June 21, 2017

38 Beza Di Antara PKR Sivarasa Dan MCA Lim Ban Hong Masuk Masjid


Heboh di laman sosial media Whatsapp sejak sehari dua ini apabila Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Klebang dari MCA, Datuk Lim Ban Hong dilabelkan sebagai kafir apabila beliau menyampaikan sumbangan Hari Raya Aidil Fitri di Masjid Bukit Rambai Melaka, Ahad lepas. Macai dan minions pembangkang cuba membuat fitnah dengan menyama ratakan perbuatan Datuk Lim Ban Hong dengan Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa yang telah mendapat murka Sultan Selangor. Baca di sini.

Untuk macai pembangkang yang menyebarkan fitnah berkenaan, R Sivarasa telah mendapat murka Sultan Selangor, baca di sini kerana beliau telah memberi ceramah, tazkirah, ucapan di dalam dewan utama masjid iaitu saf pertama orang-orang Islam bersembahyang. Beliau di dalam gambar di atas kelihatan memijak sejadah tempat orang-orang Islam bersujud.

Manakala Datuk Lim Ban Hong yang juga merupakan EXCO negeri dan Pengerusi MCA Negeri hanya menyampaikan bantuan Hari Raya Aidil Fitri di Dewan Serba Guna berhampiran masjid dan bukannya di dalam Masjid berkenaan. Dewan Serba Guna berkenaan telah digunakan sebelum ini oleh pelbagai kaum dan agama untuk aktiviti-aktiviti kemasyarakatan.

Nampak tak perbezaan berkenaan macai-macai sekalian?

38 comments:

ted manoff said...

Juboq nepalll..bila masa plk siva bagii ceramah dn tazkirah dimasjid..ko jgn sebar fitnah khairulryezall.. Betul dia berucap tapi tk sentuh bab agama dn politik pun..ko tunggu jerr lps pru blog nii akn bertukar tangan...

Cucu Tok Selampit said...

Hahaha. Blog kecil ini pun ada hati nak rampas Ted. Buat blog sendiri la. Bukan kena duit pun.

ted manoff said...

Maka nya jgn macam2 ryezall..aku kenal ramai bloger2 pro najib yg bakal beralih arah selepas pru..mereka pun dh jangka umno bn bakal tumbang..jgn kata blog cts blog lain pun bakal ada admin baru...saat itu akn diadakan acara meluku kepala khairulryezall secara berjemaah...πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜„πŸ˜ƒ

Anonymous said...

Masjid melaka ada dewan...masjid selangor ade dewan serbauna?

Cucu Tok Selampit said...

Kenapa nak tunggu lepas PRU. Sekarang kalau nak luku, boleh saja jumpa. Ingat saya tunggul ka?

Anonymous said...

Tunggul bernyawa...hik3...

Anonymous said...

PKR dah bungkus,Siva tk akan ada peluang lagi nak masuk mesji lepas PRU nanti.Gara-gara terlalu teringin nak tawan Putrajaya,Pkr pelan-pelan terima Mahahtir sebagai kawan,Mahathir buat muka tak malu gi salam dgn Nuar di Mahkamah.Sangka Nuar ,dia dah menang.Rupa nya Mahahtir pasang perangkap,nak ganti Nuar jadi boss Pakatan.PKR sedang seronok kononnya Mahathir dah tunduk pada mereka,Mahathir senyap senyap hantar ZI join DAP>Bila dalam DAP ZI jalan jarum utk dapatkan sokongan DAP jadikan Mahathir sebagia boss Pakatan,sementara dalam PKR sendiri Azmin dah jalan jarum,WA dan anaknya NI tertewas,Nuar akhirnya terperosok.PKR akan mampus,kesian.

Anonymous said...

Nuar salam dgn madey pon ko sibok per hal?..jangan susah hati...najib masih pm..hik4.. Umno pon perlahan2 tenggelam...

Anonymous said...

Tunggul bernyawa lagi berguna dari tunggul mati dalam kandang babi..kikiki

Anonymous said...

takde la..sebelum salam tu nuar duk ramas teloq ..siap julok pungkuq sendiri
hang ingat nuar buduh....sian madey melekat bau kunyit hangit
hik4

Anonymous said...

Tak lama lg BN bungkus. Dah lebih 20 thn aku dengar. BN dok kuat jugak. Boring la. Ekeke. Apa? Bila? Dimana?? Kenapa? BODOH PUNYA BARDAP.

Anonymous said...

Sembang hanjing tinggi melangit.. Sudahnye jilat tulang babi jer...kikiki

Anonymous said...

kalo ko berani luku kepala cts..aku orang pertama lari bogel keliling putrajaya
lu punya sembang..bukit pun boleh runtuh

Anonymous said...

Sian Ted... dah pendatang haram kat sini.

ted manoff said...

Sembang lebatt ko ryezall..Mari jumpa ptg nii ryezall..Bkn jauh sgt pun..aku kt putrajaya nii..tunggul kayu tunggu saat dibakar jerr..

Anonymous said...

Putrajaya presint berape..? Habaq mai terang2.. Ramai yang duk tunggu hang ni..

Cucu Tok Selampit said...

Ok lah Ted, sudah sampai masanya nama kau saya block macam Din Pagoh. Cari makan tempat lain sajalah. Lepas PRU14 kau ambil blog ini ya? Itupun kalau saya tak delete dulu. Adios.

Anonymous said...

Ted hanjing kalau sembang babi pun boleh terbang...kikiki.. Sembang bodoh dengan geng sekandang sebabi boleh la...kikiki

Anonymous said...

korang nak luku kepala orang...ada pulak suruh datang menyembah ko....
buduhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Anonymous said...

Kat putrajaya? Keje kerajaan la tu. Buang je org camni..bongok

Anonymous said...

Amboi ted marah nampak. Ajak fight nampak. Sudahnya pakai penumbuk juga dan otak buang ke tepi. Podaaahhhhh

Anonymous said...

Ko ingat dia berani ke nak habaq putrajaya dok mana? Bukan dia tak tau ramai nak luku kepAla bana dia ni

Ted Manoff said...

CTS : Ted ni penyamun. Punya lah palat nama saya pon dia rembat. Chilakui punya musibat

Anonymous said...

Untuk ted babi.. Hang habaq mai hang presint berape..kalau hang takut nak habaq hang buleh cari aku kat presint 5..mai la..

Anonymous said...

Yg jelas kafir laknat tu masuk masjid..taik x basuh..pijak sejadah..klu pembangkang kt malaysia ni sepatah kata pun dah bebau politik..ada faham..

Anonymous said...

Ted telur busuk x kan berani punya..cakap pun dah merapik.. pjaya bukan hak pembangkang lepas pru..lepas pru blh berambus dr pjaya

Anonymous said...

Sokong ted samseng pjaya ditendang dr blog ni..tak ada manafaat dr komen2 org yg tak beradap..

Anonymous said...

1:23...nuar jerangking taik salam ngan atok mahataik kira ok le tu..taik ngan taik berpisah tiada....ph pun dah jadi tunggul taik dan akn tenggelam terus berkubur.

Anonymous said...

Ini yang selalu saya pesan kat admin..jgn beri muka komen rba ni..naik tocang..kan...syabas syukur Alhamdulillah...

Anonymous said...

Din pagoh dah mampuih???

Anonymous said...

Ted kentot maha mega budussssssss....

megat panjialam said...

Siapa ted manoff ni org india ka cina ka banggali. Apa handal sgt ka nak luku kepala orang. Luku orang hang belum tau lagi.

Kot taak sempat raya beberapa hari lagi. Hang dok putrajaya tak jauh dgn kg razak baginda. Baik pi asah lengan dulu bagi keraih

Anonymous said...

Bro CTS.. aku dah lama nk cari ted maknyah ni. tkde masalah kita pakat2 jumpa sekor dua macai ni.. kalau nak sgt luku..


dia cakap nak luku kan..

aku takmau luku.. aku nk suruh dia tampar aku..aku nk tgk tampar dia ni jantan ke betina ke maknyah..

lepastu aku tau nak ajar muka dia pulak dengan tapak tangan aku..

samseng tak bertempat.. dia tak kira samseng org lain pulak.. dia ingat semua org bodoh macam boboi tunggul tu!

Anonymous said...

aku dari seri kembangan pun bolih datang. bukan jauh sangat pun....cakap jer kat mana? presint berapa?

Anonymous said...

kesiannnnn midin. ingatkan dia bakal pm. rupanya angan2 mat jenin jer. belom sampai kepucuk dah tersembam.

Anonymous said...

Sudah la Ted jgn cakap besar la...aku fok bangi jer pun tak sabo nak luku kepala bana kau yg penoh taik tu..cakap la kat mana..klw dapat luku kau aku janji nak lari bogel keliling putrajaya...hehehe

Anonymous said...

Kesian ted dah tertekan sgt tu..Pakatan Harapan bakal karam pru14 ni tu yg meroyan nak luku org tu...
Pakatan Altenatif dah karam..
Pakatan Rakyat pun dah karam...
...haha

Anonymous said...

Hahaha...lama tak dengaq perkataan 'chilakui' tu...hehehe utara mai ka..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates