri said...

civil charges n criminal charges...CST buat la satu tajuk untuk bezakan kedua-dua tindakan ni...kot2 ada peluru nak tembak balik puak2 pembangkang ni...n murahan boleh la menjawap soalan babi negara bpkk yang suka tanya awat tak tangkap....pi la tangkap...tolong la yer tuan tanah puak2 pembangkang pun setengahnya bukan tau apa pun ...marilah kita mengambil peluang ni untuk kita educate ourselves...

Anonymous said...

Pi je la tangkap...awat menyalak je...

Educate la kononye...

Kahkahkah

Anonymous said...

tak ade sape pun kat sini yang posting bela jho low.. Lu sendiri ratip 25 jam sehari awat tunding jari kat orang lain pulak.. Gila babi..?

ted manoff said...

Sapa isa samad nii..dh ltk jawatan tapii pm najib lantik lantik kejawatan lain pulak..takkan takde org lain yg layak..macham isa pegang teloq pm najib pulak...😡😡😡

Anonymous said...

Amacam ko baru sedar doj bukan saman najib dan semah tapi saman jho lo...ko terhegeh2 maarahkan doj dan madey...bodos ko rupenye penjilat jubo perompak cina jho lo...ato pon ki ade syer dengan jho lo?...hik 2...

Anonymous said...

Arbok cam lu mmg pandai cakap...
tgk je la piji..nuar.. boboi...opsssss

Anonymous said...

eri pondan dah marah daaa... lariiiiiii
hik 4

Anonymous said...

Isa dipindahkan dari tempat panas ketempat sejok...duit dah banyak bedal...lu tolong sama wa ...wa tolong sama luu..wa caya sama luu...

Anonymous said...

Dlm umno tak de orang lain yg layak...isa sorang yg layak...mana pegi hamid ali baba...

Anonymous said...

hang tak kenai ka... tu kan pak tiri laki mak hang....

Anonymous said...


Hang siapa Rafizi, yg gila menyebuk dg press statement ni, PM ke TPM ke Menteri ke, ketua Pembangkang ke, ketua parti komponent BN atau PH. Habuk satu title tarap duk gila isin menyebuk dg media statement!!!

Anonymous said...

Kalo isa di pindahkan dari lubok emas maknanye ade pihak yg tak senang hati dengan isa...najib perlu undi dari pegawai felda dan peneroka....najib takut nak pecat isa...jadi jalan tengahnye pindahkan isa ke spad....jadi ade yg tak kena dengan isa di fgv dan najib dalam cengkaman isa...

Anonymous said...

5.27... Laki bini hang...itu kan geng hang...hang tak kisah noooi..

Anonymous said...

Kalo rapiji tak nyibok gst tetap jalan....ko pun kena sembelih dengan gst najib...hik3...

Anonymous said...

Kalau tahap akhlaq Madey boleh kutok bini orang Gemok baik tak payah dengaq cheloteh dia pasal rasuah dan salah gunakuasa.

Anonymous said...

Ngko ni mesti berugama Majusi atau pun Chabok2 Atheis tak da ugama. Najib tu Muslim takkan dia minom todi bulan Ramadan. Subra tu mungkin lah minom dia kafir.

Anonymous said...

Lesu lembik?????hehehe kadang2 tak larat gak nak layan babidap2 bengong ni kan..bukan paham bahasa pun kan...hehehe

aku said...

Gempak! Robot ini akan penuhkan akaun m2u anda

Klik sini >> http://tinyurl.com/JutawanApp2017

Anonymous said...

Doj yang dikhabarkan ada beratus taring, last last hanya buat sidang akhbar saja? Wakakaka

Anonymous said...

Kalau betul Subramaniam ini umumkan pasal GST tanpa arahan MOF, maknanya dia sudah lebih sudu dari kuah dan perlu diambil tindakan seperti kata CTS.

Anonymous said...

Jangan jadi bodoh. Bukan suka2 keling tu nak wartakan 60 barang makanan dikenakan GST tanpa persetujuan pihak atasan (menteri). Sapa menteri kewangan?

Anonymous said...

Jangan jadi bodoh 5.56. Ini bukan soal minum todi. Bukan suka2 keling tu nak wartakan 60 barang makanan dikenakan GST tanpa persetujuan pihak atasan (menteri). Sapa menteri kewangan? NAJIB RAZAK..

eri said...

bangsat jenis babi 4.43 ni yang aku tak boleh belah ni...jenis haramjadah awat ntah mak hang x picit ja hidung hg masa kecik2 dulu...selamat semua orang dr hadap kebabian hg ni ek....sampai tak kira masa bulan Ramadhan ka apa pun nak fitnah orang....ada aku cakap sapa2 kat sini yang posting bela babi low tu??aku sendiri cakap aku nyer statement sendiri yg hg gatai pungkoq awat??
bodoh babi pun tak gila macam ko ni...ko fitnah aku ko jawap la nanti...ni sti spesis ingat dia tak mati la tu yang bercakap ikut sedap bontot ja tu...

eri said...

lari lari jangan x lari...jenis xda telur macam hg ni malam2 masa dok menutuh bini hang ja yang rasa hebat macam jantan la konon dok dengar bini hg buat2 meraung kan...ala x kesah la jangan malu2 la bos hg pun masalah sama gak...
dah...dah...syuh..syooh...pi main jauh2 orang tua2 nak bersembang....

eri said...

arbok tu apa??bapak hang berok ka??ha kan mai dah ayat pi tangkap...tu la saya suh buat tajuk atas tu supaya boleh menyekolahkan jenis2 bangsat bodoh piang bangang abadi nyer macam babi 2 ekor kat atas tu...nak kata educate tu xda la sangat tapi kalau stakat tok wan hgpa tu senang2 la aku kitai....bodoh xleh diajar pandai xda langsung la kan...very stupid people...

Kahkahkah

eri said...

cuba pi check tengok kenapa DOJ buat civil...

eri said...

oooo muslim ka menatang tu??boleh curi-curi ek??tak salah ek??kalau bulan Ramadhan tak minum bulan lain ko jamin dia tak minum ka??ko jaga dia 24 jam ka??ka ko yang kerja ngan dia tu ek???kerja penyelia telur Najib nak tengok kembang kecut kulup semua mesti dalam keadaan selaras dan terkawal kan...susah ke kerja tu??aku dengar 16min skali kena jilat kan atas arahan panda takut pi buat drama kat pd lagi...betul ka bi5.56??

eri said...

tak larat ka takut??ka malu terpaksa cuci taik lowbi tiap2 hari...ko guna la bahasa melayu baru la orang paham...ko pakai sastera pekembar mana la orang-orang biasa macam aku ni nak paham...bahasa pekembar ni kan cakap apa pun tipu...cakap apa pun curi...cakap apa pun rembat ja janji curi wang rakyat menjadi amalan dan pegangan hidup...len kali ko lukis ka kot2 orang boleh paham...sori ek babi 6.29 tapi nak buat camna ko memang babi pun....hehehe

Anonymous said...

Senarai kawan baik pemimpin Malaysia :

Najib Razak = Jho Low
Zahid Hamidi = Paul Phua Wen Seng
Khalid Abu Bakar = Gopinathan Krishnan

Anonymous said...

Dedak najib sudah habis ke babi-babi najib sekalian? Kerja cepat! Bagi komen puji pasangan puaka!

Anonymous said...

Harta dan akaun riza aziz dan jho lo dah pon disita...riza aziz dan jho lo tak berani masuk amerikana...hik3...leonardo de caprio dah setuju pulangkan lukisan mahal yg dihadiahkan oleh jho lo
...tinggal semah masih bisu samaada nak pulangkan barang kemas 128 jota ato nak saman doj...hehehe...

Anonymous said...

Dedak di usa dah kena sita...

Anonymous said...

Ketua oengarah kastam lebih berkuasa dari menteri kewangan?..CTS bikin gempak kerana taksub sangat kpd MO1

Anonymous said...

Cerita rekaan kononye doj reka saman berdasarkan suruhan tun madey akan terkubur jika rosmah pulangkan barang kemas ato rosmah buat2 bisu......jika rosmah saman doj dan menang maka benarlah saman doj hanye rekaan doj ikut skrip tun madey...tapi aku rase tun madey tak bohong dan bukan mudah peguam negara nak reka2 saman....saman difailkan dimahkamah...
....

Anonymous said...

Kalo saman doj adelah rekaan semata2 de caprio tak perlu pulangkan hadiah lukisan mahal yg di hadiahkan oleh perompak jho lo...

Cucu Tok Selampit said...

Anon 10:27 PM,

Hang buat cerita dongeng apa? Ini zaman terknologi maklumat di hujung jari. Haish.

Anonymous said...

Temberang RPK agak lucu...madey nak tangkap najib tapi madey buat skrip kpd Doj saman jho lo....ape kepentingan jho lo kpd madey?...kalo madey boleh aturkan doj sudah tentu madey arahkan doj saman najib...temberang bodos...macai diperbodohkan oleh RPK...hehehe...aku ingat macai2 cedik IQ tinggi...ropenye bodos2 belaka...

Anonymous said...

masa us tuduh president panama dulu reti pulak madey cakap apa hak us nk campur negara org...sampai kena serang lah ngan usmc
kali ni madey sendiri yg mintak us campur tangan saman pm malaysia... madey tk nk mintak us serang ka..??
apa punya lalok la maharaja madey ni ntah la..dah buang tebiat pe...

Anonymous said...

Bila doj saman najib?...jho lo yg kena saman...ko temberang jugak..

Anonymous said...

semah kepanasan dan ketar lutut..ha5

Anonymous said...

Ko ingat madey tu buduh cam ko ke...
Ratusan billion hasil negara dia sakau dgn licik ..payah nk kesan apalagi mase dia berkuasa..mana yg cakap banyak..ISA la jawapnya...tol..ipp..proton..perwaja..tu semua tabung ayam madey
Jgn ingat tragedi memali orang boleh lupakan camtu jer...

Anonymous said...

camne doj nak saman...madey bayar ciput
kedekut tul kerala tua ni...taik idung masin

Anonymous said...

Polis relaks jer...ko plak sibuk..ko ingat polis bodos sangat tak boleh kesan...temberang anak auta...

..

Anonymous said...

Kalo gitu ko mintak king of cash bayar doj supaya madey kena saman..

Anonymous said...

Berak sembelit...hik2... Berani ker semah pegi funtion ?

Anonymous said...

Sembelit...sebab banyak makan pil kuda Tok Kong Penang....Madey dan Macai....

Anonymous said...

Kenapa Mader tak berani saman RPK?

Jika Mader tak merasuah DOJ sila saman RPK Jumaat depan..
(mader kan suka muncul di tv depan kamera masjid negara di hari jumaat..
dalam masjid lagi luas.. luar depan kamera juga dia minat..)

kekeke...

Anonymous said...


Kita tunggu macai Mader jawab bile Maderr akan saman RPK.

Krn macai sgt pentingkan 'maruah' mereka menerusi saman menyaman.

So jika Maderr tak saman RPF minggu depan..sah lah Mader merasuah DoJ...
Perasuah Tua!!

Anonymous said...

KIta stop kejap cerita suruh Najib saman sbb macai mmg sudah takhenti ckp najib perompak. Najib taknak saman so Najib adalah perompak..ye berdasarkan 'mahkamah' Pakatoon Mahafiraun.

So skrg giliran MACAI Pakatoon Mahafiraun pulak buktikan Maderr bermaruah dan bukan kepala tahik rasuah spt yg di tuduh RPK.. Jumaat depan sila saman RPK.. apa mau takut?

Kalau tak saman Mader adalah penjenayah rasuah dan wajib disingkirkan dari calon Piii Emm.. Boboi silap isap jari ok!


Anonymous said...

cukup la dah ada sorang mantan pm yang bangang dan nyanyuk ... jangan dilayan sangat
tak heran nanti kalo tahap meroyan madey ni dah kritikal...tak mustahil madey lari berbogel bawak sepanduk...

Anonymous said...

Blog RPK siarkan petikan tulisan Third Force...siapa third force?...RPK nak elakkan dari di saman?
.

Anonymous said...

Semah perlu saman doj dulu....hik3..

Anonymous said...

Najib bukan prompak?

Anonymous said...

Sebab dihujung jari lah hang tak boleh posing2 sesuka hati... Hik2...

Anonymous said...

CTS tak sabar nak pecat subramaniam tulis jabatan kastam pon tersasul....yg betulnye Ketua Pengarah Jabatan Kastam Dan Eksais Di Raja Malaysia...maklumat dihujung jari ...hik3.......

Anonymous said...

Hang jangan kutip maklumat dari blog RPK...maklumat dari RPK di hujung jari kaki... Blogger kedua muflis...kaki temberang...hik3...

Anonymous said...

Macai Mader seronok dengan loyar buruk mereka..

sedangkan lepas habis USD5million.. impact DoJ macam tk wujud..

Najib masih PM.. rakyat sibuk dengan 10 malam akhir Ramadhan dan sambutan hari raya nak balik kG.

Masjid dan surau senyap sunyi dari cerita politik macai.. sekali sekali dengan cerita bantuan raya dan gantian karpet masjid yang lusuh oleh kerajaan..

tapi bila masuk blog CTS kelihatan macai mader pakatoon giat berhalusinasi.. pesakit DISLEKSIA dewasa


beriman dengan DoJ sampai beratib siang malam DoJ.. DoJ.. mereka tak ratib 10 malam akhir mencari Allah dan Lailatul Qadr.. org2 sesat, liberal mcm ni mmg golongan terbanyak dlm Pakaton.. hidup mereka xde beza dgn masyrakat kafir.. siang mlm bercakap soal duit kuasa.. jatuh menjatuh org itu dan ini..

Anwar baru sedar rakan2nya dalam pakatan bukan syg atau mahu dia sbg PM tapi masing2 sudah mnampakkan ketamakan berkhayal untuk memegng jawatan putrajaya.. hinggakan mahafiraun yg begizu zalim pada mereka satu masa dulu.. diangkut jd maharaja.. kasihan Nuar.. merajuk dikatakan menyokong mahazalim..



Anonymous said...

RPK pernah disaman oleh SR tercirit padamkan balik posting temberang...terbaru Rapiji plak saman......Raja temberang yg muflis dah takut kena saman jadi pakai tulisan orang lain plak dengan nama samaran.....gaye tulisan siarkan maklumat kalahkan siasatan james bond....hik3...
Siapa yg tanggong blogger muflis ni yg tinggal di manchester england?...jeng jeng...ini seronok nak diketahui siapa pemberi makan bloggger anak raja muflis...adekah king of cash?..
...

Anonymous said...

Hahaha..panjang khutbah macai pagi ni...nadanye mcm orang sakit hati yg sedang bbengang...hik3...

Anonymous said...

Doj makan rasuah boleh di atur kluarkan saman...ko mintak king of cash rasuahkan Doj supaya saman madey plak...Doj nak duit jer...kerja dia kluarkan saman...peguam king of cash boleh tulis madey merompak 100 bilion selama 22 tahun...mudah jer kan cai dooos.....hik3.... Saje buat cadangan untuk tolong cai release tension...

Anonymous said...

aku tanya bila PENYANGAK TUA aka Mader akan saman RPK.
Aku bukan tanya siapa yang saman RPK..

Cer cerdik sikit chai? kalau ye pun dah kecewa doj xde kasi impak pd Najib..

Najib akan terus diam.. biar menggelupor mader dgn macai.. suke aku biar padan muke puak2 ni bernanah hati terok

heheheheh

Anonymous said...

Penyokong dan pembela prompak mungkar pon boleh dapat lailatul qadar?....kirab mana tulis gitu?...kitab John? Verse no brape?...ostad sesat mana ajar ko gitu?...hik33...kitab imam2 besar islam tulis yg soleh jer dapat lailatul qadar..

Anonymous said...

penyangak tua rompak 100billion.. WSJ tuduh tp tak berani saman

CIA laporkan dia juga dalang kes BMF.. sampai nak masuk kubur pun tak berani saman..

alih2 fitnah Najib..Najib mesti mau saman..tak saman Najib mmg betul salah..

gile ke pe.. oiii macai sakit mental.. PRU nnt jgn lupa makan ubat cukup2!

Anonymous said...

Hehehe...ko bodos ...siapa third force?kalo tak tahu nama mcm mana nak samn ngok..

Anonymous said...

Mana ade CIA laporkan madey dalang kes bmf...ko hearsay...

Anonymous said...

Kalo nbetul CUA yg laporkan bajib dah tubuhkan RCI siasat madey...ko ngok..

Anonymous said...

Yg tuduh dengan nama 'penyokong perompak' itu ialah ko iaitu macai Maahfiraun.

of course la firaun mana akui keimanan org lain sbb dia shj yg betul dan mcm tuhan.

Kitab mana yg kau nak? Kalau nak main2 pasal kitab bukan kt sini.. akut takut ko kena kaffarah bulan puasa ni menyesal tak sudah.. bab Agama jgn cemarkan demi nak memenuhi nafsu serakah jahat mahafiraun dan golongan sessat pakatoon

Lailatu Qadr tu hak dan urusan Allah SWT..

yg kita sibuk time ini ialah cari Lailatul Qadr.. itu bukti org itu ikut Islam. bukan siang malam asyik fitnah dan ratid doj doj kapir tu

Kau nak spin tkde masalah..tp ingat..satu masa Allah Taala akan 'jawab' balik loyar burok ko tu dengan perkara2 yg menyiksa hidup ko macai!

bg ada sempadan sama..kalau ye nk jd politik barua pakatoon pun..jgn semua hal nak dilanggar mcm dunia ini mahafiraun yg punya!

Lagi pulak org mcm ko yg duduk bdibawak tumpurung mangkuk jamban ni bukan sedar disekeliling.. rakyat biasa tak layan pun cerita bodoh fitnah kafir doj tu di tgh2 sibuk ramadhan ni

Mahafiraun dan konco2 jahatnye saje yg syok lebih rasa mcm sgt success.. kekeke

Anonymous said...

pusing je kej ko macai..
mental tak betul. citer pasal mader tu penyangak bukan citer nak tangkap die

yg skrg ni belum tangkap2 dialah najib..
mader janji dengan bangganya najib akan ditangkap Sept 2016..

sapina perancis mana?

bila fbi nak dtg tangkap najib??

Anonymous said...


so sama lah.. letak mo1 nama berok mane ntah.. buat apa Najib pulak nk saman bukan nama dia?

suruh fbi tangkap lah najib?? ada berani?

Anonymous said...

Ato yg buat laporan madey dalang kes bmf pakai cop CIA..ko pon kaki auta temberang jugak....hik3...

Anonymous said...


Ko tu yang buat pekak dan buta kayu..
laporan CIA sebut nama mader dan daim .. penyangak bersahabat ini dalang kes BMF dan kematian pegawai bank..

ko jgn spin pulak ckp pasal rci.. kita nk bgtau ada asas laporan bertulis mader tu penjahat sebenar! citer nk dakwa ke tak itu soal lain.

Anonymous said...

Lailatul wadar hak allah untuk yg soleh jer tak mungkar..ko penyokong najib ketua prompak soleh ker?...hik3.

Anonymous said...

ato kepala otak ko le macai.. pusing sana pusing sini..
taraf macai macam ni bergedik2 harap boboi menang pru?

ko nak lempar mana kerusi dapig majoriti tu..sah2 jadi barua macm asimin dan pas nizar lambai dulu2..

skrg pas cerdik dh lepaskan diri dari kangkang khinzir bertubuh badan manusia (dapig)

kekekekee

Anonymous said...

Saper yg sahkan madey penyangak?...ko layak ker sahkan madey penyangak?..

Anonymous said...

Msna lapiran CiA?

Anonymous said...

ko tu tuhan ke pandai2 tentukan org itu soleh ke tak?

siapa perompak? yg 22 tahun menyamun lepas tu semua tuduh pd orglain tu ke?

kalo mcm tu ko mengutuk diri ko sendiri sbg penyokong penyamun dan perompak dan ko bukan org soleh lah

sudah le asyik ratib doj..doj2 mcm org gile.. takkan org soleh ratib sesat mcm tu di kala org lain sibuk meratib nama Allah SWT dan RasulNya??

cer jwb bg cerdik sikit?

lepas tu tuduh org lain tk soleh? tggulah Allah SWT bg Jawapan pd loyar buruk ko tu chai!

Anonymous said...

Kakhkah....ko merapooo pagi2...ape kaitan plak dengan dapigs...kerusi dapigs tak boleh buat ape2 pon...hik3

Anonymous said...

satu dunia dh tahu mader penyangak'

Cia sahkan mader dalang rompaka terbesar ketika itu.. lesap ..bukannye bon hutang.. ni cash dlm negara LESAP!

siapa sahkan Najib itu dan ini?? bapak ko ke atau tokong kt kuil sembahan ko chai??


kekekeke..

sembah tokong lepas tu ckp bab soleh.. puihhh!

Anonymous said...

Tuhan dah bagi panduan orang soleh dan nungkar...ostad ko tak ajar ker?..

Anonymous said...

sembah tokong kapir lepas tu ckp bab soleh.. puihhh!

level macai mader.. semua benda nk seleweng..leas tu tutup cerita dgn spin pd org lain.. rakyat dh muak.. sbbb tu kes doj-3 ni senyap sunyi.. xde riuh mcm tuduhan awla dulu..

padan muke mader le.. biar muflis die semasa hidup!

Anonymous said...

Dunia mana?ko yg reka...ko layak ker cop madey penyangak...hik3.. Ko polis ker?

Anonymous said...

tokong ko kasi panduan ape chai dapig?

Anonymous said...

Dunia mana?ko yg reka...ko layak ker cop mo1 penyangak...hik3.. Ko FBI ker?

kikikii

Anonymous said...

Ko sembah cina kominus lagi dahsyat...cina kominis halang orang islam pose...

Anonymous said...

tokong ko kasi panduan ape chai dapig? sembahlah penyangak tua tu..?

Anonymous said...

Fbi dah siasat money trail ..ko jer yg bodoos..

Anonymous said...

ko sembah tokong dapig, sbb tu ko mrh sgt org sebut Lailatul Qadr.
Ko tk layak nk ckp psl hal org Islam pasal kesolehan semua tu.. sedar le diri najisb mughalazah. tkde nilai ape.

Anonymous said...

CIA dah siasat mader penyangak dan terlibat kes bmf. mati satu pegawai bank.. ko je yg duduk bwh mangkuk jamban..

Anonymous said...

tokong ko kasi panduan ape chai dapig?
sembahlah penyangak tua, jdlah barua kafir dapig.?

sivapariah tu sami rujukan ko ke?

Anonymous said...

Dunia mana? ko yg reka...ko layak ker cop Mo1 penyangak...hik3.. Ko FBI ker?

kah3

Anonymous said...


tokong ko kasi panduan ape? ratib doj..doj bape ribu kali satu hari?
kah3

Anonymous said...

macai tokong mahafiraun ko lari mane?

xboleh jwb ko blah le?

tak sedar diri tarap najis mughalazah.. ade berani tentukan soleh ke tak.. gile sesat amik kje Tuhan..

semoga hancur pakatan haprak dan macai2nye sekali.. manusia2 berakal binatang pemutar belit dan kaki selweng.. itu isi sebenar mereka!

Anonymous said...

Fbi dah siasat money trail ..ko jer yg bodoos..

Cucu Tok Selampit said...

Saya dapat mengesahkannya FBI sudah melakukan siasatan. Dua ajen FBI terkenal Agent Scully dan Agent Mulder telah melakukan siasatan tersebut. Hahahaha.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates