June 18, 2017

79 Betulkah Tun Dr Mahathir Pernah Membayar USD5 Juta Kepada Yayasan Clinton Untuk Membuat Kenyataan Saman Sivil DOJ?


Mantan Perdana Menteri 22 tahun, Tun Dr Mahathir Mohamed seharusnya tidak berdiam diri dan tampil untuk menafikan dakwaan bahawa beliau pernah membayar USD5 juta kepada Yayasan Clinton supaya Jabatan Kehakiman (DOJ) Amerika Syarikat membuat pengumuman dan kenyataan berkenaan Saman Sivil 1MDB. Portal Malaysia Today, baca di sini, membuat dakwaan tegas kepada Tun Dr Mahathir seperti berikut:
Daim, who serves as Mahathir’s right hand man, was instructed by the former premier to funnel USD5 million through channels that ended with the Clinton Foundation, a fifth of which wended its way to the coffers of persons linked to Lynch.
Jika dakwaan ini benar Tun Dr Mahathir telah membuat satu pengkianatan dan jenayah berat kepada negara semata-mata bertujuan untuk memenuhi nafsu serakah agenda politiknya. Tun Dr Mahathir telah menggunakan kuasa asing untuk menjatuhkan kepimpinan negara melalui fitnah dan cerita dongeng yang direka cipta berkaitan 1MDB.

Kedua, jika dibandingkan dengan kekayaan anak-anak beliau yang jutawan hasil yang diperolehi semasa zaman pentadbirannya, jumlah USD5 juta itu mungkin adalah jumlah yang kecil. Namun persoalannya, mengapa Tun Dr Mahathir tidak menggunakan USD5 juta berkenaan, satu jumlah yang sangat besar itu untuk membantu rakyat yang miskin dan memerlukan?

Rakyat Malaysia mula sedar, mengapa hari demi hari semakin banyak akar umbi parti baru itu kecundang dan keluar parti dengan alasan kepincangan pucuk pimpinan, kerana mereka mula sedar perjuangan pengerusinya bukanlah satu perjuangan untuk Rakyat, sebaliknya hanya untuk melindungi diri, dendam dan hanya satu lakonan yang semakin menampakkan kebenarannya.

79 comments:

Anonymous said...

Najib ketua promoak Boleh repot Doj supaya saman Tun madey plak...

Anonymous said...

Kutip dari blog tong sampah malaysia today...RPK kuat temberang....hik3...

Anonymous said...

Yg kluor dari bersatu ahli umno...setakat tunjuk borang memohon ahli...kad ahli tak de...yg ade kad ahli plak trojan umno mcm hafiz ....hik3...

Anonymous said...

baru jumpa? ngok 10x...

Anonymous said...

Doj saman ikut sape2 yg lapor....elok najib plak
Lapor doj supaya tun madey plak kena saman...kahkahkah..

Anonymous said...

Esok senin...elok semah hantar saman kpd yidin...

Anonymous said...

Mualaf Shafeei dikatakan terima 9.5 jota dari wang haram 1mdb blm reda...mualaf blm buat penafian....dah mai plak saman sivil Doj v3 yg melaporkan Semah terima barang kemas 128 jota yg berasal dari wang haram rompakan 1mdb...
Bertimpa2 fitnah keatas kepala najib...

Anonymous said...

Setakat ni blm ade panafian dari Semah...cuma peguam di arah untuk memantau sembang dan tulisan berkait barang kemas...

yidin orang pertama bercakap dan mengulas mengenai barang kemas semah...Aljazeera pon minat siarkan kisah ni..

Anonymous said...

Cts kata cerita fitnah dongeng 1 mdb..jadi PAC sediakan laporan dongeng 28 billion wang 1 mdb lesap tak dapat dikesan....
RPK raje temberang yg handal buat citer dongeng mengenai bayaran USD 5 jota untuk Doj kluar saman...hik3...
RPK raja temberang tak suruh najib bayar jugak supaya doj saman tun madey?...kahkahkah...

eri said...

5 juta ja nak buat kes???jibby ada berbillion boleh bayar DOJ sebulan sepuluh juta buat kes atas madey sebulan 2 kes...

eri said...

Namun persoalannya, mengapa Tun Dr Mahathir tidak menggunakan USD5 juta berkenaan, satu jumlah yang sangat besar itu untuk membantu rakyat yang miskin dan memerlukan?

Persoalan yg lebih menarik minat semua orang ialah ko gila apa beli barang kemas sampai 130M...apasal duit banyak banyak tu tak tolong orang miskin...tolong belikan rumah lagi satu tuk aku lagi bagusla hippo...

Anonymous said...

Amar makruf nahi mungkar ka..? Kikiki...

Hang jangan emo pulak..
Kikiki

Anonymous said...

Pasaipa hang duk kalut.?

Kikiki

eri said...

yg hg pulak kaluit psai pa??

eri said...

emo tu menatang lapan segi yang mak hang dok sumbat jolok keluar masuk dalam burit dia tu ka??

Hang jangan emo pulak..
Kikiki

Anonymous said...

Cheq tak kalut..kan cheq yang tanya..kikiki...hang bodoss ka tak reti baca..?? Kan ade tanda soal tu..maknanye cheq tanya...bodoss lagi ka..?? Kikiki

Anonymous said...

Amar makruf nahi mungkar ka..?? Kikikiki

Kantoi bodoss suda...kikiki

Anonymous said...

Satgi mencarut la tu...kikiki...

eri said...

sojar baru ka bos??make sure menatang yg hg hantar ni berbaloi la ek tuan tanah...

eri said...

satgi apa tadi pun dah mencarut dah...awat lembap sangat ek hgpa ni semua??

Anonymous said...

Kikikiki..amar makruf nahi mungkar hang simpan mane..??

Saje je tanya.. Hang ni cepat sangat kalut la...kikikk

eri said...

la rupanya bodoh jugak yang hantar mai pun...hg bodoh ka tak reti baca..??kan ade tanda soal tu...maknanya aku pun tanya la....eja bodoh pun x reti nak bodohkan orang....B.O.D.O.H la bangang....bodoh lagi...???kikiki

eri said...

dengan kapiaq macam hang boleh skip sat part amar makruf...boleh trus ke bahagian nahi mungkar ja...ada apa masalah ka??kalau masalah mak hang smalam sumpah aku tak sentuh dia...xdan ntah keling estate mana xtau angkut dulu....

eri said...

Cepat la mana lagi ni??x bersungguh-sungguh la kapa ni bela jibby n rossy low ni...come on come on wake up boys...

eri said...

lamanya...susahka nak hafal ejaan bodoh tu bodoh???jgn bgtau anak hg tau yg bapaknya x reti eja bodoh...bukan apa kesian dia nanti kawan2 dia tau dia berbapakkan seorang ultra bodoh kang tiap2 hari pulak kawan2 dok acan...

Anonymous said...

Najib merompak berkumpulan 1 mdb contoh amar makruf...menentang rompakan contoh nahi mungkar...ajaran baru oleh umno...

eri said...

xbest la lembap....claim x masuk lagi ka mgu ni macam xda semangat ja...mentekedarah dedak mau kerja malas....xpa nanti CTS kalau jumpa rossy nanti dia tolong jeck skit tuk pernaik dedak ek ...sabar2 Ramadhan ni...

Anonymous said...

CTS kena tunjukkan artikel ni kod madey baru madey boleh nafi...tapi kalo temberang RPK tak perlu layan ler...CTS patut layan Raja temberang sebab satu kapal...hik3...

eri said...

kalau jumpa anak raja pelarian yang konon2 semua kejadian dalam Malaysia ni jadi depan dia CTS kena tanya masa c4 meletop tu dia pakai baju warna apa?hahahaha....

ted manoff said...

Izinkan aku ketawa ryezall...πŸ˜ƒπŸ˜πŸ˜πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜†πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜‹☺😊



Kahkahkah...πŸ˜ƒπŸ˜πŸ˜„πŸ˜ΈπŸ˜Ή






Ok bye...πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…πŸ‘…

eri said...

oit mana aci gelak sorang2....jom kita gelak berjemaah....
Hahahahahahahahahahahhahahahahahahshshhahzhshhahahahahahhahahahahahahabidohbodohpunyamacaihahahahahahahha....
skit lagi...
hahahahahahhahahahshshzhzhhahahahahshshhahahahahahahaha...
ok la tu stgi kita gelak lagi ..

eri said...

ni sti babi2 negara ni semua pi buat2 kalut kat pasar Ramadhan ni...macam la posa sibuk ja...meh sini la bela pemimpin agung kapa tu...

Anonymous said...

Kalau kita ni cerdik dan agak pandai dalam kewangan dan perniagaan,kita tak perlu bergantung pada DoJ utk membuat kesimpulan berkaitan dgn 1MDB.Jauh sekali dari menggunakan maklumat orng seperti Mahahtir dan kumpulannya yg sering berubah-ubah,kabur dan tidak mempunyai bukti konkrit.Sepanjang saya meneliti ,kenyataan-kenyataan Mahahtir sejak beliau bersama Pembangkang ,tak sampai 10% pun kenyataan atau tuduhan beliau boleh di terima sebagai betul atau tepat,biarpun kenyataan berkaitan dgn perkara yg subjektif mahu pun perkara yg melibatkan facts & figures.Belaiu memang kelihatan lemah ,dalam soal ini kerana selama ini beliau terlalu bergantung kepada kuasa yg ada pada beliau utk mempastikan apa saja yg di ucapkannya di terima sebagai betul,bukan bergantung kepada fakta yg rasional dan logik umum.

kalau Mahahtir benar-benar bijak dan merasa apa yg dia hujag berkaitan dgn 1<DM,saya mencabar beliau :

1.Membuat tuduhan tepat kepada PM Najib dgn maklumat yg di rasnya betul.Ikuti tuduhan tersebut dgn membuat lapuran polisdan SPRM.

2.Kemukan satu bukti kukuh Penyata Kewangan yg menunjukan wang 1MDB sudah lesap dan disalah gunakan oleh PM Najib dan keluarga.

3.Sediakan juga Forcast mengenai kedudukan jangka panjang 1MDB yg melibatkan segala asset yg telah di serahkan kepada MOF iaitu Bandar Malaysia dan TRX,yg menunjukan projek tersebut akan rugi besar , akan menyebakan Malaysia bankrupt dan rakyat Malaysia terpaksa menanggung segala hutangnya nanti.

Kalau Mahathir mampu menyediakan nya dan berani berhujah berkaitan apa yg di bentangkanya(jika beliau boleh),baru lah kita boleh mula menerima pandangan beliau dan kumpulannya,namun tidak muktamad.Keran kita juga perlu melihat hujah dan fakta dari 1MDB sendiri dan PM Najib dan menilai juga apakah kedudukan semasa kewangan 1MDB.

Anonymous said...

Muka macai bodooos patut digelakkan...bodos membela dan mempertahankan prompak..

Rizal Zainal said...

bosan jg aku dgn doj ni , yg lps buat knyataan yg ni pn buat kenyataan je , tkkn asyik buat kenyataan je tp tindaknnya tk ada , aku tkut jd mcm sepina dr perancis tu je , gebang bukn main kuat , last2 habuk pn tarak

Anonymous said...

Macam ni la jer la tuan anon 4:33,

Laporan PAC berkaitan 1MDB tu kenapa di OSAkan??!!!..
Bagila public baca..kesimpulan awak walaupun niatnya nak awak tu cerdik najib pendekar bagai tetap jugak kelaut

Anonymous said...

Ini kess saman gubah wang haram yg di rompak dari 1 mdbdi amerikana...bukan kes kewabgan ato perniagaan..

Sprm dah siasat dana src dlm akaun najib...loyar buruk negara Apandir bebaskan najib..
Khairudin repot polis khairudin kena tangkap bawah sosma..
Sprm bak siasat wang pelaboran 1 mdb diluar negara tidak dibenarkan oleh loyar buruk Apandir...
Laporan PAC dah ade....28 billion lesap tidak dapat dikesan..
Laporan odit oleh ketua negara dah ade...kenapa najib osakan?...najib nak sorok fakta aper?....polis pon dah siasat 1 mdb..

Tak payah tun madey bagi detail lagi...

Anonymous said...

Kalut sungguh hanjing pakaton ni...kehkehkeh..

Anonymous said...

Kalut sungguh hang no..kikiki

Anonymous said...

Hang babi pakaton.. Mana tau pose.. Mencarut pun tak pa.. Amal makruf nahi mungkar pun hang boleh campak kat kandang babi.. Respek sungguh kat hang.. Hebat hang ni no...kikiki..

Patut la mengelupoq semacam je.. Rupanye lapaq dedak babi...kikiki

Rizal Zainal said...

klau aku jd najib , aku pn akn buat bodoh jg . setakat knyataan je pn , bukti ? yilek , ni dh mcm bdk yg megadu kta kwan dia pkl dia tp tak ada bukti pn

Anonymous said...

Kalut sungguh la hang ni.. Cakap sikit mengelupoq..cakap sikit hang meroyan.. Awat kalut sungguh..hang lapaq dedak babi ka..?? Hang yang mula2 kasi kuar amal makruf nahi mungkar.. Saksi ramai ni.. Kikiki... Hang boleh buat muka selamba babi je tunding kt orang lain ye.. Cover malu ke jing...? Bodos tu simpan 7 keturunan naaa... Kikiki

Anonymous said...

Ko hanjing najib ketua prompak yg kalut...jual temberang...hik4..

Anonymous said...

Kahkahkah...awat hang meroyan..? Takdak orang nak layan ka..? Maki hamun sorang 2 ni biasanye orang kena penyakit hanjing giler...
Kahkahkahkah..
Meroyan la pakaton bodos sampai mampus...haa99x

Anonymous said...

Muhyiddin tunggu isteri MO1 pulangkan barang kemas
Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) Muhyiddin Yassin menyeru isteri perdana menteri memulangkan barangan kemas bernilai RM128 juta yang dibeli menggunakan wang 1MDB seperti didedahkan Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat.
Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat memfailkan saman sivil terbaru berkaitan dana 1MDB yang diseleweng yang turut menyebut tentang isteri Malaysian Official 1 (MO1).
Sebelum ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tuan Haji Abdul Rahman Dahlan mengesahkan bahawa MO1 yang dinamakan dalam saman pertama DoJ pada tahun lalu adalah Najib.

PASAI APA

PULANGKAN

INI REZEKI

Anonymous said...

Kahkahkah.. Hanjing pakaton bodos sentap ke.? Kehkehkeh.. Auta tarak laku la kat sini...kehkehkeh

Anonymous said...

Kepada si bodoh yg terpedaya oleh hasutan Mahahtir.Sila jawab persoalan ini.

Mahathir memulakan pembohongannya dgn mengatakan 1MDB lesap RM 42 billion.Kalau betul lesap ertinya pada masa tersebut 1MDB sudah tidak mempunyai apa-apa lagi ,selain dari tersadai dgn huntang berjumlah RM 42 billion.

1.Mengapa pula dalam plan rasionalisai 1MDB,1MDB telah menjual asset IPP nya dan berjaya melangsaikan sebahgian hutang dan memperolehi lebihan tunai melbihi RM2 billion?.

2.Disamping itu 1MDB boleh juga menjual beberapa lot tanahnya di TRX,bermakna 1MDB masih mempuanyi harta (tidak lesap) dan hak terhadap tanah tersebut.

3.1MDB juga telah melantik pemaju utama utk tanah nya di Bandar Malaysia ,walau pun terpaksa melepaskan pegangannya sebanya 60% kepada pemaju tersebut,tapi ianya menunjukan 1MDB masih mempunyai harta.Namun akhirnya tanah Bandar Malaysia kembali 100% ketangan 1MDB bila pemaju tersebut gagal memnuhi terma dalam perjanjian mereka(tanah ini sekarang di pindah milik kepada MOF 100% sudah jadi milik kerjaan).Kerana terlepas kontek tersebut ,saham syarikat yg berkaitan sudah menunam teruk dari harga yg melebihi RM 3.00 sesaham sudah menjadi harga sekita RM1.60 sesaham,ertinya pembangunan di Bandar Malaysia pada masa hadapan bernilai tinggi kepada pelabur saham.

4.Tanah di TRX dan Bandar Malaysia ,tidak statik keadaan fizikalnya,ada progress pembangunan,bererti nilainya bertambah hari demi hari.Kalau 1MDB sudah lesap RM 42 billion,macam mana mereka melaksanakan pembangunan ini?.

5.Tidak cukup dgn itu ,sebagai balasan kepada pihak kerajaan yg memberi hak tanah Bandar Malaysia kepada 1MDB utk di bangunkan ,1MDB membena kemudahan yg bernilai berbelion RM utk angkantan tentera dan kemudahan ini sudah hampir siap.Dari mana pula 1MDB dapat wang kalau RM42 Billion sudah lesap?.

6.IPIC ,satu entiti yg di kaitan dengan kewangan IMDB yg lesap ,sebulan dua dulu sudah pula bersetuju menyelesaikan pertikaian secara rundingan dan menerima beberapa perkara yg dinafikannya sebelum itu,dimana nilainya bukan kecil.Hanya sebhagian dari jumlah keseluruhan yg terlibat ,memerlukan rundingan lanjut pada masa hadapan.Walau apa pun ianya sudah tentu tidak lesap 100%.

Kalau di tolak campur ,toalk campur ,tak akan terjumapa jumlah RM42 billion yg telah lesap.Malah kalau di campur dgn nail futures developments dari TRX dan BM,1mDB(sekarang semunya milik MOF mampu meraik keuntungan pulohan bellion.

Anonymous said...

Halo halo. 1, 2, 3..
Pakatun .. DAPigs .. ok?

Anonymous said...

RPK dlm 'temberang'nya selamba aje sebut dlm Malaysia Today nama2 penuh petualang2 yg jadi talibarut pengkhianat negara Mahathir. Bukan mcm DOJ hanya berani sebut 'MO1' aje. Saman sivil ke-2 nama 'MO1' pun takde. Dah gerun dgn Najib le tu!

Mahathir dan talibarut2nya langsung tak berbunyi apatah lagi nak ambik tindakan undang2. Penakutnya nye?

Puak bebal gila Pakatun dan DAPigs tak sakit hati ke baca pemimpin pujaan mrk ditohmah dgn temberang begitu teruk sekali - sama spt sanggup jual kedaulatan negara kpd kuasa asing?

Anonymous said...

Bila kes 1mbd nak bawa kemahkamah, kalau hanya cakap dekat pentas doj itu panggil wartawan baik tak payah lah dah setahun lebih nak siasat tapi hanya cakap je
Hanya kes saman sivil hanya cakap pentas media barat rasuah ,

Yayasan Clinton Kawal doj itu sebab itu trump berani cakap doj adalah milik clinton ok

Anonymous said...

Kalau betul kenapa takut pada ost itu nampak fizi takut pada ost itu kena saman minta maaf

Anonymous said...

My 2 cents worth:

Kalau Madey tak nak saman RPK ia mungkin ada kaitan faktor usia atau takdak duit nak bayar loyer.

Macam mana dengan Diam? Masakan dia tak nak saman kalau tuduhan RPK adalah tidak benar?

Kalau betul ada bayaran, bukan saja integriti Madey dan Diam jatuh berdebuk malah integriti DOJ berdebuk sama.

Wakakaka

Anonymous said...

42 billilon ikut laporan odit yg dilantik oleh 1mdb...suasatan PAC jadi 59 biilion..tiada juruodit verani sahkan laporan jewangan 1 mdb..
Kalo syarikat berdayu naju jenapa mesti jual aset untuk bayar hutang...aset yg ade kurang dari jumlah tanggongan hutang...

Tak payah konar2 ler...mana pegi 28 billion yg lesap ikut laporan PAC?....kenapa laopran odit 1mdb najib Osakan?....dibidos tolong jelaskan.....hik4...

Anonymous said...

Umno dan bn kurang sihat sekarang...bertimpa2 fitnah yg tak berani disaman...hik4...

Anonymous said...

Ko buta undang3... Doj tak bubuh nama orang yg tak disaman..gelaran diguna pakai bagi orang yg berkaitan..

Anonymous said...

Cukup rafizi
dah saman raja temBerang muflis ni..hik2...

Anonymous said...

Yg patut ambik tindakan undang2 najib dan semah yg dikaikan dengan perompak...ato najib dan semah lapor plak kpd doj
Madey nerompak 22 tahun...anak dia dah kaye...hik2..
Bulan jun tahun lepas heboh najib hantar mualaf shafei jumpa doj lapor kekayaan madey...ape citer senyap jer?...

Anonymous said...

Pemaju pertama bandar 1 mesia cabut lari...pemaju kedua jugak dari cina kominis pon senyap...

Anonymous said...

Agak2 la kalau raja petra dah mampus, sapa pulak jadi sumber rujukan blogger umno? Mat maslan? Menteri yg jawab bagi pihak najib pun tinggal 2 org..rahman dahlan dan salleh keruak. Tak sangka makin hari makin bodoh blogger umno..raja petra?? Kahkahkah...Biar betul..

Anonymous said...

Sblm DoJ punye citer aku nk tanya kisah janji lama Sapina Perancis mana tk sampai2 lagi?

DoJ punya citee ni dh masuk versi 3.0 so nk tggu versi berapa baru fbi boleh tangkap the so called mo1??

Anonymous said...

Klu kena kt maderr blog rpk jd tong sampah..

Klu kena kt najib cpt2 rpk sumber dipercayai.. Lagu mne chaii double std sgt nehh

Anonymous said...

Al hai cerita serang bini,RM128 juta 'kalau betul kenapa midin itu tak dedah akan ada risit dia beli emas RM128 juta itu, tak payah bohong kita orang nama mo1 tak sebut apa punya penakut amerika ini,

Kalau paktun dah kalah berdebat ia

Nak saman tapi tak mahkamah tak bersidang dah 1 tahun lebih

Anonymous said...

Kalo ko yg bodos memang patut duduk diam2...semah cedik dan ade telo...dia pantau orang kata same dia hik 4...

Anonymous said...

Dah sita harta tu tibdakan lah ngok..

Anonymous said...

6:53. .ko terlebih makan taik pakatan taik pasal tu komen ko bodoh otak sudah gelap dipenuhi taik..tak sangka makin bodoh dan bebal ko ni..org bebal bodoh mcm ko ni tak tau ko bodoh dan dibodohkan sbb taik sudah meresap dlm kepala dan tubuh...jadi ahli taik selamanya..hik4..

Rizal Zainal said...

bro harta apa yg disita tu , tu baru knyataan sahaja la .

Anonymous said...

Agak2 la klu Claire SR kapir tu mampos sape pulak akn jd rujukan macai dan rejim pakatoon.??
Armada Boboi pun dikhianati.. Siapa lg yg nk membela Mahafiraun dan Boboi...

Lepas cerita DoJ ini game over la mahafiraun..

Rizal Zainal said...

cma orng bdoh je yg buat bising tp tk ada hasil . orng yg diam ni dia akn bertndak bla masa dan waktu yg sesuai , sampai mahathir pn dh naik pning dgn najib . aku ingt msthir hbt sngt , dgn najib pn dh mencugap2 , aku skrng tgh tnggu hsil siasatn forex je

Anonymous said...

Org yg difitnah ada dua hak.. Hak untuk biarkan dan diam diri atau lawan melalui saman

Tp dlm kes setangan macai mereka menggulupor Najib xnk saman..

Mahafiraun tak saman tuduhan songlap 100 billion mknanya dia tak bersih dn betul merompak..

Anonymous said...

Chap munge yg ahli kluar beribu sampai lumpuh beberapa negeri tu sihat ke??

Anonymous said...

Itu bukan lari le ngok. Pemaju lambat tunaikan byrn, kang jd hutang besar mcm imdb macai report Doj plak.. Bettr terminate awl2 ape mslhnye??

Rizal Zainal said...

anon 6:35 tu dh pnas

eri said...

Rizal....ko xyah jadi Najib pun memang dah bodoh dah...kalau jadi dia terpaksa cipta perkataan baru tuk gambarkan bodoh kuasa empat puluh dua tu...

Kikikiki...
Jangan sentap ek nanti hippo bagi susu...hahahaha...

eri said...

anon bi4.57....sedap ka dedak babi???takkan kerja tuk tokey kari dia bagi dedak babi ja???isk3....meh kerja belah sini la gaji xda tapi hati senang....meh la...sudah2 la makan dedak babi ek...

eri said...

Aduh Rizal ni...ngatkan buat2 bodoh rupanya memang bangang bodoh abadi nyer jenis...tapi percayalah sebabi mana pun hang mak hg tetap berbangga ngan hang...ya la mak babi mana yang x sayang anak babi kan....

eri said...

lupa plak nak pesan ....bi4.57...jangan sentap ek...kikikiki

eri said...

hang pun saja ja nak tumpang aku nyer kalut kan??

eri said...

so ada apa masalah kalau aku kluarkan ayat amar makruf nahi mungkar yang hang menggelupuq macam babi x makan dedak kena sembelih pasal pa???saksi ramai pun nak buat apa bukannya aku tak mengaku apa yang aku kata...hang boleh relax ja tunjuk muka babi hang pahtu selamba ja reka cerita ikut sedap pak hang berjunub ngan mak hang ja...cover malu ke bi..??bodoh tu xyah simpan la takkan sampai 7 keturunan ko nak bodoh macam ko gak....budak2 pekembar ni stara ni ja ka iq level depa ek??malu la sikit ngan babi tak pasal2 babi kena tanggung hg nyer piang...kikiki...

Anonymous said...

eri maknyah ni.. terkedu aku tgk ayat2 leteran dan maki hamunnyer.
hehee

xyh risau sgt le pasal isu DoJ ini kalau lihat gaya kalut tentera mahafiraun ini.. mmg sah Mahafiraun sudah tiada apa lagi nk di mainkan.. imdb sahaja..itupun sudah selesai..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates