May 22, 2017

63 Tiada Jemputan MP Sungai Besar Semasa Lawatan Tuanku Sultan Ke Sekinchan Menunjukkan Politik Tidak Matang Menteri Besar




Menteri Besar Selangor, DS Azmin Ali hari ini menyerlahkan sifat tidak matang beliau di dalam berpolitik apabila tidak mengundang Ahli Parlimen Sungai Besar, Budiman Mohd Zohdi, semasa lawatan DYMM Sultan Selangor ke Sekinchan.

Amat tidak wajar Tuanku Sultan Selangor turut dibawa sama dalam perbezaan politik di antara seorang Menteri Besar dan Wakil Rakyat di dalam negeri Baginda. Seharusnya tuan rumah iaitu Ahli Parlimen Sungai Besar turut dijemput hadir ke majlis tersebut. Ini tidaklah akan merendahkan martabat Azmin Ali sebagai Menteri Besar malah penyokong lawan juga turut akan kagum dengan tindakan beliau.

Budiman Mohd Zohdi, menulis di laman sosial Facebook beliau:
Daulat Tuanku.
1. Walau pun saya tidak dijemput oleh Kerajaan Negeri Selangor atas kehadiran Tuanku ke Sekinchan, Parlimen Sungai Besar, patik tetap menjunjung kasih hadir meraikan kehadiran Tuanku.
2. Saya pohon maaf kepada pegawai-pegawai Kerajaan Negeri, jika mereka rasa bersalah dan kehadiran saya mengganggu kelancaran protokol majlis.
3. Mewakili rakyat Parlimen Sungai Besar. Patik rasa sangat gembira, kehadiran Tuanku dan Tengku Permaisuri ke bumi Sekinchan telah menambah rasa kasih dan sayang rakyat kepada Duli Tuanku.
Rakyat dan Raja berpisah tiada.
Daulat Tuanku.
Insya-Allah Tuanku akan hadir lagi ke Parlimen Sungai Besar pada bulan Ramadhan nanti.
Beliau juga turut memuat naik beberapa keping gambar bersama Tuanku Sultan Selangor yang kelihatan mesra dengan beliau.



63 comments:

ted manoff said...

Apa boleh buat..dah bermacam hasad dengki utk kenakan azmin..tapi azmin relaks jerr tanpa sebarang tindakkn bls..bila pelan gulingkan azmin xberjaya mulalah buat muka toya..nk jadi mb lalu pintu belakang..jamal pun senyap jerr sekarang..πŸ’˜πŸ’˜πŸ’˜πŸ’˜

Anonymous said...

Mb by default. What you expect.

Anonymous said...

Inilah sikap yang PGayR tunjukkan pada Madey banyak masa dulu. Last last jadi tukang angkat bebola2 Madey jua. Kik3

Anonymous said...

MB yg naik ikut pintu belakang...atas sokongan PAS...bukan sokongan pkr pun... takut la tu kalau dijemput Mr Budiman dah pastinya nampak sangat Mr Budiman lebih popular dan dipercayai di kalangan rakyat setempat... yelah, Budiman tak pandai songlap duit mcm MB...

Anonymous said...

Selangor negeri gemilang dgn mcm ragam.
Ada aiskrim dihisap orang
Lain pula D.A.P...dapat aiskrim percuma.
Paling jilake aiskrim disimpan dlm karung kunyit.
Tukar Selangor ke Silangok.

Anonymous said...

Jamal tak payah susah2 serbu premis maksiat di sekincan. Biarkan saja ABU jadi penggunanya dan tauke Dapdak kaya raya. Bila dah uzur, tentunya ABU akan jadi duri dalam pakatan pembangang jua.

Kik5

Anonymous said...

Kurang matang. Ada benarnya. Dan itulah jua antara sebab kenapa Pas menyesal BFF dengan puak puak ini.

Anonymous said...

Tak professional langsung. Puak macam ni nak perintah Malaysia? Lingkup masa depan kita semua.

Anonymous said...

tanpa sebarang tindakkn bls????
Bongoknya...tak jemput tu tindakan balas ass-samin ler...hehehe ted bodo

Anonymous said...

Hukum konsensus ialah ia harus dapat sokongan 100%. Yakni kalau satu puak tolak, tiadalah persetujuan akan dicapai. Iaitu satu penolakan menjurus kepada penolakan semua.

Dalam konteks bakal Pm yang akan datang apa pendirian Cop Bungah.

Pemerhati berpendapat Mader lebih berminat terhadap gadget ditangan berbanding placard.

Kalau tiada konsensus, dan kalau berlaku perang saudara berebut kerusi Pm, siapakah yang akan jadi arang dan siapa akan jadi ABU?.

Kuang kuang kuang

Anonymous said...

Pengikut kepala jubor anwar mana pernah matang... Udah la tu, tunjuk kebodohan yang berlebihan...

Anonymous said...

Di negeti Bn mp pembangkang di jemput hadir?..

Anonymous said...

Ko tak repot kpd sultan Azmin isap aiskrim dlm jamban?...kalo ko repot tentu tuanku dah pecat Azmin..ko bodoos sangat dok melalak sepanjang tahun...baik ko pegi cuci kandang babi ko yg dah busuk...takkan najib tak suruh ko repot....ko yg jilake bodoos melalak jamal jamban dan Noh udang tak kisah pon..hi3...

Anonymous said...

Apa contoh di negeri BN, mp pembangang tak dijemput tu???

Anonymous said...

Jamal jamban serbu nak raba bontot...hi3..

Anonymous said...

Di johor dan pahang
..

Anonymous said...

Ooo.. Camtu najib pun tak bersalah la... Atok madey dah repot kat agong. Tapi agong tak pecat pun najib... Maksudnya agong pun tahu najib tak bersalah la... Bagus anus 7:31, akhirnya hujah ko boleh diterima akal.....

Anonymous said...

Raba bontot mak kau yang jadi pelacur tu kan kan....

Anonymous said...

Setakat sembang guna air liur tak payah la anus 7:43....

Bagi bukti bergambar atau dari suratkhabar ke.. Baru la boleh nak tuduh-tuduh pun...

Anonymous said...

Ted kentot tetap maintain dengan ketololan dan kebongokan dia tu...

Anonymous said...

Pembetulan

Setakat sembang guna air liur tak payah la anus 7:34....

Bagi bukti bergambar atau dari suratkhabar ke.. Baru la boleh nak tuduh-tuduh pun..

Anonymous said...

Assmin jadi MB ikut pintu depan ke atau pintu belakang wahai ted kentot???

Pak Cik Din said...

Biorla asmin mb jamban tu tunjuk kuasa dia sebelum terlungkup...tak yah gulingkan dia PRU nanti jatuh tergolek dengan sendiri....bukan ranum tapi dah busuk..

Anonymous said...

Kih3..

Anonymous said...

Tanda-tanda makin dekat Asimin Jamban akan jatuh terhina.
Tunggulah pembalasan tak lama lagi.. Macai boleh bersiap2 untuk turun demo demi hero jamban!

Insya Allah Kali ini lah!

din pagoh said...

Bodo lagi bebal!!!!! Sidang kemuncak negara islam,sedangkan penganas sebenar dibenar berucap!!! Yg menentang a.s dituduh pengganas!! Tak ke bodoh namanya!!!

Anonymous said...

Yes... Mari kita ubah tiang gol...

din pagoh said...

PENDIRIAN JELAS TUN MAHATHIR TENTANG KEWUJUDAN GOLONGAN "HAMLAU" DALAM BERSATU

1. Terdapat ramai yang mendakwa saya sokong mereka. Nama saya diguna untuk memberi kekuatan kepada apa yang hendak dilakukan oleh mereka. Ini termasuk kempen untuk menggagalkan usaha saya untuk mengalahkan Kerajaan pimpinan Dato Seri Najib.
2. Tindakan mereka secara langsung atau tidak langsung akan memesongkan tumpuan ahli Parti Peribumi Bersatu Malaysia daripada menjatuhkan Najib kepada masalah buatan mereka. Kononnya ketua bahagian yang diberi watikah tidak baik, tidak mendapat sokongan ahli parti dan rakyat. Kononnya ini semua disebabkan ada pemimpin tertentu.

3. Sekarang ia sudah naik ke tahap menolak kepimpinan tertinggi parti. Kononnya Tan Sri Muhyiddin Yassin patut disingkir sebagai presiden parti. Kononnya dia mengguna saya untuk kepentingan dirinya. Kononnya dia ingin dapat jawatan tertentu baginya.


4. Kita semua tahu bahawa amatlah sukar untuk memujuk pemimpin UMNO, terutama yang memegang jawatan dalam Kerajaan, menjadi Menteri terutamanya meninggalkan UMNO. Kalau meninggalkan pun atau menjadi bekas menteri, tidak sanggup mereka menyertai gerakan melawan UMNO. Sudah tentu mereka tidak berani mendekat diri dengan parti seperti PPBM yang secara lantang mendesak supaya Najib disingkir.

5. Tetapi Muhyiddin memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri kerana menjadi Timbalan Presiden UMNO. Jika Najib turun kerana apa-apa sebab Muhyiddinlah yang akan jadi Perdana Menteri.

6. Baginya dan bagi Shafie Apdal membenar diri disingkir dari jawatan-jawatan menjadi korban yang amat besar. Umum tahu yang Muhyiddin mengkritik Najib semasa masih menjadi Timbalan Perdana Menteri. Akhirnya dia disingkir.

7. Setelah disingkir, tidak seperti orang lain yang kehilangan jawatan, Muhyiddin tidak jauhkan diri dari saya. Sebaliknya beliau bersedia untuk bersama menubuh Parti Pribumi Bersatu dan menjadi Presidennya. Beliau menerima cadangan saya supaya saya menjadi Pengerusi Parti, kedudukan yang dipandang lebih tinggi darinya.

8. Banyaklah kerja yang dibuat oleh beliau untuk menjayakan Parti Pribumi Bersatu, jauh lebih dari orang yang bercadang menyingkirnya.

9. Jika hari ini ia disingkir, parti akan berpecah kerana ramai ahli parti yang menyokongnya. Maka akan gagallah usaha memenangi PRU 14.

10. Saya percaya mereka yang mencadang tindakan ini berhasrat untuk menggagalkan perjuangan parti PPBM. Sekaligus mereka ingin lihat saya gagal dan Najib berjaya.

11. Mereka yang mendakwa mereka sokong saya, sebenarnya adalah musuh saya yang berjuang untuk Najib. Jika mereka teruskan usaha ini saya bersetuju mereka dikeluarkan dari parti. Penyokong Najib tidak ada tempat dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia.

Tun Mahathir Mohamad (Blog Chedet) - 22 Mei 2017.

Anonymous said...

Hehehe..tak sangka BarDap731 kantoi bodos...hehe

Anonymous said...

jangan banyak cakap la din pagoh...
najib skrg ni ada kat arab Saudi .. pesal tak dakwa ?
doj sibuk kemain ari tu pasal najib .. pesal senyap ?
ko pulak yg bunyi ...pehal

Anonymous said...

Tu dia ted kentot copy paste blog u-turn madey... Blog yang tiada nilai seperti buku 'A doctor in the house' jugak... Layak masuk tong sampah...

Anonymous said...

Nasib baik Najib profesional...asoh totok Dapig pun dapat jemputan rumah terbuka PM siap tapau lagi...
Asoh totok Dapig pun dapat Brim lagi...
Klw Lge tak datang majlis yg dipertua negeri pun Adun Penanti kena sekat peruntukan...hehe

Anonymous said...

Din pagoh nak maksudkan yang doj tu boneka pengganas jugak ler... Kene batang hidung macai haprak tu balik....

Muahahahahaha

Anonymous said...

BarDap 734 kantoi bodos.hehe

Anonymous said...

Ubah jgn tak ubah...kanan2..ehhh
Kiri2...

Anonymous said...

Made mungkin jadi sebahagian PH tapi sory to say yang Made bukan budak kecil yang akan ikut angkat sepanduk macam bebudak reformasin. LKS bolelah dibebudakkan tapi bukan Made.

Anonymous said...

Sultan Selangor tak berpihak pada mana mana parti politik.. ingat tu
baik yg memerintah maupun pembangkang di setiap negeri
sama jugak bila ada majlis berbuka ke .. sambutan hari raya ke .. semua dijemput tak kira lah MP tu Islam ke tidak
berkeras la sikit Assmin oiii ... jgn diikut sangat perangai DAP tu
berkeras dalam jamban boleh pulak ...

Anonymous said...

Kutip dr tong sampah...ted tentu masuk tong sampah nak kutip kan...hehe

Anonymous said...

They can dragged the old man to the annual convention but they can't make him wave the PKR's flag.

Mat Gunong said...

Salam dari Gunong.
Tak patut Zimin tak jemput Budi kenduri datang kenduri. Agaknya Zimin takut si Budi main mata dengan Kiah kot.

Anonymous said...

YB Budiman yg berbudi bahasa.

Anonymous said...

You can take a donkey to water,but you can't forced it to drink...you are damn right.

Anonymous said...


Org jahat memang kata polis jahat kerana hendak tangkap mereka....


Anonymous said...


Bukankah Najib dah di tangkap oleh Trump?????

Anonymous said...



OK lah mak Jah, lain Kali mesyuarat jangan panggil lagi made... Meluat aku tengok.

Anonymous said...

Bukankah FBI yg mengiringi Trump dah tangkap Najib

Anonymous said...

Di AS ahli kongres Anthony Weiner letak jawatan
Mengaku bersalah kongsi gambar lucah dgn pelajar
Di malaysia peliwat bermatian nak jadi PM
Ass-samin pembekal ais krim jamban sibok nak kekal jawatan MB...hehehe
Hebat babi2 dlm malaysia..hehehe

Anonymous said...

Jamban khas utk ass-asmin...
BarDap732 ko jgn kurang ajar...hehe

Anonymous said...

Klw geng2 jahat baru baik...hehehe
Koret koret...hehe

din pagoh said...

Sebenarnya najib nk minta nyawa sama TERAM!!!! Najib dh plan nk main golf sama teram sambil bincang tentang suaka politik kalau bn tumbang nanti!!! Ingat KRO, siapa tau lps pru nanti blog ni akn bertukar tangan!!!

Anonymous said...

DOJ apesal tak arahkan FBI tangkap2 Najib lagi mcm yang dijanjikan Mamakdey sejak september 2016 lepas?
Najib siap pegi Saudi dan berforum dengan Presiden Amaaareeekaa poojaan macai ketom lagi..
awat DoJ takut sgt ka dgn dedak najib??
atau hangpa semua kena kencin dengan Madeykuttey.. kekekekek

Anonymous said...

din pagoh gila ni sampai blog CTS pun dia teringin nak rampas
ingat ke nak rampas kerusi Pii Emm je...
nampak sgt tahap gila tak boleh cakap lagi melanda MACAI

hehehe.. kronik.. org gila menjadi tentera macai upahan pakaton..

Anonymous said...

Biarkan din pagoh dengan labu-labunya... Biarkan..

Anonymous said...

Tong sampah dalam kandang babi..hik3

Anonymous said...

Bak kata mat gunong taik babi... SERAMMMMMNYEEEE...

Har har har har

Anonymous said...

Najib bagi dedak kat fbi supaya jangan tangkap dia...

Har har har har

Anonymous said...

Reputasi DS Najib dan UMNO makin cemerlang
yang makin mengarut ialah Pakaton tan TonTahik Al-Kutty
Taktau lah nk cakap apa.. apakah ini pembalasan atau kenyanyokkan yang nyata..

he
he
he
hee

#AllahSelamatkanMalaysiadariPakatanHaram

Anonymous said...

KERJA 'CUCI DOSA' OLEH MAHATHIR
Langkah Tun Mahathir 'cuci dosa' - Zahid

KUALA LUMPUR 22 Mei - Tindakan Tun Dr. Mahathir Mohamad menandatangani petisyen untuk membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat sebagai satu langkah "mencuci dosa" yang dilakukannya.


"Kini apabila beliau berada di luar kekuasaan dan pembasuhan dosa ini mahu dilakukan, maka beliau mengambil langkah untuk tandatangan petisyen berkenaan," katanya kepada pemberita selepas majlis penutup Kembara Media Kementerian Dalam Negeri (KDN) di sini semalam.

Dr. Mahathir, yang menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun, menandatangani petisyen itu ketika hadir pada Kongres Nasional Tahunan Parti Keadilan Rakyat (PKR) ke-12 di sini pada Sabtu, bersama isteri, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali.





Ahmad Zahid berkata, petisyen tersebut tidak sepatutnya dilakukan kerana ia bukan merupakan saluran yang tepat.

"Kita mengetahui bahawa satu surat rayuan telah dikemukan Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail yang mewakili Anwar memohon supaya Lembaga Pengampunan memberikan pengampunan kepada Anwar.

"Mungkin cara itu lebih diterima kerana yang boleh menentukan seseorang itu dilepaskan ialah melalui Lembaga Pengampunan," katanya.

Ahmad Zahid berkata kerajaan menyerahkan kepada Lembaga Pengampunan untuk membuat keputusan.

Anwar kini menjalani hukuman penjara lima tahun atas kesalahan liwat.

Turut hadir pada majlis hari ini, Pengurus Besar Bernama, Datuk Zulkefli Salleh dan Ketua Pengarang Bernama, Datuk Zakaria Abdul Wahab. - BERNAMA



Anonymous said...

Kalau macam tu 'dedak' DS Najib jauh lebih berkualiti dari DEDAK haram Pakatonntaik..
kekekekekekke... xde satu AG dalam dunia ni pun sanggup 'menelan' dedak tahik Madey untuk mempengaruhi menangkap mendakwa Najib..

Sapina Perancis mana Din Pagoh??

Nak masuk berapa kali Puasa dah.. Najib tak kena sapina lagi??

hah
hah
hah
harr

#TumbangkanPakatanHarapan@HAPRAK

Anonymous said...


Kepada tuan empunya Blog CTS, Sdr Khairul Reyzal,
Syabas blog 'picisan' anda ini yang digembar gembur oleh MACAI matgunong rupanya menjadi 'target aset' golongan MACAI siber Pakaton..

depa sendiri tak mampu nak bina blogger 6.6% yang cerdik berbanding 93.4 percent yang SUPER BANGANG itu.. entah berkapal dedak ditabur.. setakat macai macam Budin Dedak, Celah Kangkang (dah expired?), KluangDemon (ade lagi ke?)

blog Che Det Mamak juga makin nak tergelak.. jawapan mengampun dari atas sampai bawah.. dia ingat ni zaman 80-an boleh kencin dengan lakonan memuja puji secara berlebihan.. Nampak sgt FAKE!!


SYabas Blogger CTS.. blog anda menjadi kegeraman dan berharga buat macai Pakaton..!!

#HidupUMNOBN
#RespectMyPM
#TumbangPakatan

Anonymous said...

mat gunong taik akan merasa seram dan malu apabila dia mengetahui bhwa dirinya adalah benda yg keluar dari lubang jubo iaitu TAIK...selama ni dia tak tau dia adalah TAIK sbb kat rumah dia takde cermin.

Anonymous said...

Juga tempat BarDap cari makan..banyak komen banyak dedak masyukkkkk...

Anonymous said...

Semin jadi mb ikut pintu jamban

 

Cucu Tok Selampit Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates