May 15, 2017

89 Tun Dr Mahathir Kata Jangan Takut Dengan China, Yang Geng Parti Cap Bunga Meroyan Pasai Apa?



Di dalam buku "Conversations with Mahathir Mohamad", baca di sini, Tun Mahathir pernah memberi nasihat supaya orang Malaysia tidak perlu takut kepada negara China. Di dalam muka surat 223 di dalam buku berkenaan Tun Dr Mahathir menjelaskan negara China bukan seperti negara-negara barat yang datang ke Malaysia untuk menjajah. 

Sejarah membuktikan sejak 2,000 tahun yang dulu. Tambah Tun Dr Mahathir lagi, negara China tidak pernah menyerang ataupun mengacam Malaysia. Tidak seperti negara-negara barat, China tidak pernah meminta ataupun berhasrat untuk merampas monopoli di Malaysia. Negara China kata beliau hanya mahu meniaga dengan Malaysia sahaja.

Ini kata-kata daripada Pengerusi Parti Cap Bunga Raya. Minion-minion parti berkenaan seharusnya akur dengan nasihat daripada 'Ayahanda' mereka. Janganlah meroyan apabila Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak membuat lawatan berkali-kali ke negara China untuk meluaskan dagangan di antara kedua-dua negara. Tidak timbul soal jual negara kepada China kerana seperti kata 'Ayahanda' Tun Dr Mahathir, China hanya mahu berniaga dengan Malaysia. Sejarah telah membuktikan sejak 2,000 tahun dulu!

89 comments:

Anonymous said...

ABU meroyan nampak real tapi kalau Babidap yang meroyan ia nampak tak real lansung. Hipokarat tuh.

Mat Gunong said...

Bila dah sebut sebut, usah khuatir dengan pelaburan dari negara china, aleh aleh kehadiran najib di negara china baru baru ini , terlihat foto Riza Aziz dan Norasshman Najib duduk di barisan belakang Najib semasa berbincang dengan taikun Alibaba Jack Ma.

Anonymous said...

Hujan emas di perantauan hujan batu di negeri asal. Lebih baik kehidupan diperantauan. Itulah peribahasa untuk PADI yang materialistik. Merantau bukan untuk hantar balik wang ke asal usul tapi untuk kepentingan diri sendiri semata2.

Mat Gunong said...

Setahu mat gunong, tiada pun pengumuman perlantikan mereka berdua ini pada mana mana kementerian ataupun wakil mana mana agensi kerajaan.

Mat Gunong said...

Ali hamza sebagai setiausaha negara harus tampil menjelaskan kewajarannya. Sebelum timbul pelbagai fitnah keatas piem kesayangan kita. Hidup Najib.!

ted manoff said...

Ko meroyan apa nii khairulryezall..Tuu china yg dulu tapii china sekarang lain..dunia kapitalis katakan..bezanya pm najib menjual aset kepada china utk selamatkn 1mdb selain cover hutang..macham pas juga dulu benci umno tpi sekarang cium pungkoq umno...πŸ˜„πŸ˜…πŸ˜œπŸ˜

Anonymous said...

Atok 1/2 india kemabokan ketum...ngan china xleh ngan india ok.
Fikiran berkecamuk mengenangkan boboi bluur semakin pudar nak jdi pee em.
Seperti sondolan bagung seko jauh dri sasaran.

Anonymous said...

if ABU still have phobias about trading with Beijing even after reading the book written by their Master, it can only mean one thing: ABUs don't believe the old man totally.

Anonymous said...

Atok Sial tu kalo kita follow butir ckp dia sejak akhir2 ini BABI pon boleh terbang. Dan kit aboleh jadi sewel.

So untuk kesihatan mental dan kesejahteraan hidup kita jauhi Atok Gila Penyangak Tua Berlesen 22 tahun itu.

FULL STOP

Anonymous said...

3:25

tang Mader cium pungkok Kit Sial tak per pulak??? kik3

Anonymous said...

Satu donia berdagang dengan China.
Aramco Arab pun terhegeh2 pergi 'sujud' pada China utk bina hub Petroleum. Krn China ada world player untuk industri dan pertumbuhan ekonomi yang belum saturated mcm Japan atau USA

Tiba ATok Kerala Half Indian Merempat di Tanah Melayu ni duk hasut kita bukan2 pasal China.. boleh blah lah macai matgunong. hang punya loyar burok tu tkde impact utk kasi undi chap munge naik. turun lagi adela!

Boboi bodoh dah balik dr bercuti belom?

Anonymous said...

3:25..mcm ko jugak..dulu benci dapig sekarang jilat dan mkn tahik dapig..hi3

Anonymous said...

Penyangak Tua Berlesen 22 Tahun itu dia terkenang zaman dasar pandang ke timurnya gagal. Bukan salah Japan atau China. Tapi salahnya yang taksub mengkayakan anak2 dan kroni2nya

Paling tak tanah matgunong pencacai tu kata.. 'suara akar umbi' (suara syaitan) meminta Ton Penyangak Tua Berlesen 22 Tahun di namakan sebagai bakal PIIII EMMMM Pakaton.. waaaaooowwwww mcm bodoh habis dh dlm pakaton xde calon muda lain yg layak.. MUFLISS terok.. termasok dgn ATokLiwat Sungei Buloh Inn

i can't say anything but to say.. just like a piece of SHIT will coming outtttt!

Anonymous said...

Kalau Tony babidap jadi batu api antara Jibo dan Medey, nampak keberkesanannya: Madey jadi lebih babidap dari babidap sendiri.

Kalau Tony babidap nak jadi batu api antara Jibo dan Beijing, ia langsung tak jalan.

Tak jalan kerana Beijing iktiraf parti Tiong Lay dan bukan Babidap.

**anehnya hanya Mosad yang iktiraf Babidap.

Anonymous said...

Hehehe meroyan dgn Pas la pulak...hehehe
Klw sumua parti dah sokong umno dgn sape ler pulak ko nak meroyan yer ted kentut..
Politik segalanya mungkin kan...hehehe

Anonymous said...

Atok Penyangak Tua Berlesen 22 Tahun menggunakan 'imej' lamanya sebagai Presiden UMNO utk menjadi batu api kepada macam2 hal.
Tanpa kedudukannya dan sokongan daripada parti UMNO dan BN.. siapa agaknya Mamak Penyangak Tua ini pada masa sekarang?

Adakah yg paling hebat dlm arena politik negara ini mencanak naik dari platform parti dapig atau pgayr atau mana2 parti lain?

Learn from a lesson- Ketrunan Indian Kerala satu suku kaum yang mudah LUPA, LUPA DIRI dan tidak berterima kasih malah bersifat PENGKHIANAT!

Anonymous said...

Anak Jibo duduk di galeri awam dan bukan atas pentas resmi so apa port? Berbeza kalau PH yang buat rombongan ke Guanchou ialah atas pentas akan ada Lks and anaknya; LGe dan bininya; Lks dan cucunya; anak mantan Karpala dan adik2nya. Dalam kata lain itulah definisi sebenar nepotisma yang menggejala dalam gelanggang lokal. Dan nepotisma ini yang Nek Kipas beritahu al-Jazeera yang beliau nak hapuskan? Bior betoi Nek oii. Ada beran ker???

Anonymous said...

Boboi dah balik...skang tengah naik kude...hehehe

Anonymous said...

Kekal tugas Exco selagi tiada titah daripada Sultan Selangor

KOTA BHARU 14 Mei – Tiga Exco Pas dalam Kerajaan PKR Selangor tidak akan meletakkan jawatan selagi tidak mendapat titah supaya berbuat demikian daripada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan berkata, ini kerana pelantikan kesemua wakil Pas tersebut diperkenan oleh Sultan Sharafuddin berdasarkan cadangan daripada Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Dalam masa sama, beliau berkata, sehingga kini pihaknya tidak menerima arahan daripada Mohamed Azmin supaya kesemua Exco itu meletakkan jawatan atau dipecat.

“Mengikut perlembagaan mana-mana negeri termasuk Sela­ngor, pelantikan Exco diperkenan oleh Sultan atas cadangan Menteri Besar.

“Memang Menteri Besar mempunyai kuasa untuk membuat cadangan tetapi terserah kepada perkenan Tuanku kerana Tuanku yang memberi amanah untuk menjalankan tanggungjawab,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai desas-desus yang me­ngatakan Mohamed Azmin akan tunduk kepada tekanan dalaman PKR supaya memecat kese­mua Exco Pas Selangor tidak lama lagi.

Takiyuddin yang juga Ahli Parlimen Kota Bharu berkata, semua pihak perlu membezakan di antara jawatan dalam kerajaan dan politik.

“Jawatan Exco adalah jawatan dalam kerajaan yang memberikan khidmat kepada rakyat dan bukannya jawatan politik dalam parti, ini dua perkara berbeza.

“Sebagai contoh, di Kelantan semua lantikan politik daripada PKR seperti ahli majlis daerah dalam kerajaan yang baru mengangkat sumpah diteruskan biarpun tahaluf siyasi di antara Pas dan PKR telah terbatal kerana lantikan dalam kerajaan khusus untuk berkhidmat kepada rakyat,” katanya.

..............................

Kah...kah..kahhh Asimin Jamban Bongok Angkuh tu kena main free je dengan parti Pak Lebai.

Mampos le ko Asimin cmne nk jln pentadbiran jika 3 EXCO tidak support ko BINGAI ASIMIN..

matgubok ted salwah sile terjun save asimin!

Anonymous said...


macai PakatonTahik sgr fobio tgk Najib Rosmah dan anak2.
Sedangkan anak2 Madey Penyangak Berlesen 22 Tahun boleh bebas memunggah dan menjarah harta kerajaan Melayu Malaya dengan tanpa sekatan..

boleh yamseng di China bawak Nek Semah dan Marina Kuttey berjalan2 pakai jet kerajaan..waktu itu mana dia komen bingai ted bongok dan matgubok?

pencacai tetap pencacai. bila bertembung yg betul dan xbetul..tulang babi segenggam itu yg dilihat dulu..!

Anonymous said...

Kalau Nek Kipas Jepun serius nak hapuskan nepotisma ia perlu bermula dari rumah sendiri. Ya semuanya bermula dari diri sendiri.

Seterusnya Nek Kipas perlu contohi parti komunis kerana dalam parti komunis tiada nepotisma sebaliknya nepotisma dalam PH melantun-lantun bak cendawan selepas hujan.

Kik3

Anonymous said...

.
Dendang Perantau

Perantau merantau di tempat orang kerana di tempat sendiri mundur, papa dan tak mungkin jadi lebih baik dari tempat asal dalam satu hayat.

Perantau merantau untuk sementara saja dan bukan untuk menetap di perantauan buat selama-lamanya. Ini kerana tempat asal mungkin akan berubah jadi seperti perantauan tadi.

Perantau mungkin ambil keputusan untuk menetap kekal diperantauan kerana tempat asal dirasakan selamanya mundur dan tidak makmur. Lalu dibuangnya k/p asal.

Perantau akan berasa happy dan berbaloi kalau tempat baru yang dirantau selamanya jauh lebih baik dari tempat asal. Ya seolah-olah satu happy ending gitu.

Bagaimana kalau setelah sekian diperantauan tup tup tempat asal tadi jadi lebih baik dari jangkaan? Ya apa perasaanya kalau tempat asal membangun dan makmur.

Apakah perantau tidak menyesal buang k/p tempat asal yakni tanpa k/p asal makanya selamanyalah perantau jadi anak rantau. Silap siapa?

Kesilapan atok merantau, cucu yang keputihan mata... tempat asal menggamit, tangisan air mata darah tak mampu kembalikan status cucu rantau jadi cucu watan di tempat asal.

al-Kisahnya..
.

Anonymous said...

Siapale madey tanpa UMNO , hanya seorang dakter biasa di sebuah pekan di Kedah Tua.
Siapale nuor tanpa UMNO , hanya seorang penjubo tegar bestatus banduan 2x.

Mat Gunong said...

Kami sebagai pembayar cukai berhak tahu atas kapasiti apa Riza Aziz dan Norasshman ada bersama. Siapa kah yang menanggung segala perbelanjaan mereka. Adakah kerajaan Malaysia???

Anonymous said...

Memang jangan takot dengan china kominis...kalo nak berdagang buatlah cara berdagang....tapi kalo dah jual serba serbi....berhutang dengan banyak tapi kena serah kpd cina buat kerja....dah beraat nie...

Anonymous said...

Siapa beri Mader lesen buat skandal forex. Ya itu tuduhan. Lepas tuduh baru tanya: kami sebagai pembayar cukai berhak tahu jawapannya? Siapakah yang menanggung kerugian forex? Mader atau pembayar cukai? Nah dah dapat buah keras kan kan?

Anonymous said...

Meley tak pandai buat kerja kerana Madey banyak beri tongkat. Walhal tongkat paling besar bukan untuk meley tapi suku sakat. Harapanya ialah kalau meley tak pandir, meley akan bergantung selamanya pada padukang sri?

Mat Gunong said...

Dengan sewenang wenang segala aset kerajaan di guna oleh anak beranak, sedangkan rakyat bawahan dibebankan dengan pelbagai cukai.

Anonymous said...

Dimanakah keadilan? rakyat seperti mat gunong dikenakan cukai.manakala kroni madey mengelakkan cukai beratus juta semasa madey jadi pee em.

Anonymous said...

Lain kali Najib kena bagi tau Mat Gunong Ganang dulu siapa yang terlibat. Kira macham Najib report Kat Mat Gunong Ganang lah tu. Apa punya macham puki punya komen 3:08 lah

Anonymous said...

Macham puki punya komen Mat Gunong Ganang. Reza tu dah level super Hollywood producers dan kepakaran dia ada kaitan dengan operasi Wanda Group. Kalau hantar Mat Gunong Ganang nanti jadi macham Kera dapat Bunya lah. Kera ashek kerenyeh bunga hanchor

Anonymous said...

Fuyo. Baguih punya buah keras. Terkudu kudu Mat Gunong Ganang

Anonymous said...

Fuyo. Baguih buah keras ni. Terima kasih Lhdn. Tan Sri pon kena

Mat Gunong said...

Nampaknya negara ini menuju kearah sama taraf negara negara afrika seperti Uganda,di mana sistem pentadbiran "good governance" negara semakin terhakis, akibat pemimpin yang tidak tahu malu. Alangkah malang nasib rakyat mempunyai pemimpin seperti ini.

Mat Gunong said...

Apa kemahiran yang Riza Aziz miliki?. cuma sekadar seorang producer filem separuh lucah yang mendapat durian runtuh dana perfileman dari pak arab yg ditahan dan di dakwa atas penyelewengan dana IPIC dan 1MDB. Maka rakyat malaysia harus bertanya kepada Setiausaha Negara Ali Hamsa untuk penjelasan.

Anonymous said...

6:41,

salahkan mantannya kerana negara ini menuju zambabwe sejak sedari era si mantan lagi. semua itu bukan aku yang kata tetapi pembangkang yang kata. pembangkang nampak apa yang mantan pinda sewaktu itu yang membawa kau ke arah negara2 afreka. makanya kalau pembangkang yang perintah dan kalau Mader jadi mentor mereka, kau tentu jadi afreka, bro.

Mat Gunong said...

Bagaimana pula kedudukan Anak teruna najib. Ada projek usaha sama dengan Jack Ma ke???. Siapa yg bayar perbelanjaan yg melibat kan beliau sekiranya bukan atas urusan resmi. .??. Mohon pencerahan!!.

Anonymous said...

6:55,

Ko boleh adu sama Medet atau SPRM atau LKs atau Cia atau PBB kalau ko rasa ko bayo cukai lebih dari pemilik koutri height. kik3

Mat Gunong said...

Tanpa penjelasan yang munasabah, maka rakyat akan melihat ianya adalah satu bentuk penyalahgunaan kuasa demi kroni dan anak beranak. Malu lah weii.

Anonymous said...

Mader banyak tulis buku tapi tiada satu pun yang relevan. Patutlah satu salinan pun tiada dalam simpanan pembangang. Sebab tu bangang kot.

Anonymous said...

Betul ker cap bunga bakal dapat Presiden baru? Siapa?

Anonymous said...

apa ribut dalam cawan cap bunga hinggakan Din Pagoh hilang kelibat? ada siapa boleh beri info?

Anonymous said...

Apa yang Din Pagoh tak puas hati hinggakan terdengar khabar angin antara dai dan penulis buku sudah berpatah arang berkerat rotan?

Anonymous said...

Mana-mana agama ada kitab. Kalau kita masuk mana-mana agama kita baca kitab. Serupa dengan parti: kalau masuk parti komunis contohnya kenalah baca buku merah. Dan kalau masuk parti Mader kenalah baca kitab2 tulisan Mader. Korang ada baca ke idak? Kik5

Mat Gunong said...

Mat Gunong mahu pembaca nilai kan sendiri bagaimana kerajaan ditadbir sekarang. Langsung tiada Integriti dan cacamarba.

SELAMATKAN MALAYSIA
Hapuskan Kleptokrat,Martabatkan Rakyat.

Anonymous said...

SPRM tahan 3 lagi pegawai ZPP

GEORGETOWN: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Pulau Pinang menahan tiga lagi pegawai Zakat Pulau Pinang (ZPP) hari ini, bagi membantu siasatan berhubung kes penyelewengan dan pecah amanah dana projek pembangunan masyarakat agensi berkenaan.

DATUK Abdul Aziz Aban Pengarah SPRM negeri, Datuk Abdul Aziz Aban, berkata tiga pegawai lelaki berusia antara 33 hingga 49 itu ditahan, kira-kira jam 4.30 petang tadi, di Pejabat ZPP.

"Selain itu, SPRM turut memanggil tiga pegawai ZPP bersama dua lagi individu lain iaitu seorang ahli perniagaan dan seorang kontraktor bagi dirakam percakapan," katanya dalam satu kenyataan. Difahamkan, ketiga-tiga individu itu akan direman esok, bagi membantu siasatan kes penyelewengan membabitkan program pembangunan masyarakat Islam Pulau Pinang sejak 2014.

Pada 9 Mei lalu, empat pegawai kanan ZPP bersama lapan kontraktor ditahan SPRM Pulau Pinang selepas dipercayai terbabit dalam isu penyelewengan dan pecah amanah dana projek pembangunan masyarakat ZPP.

Anonymous said...

Ape ad masalah reza g china...
Duit dia brkepuk kt amerika...
Pluang ke emasan nk jupe konglomerat china..

Mat gunung kalu ad duit pegi ler ke china ikut njib...

Nk ikut zmin g obersea pon terhegeh2 lgi ad hati nk ikut njib...

Kihkihkihkih

ALIBABA yg mem"BABA"kan pakatan pembngkang mlysia...

Anonymous said...

Pelantikan exco di tangan
menteri besar, kata bekas hakim
V Anbalagan
ShareTweetPinMail
gopal

PETALING JAYA: Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali mempunyai hak eksklusif untuk merombak majlis mesyuarat kerajaan negeri (MMKN), kata bekas hakim Mahkamah Persekutuan Datuk Seri Gopal Sri Ram.

“Dengan berbuat demikian beliau boleh menggugurkan exco sedia ada dan melantik anggota baharu,” katanya kepada FMT.

Sri Ram berkata ketua eksekutif, di peringkat persekutuan atau negeri, boleh mencadangkan kepada ketua kerajaan untuk melantik sesiapa sahaja pilihannya.

Beliau berkata demikian menjawab kenyataan Setiausaha Agung PAS DAtuk Takiyuddin Hassan hari ini mengatakan exco partinya akan kekal dalam pentadbiran Azmin selagi Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah tidak mengarahkan mereka meletak jawatan.

Takiyuddin, yang juga seorang peguam, berkata mereka akan mengabaikan sebarang arahan letak jawatan daripada menteri besar kerana exco mereka dilantik atas perkenan sultan.

Sri Ram berkata dalam pelantikan anggota pentadbiran negeri, ketua kerajaan bertindak atas nasihat perdana menteri atau menteri besar atau ketua menteri.

“Exco dilantik menteri besar Selangor kerana beliau berhak menentukan siapa yang akan bekerja dengannya,” katanya.

Tafsiran Takiyuddin dalam keadaan ini menyalahi undang-undang perlembagaan, tambahnya.

Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man mengeluarkan pandangan sama seperti Takiyuddin.

Sri Ram berkata ketua kerajaan (Agong, sultan atau gabenor) hanya mempunyai budi bicara apabila melantik ketua eksekutif (perdana menteri, menteri besar atau ketua menteri).

Anonymous said...

Macai dengan tskiyudin peguam yg tak berpengalaman sama handal...

Anonymous said...

Siape yg tubuh umno baru?...

Anonymous said...

Soalan bodoh ...forex perlu lesen?...atok ko lah yg beri gaknye...

Anonymous said...

Dimesia ni tak de yg pandai mcm ko?...klia tu bukan orang malaysia yg buat?...bodooo

Anonymous said...

Kenapa lhdn tak kutip cukai?....tido?....kroni boleh buang kerja pegawai lhdn?
.

Anonymous said...

Ko banyak simpan buku?

Anonymous said...

Betul...betul ko penyebar khabar angin...

Anonymous said...

Ko nak buat ape?...orang kust kerja tak merapoo mcm ko

Anonymous said...

Din pagoh tak puashsti ko kuat buat khabar angin

Anonymous said...

Teori ko tak betul...

Anonymous said...

Duit haram dia dah kena sita...hak dia keatas grsnite pon kena sita...

Anonymous said...

Dia pon tak berani lawan doj supsya bebaskan duit dan aset dia...

Anonymous said...

Granite kene sita?? Bukti mana la macai rujuk?? Hanggok2 je la...

Anonymous said...

Nilaian macai pembangang tarak kreditibiliti... Setakat hearsay... Hanggok2..

Anonymous said...

Teori hanggok2 yang paling betul... Deklarasi rakyat salah satu tanda pembohongan madey koyakutty

Anonymous said...

Din pagoh dah mampos kat kandang babi ke belum??

Anonymous said...

Bardap(barua DAP) semakin panas.

Anonymous said...

Kuat kerja sambil melancap depan laptop...

Anonymous said...

Lhdn ikut cakap madey la waktu jadi pm... Takkan tu pun bodoh tak paham bahasa wahai anus 7:49..

Anonymous said...

Ko tongong ketinggalan bas...tak tahu aper pon...cts pernah tulis di blog ni...

Anonymous said...

Ko ade tulis buku?
.....buku kartun..ha4

Anonymous said...

Yg lucah tu kerja ko macai umno
.

Anonymous said...

Madey masih dihormati antarabangsa...Oman panggil tun madey berucap...Najib perompak jadi bahan lawak antarabangsa...bising macai kepanasan sekampong...hi4..

Anonymous said...

MSM in talks with govt to increase sugar price by a further 29 sen
Published: May 15, 2017 04:20 PM GMT+8

Sugar producer MSM Malaysia Holdings Bhd is requesting the government to increase the price by 40 sen per kilogramme. — File pic

Sugar producer MSM Malaysia Holdings Bhd is requesting the government to increase the price by 40 sen per kilogramme. — File pic
KUALA LUMPUR, May 15 — MSM Malaysia Holdings Bhd is still in talks with the government to increase local sugar price by a further 29 sen per kilogramme (kg) to ensure the company’s profitability this year.
Felda Global Ventures Holdings Bhd (FGV) Group President/Chief Executive Officer, Datuk Zakaria Arshad said the volatility in raw sugar prices, coupled with the ringgit performance had made this year a very challenging year.

“Given the volatility in raw sugar prices, the government should increase the selling price by 40 sen per kg,” he told reporters after MSN Malaysia’s annual general meeting here, today.

MSM, a 51-per cent owned unit of FGV, is Malaysia’s leading refined sugar producer.

The government had increased the local sugar price by 11 sen per kg to RM2.95 per kg on Mac 1, 2017, although MSM had asked for a 40 sen increase earlier.

“We are still in talks with the government to have the 29 sen per kg that we are supposed to get, but we also know that the government has its difficulty on that.

- See more at: http://m.themalaymailonline.com/malaysia/article/msm-requesting-govt-to-increase-sugar-price-by-40-sen#sthash.LW6QZcXm.dpuf

Anonymous said...

Oman je panggil atok madey???... negara uganda bile nak panggil atok madey lak?? Leh atok tu berceloteh tentang bagaimana dia buat konspirasi jatuhkan anwar dengan kisah liwat lak...

Anonymous said...

Anon 7:58 & 7:59 memang tongong

Anonymous said...

Tajuk kartun tu.. atok peliwat aljoobori with 40k bangla...

Anonymous said...

Elizabeth wong, aljuboori, assmin tu orang umno... Jangan tak tahu pulak..

Anonymous said...

Banyak... Salah satu buku tu bertajuk "Skandal Kerugian Forex Bank Negara Sebanyak RM30 Bilion" tulisan dinasour tua lim kit sial terbitan tahun 1994..

Anonymous said...

China jemput najib kerana najib mao hootang..

Anonymous said...

Tak sangka aku akhirnya MatGunong mengutuk balik maderr..
hal mengkayakan anak dan kroni mader.. songlap duit billion2 atas nama 'pembangunan' dan 'wawasan 2020'..

kah.kah.kah. kelibat Reza pon dah menakutkat macai.. yg anak beranak Maderr menjarah harta Petronas, KWSP, Tabung Haji secara massive.. sape kasi lesen menyamun tu?

Padan le Boboi Botak asyik melancong.. kekeekeke..

Anonymous said...

Nenek moyang mukhriz kat kerala ada tinggalkan harta 7 keturunan pun tak habis. Malaysia je dah jatuh bangkrap, cucu cicit atok kepada atok madey belum bangkrap lagi tau...

Anonymous said...

Mengikut teori bangang macai fuckatan haprak, china jugak jemput president Vladmir Putin (Russia), Prime Minister Paolo Gentiloni (Italy), President Recep Tayyio Erdogan (Turkey) and President Joko Widodo (Indonesia) kerana mereka juga mao hootang... Hanggok2 kan je...

Anonymous said...

Proton Holding rugi berbillion tp company vendor proton anak sedara Maderr untung sakan.. apakah tidak pelik?
sama mcm anak2 maderr, ketika rakyat gawat 1998, anak dia masih bermewah dengan projek F1.. cerdik krtunan Kerala neh

Anonymous said...

Din Pagoh ori tak bermaya mcm boboi botak jugak.
yg pulun mcm xnk mampos ialah Mader dan blogger2 utama belaannya.
kerusi satu habok pn belum tentu dapat. berangan nk jd pii emm kali ke 2 mcm Sultan Menteri Pasola!

kah.kah.kah.kah

Anonymous said...

Mader anak beranak sekor pn xbrani sama tuduhan2 kpd mereka.
dr pada Cia sampai lah kpd blogger 'picisan', maderr amik sikap bodoh tololkan org lain. die sendiri menyamun tp dia tutup cerita dgn bertempik itu dia penyamun itu dia penyamun merujuk pada org lain. kerala half.. mmg hasilkan dna manusia yg MUTANT>>> zalim + penipu + pengkhianat!

Anonymous said...

Assmin tarak telor nak pecat exco pas

Anonymous said...

telork asimin dalam jamban.. betina haram mana tolong jaga.. simpan..
kah..kah..kah samsidar pasti makan ati woooo!

Syed Ahmad Al-Attas said...

Brengsek kalian

Syed Ahmad Al-Attas said...

Astarfirullah hal azim,,gunakan bahasa yang baik saudara.

Anonymous said...

7.45 bagi jawapan bodoh.. ’Lesen’ yang di maksudkan ialah ’kebenaran’... Bodoh..!! Lenkali simpan bodoh tu kat celah burit mak kau..

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates