June 23, 2017

96 ADUN PKR Hutan Melintang Buat Lawak Antarabangsa, 10 Jam Mogok Lapar Sudah Pengsan!



Mogok lapar ADUN Hutan Melintang dari PKR, S Kesavan, bertukar menjadi lawak antarabangsa apabila terpaksa dikejarkan ke hospital malam tadi, kira-kira 10 jam selepas memulakan mogok lapar di hadapan ibu pejabat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) di Putrajaya semalam.

S Kesavan memulakan protes 48 jam itu sebagai membantah kegagalan SPR menjawab beberapa isu termasuk pemindahan dan pendaftaran pengundi yang bukan bermastautin di kawasan DUN Hutan Melintang.

Protes dimulakan sekali lagi semalam pada 11.00 pagi. Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil berkata beberapa penyokong S Kesavan memanggil ambulans malam tadi selepas mendapati tahap kesihatan semakin merosot. Beliau dikejarkan ke Hospital Putrajaya pada jam 9.00 malam.

PKR memerlukan pemimpin yang tahan lasak untuk mogok lapar. Umat Islam tidak mempunyai masalah untuk berpuasa selama lebih kurang 12 jam setiap hari selama sebulan. Bagaimana S Kesavan hendak merasai denyut nadi pengundi-pengundi beliau yang miskin sekiranya berpuasa tahan lapar tidak sampai 10 jam sudah dikejarkan ke hospital?

96 comments:

Anonymous said...

lambang taraf warga dimalaysia yang hidup miskin papa kedana tak cukup makan... elok lah dihantar pulang ke negara asal ...kaya raya makanan melimpah
baru 10 jam pose dah benggong...

Anonymous said...

Deyyy...ini pengsan drama tamil laaa..hehehe

Anonymous said...

Aduh ni kalau..pelakon filem tamil terhandal rajnikanth tgok pun mahu dia terguling guling...mana tak..malu dia...ingat hero sangat..

Anonymous said...

Panas jubor hanjing2 pakatoon kalau baca komen2 korang ni...kahkahkah..

Lawak tamil menjelang aidilfitri...
Kahkahkah

Anonymous said...

perhhh dasat ni.. simptom hydration ni mmg bahaya .. otak boleh mati.. stroke..ginjal kong..dan yg paling bahaya sistem kemut tak berfungsi..taik cirit keluar tak boleh control...
sian .... sian

Anonymous said...

Kahkahkah...komen kau paling win bro... Sakit perut aku gelak...

Kahkahkahkah

Anonymous said...

ayoyooo dey..10 jam tarak makan sudah kong ka...
u kena minum air bateri banyak2...baru full charge

Anonymous said...

Betul ke ade pemindahan pengundi oeh SPR?...baru2 ni Pas kelantan pon bising...bila ditanye SpR kata tempat mengundi ikut alamat dlm IC...

Anonymous said...

pelawak taik antarabangsa..hitam gelam punya taik..keh5

Anonymous said...

Penjilat hero tamil anwar berahim begitu la lagaknya.... Sembang keling

Anonymous said...

Kalau tokong guan eng berapa lama dia boleh buat mogok lapar lak?? Buka puasanya hari-hari kat masjid...

Anonymous said...

Guan eng akan mula mogok lapar sepanjang perjalanan ke semejid...dan berbuka bila tiba di semejid..sekian terima kasih

Anonymous said...

Syed Hamid macam tak setuju jer?
Syed Hamid terkejut Isa dilantik gantikannya
22 Jun 2017 | MALAYSIA DATELINE

Syed Hamid Albar

Tan Sri Syed Hamid Albar menganggap pelantikan bekas Pengerusi Felda Global Ventures Holding Bhd (FGV) Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad sebagai pemangku Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) amat mengejutkannya.

Beliau yang telah bersara daripada jawatan Pengerusi SPAD bermula 3 Jun lalu, percaya keputusan dibuat kerajaan itu akan mencetuskan satu lagi isu kontroversi terbaru.

"Saya rasa terkejut, sama seperti apa yang dirasai oleh semua rakyat," kata Syed Hamid kepada Sin Chew Daily seperti dilapor Sinar Harian.

Bagaimana pun, kata Syed Hamid, kuasa melantik Mohd Isa adalah terletak pada tangan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan beliau percaya perdana menteri telah memikir sedalam-dalamnya sebelum mengumumkan pelantikan tersebut.

"Perdana menteri adalah seorang pemimpin politik yang berpengalaman. Beliau sudah berkecimpung dalam dunia politik lebih daripada 40 tahun dan sudah memegang jawatan perdana menteri selama tujuh tahun. Beliau tentu yakin Isa adalah calon yang sesuai," jelas Syed Hamid.

Beliau tidak ingin mengulas lanjut sama ada pelantikan Mohd Isa itu tepat atau tidak namun mendoakan beliau agar dapat menjalankan tugas dengan baik

Anonymous said...

GST 60 barang makanan, menteri nak salahkan Kastam tapi kantoi


MENTERI Kewangan Kedua Datuk Seri Johari Abdul Ghani dilaporkan berkata, cadangan pengenakan GST terhadap 60 item makanan dibuat di peringkat JKDM (Jabatan Kastam Diraja Malaysia) tanpa sebarang rujukan dengan kementerian.



Kenyataaan Johari ini mahu menggambarkan kepada rakyat seolah-olah Kementerian Kewangan langsung tidak tahu tentang tindakan Jabatan Kastam untuk mengenakan cukai GST terhadap 60 jenis barang makanan.



Johari nak gambarkan bahawa beliau baik, kementeriannya juga baik, yang jahat adalah Jabatan Kastam kerana pandai-pandai sendiri nak bebankan rakyat dengan cukai GST terhadap 60 jenis barangan makanan.

Namun sebenarnya, kementerian kewangan sendiri yang membentangkan cadangan pindaan di Dewan Rakyat agar cukai GST boleh dikenakan terhadap 60 jenis barangan makanan.

Anonymous said...


Autakarea punya kerja,... Aku puasa 11 jam tarak apa2 pun....Dari pukul 11 malam, untuk mengambil darah cek diabetes, sehingga pukul 10 pagi baru siap ambil darah, Dan baru boleh makan.....

Anonymous said...

Najib klentong menteri pon klentong...CTS salahkan ketua pengarah kastam hingga desak subraniam dipecat...
Cina jho lo rompak billion CTS tak pernah desak dupaya ditangkap...bahkan rujuk kitab rpk tuduh madey rasuah doj saman vina perompak jho lo tanpa bukti...cts dan macai bodos penjilat jubo cina jho lo

Anonymous said...

Kesian anon 3.20 pm atas ni .. meroyan suruh tangkap jho low .. mcm lah jho low tu rogol nenek, nenek sedara, nenek tiri, mak, makcik, mak tiri, isteri, bekas isteri, pompuan simpanan, dan anak2 perempuannya .. kesian tengok dia ni nanti meracau sampai kemati ..

Anonymous said...

LOGO...LOGO...LOGO...mana haaaaa.....kalau nak harap lambang NGAN NYIN kacang cap tangan jangan harap le PH nak menang PRU....bak kata si Jijah Kipas tu...buat masa ni susah nak daftarkan bawah satu lambang....PH mana ada kesepakatan...jawabnya dah nak mereput la tu....meroyan je la tak sudah-sudah....

Anonymous said...

Penjilat tegar jubo cina jho lo...jho lo rogol bini ko pon ko tak kisah...kan...kan...

Anonymous said...

GABUNGAN MAHATHIR – ANWAR MAMPU JANA SEMULA KEYAKINAN RAKYAT – HUSAM

Gabungan Mahathir - Anwar mampu jana semula keyakinan rakyat - Husam
Gabungan Mahathir – Anwar mampu jana semula keyakinan rakyat – Husam
Posted By: Pentadbiron: June 23, 2017 Print Email
Kejayaan usaha menggabungkan semula kepimpinan Tun Dr.Mahathir dan Datuk Seri Anwar Ibrahim mampu menarik sokongan besar bagi membolehkan Pakatan Harapan (PH) membentuk kerajaan baharu selepas Pilihan Raya Umum ke-14
Naib Presiden Amanah Datuk Husam Musa berkata majoriti rakyat berbilang kaum akan memberi kepercayaan kepada dua tokoh ini untuk menyelamatkan negara.
“Ramai tidak menduga pengabungan semula ini boleh berlaku.
“Semua perlu meraikan pengorbanan kedua-dua pihak yang sanggup melupakan sejarah lama demi kepentingan rakyat dan negara,” katanya di majlis tadabbur al-Quran dan simulasi Aidilfitri Pakatan Harapan di Pasir Mas semalam.
Perkara paling penting bagi gabungan Pakatan Harapan sekarang katanya adalah mengutamakan tindakan berasaskan keputusan bersama.
“Bila semua kita bertindak secara bersama, segala yang dirancang akan dapat dicapai,” katanya.
Pada majlis itu pimpinan semua parti dalam Pakatan Harapan peringkat negeri turut sama menjalani simulasi Aidilfitri yang bakal digunakan pada hari raya nanti.

Anonymous said...

LOGO...LOGO...LOGO....mana haaaaa...nak buat logo pun berkecamuk....amendanya.....nak melingkop dah tu....

Anonymous said...

Saman gagal, Jamal Yunos kena bayar Selangor RM6 ribu
Jun 22 2017 / Suara Keadilan
KUALA LUMPUR 22 JUN: Pengacau utama pentadbiran kerajaan Selangor, Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Md Yunos hari inu diperintahkan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur untuk membayar gantirugi berupa kos guaman sebanyak RM6000 kepada Selangor selepas samannya ditolak.

Jamal sebelum ini menyaman Selangor, Majlis Daerah Sabak Bernam (MDSB) dan Pejabat Daerah dan Tanah Sabak Bernam kerana menyita dan merobohkan sebahagian premis Sekin Fisherman Village Hotel & Resort yang dimilikinya.

Memetik laproan Malaysiakini, Hakim Syed Faisal Syed Amir memerintahkan Jamal membayar kos RM6,000 kepada semua defendan.

Menurut pernyataan tuntutan saman difailkan 28 Disember 2016, Jamal mendakwa tindakan menyita dan meroboh sebahagian resort terbabit adalah bersifat politik.

Beliau antara lain menuntut ganti rugi sebanyak RM140,000 dan perintah menghalang defendan menutup operasi resort terbabit.

Jamal sebelum ini terkenal kerana bertuala dengan memegang berus gigi dan gayung plastik di pejabat Setiausaha Kerajaan Selangor atas alasan memprotes gangguan bekalan air di negeri itu.

Anonymous said...

MADEY dan Nuar dah berkecamuk dah.....macai ingat Si Nuar dan Si Jijah Kipas tu ....tak kenal ke ngan MADEY ni...macai ya bengap....

Anonymous said...

Jamal ingat dia ketua umno dia kebal sangat bebas langgar undang2,...Jamal ketua samsing saman janal yg kena bayar...Mak lampir saman jamal samsing blm dibucarakan...harap2 hakim kebakan denda ratus ribu supaya licin duit gasil AP...hik4...

Anonymous said...

Lepas Putus Tahaluf Sekarang PAS Mahu Berbaik Dengan PKR...

PAS masih terbuka kerjasama dengan PKR, PPBM

PAS yang mengetuai Gagasan Sejahtera sebagai blok ke-3 masih terbuka untuk menjalin kerjasama dengan semua parti termasuk PKR dan PPBM, tetapi bukannya Amanah serta DAP, kata Datuk Mohd Amar Nik Abdullah.

Naib presiden PAS itu dipetik Harakah Daily berkata, pelawaan itu terbuka kepada PKR dan PPBM, jika mereka hendak memutuskan hubungan dengan Amanah dan DAP untuk menjatuhkan BN pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).


Timbalan menteri besar Kelantan itu berkata, Gagasan Sejahtera yang terdiri daripada PAS, Parti Ikatan Bangsa Malaysia (Ikatan) dan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) sedia berdepan saingan pelbagai penjuru pada PRU14.

Anonymous said...

Ko yg mssih bengong ...nuar dah maafkan madey...

Anonymous said...

Ini signal yg kurang .enyenagkan najib dan umno yg mengharapkan bantuan pas untuk menang pru 14... pas dah boring dengan umno?

Anonymous said...

Terlajak gila talak..

Anonymous said...

Ko ingat nuar mudah lupa ke?

Anonymous said...

SHAH ALAM – Seorang anggota akar umbi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) hari ini membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan berkaitan isu kekayaan keluarga pengerusi parti itu Tun Dr Mahathir Mohamad.

Laporan itu dibuat oleh Anggota Jawatankuasa PPBM Bahagian Shah Alam Wan Mohamad Ashraf Nasjaruddin di pejabat SPRM Selangor di sini.

“Siasatan ini perlu bagi rakyat tahu sama ada Dr Mahathir ini seorang pemimpin bersih atau sebaliknya,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu dan menyerahkan dokumen berkaitan di pejabat SPRM Selangor.

Katanya beliau membuat laporan itu berikutan pelbagai soalan diajukan oleh anggota peringkat akar umbi mengenai isu kekayaan anak-anak Dr Mahathir, namun pihaknya tidak diberikan penjelasan secukupnya mengenai dakwaan itu sehingga hari ini.

Mohamad Ashraf yang mendakwa beliau bertanggungjawab membawa masuk ribuan anggota ketika PPBM ditubuhkan berkata, pihaknya pernah bertemu anak Dr Mahathir, Datuk Seri Mukhriz bagi mendapatkan penjelasan mengenai isu kekayaan tersebut, namun mendakwa tidak diberikan ruang secukupnya untuk berbuat demikian.

Menurutnya kepercayaan beliau terhadap kepimpinan Dr Mahathir kini terhakis berikutan dakwaan itu.

Anonymous said...

Kan dah cakp Pas..ni..parti uturn...dah kena mcm2 pun tak serik lg..lantaklah kau Pas...sbb tu Pas ni tak pernah nak menang..sbb busuk hati dan ada niat buruk dgn Umno...mungkin pemimipin Pas boleh tipu penyokong nya tapi tak boleh tipu Allah...mereka ni nak kuasa sbb benar2. Nak. Memuliakan Islam atau gunakan Islam utk berkuasa...fikirlah Allah beri akal dan dihujung Ramadhan ni..marilah kita berdoa agar Umno dan Bn menang d seluruh Malaysia.. Ameen

Anonymous said...

Ini pulak signal yang bakal menyesakkan nafas parti cap munge...kikikiki..
Makin sibuk la sprm pas raya nanti..macai pakatoon bodoss jangan tunding jari kat bn pulak yek..
Kikikiki

Anonymous said...

Teruk hanjing pakatoon bodoss ni meroyan...kahkahkah

Anonymous said...

Pakatoon bodoss dengan jubor berpisah tiada...
Raja jubor kat penjara tersedak baca komen kau ni jing..kikiki

Anonymous said...

YB tu dah sedar diri lum...sian tak pasal2 nak menyusahkan orang lain
nak mogok lapar pun ..try la dulu 2 jam ke..pas tu up 4 jam...
cuba bayangkan yb ni incharge air traffic control...punohhh

Anonymous said...

Harap2 jugak la hakim sumbat si tokong masuk penjara atas kes salah guna kuasa.. Masa tu jangan pulak korang buat demo cakap hakim tak adil..kikikiki

Anonymous said...

Tu je lah tahap kepandaian macai najib bodoosss...hahaha

Anonymous said...

Bukti taman manggis kat mana?...kat mana bukti taman manggis?...hahahe

Anonymous said...

Ko sibuk per hal?...

Anonymous said...

Pas baru sedar...ingat umno tu baik...

Anonymous said...

Dah 15 tahun trojan umno baru berani repot...hik3...

Anonymous said...

Marah nampak...

Anonymous said...

Kalo yb ni incharde traffic control kapalterbang boleh jatuh atas sri perdana...hik3...

Anonymous said...

Repot jer ler...bukti yileks...

Anonymous said...

Jubo cina perompak pon macai suka jilat...gila2 bela jho lo...kena tenberang madey rasuah doj supaya saman jho lo gila2 marah madey...jilat jangan tak jilat...melayu bodooss bela cina perompak.....

Anonymous said...

LOGO...LOGO...LOGO mana ....LOGO tak dak....LGBT GIGOLO Adak....mampuih...Fukatan....macai bengap...ko sembah le ToKong Dapigs tu....

Anonymous said...

DITUDUH PENCURI DAN MELAKUKAN JENAYAH, BILA LAGI NAJIB NAK SAMAN TUN MAHATHIR?

Tun Mahathir Mohamad terus konsisten dan terbuka mengkritik serta menyerang Najib Razak.

Sementara Najib hanya berani main sindir-sindir dan menggunakan kiasan untuk memperlekeh musuh politiknya itu, Tun Mahathir sebaliknya melakukan semua serangan secara terang-terangan dan nyata.

Jika sebelum ini beliau menuduh Najib sebagai pencuri, kali ini dalam tulisan terbaru di blognya, Tun Mahathir lebih terbuka dengan mengatakan Najib telah melakukan jenayah.

Kata bekas Perdana Menteri selama 22 tahun itu, menyokong Najib adalah sama seperti menyokong jenayah yang dilakukannya.

"UMNO sekarang sudah dihijack untuk menjadi alat pelindung jenayah yang sudah dan sedang dilakukannya.

"Ia menggunakan duit kerajaan dan duit 1MDB yang diselewengkan untuk sogok ahli-ahli UMNO supaya terus menyokong dirinya," tulis Tun Mahathir.

Sehubungan itu, beliau mengajak ahli-ahli UMNO berhenti mengkhianati parti itu.

"Tolaklah Najib dan keluarlah daripada UMNO untuk menyertai gerakan menjatuhkannya dalam pilihanraya.

"Hentikan daripada melindungi makhluk perosak ini," tambahnya lagi.

Suatu serangan yang jelas, terang, nyata, tidak berselindung dan mudah difahami.

Selain itu, Tun Mahathir, beserta pelbagai dakwaan dan serangannya terhadap Najib, beliau dalam beberapa ucapannya juga mengalu-alukan untuk disaman jika apa yang disebutnya adalah tidak benar.

Beberapa hari sebelum ini, berikutan ugutan Rosmah Mansor untuk menyaman pengguna media sosial yang membuat tuduhan palsu terhadapnya, Tun Mahathir turut sedia untuk disaman oleh isteri Perdana Menteri itu.

"Berani kerana benar, saya tidak takut sebab ini bukan fitnah," katanya mengulangi dakwaan yang dibuat oleh DOJ yang mengaitkan isteri Malaysian Official 1 menerima pelbagai hadiah barangan kemas bernilai jutaan ringgit yang didakwa berpunda daripada dana 1MDB.

Daripada dituduh pencuri, kini didakwa pula melakukan jenayah, apakah Najib dan Rosmah langsung tiada keberanian untuk menyaman Tun Mahathir

Anonymous said...

LOGO cap kacang Ngan Nyin... He He He...hantam la labu....

Anonymous said...

Lgbt jadi imam masjjd plural di jerman anak bekas wakil rakyat umno...umno penggalak lgbt pluralist...
ko sembahlah cina kiminis yg jadi tokey ko...tak lama lagi ko cakap cina kiminis...hik4...

Anonymous said...

Dacing senget keris berkarat tak pernah bersarung....hik4... Tengok keris karat tak de saper pon takut lagi...ha2... Dah belajar cakao cina kominis?...

Anonymous said...

Si Jijah Kipas kata....sukar keempat-empat parti ...untuk digabungkan dalam satu LOGO Fukatan Haprak........tahu pun ko....macai bengap...nak mampuih la tu....

Anonymous said...

Kalo dituduh merompak wang 1 mdb najib dan rosmah fobia..lain kes laju ler saman..

Anonymous said...

LOGO tak dak.....GIGOLO adak....lu pikik la....

Anonymous said...

Ape masalah...pru 13 tak gabong pon boleh dapat 52% undi popular...

Anonymous said...

Umno ade imam lgbt plural...umno buat ajaran baru?..

Anonymous said...

Hari raya terakhir buat Umno-BN
Besar harapan rakyat Malaysia untuk melihat negara tercinta ini dapat dibina semula dalam segenap aspek yang telah dan sedang dinodai Umno-BN. Perubahan besar ini jelasnya perlu dirasai dan dilakukan bersama segenap rakyat dan kepimpinan Pakatan Harapan.

Pilihan raya ke-14 yang bakal tiba dalam masa terdekat dan mungkin sahaja selepas hari raya akan menjadi peluang sekali lagi kepada rakyat untuk menolak parti rasuah Umno-BN kali ini.

Kehendak rakyat untuk melihat negara ini bersih daripada rasuah perlu diutamakan.

Pertembungan kali ini jelas adalah untuk rakyat Malaysia menolak kerajaan yang dipimpin oleh parti rantai berlian merah jambu dan dipimpin oleh orang yang kononnya 'menerima derma' dari sheikh Arab.

Penguasaan Umno-BN yang terlalu lama dalam pentadbiran Malaysia telah menyebabkan mereka terus bersuka-ria mencuri wang rakyat (kleptokrasi).

Pelbagai penyelewengan dan manipulasi institusi penting rakyat berlaku sehingga 'jerung' terus selamat.

Sikap peguam negara yang terus berdiam diri dengan pelbagai bukti jelas Jabatan Keadilan (DOJ), Amerika Syarikat terhadap penyonglapan kewangan yang berpunca daripada wang 1MDB, yakni wang rakyat Malaysia.

Hidup Melayu! Kita mahu Melayu selaku kaum terbesar di Malaysia pada hari ini punyai jati diri yang kuat dengan mengangkat nilai integriti dan seterusnya menolak rasuah serta perasuah yang memimpin negara ini.

Hidup Islam! Kita mahu Islam terus dipertahankan supaya akidah tidak terpisah dengan akhlak dan tadbir urus.

Juga amat mustahak sekali gus Islam terserlah sebagai rahmatan lil a'lamin. Islam memberi kasih sayang dan keamanan kepada semua makhluk ciptaan-Nya.

Anonymous said...

Takat Undi je popular ....tapi masih lagi Pembangang buat apa....meroyan la ko kat sini......

Anonymous said...

Bon Voyage unno...amigos

Anonymous said...

Makin meningkat ler tu...pas dah buat onar nak lari dari umno plak...

Anonymous said...

http://pahangdaily.blogspot.my/2017/06/dr-m-bodoh-luar-biasa-tuduh-pembangkang.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+blogspot/LWFdy+(Pahang+Daily+Online)&m=0
Madey kata bodoh luar biasa...

Anonymous said...

Madey mana ada berani nak pecat dia punya EXCO ARMADA....parti cap Munge dah layu....PH dah nak melingkop ....mimipi la ko.....

Anonymous said...

Bukti tak de ...buat fitnah pakai nama samaran...

Anonymous said...

Trojan dah umum balik umno cari dedak....dah kebuluran...hik4...

Anonymous said...

Kalo ko nak sembahyang ko boleh panggil imam perempuan umno lgbt plural...lelaki wanita boleh sembahyang bersebelahan...ko bujan reti hadi imam...

Anonymous said...

Imam Siti Kassim...He He He.....

Anonymous said...

BAGAIMANA NAJIB BERHARAP UNTUK MENANG


1. Saya telah menulis mengenai percubaan Najib untuk menafikan dana untuk pembangkang berkempen dan membangunkan jentera pilihan raya yang berkesan.

2. Bukan hanya itu sahaja. Suruhanjaya Pilihanraya telah menetapkan semula persempadanan kawasan supaya orang Melayu dipisahkan dari kaum Cina. Beliau percaya orang Melayu mudah boleh disogok untuk mengundi BN tetapi orang Cina akan terus tidak mempedulikannya sebagaimana mereka lakukan dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

3. Di samping itu dia akan menukar pusat mengundi supaya pengundi yang mencari nama mereka tidak lagi ada pada tempat biasa mereka. Pengundi tidak dimaklumkan mengenai perubahan ini. Pihak pembangkang ditolak akses kepada senarai pengundi. Pada hari mengundi, pengundi tidak akan dapat mengundi jika nama mereka telah dipindahkan ke pusat mengundi jauh dari kebiasaan mereka.

4. Rasuah akan berleluasa. Seperti yang berlaku dalam pilihan raya kecil, wang akan diberikan secara terang-terangan kepada pengundi yang kemudiannya akan bersumpah untuk mengundi BN. Perkara-perkara lain juga akan diberikan, termasuk peralatan untuk kegunaan dapur dan barangan makanan.

5. Dalam beberapa kes ini sudah dilakukan. Wang dan bahan makanan diberikan dalam bentuk sokongan bulan puasa sekarang. Melaporkan percubaan rasuah tidak akan menyebabkan apa-apa tindakan oleh pihak polis. Oleh itu praktikalnya tiada laporan dibuat semasa pilihan raya kecil. Tidak menghiraukan undang-undang oleh Najib dan kumpulannya akan menjadi perkara biasa.

6. Pada masa ini, RM10,000 hingga RM50,000 ditawarkan kepada belia ARMADA PPBM untuk meninggalkan parti itu. Mereka yang menerima RM50,000 disuruh menandatangani dokumen yang menghendaki mereka mengundi BN.

7. Janji juga dibuat sekarang untuk lebih banyak wang dan barang apabila pilihan raya sedang dijalankan. Sekarang mereka yang tidak di gaji Kerajaan menerima elaun bulanan. Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan Kampung kini menerima elaun bulanan sebanyak RM800. Nelayan mendapat elaun bulanan sebanyak RM200.

8. "Buka Puasa" oleh pihak pembangkang disekat melalui peringatan kepada penderma yang tidak dapat menaja "buka puasa" oleh pihak pembangkang. Masjid dan precints ditutup kepada parti pembangkang tetapi terbuka kepada UMNO. Bakal penderma akan diganggu dan diancam dengan lawatan oleh Lembaga Hasil Dalam Negeri. Sungguh menyedihkan bahawa pegawai cukai pendapatan bekerjasama dengan BN sepenuhnya dalam gangguan ini. Sudah tentu mereka mendapat manfaat daripada bonus untuk mengutip lebih banyak cukai untuk Kerajaan.

9. Dan sekarang undang-undang mengenai pengubahan wang haram sedang digunakan untuk membekukan wang yang dimiliki oleh penderma yang berpotensi kepada pembangkang. Bahawa ini boleh menghalang mereka daripada menjalankan perniagaan tidak menyangkut Najib.

10. Bank telah diberitahu untuk tidak memberi pinjaman kepada ahli perniagaan yang mungkin menderma kepada pembangkang.

Undian Pos

11. Undian pos beberapa cawangan perkhidmatan kerajaan termasuk polis dan tentera akan dipindahkan ke kawasan pilihan raya yang dipertandingkan oleh anggota kanan BN untuk memastikan kemenangan. Pada Pilihan Raya 2004 diketahui bahawa undi pos semasa masih dalam kotak mereka telah mengubah tiga kawasan seorang Menteri yang ternama yang kalah kepada menang.

12. Bilangan pengundi di kawasan pilihan raya meningkat hampir dua kali ganda antara tahun 2008 hingga 2013. Oleh itu calon yang telah kalah sangat teruk dalam pilihan raya sebelumnya, dapat menang dengan majoriti besar dalam pilihan raya yang berikut.

Anonymous said...

Ini tak pandai jadi imam ngok...imam lgbt pluralist boleh menikahkan pasangan sejenis dan berlainan agama ..anak bekas wakil rakyat umno bergelar Tan Sri...hiki2...

Anonymous said...

Trojan umno..? Kahkahkah... Hanjing Pakatoon bahalul tak ade yang pandai membaca ke..?? Pandai jaga kandang babi je ke..?
Kahkahkahkah

Anonymous said...

Hanjing pakatoon bodoss kena tanya pun dah melenting..?? Kahkahkahkah..

Mengelabah tak sudah2..

Anonymous said...

Semua dah ade kat tangan pendakwa raya.. Tunggu je la kes baru nak jalan kat mahkamah.. Tunjuk kat kau pun ape yang kau reti..?? Kau sape kalut sangat mintak bukti..? Loyer..? Lupa ke kau tu cuma penjaga kandang babi.kikikiki

Anonymous said...

Hanjing Pakatoon bodoss dengan jubor berpisah tiada...kikiki

Anonymous said...

Jaga kandang babi pandai ke jing..?? Kahkahkahkah...
Tanya je.. Jangan meroyan pulak..

Anonymous said...

Sembang la kau jing...kikiki

Anonymous said...

Lapar dedak tulang babi ke jing..? Makin merapu je jing ni...kikiki

Anonymous said...

Undang2 kandang babi kau tak laku kat sini jing...kikiki

Anonymous said...

Masih lagi ratip undi popular..? Trump pun tak dapat undi popular..steady je jadi presiden usa... Kikikiki

Anonymous said...

Lgbt kan sinonim dengan pakatoon bodoss... Muka selambe babi je kau alih tiang gol ye jing...kahkahkahakh

Anonymous said...

Dulu pas dengan pakatoon pun dapat undi popular jugak..pun tetap jadi pembanggang jugak...kahkahkahkah

Anonymous said...

Saje je dorang blah sebab dah malas nak berebut tulang babi dengan kau..ahak..ahak..ahak...

Anonymous said...

Lgbt dengan pakatoon berpisah tiada...kahkahkahkah

Anonymous said...

Kutip dari kandang babi ye..? Tanya je.. Jangan pulak hanjing2 pakatoon bodoss meroyan..
Ahak..ahak..ahak..

Anonymous said...

Kira logo cap kacang ngan nyin mengerunkan la ye..??

Kahkahkahkah.. Tergolek2 nitezen ketawa...pandai betul pakatoon bodoss buat lawak antarabangsa ye...
Kahkahkahakh

Anonymous said...

Lgbt umno bodoss lagi dahsyat...boleh nikahkan pasangan sejenis boleh jadi imam...umno ade ulamak dan ustaz rapi bisu..hik3..

Anonymous said...

Lgbt ikut ajaran umno...boleh nikahkan pasangan sejenus...umno tak berjenis...

Anonymous said...

Patut ler umno tak buat undang2 cegah lgbt plural

Anonymous said...

Takat tu jer le kapandaian hanjing belaan najib bidooss bagi komen balas...makan dedak her babyak tapi otak zero...

Anonymous said...

Muka selamber babi je ye jing alih tiang gol..kikikiki

Kan dah kata..hanjing pakatoon bodoss ape je yang pandai nye selain dari menyondol pastu alih tiang gol..kahkahkahkah...
Sebut je lgbt budak2 kecik pun tau sape pejuang nye...kahkahkah

Anonymous said...

Otak hanjing kurap boleh pakai ke jing..?? Kikiki..tanya pun melenting ka..?? Kahkahkahkah..
Claim tulang babi belum dapat ke..? Meroyan semacam je ni...kahkahkah

Anonymous said...

Buat2 lupa pulak kau ni ye jing.. Pejuang sejati lgbt sape jing..?? Umno tak pernah perjuangkan lgbt jing oii.. Nak konar tang mane lagi jing..? Dah tercekik tulang babi ke meroyan tunding jari kat orang lain.. tapi kena respek jugak la kat hanjing2 pakatoon ni pasal kalau bab alih tiang gol memang dengan muka selamber babi je dorang buat...kahkahkah

Anonymous said...

Ciab ko jing sedih...jangan narah hing kalo bodos tak payah tunjuk...orang tahuu ko bidoos....umno pon dah nak mamposss..hahahaha...

Anonymous said...

Aku gembira la jing..dah nak raya ni kena la happy2.. Takat jaga kandang babi tu kau nak kata kau bijak ke jing..?? Kahkahkahkah.. Umno dah nak mampus ye..?? Macam ayat penyedap hati yang tengah resah je bunyinye...kahkahkahkah..
Cuba lagi ye jing... Balek raya bawak lemang tau jing.. Jangan bawak tulang babi pulak...kahkahkah

Anonymous said...

Jing bodos kalo tak boleh jawab duduk diam2: dlm kandang babi ko yek...jangan marah2 yek...jilat tulang babi ko tu...hik3...

Anonymous said...

Dah nak raya ni awat hanjing pakatoon bingai ni makin teruk meroyan.tulang babi dah kena catu ke.? Ahak...ahak...ahak...
Tanya aje..jangan marah noo.. Ahak..ahak...ahakkk...

Anonymous said...

Jing bodoss 10.53..kau punya tanya semua aku jawab..reti membaca ke tak jing..? Kata pandai.. Pandai alih tiang gol je ke..? Kahkahkahkah

Anonymous said...

Sori la jing 10.53.. Aku lupa..sori2..betul2 aku lupa yang hanjing2 pakatoon bodoss tak ade yang pandai guna akai.. Cuma pandai jaga kandang babi..pandai alih tiang gol..pandai menyondol..takat tu je la pandainye...sori ye jing...kahkahkahkah

Johan said...

Masa puasa terhidu bau kari kambing.... itu yg tak tahan.. Tapi hebatkan lakonan manja..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates