June 18, 2017

41 Apabila Wakil Rakyat Veteran DAP Mengkritik Pulau Pinang, Apa Kata @cmlimguaneng ?


Ahli Parlimen Kepong yang juga merupakan Wakil Rakyat veteran DAP, Dr Tan Seng Giaw hari ini melahirkan kekesalan beliau ke atas apa yang berlaku di Pulau Pinang. Di dalam laman sosial Facebook beliau, beliau menulis 4 perkara ditulis dalam Bahasa Malaysia dan English apa yang hilang di Pulau Pinang:

1. Keadaan pantai yang berubah.

2. Kehijauan di Balik Pulau.

3. Populasi penduduk berjumlah 850,000 yang memerlukan rumah.

4. Peluang pekerjaan.

Sekiranya ini semua dilahirkan oleh pemimpin Barisan Nasional, pastinya Ketua Menteri akan berkata mereka dengki dan sakit hati. Sekarang perkara di atas diluahkan sendiri oleh pemimpin parti sendiri yang amat berpengaruh. Adakah minions dan macai DAP akan berkata Dr Tan Seng Giaw mendapat dedak dari UMNO?

Dalam perkembangan lain, berikut adalah penjelasan Dr Tan Seng Giaw mengenai isu 1MDB dan Saman Sivil DOJ. Kalau orang UMNO yang bercakap dikatakan kuat makan dedak. Tan Seng Giaw, yang juga merupakan Naib Pengerusi DAP Kebangsaan dan Pengerusi DAP Wilayah Persekutuan menegaskan bahawa isu 1MDB sebenarnya lebih kepada aspek urus tadbir yang lemah sehingga timbul masalah. Kata beliau,

"Kita harus melihat kepada keseluruhan isu. Kami (PAC) melihat beliau (DS Najib) bukan terlibat secara langsung dengan 1MDB. Namanya malah hanya timbul setelah beliau dinamakan sebagai ahli lembaga penasihat. Saya fikir ahli lembaga 1MDB yang kena siasat. Ini yang betul. Dari segi perundangan, bagaimana anda boleh bertindak ke atas Perdana Menteri yang tiada apa-apa kaitan,"

Tidak timbul lagi isu DS Najib Tun Razak perlu dikaitkan dengan 1MDB. Mengapa pembangkang masih cuba untuk mengaitkan isu yang tiada bukti, tiada asas dan tiada pendakwaan?

video

41 comments:

ted manoff said...

Kalau ada ahli umno yg kata gitu sudah lama kena pecat regim najib....

Anonymous said...

sikit lagi tokong kasi rantai sama itu tan seng giaw. kasi setengah mati dlm politik. tokong banyak kuasa tau ..

Anonymous said...

Bapak tokong dah lama rantai tan seng giaw, kalau tidak dah lama tan seng giaw tu jadi setiausaha agong parti dap

Anonymous said...

Kalau.. Kalau... Ahli nujum prooot lembu kuning 1 jota mengeluarkan tilikan bongok dia...

jalil backer said...

Jubo lu

Anonymous said...

Jubo..jubo jangan sebut aaaaa....
itu hak eksekutif bang nuar...
hik 4

Anonymous said...

mau tengok berani ke tidak Dap pecat Dr Tan Seng Giaw
agak agak dynasti Lim ada tulur ka tarak ....
hik 4

Anonymous said...

Bab telo tanye najib dulu..huhuhuhu!!!

Anonymous said...

Macai kata najib ade hak untuk diam bila kena fitnah berkaitan 1 mdb..kalo fitnah kes ruu laju hantar saman....hik4... Kalo najib saman fitnah 1 mdb lagi banyak penyakit yg datang...jadi baik najib bisu...hahaha

Anonymous said...

Tan seng giaw berani bagi pendapat...dlm umno ade ker sape2 yg berani tanye najib pasal 1 mdb?....kena luku ler...

eri said...

ada gak yg berani nak tegur ka apa...dalam pekembar ada??ada sapa2 berani suh presiden hangpa jalan jgn dok kepit sangat...ada bran??xda kan..yang tinggal dalam pekembar la ni hanyalah sida2 yang yg dok berlagak ngan telur babi...

Anonymous said...

Ko la telor Babi Dapigs.....

Anonymous said...

back to basic la macai oii..
lain tanya lain yang jawap.. kertas BM dulu lulus ke idak
kata buduh karang pandai lak marah..
post ni pasal Dr Tan Seng Giaw .. pusing sampai 1mdb la..RUU la ..
kuat betul pengaruh madey kerala ni .. u turn sesajer ..tak pening ke
buat blog sendiri la pemakan tulang oii...hik 4

Anonymous said...

1:03..otak dan hati macai pakatan taik sudah hitam legam akibat terlampau bnyk makan taik..hik4...sebab tu ler bodoh, lain yg ditanya lain yg dijawab....fikiran sudah dikuasai oleh taik.

Anonymous said...

eri kepala tahik....ko pulak berlagak ngan telur tahik...hahaha

Anonymous said...

Saja la nak komen kat sini pagi. Al maklum aku tahun ni cuti awal....hehehehe....

Saja dok baca apa pandangan rakyat amerika pasal doj ni. Terjumpa link ni... http://www.naturalnews.com/055892_FBI_DOJ_Clinton_crime_regime.html

Semua dok hentam doj. Tu orang amerika la. Antara yg menarik tulisan depa...

DOJ corrupt officials are stupid... FBI agents are smart... guess how this turns out?As an investigative journalist, the thing that really strikes me about all that we're witnessing today is just how incredibly stupid the Clinton co-conspirators are. It's obvious that none of them have any idea how technology works. They don't understand real-time online backups, email originating server authentication or the fundamentals of digital security.

They're arrogant, lazy and stupid, and that's exactly why they're now getting caught red handed (and may eventually find themselves going to jail).

Remember: Nobody in the corrupt Obama or Clinton regime attained their positions of authority based on merit. Most of them just bribed their way to high office or blackmailed somebody in the Clinton cartel to achieve power (because that's the way corrupt democrats do things, you see).

The FBI, on the other hand, tends to recruit intelligent people based on merit, not on how politically connected somebody's daddy is in Washington. As a result, the FBI's culture is one of more independent thinking, hard work and merit-based professional advancement. No wonder the FBI's agents are seething at the corruption and criminality of the Clinton mafia... it's a cesspool of unearned power from a cabal of elitist nitwits who are too obnoxious and arrogant to believe anything can ever bring them down.

That's why the scrappy, hard working men and women of the FBI are finding so much joy in toppling the Clinton criminal cartel: It's sheer happiness to pull the plug out from under such a massive cesspool of criminal filth parading around as political "leadership" and watch the bewildered heads roll down the steps of Capitol Hill... thunk, thunk, thunk... SPLAT.

In fact, it's a joy for all informed Americans to even imagine such an outcome. That's why I wanted to let the FBI know that all the patriots across America are with you on this one. If the FBI brings down the DOJ, there will be victory parades in the streets!

......tapi yg pelik ada pulak orang2 Malaysia ni dok agung2kan doj ni.....

Mentaliti kuli omputih masih dok ada lagi kot. Zaman tok nek depa dulu depa tak dak. Celik mata depa dah merdeka. Lepas tu fikiran cetek...senang cita bodoh la. Pada depa ni omputih semua baguih...jujuq...tak menipu. Tak dak rasuah.....kehkehkehkeh.....


Takpa la...sapa2 yg sedaq tu...kita rapat2kan barisan kita. Kita pakat bodohkan anjing2...opppsss....penyokong2 PH ni. Kalau tak bodoh...bukanlah penyokong PH...ye dak? Ahaksss....

Anonymous said...

Yg berkaitan umno dan najib semua boleh...lu apa takut...

Anonymous said...

Makan duit haram jadikan hati cai upahan najib hitam legam...hik3...

Anonymous said...

Mudah jer ngok...kalo madey boleh beli doj najib king of cash boleh beli doj jugak..najib bayar doj lebih besar untuk saman madey plak...doj korup yg untung...
Jadi kenape susah2 dan bising2...hik2...nak saman wsj dan sr pon takot mcm mana nak beli Doj?....bodos besar puak2 umno ni ropernye...nak putar kiri nak putar kanan....heboh tahun lepas Mualaf terkenal peguam shafeei pernah dihantar oleh najib jumpa Doj untuk repot kekayaan anak2 madey...aper citer senyap sepi jeer...tak laku ker...

Anonymous said...

Semua menteri dan ahli2 umno dah jadi bodoh kerana 1 mdb...
Nak mempertahankan ketua prompak...seolah2 tiada lagi orang berwibawa dlm umno yg layak boleh ganti najib...
Siapa yg layak jadi ketua pembangkang dari umno selepas pru 14?...jawabnye tiada....hik3...

Anonymous said...

Mo ade telo ker?....telo plastik jer..hik3...dengan cina jho lo pon takut...doj saman jho lo bukan najib tapi ko plak yg kalut nak pertahankan cina jho lo....puak umno bodos...

Anonymous said...

Doj saman siapa sebenarnye yg kalut sangat...najib dan rosmah kena saman ato cina jho lo yg kena saman?...

Anonymous said...

Aku rase Cucu tok selampit yg layak kerana pandai posing sikit...

Anonymous said...

kalo nk doj saman sesaper pun ... madey kerala@mahafiraun @maharaja kena up lagi payment...duit manyak apa bikin ... mau bawak masuk kubur ka

Anonymous said...

King of cash pon ade banyak lagi wang...bayar ler doj supaya saman madey plak...kata macai2 doj boleh dibeli untuk kluarkan saman...bayar jer ler kpd doj..melalak tak kemana pon....doj nak duit jer...hik4...

Anonymous said...

DoJ menghina pasukan penyiasat kita?
Apakah pihak berkuasa kita tidak dapat menyaingi DoJ?
Posted on Sunday, June 18 @ 12:33:44 MYT by paktam

Oleh Tuan Ibrahim Tuan Man

SEKALI lagi, maruah pimpinan negara terutamanya BN dan pihak berkuasa Malaysia yang menyiasat isu 1MDB ditampar oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat (DoJ) di hadapan seluruh dunia.

Sampai bilakah nama Malaysia perlu dimalukan sebegitu rupa kerana 1MDB? 1MDB telah menjejaskan nama baik negara.

Persoalan lebih utama ialah apakah pihak berkuasa Malaysia sebegitu lemah dan tidak menyaingi DoJ?

Mengapa DoJ dapat menyiasat dan membongkar pengaliran tunai 1MDB dengan sebegitu teliti manakala siasatan 1MDB di dalam negara pula tidak menampakkan apa-apa hasil?

Sehingga kini, siasatan polis terhadap 1MDB masih tidak siap-siap. Siasatan yang dilakukan Ketua Audit Negara yang diserta bersama kepada Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) pula diletakkan di bawah Akta Rahsia Rasmi.

Peguam Negara kita pula bertindak seolah-olah beliau ialah peguambela individu dan bukannya negara. SPRM pula masih berdiam diri di dalam isu 1MDB. Dan Gabenor Bank Negara Datuk Muhammad Ibrahim pula telah menutup kes terhadap 1MDB.

PAS percaya sebenarnya pasukan penyiasatan Malaysia jauh lebih berkemampuan daripada DoJ.

Pasukan polis negara umpamanya yang kerjanya sebegitu cemerlang dalam mengesan aktiviti kehadiran para pengganas sudah tentunya mampu mengendalikan kes 1MDB.

SPRM yang begitu rancak mengesan kegiatan rasuah antara penjawat awam walau kecil jumlahnya sudah pasti dapat membongkar segala yang berlaku di dalam 1MDB. Begitu juga dengan kemampuan Ketua Audit Negara dan Gabenor Bank Negara yang sudah diperakui ramai.

Keempat-empat pasukan ini semestinya lebih mampu daripada DoJ, tapi malangnya mereka kini terpaksa mengharungi penghinaan demi penghinaan oleh DoJ kerana mereka sedang berhadapan halangan-halangan yang tidak boleh disebut.

PAS berdoa agar pihak berkuasa tempatan diberikan keberanian untuk membongkar isu 1MDB

Anonymous said...

Eik ...Pas dah nak kutuk najib dan umno?...umno harap pas sokong umno...nampak gaya Pas dah mula benci dengan najib dan umno kerana rompakan 1 mdb bilion2 yg cuba ditutp oleh umno......
Elok ler agamawan memainkan peranan humban perompak negara...
Kepada saper lagi umno dan najib nak mintak sokongan?...pru umno kojol...hik4...siap ler ko macai dikerjakan....hehehehe...

Anonymous said...

MENOLAK SAMAN DOJ SAMALAH SEPERTI MEMBELA JHO LOW

Saman sivil DOJ yang antaranya untuk merampas harta-harta Jho Low dan Riza Aziz yang dipercayai dibeli menggunakan dana 1MDB yang dilencongkan adalah berasaskan KARI - Kleptocracy Asset Recovery Initiative atau Inisiatif Mendapatkan Semula Aset Kleptokrasi.

Kleptokrasi, istilah yang barangkali agak baru bagi kebanyakan kita bermakna hasil yang diperolehi daripada mencuri. Jika sesebuah negara dirujuk sebagai negara kleptorasi, ia bermakna negara tersebut diperintah oleh pencuri wang rakyat.

Berasaskan itu, daripada AS$4.5 bilion atau hampir RM20,000 juta dana 1MDB yang diselewengkan, saman DOJ ialah untuk mendapatkan atau merampas sejumlah AS$1.7 bilion atau RM7,000 juta yang telah dibelanjakan untuk membeli pelbagai aset dengan menggunakan sistem kewangan Amerika Syarikat, malah sebahagian harta itu juga dibeli di negara kuasa besar tersebut.

Anonymous said...

Bukan sama bela jho lo lagi..
Memang bela jho lo kerana jhoo lo yg disaman bukan najib dan semah...

Macai2 kalut marah madey ropenye nak jilat jubo cina jho lo...macai2 ade share ke dengan cina jho lo?....hehehe....sah macai memang bodos besar...

Anonymous said...

hik4.....dah masuk tahun ke2..mana saman nya
saman..saman
kasi up la sikit..dakwa kat mahkamah ke..baru lah semua boleh tau siapa cucuk siapa
maharaja madey kerala berani ke.... hik4

Anonymous said...

Patut ler macai tak pernah marah dan desak polis tangkap cina perompak jho lo yg disaman oleh doj...ropenye penjilat jubo cina perompak jho lo...hihihi....pendakwa amerikana plak saman jho lo....peguam negara malaysia bidoh bisu setiap hari...makan gaji buta..

Anonymous said...

Penjilat jubo cina jho lo...saman peringkat permulaan ngok sita harta dan akaun ngok..oerompak dah kemukakan affidavit cabar doj?..

Anonymous said...

Doj sibok saman jho lo dan riza aziz perompak...macai2 umno sibuk marah doj dan madey...macai dan menteri tak pernah sibok desak Loyar buruk negara Apandir dakwa jho lo dan riza aziz perompak...macai dan menteri penjilat jubo perompak..loyar buruk Apandir makan gaji buta?...

Anonymous said...

Ramai yang tanya.. Tak de pun kena luku..memandai je ko ni.. Bongok ko ni..

Anonymous said...

Duit kandang babi halal ye.?

Anonymous said...

Asik kuar kenyataan je..rampas je la.. Ape lagi mau bising2..doj tarak tulur ka.?

Anonymous said...

Syok sendirinye jing..? Hik999x

Anonymous said...

Kau bodoss ape kau tau.. Menyalak pandai la.. Duit kandang babi halal ye.?

Anonymous said...

Syok sendiri ye.? Hikhik

Anonymous said...

Kau yang menyalak siang malam..kalut sangat ape hal..?

eri said...

eh xtau ka duit kandang babi ka duit judi genting ka kalau lalu kat Pekembar semua jadi halal...bro xtau ka pekembar ada mesin halalkan duit....cuma kadar halal tu ja yang nak kena nego tgk 10% 20% 35% ikutla...kalau kepala pekembar xda percen2 dah semua dia kira dia punya....lagi halal haram jadah nyer...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates