June 24, 2017

159 Alhamdulillah ... Tun Dr Mahathir Berhari Raya Di London



Alhamdulillah, dalam Rakyat Malaysia bersesak-sesak di segenap penjuru jalan raya dan lebuh raya untuk pulang ke kampung ke utara, timur dan selatan, Pengerusi Parti Chap Bunga Raya mengambil keputusan untuk menyambut Hari Raya Aidil Fitri di kampung halaman keluarganya di London.

Sebelum itu, cucu Pengerusi Parti Cap Bunga Raya yang juga anak Timbalan Presiden didapati memuat naik gambar beliau di Kensington High Street melalui laman sosial Instagram. Nampak gayanya anak-anak buah Parti Cap Bunga tidaklah dapat berhari raya di Malaysia bersama Ayahanda mereka. Nak ikut ke London, mereka hanya taraf macai saja.




Kita ulang sekali lagi. Pandu kereta Proton, beli juadah berbuka kat bazar Ramadhan, kacau bubur lambuk, beli baju raya kat Pekan Rabu dan akhirnya beraya di Kota London. Marhaen sungguh!





159 comments:

Anonymous said...

Mcm nak pegi sediakan tempat nak lari luar negara aje .. yelah, RCI ttg Judi Forex dah ditubuhkan .. mungkin takut kantoi le tu ..

Anonymous said...

tun nak raya kat mane pun jd isu ke? minta maaflah nape bengap tahap gaban

Anonymous said...

Bengap2 pun belum ade lagi yang alih tiang gol macam macai2 pakatoon bodoss...kikiki

Anonymous said...

Dia nak cari RPK kot,RPK banyak menyusahkan dia.Atau mungkin juga nak cari RB Serawak Report ada dokumen baru nak di serahkan utk counter RCI forex trading.walau apa pun jangan pandang remeh pergerkan mahathir ni sebab dia buat sesuatu misti ada tujuannya.bayangkan macam mana dia ke johor dan bergambar di bawah tiang lampu yg ada papan tanda 'hak milik kekal'.

Anonymous said...

RCU vk Linggam dan RCI kad pengenalan di sabah per citer?...

Anonymous said...

Macai2 bodos umno pandai cakap alih tiang gol jer
..tiang gol mana yg dialih?...tiang gol kepala bapak ko?..hahahaha...jangan maeah cai bodoos...

Anonymous said...

Madey bak Raja temberang bodoh luar biasa bagi bukti...hik3..tercirit raja temberang...

Anonymous said...

Ape bukti alih tiang gol jing bodos?..

Anonymous said...

Kikikiki..banyak dah buktinye pakatoon bodoss oii.. Sape tak kenal sifat2 hanjing pakatoon bodoss..kau ingat blog baru bukak ke..?? Kikiki
Entri sebelum ni bersepah hanjing2 bodoss menyondol..bila dah tercekik selambe babi je alih tiang gol...kikiki..saksi ramai jing oii..

Anonymous said...

Hanjing bodoss 1.02..selain dari alih tiang gol banyak lagi yang aku boleh cakap.. Kau nak aku guna istilah baru ke..? Boleh aje..

Istilah baru..ALIH KANDANG BABI KE JING...? Kikikiki

Jangan sentap naaa...

Anonymous said...

Lepas pru14..ada lg satu RCI..tggu je. Rakyat blh tengok sape nak lari..

Anonymous said...

Khairulryezal osman anak haram

Anonymous said...

Cakap deras x guna..tubuh le RCI 1mdb skli..rakyat nak tengok ada telur ke tdk..nak tengok sape yg nak sakit perut..

Anonymous said...

Tu dia aiihh.. Hanjing pakatoon bodoss kalau tak maki orang memang tak tenteram jiwanye.. Kikiki
Jiwa kacau ke jing...? Saje je tanya.. Kikiki

Anonymous said...

Boleh aje tubuh RCI untuk 1mdb.. Ape de hal.. Tapi soalannye hanjing2 pakatoon bodoss nak percaya ke dengan laporan RCI tu nanti..?
Sedangkan laporan PAC pun korang tak percaya.. Padahal dalam PAC tu sendiri ade pemimpin2 pakatoon jadi angotanye.. Nak sembang ape lagi cai..??

Anonymous said...

takpe la ..madey nak beraya ngan clair brown ..rpk..staff lotus..
sambil tu boleh cari bahan baru ...
nk raya kat mesia ni ..ngabih boreh yo..
Bela macai..semua tak power

Anonymous said...

nak kenal mana macai tak power tu ... tunggu komen lepas ni...
hik4

Anonymous said...

Msdey nak bagi tau najib takut SR...hik3...RCI firex kecik saje...RCu vk linggam dan RCI kad pengaenalan di sabah tak de ape2... Gempak h
Jer lebih... Hik4...

Anonymous said...

Macai najib terlajak power...hehehehe..tapi zero ... Lagak nak jadi polis siber..hehehehehehek..

Anonymous said...

Mahathir tekan minda orang UMNO lagi......
Umno tidak seperti dulu, kini di 'hijack' Najib, kata Tun M
23 Jun 2017 | MALAYSIA DATELINE

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa Umno hari ini bukan seperti dahulu di bawah beberapa pemimpin negara selepas ditubuhkan pada 1946.

Sebaliknya Umno parti keramat orang Melayu itu hari ini telah di 'hijack' oleh Datuk Seri Mohd Najib Razak untuk menjadi alat pelindung jenayah yang telah dan sedang dilakukan oleh Najib.

" Ia menggunakan duit Kerajaan dan duit 1MDB yang diselewengkan, untuk sogok ahli-ahli Umno supaya terus menyokong dirinya. Sogokan ini dibuat melalui pelbagai cara. Umno Najib tidak lagi berjuang untuk bangsa, agama dan tanahair.

"Laporan Department of Justice Amerika (DoJ) menunjuk bagaimana berbillion Ringgit yang diselewengkan disalahguna, selain dari sogokan untuk mendapat sokongan; untuk cara hidup mewah. Duit diguna untuk beli kapal terbang, kapal mewah, hartanah dan bangunan mewah di Amerika dan UK, berlian beratusan juta Ringgit sebiji untuk isteri Malaysian Official 1, iaitu Najib," ujarnya di dalam blognya hari ini.

Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) itu juga berkata, kini ramai ahli-ahli Umno di Kubang Pasu hadir dalam acara iftar yang diadakannya baru-baru ini.

"Ramailah juga ahli-ahli Umno Kubang Pasu yang hadir dalam acara iftar itu. Saya sedih kerana ramai lagi dari mereka yang masih berada dalam Umno," ujarnya.

Dr Mahathir kembali ke Parlimen Kubang Pasu selepas 14 tahun meletakkan jawatan sebagai wakil rakyat di situ semalam.

Bahkan Dr Mahathir menyelar pandangan beberapa pihak dalam Umno yang menuduh parti pembangkang mampu mempengaruhi DoJ semata-mata untuk memburukkan seorang perdana menteri.

"Menuduh parti pembangkang di Malaysia mampu mempengaruhi Dept of Justice Amerika adalah satu kebodohan yang luar biasa. Dan duta besar Amerika telah menafikan tuduhan ini. Jenayah yang dilakukan adalah jenayah di Amerika, melibat bank-bank di Amerika, harta-harta di Amerika yang menyalahi undang-undang Amerika bernama Kleptocracy Asset Recovery.

Anonymous said...

Zero2 pun tak de la terdesak sangat sampai sanggup jadi penjaga kandang babi...kikikiki

Tak mau sentap2 na...kikiki

Anonymous said...

Nak saman fitnah 1 mdb kecut telor...cakap nak tubuh RCI 1 mdb...hik4 macai hanjing najib bodos buat lawak?...mana pegi 28 billion laporan PAC dah lesap tak dapat dikesan...kenapa laporan idit 1 mdb? Bajib osakan?.......dedahlh dulu laooran odit 1mdb cai bodos...

panduancpanel said...

Hari-Hari Duit Masyuk :) >> http://tinyurl.com/BerTubi-TubiMasyuk2017

Anonymous said...

Ko jaga kandang babi cina kominis dan kandang babi jho lo ...lagi besar maaa ...hahahaha...ngata orang tak sedar kuli cina kominis dan JHo lo...jaga dan cuci kandang babi cina kiminis dan kandang babi jho lo suang mlm...hahahahahahahaha...cian ko cai bodos...

Anonymous said...

Macai hanjing najib bodos nak duit...

Anonymous said...

Tahniah...dlm dunua ni ko dan zumbabwe saja yg layak jaga kandang babi cina kominis tau...hehehehehehehehehehehe..
Jaga kandang babl jho lo pon ko jugak yg layak...hik3...sebab ko
hanjing bodos....najib perintah
Ko jaga......hikhik3...

Anonymous said...

Hanjing pakatoon bodoss sentap ke..? Kikikiki
Kan dah pesan tadi jangan sentap2...santai2 sudah la.. Terkesan sangat ke dengan komen aku tu..?? Kemain meroyan lagi ye jing.. Kikikiki..relax la..kalau tak betul komen aku tu pasaipa hang nak sentap sangat...?? kikikiki

Anonymous said...

Orang tua2 kata sape makan cili dia terasa pedasnye.. Kikiki.. Faham2 sudah la ye.. Kalau tak faham jugak memang sah la pakatoon bodoss tak ade yang pandai guna akai...kikiki

Anonymous said...

Sape yang tak nak duit cai bodoss oii.. ??
Lain la hanjing2 pakatoon bodoss.. Upah tulang babi pun dah cukup melahap siang malam..kikiki

Jangan sentap ye jing...kikiki

Anonymous said...

Jing..dah cakap banyak kali dah jing.. Jangan canang undang2 kandang babi kau tu..nanti malu sendiri.. Lu taip komen pun tonggang langgang..pasaipa kalut sangat ni jing..? Relak la jing..taip pelan2...kikikiki

Anonymous said...

RCI yang lepas2 pun hanjing pakatoon bodoss tak percaya laporannye.. tapi la ni menyalak mintak RCI lagi..nampak tak betapa kacaunye jiwa hanjing2 pakatoon bodoss ni.. Agaknye stress sangat ke kerja jaga kandang babi tu..? Sampai jiwa pun jadi kacau.. Tanya je...jangan hang sentap pulak naa..
Kikiki

Anonymous said...

Kalau tak silap tak pernah lagi Mahathir ni beraya di luar negara di awal Syawal begini.Ini tentu ada sesuatu yg agak kacau dalam fikiran Mahathir ,yg memyebabkan beliau terasa perlu menjauhkan diri dari tanah air.Mengapalah keputusan utk tubuhkan RCI menjelma diakhir Ramadahan begini,kesian(tak simpati pun sebenarnya) juga org tua tu.

RCI 'Projek IC' dan 'Linggam tpe'di tubuhkan dulu adalah masa Mahahtir masih lagi ahli Umno dan masih di anggap sebagai negarawan,sekarang semuanya sudah lain cerita,dia sudah jatuh ketaraf yg sangat jelik dimata kerajaan,tentu kesudahan dari RCI forex ni tak sama dgn kesudahan dua RCI yg lalu yg semuanya melibatkan Mahathir.Walau pun dua RCI tersebut mendapati sesuatu yg tidak kena berlaku,namun tindakan lanjut tidak di lakukan kerana masih ada rasa hurmat pada Mahahtir .Sekarang ,entah lah bagaimana?.Mungkinkah beliau akan mengalami nasib seperti Anwar?(harap begitu lah).Skandal forex trading ini adalah sesuatu yg sangat jelas,kerana melibatkan BNM,yg sukar utk menutup 'kebenaran',apatah lagi ianya di bawah kuasa 'musuh' ketat Mahathir,iaitu PM Najib(Mahathir yg mencari musuh kerana ketamakan kuasa nasib lah).





Anonymous said...

Tak pe le Madey nak raya d mana pun tahun ini, dah tak lama lagi tu, klu lama lagi hidup Madey ni dah betul le doa allahyarham Ust.Fadhil Noor yang minta d panjangkan umur Madey supaya Madey dapat melihat kemusnahan yang Madey lakukan semasa Madey jadi PM

Johan said...

Seronok beraya bersama keluarga Rewcastle Brown.

Anonymous said...

Macai mat bashah, tinggal kau seekor shj babi umno kat sini. Kahkahkah...

Anonymous said...

Kau mabuk ke tulis panjang2?

Anonymous said...


Lari jangan tak lari

Anonymous said...

Berapa billion dlm akaun madey kerana forex rugi?....gayer citer mcm dah ade bujti madey songlap...hik3...

Anonymous said...

Kesian.. Malam raya hanjing pakatoon masih lagi stress..kikikiki

Menyalak melolong di malam raya...
Kikiki

Anonymous said...

Kalut sungguh hanjing pakatoon ni.. Relak la..RCI baru je di tubuhkan.. Bukti tu ade ke tak de biar la dorang yang arif buat kerja dulu..mengelupur tak pasai2 ni pasaipa..?? Takkan malam2 raya ni pun tercekik tulang babi jugak..??
Kikikiki..relax la.. Ahli2 RCI pun nak sambut raya jugak.. Hanjing2 pakatoon bertenang la.. Tak mau kalut sangat jing..kikiki..

Anonymous said...

Macai bahalul 9.02..harap ramai je tapi bodoss2 nak buat ape.? Hangguk2 la sampai mampus..hik4

Anonymous said...

Jangan sentap ye macai mat bashah..kau mmg patut dipanggil babi tunggal. Tinggal seekor. Kahkahkah..

Anonymous said...

Relaks la babi tunggal 10.22..tinggal seekor. Kahkahkah

Anonymous said...

Beraya dimana2 pun bukanlah isu.,... Yg isunya dari mana duit datang duk berjalan sana sini sana sini nih... Bukan sorang habis anak cucu di usung nya sekali.

Anonymous said...

Hanjing pakatoon bodoss sendiri yang kalut mengelupur lagi mau alih kandang babi tunding jari kat orang lain ka...kikikki.. Pagi2 raya pun jaga kandang babi ke.. ? Patut la stress...kikikiki...jangan kalut na jing....kikikiikikikikiki

Anonymous said...

Sendiri yang mengelupur lagi mau alih kandang babi ka jing oii..?? Kikikikiki.. Dah kata banyak kali pakatoon bodoss pandai nye cuma alih tiang gol je la.. Pastu tak mengaku mintak bukti..kikikiki.. Kan dah terang2 tunjuk bodoss di pagi raya... Ni mesti kes stress kena jaga kandang babi di pagi raya ni....kikikikikiki.. Pagi raya pun melahap tulang babi ke jing..? Tanya je...jangan sentap naaa...kikikikikikiki

mykmu staff said...

Sedap makan dedak babi DS Najib. Bruppp...kenyang

Anonymous said...

awat la hang ni ntah ...pagi raya pun sibuk membabikan orang... bawak banyak beristifar bro

Anonymous said...

hangin la tu...madey tk pelawa beraya kat london...
bro..selagi u tak termasuk 10 terkaya di mesia ...u are nothing just macai pemakan dedak madey kerala

jalil backer said...

Ada lagi dedak babi najib? Bagilah sikit. Kebulur ni..

Anonymous said...

7.03 mungkin duit datang dari celah kopek mak kau

Anonymous said...

Aik..tak kan melahap tulang babi pun tak kenyang lagi..? Kikikikk

Anonymous said...

hanjing najib yg kalut nak citer pasal RCI plak...bukti yileks.

Anonymous said...

Madey beraya di london pon jeles...najib becuti diPekan waktu banjir

eri said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin...kepada babi2 Pekembar dan penggemar Najib sekelian berhati-hati balik kampung n otw tu jangan lupa PEGI LA MAMPUS SKALI.....hehehe..

Anonymous said...

Awat la bodoh sangat hanjing2 pakatoon ni.. Baru tubuhkan RCI dah mengelupur macam kebulur tulang babi.. Ni kalau RCI start buat kerja menyiasat tak tau la macamne mengelupurnye.. Memang betul la hanjing2 pakatoon bodoss akai tak ade.. Mengelupur mintak bukti..sedangkan RCI baru je di tubuhkan... Kerja pun belum jalan..Hanjing kalut pasaipa..? Siasatan belum jalan lagi jing oii...awat stress sangat jing..?? Kahkahkahkah

ted manoff said...

Kahkahkah...πŸ˜„πŸ˜ƒπŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜



Pandai Zahid Hamidi, hari raya pertama lagi dah buat lawak jenaka - katanya kehadiran  orang ramai di Seri Perdana adalah tanda sokongan kepada Najib Razak.

Dilaporkan jumlah yang hadir untuk berhari raya di Seri Perdana tahun ini ialah seramai kira-kira 75 ribu orang.

Adakah 75 ribu itu tanda sokongan yang memadai buat Najib?

Adakah semua yang hadir itu juga benar-benar menyokong atau sekadar mahu makan?

Mungkinkah juga sebahagian yang datang ini hanya ingin melihat-lihat perhiasan mewah yang dipakai Rosmah Mansor sebagaimana yang digembar-gamburkan media jika dapat bersalam atau memandangnya daripada jarak lebih dekat?

Selain itu, kalau ikut logik Zahid bahawa 75 ribu itu tanda sokongan kepada Najib, bagaimana dengan lebih ramai rakyat Malaysia yang tidak hadir ke Seri Perdana?

Adakah dalam baik dan memuji, Zahid dalam masa yang sama juga untuk cuba "mengenakan"  Najib?

Anonymous said...

entah la ..susah nak faham
orang hadir salah..tak hadir salah..tengok salah..tak tengok salah..kalo hati dah busuk basuh ngan apa pun tetap busuk...
Sembang kencang..nak luku lah bagai
harap sembang jer la

Anonymous said...

Tv3 suku cakap kehadiran 120,000..

Anonymous said...

len kali suruh najib buat kat stadium ..senang nanti nk kira
penuh stadium baru boleh start acara kot..
hik4

Anonymous said...

cer tanya macai 930...berapa ramai tetamu datang rumah dia ari ni.. tetamu datang serentak ke atau silih berganti...

ted manoff said...

Ryezall.. Nasib baikk ramaii tamu tadii..tercari2 juga ryezall nii tadii tapii xde rezeki nk jumpa..serius ryezall geram aku dgn kepala ko tuu..kawalan boleh tahan ketat..mana ko nii ryezall.. Nyorokk kerr....πŸ‘ΏπŸ˜·πŸ‘»πŸ‘½πŸ’€πŸ™€πŸ˜ΌπŸ˜ΈπŸ˜ΊπŸ˜ΈπŸ˜ΈπŸ˜ΈπŸ˜Έ

eri said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin...kepada babi2 Pekembar dan penggemar Najib sekelian berhati-hati balik kampung n otw tu jangan lupa PEGI LA MAMPUS SKALI.....hehehe..

ted manoff said...

Lirik Lagu Seminggu Berhari Raya – Senario
πŸŽΌπŸŽ€πŸŽΉπŸŽ†πŸŽ‡πŸŒ 
Raya pertama dengan keluarga
Ayah bonda maaf dipinta
Adik-adik senyum selamba
Sarung ada duit tak ada

Raya kedua dengan saudara
Mak Long Mak Ngah Fatimah Uda
Yang tua bersembang kisah lama
Yang muda mengadap TV aje

Raya ketiga ke rumah kawan
Bekas murid satu tingkatan
Terhibur hati tak dapat bayangkan
Riuh macam pasar ikan

( korus )
Seminggu berhari raya
Kunjung mengunjung rumah terbuka
Jalinkan kasih sesama kita
Lupakan saja sengketa lama

Raya keempat yang istimewa
Ke rumah intan pujaan teruna
Tiba di halaman hatiku hampa
Kasut capal penuh di tangga

Raya kelima diajak teman
Jalan-jalan sampai ke pekan
Tengok wayang filem hindustan
Ayoyo duit habis belanja teman

Raya keenam rumah tok ketua
Harapan nak duit raya
Dihulur pula tabung derma
Balai yang baru nak dibina
Di mana!

( ulang korus )

Raya ketujuh berihat saja
Esok puasa enam pula
Habis puasa sambung beraya
Selagi syawal masih ada

( ulang korus )

Anonymous said...

1m = 4 org beratur
1km = 4000 org beratur
* Anggaran tv3 suku = 120k pengunjung ~ = 30km pjg umat manusia beratur tak balik kampung semata2 nak jumpa najib. Kahkahkah...nak ampu pun biarlah diterima logik akal.

ted manoff said...

Buatlah entry baru ryezall..mana pergii ko nii..sibuk beraya kerr..jgn serius2 sgt ryezall..selalu cepatt jerr ko delete..Gurau senda di alam maya jerr..rileks2 sudah..πŸŽ‘πŸŒƒπŸŒ‰⛺πŸŒ…πŸŒ„πŸŒ‡πŸš™πŸš—πŸšŒπŸš“πŸš‘πŸš’πŸš§

Anonymous said...

Rmh Najib 75 ribu org datang..... Rmh mander berapa datang??

Anonymous said...

Ini bukan bebudak sekolah, semua nak kena beratur

ted manoff said...

Dtg mkn jerr..bkn nk tgk pm najib pun..mkn free..tun m anggaran lebih 3ratus ribu hadir..

Anonymous said...

ingatkan datang sbb nak luku pala cts..datang nak makan FREE jer...
ok ok faham.....
hik4

ted manoff said...

Orang ramaii bro..muka ryezall pun xnmpk..mmg target nk jumpa KRO.. Sibuk main fb agaknya..kawalan pun ketat..adalah sorang dua bloger hadir..maklum 70ribu katanya hadir..✊πŸ‘Š

Anonymous said...

Pemeriksaan keselamatan polis kena beratur. Tak tahu ke? Sekuriti tahun ini lebih ketat.

Anonymous said...

so..kesimpulannya ko pun macam cik siti rapiji jugak lah... nak seribu daya.. dayus seribu dalih
sembang kencang...habukkkkkk
hik4

ted manoff said...

Chittpoorahh..xde makna nk sembang kencang..ryezall nyorok dlm jamban agaknya..paling xboleh blah bila pm najib dn kakmah berkaraoke mmg ramaii meluat tapii apa boleh buatt..layankan jerr..😿😿😸😸😺😼

Anonymous said...

Kira OK lah itu Pak Najib dan Ibu Rosmah karaoke bersama, tidaklah spt pemimpin pembangkang yg sorang tu suami-isteri sibuk bercerita fitnah dan mengadu-domba setiap masa. Bila kantoi lari luar-negara ..

Anonymous said...

Samun pun sama2..

jalil backer said...

Kenyataan Media

*RUGI BANK NEGARA TUBUH SURUHANJAYA DI RAJA,CURI DUIT 1MDB SENYAP-SENYAP DI BIARKAN  BERMAHARAJALELA*.

1.Keputusan 'kabinet dapur' PM Najib menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat kerugian urus niaga mata wang asing (Forex) oleh bank Negara Malaysia satu langkah yang sangat dialu-alukan.Cuma apa yang dipersoalkan, kenapa semasa Tun Mahathir masih berkuasa Najib Razak diam membisu seolah-olah pekak dan buta. *Untuk apa setelah hampir 30 tahun baru kini Najib Razak nak tunjuk hero*?..Kenapa perlu  tunggu *selepas 14 tahun Tun Mahathir bersara baru nak tubuh Suruhanjaya Diraja*.

2. Jawapannya tidak lain hanya kerana Tun Mahathir banyak membangkitkan salah laku penyelewengan PM Najib Razak menyebabkan PM Najib Razak bertindak balas bagi mengalih tumpuan rakyat terhadap isu 1MDB dan DOJ. Serangan balas PM Najib Razak terhadap Tun Mahathir sebelum ini dengan hujah *Tun Mahathir juga ada buat salah* tapi kami diam serta tetap memberi wala' kesetiaan pada beliau.. *Kenapa sekarang Tun Mahathir tidak boleh bersikap seperti kami (walaun) yang mendiamkan diri ketika Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri*.Kenyataan PM Najib Razak itu tidak pun membersihkan dirinya dari dakwaan Tun Mahsthir tetapi sebaliknya menuding jari terhadap Tun M bahawa Tun M juga buat salah semasa berkuasa.Kini Najib tidak lagi menuding jari dengan percakapan tetapi sebaliknya dengan penubuhan badan siasatan ke atas perkara yang berlaku di era Tun M.

 *ANTARA RUGI DAN CURI*

3. Menyiasat kerugian urusniaga mata wang asing (Forex) dengan menubuh RCI tiada siapa yang menghalang atau bantah.Cuma apa yang dikesali ialah kerajaan memandang sepi terhadap *skandal mega 1MDB*.Dua perkara yang sangat berbeza antara masalah Bank Negara dan 1MDB. *Bank Negara mengalami kerugian sedangkan 1MDB mengalami kecurian dan penggubahan wang haram*.Antara rugi dan curi kabinet dapur PM Najib Razak UmnoBN adalah beri  *keutamaan pada kerugian 30 tahun yang lalu* manakala kes  *kecurian 1MDB* adalah kes semasa dan mengakibatkan kesan kepada kehidupan rakyat hari ini serta mencalarkan integriti negara.

4. Bukankah satu jurang perbezaan yang besar antara *kes rugi Bank Negara dengan kes curi 1MDB*.Apakah *kerugian lebih besar kesalahan jenayahnya dari mencuri*.Kabinet dapur PM Najib Razak tidak dapat membezakan kerugian Bank Negara dengan jenayah mencuri 1MDB.Pada saya tidak salah tubuh RCI atas kerugian Bank Negara tetapi kerugian telah pun berlaku.Tetapi apa yang sedang berlaku ialah kecurian 1MDB. *Seluruh dunia sedang melihat dan mengenali 'kawaq' (pencuri) 1MDB sedang rakus mencuri*.Peguam Negara kabinet dapur PM Najib Razak tanpa rasa malu berkata tidak berlaku kes curi pada hal dalam masa yang sama 'kawaq' (pencuri) 1MDB sedang rakus mencuri.Adalah amat penting untuk rakyat membuat penyelesaiannya kerana  *rakyat mempunyai kuasa untuk tangkap 'kawaq' (pencuri) yang bernama MO1*.

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Batin.. *"Jangan biarkan 'kawaq' (pencuri) 1MDB mencuri duit raya anak cucu kita”*.

 *Selamatkan Malaysia!*

#SiasatPuncaRugi
#TangkapPencuri
#JanganMencuri
#HukumPencuri
#JanganBiarPencuriLari

*Dato' Hj Mahfuz Hj Omar*
Ahli Parlimen Pokok Sena
4:00pm Taman Alwalid Alor Setar
24 Jun 2017/29 Ramadhan 1438H

Anonymous said...

Forex tak de siapa yg curi duit masuk akaun sendiri..
1mdb dah disiasat ade bukti masuk akaun najib dan beli barang kemas mewah semah...

jalil backer said...

Bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim tidak perlu menjadi samseng agama apabila membidas tindakan juruterbang AirAsia yang meminta penumpang penerbangan Perth-Kuala Lumpur berdoa ketika pesawat mengalami masalah teknikal.

Ahli Majlis Syura Isma, Ustaz Mohd Hazizi Abd Rahman berkata, tindakan Zaid itu seperti menafikan hak orang lain untuk hidup beragama.

“Jika Zaid mahu sekadar mati beragama -minta dikebumikan mengikut aturan agama, maka dia jangan membidas kemahuan orang lain untuk hidup beragama,” katanya.

Beliau berkata demikian respon kepada tindakan Zaid yang mendakwa syarikat penerbangan tambang murah itu tidak seharusnya merestui tindakan juruterbangnya.

“Juruterbang AirAsia gesa penumpang berdoa ketika penerbangan Perth menghadapi masalah. Saya lebih suka juruterbang tidak beritahu saya bahawa kematian semakin hampir.

“Juruterbang seharusnya memberi harapan, dan meninggalkan yang lain kepada Tuhan dan para penumpang.Sekiranya AirAsia mahu ceburi bidang agama; lantik imam dan paderi yang betul,” tulis Zaid di Twitternya.

Pesawat AirAsia milik Malaysia dilaporkan terpaksa berpatah balik ke Australia berikutan masalah teknikal. Pesawat Airbus A330 dari Perth itu mula dikesan mengalami masalah berkenaan kira-kira 90 minit selepas meninggalkan Lapangan Terbang Antarabangsa Perth.
celahgelegar at 4:53 PM

Anonymous said...

" SELAMAT HARIraya utk MACAI2 BUNGERAYA "

tengah KACAU DODOL n BAKAR LEMANG ker???

TUN dsini xbole mmbakar LEMANG krana SALJI dLONDON niiii..


Kihkihkihkih



Yg iklas,
TUN che det dri london.

jalil backer said...

WHY LONDON (1)
Blog blog pendedak utama yang pernah mendapat ststus bangang oleh Najib meroyan sakan bila Tun Dr Mahathir berlepas dan berhariraya di London. 

Tak cukup bulan Ramadhan,  1 Syawal pun mereka mula tunjuk busuk hati sakit hati, dengki dan fitnah,  emosi dan sel otak mereka tak dapat dikawal dengan rendang dan ketupat.

Apakah mereka ini golongan yang sama seperti dikategorikan Tun sebagai "luar biasa bodoh", mungkin! 

Kalau ditinjau di seluruh negara, di semua terminal udara,  laut dan darat,  ribuan rakyat Malaysia berugama Islam ke luar negara di penghujung Ramadhan dengan alasan mereka tersendiri,  yang sudah tentu mereka tidak perlu bimbang tiba tiba dicekup interpol,  salah laku jenayah antarabangsa. 

Lebih ramai umat Islam di London yang beriman dari orang Islam di Malaysia  !!!!!! Cabaran mereka lebih hebat sebagai minoriti tetapi bukan alasan. Ketua Negara mereka kapir tetapi tidak mengamal kelepektasi. 

Kalau tanya PAS,  tentu kata mereka bumi ni milik Allah termasuk London. Nik Abduh tentu setuju di London juga ada sejadah dan masjid. 

Apakah berhari raya di Putera Jaya lebih mulia dari berhari raya di London (?) Sudah tentu Tun bebas bersalam dengan siapa sahaja di London atau di mana mana berbanding dengan orang Puterajaya yang buat open house tapi tak open sangat untuk bersalam.. 

Satu sejarah penting,  London adalah pilihan destinasi Allahyarham Tun Razak tanpa pengetahuan rakyat tujuannya ke sana, mendapat rawatan dan menghembuskan nafas terakhirnya.  Tak baik blogger bangang mempersendakan London. 

Jasa Tun Razak begitu banyak antaranya perlaksanaan Felda dalam konsep membasmi kemiskinan tetapi di era sekarang,  peneroka felda nampak macam senang dan kaya tetapi sebenarnya sedang menanggung hutang angkara rakus tikus membaiki labu. 





# Kalau rasa hebat,  rasa kuat,  rasa betul,  rasa disokong... Makanlah ketupat lemang dengan tenang,  jangan tercekik dan meninggal... Kesian pada jawatan, gelaran,  kekayaan dan pengaruh yang sedang dimiliki. 

Anonymous said...

Kahkah..celah kopek hasmah kot..banyak lagi tu dok berlipat lipat..kahkah

Anonymous said...

Selamat Hari Raya.. Kepada..cts.. pembaca dan penyokong...Umno...hai ted ingat dah kena block..mungkin admin terlepas..komen kau..sbb.sibuk beraya...mcm ginilah...Pm Najib buat rumah terbuka..orang datng sbb nak mkan free k...apa k...tu semua..belakng kira..yng penting...klau hati suka.. Kita ziarah.. Ye tak..klau benci duduk rumah lg baguskan..so..terpulang..kan.kan.kan.mcm..nenek jijah..gone end.. kit siang..asmin..mereka semua tak suka Pm Najib kan..ada mereka dtng.. Tak kan..so mcm itulah rakyat..kalau benci..mereka tak dtng..beratur..berjam jam..so..fikir fikir kanlah

Anonymous said...

sabar yer jalil..tahun depan madey akan pastikan ko dapat ikut beraya bersama keluarga besaq madey...
rasanya depa plan nak rayer kat tempat asal Kerala India..jangan risau Kerala pun ada sejadah dan masjid

Anonymous said...

Mahadey..raya lari p london..then mungkin.nak k Argentina..then mungkin nak ke Amerika...tak caya..tgoklah...bukan apa..sbb kat Malaysia ni panas..hangat..Rci forex...lg.. Isu anak2 jadi jutawan lg..isu dah terlepas ckp dan report polis sadiq sigaraga lg...isu daim byr kt clinton..foundation k apa ntah...bnyak problem.. Duduk kat Malaysia boleh heart attack..so jln selamat..Ca. ALIF.BA.wau TA..

Anonymous said...

tidak kah terdetik diminda macai madey kenapa dolu dolu madey sering ke Argentina...yg di pantak dalam telinga macai..madey bercuti sambil tunggang kuda
Iyo la..30+jam flight just for joy ride.....
mmmmmmmmmmmm

Anonymous said...

" macai2 che det smue tengah KELEPET ANG POW anak2 ke "

Jangan buat bgitu, xbaikkk..



Pesanan telefax dri che det,
Kota london..

Anonymous said...

Ribu ribu ke sri perdana sambil makan free nak tengok rantai berlian warna pink kot setelah heboh khabar dibawa angin........lepas ni orang Pekan plak boleh tengok...hik4...

Anonymous said...

Kalo aku ada billion2, aku pun buat macam dia juga. Kejab2 London kejab2 New York kejab2 Paris kejab2 Tokyo.. Apa salah?

Anonymous said...

" che det LARI ke LONDON bukan apa nooo, che det SEGAN nk bri ang pow rm2 pd macai2 n anak2 smue "

Che det da x berDUIT..Duit che det habis diLANYAK TOKEI FOREX antrabngsa.

Che det ke LONDON ni pon mnumpang anak2 che det..



Petikan FB che det.

Anonymous said...

Rosmah tindik berlian pink kat bijik dia. Mana nak jumpa? Hanya najib yang dapat tengok

Anonymous said...

Orang tua..kau dah ziarah kubur kakak kau?

Anonymous said...

Soalan cepumas hari raya :

Siapa curi telur najib?

A. Rosmah Mansor
B. Isa Samad
C. DoJ
D. Ketiga2 di atas

Anonymous said...

Mohon cts jgn delete post macai 859 supaya senang skmm datang beraya..nk gak tgk camana la rupa orangnya yerr

skmm said...

Tiada bukti anon 8:59 utk didakwa,kes ditutup

jalil backer said...

SEPERTI TAHUN2 SEBELUMNYA, NAJIB "HILANG" LAGI DI HARI RAYA KEDUA

Seperti suatu kemestian, bahkan bagai acara tahunan, Najib Razak bercuti lagi ke luar negara pada Hari Raya kedua kali ini.

Menurut laporan beberapa media Indonesia, Najib dan keluarganya akan menghabiskan masa selama lima hari bercuti di Bali bermula semalam.

Di Bali, beliau dan keluarganya akan menginap di Hotel St. Regis, hotel yang sama pernah menjadi tempat penginapan Raja Salman dari Arab Saudi ketika bercuti sebelum ini.

Turut sama berada di Bali ialah bekas Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama. Namun, tidak dipastikan mereka akan bertemu atau sebaliknya.

Selepas menghabiskan cuti selama lima hari di Bali, Najib difahamkan akan terbang pula meneruskan lagi percutiannya ke Perth, Australia.

Namun, seperti tahun-tahun sebelumnya juga, percutian Najib dan keluarga di Hari Raya kedua ini dilakukan secara senyap-senyap dan tidak ada menteri kabinet, pemimpin UMNO dan penyokong yang menghantar untuk mengalu-alukan pemergiannya.

Menjelang Hari Raya baru-baru ini, askar maya pro Najib sibuk mengecam Tun Mahathir Mohamad yang diketahui akan menyambut lebaran di London bersama keluarganya.

 Gambar-gambar beliau ketika berada di KLIA dan kemudian menunaikan solat sunat Aidil Fitri di London malah tular di media-media sosial.

Tanpa usul periksa dan memahami bahawa Tun Mahathir ada beberapa jemputan rasmi di London dan pemergiannya itu kemudian turut disertai anak-anak serta ahli keluarganya yang lain kerana mereka ingin menyambut Hari Raya bersama-sama, ramai askar maya pro Najib mempertikai dan menyindir tindakan bekas Perdana Menteri tersebut.

Hakikatnya, mereka lupa, Najib hampir setiap tahun, sebaik saja selesai majlis hari raya pada hari pertama di Seri Perdana, biasanya akan terbang bercuti ke luar negara untuk setidak-tidaknya selama dua minggu lamanya.

Tahun ini, nampaknya, acara itu diteruskan lagi dengan Bali sebagai destinasi pertama dan Perth untuk lokasi yang seterusnya.

Kenapa Bali dan Perth saja?

Kebetulan atau memang sengaja mahu bertemu dengan Obamai Bali dan kemudian rehat-rehat lagi di Perth?

Kenapa sudah agak lama Najib dan keluarganya tidak bercuti ke Amerika Syarikat, Swirzerland atau negara-negara lain yang di dalamnya ada kota-kota metropolitan yang gah dengan tempat-tempat membeli-belah serba mewah? 

Anonymous said...

SEPERTI TAHUN2 SEBELUMNYA, NAJIB "HILANG" LAGI DI HARI RAYA KEDUA

Seperti suatu kemestian, bahkan bagai acara tahunan, Najib Razak bercuti lagi ke luar negara pada Hari Raya kedua kali ini.

Menurut laporan beberapa media Indonesia, Najib dan keluarganya akan menghabiskan masa selama lima hari bercuti di Bali bermula semalam.

Di Bali, beliau dan keluarganya akan menginap di Hotel St. Regis, hotel yang sama pernah menjadi tempat penginapan Raja Salman dari Arab Saudi ketika bercuti sebelum ini.

Turut sama berada di Bali ialah bekas Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama. Namun, tidak dipastikan mereka akan bertemu atau sebaliknya.

Selepas menghabiskan cuti selama lima hari di Bali, Najib difahamkan akan terbang pula meneruskan lagi percutiannya ke Perth, Australia.

Namun, seperti tahun-tahun sebelumnya juga, percutian Najib dan keluarga di Hari Raya kedua ini dilakukan secara senyap-senyap dan tidak ada menteri kabinet, pemimpin UMNO dan penyokong yang menghantar untuk mengalu-alukan pemergiannya.

Menjelang Hari Raya baru-baru ini, askar maya pro Najib sibuk mengecam Tun Mahathir Mohamad yang diketahui akan menyambut lebaran di London bersama keluarganya.

Gambar-gambar beliau ketika berada di KLIA dan kemudian menunaikan solat sunat Aidil Fitri di London malah tular di media-media sosial.

Tanpa usul periksa dan memahami bahawa Tun Mahathir ada beberapa jemputan rasmi di London dan pemergiannya itu kemudian turut disertai anak-anak serta ahli keluarganya yang lain kerana mereka ingin menyambut Hari Raya bersama-sama, ramai askar maya pro Najib mempertikai dan menyindir tindakan bekas Perdana Menteri tersebut.

Hakikatnya, mereka lupa, Najib hampir setiap tahun, sebaik saja selesai majlis hari raya pada hari pertama di Seri Perdana, biasanya akan terbang bercuti ke luar negara untuk setidak-tidaknya selama dua minggu lamanya.

Tahun ini, nampaknya, acara itu diteruskan lagi dengan Bali sebagai destinasi pertama dan Perth untuk lokasi yang seterusnya.

Kenapa Bali dan Perth saja?

Kebetulan atau memang sengaja mahu bertemu dengan Obamai Bali dan kemudian rehat-rehat lagi di Perth?

Kenapa sudah agak lama Najib dan keluarganya tidak bercuti ke Amerika Syarikat, Swirzerland atau negara-negara lain yang di dalamnya ada kota-kota metropolitan yang gah dengan tempat-tempat membeli-belah serba mewah?

Anonymous said...

tak kan dah guyang kot. ...
berani tulis ..berani tanggung la
baru lah anak jantan

Anonymous said...

Anerika dan swiss..eeei takuuuttt...

Anonymous said...

Alhamdulillah najib ke Bali...Macai tulang babi rayer ler kat mesia...najib tak peduli poon...
Ingat najib cuti di Taman Negara kerana nak jimatkan duit kerajaan...Tun madey cuti di london dengan bajet kerajaan?...

Anonymous said...

Ada jgak nmpk muke njib RAYA PRTAMA..


che det ptg raye lg da brambus lari rayer ke LONDON..

Kihkihkih

Anonymous said...

daripada korang sibuk cerita pasal orang...ada baik gi kemaskan rumah sendiri..sapu mop lantai ..siapkan juadah buat tetamu yg nk beraya kejap lagi
eratkan siraturahim sesama keluarga sahabat taulan
berehat la barang sebentar dari aktiviti adu domba yg takde faedah langsung

Anonymous said...

Semah takut orang Amerika dan Swiss nak tengok rantai berlian pink jota2....hik3...

Anonymous said...

Lantak dia ler duit dia sendiri...

Anonymous said...

Che det lari coti rayer ke london dgn DUIT BAJET forex 22 taun mmrntah..


HuaΓ aaaaa

Anonymous said...

Tak de citer ker?

Anonymous said...

Orang bali tak tahu citer rantai berlian pink gamaknye ler...

Anonymous said...

Ade bukti?...hik2... Nak buat fitnah gak..

Anonymous said...

Najib prompak nak ke bali dan perth....patut ler nak gstkan mee tiow...kastam jadi mangsa fitnah cts dan macai bodos...

Anonymous said...

Hatel st Regus milik Peter sondakh yg najib beli ladang sawit dengan harga terlajak mahal?
.

Anonymous said...

maap...saya hanya bergurau senda
hik4

Anonymous said...

Hai..pandai kau...tahu sapa aku kan...hari raya utk bergembira..bukan utk ziarah kubur.. Tak ziarah k ziarah k..asal setiap kali solat kita sedekah alfatihah..syukur Alhamdulillah... Kau jagn risau.. Anak2. Arwah kakak aku tu semuanya anak solehah..siang malam mereka mendoakan untuk ibu mereka.. AMEEN.

Anonymous said...

Yes komen mcm gitu dah mengaibkan PM Najib dan Isteri..SKMM dan Admin CTS...tolong...pantau..tangkap...orang yang komen yang..lucah dan tak senonoh tu..melampau..hari raya pun dan nak buat komen teruk mcm tu...KALAU BENCI sekali PUN JANGAN BERI KOMEN YANG MENJATUHKAN DAN MENGAIBKAN LEBIH LEBIH LAGI KEPADA PEMIMPIN... Teruk sungguh perangai kamu. Anon 8:59

Anonymous said...

Ish ish ish..apasal sibuk sangat Pm Najib nak bercuti pun salah k..selama ni dia bertungkus lumus nak mentadbir sebuah negara...entah berapa jam jer Pm tidur..bukan mcm kita rakyat biasa..minyak naik tidur 8 jam jugak...beras..gula.. ikan... naik harga kita masih tifur 8 jam jugak.. Tp Pm...sbb itu..ingat mudah k nak tadbir sebuah negara...so tak berdosa pun kalau Pm Najib nak bercuti..dgn keluarga..apa kita jer boleh bercuti Pm tak boleh...bodoss..lah..itulah..dah terlalu bnyak..buat fitnah dan panjangkan fitnah..Pm Najib bercuti pun nak jadikan isu..pelik kan.Asmin k gone end k..nenek jijah tak pe..semuanya ok semua boleh..tp bila time Pm wah berdosa besar...itu sajakah point nak jatuh kan Pm... Kesian...cuba lagi ok

Anonymous said...

Lancau. Bodoh punya orang tua. Baik kau pegi mampus sama kakak kau.

Anonymous said...

Haha..macai ameno kantoi lagi. Najib oh najib. Kenapa kau kasi macai malu??

Anonymous said...

Model kelahiran Australia, Miranda Kerr menyerahkan barangan kemas bernilai AS$8.1 juta kepada Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat seminggu selepas dokumen saman itu mendedahkan ahli perniagaan Malaysia, Jho Low membelinya dengan dana yang diselewengkan dari 1MDB.

Akhbar The Wall Street Journal memetik jurucakap model itu bahawa Kerr memulangkan hadiah itu Jumaat lalu kepada ejen kerajaan dari peti deposit keselamatannya di Los Angeles.

"Sejak permulaan siasatan, Miranda Kerr bekerjasama sepenuhnya dan berjanji akan menyerahkan hadiah barangan kemas itu kepada kerajaan," katanya.

"Kerr akan terus membantu siasatan dengan semampunya."

Menurut WSJ, DOJ enggan mengulas mengenai perkembangan tersebut.

DOJ dalam saman terbarunya, pada 16 Jun lalu mendakwa Low dan sekutunya Eric Tan membelanjakan AS$200 juta untuk membeli kemas.

Walaupun DOJ tidak menyenaraikan semua pembelian yang didakwa itu, ia bagaimanapun berkata, Low membelanjakan sekurang-kurangnya AS$9.9 juta untuk barang kemas untuk Miranda Kerr serta untuk ibunya sendiri.

Low juga didakwa membelanjakan AS$28.6 juta untuk barangan kemas isteri ‘Malaysian Official 1'.

Anonymous said...

Senget air force 1 malaysia pikul harta rosmah. Simpan kat malaysia tak selamat. Boleh jumpa jho low di perth. Raya bersama anak angkat bangsa cina. Wakakakaka

Anonymous said...

Pemimpin taik babi curi duit rakyat

Anonymous said...

ceritera "didakwa" itu ini dah masuk bertahun .. bila nak dakwa ke mahkamah pun ontah la tak de jugak.....
sejak RCI forrex ni confirm makin galak pulak ceritera 1mdb...
1mdb dah selesai RCI...Forrex belum mula lagi
sabarrrrr

Anonymous said...

Orang cuti ko yg sakit ati ...mende ntah
Aljub cuti kat bamboo river pesal tak bising pun

Anonymous said...

Bodohnye komen ngko..tak kelakau larr..bodohh

Anonymous said...

ko yg baca tu la kelakau...siapa suruh
budusss bebenor....hahahaha

Anonymous said...

stor kunyit sentap tu bro ko petik nama idola dia.....
hik4

Anonymous said...

Madey bercuti ko tak sibuk?...

Anonymous said...

Forex bukan mahkamah....RCI Ic sabah pon tak kemana...hik3...

Anonymous said...

Orang kapir tau malu dan ade kamaluan...

Anonymous said...

Stor kunyit ko dah diterobos aljuburi...hahaha...

Anonymous said...

Bergurau dengan macai budoos...hik3....

Anonymous said...

Anon 11:54 kau sure..confirm.. Mata kau sendiri lihat Pm curi duit rakyat...atau kau ni cuma dengar orang cakp dan kau Melayu screw terus panjangkan fitnah padahal kau tak nampak..tak ada bukti cuma hearsay..bagus...tambah pahala Pm najib sehari lagi...amalkan selalu yer anon..esok kau jgn merangkak minta pahala kau ok

Anonymous said...

Wah..marah betul anon 11:41 tu kat saya...kan dah cakap bila kita yang berakal dan beriman beri komen mereka beri komen yang ada point atau ada maksud dan yang penting saya tak sebarkan fitnah...dan dari hari tu lagi..ajal.maut..pasti setiap insan akan merasa..begitu saya dan kau anon 11:41... Cuma cepat atau lambat jer.. So jgn doa yng buruk kat seseorang takut.doa tu terpalit kat batang tubuh kau sendiri anon...dah penuh k amal jariah kau...dah bersedia kau nak jumpa Allah....kesian orang mcm kau...dah lah tak tahu nak beri komen yang elok2 dah tu bahasa menunjukkan betapa kamu ni orang yang tak tahu beradab apa lagi nak bersyukur.... Kakak saya meninggal akibat sakit cancer otak..dan dia meninggal..pada bulan SYAABAN. 2 hari sebelum Ramadhan... Dia ada anak yang solehah...rajin mengaji dan solat...so...anon..kisah kakak saya dah tertutup so tak perlu lah..nak kait kan orang yang dah meninggal... Tak baik kan...

Anonymous said...

ISTERI MO1 AKAN SEGERA MERAIH SANJUNGAN DUNIA KIRANYA....

Kalau ikut logik Pengarah Komunikasi Strategik BN, Abdul Rahman Dahlan yang mengatakan "Malaysian Official 1" adalah Najib Razak dan hanya orang bodoh saja tidak mengetahui fakta tersebut, bermakna "isteri MO1" sudah tentulah Rosmah Mansor.

Ikut logik yang sama, hanya orang bodoh saja yang berani mengatakan "isteri MO1" bukan Rosmah, satu-satunya suri yang ada dalam hati Perdana Menteri.

Ikut logik berdasarkan nama pula, Leonardo Dicaprio, seorang artis Hollywood dan Miranda Kerr, model antarabangsa kelahiran Australia, sudah pasti bukan beragama Islam.

Malah, dalam kehidupan sehari-hari, kedua-dua selebriti tersebut juga tidak mungkin mengamalkan cara hidup Islam.

Namun, kejujuran dan intergiti mereka cukup tinggi serta boleh disanjung setulus hati apabila mengetahui hadiah yang mereka terima berasal dari sumber yang haram dan sedang disiasat oleh DOJ, pihak berkuasa undang-undang di Amerika Syarikat.

Dicaprio, sebaik mengetahui hadiah Oscar yang dimenangi Marlon Brando yang dihadiahkan kepadanya adalah berpunca daripada penggubahan wang haram 1MDB, dengan pantas memulangkan semula trofi tersebut.

Beliau yang pernah berlakon di bawah produksi Red Granite milik Riza Aziz, anak tiri Najib yang harta-hartanya turut menjadi sasaran DOJ untuk disita, dirampas dan dikembalikan kepada Malaysia, juga berjanji untuk memberi kerjasama penuh kepada penyiasatan yang sedang dijalankan.

Selepas Dicaprio, Miranda Kerr pula mengambil langkah terpuji dengan memulangkan barang kemas berharga AS$8.1 juta yang pernah dihadiahkan oleh Jho Low kepadanya.

Beliau nampaknya tidak teruja untuk terus memiliki perhiasan berjuta-juta lantaran mengetahui ia berpunca daripada wang 1MDB yang dicuri.

Bagi Miranda Kerr, memiliki barang kemas dan perhiasan mewah berjuta-juta memang mengujakan, namun nilainya tidak bererti sama-sekali jika ia berpunca daripada wang yang dicuri, apa lagi kalau dihadiahkan oleh sang pencuri

Anonymous said...

Malaysiakini
Most Recent
Kini Roundup
KiniGuide
Malaysians Kini

DOJ: Najib’s stepson bought properties, posters using funds diverted to Aabar BVI
16 Jun 2017, AM 5:00 (Updated 20 Jun 2017, AM 8:04)
rizaaziz doj 1mdb redgranite editorspick

Prime Minister Najib Abdul Razak’s stepson Riza Aziz had acquired properties abroad and expensive movie posters using funds misappropriated from 1MDB through Aabar BVI, claimed the United States Department of Justice (DOJ).

Apart from properties in the US, Riza also purportedly purchased a property in Belgravia, London, United Kingdom.

The DOJ said Riza purchased the property in July 2012 for US$41.79 million from his businessman friend Jho Low, who purchased it two years earlier using 1MDB funds via his Good Star account.


The last weekend before Hari Raya
"(Riza) Aziz paid Low to acquire the Qentas Townhouse using funds traceable to diverted 2012 bond proceeds," said the DOJ in its 251-page third 1MDB-related filing yesterday.

Aabar BVI had purportedly received US$1.367 billion diverted from bonds raised by 1MDB for power purchase agreements in 2012.

Aabar BVI had transferred US$133 million from the 2012 bond proceeds on June 18, 2012 to Riza's Red Granite Capital account at BSI Bank in Singapore.

"On or about June 20, 2012 - approximately two days later - Riza transferred US$58.5 million from his Red Granite Capital account to ‘Shearman IOLA account’ at Citibank,” said the DOJ.

The Shearman IOLA account, it stated, transferred US$43 million from the same funds held on behalf of Riza the next day to an account maintained by Shearman & Sterling’s London office for the purchase of the Qentas Townhouse from Low.

"Proceeds of the sale of the Qentas Townhouse were ultimately transferred to Low and used to acquire an interest in the Viceroy Hotel Group," it added.

Although Riza claimed beneficial ownership of Qentas in his 2012 tax return, that tax return listed a Los Angeles address for Qentas, noted the DOJ.

Anonymous said...

KOTA BHARU: Attorney-General Mohamed Apandi Ali today described the latest United States Department of Justice (DoJ) civil lawsuits related to 1Malaysia Development Berhad (1MDB) as politically motivated.

He said the DoJ had never made any formal application to the Malaysian Attorney-General’s Chambers to obtain further information on the claims that 1MDB funds had been used to purchase the US$540 million (RM2.3 billion) worth of assets in the United States that the DoJ wanted to seize.


“If they request (any information pertaining to 1MDB), we are obliged to assist. So, I concluded that their action is political in nature.

“It is believed that the DoJ action is based on information provided by a handful of Malaysians,” he said when met by reporters at the Tok Awang Gagah Family Day here.

Anonymous said...

Apandir nak klentong....ini urusan undang2 amerika...prompak wang 1mdb beli aset dan simpan wang di Amerikana....tak de kaitan dengan hal politik...Amerika saman kerana prompak langgar undang2 anti gubah wang haram bukan saman kerana merompak..
Apandir yg patut dakwa prompak yg merompak wang pelaboran 1mdb diluar negara... ..

Anonymous said...

Apandir nak doj hubungi pejabat peguam negara untuk dapat maklumat...janji nak bagi maklumat kpd Swisss Apandir tipu Swisss...doj tak boddoooh..fbi noleh suasat...fbi lebih tere dari polis mesia...

Anonymous said...

Macai cap Bunga bongok...penjilat Dapigs.....dah kenyang makan dedak Madey dan To Kong Dapigs....

Anonymous said...

Penjilat jubo cina jho lo mula merepek...hik2...doj saman jho lo....penjilat jubo jho lo gila2 marah doj...

Anonymous said...

9:39..Betul tu doj tak bodoh..yg bodoh tu adalah kau sbb bnyk mkn taik kering psl tu ler isi otak kau dipenuhi taik kering..kih3

Anonymous said...

11:01..ko pulak penjilat pengunyah pemakan dan penelan taik madey dan kit sial...hik3...pasal tu siang malam ko kepanasan dan marah..najib cool jer ngan muka yg cerah...muka ko pula murung dan hitam sebab angan2 ko dari dulu lgi nak menjatuhkan pm dan bn tak juga kesampaian..semoga ko tak bunuh diri atau hantok2kan kepala ko sampai pecah akibat kecewa udah le ye...hik3

Anonymous said...

9:39..fbi yg keluar dari lubang jubo haramjadah kau.

Anonymous said...

kau marah sebab najib tak bawa kau ke bali sebab kau busuk manyak telan tahik..najib tak hingin spices tahik mcm kau..ada faham.

Anonymous said...

Ikut lojik doj dah boleh namakan siapa mo1
Ikut lojik fbi dah boleh namakan isteri mo1
Tak lojik badan paling power dalam pentadbiran trump tak mampu namakan siapa mo1 dan isteri mo1...tang mana yang ruginya ???
tak lojik..tak lojik.....
takut ke...keliru ke...tak pasti ke....atau duit rayer ciput....
Ialah bukan calang2 nak jatuhkan sebuah kerajaan yang sah...modal besar beb
USD60 Trillion untuk jatuhkan Noriega....Saddam Hussein....madey ada ke modal banyak tu
Noriega jatuh..terusan panama dapat kat us berapa banyak kapal boleh bawak produk us keseluruh dunia yg dah lalu..berbaloi 60trillion
Saddam jatuh..seluruh simpanan minyak iraq dapat kat us...kemana paip minyak ni kalo tak ke israel..sangat berbaloi100trillion sekali pun....
Israel sanggup buat apa saja... USS Liberty 1967 contoh paling nyata...BACA jangan malas
So...ada akai..pikir

Anonymous said...

KABAR TERBARU

DOJ telah mengarahkan FBI menyiapkan satu skuad berani mati utk datang ke Malaysia bagi menangkap MO1 pada hari raya ni. FBI check2 dgn agensi2 lain termasuk CIA, mrk dapat kepastian yg mengejutkan, yg seleweng duit kerajaan/rakyat Malaysia rupanya bukan PM, tapi 'Moron Otak #1' MENIPU. Tu sbb yg dia kata nak beraya di London tapi sbnrnya lari ke London tu, takut ditangkap FBI dan dimasukkan kepenjara.

Baru terbuka sebab mengapa dia kata nak beraya di London. Ham..jadah ..

Anonymous said...

12000..si bahalol bagi komen bahalol

eri said...

kahkahkah padan muka babi2 pekembar ni semua...tu la buat la lagi kerja2 xda faedah n curi tulang...kan dah kena tinggal jibby x bawak jalan2 ek tu yang nampak makin bodoh bangang abadi dulu kini selamanya babi2 pekembar ni semua...isk3 41 bilik xkan menatang tu ajak hgpa sekali kot...ka dok tgu offer pi Australia lak kot...

Anonymous said...

" BESTnye che det beraya dilondon bersama anak cucu "

Tringat nk makan LEMANG..

mai laaa POST LEMANG ke che det..

ni alamat che det..

NO 23,
33 STREET ROAD.
OPPOSITE TRAFFORD STADIUM,
BEHIND CRISTIANO RONALDO HOUSE,
MANCHESTER,
POSCODE 434300,
ENGLAND.


TQVM macai2 che det yg mengePOS LEMANG.

Anonymous said...

12.31..hahaha3... Penjilat jubo cina jho lo paling tegar bodos...cina merompak mcai bodos tukang bela...

Anonymous said...

Penjilat jubo cina prompak bodoos...cina kayer macai bodos

Anonymous said...

Macai bodos penjilat jubo cina prompak jho lo....

Anonymous said...

Bestnye jilat jubo cina jho lo perompak....ade jugak melayu bodos jilat jubo cina prompak...

Anonymous said...

Lah kesiannya komen pembangkang ni..kami Umno tak terkesan pun Pm.Najib p Bali k pg mana sekalipun..walau kami orang Felda..Bali k..Bandung k..yang terbaru Lombok semua kami dah sampai...so kami Umno Felda..tak heran sbb kami yang orang Felda pun mampu pg Bali...tak dosa pun Pm kita ke sana...biarlah

Anonymous said...

Habis tu kenape nyibok madey ke lomdon?...ko pon suka jilat jubo cina jho lo...hik2...

Anonymous said...

Kalo ko bagi Doj 50 jota, ko boleh suruh dia tuduh apa2 pun sesiapa pun.

Anonymous said...

Ok kepada penjilat cap munge..kit siang... Dan sewaktu dengannya...yang kau orang merapu meraung ulang ulang cerita DOJ..ni apasal...sbb nak cover k..RCI FOREX.. Rasa rasanya cerita DOJ dan penubuhan RCI FOREX.. Mana yng paling gerun.. Tentulah..RCI forex kan..sbb tu hal dlm negara kita yng terbabit..orang terlajak tua d Malaysia ni..dan pemimpin paling lama memimpin sesebuah parti.. So..Kit Siang amacam...panas bontot..Mahadey..tu yng lari p london...kit siang pula tetiba menjadi bisu seribu bahasa...so orang UMNO dan Bn..kita boleh sediakan popcorn dan kita lihat drama mereka..ok...selamat menonton...

Anonymous said...

Tak mahadey p london bukan p bercuti tp sedang melarikan diri.. Sbb bila sisatan RCI forex bermula..semua yng terlibat akan dilarang keluar negara..dan kemungkinan semua wang harta benda akan disita..so sebelum.itu terjadi terpaksa menyelamatkan apa yang ada..faham tak..kau ingat atok tu boleh tidur tenang k...sekarang..dia anak beranak dia...Daim...anwar dan kit siang sure tak tido nyenyak dah...mana tak..cakap macm ni pun salah mcm tu pun salah..yang paling terkesan kit sianglah...sbb selama ni dia siang malam.ckap Bank Negara rugi sbb main forex...bila baru nak berbaik ngn Mahadey...waduh waduh... Keluar balik cerita tu...kelakar gila...kan kan..Mahadey ngn Daim.lagi bengang gila..kuar duit juta juta bayar Clinton Foundation biar boleh bawa kes ntah apa2 k DOJ last2.. RCI forex ditubuhkan..menggelupur gila sakan mereka...dah tu armada cap munge pula report SPRM tentang kekayaan luar biasa anak mahadey...so..kau ingat atok tu p bercuti...cuti lah sangat

Anonymous said...

Berlian pink bila nak pulangkan?

Rakyat biasa

Anonymous said...

Maap...saya bergurau

eri said...

uiyooo babi pekembar dah start alih tiang gol dah....
hahahaha yg ko kalut nak rci kes 30 tahun apasal pulak??sebab nak cover citer 1mdb ek??mana yang paling gerun??1mdb la kan sebab rossy xmau masuk jel kan...duit 1mdb tu walaupun harta samun semua parking luar negara tapi duit tu asal dari mana dan sapa tanggung??

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates