June 15, 2017

77 Kalau Ini Macam Bonus Dua Bulan DS @AzminAli , Sudah Chiak Beh Liau (Makan Tak Habis)


Poster di atas yang memaparkan senarai jawatan, jumlah gaji dalam Kerajaan Negeri Selangor serta kiraan apa yang Menteri Besar Selangor dapat dengan bonus yang diumumkan sebanyak dua bulan, menjadi tular di media-media sosial. Kalau betullah kesemua jawatan yang disandang serta gaji yang diperolehi, Azmin Ali adalah orang yang paling beruntung di Selangor. 

Dengan jumlah besar melebihi RM800,000, orang Cina kata Chiak Beh Liau atau makan tak habis! Tahniahlah kepada penyokong-penyokong beliau yang menyalak berbangga dengan pengumuman bonus sebanyak dua bulan. Ironinya, macai-macai ini bukanlah pekerja sektor awam di Selangor pun.

77 comments:

Anonymous said...

CTS blog adu domba

Anonymous said...

Patutlah Jamal Jamban mengidam sangat nak jadi MB Selangor....habuannye sangat besar...Negeri kaye kerana pengurusan hasilnye cekap....terngganu ade royalti minyak tapi negeri tetap tidak maju...
Mb negeri bn pendapatanye berapa.?...

Anonymous said...

Ini fitnah murahan dari CTS.........!!
24 jam kerja adu domba saja tak ada yang kerja.........!!

Anonymous said...

Cekap dengan rumah urut..?

Kikiki..saje je tanya..

Anonymous said...

Kau melepak kat sini 24jam siang malam menyondol tak ade kerja lain ke..? Tugas khas kau pantau blog ni..? Aisey lupa..kena taat perintah tokong..nanti claim tulang babi cukup bulan tak masyuk..

Anonymous said...

Blog dia punya dia suka la nak buat ape pun.. Kau meroyan ape hal..? Berambus kalau tak suka..bodossss...

Anonymous said...

Hak hak hak...puak sana letih, banyak benda terlondeh. bonus kunun, bonus nak bagi duit pada diri dan kroni sendiri secara terhormat. selamat merembat selagi boleh perintah selangor kan?

Anonymous said...

Yerlah..patutlah..pkr ni sanggup jilat bontot cina dap..dap ckp apa jer ikut..janji masyuk...biarlah..esok kalau dah terlebih sangat duit asmin boleh bawa masuk kubur...kan kan kan

Anonymous said...

Kalo jamaljamban hadi mb jamal naktutup rumah urut?...jamal suka raba bontot tukang urut maaa..

Anonymous said...

Aper yg assmin ikot cakap dap?... najibjilat bontot dan yg ikut cakap cina kominis...

Anonymous said...

Kerani 4k, MB 48k

Kalau diplot betul2 graf perbandingan antara gaji kerani dan MB

Antara kedua-duanya berbeza sebanyak 14 kali

Yakni satu perbezaan bak bumi dan langit

Fuyo!

Anonymous said...

.
Good news is: Kalau Madey jadi PM7 dan PH pegang kerusi MB Darul Ehsan dan Penang, tobat Madey tak akan benarkan bonus tak masuk akal itu dari berlaku.

Bad news is: they have already fired the idea of putting the old man on PM7 office. That old man is a hurdles here. Without hurdles, daylight robbery like this will continue.
.

Anonymous said...

Hanya orang bodoh saja yang nak bandingkan gaji kerani dengan gaji MB. Terlalu besar perbezaannya antara bidang tugas kerani dengan tugas MB. Kerani hanya menjalankan urusan membantu dalam kerja pengurusan bagi sesuatu jabatan tetapi MB tugasnya mengurus negeri dan rakyat. Dalam satu negeri hanya ada seorang MB tetapi dalam satu negeri kerani ada beribu-ribu orang.

Anonymous said...

-
Bila Defucktor (mantan Unmo2) masuk pembangkang, dia diterima baik dari mula hinggalah sekarang yakni tiada hangat2 tahi ayam dari segi kegembiraan. Defectu had the last laugh.

Bila mantan Unmo1 dan seorang lagi mantan Unmo2 masuk geng pembangkang,sorakan dan soraian awal amatlah meyakinkan tetapi bila disangkakan kehangatan sampai petang rupa rupanya hujan ditengah hari.

Finally who gonna get the last laugh? Your guess can be as good as pundit's, wakakaka
-

Anonymous said...

Apala kau demgki sangat cts? Bini aku dah 20 tahun keje dgn suk..ni 1st time dpt bonus dua bulan beb...biar la..kita nak banding sana banding sini buat apa? Banyak bertaubat cts..baik kau komen pasal azwan bro tu...

Anonymous said...

*
PERANG BONUS, SIAPA KASUALTI?

Hanya super capitalist yang mengamalkan konsep jawatan besar, gaji besar dan bonus besar. Konsep capitalist ini bakal bertembung dengan ideologi sosialisma. Sosialism tidak akan membenarkan bonus yang berlebih-lebihan. Kenalah langkah 'mayat' sosialis kalau nak jadi super capitalist.

Kemungkinan pertembungan dua ideologi ini lah yang akhirnya membuatkan ura-ura pemberian bonus 3 bulan gaji (di pulau pinang)telah dibatalkan, ada lojiknya. Dari satu sudut ia dianggap tidak ada rezeki, disudut lain ia adalah kesetiaan pada ideologi.

Tentunya tiada ucapan terima kasih buat LGE dalam isu ini namun terima kasih lah jua kerana perang dunia ke3 boleh berlaku kalau berlaku pertembungan mega 2 ideologi utama, tapi kini WW3 telah dapat dielakkan susulan kembalinya LGE ke pangkal jalan dan seterusnya mengambil tindakan betul iaitu pengenselan 3 bulan bonus.
*

Anonymous said...

RM 800K untuk tahun pertama.

Kalau 22 tahun: 22x800K

Fuyo! separuh billionaire!

Anonymous said...

rumah besau, bini besau, keter besau maka kalau boleh naklah dapat bonus besau

bonus besau perlu untuk hias rumah dengan spotlight besau, langsir besau dan katil besau

paling utama baju raya harus besau, lemang lebih besau dan peket angpau harus paling besau

**satu berita baik bukan tuam empunya badan tapi buat penjilake, penggilap dan pengampu semua: ada angpau besau ini tahun maa.

muahahaha

Anonymous said...

Kalau ini macam punya ingkam yang si Ass dapat, bukan saja Ass boleh raya sepanjang bulan bahkan sepanjang tahun pun boleh, kah kah kah.

Anonymous said...

Hanjing 3.10 awat hang yg mengelupuq kepanasan..? Bodoss

Anonymous said...

Dah tu dia nak raba punggoq mak hang ka..? Mak hang punggoq dah rebeh.pak hang pun tak selera.nepal selera kot.

Anonymous said...

Hang pandai ka.? Hang lagi bodoss.

Anonymous said...

Hang yang patut tobat pasai hang bodoss sangat

Anonymous said...

Kau la bodo..panggil org bodo...bodoooo...

Anonymous said...

Dia raba bontot bini hang ler..hang suker ler laa...hah3... Hang sokong jamal jamban..

Anonymous said...

Ko pon menyonfol kat sini 25 jam sehari...

Anonymous said...

Hanjing najib dah kepanasan


Anonymous said...

Jadi 2.6 billion..

Anonymous said...

Bodoss punya hanjing pakaton.. Kat kandang babi je sehari kira 25jam.. Kat tempat lain semua 1 hari 24jam.. Hanjing bodoss nak mampus.

Anonymous said...

Awat juboq mak hang dah rebeh ka.?
Pakaton bodoss

Anonymous said...

Ade jeles kaa...kalo 2.6 billion barapa puluh tahun boleh raye?...kalo 9.5 juta berapa lama boleh rayer?....kalo 90 jota berapa lame boleh rayer?....hik4...

Anonymous said...

Hanjing pakaton sendiri panas mau alih tiang gol ka.? Hanjing pakaton bodos nak mampus..hang sentap ka.??

Anonymous said...

Macai najib memang bodos...azmin bagi bonus lebih dari najib macai jeles..najib rompak 2.6 billion macai bodos bela gila2...

Anonymous said...

Sebab hang bodoss la cheq panggil hang bodoss.. Sentap ka..??
Kikiki

Anonymous said...

Hanjing pakaton bodoss..matematik fail.. Lagi mau tunjuk bodoss ka.?

Anonymous said...

Najib rompak duit dana pencen kakitangan awam bagi2 kan kpd geng2 dia jota2... Macai tukang bela...

Anonymous said...

Raya kat kandang babi ka.?
Saje je tanya..kikiki

Anonymous said...

Tak ngaku bodos macai najib...jho lo kayer rayer rompak 1mdb nacai bodos tukang nafi...hik4...jilat2 lagi jubok cina .....

Anonymous said...

Saje cakap...macai najib rayer kat kandang babi...najib bagi ciput sangat...

Anonymous said...

8.02..tempat asal usul kau kan kat kandang babi..hang ubah tiang gol ka.? Kikikiki..
Awat malu nak mengaku..tulang babi hang sapu...kikiki...
Ubah tiang gol naaa...

Anonymous said...

Sendiri bodos lagi mau tunjuk pandai..hanjing pakaton sentap ka.?

Anonymous said...

Hanjing pakaton ratip 25jam sehari...bodoss...

Anonymous said...

Rakyt selgr bangga dgn bonus 2 BLN..Konon MB pandai tadbir duit..Podah.Yg dpt org krjjan.rkyt slgr apa dpt..hàrgà RMH m3lambung..RMH flàt cecah ratus ribu..Org melayu mmpu tgk.K3lamaan melayu xde hartanah kaw bandar..Byk lg penindasan Dr krjaan sel

Anonymous said...

itu lah bergunanya menabung dari kecil..ditambah dgn berniaga nasik lemak nnt boleh lah beli banglo..MB pun mesti suka bertandang bersihkan longkang ..kutip sampah

Anonymous said...

The old man you accused as hurdle is capable of triggering massive 'Malay tsunami'. Please don't make the old man and Bersatu go solo in the next GE. You will regret later on. You are the one to stand to lose when there's a lot of multi corner fights. This old man is going to have the last laugh..

Anonymous said...

Tahniah kpd penyamun2 semua


Anonymous said...

8:14...bukan anjing pakatan tpi Taik Pakatan yg asal usulnya berasal dari lubang taik dan bersemayam dlm tong taik...anjing jauh lebih mulia dari taik..hahaha..

Anonymous said...

Saje cakap...taik 8:02 rayer dlm tong taik..nak mengampu dedak kat madey langsung tak kena layan..cian taik..hik3

Anonymous said...

Zmin dlm HATI akn berkata2 "mmg BODOH n TOLOL ler pnyokong2 ak smue" ak bole REMBAT BONUS 800k..

Korg hny dpt 6k - 8k sorg...

Kihkihkih

BODOH nk mmpos korg ni smue...

Anonymous said...

Celakalah Asimin Ali..
Semoga duit yang ko terima itu melalui politik menyamun ini akan memakan diri kau dan seluruh ahli keluarga kau Asimin Jamban!

Kau sibuk menyalak mengenai orang lain tak telus akhirnya Allah SWT tunjukkan ko seorang yang licik dan tamak!

Macai tak payah nk jilat lagi lah.. membodohkan diri cuba menjilat najis pemimpin penyangakk..

Patutlah nak sgt jd MB.. tendang keluar Khalid..!

Ko akan jatuh tergoleh jua Azmin Ali@ASIMIN JAMBAN!

Anonymous said...


Akhirnya terzahirlah kenapa DS Najib tidak menggunakan kaedah 'bulan gaji' untuk beri bonus.. sebab kaedah ini menguntungkan jawatan gred tinggi..yg sedia kaya raya.. tambah2 ketua2 pengarah yg sudah boroi dengan rasuah.

Asimin Jamban nampak 'formula bonus gaji' ini boleh sebat maksimun duit kerajaan Selangor sebelum dia tumbang PRU14 nanti Insya Allah.

Macai menjaja sakan konon Krjn Asimin Pakatoon 'sungguh' perihatin...baik..

P.Ramlee punya filem awal2 lagi sudha PERLI SINDIR Asimin... BAIK ADA MAKNA TUUU...!!


#TumbangkanPakatanHaprak

Anonymous said...

Eleh...Kalo tak mampu bagilah mcm2 alasan...sistem bonus tak mesti yg bergaji tinggi dapat banyak...bonus boleh dihadkan...yg dapat banyak incometaxnye banyak...

Anonymous said...

Kerajaan pskatun memang baik...mcm2 bantuan untuk rakyat...yg lahir dan mati ade bantuan...yg hidup ade bantuan..yg nak belajar ade bantuan...

Anonymous said...

Si penyamun najib nazak....wang pencen kakitangan awam pakai pegi shopping dan bercuti...bagi2 kan wang rompakan kpd kroni jota2...mcai dapat pon dapat jugak wang haram...

Anonymous said...

Wang gaji dan elaun yg diluluskan wang samun?...

Anonymous said...

Ko bodos 800k bukan bonus daa...

Anonymous said...

Ha2 mcai bodos dah kepanasan bila diperbodoskan..

Anonymous said...

Kerajaan umno najib lagi baik...dibuat 1mdb....di rompak duit 1mdb bilion bilion..dirompak duit dana wang pencen bagi kronu2 jota2...dihapuskan subsidi...buat taik hutang...mahalkanharga barang serba serbi...bagi elaun raya 500 sorang...

Anonymous said...

Bile MACAI Pakatoon posting ade je perkataan imdb, wajiblah posting itu diabaikan dan tiak perlu dibaca..demi menjaga kualiti puasa kita.

Insya Allah semua baik2 belaka dripada Najib dr mata org2 yg kenal kebaikan.
Allah Maha Kuasa!

Anonymous said...

Kesakitan jiwa macai Pakatoon semakin parah.

Dulu bila Najib buat program BR1M yang fokusnya betul2 kepada golongan yang memerlukan.. DICACI MAKInya Najib konon kasi DEDAK.. MEMBAZIR.. ajar orang susah MALAS KERJA.. 1001 kutukan dijana..

tapi bila Asimin Al-jamban tetiba membazir dengan mendedak kakitangan awam SelanGok dengan jumlah yg banyak, tidak pula MACAI Pakatoon menyalak.

Sedangkan cara Asimin Al-Jamban buat begitu menyebabkan JURANG rakyat susah semakin menderita..


yang PALING untung ialah si Asmin Al-Jamban jua.. Shamsidar boleh bergaya dengan barang2 mewah le.. 800K.. kalo Rosmah mmg dha kena balun siang malam dek MACAI.

Anonymous said...

Bukan jenis manusia bernama Najib Razak untuk meniru Penyangak 22 Tahun Berpencen untuk membahagi2kan harta mahsul negara untuk anak2 dan kroni sehingga Tabung Haji dipaksa menyelamatkan aset MAS yang saham dimiliko kroni besarnya.

Kenapa macai tak report Polis FBI pasal Najib? teringin jugak nak tengok FBI buat PC untuk tangkap Najib..

Sampai tahun bila kena tunggu Sapina Perancis ke atas Najib.. MACAI?

Anonymous said...

Pakaton taik 5.51 mau ubah tiang gol ka.? Dah terlambat.. Kikikiki

Pakaton bodoss sentap ka.?

Anonymous said...

Pakaton bodoss sebenarnye nak bagi tau 800k tu datang dari kandang babi. Kikikiki...
Itu pasal dia cakap bukan bonus.

Pakaton bodoss sentap ka..? Sendiri punya statement sendiri sentap ka.?
Bodosss...kikiki

Anonymous said...

Wang tu bukan hasil rompakan kalau wang itu datang dari kandang babi..
Halal belaka..sebenarnye itu la yang macai pakaton bodoss tu cuba sampaikan.. Kikiki

Macai pakaton bodoss sentap ka.?

Anonymous said...

Macai pakaton bodoss meroyan ka.? Ratip 25jam sehari..pastu nak ubah tiang gol...kikiki

Awat bodoss sangat..? Sentap ka..??

Salwah Abdat said...

MALAYSIA AKAN TERUS DIMALUKAN DUNIA SELAGI NAJIB MASIH ADA DI SERI PERDANA

Selepas memfailkan saman sivil untuk merampas harta bernilai AS$1 bilion pada Julai 2016 lalu dan minggu lepas pula di London yang melibatkan penthouse dan pejabat bernilai lebih AS$100 juta, Jabatan Kehakiman AS atau DOJ bergerak selangkah lagi dengan pemfailan terbaru melibatkan sejumlah lagi aset bernilai AS$540 juta.

Anonymous said...

Fobia 1 mdb ...kikikik..

Anonymous said...

Najib tak bagi duit wang pencen tapi najib sedekah...9.5 jota utuk mualaf shafeei...sampai tahun mana saman wsj akan sampai?
..

Anonymous said...

Pemaafan Dr Mahathir - Anwar mecemaskan Najib
RASIONAL MASA

Anwar dulu memayungi Dr Mahathir.
TANPA menyebut, perkara paling ditakuti Najib Razak untuk mengumumkan pilihan raya ke-14 ialah kombinasi antara Dr Mahathir Mohamad dengan Anwar Ibrahim. Persepakatan dua orang ini menjadi suatu subjek yang menjadikan Najib termimpi-mimpi melihat nasibnya dalam pilihan raya kelak. Perkembangan kolaborasi dan pemaafan kedua insan inilah kini sedang diamati Najib.

Kalau suatu masa dahulu Umno bimbang kepada Pas dan DAP yang menjadi musuh tradisinya, tetapi kini tidak lagi. Pas sudah dapat dijinakkan oleh Najib, bahkan menjadi rakan mendokong beliau. Tinggal lagi ialah DAP, yang masih menguasai undi orang Cina yang mustahil untuk Najib memberaikannya.

Mungkin kehadiran Parti Amanah Negara (Amanah) tidak begitu membimbangkan Najib kerana kekuatan Amanah tidak setara dengan Pas. Begitu juga dengan wujudnya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM). Namun kemunculan dan kesediaan Dr Mahathir untuk berjabat salam dengan Anwar benar-benar meresah dan mencemaskannya. Situasi inilah menganggui tidurnya kini. Momentum terbentuk oleh dua tokoh ini menjadikan Najib ragu-ragu untuk memanggil pilihan raya, atau tidak.

Teringat lagu by the bamboo river inn..

Anonymous said...

Lagu by the bamboo river s inn bukan najib jer takut...Apandir Khalid Isa jho lo dan riza azuz pon takut jugak...macai pon tak boleh dengar kagu ni..jadi resah...

Anonymous said...

Ape hujjahnye nak balas hujjah pakaton....yileks...macai upahan najib berdesing... ....
......hik3...

Anonymous said...

bro...dia ratib tu bro...dalam bulan puasa ni banyak fadilatnya. sebut 1mdb banyak2 syurga imbuhannya.

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong....
Pada mat gunong, jangan ada rasa hasad dengki bila ada kalangan rakan rakan bernasib baik. Dia mampu nak beri, atas usahasama meningkatkan prestasi pentadbiran kerajaan Negeri. Masakan Rizab Negeri melebihi RM4 bilion, kalau tanpa kerja keras mereka yg diamanahkan. Bulan Ramadhan ni ,tak baik dengki mendengki. Hehehekikikihahahakahkahkah
** Dekat nak raya ni DOJ Amerika buat hal lagi...saja nak buat bahan gossip Hari Raya nanti. Warga Felda tentu lah gosip pasal ........Hehehekikikihahahakahkahkah.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Bukan setakat kerja keras saje bahkan kejujuran dan amanah tidak songlap duit negeri...kalo pemimpin asik songlap rompak sana rompak sini tak de rizab bahkan hutang berlambak...nak bagi bantuan kpd rakyat pon tak mampu...negeri bn yg dapat royalti minyak ratusan juta setahun pon tak mampu bagi bantuan mcm2 kpd rakyat...

Anonymous said...

Semalam aku sembang dgn sorang kwn dari kem ph dn tunjukkan pdenye bonus dua bulan gaji kakitangan awam selangor dn juga aku tunjukkan pendapatan yg diterima oleh mb asmin dari pembayaran bonus tersebut. Kawan aku ni cakap ok lah kene redho rezki Allah jgn nk dipertikaikan. Klau dia dh ckp mcm tu aku iakn sajalah.

Anonymous said...

pernah dengar staf Petronas dgn LHDN punya bonus? fair la sikit ye..rezeki tu dah ditentukan..yg dapat lebih, syukur la...

Anonymous said...

Semalam aku sembang dgn sorang kwn dari kem ph dn tunjukkan pdenye bonus dua bulan gaji kakitangan awam selangor dn juga aku tunjukkan pendapatan yg diterima oleh mb asmin dari pembayaran bonus tersebut. Kawan aku ni cakap ok lah kene redho rezki Allah jgn nk dipertikaikan. Klau dia dh ckp mcm tu aku iakn sajalah.

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates