June 2, 2017

45 Anwar Terlalu Tua Untuk Menjadi PM, Kata Pengerusi Parti Berumur 92 Tahun


Baru saya tahu mantan Perdana Menteri 22 tahun yang kini berusia 92 tahun, sangat kelakar orangnya. Setahun yang lalu beliau mengeluarkan kenyataan bahawa Anwar Ibrahim terlalu tua untuk menjadi Perdana Menteri. Itu kisah setahun yang lalu lah. Ironinya, sehingga hari ini beliau masih sibuk berpolitik sehingga memegang jawatan sebagai Pengerusi Parti.

Lebih mengejutkan bukankah beliau semalam mengeluarkan kenyataan bahawa beliau akan menimbang tawaran untuk menjadi Perdana Menteri jika 'dipaksa' atau 'terpaksa' oleh desakan pemimpin-pemimpin Pakatan Harapan.

Persoalannya, siapa lebih tua di antara Anwar Ibrahim dan Tun Dr Mahathir? Kedua, kalau dua-dua tua siapa yang muda? Pastinya Boboboi kan? Nampak tak?

45 comments:

Anonymous said...

gen Z kata dia lebih muda dari gen Z yang satu lagi. sama macam isu Mak Lampir kata Rapixi bodoh kerana tak guna AP untuk import kereta mewah macam dia dan Rapixi balas yang dia memang bodoh kerana tak gunakan AP untuk import kereta mewah. muahahaha

Anonymous said...

Dalam hati Anuar:"aku memang pun tua tapi dohter aku jauh lebih muda dari kamu, kik3"

Dalam hati Mader:"aku memang lebih tua dari kamu tapi pewaris legasi aku jauh lebih muda dari kamu, kah3"

Wakakakakakakakak!

Anonymous said...

Penulis Mesiakini meme Kurang Ajau. Ada ker patut dia perli pemilik Mesiakini itu sendiri (Nuor) terang-terangan. Ini sudah lebe.

Kalau betulah cerita sinikal ini di Mesiakini, kemungkinannya ialah sama ada Madet dah beli Mesiakini atau penulis berkenaan dah dapat dedak.

2x5=5x2

Anonymous said...

Firaun Mader mane kisah tua ke mude dia rase die hebat dn boleh tongkat langit utk terus manjadi firaun.

kita tgk je lah puak ni berebut kuasa jawatan.. rakyat ke laut lah!!

ted ngok boleh kagum lg dgn penyangak tua bersiri??

Anonymous said...

nampak tak.. perlahan2 movement mader nak panjat kuasa..
dia awal2 dia ckp najib ni truk.. pak lah teruk
pastu dia canang negara bangkrap sbb najib perompak
pong pang2 rupanya semua ini drama bersiri yg mana matlamatnya ialah dia naji BERKUAS semua jd Pii Emm.. ketagih 22 tahun belum puas merompak menyamun membunuh negara!

bodoh tknampak lg ke macai babidap??

ted manoff said...

Sudahlah ryezall..puasa2 gini pun nk jadii batu api..nk pancing pun kena tgk umpan juga..anwar udah xreleven lagii dlm situasi politik sekarang..hakikat yg harus ditelan bahwa umno bn sudah xreleven lagi..tunggu masa dihukum rakyat..

Anonymous said...

Sebetulnya, atok madey tak mahu berPMkan seekor peliwat... Tapi macai bongok bernama ted kentot beria-ria nak abg non dia tu jadi PM senang dia nak sua bontot dia untuk minta projek nanti....

Wakakakakakakakakaka

Anonymous said...

Sudahlah tedmunafik.. Puasa ke x ko ni? Puasa ape kalo asyik tetap diri jd munafik dan takibarut harbi dapig fan penyangak tua. Bile ko nk insaf bertaubat Nasuha ehh??? Tggu mampos ke?

Anonymous said...

Kesian atok madey... Kejatuhan parti munge akan bermula di perak... Tak sempat nak tengok boboi dia jadi PM...

Kah kah kah kah kah.....

ted manoff said...

Nampak tak mainan ryezall nii..kalau anwar calon pm dituduh plk kaki leewatt jadii pm..berjubo sana sini..bila tun buka mulut ckp lain plk..senang2 lantik jerr KRO jadi piem..kikikki..

Anonymous said...

Sebetulnya Maderr dn Nuor dua2 ekor ni yg sudah tak releven langsung jadi pemimpin atau apa2 jawatan politik.. CORRUPTED INSANE PERSON!!

Anonymous said...

Dah nk mampos ssgt mamak ni... tanda nk mati dh dekat ssgt tu

Anonymous said...

Ted kentot kata anwar tak relevan dalam politik arini... Tapi minggu lepas ramai yang bongok angkat plakad syok sendiri "Anwar PM ke-7"... Tu tandanya haprak-haprak dalam pgayr yang relevan ke atau komen tedbabie yang langsung tak relevan????

Kah kah kah kah kah nah

Anonymous said...

Sedang merebak ke Kedah pulak dgr citer.
Pakatan Haprak sebetulnya yg sgt tak releven dengan iklim politik negara ni..dari BA, PR, skg PH tkprnh brjaya pn. Pru14 tunggu dikuburkan ditalkinkan oleh umno bn pas.

Anonymous said...

Mengulangi kata-kata atok madey yang belum pun cukup 2 minggu usianya.... Selagi tak menang, buat apa namakan bakal PM, tu namanya SYOK SENDIRI....

Tapi.. Tapi, si tua nyanyok tu sendiri msih minat nk jadi PM... Hehe.. Tak sangka dari tua nyanyok dah masuk fasa SYOK SENDIRI juga..... SS.. SS....

MUAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Tedngok..ko sakit ati sgt dgn nuor knpe? Kn mader dh terima peleewat jd pii emm.. Die tu dh tua mereput.. Plakard baru2 tonmamakder buat2 ngok main phone.. Xnnpk ke org xmo penyangak tua jd pii emm.. Bg macai peleeewatt lg ok dr penyamun tua.. Kikikikj

Anonymous said...


Anwar lebih layak berbanding Tun M jadi PM


KUALA LUMPUR: Hasrat Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjadi Perdana Menteri disifatkan sebagai lucu dan menggambarkan kerakusan pemimpin itu untuk kembali berkuasa. Bekas Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Badrul Hisham Shaharin, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) hanya memiliki satu kerusi Parlimen. Beliau berkata, dengan jumlah kerusi Parlimen PKR yang lebih banyak, Datuk Seri Anwar Ibrahim jauh lebih layak untuk menjadi Perdana Menteri Ketujuh berbanding Dr Mahathir, yang juga Penasihat PPBM. Beliau yang juga pengasas Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) merangkap bekas Ketua PKR Cabang Rembau, berkata Dr Mahathir perlu mengisytiharkan kawasan yang hendak ditandingi jika berhasrat untuk menjadi Perdana Menteri semula.

Selanjutnya di : http://www.bharian.com.my/

Anonymous said...

Kapal fuckatan haprak nak karam pun, si ted kentot masih teruja nak naik jugak....

Biar mampos je lagi elok... Bangkai dia tanam kat uganda sane...

Anonymous said...

Sudahlah TedMunafik.ko dh sgt tk releven dah untuk terus jadi MACAI AMPUMADERR.. xde modal.. Spin citer basi..

Lgpon pengampu akhirnye diterajang Maderr

Anonymous said...

"Ini semua bukan kemahuan saya,tapi kehendak akarumbi parti,cuba tengok deklarasi rakyat,lebih satu jota tandatangan diperolehi"saya hanya menghormati pilihan rakyat(boboi)

kah...kah...kah...kah...kok...kok...kok.
klingtong kuat kelingtong

Anonymous said...

Yang tuduh anwar peliwat tu bukan orang lain jugak... Si mat sabutoh tu ha... Dah kwne sontot berpuluh kali dengan al-juboori gamaknyeee....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

1 jota... 1 jota... 1 jota hantu tandatangan....

Muahahahahaha

Anonymous said...

ISU LIWAT VERBAL INI BERMULA bila Mr Lee Watt sindir Mamakidr supaya akui kesilapan dan bertobat kalau nak masuk kandang pembangang.

Sebagai reaksibalas, Mamakidr keluar sindiran balas menusuk ke jantung: "Mr Lee Watt terover usia untuk jadi Pm".

Liwat verbal berterusan:

Dalam AGM anjuran PGR yang dihadiri Mamakidr, plakad Lee Watt PM7 sengaja ditayangkan untuk sakitkan jiwa Mamakidr.

Mamakidr yang tak mahu mengalah lalu pulangkan paku buah keras: "akan pertimbang jawatan PM7 kalau ada desakan".

Liwat verbal Mamakidr-Lee Watt ini tidak akan berhenti di situ. Cumanya, how extreme the verbal sodomy will be?

ted manoff said...

Komen cuma nk sedapkan ahti jerr..tumbangkan bn dulu hal lain bincang kemudian..dulu tuduh dap nk jawatan pm sekarang ckp lain plk..begitu terdesaknya caii mapadulung cipta isu..

Mat Gunong said...

Sokong kenyataan Ted. Yang penting TUMBANGKAN NAJIB DAN UMNO.
**. Mat gunong mengimpikan NURUL IZZAH jadi PM. JANDA TENTU BANYAK PENGALAMAN. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

betul tu, nurul bnyk pengalaman..pengalaman MENGELENTONG dan MEMFINAH sama mcm bapaknya cuma bezanya dia tak buat keja jubo menjubo..tak tau lah pulak kalau dia pernah terjah lobang jubo kau ngan dildo..hahahahehehehuhuhu..

Anonymous said...

Lawan 3 penjuru masih bermimpi nk tumbangkan bn...

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Mat gunong taik babi dengn ted kentot tu bukan babi yang sama ke???

Tak payah berlakon kat sini la... Konon yang bangkangnya ramai, tapi sang pengomen si babi sekor tu jugak..

Anonymous said...

madey dan sheikh aljuboori sama jer dua2 jerangkong taik tua kutuk nak mampos..rumah kata pergiiii kubur kata mariii..mariiii ..mariiii..

Anonymous said...

SHAH ALAM: Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah menyifatkan tindakan Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa, berucap dalam Masjid An-Nur di Kampung Melayu Subang, pada 24 Mei lalu, sebagai sudah melampaui batas.

"You have crossed the line!" demikian titah Sultan Selangor terhadap wakil rakyat PKR itu pada Majlis Berbuka Puasa Bersama Rakyat dan Majlis Perasmian Masjid An Nur Temasya Glenmarie di sini, sebentar tadi.

Yang turut berkenan hadir Tengku Permaisuri Norashikin dan Raja Muda Selangor Tengku Amir Shah. Hadir sama, Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali; Pengerusi Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Datuk Setia Mohamad Adzib Mohd Isa; Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, Adat Melayu dan Warisan, Pembangunan Desa dan Kampung Tradisi negeri, Datuk Dr Ahmad Yunus Hairi; dan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) Datuk Haris Kasim. Sultan Sharafuddin Idris Shah menyatakan kemurkaan terhadap insiden itu kerana tindakan Sivarasa masih berucap di dalam masjid, walaupun sudah berkali-kali baginda mengingatkan supaya masjid tidak dijadikan tempat berpolitik sama ada yang beragama Islam mahu pun bukan Islam.

"Beta tidak membenarkan ahli politik berceramah atau berucap di dalam masjid kerana beta tidak mahu ia menjadi punca kepada perpecahan umat Islam. Namun teguran beta nampaknya tidak diendahkan dan beta ingin menegaskan...Ahli Parlimen Subang, Sivarasa, 'You have crossed the line!'

"Jikalau Ahli Parlimen Subang itu hendak berucap lapan jam atau sepuluh jam di luar dari kawasan masjid, beta tidak menghalangnya, itu semua terserah kepada rakyat sama ada mahu mendengar ataupun tidak, tetapi jangan sama sekali berucap di dalam masjid dan di dalam kawasan masjid," titah baginda.

Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah, nazir masjid, imam dan ahli jawatankuasa masjid sepatutnya lebih peka dan mengambil berat terhadap titah baginda serta tidak membenarkan sama sekali masjid dijadikan sebagai tempat untuk berpolitik.

Baginda turut mengingatkan masjid dan surau perlu digunakan sebagai tempat beribadat serta tempat untuk menuntut ilmu agama, selain tempat untuk mengeratkan silaturahim sesama umat Islam supaya tidak berpecah-belah dan berpuak-puak.

"Beta memberi kuasa kepada nazir, imam dan ahli jawatankuasa masjid untuk menjaga rumah Allah dan kemuliaan masjid. Maka gunakanlah kuasa ini dengan sebaik-baiknya. "Jika ada antara nazir, imam atau ahli jawatankuasa masjid yang hendak aktif berpolitik di masjid, beta titahkan supaya berhenti daripada menjadi nazir, imam atau ahli jawatankuasa masjid dan serahkan tanggungjawab itu kepada orang lain," titah baginda.

Sultan Selangor juga memberi amaran tidak teragak-agak menitahkan JAIS supaya menamatkan perkhidmatan nazir, imam dan ahli jawatankuasa masjid yang melanggar serta tidak mematuhi peraturan yang ditetapkan. "Dalam kes masjid An-Nur Kampung Melayu Subang ini, beta mahu supaya JAIS menyiasat dengan terperinci dan sekiranya ada bukti yang ahli jawatankuasa masjid melanggar peraturan yang sedia ada, tindakan selanjutnya hendaklah diambil terhadap mereka selepas Ramadan," titah baginda.

Selasa lalu, Sultan Sharafuddin Idris Shah melahirkan rasa murka dengan tindakan Sivarasa yang memasuki dan memberi ceramah di ruang solat Masjid An-Nur Kampung Melayu Subang. Perkara itu dimaklumkan oleh Setiausaha Sulit kepada Tuanku, Datuk Munir Bani kepada Pengarah JAIS

Anonymous said...

mat segunong taik dan ted taik babi sama je dua2 taik, badannya satu sebelah taik manusia mnakla sebelah lgi ialah taik babi.taik yg kecewa dn merana kerana apa yg dibuat oleh mahataik dan aljuburi utk menjatuhkaN DSN semuanys mengalami kegagalan demi kegagalan...kihkihkih..padan muka para munafik laknatullah haramjadah..kihkihkih

din pagoh said...

Patut salahkan pas!!! Pas yg ajar ni semua!!

din pagoh said...

Chibai!! Bila tk dpt jawab isu babikan org plk!!! Kalau jumpa khairulryezall esok aku luku2 kepala beliau!!

Anonymous said...

Walaupun tak jadi perdana menteri tpi dia tetap jadi pm juga..Penjubo Merana..kih3

Hahahahahah!

Anonymous said...

Dengo citer baju ala baju melayu yang yb Serbarasa pakai Tok Din pinjamkan. Betoi ker? Hik3

Anonymous said...

Kau dah memang babi pun..

Kahkahkahkah

Mat Gunong said...

Sepatutnya dengan gugurnya kelayakan Adun Nenggeri kerana pengistiharan MUFLIS, diadakan pirake ,walaupun speaker berhak menentukan kekal kosong sehingga PRU14. BARU TAHU SIAPA LEBIH GEDEBE!!. Kira macam panaskan enjin sebelum PRU14. ADA BRAN!!!
Hehehekikikihahahakahkahkah.....

Anonymous said...

Dulu dorang nak tumbangkan Abang Besar Unmo tapi Abang Besar masih berdiri.

Lepaih tu dorang cuba tumbangkan Adik Tengah Unmo. Adik Tengah masih berdiri.

Sejak 2014 dorang gunakan bermacam alat dan perangkap, dorang minta pertolongan dari atas bumi dan dari luar bumi.

Bukan untuk tumbangkan mantan Abang Besar tapi Adik Bongsu Unmo. Sekarang dah 2017, Adik Bongsu masih berdiri.

Adik Bongsu tidur lena setiap malam. Dorang mengigau setiap malam: "TUMBANG! TUMBANG! TUMBANG!"

Malahan babi kat dalam kandang sebelah dorang pun tak noleh tidor malam dek diganggu oleh laungan igauan dorang.

Kik kik kik

Mat Gunong said...

Tazkirah untuk sahabat Din Pagoh!. Dalam bulan Ramadhan ini, kita selalu diperingatkan bahawa IBLIS di RANTAI, tapi BABI tetap BEBAS. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Bab Adun Kelantan melalak
Bab Adun Selangor bisu

Anonymous said...

Adun hantu sarawak pulak kene lempang dengan speaker terus berterabur gigi sampai ke ostolia.... Kuasa speaker jugak tu.... 5 tiang kene tinggal, macai fuckatan haprak baru nak panas enjin???? Buat malu je....

Anonymous said...

Hehe.. Ko perli tedbabie ke tu??

Anonymous said...

9:36.....yg diRANTAI dan diBELENGGU tu adalah kau...pasal tu kau siang mlm menggelupur kepanasan.

Anonymous said...

Syabas ketegasan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor yang beri kata dua kepada ejen yahudi PH penjahanam umat Islam. Semoga Allah SWT lanjutkan usia Tuanku dan terus berwibawa memayungi Agama dan rakyat jelata. Ameen

Anonymous said...

Dajjal melayu dah trn dari gunong yg kaki penghasut..nauzubillah...

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates