June 21, 2017

203 Hebatnya Malaysiakini, DOJ Boleh Hantar e-mail Tu!


Kalau ditanya kebanyakan Rakyat Malaysia, pasti mereka akan menjawab Malaysiakini adalah portal sampah yang pro pembangkang yang tiada nilai di Malaysia. Kalau ditanya pula, Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat ini apa? Firma guaman 'half past six'? Bagaimana DOJ boleh berhubungan dengan portal sampah Malaysiakini melalui e-mail? Baca Malaysiakini, di sini.

E-mail ini kononnya dihantar kepada Malaysiakini bagi menjawab persoalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Abdul Rahman Dahlan (DARD), yang mengatakan bahawa DOJ memberi gambaran seolah-olah isteri Perdana Menteri, DS Rosmah Mansor terlibat dalam salah laku jenayah dengan mengaitkannya dengan berlian yang didakwa dibeli menggunakan dana yang disalahgunakan dari 1MDB, walaupun ia tidak berniat untuk merampas barang kemas tersebut.

Persoalannya, kenapa DOJ tidak menjawab terus kepada DARD melalui surat rasmi atau waima e-mail sekalipun, walhal DARD adalah Menteri Kerajaan Malaysia yang bertanggungjawab dalam hal ini. Kenapa perlu perantaraan Malaysiakini, kalau betul dakwaan Malaysiakini. Siapa dan apa Malaysiakini di mata DOJ? Kenapa DOJ tidak pernah berhubungan dengan 1MDB dengan apa komunikasi sekalipun sedangkan nama 1MDB paling banyak disebut dalam kenyataan Saman Sivil mereka? Kalau ini bukan konspirasi, kita hendak panggil apa?

203 comments:

«Oldest   ‹Older   1 – 200 of 203   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Saman je lah. Jangang gebang sangat

Anonymous said...

EMAIL TAK BOLEH DIJADIKAN SEBAGAI BAHAN BUKTI DI MAHKAMAH USA... DAN DI MALAYSIA PUN.... NAK GEBANG DLM TALIAN BOLE LA.. LAYAN BUDAK BODOH KENA IKUT CARA BUDAK BODOH TU
.. KALAU LAYAN PANDAI BN TAK TERIKUT PULAK NANTI.... LAYANNN BODOH JER LA NNPK GAYA NYA....

Anonymous said...

Mungkin betul e mail tu,toksah dok pelik.Dia bubuh dalam e mail je kata bukti terperinci dsb,tapi saman dulu pun belum di buktikan.Lagi pun kandungan saman tu bukan komplen dari 1MDB,cam mana lak ada orang lain yg kata 1MDB hilang duit ,tapi tuan punya badan kata tak hilang pun.Tapi yg penting nya polis kena betul betul siasat siapa yg tukang komplen tu,siasat melalui pengakuan SS kepada 3 exco PPBM,betul ke tidak.

Anonymous said...

layan jer la email tu.. tak dilayan meroyan lagi madey kerala..
kan dah nak raya ni..bagi la dia happy sikit

Anonymous said...

Ted kau dah tukar identiti k...admin delete si ted penyamaq jadi habiblur pulak

Anonymous said...

Harapkan pagar, pagar makan padi. Kalau berani kenapa tak berani saman? UMNO oh UMNO kenapa ko bodoh sangat.

Anonymous said...

Tang tu boleh pulak cakap berani tak berani ye..?? Kena tang batang hidung pakatoon bodoss awat menikus..? Awat sebelum ni kena fitnah macam2 dengan media luar tak berani saman..?? Jangan belit2 jing.. Nanti tercekik sendiri..nasihat je..

Hang jangan meroyan pulak.. Ade akai pakai..

Anonymous said...

Yes la.... Raya ni ted kentot akhirnya kojol di blog ni..... Amannya dunia tanpa ted kentot laknatullah...

Muahahahahahahaha... Adanya tak menambah, tiada pun tak mengurang... Setakat bagi komen kentot proottt, lebih baik gi mampus je ted kentot....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Hebatnya meloyakini... Sepatutnya urusan DOJ adalah urusan 'G to G' dengan kerajaan Malaysia... Ini dah jadi urusan 'G to R' (R merujuk kepada media bertaraf sampah sarap - RUBBISH)...

Wakakakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Rubbish ke Rosmah?

Anonymous said...

DARD?? Kahkahkah...rahman dahlan (RD) = REMBAT DUIT

Anonymous said...

9:00..Sebenarnya yg bodoh dan bebal tu ialah kau sebab bnyk mkn taik tpi kau tak tau yg kau tu bodoh..hik3

Anonymous said...

ko pulak rembat tahik...rembat tahik madey..sbb tu ko bodoh.

Anonymous said...

Adekah Rahman hantar e mai tanye doj sendiri?..hik3...

Anonymous said...

Masih dok kalut DAP. Semua umnoBN dah jual pd negara china

*CHINA MALAYSIA COMPANIES*

01. Malacca Gateway: *CHINA*

02. Johor Iskandar Development: *CHINA*

03. Forest City: *CHINA*

04. Carey Island Klang: *CHINA*

05. East Coast Rail Link: *CHINA*

06. Bandar Malaysia: *CHINA*

07. High Speed Rail HSR: *CHINA*

08. Impression Malacca: *CHINA*

09. EDRA Energy: *CHINA*

10. Sutera Harbor KK: *CHINA*

11. Birds Nest: *CHINA*

12. Durians: *CHINA*

13. Tourism: *CHINA*

14. Aquaculture: *CHINA*

15. Palm Oil: *CHINA*

16. Naval Patrol Boat: *CHINA*

17. FELDA Global Venture: *CHINA*

18. ALIBABA DFTZ regional hub: *CHINA*

19. PROTON: *CHINA*

20. SHELL: *CHINA*

21. KEDAH integrated fisheries terminal: *CHINA*

22. Kuantan Malaysia-China Industrial Park: *CHINA*

23. Kedah Rubber City: *CHINA*

24. NAVY NAVAL 50 Vessels Upgrade: *CHINA*

25. Royal Mulu Sarawak: *CHINA*

26. Lumut Maritime Terminal Perak: *CHINA*

27. Alor Gajah Power Plant: *CHINA*

Ketuanan Melayu - the Malay Youth will be very soon begging for job from China.

Ketuanan Melayu ditukar ke KETUANAN MO1....... very sad is an understatement!

These are the results when you need to make them friends

Anonymous said...

Padan muke melayu...

Anonymous said...

Melayu sembah vina kominis plak..

Anonymous said...

Taik ke anon 9:52?....memang taik pun.

Anonymous said...

1 mdb tak hilang duit sebab 1mdb mana ade duit...duit pinjam yg dilabor diluar negara hilang mana 1 mdb tahu.
.

Anonymous said...

Polis kena siasat betol2....jangan tak siasat...hik3... Nak dakwa kena ade bokti pembayaran 5 jota...hik4...

Anonymous said...

Wednesday, June 21, 2017
Isu RM9.5 juta: Kerajaan, Shafee diarah jawab saman Anwar


KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi hari ini mengarahkan kerajaan menjawab saman difailkan bekas ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memohon untuk membatalkan sabitan liwatnya atas alasan perbicaraan tidak adil kerana pendakwa raya dikatakan menerima jutaan ringgit daripada perdana menteri.

Peguam, Latheefa Koya berkata, Mahkamah Tinggi juga mengarahkan peguam, Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah memfailkan kesnya sebagai tindak balas terhadap permohonan Anwar yang memaksa peguam Umno itu mendedahkan transaksi akaun banknya antara Ogos 2013 dan Mac 2014.

Minggu lalu, Anwar memfailkan 2 saman – tidak mendapat perbicaraan adil dan memaksa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Shafee mendedahkan butiran akaun bank mereka.

“Kerajaan perlu memfailkan afidavitnya pada 12 Julai, manakala Shafee pada 17 Julai,” katanya selepas pengurusan kes di depan Hakim, Datuk Kamaludin Md Said.

Pengurusan kes itu ditetapkan pada 3 Ogos nanti.

Anonymous said...

SR fitnah mualaf shafeii dan najib...hakim ikut cakap SR?...bising ler macai tuduh hakim plak...

Anonymous said...

Kadang2 CTS ceduk posting meloyakini jugak yg di cop lidah setan...hik3...
Cts hantar ler email tanye doj betul ker doj hantar email kpd meloyakini..bukan susah pon...ato CTS bimbang pertanyaan cts doj bo layan....hik3...

Anonymous said...

Ape lah macai najib hari2 main taik jer...tahik najib dan jho lo pon macaai nak tutup...

Anonymous said...

Bila sebut saman macai panas hati...hik3...

Anonymous said...

Saman dulu blm dibuktikan...orang ade otak boleh pikir kenapa de caprio nak pulangkan lukisan mahal yg di berikan oleh jho lo yg di saman oleh doj...de caprio lebih cedik dari macai tahu jaga maruah diri...

Anonymous said...

Bagaimana plak pendapat CTS sekiranye email dahantar kpd Malaysia Today yg pro najib yg menjadi kitab sumber rujukan CTS?.......adekah CTS akan kutuk Malaysua Today?..

Anonymous said...

Pembangjang tak saman fitnah tidak memberi ape2 kesan...pemimpin kerajaan bila difitnah jika tidak saman akan memberi kesan kpd kerajaan dan negara...bila pemimpin korup kerajaan di pandang oleh dunia adalah kerajaan korup...

Anonymous said...

Ooo baru aku tahu..
sekarang Meloyakini.sampah.com telah ambil alih kerja-kerja Wisma Putra hasil perubahan pemerintahan Trump?

kah..kah..kah..kah..kah..

Sila tutup wisma putra lah mcm tu.. kita serah pada Meloyakini jee..

Anonymous said...

Bila Madeerrr nak saman RPK?
Rasuah USD5billion tu termasuk pakej email kepada Meloyakini.sampah.com tu jgk ke?

hebat DoJ tak pakai saluran rasmi negara.. pakai Meloyakini.sampah.com..

hehehehe

Anonymous said...


Ted Macai cuba nak hijack blog CTS..

dia tgk blog ni berpengaruh kuat dan bernas keluarkan isu.. so tak boleh jadi.. tuak dedak boleh lingkup.. akan menyebabkan Maderr kalah.

Lagi satu dia sudah berminat nak maik 'luku2'.. petanda mereka gagal dalam isu doj.. jangkaan meleset..nk main isu ini.. rakyat tak layan pun tgh kesibukan puasa dan Raya.

aku tak rasa LUKU yg best.. kurang2 penampar. nak best sikit penerajang.. ko sanggup tak ted?

kalau masuk blog org nak lagak samseng.. sikit2 org boleh sabar lah.. lama2 org lain pun ada tapak kaki jugak.

boleh berjahit bibir ko ted.. mau ke?.. bukan apa.. sbg pengajarn.. ckp je kt mane, bile. kalau jantan la. kn..



Anonymous said...

KEMENANGAN BAGI YANG BERSABAR

Puasa di bulan Ramadan sedikit sebanyak mendidik sifat sabar dalam hati dan diri kita. Menahan lapar dan dahaga sebagaimana yang dirasai golongan yang kurang bernasib baik memerlukan nilai kesabaran yang tinggi, begitu juga dalam melakukan ibadah sunat sepanjang bulan Ramadan.
Walaupun kita sudah menghampiri penghujung Ramadan, saya harap kita dapat terus mengamalkan sifat sabar dalam mengharungi dugaan yang diberikan oleh Allah SWT. Ingatlah bahawa dugaan adalah satu ujian untuk menilai sejauh mana kesabaran dan keimanan kita.
Sifat sabar ini juga adalah satu sifat yang disukai oleh Allah SWT. Bayangkan betapa mulianya sifat sabar ini apabila terdapat 43 ayat yang menjelaskan tentang kesabaran dalam Al Quran. Antaranya, dalam Al-Baqarah ayat 153, Allah SWT telah berfirman:
“Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar.”
Allah SWT juga sentiasa melindungi dan memberi kemenangan kepada orang yang yang bersabar. Dalam Surah Al-Anfaal ayat 66, Allah SWT berfirman:
“Sekarang Allah telah meringankan daripada kamu (apa yang telah diwajibkan dahulu) kerana Ia mengetahui bahawa pada kamu ada kelemahan; oleh itu jika ada di antara kamu seratus orang yang sabar, nescaya mereka akan dapat menewaskan dua ratus orang; dan jika ada di antara kamu seribu orang, nescaya mereka dapat menewaskan dua ribu orang dengan izin Allah. Dan (ingatlah) Allah beserta orang-orang yang sabar.”
Kita juga sedia maklum akan kisah perjuangan Rasulullah SAW dalam memperjuangkan syiar Islam. Banyak cabaran, cacian dan tentangan yang baginda hadapi tetapi Alhamdulillah, berkat kesabaran baginda, Islam telah berjaya disebarkan. Justeru, saya harap sama-samalah kita mengambil inspirasi akan kesabaran Rasulullah SAW dalam menghadapi dugaan, kerana Allah SWT telah menjanjikan kemenangan kepada mereka yang bersabar.


NAJIBRAZAK.COM

-------------------------------

Alhamdulillah dapat pemimpin mulia macam ni.. walau dicaci difitnah kesabaran ialah tonggak utama.
Lagi bernanah hati musuh bila sabar dan diam seribu bahasa bila provokasi fitnah dilancarkan non-stop.

Akhirnya kos USD5million untuk menguji sabar NajibRazak betul-betul membuatkan musuhnya kegeraman yang sangat ketara..

lagi banyak NajibRazak diam lagi bernanahlah hati pakatan macai!


#HidupUMNOBN
#HidupDSN

Anonymous said...

Parti Madey...dah makin LAYU dah....mana berani nak pecat Exco ARMADA dia.....macai Haprak....makan dedak Madey....atau dedak Dapigs....

Anonymous said...

Siang Malam Madey...meroyan...nak cari jalan macam mana nak jatuhkan Najjib....Hati busuk....macai Haprak....

Anonymous said...


makin banyak Najib diam makin gagal plan madeer.. sesama mereka akan mula bergaduh.

Berkat kesabaran DSN, Insya Allah, Allah SWT mudahkannya..dan kukuhkan UMNO BN. Sebenarnya UMNO BN terbaik dan paling stabil.
Pakatan hanya pandai berlakon dan menipu didepan rakyat.

Struktur politik mereka tidak ada SOP dan jaminan sistem sebaliknya boleh berubah-ubah menurut selera dapig dan pagayr.


Jgn lakukan kesilapan seperti rakyat Iraq menjatuhkan Saddam Hussain..
Iraq tidak berubah menjadi lebih bagus sebalik terus musnah dan rakyatnya menderita.!

Anonymous said...

Suruhanjaya Siasatan Diraja siasat kerugian BNM

www.bharian.com.my/node/295365


PUTRAJAYA: Kabinet hari ini bersetuju menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) bagi menyiasat kerugian urus niaga mata wang asing Bank Negara Malaysia (BNM) sekitar 1980-an dan 1990-an. Pejabat Perdana Menteri, dalam satu kenyataan hari ini, berkata keputusan itu dibuat selepas meneliti laporan Pasukan Petugas Khas (PPK), yang diberi mandat untuk membentangkan hasil laporan mereka selepas tiga bulan. "Dalam laporan itu, PPK mendapati wujud kes 'prima facie' bagi kerugian BNM sekitar 1980-an dan 1990-an dan mencadangkan penubuhan RCI bagi melakukan siasatan terperinci lagi menyeluruh berdasarkan lunas perundangan dan dilindungi di bawah Akta 119. "Penubuhan RCI juga bertujuan menjaga kepentingan awam, yang mana kerugian sebenar BNM akibat urus niaga mata wang asing membabitkan rizab negara dapat dipastikan. "Ini kerana siasatan awal PPK mendapati jumlah kerugian adalah lebih besar saripada apa yang dilaporkan kepada Kabinet dan Parlimen. "PPK juga mendapati terdapat elemen menyembunyikan fakta sebenar kerugian dengan mengemukakan maklumat yang bertujuan mengelirukan Kabinet dan Parlimen," katanya. Sehubungan itu, mengikut kenyataan akhbar yang sama, Kabinet sebulat suara bersetuju dengan syor PPK bahawa terdapat keperluan menubuhkan RCI bagi membolehkan siasatan mengenai kerugian BNM sekitar 1980-an dan 1990-an diteruskan, sekali gus diharap mampu merungkai isu yang membelenggu negara sejak 23 tahun lalu. Kerajaan juga berterima kasih kepada Pengerusi PPK, Tan Sri Sidek Hassan dan ahlinya serta Sekretariat PPK di Kementerian Kewangan, yang memberi komitmen penuh dalam menjalankan siasatan awal berkenaan kerugian terbabit dengan telus, bebas lagi adil.

Anonymous said...

NEXT.. kita tuntut RCI Tragedi Memali..

Heret siapa dalang sebenar yang mengarahkan Ops HAPUS..

PM ketika itu tak berada di China (pergi sembah China jugak ke?) tapi berada di KL? oleh itu kuasa tertinggi ada pada PM..

Pak Cik Din said...

Suruhan Diraja 1MDB akan dibuat selepas DoJ boleh buktikan ada jenayah....setakat hearsay angguk2 kau hadam la sendiri...
Tak sabar Pak Cik nak ikuti cerita selanjut nya Kes Forex...dalam siri drama Kawaq Tua penghisap darah rakyat...ada yang dah panas pungkok...

Anonymous said...

dulu ada ISA skrg takde..boleh la siasat
tahun lepas madey&family bolehlah happy happy celebrate raya kat phuket..tahun ni ni tido mata celik la
hik4

Anonymous said...

Ko dah baca blog malaysia today mengenai rasuah usd 5 jota?...kat mana nama RPK dlm blog tu?...Rpk berselindung disebalik nama third force?...adekah rpk nak elak dari di saman?....hik2
Kalo Doj tak mao pakai saloran kerajaan pon tak jadi masalah kerana saman doj bukan keatas kerajaan malaysia...saman terhadap individu rakyat malaysia yg melanggar undang2 aemerikana ngok...lagi pon adekah kerajaan malaysia memohon sebarang penjeladan dari Doj?...tak payah tunjuk bodos....hehehehehe...
.

Anonymous said...

NajibNazak

Anonymous said...

Tak payah pecat...trojan dah cabut cari dedak untuk rayer...

Anonymous said...

Madey memang hsti busuk...madey nak jstuh najib malah nak tangkap najib prompak..

Anonymous said...

Makiin bertambah fitnah yg memalukan malaysia..

Anonymous said...

Dari awal lagi madey dah desak tubuh RCI...degil nak tubuhkan PPK..skhirnye tubuhkan jugak..

Anonymous said...

Siapa ketua operasi memali?...

Anonymous said...

Suruhan jaya ape lagi kalo dah ade bukti...tangkap dan dakwa jer...loyar buruk negara jer yg tak mao dakwa najib dan prompak...hik3....ingat pak cik din cedik..

Anonymous said...

Kalo ade ISA pon boleh siasat...kenapa plak rak boleh siasat...siapa yg berkuasa?

Anonymous said...

PPK tak pakai laporan CIA yg macai kata CIA laporkan madey dalang kerugian BMF?...

Anonymous said...

Ko keciwa ?....kenapa wisma putra tidak mintak penjelasan dari doj sejak saman pertama lagi?...sekarang ko baru nak sibukkan diri...

Anonymous said...

"Kenapa DOJ tidak pernah berhubungan dengan 1MDB dengan apa komunikasi sekalipun sedangkan nama 1MDB paling banyak disebut dalam kenyataan Saman Sivil mereka? Kalau ini bukan konspirasi, kita hendak panggil apa?"

Kenapa mesti doj menghubungi 1 mdb?
Adekah 1 mdb repot doj duitnye di rompak? Doj bukan saman perompak kerana merompak 1 mdb...doj saman perompak kerana melanggar akta gubah wang haram amerikana di anerikana...saman berdasarkan siasatan fbi yg menemui penggubahan wang haram berpunca dari rompakan 1 mdb bilion2... Dari siasatan ni mendapsti wang tersebut telah masuk kedalam akaun najib di KL dan perompak membeli lukisan yg dihadiahkan kpd de caprio...perompak juga membeli barang kemas berharga ratusan juta yg dihadiahkan kpd beberapa individu....
CTS tak faham ato nak putar isu?1 mdb yg patut menghubungi doj untuk mendapat maklumat mengenai rompaka wang pelaboranye di kuar negara...bukan tanggongjawab doj untuk menghubungi 1: mdb yg bukan milik kerajaan Anerikana..1 mdb sendiri tak pernah ambik tahu wang pelaboranye di luar negara...
..

Anonymous said...

Adekah maksud cts konpirasi tidak wujud rompakan wang 1 mdb?..kalo rompakan tak wujud de caprio tak perlu
pulangkan hadiah lukisan mahal yg diberikan oleh jho lo...
Rakyat mesia patut berterimakasih kpd doj yg telah bertindak keatas perompak..pihak berkuasa malaysia sendiri membiarkan perompak bebas...hutang 1 mdb telah diambil alih oleh kerajaan mslaysia yg bermakna rakyat malaysia yg mesti membayar hutang ni melalui kutipan cukai oleh kerajaan..

Anonymous said...

Dah cakap banyak kali dah jing 12.15..jangan bawak undang2 kandang babi kau tu ke hulu hilir... Ade akai pakai la jing.. Kenape bila kena tang batang hidung pembangkang undang2 kandang babi kau tu tak di gunapakai sekali..? Awat menikus jing..?? Dah bahalul sangat ke jing..? Bila di persoalkan kau mula la belit sana sini..pusing2 last terbelit sendiri..mula la kau meroyan mengelupur tak boleh jawab.. Pastu dengan muka selamba babi kau alih tiang gol..kalah berhujah kau lari balek ke markas kandang babi kau tu..besok2 masuk balek ratip benda yang sama..

Kahkahkahkah... Saksi ramai ni jing..

Anonymous said...

Kau sentap ke jing..? Kau ratip benda yang sama tiap hari boleh..awat kitaorang ratip kau ni hanjing bahalul main taik babi tak boleh pulak..?? Tiap hari tunjuk bodoss kat sini bikin malu geng2 sekandang sebabi kau je jing.

Kehkehkeh

Anonymous said...

Kau sembah kandang babi boleh pulak ye...?

Kehkehkeh

Anonymous said...

Sejak bila pulak hanjing2 pakaton percaya kat hakim malaysia..?? Kena tang kerajaan hanjing2 semua percaya..kena tang pakaton bodoss hanjing2 semua mengamuk siap buat demo lagi.. Kehkehkeh...

Anonymous said...

Kau sape nak suruh cts buat itu ini..? Kau loyer..? Kau hakim..? Takat penjaga kandang babi je lupakan je la..kehkehkeh

Anonymous said...

Hanjing2 pakaton bodos je yang percaya pada fitnah..sape tak kenal pembangkang malaysia ni..main fitnah tiap masa.. Rakyat usa sendiri pun persoalkan doj ni.. Hanjing2 pakatoon junjung bagai nak rak.. Bahalul...

Anonymous said...

Jing 6.02..kau ingat peguam negara tu bahalul macam kau ke..? Suka2 nak buat kes kalau bukti tak kukuh..kau ingat mahkamah tu macam kandang babi yang kau jaga tu ke..?? Bahalul punya hanjing...kehkehkeh

Anonymous said...

Bodoss punya hanjing.. Tau tak ISA tu ape..? Tangkap tanpa bicara la bodoss.. Kalau dah tangkap sumbat kat penjara ape guna siasat lagi..
Jangan tunjuk sangat bahalul kau tu jing

Anonymous said...

Tidak hairan dengan wanita SIS


Penulis tidak hairan dengan pendapat wanita wanita anggota Sisters In Islam, kerana ada menteri dan timbalan menteri yang memberi sokongan penuh dengan NGO tersebut

YB Datuk Khairy Jamaluddin Abu Bakar, menteri kementerian Belia dan Sukan ada berkata tangkap orang tak puasa tidak bagus yang bagus kena beri bantuan kepada asnaf.

Pendapat ini jelas dan nyata sebagai trade mark salah seorang menteri berbangsa melayu beragama islam dalam kerajaan satu Malaysia tidak suka dengan kerja amal Islam.

Pada hal kerja tangkap yang tidak berpuasa itu suatu tindakan yang di syariatkan Islam, kerana orang tidak berpuasa dan makan dikhalayak ramai adalah jenayah syariah.mereka itu adalah pejenayah. Kena ambil tindakan berdasar enakmem jenayah syariat.

Macam juga tangkap orang melayu islam yang minum arak dikhalayak ramai yang jika sabit kesalahanya disebat 40 puluh sebatan yang telah ditetapkan enekman jenayah syariah negari negeri di Malaysia ini.

Demikian juga tangkap orang Melayu Islam yang tidak berpuasa yang telah ditetap hukumannya jika sabit kesalahannya.

Akan tetapi dianggap oleh YB Datuk Khary Jamaluddin sebagai tidak bagus dan tidak harus dilakukan oleh pegawai penguat kuasa jabatan agama Islam negeri Selangor yang beroperasi sepanjang bulan Ramadhan ini.

Demikian juga pendapat YB Datuk Nur Jazlan Bin Mohamed –timbalan menteri Kementerian Dalam Negeri (KDN) mengenai isu hidangan arak dalam kapal terbang Mas.

Beliau berkata, arak bukan masalah. Padahal dalam Islam arak itulah ibu segala kejahatan yang jadi masalah kepada masyarakat dan manusia yang meminumnya.

Tiba tiba timbalan menteri orang Melayu masih Bergama Islam yang diberi amanah oleh rakyat jelata memimpin Negara ini mengatakan arak bukan masalah.

Macam mana benda diharamkan oleh islam bukan masalah, sedangkan itulah permasalahannya yang jadi isu penumpang mabuk dalam kapal terbang Mas baru baru ini.

Apa bezanya dengan pendapat wanita wanita dalam sisters In Islam yang suatu masa dahulu pernah memdesak poligami diharamkan.Terbaharu wali tidak diperlukan lagi kepada wanita yang sudah berkahwin dan yang hendak berkahwin. Bukan satakat itu saahaja malah sudah ada pendapat bahawa kahwin lelaki sama lelaki dan perempuan sama perampuan sebagai satu rahmat

Zainah Anwar adalah ahli pengasas dan bekas Pengarah Eksekutif Sisters in Islam, sebuah pertubuhan bukan kerajaan Malaysia yang bekerja mengenai hak-hak wanita dalam kerangka Islam.
menteri2 islam membiarkan perompak 1 mdb bebas tanpa sebarang tindakan mengikut undang2 negara...negara kapir yg mengambil tindakan...
adekah merompak bukan kerja mungkar?...ini bermakna menteri islam bersubahat dengan kemungkaran...islam hanye untuk nikah kawin sembahyang puasa zakat naik haji baca quran forum tazkirah dan sedekah...amar makruf nahi mungkar dan hukum islam tudak dipedulukan lagi..

Anonymous said...

Tau tak isa pada zaman sape pm...sekarang zaman saper pm?...adekah isa akan nengalang siasatan jika isa masih ade?...kalo nsjib tak arahkan tangkap polis tak tangkap guna isa walo isa masih ade ..hanjing najib terlajak bodosssss...undang2 tangkap perompak dah ade tapi perompak tak jugak ditangkap.... Tunjuk pandai konon hanjing bodooosss...

Anonymous said...

Alih tiang gol lagi..
Sivapriah masuk cemar masjid ko tak bising.

program anjuran macai pakaton I want touch dog utk muslim ko tak menyalak?

RUU355 dibantah macam nk gila oleh Khalid Gereja dan pakatoon.. malah mader sendiri menghina undang2 Islam ko tak citer plak?


yg pasti macai maderrr menggelupor pagi ini bila RCI Forex ditubuhkan..

isu ini bukan kit anak sgt Maderr di tangkap sbb umur dia pun mgkin tak sempat pun nk rase Bamboo Riverr Inn Jail Resort..

yg penting rakyat boleh kenal siapa perompak sebenar dan boleh pilih parti ketua2 penyangak atau parti kerajaan yg memerintah sekarang..

elok londeh cepat2 sebelum PRU14..bg gen Y yang gedik2 mcm Sadiq Mamak tu kenal siapa Penyangak Terhormat 22 Tahun!



Anonymous said...

Saman ler

Anonymous said...

kelupor terok macai maderr pagi ni..

rasuah usd5million utk doj buat fitnah tak beri apa2 kesan pada iklim politik negara dan juga rakyat tak sembang pun isu ini. Hanya berok2 berbaju munge merah dn rakan2 berok mereka di kampung sblh tu yg sebok main isu ini..

kt luar org sibuk citer pasal 10 akhir mlm Ramadhan dan persiapa raya.. dan kesyukuran Petrol Diesel turun lagi..

paling rendah.. so Alhamdulillah. DS Najib truly people's leader!

Anonymous said...

hidup dan mampos politi pakatoon ialah dengan SAMAN..
kah..kah..kah.. lama2 pakat isim gila sbb Najib tak layan..

kekeke..

Tok Landak mai dahh.. semak!!!

Anonymous said...

Tak kukuh ape lagi..sprm dah detail siasat..ko plak lebih pandai dari sprm...loyarvburuk Apandirvambik tugas hakim bebaskan najib...jho lo dibiarkan bebas..

Anonymous said...

Jilake tok landak blm mampooos lagi..

Anonymous said...

Ape bukti madey bayar 5 juta usd kpd doj?...

Anonymous said...

Petrol dan turun bawah 1,70? ...tak payah cakap turun kalo masih tinggi dari harga asal..

Anonymous said...

Ruu undang2 islam?..ko jahil...itu bukan undang2 islam...

Anonymous said...

Macai bodos hearsay dan angguk2... Ade resit bayaran kpd doj?...ade no akaun bank doj terima duit bayaran dari madir...hik3...hanjing najib bodos terkinja2 ...akai tarak..

Anonymous said...

RCI tak de kuasa menghukum macam mahkamah ngok...tunjuk bodos...

Anonymous said...

Kalo madey bayar doj 5 juta ko suruh madey repot trump...trump boleh jailkan doj...hik3...
Makin bertambah bodoosss hanjing najib bodoois...najib upah macai bodooos jadi hanjing ....carilah macai yg ade otak....najib sendiri tak berani cakap madey suap doj...


Anonymous said...

Harga asal berape..?

Anonymous said...

Lg dhsat puak macai ni sanggup sembah tokong dapig.. Apa dia buat semua bgus baik wpn jenayah, rasuah.

Anonymous said...

Bukan kecewa BONGOK oii tp menunjukkan ini bodoh dn penipu punya cerita.. Saluran undang diplomatik apa2 hal antara negara melalui jln sah blh pkai ialah wisma putra.. Ngok oi

Ini kencing dr Meloyakini.Sampah.com ko angkut jilat.. Nerd la macai!!

Anonymous said...

Ok ubah tiang gol lg macai..

Ok bile Maderrr nk saman ThirdForce ???

Pengecutke? Dgn org lain kemain tk saman kire btul lh tuduhn tu..nh skg rasuah Rm20 million, gile bykk nyer!!

Anonymous said...

MacaiBabiPakatoong

Anonymous said...

Nipu xhbis2 ye ko demi menyembah Dewa Penyangak Pencen?!

Anonymous said...

Macai hanjing najib menggeupor cari bukti madey suap doj...ratib madey suap usd 5 juta...tapi hearsay dan angguk2 berita dari kandang babi.....hik3...

Anonymous said...

Faham ke tak RUU355 tu untuk ape..?? Main sondol je hanjing kurap ni.. Hanjing pakatoon bodoss cuma pandai jaga kandang babi je ke.? Komen semua bingai2 je bunyinye..kikiki...jangan meroyan ye jing...

Anonymous said...

Bodohh. Mader le sape lg.. Die PiiEmm

Anonymous said...

Sprm detail siasat pastu apa sprm ckp chaii? Ko ade laporan penuh sprm ke dh blh jd AG plk?? Doj xde bukti ape main sondol je so ko nk jd kes Amaarekaa bunuh saddam dulu tu la? Lasy2 xde pn senjata kimia. Bodoh macai yahudi asik puja doj. Ngok

Anonymous said...

Harga asal ikut pasaran dunia tahun lepas 1,70 seliter...minyak dunia turun ...harga sepatutnye kurang lagi dar 1.91...

Anonymous said...

Yer ler untuk orang uslam tapi bukan hukum islam sebenar ngok..

Anonymous said...

Bongok sgguh macai alih tiang gol. Hrga asal.minyk ko nk pkai zaman Najib Razak ke zaman Tunku Abdul Rahman??

Seingt aku zmn Penyangak Tua 22 Tahun nk pencen dlu harge petrol 1.92. Tu macai kate murah ke??

Anonymous said...

Nak aku hujah sampai kau malu ke jing 7.59..? Kikikiki.. Entri sebelum ni pun kau dah mencicit lari balek kandang babi sebab tak boleh jawab hujah lagi mau tunjuk lagak.. Kahkahkahkah..

Jangan bawak undang2 kandang babi kau tu merata rata jing.. Kang kena hujah balek nampak sangat bodohnye hanjing2 pakatoon haprak ni..

Kehkehkeh

Anonymous said...

Ade bukti najib curi duit sape2?
Macai keluporr sakan.. Najib xrespon lngsg DoJ pakej fitnah Rm20million.. Bernanah trok le hati maderrr.. Hrp boboi bengap kje xjln..

Anonymous said...

Kah kah kah meroyan ape mkne posting ko.macai maderr penyangak oiii..

Anonymous said...

Kahakahkah...hanjing 7.55 baru nak belajar menyalak ke..? Polis bawah najib ye...?? Kahkahkah... Kat situ pun dah nampak bahalul...

Anonymous said...

Tau pulak meratib jd anjing maderr doj siang mlm. Nama mo1 pn xbrani sebut sape... puihhh angguk2 mcm anjing terjelir lidah tggu dedak..

Anonymous said...

Sedangkan RUU355 untuk perkasakan mahkamah syariah pun kau dah menyalak tak cukup tanah ini kan pulak kau nak betul2 hukuman islam.. Ruu355 pun dah menyalak inikan pulak hudud..?? Kahkahkah..

Awat tunjuk bodoss pagi2 ni jing..?? Lapar tulang babi ke..?

Anonymous said...

Hanjing pakatoon mane ade yang pandai.. Pandai menunjukkan kebodohan sendiri..selain tu cuma pandai menyalak..pandai jaga kandang babi & pandai jilat jubor tokong...kehkehkeh

Anonymous said...

Mampus terjelir la hanjing pakatoon tu meratip doj siang malam...kahkahkah...

Kjab lagi dengan muka selamber babi alih tiang gol.. Kahkahkah

Anonymous said...

Nama Mo1 tak perlu sebut kerana bukan orang yg disaman..ade bukti rasuah jing?...angguk2 ler lagi...nama MO1 ialah najib anak lelaki razak...aku berani sebut sebab doj kata mo1 ade hubungan kekeluargaan dengan riza axiz...orang bodoh low iq mcm hanjing belaan najib tak tau...berol tak jing bidoosms kuat makan otak bengap...hik4...
.

Anonymous said...

Macai hanjing najib kepanasan dan meroyan terjelir lidah tak jumpe cari bukti rasuah...cian ko jing. Bodoos kuat melahap dedak haram...hihihihihihiiiik.....bukti ade dlm seluar kecik rpk....hahahahahahaaaak...puii

Anonymous said...

kabinet dah setuju tubuh RCI siasat forrex...lepas ni kita tgk tahap meroyan madey kerala ngan daim...
salah atau tidak tu cerita lain..sekurangnya macai pakartun yg muda belia macam saddiq sigaraga boleh tau siapa sebenarnya Madey Kerala@Mahafiraun@Maharaja

Anonymous said...

Maka, walaupun skandal 1MDB ini sudah berbau ke seluruh dunia dengan pelbagai negara sudah melakukan penyiasatan serta menjatuhkan hukuman dan yang paling mengaibkan ialah pelbagai pendedahan di sebalik saman sivil untuk merampas hartanah dan pelbagai aset lain oleh DOJ Amerika Syarikat, semuanya cuba ditutup rapi dan tiada tindakan diambil setakat ini.

Di ketika Pasukan Petugas Khas menyiasat mengenai urusniaga matawang tersebut dan difahami tujuannya untuk mengenakan Tun Mahathir, tetapi bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu tidak dipanggil sama sekali untuk memberi keterangannya.

Sebaliknya, Anwar Ibrahim yang dipanggil oleh Pasukan Petugas Khas untuk memberi keterangannya sudah dapat menghidu tujuan mengenakan Tun Mahathir itu berdasarkan soalan-soalan yang ditujukan kepadanya.

Mereka mahu menggunakan saya untuk menyerang Tun Mahathir, tetapi saya tetap memberitahu bahawa kerajaan tidak boleh menggunakan ini untuk menyalahkan Tun Mahathir semata-mata, tegas Anwar lagi.

Bahkan, bekas Timbalan Perdana Menteri itu juga konsisten dengan kenyataannya bahawa yang bertanggungjawab terhadap kerugian urusniaga matawang itu ialah Nor Mohamed Yakcob yang kini menjadi Timbalan Pengerusi Khazanah Nasional, cabang pelaburan utama kerajaan.

Pengerusi Khazanah ialah Najib sendiri selaku Perdana Menteri.

Anwar turut memberitahu, berikutan beban pertanggungjawaban kepada Nor Mohamed Yakcop itu, beliau bukan saja kemudiannya diarah meletakkan jawatan daripada Bank Negara, malah tidak dibenarkan daripada terlibat dalam mengendalikan kewangan negara.

Bagaimanapun, tambah Anwar, ketika Tun Abdullah menjadi Perdana Menteri, Nor Mohamed Yakcop telah diilantik sebagai Menteri Kewangan Kedua.

Anonymous said...

Nor Mohamed yaacob dah jadi orang Najib...

Anonymous said...

Jing pegi ler seluk seluar kecik RPK ambik bukti...tapi itu pon kalo ko berani tahan penampor raja temberang....kahkahkakahkahkahkakahkakakahkahkahkaaaaah....

Anonymous said...

Kantoi lagi ler hasrat murni najib dan macai2 bodos najib...hehehe...

Anonymous said...

sabar sabar ..RCI baru nak ditubuhkan ..yg macai pakartun kalut nk bela madey pesal...sok lusa bila dah tubuh bukan korang pun yang dipanggil beri keterangan..dlm bahasa mudah ..LU SAPA !!
bior mantan men kewangan..gabenor..pm yg bagi keterangan
RCI tak hukum sesiapa tapi akan dedah siapa yg bersalah..terpulang AG nak buat apa
so...macai macai @pemakan dedak madey..jgn kalut

Anonymous said...

RCI pun macai madey tak tau fungsinya apa...level kuasanya tahap mana...tapi diorang punya la kalut
nak gelak pun dah tak lalu... penat

Anonymous said...

Please BabiDap follow teori yer..
Mader tak saman mader TAK SALAH..
Tokong tak saman tokong TAK SALAH
Jibo tak saman Jibo SALAH..
Rosmah tak saman Rosmah SALAH...
Spina perancis tak sampai Jibo SALAH.
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo SALAH..
BangNon henjut china doll Jibo SALAH.
Asamin servis aiskrim Jibo SALAH..
40ribu toyol bangla tak menggundi Jibo SALAH...
Teori bongok BabiDap...hehe

Anonymous said...

Ok la gak walau china pun ada gak meley blh kerja cari makan..
Zaman mamak der perwaja walau di bailout pun terus bungkus semua kena buang kerja...kehkeh bodoss

Anonymous said...

Kahkahkah terbukti babidap mmg bongok percaya anggok2 semua fitnah yg di suap...bodossss

Anonymous said...

BABIdap wajib follow teori
hakiki yer...
Mader tak saman mader TAK SALAH..
Tokong tak saman tokong TAK SALAH
Jibo tak saman Jibo SALAH..
Rosmah tak saman Rosmah SALAH...
Spina perancis tak sampai Jibo SALAH.
Tokong kena bicara dimahkamah Jibo SALAH..
BangNon henjut china doll Jibo SALAH.
Asamin servis aiskrim Jibo SALAH..
40ribu toyol bangla tak menggundi Jibo SALAH...
Teori bongok BabiDap...hehe

Anonymous said...

Ted dah jadi sotong mcm lapiji...hehehe kesiannnnn

Anonymous said...

Jangan ada sebutan 'NajibRazak' ada babiDap meroyan bodosss..kehkeh

Anonymous said...

DAIM dah DIAM....ada faham...macai MADEY....

Anonymous said...

Parti Munge dah me LAYU....mata Madey dah KUYU....Parti cap Munge akan ditalkin sebelum PRU.....

Anonymous said...

Madey dah kena sabotaj Exco ARMADA sendiri... ada berani nak pecat ko....Ehh...Exco ARMADA tu Umno dah bayar kot....

Anonymous said...

Udah-udah la tu Madey...masa nak berenti jadi Pieemm dulu teresak-esak nangis....baik tak yah berenti dulu....sekarang meroyan nak jadi PIEMMM...kesian macai....

Anonymous said...

Rosmah dah menopause. Najib lancap sendiri

Anonymous said...

Mak kau dah mampus ke belum?

Anonymous said...

Pegi lawat kubur kakak kau

Anonymous said...

Teruk meroyan hanjing pakatoon bodoss ni.. Kahkahkahah

Anonymous said...

Dah mula dah hanjing pakatoon meroyan...kahkahkah..

Anonymous said...

Kejab lagi kompom hanjing pakatoon mencarut...kahkahkah.. Penat menyalak tak laku2 jugak temberang..kahakhakah

Anonymous said...

Sentap ke jing..?? Kahkahkahkah..

Anonymous said...

1MDB tidak pernah kehilangan wang. Wang Syarikat itu juga tidak pernah dicuri, tiada ada bukti langsung untuk menyokong pembohongan yang dipopularkan Mahathir itu. Hari ini Mahathir cuba mengatakan bahawa wang yang masuk dalam akaun Perdana Menteri pada tahun 2013 adalah wang 1MDB yang dicuri, hakikatnya itu adalah derma dari Arab Saudi dan SPRM, Bank Negara dan sebagainya ada bukti mengenai perkara tersebut.

Dua dakwaan DoJ yang karut ini juga patut ditolak siang-siang sebab ia merujuk kepada wang 1MDB yang dicuri sedangkan kecurian itu tidak pernah berlaku. Jho Low adalah ahli perniagaan dan dia kaya dengan perniagaannya itu, bukan guna duit 1MDB seperti yang Mahathir cuba katakan. Tak hairan, dakwaan pertama 20 Julai tahun lepas tak tahu hujung pangkal, dakwaan baru pulak masuk.

Semalam, kabinet memutuskan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja (RCI) bagi menyiasat skandal perjudian Forex yang menyebabkan rakyat kehilangan wang begitu besar jumlahnya (lebih RM 30 billion) sehingga menjadi punca kepada kejatuhan ekonomi 1997 – dimana lebih banyak wang rakyat hilang, literal dan fizikal.

Ini kecurian wang rakyat yang sebenar, bukan 1MDB.

Berbanding dengan 1MDB, skandal Forex ini menyebabkan rakyat betul-betul sengsara bila ekonomi runtuh tahun 1997, bukan acah-acah sengsara macam yang banyak berlaku sekarang. Dekat media sosial cerita rakyat sengsara, depan mata, rakyat berbelanja macam duit tidak akan pernah habis, pukul 11 malam pun masih ramai beratur nak membayar di kaunter. Seawal pukul 4, majoriti restoran sudah tutup tempahan untuk berbuka puasa, apa najis sengsara macam itu?

Masa krisis ekonomi 1997 yang berlangsung sehingga 2001, yang kaya jatuh miskin, yang miskin bertambah miskin bila hilang kerja, saham jatuh, wang jatuh (lebih teruk dari sekarang sehingga terpaksa di’pegging’), perniagaan lingkup, kereta ditarik, kehilangan rumah akibat faedah pinjaman meningkat – semua ini berlaku dalam skala yang besar.

Penulis adalah antara bukti hidup yang bukan saja melihat semua ini berlaku malah menerima kesan darinya, boleh mengesahkan bahawa tak satu pun dari semua di atas berlaku hari, ini dek kerana kononnya wang 1MDB dicuri.

Justeru, keputusan menubuhkan RCI untuk menyiasat skandal Forex ini adalah keputusan yang tepat kerana bencana yang menyebabkan kesusahan kepada sebahagian besar rakyat itu perlu diketahui siapa yang bertanggungjawabnya. Mahathir sudah tentulah bertanggungjawab sebab dia Perdana Menteri, mana boleh lari. Sekalipun Menteri Kewangan orang lain, tapi dia yang lantik dan Perdana Menteri bodoh macam mana Mahathir ni sehingga tak sedar berpuluh billion wang rakyat hilang?

Anonymous said...

Lu sibuk per hal plak?

Anonymous said...

Hanjing2 pakatoon bodosss sila tinggalkn komen anda di bawah ye.. Baca pelan2 hadam cukup2.. Nak sondol jugak biar guna akal..takat menyalak macam hanjing kebulur tulang babi baik tak payah..bikin malu geng2 sekandang sebabi je nanti..

Kehkehkeh

Anonymous said...

KITA melihat portal Malaysiakini dan Mahathir hampir setiap hari memainkan isu cincin bernilai USD 27 juta (RM 116 juta) dalam laporan terbaru DoJ yang kemudian cuba dikaitkan dengan isteri Perdana Menteri, Datin Sri Rosmah Mansor – secara tidak langsunglah tentunya. Penulis ada banyak bukti yang menunjukkan sebilangan orang mula percaya penglibatan Rosmah dan cincin itu (sekalipun tidak ada bukti sama sekali yang mengaitkannya) – berdasarkan laporan/kenyataan media Malaysiakini dan Mahathir.

Tengok komen-komen dalam setiap artikel berkaitan tu pun dah cukup.

Sekalipun kita tahu faktanya nama Rosmah tidak disebut dimana-mana dalam laporan DoJ tersebut dan Mahathir sendiri (setakat hari ini) tidak berani secara terus terang menuduh Rosmah pernah memiliki cincin itu tapi semua laporan yang disediakan seakan membawa persepsi seolah-olah ia adalah Rosmah yang menerima cincin itu dari Jho Low.

Justeru, rakyat patut bertanya jika Malaysiakini atau Mahathir, berani mengadakan sidang media, menjelaskan dengan lebih terperinci bagaimana cincin ini dikaitkan dengan Rosmah sekalipun nama Rosmah langsung tidak disebut dalam laporan DoJ tersebut? Sebab nampak seolah Malaysiakini dan Mahathir ada banyak maklumat tentang perkara tersebut seperti cerita menerima email terus dari DoJ dan sebagainya.

Cakap pasal email dari DoJ, ini pun satu hal, email dari DoJ untuk menjawab persoalan Datuk Rahman Dahalan, dihantar kepada Malaysiakini pulak, kenapa tak hantar pada Rahaman Dahalan terus? Yang mempersoalkan DoJ ni Rahaman Dahalan ka atau Malaysiakini sehingga jawapan kepada Menteri itu dihantar kepada portal tersebut?

Tapi itu cerita lainlah, sekarang ni berani atau tidak mengadakan sidang media terbabit supaya banyak pihak boleh bertanyakan soalan kenapa Rosmah dikaitkan mereka dengan cincin tersebut bila nama beliau tidak dinyatakan dalam laporan DoJ itu. Tak usah tanya buktilah lagi, ni baru nak tanya kenapa persepsi ini cuba dimainkan bila Rosmah jelas sama sekali tidak ada kena mengena?

Email dari DoJ itu pun (kalau ianya wujud) secara terus terang menyebut “tiada kesimpulan yang sepatutnya dibuat dalam apa cara sekalipun, tentang status individu-individu atau entiti-entiti hanya kerana mereka dinamakan dalam dokumen” – itu kalau dinamakan sedangkan nama Rosmah langsung tak ada, tapi berbanding yang lain (yang namanya disebut dalam laporan), nama Rosmah (nama tak ada dalam laporan) paling banyak disebutkan bila perbincangan mengenai isu ini timbul!!

Tak apalah kalau dalam sidang media itu nanti, semua yang terlibat ni beri alasan nak tarik pembaca, rating, kejar like atau memang dibayar untuk melakukan seperti itu – bukan kita nak pertikaikan pun, cuma nak tahu kenapa, itu saja.

Anonymous said...

Laporan PAC sebut 28 billion wang 1 mdb lesap tak dapat dikesan....mana pegi duit tu...
1 mdb tahu ker duit 28 billion dah hilang?...o1 mdb tak pernah menyatakan duit nye hilang...odit mana yg sahkan penyata kewangan 1 mdb?....hik2..

Anonymous said...

Wang derma raja arab yg masuk akaun najib...tak de siapa pon berani cabar fbi yg siasat wang 2.6 billion dlm akaun najib ahalah dari derma raja arab almalik sheikhul jho lo...ha3...peguam negara ato khalid tak berani berhadapan dengan doj tunjukkan bukti derma dari raja arab original untuk bersihkan najib...hahahahaha...nafi pakai air kior...hahahahaha...temberang auta...

Anonymous said...

Jho lo kayer rayer...jho lo beli lukisan dengan duit perniagaan bagi hadiah kpd de caproi...kalo bukan duit rompak 1 mdb de caprio tak perlu pulangkan lukisan ...hikihikhikik
Kenapa najib OSAKan laporan odit 1mdb?...ade rahsia?...hehehr

Anonymous said...

Kau menyalak sampai terjelir air liur tu boleh laku ke jing...?? kikikii..

Temberang ye jing..ape lagi...saman laa....kahkahkahkah...tak de tulur mau saman ka..?? jangan lupa jing tu undang2 kandang babi yang kau sendiri guna pakai...kehkehkeh

Anonymous said...

madey kerala tak bodoh..dia mesti cari kambing hitam sebagai galang ganti..
kes memali...musa hitan
forrex ...gabenor bn
proton.. najib
mas..tajuddin
boboiboy...rambut kurang otak cair
itu la madey..penuh muslihat

Anonymous said...

Ade bukti madey suap DOJ supaye saman jho lo?....kikikimimikikik...

1997 memang berlaku krisis ekonomi
Tapi bajet kesihatan dan pendidikan tidak dipotong...subsidi tidak ditarik balik...tiada cukai baru diikenakan...gaji aku pon tak kena potong...proton dan produa beroperasi seperti biasa...kakitangan universiti tidak dikurangkan...hatga barang tidak melambung ....program membantu kontraktior bumiputra di buat ..kesan krisis ekonomi tidak menyebakan kesan kpd sosial yg besar...polis tidak teruk bekerja tangkao perompak dan pencuri...


Hahaha hanjing najib tetap akan marah....hahahahahahaaaasa...

Anonymous said...

Kerajaan tak de hutang yg besar dan tiada penjualan aset negara kpd pihak asing...ato pun serah pihak asing buat projek...

Anonymous said...

Hanjing pakatoon kalau kencing abis lokos..hancing..kahkahkah...agak2 la jing mau kincing..macam la lu sorang yang masih hidup masa zaman ekonomi jatuh tu...

Anonymous said...

Heran gak sampai hari ini doj tak sebutkan siapa pengadu kes 1mdb..nama MO1 pun tak tertulis langsung dalam dakwaan doj...
Letak lah nama kan senang nak dakwa dakwi
tak kan lah sumber doj cuma hearsay semata

Anonymous said...

Rosmah saman jer ler...
Doj tidak.namakan orang yg tidak disaman...
Doj dah bagi clue siapa mo1... Berapa ramai mo1 yg ade kaitan kekeluargaan dengan riza axiz dlm dunia ni.?..orak ber IQ paham siapa MO1 dan usteri Mo1....hehehe...
Peguam negara boleh jumpa doj mintak pengesahan ....tak susah pon...

Anonymous said...

Kenapa mesti doj letakkan nama pengadu?...polis nesia dan sorm pon tik dedahkan identiti oengadu....Mo1 bukan orang yg disaman ...jadi tak oerlu doj letak nama...MO1 diberi clue oleh doj...yg ade IQ tinggi saje paham suapa NO1 ....hehehehe...jho lo dan riza azuz ade nama dlm kertas saman doj peguam negara tak siasat pon...

Anonymous said...

Ko kena kincin?...kan dah cakap hanjing najib tetap marah sebab temberang tak laku..hahahahaaaa..

Anonymous said...

Ape lagi kau nak belit ni jing. ? Kikiki

Anonymous said...

Ko ade modal bagi hujjah?..

Anonymous said...

Kau suruh rosmah saman yer..? Ikut undang2 mane..? Undang2 kandang babi kau tu ke..? Kikikiki...tanye je jing...jangan meroyan macam lapar tulang babi pulak.. Kehkehkeh

Anonymous said...

Jing najib nak belit tapi berjaya disekat...bodos jing najib...hi3...

Anonymous said...

Kahkahkah.. Sendiri mengelupur lagi mau alih tiang gol... Kahkahkah..
Pancing sikit je trus hanjing2 pakatoon melenting kalut.. Alih tiang gol ye jing.. Kahkahkah..
Ke kau nak aku tukar yang baru..? Kalau alih kandang babi ok tak jing..? Kahkahkahkahkah

Anonymous said...

Sekat tang mane jing bodoss oii..?? Kahkahkah.. Aku tanya sikit je pun..awat mengelupur..? Awat kalut sangat..? Nak hujah ape jing..? Entri sebelum ni dah banyak hujah dah.. Kau lari mencicit balek kandang babi tak boleh jawab pastu arini kau menyalak mintak hujah balek... Mau main wayang cina ke jing..? Kahkahkahkah

Saksi ramai ni jing...kahkahkah..

Anonymous said...

Ko jing bodos nak belit.....selama ni orang malaysia pakai undang2 mana?....

Anonymous said...

Takkan nak saman kena pakai undang2
kandang babi jing najib bodos...

Anonymous said...

Kan itu undang2 yang kau junjung..buat2 lupa pulak jing..buat2 lupa ke atau nak alih tiang gol jing..? hari2 menyalak takkan lupa kot...kahkahkah..

Alih tiang gol ke alih kandang babi jing...?? Kahkahkahkah..

Saksi ramai ni jing.. Jangan bikin malu sama lu punya geng sekandang sebabi...kahkahkah

Anonymous said...

Tak gelupor pon hik2...;biasa aja...hahaha...ko
tak de IQ tu pasal ko tak tahu siapa MO1 dan bini MO1...pengadu mesti didedahkan...bodos

Anonymous said...

Takat IQ hanjing kurap tu pun kau nak megah jugak ke jing...?
Kahkahkahkah...

Anonymous said...

Yer jing bodoss...hik3... suruh semah saman jer dia yg gertak nak saman...hahahaha..tak payah ko posing tiang gol nak pakai undang2: mana...hik3...

Anonymous said...

Tak megah pon...ko tahu ke saper MO1?...

Anonymous said...

banyak betul alasan macai pakartun...mintak letak nama jer banyak betul alasan
apa ingat mahkamah nak sebut nama siapa yg kena dakwa nanti...
atau sebenarnya nak mmg ngelak dipangill jadi saksi pendakwaan...
hik4

Anonymous said...

Kalo dah tahu tak payah letak nama pon...nama orang disaman jer perlu diletakkan..

Anonymous said...

Tak tau.. Kau tau ke jing..?? Habaq mai la beserta dengan bukti2 yang jelas sekali...takat berpandukan kitab doj renti kan la...sebab doj yang gagah perkasa tu pun tak berani nak petik terang2.. Doj takdak tulur ka..? kiikiki

Anonymous said...

Doj tahu ler siapa yg dia nak panggil sebagai saksi...ko tak payah nyibok...nama yg kena saman dah ade dlm kertas saman dah di failkan di mahkamah..

Anonymous said...

Petik nama pun tak berani apa macam mau panggil jing..? Kau ingat mahkamah kandang babi ke nak main panggil2 je..

Kahkahkahkah

Anonymous said...

Tu dia aiihh.. Dengan muka selambe babi je dia alih tiang gol...

Kahkahkahkah... Meroyan teruk hanjing pakatoon ni...

Anonymous said...

Ko lebih bijak dari doj lah jing...hahahahaha..

Anonymous said...

Saopr yg kena panggil tak hadir akan ditangkap polis ngok...sapina di keluarkan oleh mahkamah...

Anonymous said...

Saoe ahli kluarga riza aziz?

Anonymous said...

Nak panggil kena ade nama la bahalul... Faham ke tak ni jing..??
Pusing2 sendiri terbelit.. Ape bodoss sangat hanjing pakatoon ni.. Tak ade yang pandai guna akal ke..?

Anonymous said...

Kau ingat najib dengan rosmah je ke ahli kluarga dia..?

Anonymous said...

Jing bodos tak tahu sistem perundangan...

Anonymous said...

Jing bodos nama dah ade dalam fail doj...ape bodos sangat jing bahlol nu..

Anonymous said...

Apa bangang la macai pakartun ni...
Sebut nama pun payah..ni nak bagi contoh
Peliwat Anwar Ibrahim mangsa Saiful..pengadu Saiful..
Tak la orang keliru kalo letak timbalan pm..jidin sembam pun tim pm..arwah gaffar baba pun tim pm...

Anonymous said...

Takat IQ hanjing kurap tara mane je.. Kahkahkahkah.. Itu pun dia megah canang sana sini...

Anonymous said...

Berapa orang ahli kluarga riza aziz yg berstarus malaysian officual no 1 ?..haha

Anonymous said...

Sistem di us mesti sama ke dengan malaysua?..

Anonymous said...

Kau tau ke..? Kalau kau tau kau petik la terang2.. Ape susah..

Kikiki

Anonymous said...

Doj tahu ler sistem kerja dia...dia orang lebih baik dari malaysia...tak payah mengada2 ler..

Anonymous said...

Hanjing bodoss oiii...kalau betul doj dah ade nama dorang dah lama petik terang2.. Tak payah nak clue2 bagai.. Doj tarak tulur ka..?

Anonymous said...

Najib anak lelaji razak..

Anonymous said...

Dah masuk doj ke3 dah ni.. Nak clue ape lagi...petik je la... Nak tunggu doj ke berape pulak baru nak petik..?

Anonymous said...

Ayoyoyo..appa..amma..citpooraahhhh..
Lagi mau pusing ka... itu tulur kasi keras sikit ..kasi nama la dey

Anonymous said...

Hanjing 1.36 kata sistem kerja dorang lebih baik dari malaysia..

Kahkahkahkah... Lawak bodoss ape ni jing..??

Anonymous said...

Tak perlu pon..kerana orang disaman yg penting...doj guna rekod money trail suasatan fbi...saper yg dia nak panggil jadi saksi doj boleh mintak mahkamah kluarkan sapina...perkara mudah..

Anonymous said...

Negara mana yg lebih maju?

Anonymous said...

Tu je..? Awat doj yang gagah perkasa tak berani petik..? Bukan susah kan.. 1 dunia tau nama penuh najib.. Takkan la doj tak tau.. Takat kau yang petik tak de kesan pun...kahkahkahkah...

Petik lankau sampai mampus...kahkahkah

Anonymous said...

Jing...tak payah buang masa jing.. Mintak kasi nama pun kau pusing sana sini.. Kalau nak berdrama kau boleh berdrama dengan geng2 sekandang sebabi ko tu...kikiki

Anonymous said...

sudah masuk versi ke3 doj kes 1mdb..sapina untuk kes pertama pun dah masuk 2x raya ..tak nampak pun
hik4

Anonymous said...

Jing najib bodos...mesia lebih maju dari amerikana ?...

Anonymous said...

Masih ade siasatan oleh fbi gubah wang haram..jho lo ubah aset kpd beli saham...bukan di amerikana sahaja....

Anonymous said...

Ape guna maju jing tapi tak ade nilai kemanusiaan..? Kalau kau malu nak duduk malaysia ni sebab tak maju sila la pindah ke sana jing..tak ade sape pun nak halang..

Kikiki

Anonymous said...

macai 141
...mudah lah sangat...nk jatuhkan saddam..hancurkan seluruh iraq pun 4 bulan jer
ni nak letak nama ...makan tahun
...mudah la sangat....
hik4

Anonymous said...

Bagus la hanjing ni pakatoon ni.. Semua maklumat dia tau la.. Ko kje dengam fbi ke jing..kikiki

Anonymous said...

Jho dan riza aziz dah hantar affidavit lawan saman v1 dan v2 doj?...

Anonymous said...

Itu kes lain ngok...mesua ni tak de ape kepentinga pon untuk uda..iraq boleh melawan israel...

Anonymous said...

Fbi plak...cia takde ke..
SS..ATF...SEal Team..Ranger..Green Barret..
NFL..NASA.. takde sekali?

Anonymous said...

Ini bukan soal kemanusian jing...ini soal sistem amerika lebih advancev dari mesia...

Anonymous said...

hik4
jawapan dari macai tak cukup dedak.. sian ko

Anonymous said...

Msukkan sekali captain amerika...kahkahkah

Hanjing dah putus urat..

Anonymous said...

Hahaha..sentap jing..najib bukan pon dusaman ha2...

Anonymous said...

Jelas IQ kau ni setara hanjing kurap.. Ayat punya simple pun kau tak boleh faham..

Tak ade lagi ke hanjing2 lain yang ade IQ normal..? Hantar hanjing iq tara hanjing kurap je ke..?

Anonymous said...

Hanjing bodos ko tak tau pengumuman doj dan fbi masa saman pertama?..

Anonymous said...

Ape kepentinga AS terhadap malaysia?...

Anonymous said...

Makaysua ade jelebihan ape yg anerikana naj kontrol mesia?...jing sila jelaskan...ato yg perasan lebih?...

Anonymous said...

Hahahaha terasa bodos jing?

Anonymous said...

Mesia lebih naju dari amerikana?..jing bidis perasan lebih kerana kuat khsyal...

Anonymous said...

Sebab kat malaysia banyak kandang babi..banyak babi2 ternak yang bahalul macam kau ni kat malaysia ni..jadi nanti senang la dia nak tambah bahalulkan lagi..

Kahkahkahkah

Kalau jawab secara ilmiah nanti hanjing2 pakatoon bodoss macam kau ni bukan boleh faham pun..IQ pun tara hanjing kurap...akai ade tak mau pakai..kikiki

Anonymous said...

Jangan meroyan jing kalau aku cakap IQ kau tara hanjing kurap..kena terima la kenyataan...takat mengeja komen pun perkataan tonggang langgang jangan perasan maju jing...kikikiki

Anonymous said...

Kau taip ape ni jing..? Bahasa kandang babi ke..?? Kikiki

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 203   Newer› Newest»
 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates